166 upgreidattu

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

166 upgreidattu

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Oli tarkoitus kirjoittaa asiasta vasta, kun olen saanut auton kotiin, mutta en malttanut olla pistämättä kuvaa albumiin ja johan se oli käyty sieltä bongaamassa, joten kerrotaan nyt lisää.

Tänä aamuna rantautui Suomeen minulle tuleva 3.2-litrainen 166, joka on rekisteröity v. 2003 lopussa ja sillä on ajettu vasta 32 tkm. Auton hakenut kaveri on jo ajanut sillä yli 1000 km, mutta minä en vielä metriäkään. Huomenna käyn hakemassa.

Olen tuota mallia haikaillut jo jonkin aikaa, mutta lähes pakkomielle siitä tuli sen jälkeen, kun syksyllä koeajoin 155156:n kanssa GT:n 3.2-litraisen version. TUli tunne, että tällainen kone pitää minunkin autossani olla. GT ei ole kaksiovisena kovin näppärä perheauto, ja kun muuten olen ollut tuohon nykyiseen 166:een tyytyväinen, niin asia alkoi olla selvä.

16 tuntia pitäis vielä malttaa. ;-)

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Onnittelut hienosta autosta. Taitaa olla pitkät 16 h :)

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Onnittelut hienosta autosta! Mun tietaakseni naita ei ole suomessa, kuin vain muuttama kappalletta
Nothing beats cubic inch

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

hieno peli, onneksi olkoon
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Onnittelut uudesta autosta, hieno peli! :P
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Onko moottorinkin lisäksi myös mukavuuspuoli, sisustaa myöten viimeisen päälle?
Maukas on - onnitteluni.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4143
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Nice 8)

Yritä vielä jaksaa odottaa :wink:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

hamppi kirjoitti:Onko moottorinkin lisäksi myös mukavuuspuoli, sisustaa myöten viimeisen päälle?
Maukas on - onnitteluni.
Käytännössä kaikki Saksassa myydyt ovat Distinctive varustuksella eli on nahat, navi, puhelin,xenonit, sähköpenkit muisteilla, sadetunnistin yms. Lisänä 18-tuuman vanteet. Eli onhan se aika viimeisen päälle. Tosin päätökseni jälkeen myyntiin tuli yksi Luxury (ei näy enää), jossa oli hieno kaksivärinen sisustus. Tässä kokomusta. Cruisekin tästä taitaa puuttua.

BTW. Tuota entistä voi ruveta kyselemään minulta. ;-)

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Aika saman näköinen kuin mun JTD. Mulla vaaleat nahat, tämäkin taitaa kuvien perusteella olla tumman sininen vai?

Onnittelut!

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

MrKirby kirjoitti:Cruisekin tästä taitaa puuttua.
Eikös tuossa ole cruise (enkä puhu Tompasta) kun vaan jaksaa pitää oikean jalan samassa asennossa? Kulkee tasamaat ja ylämäet samaa kyytiä. Kai olet nähnyt Top Gearin testin ko. autosta? Ei se Jeremy Clarckson ihan tyhmä ole!

Onnittelut tulevasta, niin mielyttävästä, käyttöautosta!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Varmastikkin mahtava peli :-D Onnittelut!

Joko olet hakenut auton käyttöön? Mielestäni muuten noissa kaikissa on cruise varusteluversiosta riippumatta.
Viimeksi muokannut HR, 23 Helmi 2007, 08:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Juuri näin!! Otan tietenkin osan kunniasta itselleni :-D, koska kehuin "oikeaa" Alfan V6 3.2:ta suu vaahdossa GT:n koeajon yhteydessä. MrKirby sai Schumacher-kohtauksen GT:n ratissa pariinkin otteeseen. Kaikki tuli varmuuden vuoksi vielä videoitua.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

155156 kirjoitti:MrKirby sai Schumacher-kohtauksen GT:n ratissa pariinkin otteeseen.
:oops: Juu, en voi kiistää, kun todistusaineistoakin on. Toinen kerta oli tosin "yllytyksen" tulosta, kun et ensimmäistä kertaa saanut videolle. Onneksi tällaiset kohtaukset eivät ole minulle tavallisia.
jknracing kirjoitti: Kai olet nähnyt Top Gearin testin ko. autosta? Ei se Jeremy Clarckson ihan tyhmä ole!
Enpä ole nähnyt. Yritin nyt netistä kaivella, mutta en ihan ensi yrittämällä löytänyt.
AAW kirjoitti: ... tämäkin taitaa kuvien perusteella olla tumman sininen vai?
Kyllä se ihan metallimusta on.

Pari kauneusvirhettä siinä on. Pieni parkkipaikka-osuma ovessa (taitaa näkyä kuvassakin). Se kuitenkin taitaa olla niin loiva, että saattaa saada oikaistuksi ilman maalausta. Lisäksi konsolimuovissa on ollut jotain kiinni ja siinä pari reikää. Täytyy nyt sitten katsoa, miten nuo saisi piilotetuksi.

Mutta lisää sitten illemmalla, kun olen päässyt itse auton näkemään ja kokemaan.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Taitaa joku olla aika täpinässä - onnee vaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Scudetto
Viestit: 87
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:44
Car(s): ex AR 166 TS -02
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Scudetto »

Kateudensekaiset onnittelut täältäkin. Tyyli + teho samassa paketissa. Tuollaisen tuominen on suorastaan kulttuuriteko.

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

jknracing kirjoitti: Kai olet nähnyt Top Gearin testin ko. autosta?
MrKirby kirjoitti:Enpä ole nähnyt. Yritin nyt netistä kaivella, mutta en ihan ensi yrittämällä löytänyt.
Minulta löytynee tuokin DVD:ltä, tosin netistä kopioituna eli kuvan- & äänenlaatu ei ole kumoinen. Olen kopioinut lähes kaikki Alfa Romeo, Ferrari & Fiat jutut 2002 alkaneesta Top Gear - sarjasta.

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Scudetton sanoin: Kateudensekaiset onnittelut myös täältä!!!!

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

on loistavan näköinen peli, onnellisia kilometrejä vaan! :wink:

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Kuningasostos!
-onnittelee yksi vihreänaama lisää...

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Hieno on peli, onnea!

Itse en ole uskaltanut kuutoskoneista alfaa edes koeajaa taloudellisten seurausten pelossa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4881
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

:shock: WOW.
Onnittelut.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Onnittelut täältäkin.

Avatar
Bluebate
Viestit: 274
Liittynyt: 29 Maalis 2006, 15:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Bluebate »

Jösses! :shock:

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Onnea vaan. 3-litrainen on ainakin ihan mukava kapistus 3.2 en ole koskaan ajanut, enkä taida uskaltaa kokeillakaan, joutuu vielä autoa vaihtamaan :)
Mulla on myös toi Top Gearin pätkä, 33.6 megaa.

Edit : Löysin linkin http://www.cuoresportivo.dk/modules.php ... load&cid=4
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Damn.......nyt pitää ruveta hankkimaan Autodeltan kone :mrgreen: . Fiilikset sitten kertokaa hän......

Avatar
Savo
Viestit: 2122
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Jokos on ajokokemuksia? Niin ja vilpittömät onnittelut!

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Onnea! On kyllä todella ihailtava valinta tuo 3.2

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Kylä lähtee... sano Matti Näsä. :-D Onhan tämäkin tavallaan Mark II, kun on kerran facelift...

Nyt on pyöritelty vähän Helsingin tienoilla ja sitten ajeltu kotiin Jyväskylään. Pakko sanoa, että hymy on korvissa. Verrattuna kakspuolikkaaseen vääntöä on tietysti selvästi enemmän, mutta riittää sitä potkua vielä siellä ylhäälläkin, kuten kuuluukin. Asfaltti oli onneksi kuiva lähes koko matkan kotiin asti, joten muutamassa ohituksessa pääsi testaamaan kiihtyvyyttä ja kyllä sitä oli oikein "mukavasti". Kulutuskaan ei vaikuttanut oleellisesti suuremmalta kuin kakspuolikkaassa.

En tiedä kuvittelinko, mutta mielestäni vetelee kiihdytyksissä vähemmän kuin mun entinen. Onhan tässä uudessa tietysti kaikki alustan osat vähän tuoreemmassa iskussa, johtuneeko siitä. Toki rengastyypit ja -koko vaikuttaa myös. Tässä nyt Suomen talveen aika älyttömät renkaat: 235/40-18 kitkat... Puolivahinko ja vaihdan kyllä pienempiin ja nastarenkaisiin, kunhan saan aikaiseksi. Tosin hyväthän nuo tuolla asfaltilla oli, mutta, kun pitää jäisellä tielläkin välillä ajella.

Navi toimii hyvin ja olihan siinä se cruisekin, kuten HR arvelikin. Xenoneitakin pääsin testailemaan loppumatkasta. Hyvin näyttää, tosin kaukovalot (myös xenonit) ovat aika onnettomat lähivaloihin verrattuna. Muutenhan tuo on hyvin kotoisan oloinen ja vaimokin totesi, että tämähän on ihan samanlainen kuin entinen - ei vaadi totuttelua. 7v poikakin antoi hyväksynnän.

Muutamia pieniä kosmeettisia vikoja on, mutta kun ne saa kuntoon, niin eipä tuo juuri uutta häpeä. Tuota on taidettu ajaa aina yksin, kun muut penkit näyttävät ihan istumattomilta. Hiljaisempikin tämä on kuin entinen, mutta ero tulee lähinnä siitä, että tässä on alkup. pönttö, kun entisessä on CSC:n pörinäputki.

Nyt avaan vaimon kanssa viinipullon uuden auton kunniaksi.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^Kyllä tuo MrKirbyn auto on ihan hemmetin hieno; näin, koin ja jopa ajoin sitä tänään, ennen kuin sulateltiin käsijarrua. Aivan mahtava kone tuohon hienoon autoon. Nam.
Viimeksi muokannut Ciancarlo, 23 Helmi 2007, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
MKT
Viestit: 681
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Loistava valinta!!! Tuollainen on käynyt mielessä seuraavaksi kärryksi kun Quattroportet ovat vielä liian hinnoissaan :wink:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Onnittelut!
Kyllä teitin ny kelpaa :-D

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Humm.. bongasinkohan tämän uuden kulkineesi tänään tammistossa n. klo 17-18.00.. Ainakin tuli samanmoinen väliaikais kilvillä oleva vastaan.
Itse olin hiacen puikoissa.. :wink:

Avatar
Portti
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Erinomainen moottorinvalinta!
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Sauer kirjoitti:Humm.. bongasinkohan tämän uuden kulkineesi tänään tammistossa n. klo 17-18.00.. Ainakin tuli samanmoinen väliaikais kilvillä oleva vastaan.
Tuohon aikaan kyllä ajelin Hartola-JKL väliä...
Portti kirjoitti: Erinomainen moottorinvalinta!
Tais olla myös sama kaveri asiaa hoitamassa kuin sinulla. ;-)
Ciancarlo kirjoitti: ^Kyllä tuo MrKirbyn auto on ihan hemmetin hieno; näin, koin ja jopa ajoin sitä tänään, ennen kuin sulateltiin käsijarrua. Aivan mahtava kone tuohon hienoon autoon. Nam.
Joo, piti käydä vähän kaverin autokuumetta nostamassa. ;-) Tosin etpä sinä sitä pässyt kunnolla käskemään, joten suuri osa voimasta jäi vielä piiloon. Toki vääntö kävi ilmi jo tuollakin lyhyellä lenkillä. Outoa tosiaan, että käsijarru jäätyi. Entisessä ei ole ollut koskaan tuota pulmaa.

Avatar
Portti
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

MrKirby kirjoitti:
Portti kirjoitti: Erinomainen moottorinvalinta!
Tais olla myös sama kaveri asiaa hoitamassa kuin sinulla. ;-)
Jassoo. Siinä tapauksessa voisi olettaa, että auto on viimeisen päälle. Kaveri tuntee Alfat ja ainakin oma peli oli luvatussa kunnossa ja on toiminut erinomaisesti.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Nelli kirjoitti:
Mulla on myös toi Top Gearin pätkä, 33.6 megaa.

Edit : Löysin linkin http://www.cuoresportivo.dk/modules.php ... load&cid=4
Kiitos Nelli! Katsoin tuon pätkän äsken. Olihan se... :-D

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Portti kirjoitti:
MrKirby kirjoitti:
Portti kirjoitti: Erinomainen moottorinvalinta!
Tais olla myös sama kaveri asiaa hoitamassa kuin sinulla. ;-)
Jassoo. Siinä tapauksessa voisi olettaa, että auto on viimeisen päälle. Kaveri tuntee Alfat ja ainakin oma peli oli luvatussa kunnossa ja on toiminut erinomaisesti.
OT:

Portin saittia olen joskus aiemminkin kahlannut läpi mutta täytyy kyllä erityisesti nostaa hattua hyvin toteutetuista sivuista ja ahkeruudesta ylläpitää niitä!
Kuola tosin valuu vielä enemmän tuon auton takia... molempien herrojen.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Splendid 8)

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

MrKirby kirjoitti: En tiedä kuvittelinko, mutta mielestäni vetelee kiihdytyksissä vähemmän kuin mun entinen. Onhan tässä uudessa tietysti kaikki alustan osat vähän tuoreemmassa iskussa, johtuneeko siitä. .
Ensinnäkin parhaimmat onnitteluni todella kiinnostavasta auton valinnasta. Noita katselin itsekin vakavissani, maybe next time.
Noista ajotuntumien eroista, eikös sinne pyörientuentaan tehty muutoksia faceliftin yhteydessä, nimenomaan etupäähän. Muistelisin näin.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kyllä tehtiin FL malliin:

The particularly sensitive and reactive multilink system mirrors front suspension movements to ensure great high speed stability, and outstanding driving satisfaction in the best Alfa tradition. Modifications to the revised Alfa 166 chassis include revised spring and damping rates, effecting an alteration in the balance between spring action and anti-roll bar reaction to reduce roll on cornering, pitching on braking and body movement on longitudinal oscillations. Additionally, rear wheel toe-in has been modified to achieve a greater variation during the transfer of weight, both towards the front when braking and towards the rear under acceleration. Hence, when the suspension is stretched or compressed, the rear wheels toe-in much earlier.

This has the effect of a significant increase in both stability and driveability, as well as considerably enhanced active safety, even before electronic intervention from the Vehicle Dynamic Control system which, itself, gives a further increase in safety margins and performance. The reduction of pitching through suspension modifications has also elicited a significant improvement to the revised Alfa 166's braking performance. Indeed, a standard 62-0 mph brake test demonstrates a dramatic 38 metre reduction in stopping distance.

Sitten kun on ajankohtainen/jaksaa niin aattelin "päivittää" FL jousitukseen (jos en ehdi vaihtaa ennen sitä) :wink:. Nyt oleva jousitus/vaimennus ei ole minun makuuni => pitäisi olla jämäkämmät.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Nelli kirjoitti:Mulla on myös toi Top Gearin pätkä
Pitikö mennä laittamaan tuollainen linkki juuri kun olin Pösöön ihan tyytyväinen? :x

MrKirbylle onnittelut hienosta valinnasta!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onneksi kateus ei kuulu luonteeseeni, ei kuulu, no ei, uskokaa jo, en ole...... :mrgreen:

Mahtava laitoshan tuo on, jos koneessa on yhtään sama luonne tallella, kuin GT:n pellin alla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Ricambi, kiitokset tiedosta. Turhan laiska olen ollut, kun en ole noista asioista itse ottanut selvää, mutta eipä tuo tieto kuumetta olisi ainakaan laskenut. ;-)

No, kunhan lumet sulaa, niin pitää mennä apparalle kokeilemaan, että taittuuko tämä nöyremmin mutkiin kuin entinen (jossa tosin alusta ei alkuperäinen). Tulispa jo kevät...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11268
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Erittäin Hieno Auto. Tuon kanssa varmaan viihtyy!

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Mitenkäs ton verot?
Paljonkohan nalle nappaa valtiolle?

..hemmetin hieno veto tuoda tommonen, btw. Onnea!

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Pitikö mennä laittamaan tuollainen linkki juuri kun olin Pösöön ihan tyytyväinen? :x
OT. Buhahahaa! Ei vaan. Pösöhän antaa oikein mukavat kyydit ja on ihan kiva ajella mutta...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Onnittelut molemmille uusien autojen omistajille! Ymmärrän hyvin, ettei korinvaihdolle ollut tarvetta.

Siinä rumassa pösössäkö oli kuitenkin se isompi ja tehokkaampi mylly?
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ööh? On se tuonikäisistä HDi-moottoreista se tehokkaampi eli hurjat 110 hepokattia, tuntuu suunnilleen samalta kuin jos 156 2.4:stä sahaisi yhden pytyn pois ja lastaisi takaronttiin 150 kiloa perunoita. Silti olen siihen jokseenkin tyytyväinen, eikä siihen muiden mielipiteillä ole isommalti vaikutusta :wink:

Mutta tämä ketju on pyhitetty MrKirbyn kaunottarelle eikä ranskalaiselle käyttölintalle. Kehtaako "vanhan" auton hintaa mainostaa julkisesti vai meneekö YyVeeksi? Kannattaa tietty avata myyntipalstalle oma otsikko sitten kun alat sitä aktiivisesti kauppaamaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: 166 upgreidattu

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

MrKirby kirjoitti:Tänä aamuna rantautui Suomeen minulle tuleva 3.2-litrainen 166, joka on rekisteröity v. 2003 lopussa ja sillä on ajettu vasta 32 tkm.
Onneksi olkoon. Hieno pirssi :-D Noita on täälläkin näkynyt, mutta kun sitä lupaa ei ole .... :( Taitaa emäntää jo pelkkä sana "Alfa" kammoksuttaa.

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Pitikö mennä laittamaan tuollainen linkki juuri kun olin Pösöön ihan tyytyväinen? :x
lällällää :twisted: *näyttää kieltä*
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Vastaa Viestiin