Muiden merkkien uutuuksia.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Bible and sword! Tuohan on kaunis. Kevyt (nykyvessaksi) takaveto ja kova aski, beaty is not just skin deep :)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

FIAT 124: https://www.youtube.com/watch?v=BT01RpxLXlo

Johan tuosta alkaa olla esillä vaikka mitä, kun Losissa autonäyttelyssä on kerran esitelty. Itseäni vähän kiusaa kun esittelijänainen hokee "italian craftsmanshipiä" joka toisessa lauseessa, eikä sisusta ole ratin badgea enempää erilainen kuin Masa MX-5:ssä. Enempi olisi voinut yrittää Fiatilla, edes mittaristossa ja keskikonsolin napeissa. 500:n henkeen olisi saatu puhallettua hieno retroavokki, tai sitten muuten vain yrittää luoda uusiksi sitä mitä Fiat ikinä tuleekaan 2010-2020-luvuilla olemaan.

Hieno auto kuitenkin ja todella toivon, että tuodaan Suomeen meidän pitkien ja alati lämpenevien kesien iloksi! Ottaisivat vaikka Finnairilla kopin tuosta autosta, liisariksi tuollaiset kaikille lentäjille. Ajatuksella "Illaksi kotiin, Mrs Robinson".. Sitten kun maassa olisi uutena hommatut 50 kpl, saisi autojen arvonalennuspiirteet huomioiden 2v ikäisen Fiatin saa muutaman vuoden päästä samaan rahaan kuin erikoppaisen 10v Mazdan.. :-D

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

kaikkeen sitä Youtuben ehdottamien videoiden kanssa päätyykin...
Toyota Prius 2016: https://www.youtube.com/watch?v=9MDa51y13uE

Onhan tuo niin ruma, että melkein haluttavaksi muuttuu. Mutta voisi olla ns. "järkipeli" ja merkin mielenkiintoisin auto kotimaan vinkkelistä katsoen. Sopiva ulkoväri ja sisusta, kaipa se siitä. Pitänee tutustua tarkemmin..

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ostaisin muuten, mutta ei pysty koska se on pilattu haineväantennilla.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Jefromow
Viestit: 139
Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50

Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Jefromow »

:-D

Kyllä haineväantenni pitäisi kieltää siinä missä haineväkeittokin.

Näinköhän tuo haineväantenni saavuttaa kohta samat levelit lumiharjan kanssa tällä foorumilla.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ jää Nuova Giuliakin sitten ostamatta ja koko foorumi kokee hitaan ja pitkän kuoleman kun evättömiä malleja ei enää ole tarjolla...

Avatar
155156
Viestit: 2092
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Kivijärvi kirjoitti:^ jää Nuova Giuliakin sitten ostamatta ja koko foorumi kokee hitaan ja pitkän kuoleman kun evättömiä malleja ei enää ole tarjolla...
Onhan "hainevä" antennissa se hyvä puoli, että se ei ole niin pahasti lumiharjalla suoritettavan lumen harjauksen esteenä, jos vertaa perinteiseen antenniin.

ps. Ainakaan 155:n takalasiantennilla ei tehnyt yhtään mitään.

Avatar
Stilo
Viestit: 408
Liittynyt: 18 Huhti 2004, 03:27
Car(s): i20 N
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Stilo »

155156 kirjoitti:FIAT 124 Spider: http://www.fiatpress.com/press/article/117404
Perkele, ei tässä nyt pitäny vielä uutta autokuumetta saada...
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

155156 kirjoitti: Onhan "hainevä" antennissa se hyvä puoli, että se ei ole niin pahasti lumiharjalla suoritettavan lumen harjauksen esteenä, jos vertaa perinteiseen antenniin.

ps. Ainakaan 155:n takalasiantennilla ei tehnyt yhtään mitään.
Miulla pelaa paremmin 155:sen antenni, kuin 156:sen.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kivijärvi kirjoitti:kaikkeen sitä Youtuben ehdottamien videoiden kanssa päätyykin...
Toyota Prius 2016: https://www.youtube.com/watch?v=9MDa51y13uE

Onhan tuo niin ruma, että melkein haluttavaksi muuttuu. Mutta voisi olla ns. "järkipeli" ja merkin mielenkiintoisin auto kotimaan vinkkelistä katsoen. Sopiva ulkoväri ja sisusta, kaipa se siitä. Pitänee tutustua tarkemmin..
No niin kun oon täällä ennenkin sanonut ; ei Toyota ole mikään Alfa, josta saa kiksit.
Mutta se miten se auto toimii on todella hienoa. Miten se on saatu toimimaan noin hienosti.
Se on todella hieno auto, vaikka se jakaakin mielipiteet varmasti etenkin tämän uuden Priuksen kohdalla.

Kulutuksesta voin sanoa vaan sen, että etenkin taajamissa esim. Kehä 3 sisäpuolella paljon ajavalla millään diisselillä tai pikku nyky trendin mukasella bensaturbolla ei ole mitään asiaa näihin kulutuslukemiin. 10-20kmh mateleva ruuhka mennään pääosin sähköllä ja kaikki parkkihallit voi ajaa puhtaasti sähköllä. Olettaen, että akuissa on varaustilaa riittävästi, voi sähköllä ajaa pitkiäkin pätkiä kunhan nopeuden pitää alhaalla eli juuri ruuhkat ja parkkihallit.

Maantielläkin kelkka kääntyy hybridiin, koska sähkömoottori antaa taustatukea. Esimerkiksi 115kmh mittarinopeudella vakkari päällä Kolmostietä Riihimäeltä Myyrmäkeen kitkapyörillä, kontissa tavaraa ja 4 hengen kuormalla 4,7 litran matkakohtainen keskikulutus.
Nyky muodin mukasella pikku bensa turbolla saa tehdä jo töitä, että pääsee lähelle 5 litraa, jos edes on mahdollista.

Kannattaa käydä koeajamassa, ihan sellanen 2-4h:n lenkki ja tutustua autoon. Se ei ehkä aukene pikasella koeajolla, mutta pari tuntia alkaa jo riittämään.

Eli rohkeasti vaan ajamaan!
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ paha juttu tosiaan kun on totuttanut itsensä pienellä kulkevaan 500 Multijettiin. Todelliset kulutukset ovat luokkaa 4.0 - 5.0l/100km suunnilleen vuodenajasta ja ajotavasta riippumatta. Ei se seuraavakaan juuri enempää saisi viedä.

Ovat kuulemma 2016 Priusta viilanneet enemmän vaihtoehdoksi kaikille, ei pelkästään niille, joita hybridi/säästö/eko-meno kiinnostaa. Sikäli pitää kyllä poiketa kokeilemassa onko puheille katetta. Omaan silmään uuden muotoilu on aika haastavaa tosin. Ennen Toyotat olivat vain mauttomia ja tylsiä, nyt taas enemmän muotoiltuja, mutta ei todellakaan euromakuun suunnitellusti.. Mirai, Prius, Iq... onhan näitä mielipiteenjakajia jo.

Aamuisella työmatkallani haaveilin Opel Amperasta, joten pohja uudelle Priuksellekin on tavallaan olemassa.

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kivijärvi kirjoitti:^ paha juttu tosiaan kun on totuttanut itsensä pienellä kulkevaan 500 Multijettiin. Todelliset kulutukset ovat luokkaa 4.0 - 5.0l/100km suunnilleen vuodenajasta ja ajotavasta riippumatta. Ei se seuraavakaan juuri enempää saisi viedä.

Ovat kuulemma 2016 Priusta viilanneet enemmän vaihtoehdoksi kaikille, ei pelkästään niille, joita hybridi/säästö/eko-meno kiinnostaa. Sikäli pitää kyllä poiketa kokeilemassa onko puheille katetta. Omaan silmään uuden muotoilu on aika haastavaa tosin. Ennen Toyotat olivat vain mauttomia ja tylsiä, nyt taas enemmän muotoiltuja, mutta ei todellakaan euromakuun suunnitellusti.. Mirai, Prius, Iq... onhan näitä mielipiteenjakajia jo.

Aamuisella työmatkallani haaveilin Opel Amperasta, joten pohja uudelle Priuksellekin on tavallaan olemassa.
Vähällä menee Multijettikin näköjään. Se ero mitä nyt äkkiseltään keksin tohon Hybridiin eroa on se (kokemuksella myös ei hybridin ajamisesta), ettei sillä tarvitse mitenkään pingottamalla pingottaa sitä ajamista, että saa kulutuksen alas. Se järjestelmä hoitaa ite itttensä, ja et välttämättä ees huomaa onko sähkö vai bensa käytössä. Sitten jos ajamista haluaa vielä seuraaville tasoille - niin sitä säästöä voi tehdä litran helposti. Vähän miettien ja ennakoiden tien profiilia ja tulevia liikenne tapahtumia.

Esimerkiksi just pysäköinti paikat, kytket EV Moodin päälle, se menee sähköllä 30kmh asti eli just tollasia pysäköintihalleja ym.kannattaa tolla ajella. Muutenhan toi lataa itse itsensä, ainakin Auris. Eli kun akkuissa tippuu lataus tarpeeksi alas, moottori käynnistyy ja se lataa sitä ja sammuu kun on tarpeeksi virtaa taas kerättynä. Moottoritieajossahan tuo lataa itse itsensä ihan huomaamatta.
Lisäksi voi vielä tehostaa akkujen latausta kytkemällä B-vaihteen, eli ns.alamäki jarrun päälle. Moottoriteiden rampeihin poistuttaessa esim. B- vaihde päälle niin jarruja ei tarvitse parhaimmillaan käyttää ollenkaan moottori jarrutuksen takia.

Muutenkin nykimättömämpää vaihdelaatikkoa ei enää ole. Tuo ei nyi ollenkaan. Missään tilanteessa.

Eli kyllä toi järjestelmä on aika hieno loppuenlopuksi, jos yhtään ajaminen kiinnostaa ; niin tuo auto tuo uusia juttuja ajoon ja kuten aiemmin kirjotin - tuo hybridi juttu lopulta sitoo sut ajamaan nätisti, koska kilpailet itsesi kanssa kulutuksesta per matka. :D

Ainiin ne tankkausvälit, sekalaitsa moottoritie-kaupunki pyöritystä 2-3 viikkoa tankkausväli. Ihan oikeasti. :)

Joo Toyotat oli vielä viitisenkin vuotta sitten aika tylsän näkösiä. Toisin on nyt. Avensis ja Auris johdattivat uuteen muotoiluun ja Lexus siinä vanavedessä. Nyt kun alkaa olemaan jo ihan eri näköstä, alkaakin kelkka mielipiteissä kääntyä siihen, että on jo liikaa muotoja. :D
Mun mielestä persoonallisuus on plussaa. Ja hetken päästä nämäkin näyttävät ihan normaaleilta, silmä tottuu.

Vielä tästä sähköhässäkästä ; Teslahan on täys sähköauto, mutta sehän ei lataa itse itseään eihän?
Ei edes rullatessa kerää talteen energiaa kuten Toyotan hybridit keräävät. Ja varmaan muidenkin merkkien hybridit?

En voi käsittää, että MIKSI Tesla ei rakentanut sellasta tohon mukaan, onko se sitten niin mahdoton juttu vai painaa tonnin vai mikä siinä on syynä. Miettikääs jos ois täys sähköauto, ja se lataisi itse itseään aina kun rullaat, rampeissa ja liikennevaloihin aina täyttyisi akut jonkin verran......

Tietääkö kukaan vastausta tohon?
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Paha sanoa miksi olisivat moisen pois jättäneet, kun kuitenkin ovat sellaista kehittäneet. (en siis tiedä onko kyseistä järjestelmää nykyTeslassa)

http://www.teslamotors.com/blog/magic-t ... ve-braking
VMP

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja jaacco »

On siinä se, sekä rullauksessa että jarrutuksessa. Määrän (moottorivastuksen rullatessa) pystyy myös säätämään itse.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^^
Samaa sanon kuin yllä, eli siis kyllähän se Teslalla on käytössä jarruenergian takaisinkeruu?
Eihän ne muuten olis Suomen oloissa sitä 500km päässyt latauksella ns. normiajossa...?

Imo, edelleen sähkö/hybridivehkeistä henkilökohtaisesti ylivoimaisesti haluttavin on Tesla. Mikään muu ei innosta, ei yhtään.
Omiin ajoihin se valtaosin riittäisi, mutta lompakko ei riitä moisen hankintaan =P

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

^Ei ees BMW i8? Itselle kyllä kelpaisi sekin :)
Suoraan vaan suoraa

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

i8 on kyllä oikeasti hieno
VMP

Avatar
S_A
Viestit: 1983
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja S_A »

jaacco kirjoitti:On siinä se, sekä rullauksessa että jarrutuksessa. Määrän (moottorivastuksen rullatessa) pystyy myös säätämään itse.
OK no sitä minäkin, että ihme hommaa JOS ei ole tota tätä järjestelmää.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

i8 on hieno, joo. Tekninen mestariteoskin, voisi sanoa.

Mut koska se on peeänvee, ni ei. Penarista mulle kelpais joku öö, 2002GT (vai mikä se vanha kantti-kertaa-kantti vehje oli vuodelta nakki). Tai joku muu sen aikakauden takatuuppari-teinivehkeistä.

Avatar
Macela
Viestit: 2635
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Aquatica kirjoitti:i8 on hieno, joo. Tekninen mestariteoskin, voisi sanoa.

Mut koska se on peeänvee, ni ei. Penarista mulle kelpais joku öö, 2002GT (vai mikä se vanha kantti-kertaa-kantti vehje oli vuodelta nakki). Tai joku muu sen aikakauden takatuuppari-teinivehkeistä.
OT, mutta BMW E31:n voisin omistaa. Mmmm... Ja sitte toki Z3 Coupe olis myös aika siisti peli, sekä Z8 joka onki sitte jo värä eri hintaluokas.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Aiempaan liittyen BMW i3 olisi todella kiehtova tapaus. Harmi vaan kun hinta on ihan pimeä näissä Suomeen tuoduissa harmaatuonneissa. Harvalla meistä on pistää 50k€ miniautoon, olipa kuinka kiehtova vain ja lottovoittajat saattavat päätyä valinnoissaan muualla ("Avensis puolinahoilla", kuten yleisesti meistä suomalaisista vitsaillaan). Mutta olisi enemmän kuin paikallaan jossain isompien kaupunkien liepeillä asuville, ei varmaan tarvitsisi edes Range Extender-versiota ollenkaan. Toisaalta, itse ottaisin sen, sillä ei tarvitsisi arkailla pidempiäkään reissuja. Ihmettelen vähän silti miksi bensatankista piti tehdä joku 9-10-litrainen, samalla vaivalla olisi tuplannut, ja auton kantama (sähkö+bensa) olisi helposti sen 500km kelissä kuin kelissä.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja alfista »

Stilo kirjoitti:
155156 kirjoitti:FIAT 124 Spider: http://www.fiatpress.com/press/article/117404
Perkele, ei tässä nyt pitäny vielä uutta autokuumetta saada...
Vihdoinkin Italialaista automuotoilua! Valmis klassikko! Siisti, haluan.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mietin, olisiko tämä pitänyt laittaa Vitsit-ketjuun: http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20151 ... 6_v1.shtml
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
lerppu
Viestit: 5916
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Jestas mikä häkkyrä. Sillä kuulemma joutuu vielä ottamaan naisiakin! Kamalaa. :shock:

Avatar
Jefromow
Viestit: 139
Liittynyt: 04 Syys 2012, 16:40
Car(s): BMW X5 xDrive35d -09,
Citroen C3 PureTech 82 Feel -17,
BMW 320iA edition executive e30LCI -90,
Piaggio Vespa LX50

Ex: 159 Sportwagon 2,2 JTS -07
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Jefromow »

hagger16 kirjoitti:Mietin, olisiko tämä pitänyt laittaa Vitsit-ketjuun: http://www.iltalehti.fi/iltvautot/20151 ... 6_v1.shtml
Psst. Nyt varovaisesti, herra hagger16 :silent:
Autoaiheisten foorumien kirjoittamattoman säännön mukaan siulle pitäisi räväyttää banskua. Noita Rönkön juttuja vaan ei linkitetä ja sillä sipuli.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Tulossa Abarth 124 Spider jolla Fiat aikoo lähteä mukaan myös Rallin MM-sarjaan TM:n mukaan. Hienoa!

peksu
Viestit: 621
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja peksu »

Uusi Fiat Tipo olisi jo saatavilla Italiassa.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^yllärihalpa on Tipo! Olkoonkin, että 15000 eurolla saa 1.4/95hp -version, on tuossa kyllä autoa koko rahalla. En tiedä mitä pikkuautot Italiassa maksavat, mutta ei tunnu pahalta tuo em. hinta. Suomeen varmaan joskus joo, mutta jääneekö alle 20000 euron? Olisi ainakin eduksi, jos jäisi reippaasti alle.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Onkos tuolla uudella Tipolla jotain yhteistä Albean kanssa?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja sämpy »


Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^Eikös ollut rinnakkaismalli 500X/500L/Jeep Renegade -alustalle...? Eivätkö nuo ole alustaveljeksiä kaikki keskenään?

jaacco
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Varmaan lähin sukulainen on Dodge Dart. Mitat melkein samat ja sisusta lähes identtinen.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^Dartti on Giuliettan alustalle tehty.
Kuva

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja V6 »

Pujazuba kirjoitti:^Dartti on Giuliettan alustalle tehty.

jep, toi on eri
https://en.wikipedia.org/wiki/GM_Fiat_Small_platform
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Eli Jeep Renegade on nelivetoinen Opel Corsa. Ehkei kauhean myyvä argumentti.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Tai vain etuvetoinen korotettu... Eikös sitäkin saanut vajaavetoisena?
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

sämpy kirjoitti:Eli Jeep Renegade on nelivetoinen Opel Corsa. Ehkei kauhean myyvä argumentti.
Tai Corsa on pieni etuvetoinen Renegade... :wink: Riippuu miten katsoo.
Kuva

Avatar
mutt
Viestit: 5449
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mutt »

sämpy kirjoitti:Eli Jeep Renegade on nelivetoinen Opel Corsa. Ehkei kauhean myyvä argumentti.
No, eipä Delta Integraleakaan ole kuvailtu nelivetoisena Ritmona (tai Ibizana), vaikka yhtälailla samaa platformia ovatkin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Miten mä en löydä noista autoista (Ritmo/Delta) yhtään mitään yhteistä, pelleistä tai alustan osista. Paitsi neljä pyöräkoteloa. Mistä ajatus että noilla olisi mitään tekoa keskenään?

Avatar
mutt
Viestit: 5449
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ei "platform" (joka usein virheellisesti suomennetaan pohjalevyksi) tarkoitakaan mittavaa määrää samoja osia. Onhan 156 ja Lybrakin vielä Tipon peruja olevaa platformia, vaikka niukasti niissäkin samaa on sen enempää keskenään kuin Tiponkaan kanssa. Ihan tarkkaa määritystä en itsekään tiedä, mutta käsittääkseni kyse on enemmän siitä, mitä voidaan valmistaa samalla tuotantolinjalla ja -menetelmillä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ritmo on kumminkin selkeä A111/128 perillinen ja linja jatkuu Ibizaan, Delta taas suoraan Betan jälkikasvua, niin korin kuin alustan osalta. Sen jälkeen Lanciat onkin olleet ihan vaan Fiatin rinnakkaismalleja. Olkoon kuinka samalta tuotantolinjalta, jos hatchback-korimuotoilu sen mahdollistaa.

No tässä ei nyt ole kyse oikein otsakkeen uutuuksista, enempi muinaishistoriaa jota harva edes muistaa. Itselle kumminkin jopa konkreettisempaa kun suurin osa mainituista löytyy tontilta, mutta renegade on nähty vain kerran kaukaa viime viikolla.

Taitaa olla dinosaurus koko äijä.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Vode »

Ihan mielenkiinnosta piti tarkistaa tuo itsekkin... Lainattua carsfromitaly.net -sivulta:

"Formally presented for the first time at the Frankfurt Motorshow in September 1979, the Lancia Delta was designed by Giugiaro to fit around the mechanicals of a Fiat Strada/Ritmo and to replace the Fulvia (already out of production) as Lancia's 'small' car. Many changes were made to the basic Ritmo running gear - the engines were reworked to improve the power outputs, and the suspension from the Beta was adapted to fit to the Ritmo floorpan."

Eli Ritmon pohjalevy mutta Betan alusta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11229
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jos olisin nyt vaihtamassa, niin...

Kuva

(kun niitä käytettyjä neliapiloita ei saa mistään)
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
mutt
Viestit: 5449
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Vode kirjoitti:Eli Ritmon pohjalevy mutta Betan alusta.
Betan alustahan se on ainakin taka-akseliston osalta periytynyt 156:eenkin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

mutt kirjoitti:
Vode kirjoitti:Eli Ritmon pohjalevy mutta Betan alusta.
Betan alustahan se on ainakin taka-akseliston osalta periytynyt 156:eenkin.
Kyllä se taitaa olla aika liki kappassakin, toki edessä tukivarret on paksumpaa tavaraa.
Mutta minkä fiatin pohjalevylle se sitten on veistelty?
sämpy kirjoitti:Ritmo on kumminkin selkeä A111/128 perillinen ja linja jatkuu Ibizaan, Delta taas suoraan Betan jälkikasvua, niin korin kuin alustan osalta.
Sen jälkeen Lanciat onkin olleet ihan vaan Fiatin rinnakkaismalleja. Olkoon kuinka samalta tuotantolinjalta, jos hatchback-korimuotoilu sen mahdollistaa.
Vai ymmärsinkö mä ton viimisen lauseen väärin?

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Eikös kappa ole aika pitkälti Croman/Theman perillinen? Ja tuohon Ritmon/Deltan pohjalevyasiaan pitänee perehtyä ihan kuvaamalla, koska etuaisoissa, tulipellissä tms ei ole kyllä mitään samaa, eikä luonnollisesti takarungossakaan. Pohjan taittuminen helmaan voi olla enempi Ritmoa kuin Betaa, mutta noin se oli varmaan kaikilla merkeillä.. Että enintään keskitunnelissa ja jalkatiloissa voi olla vähän jotain samaa, ei kuitenkaan mitään yhteensopivuutta. Varsinkaan kun keskitunnelikin on Ritmossa paljon matalampi. Ehkä ne ei ole vaan tienneet mistä puhuvat. Yhtä hyvin voisi sanoa tehdyn VW Derbyn pohjalevylle.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Vittorio Jano kirjoitti:Jos olisin nyt vaihtamassa, niin...

(kun niitä käytettyjä neliapiloita ei saa mistään)
Onko noi edelleenkin muovisia ja rämiseviä kippoja, vai onko laadulle tehty vihdoinkin jotain? Muistan aikoinani kuinka pettynyt olin Minin sisustan laatuun. Alta 100tkm ajettu auto ja meininki oli kuin jossain vm-96 Puntossa. Vähän irvestee sieltä ja täältä, rätisee ja ritisee, ei oikein sellaista laadun korkeaa fiilistä saanut. Hyundaissa ja Kiassakin asia oli paremmalla tolalla. Muutenhan kiva auto.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11229
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Sama kokemus joku vuosi sitten ajetusta Countrymanista. Nitinää ja räminää kuului joka nurkasta.

Tuosta uudesta en tiedä. Toivottavasti?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja PRO »

Volvo S90

http://www.carscoops.com/2015/12/this-j ... ahead.html

Hieno, mutta vielä varauksella katselen persikkaa...

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

"Hainevä"-antenni :)
Suoraan vaan suoraa

Vastaa Viestiin