Sakot tuli...prk!

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Wile kirjoitti:Surullista että Suomen teillä tosiaan ajelee ihmisiä jotka ajattelevat näin.
En mä ainakaan halua liikkua samoilla teillä tällaisten Epezien kanssa.
"Vaarantavat vain oman turvallisuutensa", kuinka niin?
Okei, pyörrän vähän puheitani. Kirjoitin viestin vähän ennen kuin olin katsonut pätkän loppuun, ja siellä tosiaan alkoi näkyä ihmisiä sekä risteys.
Tollanen toiminta ei ole MILLÄÄN lailla hyväksyttävää kuin suljetulla tiellä tai radalla! Ei edes siellä moottoritiellä, mä en tajua miten täälläkin ihan fiksuilta vaikuttavat ihmiset pokkana selittää että "menkää motarille kokeilemaan huippuja", jos on todellakin niin tyhmä että pitää tuollaista jollain lailla asiallisena toimintana niin ei sitä ainakaan nettiin pidä kirjoittaa.
En missään nimessä sano toiminnan olevan hyväksyttävää, mutta totuus on se että melkein kaikki sen kuitenkin tekevät. Kyse on siitä että missä sen tekevät. Suljetut radat joissa voi huippuja kokeilla ovat valitettavan vähissä, itse en ole sellaiseen koskaan törmännyt, sellaisista olen kyllä kuullut.

Korostan edelleen että en pidä tuota millään lailla hyväksyttävänä, myönnän ilmaiseeni ajatukseni hieman epäselvästi. Viestini tarkoitus oli lähinnä sanoa että olen nähnyt kaahailua monta MONTA kertaa vaarallisemmissakin paikoissa.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

minä en kaahannut edelleenkään, kiihdytin nopeasti ja hiljensin kun vauhtia tuli liikaa. Tais tulla kärpäsestä härkänen...
Älä sure, tuossa paikassa kylää tekee moni muukin samoin, isäsi ei merkkaa siinä hommassa mitään.. :wink:

60 rajotus tosiaan on, mutta ihan eri asia kuka sitä noudattaa ennenkun se nousee kohti Hervantaa edes 70:een, poliisit saisi sakottaa joka ainoata kuskia jos ahtaasti tulkitsevat.

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

matupatu kirjoitti::evil: Eilen illanssuussa lähellä Käpylää samantien kun koukkasin vähän liian aikaisin bussikaistalle kääntyäkseni oikealle kamera välähti. Mitä tuosta saa? Hissukseen ajelin. Riittäiskö 50 egee?
Ei siitä kaistalla ajamisesta mitään saa, jos on kääntymässä seuraavasta oikealle.

Wile
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Elo 2005, 11:22
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Wile »

TestarosaFinland kirjoitti: Oh Wile when you talk like that niin varmaan sulla ei ole Alfaa :mrgreen:
Ei ole ja eipä taida tullakaan. Tiedoksi että Alfan omistaminen tai sillä ajaminen ei tee susta yhtään sen parempaa ja etuoikeutetumpaa ihmistä kuin mitä minä olen.
Epezi kirjoitti: Korostan edelleen että en pidä tuota millään lailla hyväksyttävänä, myönnän ilmaiseeni ajatukseni hieman epäselvästi. Viestini tarkoitus oli lähinnä sanoa että olen nähnyt kaahailua monta MONTA kertaa vaarallisemmissakin paikoissa.
Mun mielestä mitään paikkojen vaarallisuuksia ei kannata edes käydä arvioimaan, ettei homma lipsu käsistä. Kaahaaminen on joka tapauksessa tyhmää, ja tyhmyydestä ei jaeta mitään palkintoja. Suomen teillä on tiekohtaiset nopeusrajoitukset. Ne usein antavat myös viitteitä siitä minkälaisia nopeuksia ko. teillä voi tavallisilla perheautoilla ajaa. Mä katson tien laidassa olevan pallukan sisästä lukeman jonka mukaan määritän nopeuteni.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Jaa siis onko nämä pallukat niitä nopeusrajoituksista kertovia merkkejä?

Kuva

Mä kun oon aina luullu, että niistä kertoo tälläiset sinipohjaiset merkit.

Kuva
Kolminumeroisilla vielä pysyy jotenkin tahdissa, mutta nelinumeroisilla joutuu ajamaan alinopeutta :mrgreen:

Niin joo ja en ymmärrä vaarallisissa paikoissa kovaa ajamista. :drinking:
Viimeksi muokannut jknracing, 08 Huhti 2007, 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuo videon pätkä näytti erehdyttävästi täällä Lahden suunnalla vanhalla Helsingin tiellä kuvatulta. Siellä on tuollainen pitkä suora, joka tosiaan saattaa tyhmempää houkutella kokeilemaan. Varsinkin, kun videon tulosuunnasta on alamäkeä joka tosin muuttuu taas lopussa ylämäeksi.
Ei oikeasti mikään fiksu paikka kaahata(onko mikään?), koska videon lopussa vilahtava risteys johtaa okt-alueelle.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Wile kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti: Oh Wile when you talk like that niin varmaan sulla ei ole Alfaa :mrgreen:
Ei ole ja eipä taida tullakaan. Tiedoksi että Alfan omistaminen tai sillä ajaminen ei tee susta yhtään sen parempaa ja etuoikeutetumpaa ihmistä kuin mitä minä olen.
Epezi kirjoitti: Korostan edelleen että en pidä tuota millään lailla hyväksyttävänä, myönnän ilmaiseeni ajatukseni hieman epäselvästi. Viestini tarkoitus oli lähinnä sanoa että olen nähnyt kaahailua monta MONTA kertaa vaarallisemmissakin paikoissa.
Mun mielestä mitään paikkojen vaarallisuuksia ei kannata edes käydä arvioimaan, ettei homma lipsu käsistä. Kaahaaminen on joka tapauksessa tyhmää, ja tyhmyydestä ei jaeta mitään palkintoja. Suomen teillä on tiekohtaiset nopeusrajoitukset. Ne usein antavat myös viitteitä siitä minkälaisia nopeuksia ko. teillä voi tavallisilla perheautoilla ajaa. Mä katson tien laidassa olevan pallukan sisästä lukeman jonka mukaan määritän nopeuteni.
Tupakki on vaarallista ja alkoholi pahasta. Mitä tässä nyt pitää ruveta jeesustelemaan?! Onhan se saatanan typerää ajaa ylinopeutta, mutta aivan varmasti itsekin sitä joskus teet. Mutta jos et tee niin ei se sinusta tee yhtään turvallisempaa kuskia liikenteessä. Jos puhutaan huippunopeuksista niin ymmärrän kritiikin, mutta turhaa jeesustelua ei voi käsittää.

Avatar
ryde
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Elo 2006, 06:45
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ryde »


Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Jep, ei ole pyhätkään enää pyhiä. Tänään heräsin puhelinsoittoon Poliisilta, tiedustelivat milloin voin käydä noutamassa 70€ rikesakon. Valvontakamera oli räpsäissyt 95km/h 80:n alueella.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Jep, ei ole pyhätkään enää pyhiä. Tänään heräsin puhelinsoittoon Poliisilta, tiedustelivat milloin voin käydä noutamassa 70€ rikesakon. Valvontakamera oli räpsäissyt 95km/h 80:n alueella.
70erkkiä :shock:

No kyllä piti ota kun halvalla sait :lol:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Näiltä jurpoilta vois kortit kerätä pois:
http://www.youtube.com/watch?v=MJvgI06BPOk

Toivottavasti testiajo ei päätynyt auton hankintaan.
http://www.youtube.com/watch?v=kltjOy9F-Ak

Samat juntit asialla...

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Näiltä jurpoilta vois kortit kerätä pois:
http://www.youtube.com/watch?v=MJvgI06BPOk

Toivottavasti testiajo ei päätynyt auton hankintaan.

EI HELVETTI!!!!

Epäilyttävästi näyttäisi kysessä olevan minun entinen auto (tunnistin CD-soittimesta ja vakkarin säätimestä)

huh,mitä urpoja.... :shock:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tämä viimeisin pätkä ainakin on kuvattu Lahdessa Mannerheimintiellä (VT12) nenä kohti Kouvolaa.

Tuo ekan pätkän auto saattaisi olla Lahden Deltassa myynnissä, ainakin siinä on samanlainen vakkarin viiksi myös.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Wile
Viestit: 20
Liittynyt: 25 Elo 2005, 11:22
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Wile »

Onko varma että se on sama auto, joka on Deltassa myynnissä? Laitan nimittäin ton linkin Deltaan, josta saavat varmaan helposti kuskin tiedot selville, näkyyhän tossa kasvotkin. Laitetaan miehen kortti kuivumaan.

Avatar
Laaban
Viestit: 175
Liittynyt: 29 Kesä 2006, 10:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Siinä se sama auto KLICK, rekkari on eri kun mitä italian kuvatuksista löytyy punasesta 156:sta.
hevoinen

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

^ Kiitos!

eipähän ole siis oma ex- joutunut urpojen käsiin.....
Ehdin jo säikähtää. :crazyeyes:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

TestarosaFinland kirjoitti: 70erkkiä :shock:

No kyllä piti ota kun halvalla sait :lol:
Jep, kyllä säikähdyksellä pääsi :)

Kumma kun liikkuvan poliisin sakkolaskuri ei tunne noita 15 km/h ja sen alle meneviä ylityksiä, tuolla puhutaan vain 16-20 km/h ja isommista ylityksistä, kun rajoitus on yli tai ali 60 km/h:
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... B5003FD54C

Ihmetyttää myös miksi sakko pitäisi käydä noutamassa itse poliisilaitokselta. Eikö sitä voisi vain postittaa. Jos asuisin jollain haja-asutusalueella, niin matkaa voisi tulla melkoisesti lähimmälle asemalle, eikä niitä matkakuluja kukaan korvaisi. Ei tartteisi olla pitkäkään matka kun matkakulut tuolla sakkomäärällä tulisi sakkoa suuremmiksi.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Giallo Pozzuoli kirjoitti: Kumma kun liikkuvan poliisin sakkolaskuri ei tunne noita 15 km/h ja sen alle meneviä ylityksiä, tuolla puhutaan vain 16-20 km/h ja isommista ylityksistä, kun rajoitus on yli tai ali 60 km/h
Niin kun silloin tulee rikesakko kun ylitys on 1-15km/h tai ainakin mulle aina tullu.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Vode kirjoitti:
Giallo Pozzuoli kirjoitti: Kumma kun liikkuvan poliisin sakkolaskuri ei tunne noita 15 km/h ja sen alle meneviä ylityksiä, tuolla puhutaan vain 16-20 km/h ja isommista ylityksistä, kun rajoitus on yli tai ali 60 km/h
Niin kun silloin tulee rikesakko kun ylitys on 1-15km/h tai ainakin mulle aina tullu.
Käsittääkseni rikesakko tulee silloinkin jos ylitys on 16-20 km/h ainakin tuon sakkolaskurin mukaan. Näyttää 115€ jos rajoitus alle 60 ja 100€ jos yli 60 km/h.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Wile kirjoitti:Onko varma että se on sama auto, joka on Deltassa myynnissä? Laitan nimittäin ton linkin Deltaan, josta saavat varmaan helposti kuskin tiedot selville, näkyyhän tossa kasvotkin. Laitetaan miehen kortti kuivumaan.
Minula on ihan alusta herrätänyt epäily, että nimim. Wile on ei ole oikealla paikalla ja että seon epäilyttävä laveri, mutta nyt mä on ihan varma sitä! :evil: Mitä helvetti sinua kiinnostaa miten ihmiset ajaa?! Jos se haluaa vetää 200km/h niin menee vaan! Se menii näin ihan omalla riskillä, jos olis tullut joku hirvi tielle niin se kuski olisi kaput, ei se muita haittanut, jos se halua tappaa itseään niin hänellä on oikeus siihen! Varmaan käyt käteeksi, että muilla on Alfa, muuta selitystä yllä mainittuun tekoon en keksi.
Nothing beats cubic inch

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

¨Näin puhuu sälli joka mainosti ajaneensa 40 alueella 120. Olet varmasti samaa mieltä asioista sittenkin jos joku kaahari ajaa jonkun läheisesi yli.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Eiköhän se jeesustelu ollut siinä kun alkaa menemään henkilökohtaiseksi.

Lukittu