Muiden merkkien uutuuksia.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Mun mielestä tuon auton olemus kiteytyy tuohon jamppaan joka lippis väärinpäin, monttu auki on ottamassa räpsyä siitä ylemmässä kuvassa...

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

asiallisen näköinen ei siitä pääse yli eikä ympäri.. 8)

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Suba kirjoitti:Ei tuo ole uusi korimalli. Imperzaa on saanut sedanina Jenkeissä koko ajan. Sitä vaan ei ole tuoto Eurooppaan. Ei vain ymmärrä miksi.
Ainoa uutuus tuossa on että sitä saa nyt myös STInä. WRXnä
sitä on saanut koko ajan.
Niin, en kai väittänytkään tuon olevan uusi korimalli :roll: tiedän kyllä että on ollut maailmalla wrx.nä saatavana, mutta kai tuo jonkinsortin uutuus on kerran eilen? esitelty :wink:

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

evilpet kirjoittaa asiaa.
Ride on!

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Pidän enemmän HB mallista. Ei tuota typerää spoileria (mikä mielestäni pilaa evonkin luukin) ja 5-ovisena tilat käytännöllisemmät (esim koiranhäkin saa takakonttiin).

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

No niin, wetterillä käyty mito koeajamassa ja samalla sitten testattu uusi 530dA. Hieman oli autoissa eroa :-D tosin hintalappukin bimmerissä oli kolminkertainen tai jotain sinne päin.

Ulkonäöstä en ole kovin innostunut, mutta kun liikkeelle pääsi niin olihan se hieno peli. Hiljainen ja tasainen maantiekulkija, joka kaasunpainalluksen jälkeen ampaisee kovaan kiihdytykseen. Motarilla jopa 120 km/h vauhdista lähti vielä ripeästi kiihtymään. Sisäpuolelta muotoilu yms ei kauheasti entisestä eroa.

Ei siitä mihinkään pääse, että nuo penarit on prkl:een hyviä ajaa, etenkin jos pitää urheilullisesta ajotuntumasta. Esim audi ja mersu jäävät kauas taakse. Ohjattavuus, ajoasento, tomaatin viiveettömyys yms ovat kaikki ihan eri tasolla. Ulkonäkö ja tyylikkyys ovat taas sitten IMO penarin heikkoja kohtia.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Ei vielä tuotantoon mutta pari konseptia Saksan maalta esitelty Pekingissä...

Mercedes-Benz Shooting Break: http://www.supercars.net/cars/4904.html

BMW Gran Coupe: http://www.supercars.net/cars/4907.html

Ei hassumpia... kelepais...

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

^Kauheita lotjia puoluejohtajille Kiinaan, ei Suomen parkkihallien ruutuihin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

^^ Toi penari on kyllä varsin maukkaannäköinen, ajaisin. Toi mekkeri taas näyttää jopa vähän huvittavalta, kun sivulasien linja tippuu noin paljon runkoon nähden ja perse on muutenkin noin pitkä. Tulee vähän mieleen ruumisauto :)

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Toi mesen ideahan oli vissiin lanseerata kokonaan uusi korimalli, eli coupe farmari :-D Odotellaan mielenkiinnolla mitä siitä syntyy

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

routasydän kirjoitti:Toi mesen ideahan oli vissiin lanseerata kokonaan uusi korimalli, eli coupe farmari :-D Odotellaan mielenkiinnolla mitä siitä syntyy
Eiks toi coupe-farmari ole jo keksitty juttu... Paitsi että tämä täyttää coupeen määritelmän paremmin ovien suhteen, nelioviset on sedaneita tai farmareita.
Liitteet
1972escortMexico.jpg
1972escortMexico.jpg (29.07 KiB) Katsottu 10803 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

PRO kirjoitti:Ei vielä tuotantoon mutta pari konseptia Saksan maalta esitelty Pekingissä...
Möhköjä, BMW enemmän ja Mese vähemmän.

Tässä pari itseä jossain määrin miellyttävää:

Kuva

Kuva

Tai no, tuosta Lexuksesta en nyt olekaan enää varma...

Carlo Coppa
Viestit: 740
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Lisää coupefarmareita. Kuka tuntee alemman?
Kuva

Kuva[/img]

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Volvo 1800 ES.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alempi ei taida olla Volvo, vaan joku britti?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kuvan osoitteestahan se selviää (en siis olisi tiennyt) :silent:

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Italiastahan tuli viimeeksi Genevessä, bentleystä muovattu shooting break... ylinnä tuossa linkissä siis...

http://www.coachbuild.com/index.php?opt ... &Itemid=37

Carlo Coppa
Viestit: 740
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

Vittorio Jano kirjoitti:Alempi ei taida olla Volvo, vaan joku britti?
Brittipä hyvinkin eli Reliant Scimitar GTE. Kärry on muuten noteerattu eräässä omistamassani autokirjassa historian merkittävimpien klassikkoautojen joukkoon. Alfoista klassikkolista tuntee vain Spiderin (1966-93).

Kirjan kirjoittaja on britti, kuinkas muutenkaan.

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

PRO kirjoitti:Italiastahan tuli viimeeksi Genevessä, bentleystä muovattu shooting break... ylinnä tuossa linkissä siis...
Näitä shooting _brake_ korisia autoja on tehnyt yksi jos toinenkin, märssy kulkee tässä normaalia 'kopioidaan vanha designkonsepti ja markkinoidaan se omana' linjaansa.

Tai, no jospa se uusi autoluokka onkin nyt sitten tuo useammassakin lähteessä esiintynyt 'shooting break' Sen nimisiä ei taida kukaan olla ennen tehnyt.

Korinahan tuo on ihan mukiinmenevän näköinen, kuten mielestäni myös CLS.

-Tazio

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Muutama vuosi takaperin oli joku Audi TT Shooting Brake konsepti tms.
Tosin melko kaukana nimityksen alkujuurilta silti ollaan.

Mersun lanseeraama neliovinen konttiperä onkin Coupe?
Mersun lanseeraama viisiovinen farmari onkin Coupe?
Urheiluautolla tarkoitetaan neliovista dieselsedania?

Itseäni ihmetyttää uusiokäyttö täysin eri asiaan, kuin mitä ne ovat aikaisemmin ollut. Esimerkkeinä vaikkapa nakutus ja suorakytkentävaihteisto.

Onneksi elämässäni on selkeästi suuret asiat kunnossa kun pienet asiat jaksaa ärsyttää.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Pyhimys-Volvohan oli Amazonin coupe-versio ja ES siitä kehitetty elämäntapafarmari. Seuraavan kerran sama teema herätettiin henkiin mallinimellä 480 ES ja nykyinen C30 on samaa jatkumoa, vaikkakin kori on suhteessa lyhyt edeltäjiin verrattuna. C tarkoittaa Volvon kielellä Coupe-korimallia ja pystyperän lasiluukku on selvästi samaa sukua kuin 1800 ES ja 480 ES-malleissa.

Amazonia seuranneissa korimalleissa 100-, 200- ja 300-sarjat ei ollut mitään vastaavaa, mutta seuraava iso uudistus eli 400-sarja alkoi tuolla ES:llä vuonna 1987. Sitten oli taas yhden sukupolven hiljaisuus ja tuli C30. Karkeasti sanoen joka toinen sukupolvi on teemaa pidetty hereillä. Toivottavasti tällaisia hienoja perinteitä osataan jatkojalostaa myös kiinalaiskomennossa.

Volvojahan on tehty myös Italiassa; malleja 242 C ja 780, joista viimeksi mainuttu on mielestäni kaikkien aikojen hienoin Volvo ja tyyliltään lähellä saman aikakauden Maserateja. Näitä ennen Volvo oli kunnostautunut linjakkaiden coupe-mallien tekijänä malleilla 1900 ja 1800 (=Pyhimys). 780:n jälkeen markkinoille tullut 850-jatkumo C70 oli muotoilullisesti onnistunut kevyt ja siro iso coupe, mutta sen seuraaja - 30-40-50 -malliston tekniikkaan perustuva uusi C70 on enää vääristynyt varjo menneistä. Tähän samaan pienempään korimallistoon tulee nyt uusi S60. Vanhahan oli sitä isompaa mallistoa - ja muuten aikaansa edellä.

Nythän on tämä uusi villitys: neliovisia coupe-koreja on alkanut ilmestyä ensin Mersun, sitten Volkkarin, Audin, BMW:n jne(?) mallistoihin, on kuin huomaamatta päässyt unohtumaan, että Volvohan se tässä hommassa oli 10 vuotta aikaansa edellä S60:n kanssa. Sehän oli S80/V70-sarjasta muotoiltu neliovinen, mutta vähän linjakkaampi versio sille, joka halusi ison Volvon mukavuuden, mutta ei tarvinnut suuria tiloja.

Ja joku vielä sanoo, että Volvot ovat tylsiä, arkisia, rumia... Kyllä Håkan Medelsvenssonillakin on tarvittaessa tyylitajua. Kansa vain enimmäkseen kysyy ikeaa.


Avatar
jeQQ
Viestit: 4336
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Raimo Miettinen kirjoitti:Uusi Volvo V60: http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... uised.html
Keulasta tulee jotenkin Opel mieleen.

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jönsson kirjoitti: 780, joista viimeksi mainuttu on mielestäni kaikkien aikojen hienoin Volvo
Samaa mieltä kanssasi. Tosin tuossa 262C:ssä on myös jotain kutkuttavaa
Jönsson kirjoitti: Nythän on tämä uusi villitys: neliovisia coupe-koreja on alkanut ilmestyä ensin Mersun, sitten Volkkarin, Audin, BMW:n jne(?) mallistoihin, on kuin huomaamatta päässyt unohtumaan, että Volvohan se tässä hommassa oli 10 vuotta aikaansa edellä S60:n kanssa.
En ole ihan varma kuinka edelläkävijä Volle tässä on. Mazda '80 luvulla, British Leyland '70 luvulla, Rover '60 luvulla ja varmaan jos hetken rapsuttaisi hilsettä löytyisi joku jänkki '50 luvultakin.

-Tazio

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Tazio kirjoitti:
Jönsson kirjoitti: Nythän on tämä uusi villitys: neliovisia coupe-koreja on alkanut ilmestyä ensin Mersun, sitten Volkkarin, Audin, BMW:n jne(?) mallistoihin, on kuin huomaamatta päässyt unohtumaan, että Volvohan se tässä hommassa oli 10 vuotta aikaansa edellä S60:n kanssa.
En ole ihan varma kuinka edelläkävijä Volle tässä on. Mazda '80 luvulla, British Leyland '70 luvulla, Rover '60 luvulla ja varmaan jos hetken rapsuttaisi hilsettä löytyisi joku jänkki '50 luvultakin.
-Tazio
Näin varmasti on.... ja kaipa Citroen CX:kin voisi olla jonkinlainen coupé. Ei se ainakaan sedan ole. Mutta sanoisin, että S60 on tässä 2000-luvun eurooppalaisessa buumissa ollut liikkeellä jo ennen kuin kukaan huomasi kyseessä olevan buumin. No, joo...

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Carlo Coppa kirjoitti:Lisää coupefarmareita.

Kuva[/img]
Olikos muuten Toyotallakin joskus 70-luvulla tämäntapainen korimalli. Corona tms.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei sovi myöskään aliarvioida ruotsalaisen lentokonetehtaan muotoilullisia "ansioita"

Minun silmään S60 on kyllä ihan perinteinen neliovinen konttiperä. Toisaalta minulla on myös hieman hajataittoa joten jos olen yksin näkemykseni kanssa, se johtunee tuosta.

Alfa 156 konttiperä:
Kuva

Volvo S60 coupe:
Kuva

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

mattijus kirjoitti:Ei sovi myöskään aliarvioida ruotsalaisen lentokonetehtaan muotoilullisia "ansioita"

Minun silmään S60 on kyllä ihan perinteinen neliovinen konttiperä.
Yhtä perinteinen kaksiovinen konttiperä kai se sitten tämäkin on http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi3.nsf/0/ ... enDocument

Veteen piirrettyjä viivojahan nuo rajatapaukset ovat, mutta minusta, jos autossa on pitkä loiva c-palkki, katto alkaa laskea jo puolesta välistä takasivuikkunaa ja takalasim ja takaluukun välinen kulma on lähellä 180 astetta, niin ei se auto mikään klassinen sedankaan ole. Toisin kuin tämä:
http://www.maxwelltravel.co.uk/volvoS80_lge.jpg
Viimeksi muokannut Jönsson, 29 Huhti 2010, 11:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

mattijus:n toinen kuva ei tosin näy, mutta mun mielestä tämä on muuten juuri 156:n "vahvuus", mitä tulee muotoilupuoleen. Coupét miellyttävät omaa silmää eniten mutta takaoville on toisinaan käyttöä ja piilotetut ovenkahvat ovat merkittävin keksintö sitten pitaleivän taskun. Hyvä kompromissi vaikka omaa kippoa kehuskelenkin.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Näkymättömässä kuvassa oli 156:n sivuprofiili, kaikki sen kyllä tietää :lol:

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jönsson kirjoitti: Veteen piirrettyjä viivojahan nuo rajatapaukset ovat
E30 BMW:n veroilmoitusta jättäessä Tullimies oli sitämieltä, että auto olisi 2 ovinen coupe. Pyysin ystävällisesti käymään katsomassa olisiko se sittenkin 2 ovinen konttiperä :lol:

Copyfighter
Viestit: 849
Liittynyt: 27 Heinä 2004, 20:09
Car(s): Volvo S40 T5
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Copyfighter »

Eilen bongattu valkoinen yksilö Turussa:

http://chinaluxculturebiz.files.wordpre ... amera1.jpg

Panisin.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Copyfighter kirjoitti:Eilen bongattu valkoinen yksilö Turussa:

http://chinaluxculturebiz.files.wordpre ... amera1.jpg

Panisin.
No riskitöntähän se tuommoisen takapenkillä oliskin, ikkunat niin pienet ettei kukaan näe mitä siellä tapahtuu :mrgreen:

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Ei oo oikea panamera tuossa kuvassa...

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Itseäni kiinnostava uutukainen laitos on Suzuki Kizashi (kts. vaikka http://suzukiauto.com/kizashi/?r=left), joka on tulossa Eurooppaan kaiketi tässä loppuvuodesta 2010. Minuun ainakin puree slogan "Premium without premium". Auto on siistinnäköinen sisältä ja ulkoa, ja jos olisi mukana se pistämätön japanilainen laatu, ottaisin! On muuten benchmarkattu tekotavaiheessa mm. Alfa 159:n kanssa - että sellainen kytky Alfaankin 8) Hiukka outo moottori-/vaihteistoyhdistelmä tosin ihmetyttää tässä vaiheessa (2.4 nelari + CVT + neliveto). Jenkit kehuvat autoa vuolaasti, kotimainen Tuulilasi-lehden toimittaja taas ei. Autolla hintaa Jenkeissä tosin alle 20k$, Euroopassa tuplasti (taaloja).

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Tuossa tuli katseltua uusin Top Gear, jossa herrat vertaili urheilullisempia edustusautoja (Panamera, Rapide, Quattroporte).

En tiedä, onko aiheesta ollut täällä, mutta näköjään Q on saanut faceliftin, joka ainakin omaan silmään näyttää upealta. Ohjelmassa siis Sport GTS -versio.

http://www.autofans.us/images/2009%20De ... 0S%201.jpg

Jos on mahdollisuus nähdä pätkää, niin katsokaa ja kuunnelkaa sen äänet... veti juontajatkin hiljaiseksi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11233
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kivijärvi kirjoitti:Suzuki Kizashi
Tämä on ilmeisesti Daew... eiku Chevrolet Epican korvaava malli?

Epilaattorin omistuskokemuksella voisin arvata että Kizashin omistaja saa varautua heikkoon varaosien saatavuuteen ja nippeleiden kusipäisyyttä hipovaan hinnoitteluun. Miksi myydä autoon raidepäätä parillakympillä kun voi tarjota sen asiakkaalle pakettina koko ohjausvaihteen mukana?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

PRO kirjoitti:Tuossa tuli katseltua uusin Top Gear, jossa herrat vertaili urheilullisempia edustusautoja (Panamera, Rapide, Quattroporte).

En tiedä, onko aiheesta ollut täällä, mutta näköjään Q on saanut faceliftin, joka ainakin omaan silmään näyttää upealta. Ohjelmassa siis Sport GTS -versio.

http://www.autofans.us/images/2009%20De ... 0S%201.jpg

Jos on mahdollisuus nähdä pätkää, niin katsokaa ja kuunnelkaa sen äänet... veti juontajatkin hiljaiseksi.
http://www.streetfire.net/video/top-gea ... 036589.htm Tuossahan tuo. Joo aika maukkaat soundit Maseratissa.

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Kivijärvi kirjoitti:On muuten benchmarkattu tekotavaiheessa mm. Alfa 159:n kanssa - että sellainen kytky Alfaankin
Juu, sivupeilit muistuttavat 159:ssä olevia norsunkorvia. :wink:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Kuva
Kuva

http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/251759/
The new car is thought to be pretty light at well under 1200kg, suggesting the use of carbonfibre outer panels.

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

helv hieno tuo stratoksen proto, toivottavasti tulee tuotantoon.. 8)

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

And now something completely different from Italy
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/tazz ... o-suomessa

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Peugeot 508. Lopulliseen konsensukseen eurooppalaisesta automuotoilusta on nyt ilmeisesti päädytty kun ranskalaiset kynätkin piirtää samaa linjaa muun euroopan kanssa. Ei tuo pahalta näytä ollenkaan, mutta etenkin Peugeotin tapauksessa kyllä vähän yllätyksetön. Tulee tunne, että varman päälle PSA:lla muotoillaan nyt . C6 noudatteli myös samaa henkeä. Autontunnistaminen alkaa olla jo haastavaa hommaa. Positiivisena mielleyhtymänä keulasta tulee mieleen Quattroporte, mutta takaa ja sivusta ei kyllä etenkään farkkua tahdo erottaa tusinasta muusta autosta.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Samaltahan noi alkaa kaikki näyttämään.407 farkussa oli sentään jotain omaa stailia.
Ride on!

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Alfa 166 on nyt syntynyt kiinalaisten käsissä uudelleen hiukan erinäköisenä. Kaikkihan muistaa, että tuotantolinjat myytiin sinne pari vuotta sitten.

Kuva

LISÄÄ KUVIA

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Alfisti kirjoitti:Alfa 166 on nyt syntynyt kiinalaisten käsissä uudelleen hiukan erinäköisenä. Kaikkihan muistaa, että tuotantolinjat myytiin sinne pari vuotta sitten.
Vissiin sitten aika paljonkin erinäköisenä. En tunnista oikein mitään korinosaa olevan edes kaukaisesti 166sta peräisin. Kylkilinjakin on aivan erilainen. Väärä kuvalinkki?

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

^Kyllä tuo kuva on ihan oikea. Pientä vitsiä oli tuossa kommentissani "hiukan erinäköisenä." Tehdas itse tiedottaa autosta "based on the Alfa Romeo 166 platform." Ehkäpä sopimus mallin myymisestä kiinalaisille oli sellainen, että ulkokuori ei saa olla sama. Tiedä sitten lupaako se hyvää ajettavuutta edes.

Moottoreista löytyy vähän ristiriitaista tietoa, mutta näin väitetään: "..powered by an Alfa/Fiat 2.0 Twinspark engine. Guangzhou Auto is working on other engines, including a 1.6, a 2.4 and a 2.4 diesel." ja lisäksi Fiatin moottoripuolen kiinan sivuliikkeellä saattaa olla sormensa pelissä näissäkin voimanlähteissä.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Euroopan turneella pysähdyimme Berliinissä, jossa tuli bongattua mm. Mini Countryman. Sangen isoksi on BMW:n idea Ministä venähtänyt. Takana möllöttää jokusen vuoden vanha Golf Variant (?) ja suhteessa siihen näyttää siltä, että Mini on ollut ruoka-aikoina kotona.

Kuva

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

On vähän venähtänyt,mutta pito on uskomaton!

Kuva
Ride on!

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Lotus pistää kertaheitolla koko tuotantolinjansa uusiksi ja perinteikkäät mallit kuten Elan, Esprit & Elite palaa uudistettujen Evoran ja Elisen rinnalle. Lisäksi kokonaan uusi Eterne sedan tulossa. Europa taas jää pois tuotannosta.
Elanissa ja Espritissa on aika lambomaisia muotoja ja Elitessä on paljon samaa kuin Maserati Gran Turismossa

Ai niin Lotus Cars on tulossa myös Formula ykkösiin ilmeisesti yhteistyössä Renaultin kanssa ja Kovalaisen Lotus-talli vaihtanee nimeä.

Melkomoisia satsauksia kertaalleen kuolleelta merkiltä.

Vastaa Viestiin