Sivu 4/74

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 17:33
Kirjoittaja Cloverleaf
Saabeista unohtunut tyynyjä.

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 21:14
Kirjoittaja mutt
Cloverleaf kirjoitti:Saabeista unohtunut tyynyjä.
Minusta Kauppalehden uutinen oli paljon paremmin otsikoitu.

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 21:47
Kirjoittaja Jalamari
^Ja tilalle uusi auto?!? Mitä kettua, Deltasta ei kyllä varmasti saisi uutta autoa tilalle vaikka siitä puuttuisi mitä. Korjausten ajaksi saisi varmasti huokeesti vuokralle jonkun Kian tai Pandan.

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 22:57
Kirjoittaja PRO
Volvon tulevaa ennakoiva S60 concept... ihan passelin näköne...

http://jalopnik.com/5111107/volvo-s60-c ... e=true&s=x

Ja sit ne viralliset kuvat sedan Porsche Panamerasta... että tuollanen möhkäle siitä sit tuli...

http://jalopnik.com/5096844/porsche-pan ... os-details

EDIT: Laitetaa nyt sit enemmän ku näitä löytyy...

BMW Z4 päivitys:

http://jalopnik.com/5109485/2009-bmw-z4 ... rs-rejoice

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 23:10
Kirjoittaja Jalamari
Volvo on ihan tyylikkään näköinen, Tuleva malli luultavasti kaikkea muuta. Ja porsse Juuei, perä ja keula ei vaan sovi yhteen. :silent:

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 23:49
Kirjoittaja Matti_S
Toi Porsche on aivan hanurista. Jotenkin toi muotokieli on kuin harrastelijat olisivat päättäneet tuunata tavallista 911-sarjan vermestä.

BMW:n ainoa siedettävän näköinen vimpain on ollut tähän saakka vanhaa britti-urheiluautohenkeä huokuva Z4 (orkkis M1:sen lisäksi). Nyt toi uus Z4 on onneksi tylsemmän näköinen ja voin hyvillä mielin taas sanoa etten pidä yhdestäkään Bemarista. Kiitokset vaan baijerin kaiffareille!

Lähetetty: 17 Joulu 2008, 09:33
Kirjoittaja Jalamari
Onks tossa Bemmissä muuta uutta ku valot? :lol: Tai nekään oo uudet, lainattu muista sarjoista. Mut onneks kuitenkin omalta merkiltä. :drinking:

Lähetetty: 09 Tammi 2009, 12:48
Kirjoittaja Laku
Otinpa eilen pikatyypi Opel Insigniasta 1.8 bensa 140 heppaa.

Onhan Opeli harpannut pitkästi eteenpäin. Ei tosin pystynyt paljon ns. kokeilemaan , kun oli niin halvatun liukasta.

No tulihan todettua, että uudet Nokian kitkat pitää paremmin kuin 2 v Maxi Icet.

Sutimisen esto toimi hienosti.
Vajaatehoinen, no vaihtoehtojahan on tulossa 220 ja 280 hepoa, tosin hintakin muuttuu.
Hiljaiselta vaikutti 120:iin asti, no kitkat alla ja pientä irtolunta tiellä. Ovissa näytti olevan tuplakumit ikkunakarmeissa.
Napakan tuntuinen alusta - tuntuu kaikki autonvalmistajat pistävän paukkuja tähän.
Joissakin malleissa sähköinen käsijarru, hyi halvattu.
Istuimen ja ratin säädöt ok - ihan hyvän ajoasennon sai loihdittua.
Nykyisin kuulemma nokkaremmin vaihto 120.000 tai 10 vuotta. Ketjuakin löytyy tehokkaimmista versioista - en tosin selvittänyt sen paremmin, mistä.
Valoihin saa jos jonkinmoisia ominaisuuksia jne jne
Aikahan sen sitten näyttää, miten Opel alkaa menemään. Vanhaa painetta on kuin yhdellä toisellakin merkillä.

Pitää varmaan ajaa vielä uudestaankin keväämmällä.

Lähetetty: 10 Tammi 2009, 12:40
Kirjoittaja hagger16
^Mites ohjaus? Omia silmiä kirveli jossain jutussa mainittu sähköinen ohjaustehostin. Muuten vaikutti paperilla ihan ok peliltä. Siis mikäli hajuttomuus ja mauttomuus ei haittaa..
Siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen. Miksi Laku edes koeajaa Opelia? Et kuitenkaan vissiin tarvitse käytännöllistä perheautoa?

Lähetetty: 10 Tammi 2009, 13:05
Kirjoittaja mml
Tuossa uudessa Opelixissa on melko paljon samaa nykyisen Passatin kanssa. Hiukan virtaviivaisempi ja pyöreämpi, siinä kaikki.

KuvaKuva

Lähetetty: 10 Tammi 2009, 19:05
Kirjoittaja mutt
Passat + toyotan keula = Opel Insignia :mrgreen:

Lähetetty: 10 Tammi 2009, 21:06
Kirjoittaja Herra Salo
Käytiinpä päivällä ihmettelemässä uutta Avensista. Ihan hyvältä tuo näytti, tilat oli asialliset ja laatuvaikutelma mukavasti kohdillaan. Jotenkin yleisilmeestä tuli mieleen pikku Lexus, ja se on varmaan tarkoituksella suunniteltu juuri niin. Ajopuoli jäi vielä toteamatta jumalattoman ruuhkan takia. Kanta-asiakkaat oli varannut jo kaikki ajovuorot tältä päivältä. :lol:

Lähetetty: 11 Tammi 2009, 11:14
Kirjoittaja Laku
Miksi Laku edes koeajaa Opelia? Et kuitenkaan vissiin tarvitse käytännöllistä perheautoa?
Mä nyt yleisesti ottaen vaan oon kiinnostunut autoista ja kun on tota aikaa, enkä tykkää talvesta, niin käyn päiväkävelyllä autoliikkeissä ja rautakaupoissa jos en keksi parempaa tekemistä.

Yleensä tulee ajettua kaikki uudet autot ( siis jotenkin kiinnostavat - Opel vuoden auto).

Juu, en ole aikeissa vaihdella.
Viimeksi kun näin kirjoitin vaihtui 156 159:iin vissiin kahden viikon päästä.

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 00:10
Kirjoittaja hagger16
Toyotaltakin on näköjään tullut oma Sele. Huomasin vaan telkussa pyörivästä mainoksesta, että ratin takana olevia lapoja räpellettiin. Googlettamalla löytyi seuraavaa:
suoli24 kirjoitti:Kaikki manuaalivaihteistot ovat kuusivaihteisia. 1,8- ja 2,0-litraisen bensiinimoottorin yhteyteen on valittavissa tasaisesti toimiva, portaaton Multidrive-S-vaihteisto. Sen avulla saavutetaan huomattavasti tavanomaista automaattivaihteistoa matalammat kulutus- ja päästölukemat. Kuljettaja voi haluttaessaan käyttää myös seitsemää esiohjelmoitua, kiinteää välityssuhdetta.
Miltäs muilta merkeiltä vastaavia systeemejä löytyy? Siis portaaton automaatti & rattivaihteet?
Ihan kiva vois olla tommonen. Ei vaan oikein viittis tulevaisuudessakaan alkaa ajamaan Toyotalla... :roll:

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 07:47
Kirjoittaja mattijus
hagger16 kirjoitti: Miltäs muilta merkeiltä vastaavia systeemejä löytyy? Siis portaaton automaatti & rattivaihteet?
Ihan kiva vois olla tommonen. Ei vaan oikein viittis tulevaisuudessakaan alkaa ajamaan Toyotalla... :roll:
Audin Multitronic on vastaava, ihan miellyttävä normiajossa. Varmaan jos ajaisi enemmän niin tottuisi tuohonkin. Käsinvaihtaminen tuollaisella tuntuu hieman oudolta kun CVT:n koko idea haihtuu siihen. Eikä CVT (ainakaan Multitronic) / automaatti vaihda samalla tavalla kuin itse nappivaihteisen haluaisin vaihtavan. DSG on mielestäni parempi hyvin vähäisen kokemuksen perusteella. (DSG:tä ei taida saada pitkittäismoottorisiin)



[EDIT] Audin Multitronicin käsinvaihdot taisi hoitua sittenkin pelkästään kepillä, ei ratista.

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 09:47
Kirjoittaja Joksa
Jalamari kirjoitti:Onks tossa Bemmissä muuta uutta ku valot?
Gummit

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 11:41
Kirjoittaja mipo
^^

Duunikaverilla on ainakin -06 Passatissa rattivaihteet+dsg.

Niin ainakin sanoi muistaakseni. Ei ihmeemmin jaksanut kiinnostaa.....

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 12:05
Kirjoittaja Rolle
DSG on kyllä kanssa oman kokemuksen mukaan hyvä, vaikka enimmäkseen sitä vetää automatilla eikä näppäile rattivaihteita.

Minä en tiennyt, että Multitronicissa on myös kiinteät vaihteet. Kuullostaa kyllä melkoisen tyhmältä.. Tosin hyvä ominaisuus esimerkiksi alpeilla kun voi hyödyntää mäkijarrua.

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 12:43
Kirjoittaja jeQQ
Skodan DSG ja tiptronic(vai mikäs se nyt olikaan) oli ainakin hemmetin hyvin toimiva. :)

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 13:18
Kirjoittaja mattijus
jeQQ kirjoitti:Skodan DSG ja tiptronic(vai mikäs se nyt olikaan) oli ainakin hemmetin hyvin toimiva. :)
Tiptronic on Porschen nimitys automaattiaskille, jossa käsinvaihtomahdollisuus. DSG on ihan oma juttunsa. (Porschen DSG vastine lienee PDK)

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 13:45
Kirjoittaja jeQQ
Noh, tuo on DSG, missä on myös käsivalinta sitten. :)

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 23:39
Kirjoittaja hagger16
Juu, en tiedä onko tuollaisessa portaattomassa automaatissa käsivalintamahdollisuudella mitään järkeä. En ole koskaan päässyt/joutanut kokeilemaan...
Tuossa rattivaihteiden räpläämisessä on vaan jotain eroottista, noin niinkuin ajatuksena. Tojolla tai Volkkarilla ajamisessa sitten taas ei.
Pitänee vielä miettiä sitä Seleä. Harmi, kun sitä ei ole ollut saatavilla 159:iin Suomessa.

Lähetetty: 17 Tammi 2009, 12:10
Kirjoittaja Abarth
Ihme touhua kun keskiluokan riisseli perheautossa (Insignia) on 245/45/18 -rillat vakiona.
Sileellä baanalla varmaan ihan hyvät, mutta... :shock:

Lähetetty: 17 Tammi 2009, 18:30
Kirjoittaja Kahvivatsa
Täh, eikö hinnat alkaen mallistossa (Selection) ole rengaskoko 215/60R16 vannekoolla 6½Jx16, vasta Cosmo-varustetasolla tulee vakiona 18-tuumaiset vanteet ja lisähintaan saa vaikka 245/35R20 / 8½Jx20.

Eipä tuo Opel siltikään kiinnosta. Myönnettävä kuitenkin että osittain on muotoilussa onnistuttu, lähinnä takapään muotoilussa.

Lähetetty: 17 Tammi 2009, 20:41
Kirjoittaja Abarth
Joo, oikeassa lienet. Mä en noista Opelin varustetasoista sen enempää tiedä, mutta Cosmo oli tosiaan tämä Auto Bildin vertailussa ollut yksilö josta rengaskoon bongasin.

Ei ne tossa korissa kylläkään mitenkään isoilta näytä.
Muotoilua lehdessä ylistivät, mutta minuun ei iske ainakaan ulkomuoto. Saman kokoluokan autoista esim Mazda 6 tai Mondeo on mielestäni paremman näköinen.

Lähetetty: 17 Tammi 2009, 23:28
Kirjoittaja Kahvivatsa
Katsoin Insignian tiedot lataamastani OPEL-esitteestä, hyi hyi minua :oops: Ei tuo ole sisältäkään kauhean kauhea, suurin moite tulee ratissa olevasta rumasta logosta. En ole mitään Opelia kuitenkaan ostamassa tai edes ostoa harkitsemassa vaikka Vuoden auto onkin - ehkä jopa kahden.

Samassa lehdessä oli muuten Lancia Deltan ja Musan lyhyt koeajokin, olivat aika positiivissävytteisiä, erityisesti Deltasta tykkäsivät.

Lähetetty: 16 Helmi 2009, 21:34
Kirjoittaja aannttii
Bemarin 5sarjan GT concepti kuvia julkaistu ja vissiin autoakin suunnitellaan oikein julkaistavaksi.. Mun mielestä ainakin jäätävän ruma auto kyseessä..

http://www.autobild.de/artikel/bmw-conc ... 46402.html

Lähetetty: 16 Helmi 2009, 22:06
Kirjoittaja Riccardo
Bemari on kyllä hukannut tyylin totaalisesti. On tuo GT ruma kuin perkele. Viimeinen seksikäs Bemu olikin alkuperäinen Z4, sen jälkeen... :oops:

Lähetetty: 16 Helmi 2009, 22:25
Kirjoittaja Suba
^ Olen täysin samaa mieltä. En oikein ymmärrä tuollaista möhkö designia.
Ilmankos heillä vaihtui pääsuunnittelija.

Lähetetty: 16 Helmi 2009, 23:24
Kirjoittaja sansse
hagger16 kirjoitti:Toyotaltakin on näköjään tullut oma Sele. Huomasin vaan telkussa pyörivästä mainoksesta, että ratin takana olevia lapoja räpellettiin. Googlettamalla löytyi seuraavaa:
Tätä kyseistä Multidrive-S-vaihteistoa ennen Toyotaan on saanut aikaisemminkin käsivalintaisen "automaatin"(MMT) joka on tosiasiassa tietokoneohjattu manuaali laatikko. (mm. Auris, Corolla, Yaris ja Corolla Verso)

Lähetetty: 19 Helmi 2009, 20:32
Kirjoittaja Alfieri
Tänään sitten näin luonnossa ensimmäistä kertaa BMW X6:n. Sanattomaksi veti muotoilu. Kohderyhmänä on ilmeisesti sokeat - tai joku ihme x6-segmentti, jolle auton epämiellyttävyys, muotopuolisuus ja epätasapaino on jostakin perverssistä syystä tärkeää.. Välittömästi dejavuna tuli mieleen yhtä tyrmäävä kohtaaminen vuoien, vuosien takaa, kun näin ensimmäisen Mazda 121:n.

Lähetetty: 19 Helmi 2009, 20:41
Kirjoittaja Laku
^En voi olla kuin samaa mieltä. Traktoriin on pantu liian pieni kori, joka vielä kutistuu takaosaa kohti.

121 on taas sitten ihan omaa tyyliä = Mummo Ankka.

Lähetetty: 19 Helmi 2009, 22:35
Kirjoittaja Matti_S
^^Toissa vloppuna nähtiin Helsingissä Mariialla visiitillä ollessa 3 kpl noita X6:sia. Mä ymmärrän Porsche Cayannen. Mä ymmärrän oikeet urheiluautot. Mutta mä en ymmärrä tuota.

Irstainta X6:sessa on, että käsitääkseni se myö suht hyvin!

Lähetetty: 20 Helmi 2009, 13:49
Kirjoittaja Romeo
^^^No entäs sitten se bemarin uusi 5-sarjan "GT"... Jos ostajat on sokeita, ni on varmaan ne suunnittelijatkin jollain tavalla vajaavaisia...

Lähetetty: 20 Helmi 2009, 13:57
Kirjoittaja mattijus
Vanha viisaus: "Sokea tekee ja mykkä neuvoo"

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 13:37
Kirjoittaja PRO
Corvette Stingray concept, heijastelee tulevan corvetten muotoja...

Nyt ei voi muuta sanoa ku että sykähdyttävä ilmestys...

http://www.autoblog.com/2009/02/11/chic ... y-concept/

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 15:12
Kirjoittaja mml
^No sykähdyttävä on kyllä.

Tosin mitä italialaiset edellä sitä toiset perässä; onhan tuo toki Corvettemainen muodoltaan ja yksityiskohdiltaan, mutta kyllä tuossa voimakkaassa kulmikkuudessa ja provosoivassa olemuksessa minusta haisee Lamborghini Reventonin ja Estoquen tyylin jäljittely.

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 18:19
Kirjoittaja jeQQ
Näyttää joltain helvetin lepakkoautolta..

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 18:24
Kirjoittaja Hepa
Nyt on pariin otteeseen tullu liikenteesä bongattua uusi VW Scirocco. Pienoinen pettymys kyllä oli. Massaanhan tuokin hautautuu kaikkien sivikkien ja kolopallojen sekaan, vaikka promokuvat jotain ehkä lupailivatkin.

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 19:35
Kirjoittaja sataviisviis
Onhan se nyt selkeästi paremman näköinen kuin tavis golffit.

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 20:30
Kirjoittaja Abarth
Onhan tossa Corvettessa munaa.
Mä pidän oikeastaan kaikkien muiden Vettejen ulkonäöstä paitsi siitä 80-luvun alun mallista. Sisältähän nuo eivät ole olleet kovin sykähdyttäviä poislukien vanhimmat mallit.

Lähetetty: 24 Helmi 2009, 21:13
Kirjoittaja Farina
Hepa kirjoitti:Nyt on pariin otteeseen tullu liikenteesä bongattua uusi VW Scirocco. Pienoinen pettymys kyllä oli. Massaanhan tuokin hautautuu kaikkien sivikkien ja kolopallojen sekaan, vaikka promokuvat jotain ehkä lupailivatkin.
Omaan silmään Scirocco kyllä erottuu edukseen autovirrasta, yritystä on ulkonäössä. Suurempi ongelma on, että miksi menevään kärryyn on otettu ankea, tylsä ja harmaa sisustus suoraan Golffista. Ei voi ymmärtää.

Lähetetty: 25 Helmi 2009, 09:06
Kirjoittaja Tazio
Hepa kirjoitti:Nyt on pariin otteeseen tullu liikenteesä bongattua uusi VW Scirocco. Pienoinen pettymys kyllä oli. Massaanhan tuokin hautautuu kaikkien sivikkien ja kolopallojen sekaan, vaikka promokuvat jotain ehkä lupailivatkin.
Joo, jotenkin se mun silmään näyttää kyyristyneeltä sammakolta.

Erikoisemmalta ja jopa paremmalta se tosin näyttää kuin se myös isolla huudolla lanseerattu Passat CC.

-Tazio

Lähetetty: 25 Helmi 2009, 11:23
Kirjoittaja Bones
Saakohan tuohon sciroccoon joskus tulevaisuudessa sitä 3.6 litraista konetta?
Minkä näköjään saa jo superb skodaankin.. Tekisi vähän mieli käydä koeajamassa tuolla koneella varustettu skodillakki...

Lähetetty: 25 Helmi 2009, 12:10
Kirjoittaja Vittorio Jano
Scirocco on ihan hienon näköinen, VAG-kamppeeksi todella hieno. Superb taas...no harvoinhan kuski itse oman autonsa ulkokuoren näkee.

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 15:16
Kirjoittaja mutt
Godzilla vs. Golf = Scirocco. :P Näyttää kuin olisi Golf litistetty. Silti kyllä yksi parhaimman näköisistä volkkareista aikoihin. Tänään töihin mennessä just kattelin uutta Superbia, että eipä todellakaan mikään silmänilo ole varsinkaan takaa. Lienee tarkoituksellista, kun muuten tsekit pistäisivät emofirmasta ohi.

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 21:26
Kirjoittaja alfa164
sansse kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:Toyotaltakin on näköjään tullut oma Sele. Huomasin vaan telkussa pyörivästä mainoksesta, että ratin takana olevia lapoja räpellettiin. Googlettamalla löytyi seuraavaa:
Tätä kyseistä Multidrive-S-vaihteistoa ennen Toyotaan on saanut aikaisemminkin käsivalintaisen "automaatin"(MMT) joka on tosiasiassa tietokoneohjattu manuaali laatikko. (mm. Auris, Corolla, Yaris ja Corolla Verso)
Jeps,Meidän corolla versosta moinen löytyy.Automaatti puoli vähän huono,mutta käsivalinta hyvä,eteen pienempää,taakse isompaa.kun jyvälle pääsee,ei todellakaan enää huvita hämmentää vaihdekeppiä,saatikka kytkintä painella :silent:
Rattaiden siirto käsin tuntuu oudolta näin 2000 luvulla :wink:

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 18:56
Kirjoittaja Vittorio Jano
458 Italia. Kaunein Ferrari sitten F355:n. Ihan loistavat mittasuhteet. Tai no ehkä tuo takaviisto vielä hieman akarruttaa...

Kuva

Kuva

Kuva

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 19:17
Kirjoittaja 155156
Paljon lasipintaa ja hyvin ohkaiset A-pilarit. Hmm.. Kuitenkin muotoilultaan aivan toista luokkaa kuin esim. 360 Modena. Livenä varmaan niin hieno, että kakka tärähtää housuun.

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 19:32
Kirjoittaja evilpet
^^Aivan törkeän hieno!