Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
Re: Muiden merkkien murheita.
/\ Omassa Stilossani mittaristo "hukkuu" usein kun akkua vaihtaa tai muuten kähmylöi. Liittynee katkokseen plusnapaan tulevissa kaapeleissa tahi johdoissa, kun korjaantuu niitä heiluttelemalla taikka sitten ihan vain ajamalla ja sopivalla tärähdyksellä kuopissa ynnä töyssylöissä.
Jouni K
Jouni K
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
No nyt on viikon aikana saatu selville, ettei ruotsalaisiltakaan löydy koodia. Yrittävät seuraavaksi Ranskasta.Vittorio Jano kirjoitti: ↑15 Helmi 2021, 20:44Ei tullut Méganen 4control yhdessä päivässä kuntoon. Mokkula meni kyllä paikoilleen, mutta kalibrointi ei kerralla onnistunut. Odottelevat nyt Ruotsista ohjeita.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- michelin
- Viestit: 258
- Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
- Car(s): Passat Variant 1.6 TDI -12
Ex 147 1.6 TS -04
Re: Muiden merkkien murheita.
Fordissa mitä ilmeisimmin kaksoismassavauhtipyörä alkoi ääntämään. Menköön sitten samalla myös kytkinpaketti vaihtoon, kannattaakohan jotain muutakin uusia samalla?
Onko kokemuksia PP Market varaosien verkkokaupasta? Näytti olevan hinnoiltaan ihan asiallinen ja ilmeisesti kotimainen yritys.
Onko kokemuksia PP Market varaosien verkkokaupasta? Näytti olevan hinnoiltaan ihan asiallinen ja ilmeisesti kotimainen yritys.
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18 - Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Omia kokemuksia ei ole, mutta eräällä toisella foorumilla ovat muutamat tilanneet. Nopea toimitus ja tavara oikeaa. Vielä kotimainen karkkipussi kylkiäisenä.
Jos tulee takuuasioita, niin sittenhän ne parhaat tai huonoimmat kokemukset vasta saadaan?
- michelin
- Viestit: 258
- Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
- Car(s): Passat Variant 1.6 TDI -12
Ex 147 1.6 TS -04
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Takuuasiat luulisi toimivan. Melkein 100 eur halvemman hinnan takia lähti nyt tilaus kuitenkin Mister-Autosta tulemaan. Toivotaan että tulee oikeat osat ehjänä perille.
- Björn Contio
- Viestit: 1590
- Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kohta tarvis vaihtaa baijerin ihmeeseen öljyt, joten taas ihmettelen öljyasioita, nyt Shell LL-04 5w-30.
Vaihdan ölyn n. 9-10tkm välein. Castrol.. ,Mobil, Shell, Teboil, Motul.....
Vaihdan ölyn n. 9-10tkm välein. Castrol.. ,Mobil, Shell, Teboil, Motul.....
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
No nyt on saatu selville, että pitää palata lähtöruutuun ja tilata Ranskasta uusi osa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑22 Helmi 2021, 17:14No nyt on viikon aikana saatu selville, ettei ruotsalaisiltakaan löydy koodia. Yrittävät seuraavaksi Ranskasta.Vittorio Jano kirjoitti: ↑15 Helmi 2021, 20:44Ei tullut Méganen 4control yhdessä päivässä kuntoon. Mokkula meni kyllä paikoilleen, mutta kalibrointi ei kerralla onnistunut. Odottelevat nyt Ruotsista ohjeita.
i20 vaihtui Nissan Qua....mikä se nyt on.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien murheita.
https://www.merriam-webster.com/dictionary/qua
Nissan Quack?
Nissan Quail?
Nissan Quan?
Nissan Quantum?
Nissan Guacamole?
- Björn Contio
- Viestit: 1590
- Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Helpottaa muistamista. Tapaat Kain, vanhan kaverisi - Kas Kai.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos veljet!
---
Mutta joo, ihan hyvä varmaan, ettei ruvettu @Polforean kanssa tuota sorkkimaan. Tai sit se olisi nyt kunnossa...
---
Mutta joo, ihan hyvä varmaan, ettei ruvettu @Polforean kanssa tuota sorkkimaan. Tai sit se olisi nyt kunnossa...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Quasimodo. Nissan Quasimodo.FinPat kirjoitti: ↑01 Maalis 2021, 12:22https://www.merriam-webster.com/dictionary/qua
Nissan Quack?
Nissan Quail?
Nissan Quan?
Nissan Quantum?
Nissan Guacamole?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämä voitti. Hands down. <Slow Clapping Smiley>mutt kirjoitti: ↑01 Maalis 2021, 17:14Quasimodo. Nissan Quasimodo.FinPat kirjoitti: ↑01 Maalis 2021, 12:22https://www.merriam-webster.com/dictionary/qua
Nissan Quack?
Nissan Quail?
Nissan Quan?
Nissan Quantum?
Nissan Guacamole?
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
No nyt on vaihdettu uusi osa, mutta sama softabugi vaivaa edelleen.Vittorio Jano kirjoitti: ↑01 Maalis 2021, 11:29No nyt on saatu selville, että pitää palata lähtöruutuun ja tilata Ranskasta uusi osa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑22 Helmi 2021, 17:14No nyt on viikon aikana saatu selville, ettei ruotsalaisiltakaan löydy koodia. Yrittävät seuraavaksi Ranskasta.Vittorio Jano kirjoitti: ↑15 Helmi 2021, 20:44Ei tullut Méganen 4control yhdessä päivässä kuntoon. Mokkula meni kyllä paikoilleen, mutta kalibrointi ei kerralla onnistunut. Odottelevat nyt Ruotsista ohjeita.
Alkaa usko mennä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Aquatica
- Viestit: 15056
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
^
On kolmenlaista sähköä.
Siviilisähköä, mikä tottelee Ohmin lakia.
Sotilassähköä, mikä menee minne käsketään.
Ranskalainen sähkö, mistä ei kukaan ota vitunkaan selkoa. Ikinä!
On kolmenlaista sähköä.
Siviilisähköä, mikä tottelee Ohmin lakia.
Sotilassähköä, mikä menee minne käsketään.
Ranskalainen sähkö, mistä ei kukaan ota vitunkaan selkoa. Ikinä!
- Jiitee
- Viestit: 4362
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
2 ex-Sitikassani ja nyky- Pösössä nolla sähkövikaa....akun
vanhenemista ei kai lasketa. Sama akkujuttu ollut myös Toyotissa...
Avulla vahvaa Essoa ....
VJanolle vinkki: vaihda välillä Toyota niin usko autoihin ja mielenrauha palaa.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä joissakin ainakin joissakin hieman persoonallisimmissa ranskiksissa aikanaan oli myös hieman persoonalliset sähköt. Esim. Citroen BX jossa kaikki muukin oli persoonallista.
Sinällään perheen kolmos-nelos auto Citroen DS3 on pelittänyt nyt sähköjen osalta kolmatta vuotta täysin ongelmitta. (knock-knock)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Melko lähellä oltiin jo, mutta ihan vielä ei ollut aika.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 623
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä oli Citroen C4 vm. -16 pari vuotta sitten puolen vuoden ajan. Ihan hyvin toimi muuten, mutta navigaattori jumittui täysin Tanskassa ollessamme ja radio/navi ei suostunut sammumaan muuten kuin laittamalla cd-levy soittimeen, jolla sai laitteen palautettua toimintaan.
Radiossa oikean etuoven kaiutinta ei saatu Veholla kahdella korjauskerralla (takuu) toimimaan; vikana pienehköillä volyymeilla äänen pätkiminen. Kovaa kuunnellessa ei ongelmaa.
Möin auton siskonpojalle ja hän korjautti samaa vikaa viisi (5!) kertaa eikä vain tullut kuntoon. Autoon vaihdettiin jopa radio/navi-yksikkökin kokonaan, mutta ei apua. Kaveri kyllästyi korjaamolla juoksemiseen ja elää tuon pikkuvian kanssa...
Radiossa oikean etuoven kaiutinta ei saatu Veholla kahdella korjauskerralla (takuu) toimimaan; vikana pienehköillä volyymeilla äänen pätkiminen. Kovaa kuunnellessa ei ongelmaa.
Möin auton siskonpojalle ja hän korjautti samaa vikaa viisi (5!) kertaa eikä vain tullut kuntoon. Autoon vaihdettiin jopa radio/navi-yksikkökin kokonaan, mutta ei apua. Kaveri kyllästyi korjaamolla juoksemiseen ja elää tuon pikkuvian kanssa...
Re: Muiden merkkien murheita.
Milloin saat Minin alle?Vittorio Jano kirjoitti: ↑06 Maalis 2021, 12:02Melko lähellä oltiin jo, mutta ihan vielä ei ollut aika.
Rouvan käytössä olevaan itäautoon tuli myös vikaa. Käsijarruvaijerit jäätyivät ja mittarivalon polttimo pimeni. Ihan kauheita romuja noi TSI-DSG laitteet.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Mahdollisesti jo alkavalla viikolla, jos R tulee kuntoon...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Kivijärvi
- Viestit: 956
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien murheita.
Vittorion R-kokemukset muistuttaa omiani:
1) Scenic 2, joku sähköiseen käsijarruun liittyvä päivitys ei mennyt merkkihuollossa putkeen. Tiskillä asiakas lähtee kotiin muutaman tunnin päästä a) ilman päivitystä, b) syyllinen olo niskassa - minunkin vika tämä nyt onkin?
2) Twingo 3, joku akunhallintajärjestelmän vika. Kaikki tiesi missä vika, kukaan ei osannut arvaillakaan miten korjataan.
Kai siihen joku syy on, että juurikin nämä ovat niin edukkaita käytettyinä. Mutta toimiessaan mukavampia kuin tusina tavallisia.
1) Scenic 2, joku sähköiseen käsijarruun liittyvä päivitys ei mennyt merkkihuollossa putkeen. Tiskillä asiakas lähtee kotiin muutaman tunnin päästä a) ilman päivitystä, b) syyllinen olo niskassa - minunkin vika tämä nyt onkin?
2) Twingo 3, joku akunhallintajärjestelmän vika. Kaikki tiesi missä vika, kukaan ei osannut arvaillakaan miten korjataan.
Kai siihen joku syy on, että juurikin nämä ovat niin edukkaita käytettyinä. Mutta toimiessaan mukavampia kuin tusina tavallisia.
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:51
- Car(s): Volvo S80 D5 AWD -09 Executive
Ex: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic -07, Alfa Romeo 159 2.2 JTS -06, Alfa Romeo GT 2.0 JTS -04 Selespeed, Alfa Romeo 156 2.0 TS -00 - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Pakko avautua johonkin. Bemarin 5-sarja (E60) hylättiin katsastuksessa väljästä apukuskin puoleisesta narinahelasta. No, ei tässä mitään. Kyselin Autojerrystä tarjouksia ja tuli vain yksi, mutta mielestäni kohtuuhintainen 175€ joten hyväksyin sen ja sovin huoltoajan tälle päivälle.
Kaveri, joka näitä Bemareita harrastanut koko ikänsä varoitteli, että ei varmaan homma onnistu kahdessa tunnissa, että on todella veemäinen homma vaihtaa ja että korjaamot ovat näitä myös rikkoneet.
No, tänään sitten auton oltua kolme tuntia korjaamolla soittivat, että jokin osa pyöräntuennassa oli ollut muka niin hapero, että oli narinahelaa irroittaessa murentunut ja uusi osa maksaa tonnin, mutta saavat purkaamolta satasella eivätkä laskuta töistä ylimääräistä eli hinta olisi 275€.
Kaveri oli myös sitä mieltä, että auto tarvitsee tuon jälkeen ehdottomasti nelipyöräsuuntauksen, minkä jälkeen hinta onkin jo tuplat tuohon Autojerryssä sovittuun tarjoukseen verrattuna ja autossa on tämän jälkeen pyöräntuenta jostain purkuromusta.
Jatkossa tulen kyllä käyttämään tuota paikallisessa liikkeessä, joka korjaa vain Mersuja ja Bemareita. Tuntuu tulevan loppupeleissä huomattavasti edullisemmaksi.
Kaveri, joka näitä Bemareita harrastanut koko ikänsä varoitteli, että ei varmaan homma onnistu kahdessa tunnissa, että on todella veemäinen homma vaihtaa ja että korjaamot ovat näitä myös rikkoneet.
No, tänään sitten auton oltua kolme tuntia korjaamolla soittivat, että jokin osa pyöräntuennassa oli ollut muka niin hapero, että oli narinahelaa irroittaessa murentunut ja uusi osa maksaa tonnin, mutta saavat purkaamolta satasella eivätkä laskuta töistä ylimääräistä eli hinta olisi 275€.
Kaveri oli myös sitä mieltä, että auto tarvitsee tuon jälkeen ehdottomasti nelipyöräsuuntauksen, minkä jälkeen hinta onkin jo tuplat tuohon Autojerryssä sovittuun tarjoukseen verrattuna ja autossa on tämän jälkeen pyöräntuenta jostain purkuromusta.
Jatkossa tulen kyllä käyttämään tuota paikallisessa liikkeessä, joka korjaa vain Mersuja ja Bemareita. Tuntuu tulevan loppupeleissä huomattavasti edullisemmaksi.
Re: Muiden merkkien murheita.
PSA: The 1.2 Puretech Turbo engine still causes concern among customers
https://www.clubalfa.it/335082-psa-il-m ... -i-clienti
ja linkki google kääntäjän kautta
https://translate.google.com/translate? ... -i-clienti
https://www.clubalfa.it/335082-psa-il-m ... -i-clienti
ja linkki google kääntäjän kautta
https://translate.google.com/translate? ... -i-clienti
-
- Viestit: 623
- Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
- Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Möin n. puoli vuotta omistamani vm. -16 Citroen C4:sen siskonpojalle pari vuotta sitten eli oli vielä takuuta reilusti jäljellä.
Nyt joulukuun puolivälissä sitten Citikalle tapahtui juuri tuo homma eli bensaa kertyi liikaa öljyyn joukkoon, vikatila päälle ja suoraan korjaamolle.
Kaikki muu meni firman piikkiin, vain apulaitehihna piti itse maksaa (n. 40e). Moottori avattiin, pestiin sisältä ja jakopään osat vaihtui. Hyvä onni sikäli, että hihnan vaihto olisi muutenkin tullut ajankohtaiseksi nyt keväällä, niin sai ilmaiseksi sen homman.
Huoltoväli päivitettiin, 15 tkm eli lyhennettiin reilusti.
Nyt joulukuun puolivälissä sitten Citikalle tapahtui juuri tuo homma eli bensaa kertyi liikaa öljyyn joukkoon, vikatila päälle ja suoraan korjaamolle.
Kaikki muu meni firman piikkiin, vain apulaitehihna piti itse maksaa (n. 40e). Moottori avattiin, pestiin sisältä ja jakopään osat vaihtui. Hyvä onni sikäli, että hihnan vaihto olisi muutenkin tullut ajankohtaiseksi nyt keväällä, niin sai ilmaiseksi sen homman.
Huoltoväli päivitettiin, 15 tkm eli lyhennettiin reilusti.
- Jiitee
- Viestit: 4362
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ilmajäähy-Volkkareissa oli tuota samaa ongelmaa, varsinkin talvella japeksu kirjoitti: ↑11 Maalis 2021, 18:54Möin n. puoli vuotta omistamani vm. -16 Citroen C4:sen siskonpojalle pari vuotta sitten eli oli vielä takuuta reilusti jäljellä.
Nyt joulukuun puolivälissä sitten Citikalle tapahtui juuri tuo homma eli bensaa kertyi liikaa öljyyn joukkoon, vikatila päälle ja suoraan korjaamolle.
Kaikki muu meni firman piikkiin, vain apulaitehihna piti itse maksaa (n. 40e). Moottori avattiin, pestiin sisältä ja jakopään osat vaihtui. Hyvä onni sikäli, että hihnan vaihto olisi muutenkin tullut ajankohtaiseksi nyt keväällä, niin sai ilmaiseksi sen homman.
Huoltoväli päivitettiin, 15 tkm eli lyhennettiin reilusti.
pätkäajossa... ei syttynyt niissä vikavaloja vaan seuraava merkki oli kuumemmaksi
ajon jälkeen kiinnileikkautumisen ääni. 2,5 litran öljytilavuus oli myös
alakanttiin öljy-bensa-ilmajäähdytteisessä ....
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11270
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Se on jumalauta korjattu! Vanha softa saatiin ajettua sisään.Vittorio Jano kirjoitti: ↑01 Maalis 2021, 11:29No nyt on saatu selville, että pitää palata lähtöruutuun ja tilata Ranskasta uusi osa.Vittorio Jano kirjoitti: ↑22 Helmi 2021, 17:14No nyt on viikon aikana saatu selville, ettei ruotsalaisiltakaan löydy koodia. Yrittävät seuraavaksi Ranskasta.Vittorio Jano kirjoitti: ↑15 Helmi 2021, 20:44Ei tullut Méganen 4control yhdessä päivässä kuntoon. Mokkula meni kyllä paikoilleen, mutta kalibrointi ei kerralla onnistunut. Odottelevat nyt Ruotsista ohjeita.
i20 vaihtui Nissan Qua....mikä se nyt on.
Maanantaina olisi tullut kuukausi täyteen.
Keskiviikkona pitäisi hakea iso MINI.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Minä nyt heitän tälläisen yleisvinkin kun että suosittelen pyytämään vanhaa osaa vähintäänkin näytille, siitä pystyy yleensä päättelemään että oliko väite edes totta. Juttuihin mitä autokorjaamot kertoo kannattaa yleensä suhtautua varauksella.Ranttall kirjoitti: ↑11 Maalis 2021, 16:20Pakko avautua johonkin. Bemarin 5-sarja (E60) hylättiin katsastuksessa väljästä apukuskin puoleisesta narinahelasta. No, ei tässä mitään. Kyselin Autojerrystä tarjouksia ja tuli vain yksi, mutta mielestäni kohtuuhintainen 175€ joten hyväksyin sen ja sovin huoltoajan tälle päivälle.
Kaveri, joka näitä Bemareita harrastanut koko ikänsä varoitteli, että ei varmaan homma onnistu kahdessa tunnissa, että on todella veemäinen homma vaihtaa ja että korjaamot ovat näitä myös rikkoneet.
No, tänään sitten auton oltua kolme tuntia korjaamolla soittivat, että jokin osa pyöräntuennassa oli ollut muka niin hapero, että oli narinahelaa irroittaessa murentunut ja uusi osa maksaa tonnin, mutta saavat purkaamolta satasella eivätkä laskuta töistä ylimääräistä eli hinta olisi 275€.
Kaveri oli myös sitä mieltä, että auto tarvitsee tuon jälkeen ehdottomasti nelipyöräsuuntauksen, minkä jälkeen hinta onkin jo tuplat tuohon Autojerryssä sovittuun tarjoukseen verrattuna ja autossa on tämän jälkeen pyöräntuenta jostain purkuromusta.
Jatkossa tulen kyllä käyttämään tuota paikallisessa liikkeessä, joka korjaa vain Mersuja ja Bemareita. Tuntuu tulevan loppupeleissä huomattavasti edullisemmaksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
Re: Muiden merkkien murheita.
jotain puuttuu kuvasta. Oops.
Re: Muiden merkkien murheita.
Naapurin teini surullinen kun Audi S3 oli kylki ja ovi kasassa pienen linja-autopysäkin nojailun jälkeen. Virallisena selityksenä oli Haldexin temppuilu. Vaarallisia ajaa nuo Audi talvella siis.
- Ciancarlo
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Muiden merkkien murheita.
Ciancarlo kirjoitti: ↑28 Elo 2020, 08:29Jatkoa taas tähän; Viikon verran auto ehti olla ajossa, kun sälli alkoi kyselemään softan muutostaFinPat kirjoitti:OK. Onhan tuo puristusten ero ihan oikeasti merkitsevä. I stand corrected.lerppu kirjoitti:BMW velhoja odotellessa, tämä lienee suht totta:
Most of the parts are identical between 20i & 30i including flywheel, gearbox, brakes, all pumps, injectors & rail, radiator, intercooler as well. The difference is output shafts (rear ones only) and pistons due to the compression difference - 11 ratio for B48B20A (20i) vs 10.2 ratio for B48B20B (30i).
Tuossa puristussuhteessa suurin hirmusoftauksen este, mutta sellaisen +40hp sietänee iisisti. En tosin oo softaa upannut.
Niin ne ajat muuttuvat, joskus vanhaan vapariaikaan korkeampi staattinen puristussuhde oli merkki korkeammasta viritysasteesta.
Celtic uhoaa B48 20i koneelle 184HP -> 252HP korotusta eli +68HP Stage 1 virisoftalla ja 30i koneelle 251HP -> 304HP eli +53HP. Eli eroa on.
B48 35i koneessa sitten vielä matalampi 9.5:1 puristussuhde ja erilainen kampiakseli isommilla laakereilla. Ja nämä muutokset siksi että kone kestäisi 301HP tehon valmistajan mielestä.
Motorbit:n kaverit vastasivat sällille tällä tavoin:
"Odotettavissa n. 260 hv ja vääntö rajoitetaan 400 Nm paikkeille. Vakiona mitattua tehoa tyypillisesti n. 200 hv ja 290 Nm. Yksilöeroja näissäkin on, sen lisäksi käytössä oleva bensalaatu vaikuttaa lopputulokseen."
Motorbit siis mittaa tehon ennen ja jälkeen ohjelmoinnin, niin kuin kuuluukin tehdä.
No niin, jatkoa tähän tarinaan;
Nyt oli pojan auto Motorbit:llä ohjelmiston päivityksessä. Lähtöarvot olivat 186 hv ja 300 Nm. Kevyen ohjelmiston päivityksen jälkeen arvot olivat 260 hv ja 420 Nm. Hyvin tuli potkua ja ajettavuutta tuohon autoon.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Re: Muiden merkkien murheita.
Focuksen korjailut ja toilailut jatkunut taas. Tuli ajettua vähän pidempää matkaa ja oli sopiva keli tutkia miten auto toimii. -7C° ei toiminut lisälämppäri kun akun varaustila taas alhainen ja ajoin Turusta ensin tankkaamaan Kivihoviin ja siitä Joroisiin kahville ja testiä ettei auto tuolla matkalla ehtinyt vielä akkua lataamaan kuten ei myöskään Joensuuhun päästyäni. Sisälämmöt säädetty +28 ja sen voi vähitellen laskea Joroisten jälkeen ja samaten kun lähdin takaisin kotio Joensuusta, erona se että huollosta vinkattiin mitä jos painaisi autostartstopin pois päältä, jos lataa eri tavalla. Refleksinä sen tosin olen aina disabloinut, kokeillaan sitten jättää se päälle. Imatralla taas tankkaus ja jostain syystä auto koitti epätasaisesti jäähdyttää flektillä vaikka moottorin lämmöt oli vajaa 70, käynti epätasaista myös moottorissa. Bonusvikakin ilmestynyt, kuskin ikkunaa kun vähän raottaa ja koittaa sulkea niin tiettykin se laskee melkein alas asti mistä sen viimein saa ylös. Oli mukavaa seuraavalla viikolla kun oli -22C° ja matka pohjanmaalle. 3 tuntia sisälämmöt säädetty 29 ja se pääsi oikeasti johonkin sopivaan 13 asteeseen. Kunnes sitten ilma kylmeni -26C° ja lämppäristä loppui puhti ja lämpömittarikin valahti taas alaspäin. En tiedä kuinka kylmäksi sisällä oli mutta jos aivasti tuulilasin suuntaan, se jäätyi.
Seuraavalla viikolla olikin jo huolto varattu ja piti olla 3 tuntia varattuna perushuollon lisäksi ja aloin jo ihmettelemään kun ei puolen päivän aikaan vielä kuulunut mitään. Neljän aikoihin viimein tuli soitto, "auto on noudettavissa". "Ai, saitteko kuntoon jo?" ja vastauksena lupaava "puhutaan siitä kun tulet hakemaan auton"
Tutkittu, päivitetty ja nuuskittu jotain ja edes Ford ei tiennyt mitä se päivitys tekee. Voi olla että toimii, saattaa olla ettei korjannut ongelmaa. Sähköikkunan saivat toimimaan kuitenkin, pitää auto viedä töpselin päähän kun se perinteinen paina alas, pidä, nosta ylös ja pidä ei tietenkään voi olla enää nykypäivää. Se toimikin sitten 4 päivää. Vaihdelaatikko välillä heitti vitoselta vapaalle ja paiskoo muutenkin vaihteita suht aggressiivisesti. Jos jarruttaa vaikka liikenneympyrään niin saattaa etupenkiltä lentää vesipullo lattialle kun töksäytää pienempää. Ihmeen huonosti vaihtaa välillä myös isompaa vaihdetta. Eli jos liikenteessä näkyy Focus ja tuntuu että se mulkkuilee liikenteessä tehden outoja jarrutuksia niin voipi olla että kyseessä on automaattivaihteisto ja kuskilla vielä suurempi tatti otsassa..
Auto lämpenee ihan yhtä hyvin, riippuu ihan käynnistyksestä. Jos auton käynnistää tulee joku teksti "moottori käynnistyy" ja jos se tulee näyttöön sen jälkeen kun auto on jo liikenteessä niin todennäköisesti ongelmia. Jos se tulee kolmannen kerran, vielä todennäköisempää. Siinä tosin vilisee kaikenmoisia virheilmoituksia suht usein kun auton käynnistää niin tottunut jo katsomaan johonkin muualle. Nyt tosin navi/radio tilttasi taas kesken matkan ja kun meni viimein takaisin päälle, alkoi myös heti tulemaan lämmintä ilmaa sisälle mikä oli ilahduttavaa. Sääli että olin jo melkein kotona eikä sitä ole tapahtunut kuin kerran sen jälkeen eli on toiminut kuten pitää. Useimmiten kun ei toimi. Paitsi tänään, keskisuuttimista alkoi tuntumaan lämmintä ilmaa ja iltapäivällä sieltä tulikin taas kylmää ilmaa, ihan sama missä asennossa lämmönpyynti oli. Viime huollosta tuli aikaisemmin asiakastyytyväisyyskysely mihin annoin vähän huonommat pisteet kuin edellisellä kerralla joten sieltä soitettiin perään ja kysyttiin syytä ja varattiin taas uusi huoltoaika.
Sinänsä outoa toimintaa kun eivät saa kerralla kuntoon, auto kohta 2 vuotta vanha ja näistä on purettu kauppoja myös 1.5 bensakoneisista joten harjoituskappaleita pitäisi olla ihan tarpeeksi. Mutta Fordilla taitaa olla tapana käydä näitä juttuja oikeuden kautta kuin maksaa jotain kympin osaa
Seuraavalla viikolla olikin jo huolto varattu ja piti olla 3 tuntia varattuna perushuollon lisäksi ja aloin jo ihmettelemään kun ei puolen päivän aikaan vielä kuulunut mitään. Neljän aikoihin viimein tuli soitto, "auto on noudettavissa". "Ai, saitteko kuntoon jo?" ja vastauksena lupaava "puhutaan siitä kun tulet hakemaan auton"
Tutkittu, päivitetty ja nuuskittu jotain ja edes Ford ei tiennyt mitä se päivitys tekee. Voi olla että toimii, saattaa olla ettei korjannut ongelmaa. Sähköikkunan saivat toimimaan kuitenkin, pitää auto viedä töpselin päähän kun se perinteinen paina alas, pidä, nosta ylös ja pidä ei tietenkään voi olla enää nykypäivää. Se toimikin sitten 4 päivää. Vaihdelaatikko välillä heitti vitoselta vapaalle ja paiskoo muutenkin vaihteita suht aggressiivisesti. Jos jarruttaa vaikka liikenneympyrään niin saattaa etupenkiltä lentää vesipullo lattialle kun töksäytää pienempää. Ihmeen huonosti vaihtaa välillä myös isompaa vaihdetta. Eli jos liikenteessä näkyy Focus ja tuntuu että se mulkkuilee liikenteessä tehden outoja jarrutuksia niin voipi olla että kyseessä on automaattivaihteisto ja kuskilla vielä suurempi tatti otsassa..
Auto lämpenee ihan yhtä hyvin, riippuu ihan käynnistyksestä. Jos auton käynnistää tulee joku teksti "moottori käynnistyy" ja jos se tulee näyttöön sen jälkeen kun auto on jo liikenteessä niin todennäköisesti ongelmia. Jos se tulee kolmannen kerran, vielä todennäköisempää. Siinä tosin vilisee kaikenmoisia virheilmoituksia suht usein kun auton käynnistää niin tottunut jo katsomaan johonkin muualle. Nyt tosin navi/radio tilttasi taas kesken matkan ja kun meni viimein takaisin päälle, alkoi myös heti tulemaan lämmintä ilmaa sisälle mikä oli ilahduttavaa. Sääli että olin jo melkein kotona eikä sitä ole tapahtunut kuin kerran sen jälkeen eli on toiminut kuten pitää. Useimmiten kun ei toimi. Paitsi tänään, keskisuuttimista alkoi tuntumaan lämmintä ilmaa ja iltapäivällä sieltä tulikin taas kylmää ilmaa, ihan sama missä asennossa lämmönpyynti oli. Viime huollosta tuli aikaisemmin asiakastyytyväisyyskysely mihin annoin vähän huonommat pisteet kuin edellisellä kerralla joten sieltä soitettiin perään ja kysyttiin syytä ja varattiin taas uusi huoltoaika.
Sinänsä outoa toimintaa kun eivät saa kerralla kuntoon, auto kohta 2 vuotta vanha ja näistä on purettu kauppoja myös 1.5 bensakoneisista joten harjoituskappaleita pitäisi olla ihan tarpeeksi. Mutta Fordilla taitaa olla tapana käydä näitä juttuja oikeuden kautta kuin maksaa jotain kympin osaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Se onkin VW TSi eikä aito jalosukuinen Cupra!!!
https://www.youtube.com/watch?v=RjTjGixKKiw
Se onkin jalosukuinen VW TSi eikä lowly Skeida!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4
https://www.youtube.com/watch?v=RjTjGixKKiw
Se onkin jalosukuinen VW TSi eikä lowly Skeida!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4
- Jiitee
- Viestit: 4362
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Onhan tuo aika halpaa tuo Badge-tuning... tosi VW-mies kyllä pettyisi jos Badget olisivat toisin päinFinPat kirjoitti: ↑18 Maalis 2021, 11:52Se onkin VW TSi eikä aito jalosukuinen Cupra!!!
https://www.youtube.com/watch?v=RjTjGixKKiw
Se onkin jalosukuinen VW TSi eikä lowly Skeida!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaveri laittoi vähän enemmän (50k) jenkaa jeepille
https://www.thedrive.com/news/39794/rv- ... t-in-4-low
https://www.thedrive.com/news/39794/rv- ... t-in-4-low
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^Tuo on jo melko valmis. Seuraavalla kerralla kaveri lienee astetta huolellisempi, tai turvautunee ammattilaisen apuun?
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^ tarkoitatko, että hänen pitäisi palkata ammattikuljettaja ajamaan matkailuautoaan?
Hinausoperaatiohan ei ollut mikään poikkeussuoritus. Tuollapäin on tapana, että matkailuauton peräkoukkuun ripustetaan pikku kaupunkipörriäinen toimittamaan kauppakassin virkaa.
https://www.doityourselfrv.com/7-reason ... e-rv-toad/
Hinausoperaatiohan ei ollut mikään poikkeussuoritus. Tuollapäin on tapana, että matkailuauton peräkoukkuun ripustetaan pikku kaupunkipörriäinen toimittamaan kauppakassin virkaa.
https://www.doityourselfrv.com/7-reason ... e-rv-toad/
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- JarHei
- Viestit: 506
- Liittynyt: 24 Marras 2019, 20:30
- Car(s): Alfa GT 3.2,
BMW 330ia e90,
VW Golf Mk2 3dr 1.8,
ex: Fiat Coupe 1.8,
(Opel Kadett A Coupe) - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Muiden merkkien murheita.
En kyllä ymmärrä miten ihmiset on niin ymmällään tuosta asiasta. Löytyyhän VW tai Audi logo melkein joka ikisestä kulutusosastakin mitä konsernin autossa on.FinPat kirjoitti: ↑18 Maalis 2021, 11:52Se onkin VW TSi eikä aito jalosukuinen Cupra!!!
https://www.youtube.com/watch?v=RjTjGixKKiw
Se onkin jalosukuinen VW TSi eikä lowly Skeida!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4
Re: Muiden merkkien murheita.
Eiköhän tuo ole ihan hupailua...JarHei kirjoitti: ↑18 Maalis 2021, 19:19En kyllä ymmärrä miten ihmiset on niin ymmällään tuosta asiasta. Löytyyhän VW tai Audi logo melkein joka ikisestä kulutusosastakin mitä konsernin autossa on.FinPat kirjoitti: ↑18 Maalis 2021, 11:52Se onkin VW TSi eikä aito jalosukuinen Cupra!!!
https://www.youtube.com/watch?v=RjTjGixKKiw
Se onkin jalosukuinen VW TSi eikä lowly Skeida!!!
https://www.youtube.com/watch?v=Etf3yMznKN4
- palkus
- Viestit: 5478
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
No ei se mikään salaisuus ole, että kupla mikä kupla. Toki erojakin on: parempaa tai huonompaa ämpärimuovia ja eripitusta pohjalevyä yms.
Tässä valossa on vähän outo joidenkin haavemailma, jossa Alfa Romeo olisi samassa sopassa
Tässä valossa on vähän outo joidenkin haavemailma, jossa Alfa Romeo olisi samassa sopassa
"puhun niin totta kuin osaan"
- Romeo y Julieta
- Viestit: 552
- Liittynyt: 08 Syys 2020, 21:31
- Car(s): Giulietta MA 170 '13
Ex:
Giulietta MA 170 '11 - Paikkakunta: Heinola
Re: Muiden merkkien murheita.
Ja Alfoista löytyy Fiatin logoja (myös Lancian logo löytyy Giuliettasta), enkä minä ainakaan ole tuosta yhtään pahoillani. Muutamat sisätilojen katkaisijatkin on samoja kuin Fiat 500:ssa
- Vainio
- Viestit: 704
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
^Ei kait sentään teipillä toisen logon päälle liimattuna?
Ainakaan 159 Alfan moottorin muovisuojan punaisella pohjalla olevan tekstin alta ei löytynyt "fiat ducato multijet" tekstiä
159:siä purkaessa löytyi kyllä monen firman ja koko konsernin logot, mutta kaikki oli valettuja tai stanssattuja osiin.
Ainakaan 159 Alfan moottorin muovisuojan punaisella pohjalla olevan tekstin alta ei löytynyt "fiat ducato multijet" tekstiä
159:siä purkaessa löytyi kyllä monen firman ja koko konsernin logot, mutta kaikki oli valettuja tai stanssattuja osiin.
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Osissahan nuo logot on päällekkäin/sisäkkäin, siis Alfa-Fiat-Lancia.
Voi sitä päivää, kun alkaa pallosalamaa osien kyljessä olemaan...
Voi sitä päivää, kun alkaa pallosalamaa osien kyljessä olemaan...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Citroenista hävisi puristukset, oletettavasti jako sekaisin. Että se siitä autosta. Täytynee hakea romutuspalkkio ja ostaa vaikka sähköjopo. Jotkut romurenkaat pitää ensin naarata jostain alla olevien uusien talvikumien tilalle, ei viitsisi uusia renkaita lähettää romuttamolle
Re: Muiden merkkien murheita.
Fordilla tyypillisesti menee muutama kuukausi lisää luvatusta saada ohjelmistovirheet korjattua. Mutta tällä hetkellä ON mahdollisesti ratkaisu Focuksen lisälämmittimen toimimattomuuden/akun vähyyden/start-stop/avaimettomien ovien toimintaan (luultavasti poislukien jotain tiettyjä versioita) ja myös tiedettävästi pysyvä ratkaisu ikkunoiden raja-arvoihin. Viihdejärjestelmä sun pitää ite päivittää...Dam kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 22:07Focuksen korjailut ja toilailut jatkunut taas. Tuli ajettua vähän pidempää matkaa ja oli sopiva keli tutkia miten auto toimii. -7C° ei toiminut lisälämppäri kun akun varaustila taas alhainen ja ajoin Turusta ensin tankkaamaan Kivihoviin ja siitä Joroisiin kahville ja testiä ettei auto tuolla matkalla ehtinyt vielä akkua lataamaan kuten ei myöskään Joensuuhun päästyäni. Sisälämmöt säädetty +28 ja sen voi vähitellen laskea Joroisten jälkeen ja samaten kun lähdin takaisin kotio Joensuusta, erona se että huollosta vinkattiin mitä jos painaisi autostartstopin pois päältä, jos lataa eri tavalla. Refleksinä sen tosin olen aina disabloinut, kokeillaan sitten jättää se päälle. Imatralla taas tankkaus ja jostain syystä auto koitti epätasaisesti jäähdyttää flektillä vaikka moottorin lämmöt oli vajaa 70, käynti epätasaista myös moottorissa. Bonusvikakin ilmestynyt, kuskin ikkunaa kun vähän raottaa ja koittaa sulkea niin tiettykin se laskee melkein alas asti mistä sen viimein saa ylös. Oli mukavaa seuraavalla viikolla kun oli -22C° ja matka pohjanmaalle. 3 tuntia sisälämmöt säädetty 29 ja se pääsi oikeasti johonkin sopivaan 13 asteeseen. Kunnes sitten ilma kylmeni -26C° ja lämppäristä loppui puhti ja lämpömittarikin valahti taas alaspäin. En tiedä kuinka kylmäksi sisällä oli mutta jos aivasti tuulilasin suuntaan, se jäätyi.
Seuraavalla viikolla olikin jo huolto varattu ja piti olla 3 tuntia varattuna perushuollon lisäksi ja aloin jo ihmettelemään kun ei puolen päivän aikaan vielä kuulunut mitään. Neljän aikoihin viimein tuli soitto, "auto on noudettavissa". "Ai, saitteko kuntoon jo?" ja vastauksena lupaava "puhutaan siitä kun tulet hakemaan auton"
Tutkittu, päivitetty ja nuuskittu jotain ja edes Ford ei tiennyt mitä se päivitys tekee. Voi olla että toimii, saattaa olla ettei korjannut ongelmaa. Sähköikkunan saivat toimimaan kuitenkin, pitää auto viedä töpselin päähän kun se perinteinen paina alas, pidä, nosta ylös ja pidä ei tietenkään voi olla enää nykypäivää. Se toimikin sitten 4 päivää. Vaihdelaatikko välillä heitti vitoselta vapaalle ja paiskoo muutenkin vaihteita suht aggressiivisesti. Jos jarruttaa vaikka liikenneympyrään niin saattaa etupenkiltä lentää vesipullo lattialle kun töksäytää pienempää. Ihmeen huonosti vaihtaa välillä myös isompaa vaihdetta. Eli jos liikenteessä näkyy Focus ja tuntuu että se mulkkuilee liikenteessä tehden outoja jarrutuksia niin voipi olla että kyseessä on automaattivaihteisto ja kuskilla vielä suurempi tatti otsassa..
Auto lämpenee ihan yhtä hyvin, riippuu ihan käynnistyksestä. Jos auton käynnistää tulee joku teksti "moottori käynnistyy" ja jos se tulee näyttöön sen jälkeen kun auto on jo liikenteessä niin todennäköisesti ongelmia. Jos se tulee kolmannen kerran, vielä todennäköisempää. Siinä tosin vilisee kaikenmoisia virheilmoituksia suht usein kun auton käynnistää niin tottunut jo katsomaan johonkin muualle. Nyt tosin navi/radio tilttasi taas kesken matkan ja kun meni viimein takaisin päälle, alkoi myös heti tulemaan lämmintä ilmaa sisälle mikä oli ilahduttavaa. Sääli että olin jo melkein kotona eikä sitä ole tapahtunut kuin kerran sen jälkeen eli on toiminut kuten pitää. Useimmiten kun ei toimi. Paitsi tänään, keskisuuttimista alkoi tuntumaan lämmintä ilmaa ja iltapäivällä sieltä tulikin taas kylmää ilmaa, ihan sama missä asennossa lämmönpyynti oli. Viime huollosta tuli aikaisemmin asiakastyytyväisyyskysely mihin annoin vähän huonommat pisteet kuin edellisellä kerralla joten sieltä soitettiin perään ja kysyttiin syytä ja varattiin taas uusi huoltoaika.
Sinänsä outoa toimintaa kun eivät saa kerralla kuntoon, auto kohta 2 vuotta vanha ja näistä on purettu kauppoja myös 1.5 bensakoneisista joten harjoituskappaleita pitäisi olla ihan tarpeeksi. Mutta Fordilla taitaa olla tapana käydä näitä juttuja oikeuden kautta kuin maksaa jotain kympin osaa
se tomaatti aski, noh, se varmaan on tottunut aggressivisempaan ajoon.
Re: Muiden merkkien murheita.
Huomenna on aamulla taas aika, vaihdetaan termostaatti ainakin. Fordin kanta tosin on että sen voi vaihtaa mutta ei se mitään auta mutta siitä on kyllä jo kohta vajaa 2 vuotta aikaa. Viihdejärjestelmä pitää itse päivittää ja on pitänytkin päivittää kun auton kartat on vanhempia kuin itse auto. Se saattaa mahdollisesti ehkä korjata sen ongelman että auto tilttailee itsestään ja toimii joka kerta eri tavalla kuin ennen tilttiä. Joskus ihan hyvä tiltti, keskellä olevista ilmasuuttimista tuli viime viikolla yllättäen ilmaa ja vieläpä lämmintä. Yleensä lämppäri kyllä pöhisee mutta ilmaa ei tunnu tulevan mistään. Tai sitten tilttaa taas kesken kaiken ja puhaltaa vain kylmää tai viileää ilmaa. Laatikko päivitettiin viimeksi ja nyt se on vielä huonompi vaihtamaan ja paiskoo useammin vaihteita, toivottavasti siihen on jo joku päivityslegza kirjoitti: ↑21 Maalis 2021, 00:49Fordilla tyypillisesti menee muutama kuukausi lisää luvatusta saada ohjelmistovirheet korjattua. Mutta tällä hetkellä ON mahdollisesti ratkaisu Focuksen lisälämmittimen toimimattomuuden/akun vähyyden/start-stop/avaimettomien ovien toimintaan (luultavasti poislukien jotain tiettyjä versioita) ja myös tiedettävästi pysyvä ratkaisu ikkunoiden raja-arvoihin. Viihdejärjestelmä sun pitää ite päivittää...Dam kirjoitti: ↑16 Maalis 2021, 22:07Focuksen korjailut ja toilailut jatkunut taas. Tuli ajettua vähän pidempää matkaa ja oli sopiva keli tutkia miten auto toimii. -7C° ei toiminut lisälämppäri kun akun varaustila taas alhainen ja ajoin Turusta ensin tankkaamaan Kivihoviin ja siitä Joroisiin kahville ja testiä ettei auto tuolla matkalla ehtinyt vielä akkua lataamaan kuten ei myöskään Joensuuhun päästyäni. Sisälämmöt säädetty +28 ja sen voi vähitellen laskea Joroisten jälkeen ja samaten kun lähdin takaisin kotio Joensuusta, erona se että huollosta vinkattiin mitä jos painaisi autostartstopin pois päältä, jos lataa eri tavalla. Refleksinä sen tosin olen aina disabloinut, kokeillaan sitten jättää se päälle. Imatralla taas tankkaus ja jostain syystä auto koitti epätasaisesti jäähdyttää flektillä vaikka moottorin lämmöt oli vajaa 70, käynti epätasaista myös moottorissa. Bonusvikakin ilmestynyt, kuskin ikkunaa kun vähän raottaa ja koittaa sulkea niin tiettykin se laskee melkein alas asti mistä sen viimein saa ylös. Oli mukavaa seuraavalla viikolla kun oli -22C° ja matka pohjanmaalle. 3 tuntia sisälämmöt säädetty 29 ja se pääsi oikeasti johonkin sopivaan 13 asteeseen. Kunnes sitten ilma kylmeni -26C° ja lämppäristä loppui puhti ja lämpömittarikin valahti taas alaspäin. En tiedä kuinka kylmäksi sisällä oli mutta jos aivasti tuulilasin suuntaan, se jäätyi.
Seuraavalla viikolla olikin jo huolto varattu ja piti olla 3 tuntia varattuna perushuollon lisäksi ja aloin jo ihmettelemään kun ei puolen päivän aikaan vielä kuulunut mitään. Neljän aikoihin viimein tuli soitto, "auto on noudettavissa". "Ai, saitteko kuntoon jo?" ja vastauksena lupaava "puhutaan siitä kun tulet hakemaan auton"
Tutkittu, päivitetty ja nuuskittu jotain ja edes Ford ei tiennyt mitä se päivitys tekee. Voi olla että toimii, saattaa olla ettei korjannut ongelmaa. Sähköikkunan saivat toimimaan kuitenkin, pitää auto viedä töpselin päähän kun se perinteinen paina alas, pidä, nosta ylös ja pidä ei tietenkään voi olla enää nykypäivää. Se toimikin sitten 4 päivää. Vaihdelaatikko välillä heitti vitoselta vapaalle ja paiskoo muutenkin vaihteita suht aggressiivisesti. Jos jarruttaa vaikka liikenneympyrään niin saattaa etupenkiltä lentää vesipullo lattialle kun töksäytää pienempää. Ihmeen huonosti vaihtaa välillä myös isompaa vaihdetta. Eli jos liikenteessä näkyy Focus ja tuntuu että se mulkkuilee liikenteessä tehden outoja jarrutuksia niin voipi olla että kyseessä on automaattivaihteisto ja kuskilla vielä suurempi tatti otsassa..
Auto lämpenee ihan yhtä hyvin, riippuu ihan käynnistyksestä. Jos auton käynnistää tulee joku teksti "moottori käynnistyy" ja jos se tulee näyttöön sen jälkeen kun auto on jo liikenteessä niin todennäköisesti ongelmia. Jos se tulee kolmannen kerran, vielä todennäköisempää. Siinä tosin vilisee kaikenmoisia virheilmoituksia suht usein kun auton käynnistää niin tottunut jo katsomaan johonkin muualle. Nyt tosin navi/radio tilttasi taas kesken matkan ja kun meni viimein takaisin päälle, alkoi myös heti tulemaan lämmintä ilmaa sisälle mikä oli ilahduttavaa. Sääli että olin jo melkein kotona eikä sitä ole tapahtunut kuin kerran sen jälkeen eli on toiminut kuten pitää. Useimmiten kun ei toimi. Paitsi tänään, keskisuuttimista alkoi tuntumaan lämmintä ilmaa ja iltapäivällä sieltä tulikin taas kylmää ilmaa, ihan sama missä asennossa lämmönpyynti oli. Viime huollosta tuli aikaisemmin asiakastyytyväisyyskysely mihin annoin vähän huonommat pisteet kuin edellisellä kerralla joten sieltä soitettiin perään ja kysyttiin syytä ja varattiin taas uusi huoltoaika.
Sinänsä outoa toimintaa kun eivät saa kerralla kuntoon, auto kohta 2 vuotta vanha ja näistä on purettu kauppoja myös 1.5 bensakoneisista joten harjoituskappaleita pitäisi olla ihan tarpeeksi. Mutta Fordilla taitaa olla tapana käydä näitä juttuja oikeuden kautta kuin maksaa jotain kympin osaa
se tomaatti aski, noh, se varmaan on tottunut aggressivisempaan ajoon.
- VMTD
- Viestit: 3339
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Mulle tarjottiin vaihdossa Hyndai Tucsonia tuohon 166:een. 400 tkm ajettu, onko tietoa kuinka huolettomia kilometrejä jatkossa? Viisainta jatkaa Alfalla ajamista, vai?
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Taisi olla liimaventtiili, taas käy.Tuomas K kirjoitti: ↑20 Maalis 2021, 21:45Citroenista hävisi puristukset, oletettavasti jako sekaisin. Että se siitä autosta. Täytynee hakea romutuspalkkio ja ostaa vaikka sähköjopo. Jotkut romurenkaat pitää ensin naarata jostain alla olevien uusien talvikumien tilalle, ei viitsisi uusia renkaita lähettää romuttamolle
Mä kun jo odotin ostavani sähköfillarin romutuspalkkiolla
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
^Tai sitten puhuit asiasta sen kuullen, ja homma oli sillä selvä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta