Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 04 Joulu 2020, 18:55



Vastaa viestiin  [ 2585 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 48, 49, 50, 51, 52
Sekalainen koeajoketju 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
Viestit: 290
Auto: Giulia 2018
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Selkeästi huonosti pidetty yksilö jolloin mainitut viat ilmenevät. Oli syytäkin jättää se kauppaan.

Missä kohtaa takalasin ympärillä oli ruostetta. Se vähän yllätti. Onko varma ettei ollut vain kerääntynyttä likaa tms siinä takalasin ja korin liitossaumassa, koska olen havainnut että sitä saumaa saa putsaa painepesurilla ihan huolella. Kertyy esim sammalta siihen lasin saumaan. Takalasin ylänurkkiin siis.


21 Marras 2020, 19:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3300
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
^^ hyvä, tarkka raportti .

Pari kommenttia :
1) ensiasennusakut vm. 17 aikana saaneet joitenkin siipeensä jo ennen uuden auton luovutusta ... huono erä tehtaalla tms. Uusi akku ja viimeisin firmis auttaneet tuohon ongelmaan. Takuuaikana todella moneen Giuliaan on vaihdettu jo uusi akku. Akkuongelmahan aiheuttaa liudan muita ongelmia nykyautoissa

2) MultiAirin hyvänä pito: jos autolla ajaa kylmissä olosuhteissa ( kuten Suomessa muulloin kuin kesällä) ja pääosin lyhyitä matkoja niin lyhentäisin raakasti puoleen öljynvaihtovälin eli 7-8 000 km. Öljy on halpa henkivakuutus varsinkin tämäntyyppisessä imusarja- muuttuva venttiilinousu-systeemissä, joka pon suunniteltu toimimaaan suhteellisen puhtaalla öljyllä.

Pistittekö heti OBD-piuhat kiinni liikkeen pihalla :mrgreen: Olisi ollut mukava tarkkailla myyjän/myyjien reaktiota teidän Kummeli-tyyppiseen tsekkaukseen 8)

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


21 Marras 2020, 20:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Kesä 2011, 18:57
Viestit: 1043
Paikkakunta: Siikalatva
Auto: Giulietta 1.4 Multiair -11
Ex: Bravo -08 JTD 150,Bravo -98 1.4,Sunny -86, Audi 100 -79
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Pöllin tuosta ketjusta (https://www.giuliaforums.com/threads/co ... int.48305/) kuvan ja merkkasin siihen punaisella kohdan. Eli vasemmalla puolella heti kun kattopelti taittuu takalasin syvennykseen. Siinä oli nyt sellainen appelsiinipinta, kun pintamaali on irronnut pohjamaalista tai pellistä. En kehdannut raplata kynnellä sitä laattaa irti, mutta todennäköisesti se olisi siitä lähtenyt. Tuossa katon sauman päässä oli kans pieni ruskea piste.

Messi hommat hoidettiin myyjältä piilossa. :-D Moottorin osalta ei vikakoodeja ja lämmöt ja muut arvot ihan järkevissä lukemissa. Auton historia Ruotsin rekisterissä oli jotankuinkin, että tilverkad/besiktigad EEG-intyg oli tapahtunut 10/2016, sitten auton on saanut FCA Sweden ja heti perään se on poistettu rekisteristä. Auto on myyty seuraavassa liikkeessä 09/2017 ja palautettu rekisteriin. Sitten se on taas poistettu rekisteristä 10/2020 ja myyty seuraavaan liikkeeseen missä hinta on ollut 249000kr. Tämän jälkeen se on myyty Suomeen. Tuo tiedoista puuttuva vuosi 2016-2017 voisi viitata, että se on ollut autoliikkeen autona siirtokilvillä.


Liitteet:
RoofRost.PNG
RoofRost.PNG [ 452.83 KiB | Katsottu 1418 kertaa ]
21 Marras 2020, 21:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8774
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Jiitee kirjoitti:
Pistittekö heti OBD-piuhat kiinni liikkeen pihalla :mrgreen: Olisi ollut mukava tarkkailla myyjän/myyjien reaktiota teidän Kummeli-tyyppiseen tsekkaukseen 8)


Minä oon ihan avoimesti todennu myyjille, että kattelen auton testerillä läpi. Harva on pahemmin silmää räpäyttänyt, viimeksi totesi vaan että ei tartte ottaa omaa mukaan, heillä on merkkitesteri tarjolla.

Muuten on voinut kyllä myyjällä seistä silmä päässä tuon tarkistuksen ohella :D

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


21 Marras 2020, 22:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13864
Paikkakunta: Kerava
Auto: Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
^
Ja jos myyjällä on ongelmia testerin kytkemisen kanssa, selkeä punainen merkki itselleni...


21 Marras 2020, 22:12
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9488
Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Renöön seuraajan kartoittelua...

Seat Leon Leon eHybrid FR vai mikä se nyt oikeasti on.

Kiitämme

+ Kilpailukykyistä hinnoittelua. Lienee halvin plugari tälle hetkellä?
+ Selvästi Rellua paremmat takatilat.
+ Itselle riittävä suorituskyky.
+ Sähköllä oli kiva edetä.
+ Vakkari valovuosia parempi kun Renöössä.
+ Ajettavuus ihan ok, 16" kitkat alla...Kaksi tuumaa isommilla kesäpyörillä varmaan paranee.
+ Muotoilu ihan ookoo, koeajoauton harmaa ei ehkä paras valinta.

Moitimme

- Kosketusnäyttö vaikutti melko sekavalta. Mutta kaikkeen tottuu.
- DSG ei ole Rellun askin veroinen.
- Sisätilat eivät mitenkään premium-tasoiset.
- Aika tavallinen, ei herättänyt väistämätöntä omistushalua.

Ei tippunut pois listalta, mutta ei pompannut kärkeenkään. Pitää se Cupra Leon käydä testaamassa. Jonkinasteinen sähköistys kyllä alkaa vahvasti kiinnostamaan, siitä ei pääse nyt mihinkään.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


24 Marras 2020, 14:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Syys 2003, 16:00
Viestit: 1361
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Vittorio Jano kirjoitti:


Seat Leon Leon eHybrid FR vai mikä se nyt oikeasti on.

Kiitämme

+ Kilpailukykyistä hinnoittelua. Lienee halvin plugari tälle hetkellä?

Moitimme

- Kosketusnäyttö vaikutti melko sekavalta. Mutta kaikkeen tottuu.


Olen myös katsonut eHybrid farkkua "sillä silmällä".
Firman nihilistinen autopolitiiikka ei moneen taivu, mutta hinnan puolesta tähän se voisi taipua.

Tuosta listastasi erottelin itselleni tärkeimmät ääripäät, -tuo digiohjaamo on kyllä luotaantyöntävä, kuten se on muissakin saman konsernin vastaavissa tuotteissa. Ottaisivat oppia vaikka Honda E:stä!
Muuten kyllä ihan kiinnostava paketti, ja näistä neljästä muotoilultaan sieltä paremmasta päästä.

Miten vertaisit käytännön suorituskykyä Renaultiin?


24 Marras 2020, 17:07
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9488
Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
glideslope kirjoitti:
Miten vertaisit käytännön suorituskykyä Renaultiin?


Kyllä Rellu hieman nopeampi on.

Voi olla että en vieraasta ja uudesta autosta saanut kaikkia tehoja irti, mutta yllättävän pitkä arpomisvaihe siinä oli kun moottoritien rampilla nilkan rykäisi suoraksi. Sitten kyllä mentiinkin oikein mukavasti. Kaupunkiliikenteessä Leon eteni pelkällä sähköllä eleettömän ripeästi.

Sanoisin myös Renaultin ajettavuutta pari napsua tarkemmaksi, mutta tosiaan nuo 16" kitkat varmaan leikkasivat ison osan sporttisuudesta pois. 18" kesäpyörillä tilanne lienee tasaisempi. Hieman samaa warm hatch -henkeä molemmissa. Mitään Passo dello Stelviota en ajanut.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


24 Marras 2020, 19:00
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 10683
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Mielenkiintoista tarinaa. Itsekin olen vähän patteri-Leonin suuntaan vilkuillut, mutta fiilis on jäänyt kädenlämpöiseksi enkä ole edes koeajolle vaivautunut.

Se edellinen koppa oli nätimpi, ainakin kuvissa.

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


24 Marras 2020, 19:45
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9488
Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Rasvis kirjoitti:
fiilis on jäänyt kädenlämpöiseksi


Sehän se isoin miinus taitaa olla (vai vieläkö DSG on mörkö?).

Mutta en minä jääkaappia, telkkaria tai sähköhammasharjaakaan uusiessani fiilistä ole hakemassa, jospa siis tämänkin voisi hoitaa samalla kustannustehokkuuteen pyrkivällä metodilla...

Taitaa olla liikaa vaadittu.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


24 Marras 2020, 19:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8774
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Vittorio Jano kirjoitti:
Mutta en minä jääkaappia, telkkaria tai sähköhammasharjaakaan uusiessani fiilistä ole hakemassa


Mikset?

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


24 Marras 2020, 20:12
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9488
Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Emmäätiiä?

Ne uusitaan sitten kun menevät lopullisesti rikki. Autoa en ole ikinä ajanut loppuun saakka, paitsi kerran yhden Alfan.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


24 Marras 2020, 20:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3300
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Polforea kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
Mutta en minä jääkaappia, telkkaria tai sähköhammasharjaakaan uusiessani fiilistä ole hakemassa


Mikset?

Partakonetta uusiessa luen ainakin Tekniikan Maailman kestotestit. :mrgreen:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


24 Marras 2020, 20:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Syys 2003, 16:00
Viestit: 1361
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Vittorio Jano kirjoitti:
glideslope kirjoitti:
Miten vertaisit käytännön suorituskykyä Renaultiin?


Kyllä Rellu hieman nopeampi on.

Voi olla että en vieraasta ja uudesta autosta saanut kaikkia tehoja irti, mutta yllättävän pitkä arpomisvaihe siinä oli kun moottoritien rampilla nilkan rykäisi suoraksi. Sitten kyllä mentiinkin oikein mukavasti. Kaupunkiliikenteessä Leon eteni pelkällä sähköllä eleettömän ripeästi.

Sanoisin myös Renaultin ajettavuutta pari napsua tarkemmaksi, mutta tosiaan nuo 16" kitkat varmaan leikkasivat ison osan sporttisuudesta pois. 18" kesäpyörillä tilanne lienee tasaisempi. Hieman samaa warm hatch -henkeä molemmissa. Mitään Passo dello Stelviota en ajanut.


Jees, tänks.

Meluisaksihan tuota uutuutta on haukuttu 18´pyörillä, jolloin myös mukavuus katoaa totaalisesti, mitä toimittelijoiden rapskoja olen lukenut.
17´pyörillä Xcellence varustein voisi olla parempi kompromissi, vaikka ulkonäössä vähän sporttisuutta menettääkin.
Vähän on Leon mauton ja hajuton, mutta hinta kieltämättä kohtaa ominaisuudet.


24 Marras 2020, 20:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8774
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Vittorio Jano kirjoitti:
Ne uusitaan sitten kun menevät lopullisesti rikki. Autoa en ole ikinä ajanut loppuun saakka, paitsi kerran yhden Alfan.


Totta, joskin se autokin uusitaan viimeistään sillon kun menee lopullisesti rikki :D. Mut kyllä pidemmänkin käyttöiän asioista saa yleensä enemmän irti, jos hankkiessa kuikuilee fiiliksenkin. Etenkin telkkarissa, kun taitaa useimmat ihmiset ettiä sieltä enempi viihdettä kuin uutisia.

En mää väitä etteikö mainittujakin hankkiessa kannattaisi aatella myös järjellä, mutta jos niihin saa fiilistä mukaan niin harvoin se tappioksi koituu.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


24 Marras 2020, 20:38
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9488
Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Polforea kirjoitti:

En mää väitä etteikö mainittujakin hankkiessa kannattaisi aatella myös järjellä, mutta jos niihin saa fiilistä mukaan niin harvoin se tappioksi koituu.


No noinhan se on.

Tosin omalla kohdalla em. kitkuttimien hankinta on yleensä pelkkä taakka, kun autoa vaihtaessa on joskus vähän aikaa melkein kivaakin.

Mutta joo, palataan sekalaisiin koeajoihin. Countrymanin ja Pösön plugarit pitäisi tässä joskus ajella.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


24 Marras 2020, 20:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3300
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
156:n roolin jatkajaksi riiselipakuna harkittu aika vakavasti Pösön 407 SW:tä.

Kun en ole ikinä ajanut moista ranskista niin naapurikylässä oli kaverilla myynnissä
vastaava sedan ja 1,6 HDi:llä ja manuaalina. Ajettavuutta ja interioorin ominaisuuksia
lähinnä tarkastin, ja mukava pelihän tuo on. Jaa-a , tuleeko taas patonia meille parin vuoden
tauon jälkeen. Sw HDI 136 automaattina ja vetokoukulla toki tähtäimessä.

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


25 Marras 2020, 07:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3958
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
PNV ikkunan korjaamisen (PART I) aikana tyypitin uuden X1:sen, ajatuksena ottaa tarjous joko X1 tai X2 plugariin. Ja otinkin tarjouksen. Mutta ei silti taida tulla kauppoja, lähinnä siksi että ei oikein herää ostohaluja.
(Niijoo, PART II ikkunankorjauksessa koittaa kun saavat louhittua tarpeeksi unobtainiumia tehdäkseen uuden ikkunan vaijerin. Laakkonen ottaa minulta yhteensä näistä toivottavasti vain kahdesta reissusta heidän luokseen sellasen viileän 818 eur. The ultimate driving you into bankruptcy machine...)

Anywho, olen ajanut modernin X1:sen ennenkin, silloin diesel nelikkona. En tykännyt. Jostain syystä nyt kokeilmani Elämän Kierron Iskun (LCI) malli oli paaaaljon parempi. Vaikka oli esittelyauto vain etuvetona ja rivi-3 bensalla. Olisko sitten ollut kattava varustetaso ja sporttipenkit tms. syynä, mutta tämä auto oli täsmällinen, laadukas ja ajokokemuksena rauhoittava. Ohjaus oli ihan jees moderniksi biimeriksi ja alusta oli vallankin tarkka. Tykkäsin oikeasti. Kyllä tämän paljon mieluummin ottaisi kuin vaikkapa hermostuttavan ja epämääräisen Teslan. Mutta tämä on kyllä ehkä enemmän sellainen kakkosauto kuin ykkösauto. Harmi että oon niin pirun köyhä ettei voi Suitsaa kierrättää tällaseen. Vaimo tykästyi uuteen neloseen! :shock: Kai sitä sitten odotetaan neliovisena versiona...


Liitteet:
X1 eestä.jpg
X1 eestä.jpg [ 136.3 KiB | Katsottu 865 kertaa ]
X1 takaa.jpg
X1 takaa.jpg [ 130.97 KiB | Katsottu 865 kertaa ]
25 Marras 2020, 09:31
Profiili

Liittynyt: 22 Syys 2011, 16:29
Viestit: 672
Paikkakunta: Espoo
Auto: Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
^ Tuli tuollainen X1 plugari alkukesästä koeajettua ja voimalinja oli oikein mukava, mutta jotenkin sai koko ajan moottoritiellä paimentaa että menisi suoraan ja sitten mutkissa ei sitten oikein saanut mitään tuntoa. Itselle tuo oli pitkästä aikaa koeajo jossa vain odotin, että pääsen palauttamaan auton takaisin liikkeeseen. Siitä jäi ainakin itseltä puuttumaan se ajamisen ilo mitä aiemmin saanut bemareista ja saman paikasta A paikkaan B siirtymisen yhtä intohimottomasti hoitaa myös nykyinen hybriidi Niro, mutta puolet halvemmalla.
Ehkäpä sitä pitäisi käydä uudestaan kokeilemassa josko tuossa oli vain jotakin pielessä.


25 Marras 2020, 09:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3958
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
^Tässä oli talvikitkat alla, josko se rauhoitti? Kesärengastuksena näissä on edelleen liian usein runflatit...


25 Marras 2020, 09:52
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2359
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
lerppu kirjoitti:
The ultimate driving you into bankruptcy machine..


Sinulla on kyllä ollut huono tuuri niin autojen kuin bemareidenkin suhteen. Minulla on ollut reilun 35 vuoden aikana karmittomia ikkunoita, bemarin N20 koneita, Possun M96 ja M97 koneita, Jaggen X-type AWD, Alfan Selespeed, Stelvio 2017 softalla yms. yms. aikapommeja ja aina ollaan selvitty lähes kuivin jaloin (knock the wood). Olisikohan mäntään poltettu reikä Ford Escort Mk1 Sport (wannebe Mexico) taitamattoman virittämisen seurauksena suurin katastrofi ja sekin jostain ajalta -86. Ja sekin siis totaalisesti Stupid User Error.


25 Marras 2020, 12:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2580
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
159 1,9 JTDM -09
33 16v Permanent 4 (raato)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Onkos kenelläkään ajokokemusta Pösön 508 plugarista? Black week-alea olisi tarjolla 7500€ ja hiukan kiinnostaisi kokeilla...Tämän viikon meinasin "lomailla" eli tehdä pintaremppaa kotona, joten mahdollinen koeajo ja tarkempi tutustuminen jää viikonloppuun.

_________________
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina


25 Marras 2020, 12:29
Profiili

Liittynyt: 22 Syys 2011, 16:29
Viestit: 672
Paikkakunta: Espoo
Auto: Proceed Gt -19 & Niro -18 & Miata -90 ex: Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
lerppu kirjoitti:
^Tässä oli talvikitkat alla, josko se rauhoitti? Kesärengastuksena näissä on edelleen liian usein runflatit...

Todennäköisesti oli runflatit alla ja voinee tuosta johtua. Oli vain itselle pettymys ajotuntumaltaan. Pitäisi melkeinpä käydä kokeilemassa talvirenkailla uudelleen.
Omat aiemmat pnvt onkin kaikki olleet ilman runflatteja tai yhdessä oli viikon verran runflatit ennen kuin vaidoin tavalliset alle.


25 Marras 2020, 13:06
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2359
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Gusse kirjoitti:
lerppu kirjoitti:
^Tässä oli talvikitkat alla, josko se rauhoitti? Kesärengastuksena näissä on edelleen liian usein runflatit...

Todennäköisesti oli runflatit alla ja voinee tuosta johtua. Oli vain itselle pettymys ajotuntumaltaan. Pitäisi melkeinpä käydä kokeilemassa talvirenkailla uudelleen.
Omat aiemmat pnvt onkin kaikki olleet ilman runflatteja tai yhdessä oli viikon verran runflatit ennen kuin vaidoin tavalliset alle.


Pre-LCI malli ainakin non-X 1-sarjassa oli mielestäni selkeästi meluisampi ja rauhattomampi. Ja All-Season + Run Flat ovat pääsääntöisesti mutta eivät välttämättä aina, huonompia kuin oikeat renkaat.


25 Marras 2020, 13:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3958
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
^Tarkoitatko ykkössarjalla tässä yhteydessä siis F20 (viimeinen takavetomalli)?
Etuvetopohjaisen F40 mallin LCI lienee useamman vuoden päässä.

Tämän päällä makaavat mallit siis: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_UKL_platform

Netistä en löydä äkkiseltään F48 X1:sen LCI:stä alustan tai ohjauksen muutoksia, mutta sehän ei tarkoita ettei niitä olisi.

Oli miten oli, niin pyörrän aikaisemmat pahat puheeni poikittainmoottorisesta X1:stä. Se on ihan kelpo laite.

E84 X1 minulla olikin ja sekin oli ensin hirmuisen uraherkkä, kunnes heivasin ruinflatit kuikkaan ja laitoin siihen renkaat. Heh, ostin silloiseen Giuliettaan vanteet forumistin 159:stä ja vanteilla olleet kumit siirsin kokonsa puolesta oikein olevaan X1:seen. Giuliettan renkaan kehä on pienempi kuin 159, vaikka pulttijako, keskireikä ja offset vanteessa osuukin. Joten se oli kyllä osuva kauppa. Tosin Giuliettaan piti vielä ostaa vanteille kumit. Ja taisin vielä myydä sen alkuperäiset renkaat toiselle forumistille, olisko mennyt varttikutoseen kumit, peltivanteiden kohtalo on epävarma.


25 Marras 2020, 15:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3300
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
^ poikittaismoottorinen ja vain etuvetoinen auto ei ole minusta aito -BMW-geeniperimältään
Tehokas penarin sähköauto takavetoisena tai takapainotteisena nelikkona taas on ... 8)

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too


25 Marras 2020, 15:05
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2359
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
lerppu kirjoitti:
^Tarkoitatko ykkössarjalla tässä yhteydessä siis F20 (viimeinen takavetomalli)?
Etuvetopohjaisen F40 mallin LCI lienee useamman vuoden päässä.

Tämän päällä makaavat mallit siis: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_UKL_platform

Netistä en löydä äkkiseltään F48 X1:sen LCI:stä alustan tai ohjauksen muutoksia, mutta sehän ei tarkoita ettei niitä olisi.

Oli miten oli, niin pyörrän aikaisemmat pahat puheeni poikittainmoottorisesta X1:stä. Se on ihan kelpo laite.

E84 X1 minulla olikin ja sekin oli ensin hirmuisen uraherkkä, kunnes heivasin ruinflatit kuikkaan ja laitoin siihen renkaat. Heh, ostin silloiseen Giuliettaan vanteet forumistin 159:stä ja vanteilla olleet kumit siirsin kokonsa puolesta oikein olevaan X1:seen. Giuliettan renkaan kehä on pienempi kuin 159, vaikka pulttijako, keskireikä ja offset vanteessa osuukin. Joten se oli kyllä osuva kauppa. Tosin Giuliettaan piti vielä ostaa vanteille kumit. Ja taisin vielä myydä sen alkuperäiset renkaat toiselle forumistille, olisko mennyt varttikutoseen kumit, peltivanteiden kohtalo on epävarma.


Yes. Sorry. F20 pre ja post LCI oli nimenomaan kokemuksena. Ja edelleen E84 oli mielestäni parempi ajettava kuin F48.


25 Marras 2020, 15:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3958
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
FinPat kirjoitti:
Ja edelleen Exx oli mielestäni parempi ajettava kuin Fxx.


^There, fixed it for ya.


25 Marras 2020, 15:17
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 2359
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
lerppu kirjoitti:
FinPat kirjoitti:
Ja edelleen Exx oli mielestäni parempi ajettava kuin Fxx.


^There, fixed it for ya.


Vaikka en ole ajanut Fxx:ää niin uskon että kyllä se pärjää Exx:lle.
https://www.ferrari.com/en-BN/auto/fxx

Kuva


25 Marras 2020, 18:20
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9488
Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Eero kirjoitti:
Onkos kenelläkään ajokokemusta Pösön 508 plugarista? Black week-alea olisi tarjolla 7500€ ja hiukan kiinnostaisi kokeilla...Tämän viikon meinasin "lomailla" eli tehdä pintaremppaa kotona, joten mahdollinen koeajo ja tarkempi tutustuminen jää viikonloppuun.


Kerro sitten täälläkin!

Erittäin kiinnostava auto ja hyvä on tarjouskin.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


25 Marras 2020, 19:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2580
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00
159 1,9 JTDM -09
33 16v Permanent 4 (raato)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
ˆKehnosti meni tämä auton vaihdon toteutus.
Autokeskuksessa Hämeenlinnassa ei ollut halua vastata puhelimeen ja kun paikalle pääsin, selvisi ettei heillä ole autoja koeajettavana. Myyjä tsekkasi koneelta kamppisautojen tilanteen ja niitäkään ei kuulemma ole enää vapaana. Tarjosi vaihtoehtona RAV4:ää...no en innostunut.

Seuraavana soittoa Järvenpäähän ja Karkkilaan. Molemmista pyysin tarjoukset ja Karkkilan tarjous oli piirun parempi. Autojakin olisi tarjolla myytäväksi asti. Itäauton hyvityshinta oli parempi ja osamaksun kulut pienemmät. Autokin olisi löytynyt ajettavaksi, mutta emme vaan ehtineet lauantaina kokeilemaan sitä. Liike meni kiinni 13:30 ja tuo Black Friday tarjous päättyi myös eilen (tai periaatteessa tänään sunnuntaina mutta liikkeet ovat kiinni).

Eli hybridi jäi kokeilematta ja ostamatta. Vähän ehdin jo innostua, koska mielestäni 508 on yksi tyylikkäimpiä tuon hintaluokan farkkuja mitä on tarjolla ja ominaisuudetkin olisi kohdallaan. Bensa-versiota olen ajanut reipas vuosi sitten ja sehän tuntui muuten oikein käteen sopivalta, mutta auto tuntui tehoistaan laiskemmalta.

_________________
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina


29 Marras 2020, 14:49
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9488
Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Eero kirjoitti:
ˆKehnosti meni tämä auton vaihdon toteutus.
Autokeskuksessa Hämeenlinnassa ei ollut halua vastata puhelimeen ja kun paikalle pääsin, selvisi ettei heillä ole autoja koeajettavana.


Noi voi harmi, mää olisin kyllä tiennyt tuon autottomuuden.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


29 Marras 2020, 19:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3958
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Päivän koeajo:
2020 BMW 118iA (mallisarjanimi F40).

Tämä viimeisin etuvetoplatformin poikittaismoottorinen päätyi huollon sijaisautoksi kun F34 saa toimivan kuskin ikkunan. Touhutonnin yhtenä vastineena on lainassa kulkuväline, josta voi sanan tai kaksi raapustaa ja laitan kuvankin sen parhaasta kuvakulmasta. Eli kaukaa, pimeässä ja maski piilossa.

Auto on sisältä kovasti laadukas ja tiloiltaan käytännön elämässä varmasti parempi kuin kolmossarjan sedan. Kuskin jakkara sitä tuttua hyvää tavaraa ja ajoasento virheetön. Uloskin näkyvyyttä hyvin. Ulkoa tämän kamalampaa ilmestystä näkee harvoin. kauneus on katsojan silmässä, mutta nyt sitä kyllä tarvittaisiin oikein urakalla omaan silmään, että tähän tottuisi...

Ajokokemusta kertyi ruuhkaliikenteessä Herttoniemestä kantakaupungin kautta Koivuhakaan. Vallan toimiva auto kaupunkiin! Paljon parempi kuin pelkäsin. En edes tiedä mikä laatikko autossa on, mutta vaihtaa sujuvasti. Kolmisylinterinen voimanpesä puhkuu alle maantienopeudessa ihan riittoisasti ja tuntuu pirteältä. Ohjaus on ihan mukava. Voisi tätä kakkosautoksi taajamaan harkita. Miinusta karkeasta start-stopista, on kuin lekalla löisi sen toiminta. Suurta miinusta etäisyysvarottimista ja kaistavahdista, voihan jumankauta. Jos noita ei saa pois päältä, niin siinä olis mulle välitön deal-braker.

Maantienopeudessa voima loppuu. Ohituskiihtyvyys on enemmänkin vauhdin kasvamista kuin kiihdytystä. Mukavasti silti menee, kuluneen fraasin mukaan - tuntuu kokoistaan isommalta. Vantaan päädyssä mahtui jo pienemmällä tiellä vähän kurvailemaan ja etsimään auton rajoja. No ne löytyivät nopeasti, tämä ei ole sportti. Pehmeä ja mukava, toksisen maskuliinisesti voisi todeta että rouvalle hyvä kauppakassi. Täällä näin uskallan kirjoittaa kun vaimo ei näitä lue...

Miten vertautuu edeltäjiin? Noh, mulla oli 120iA E87. Se oli ihan helkkaristi tunnokkaampi ajaa ja ohjaus oli tarkempi ja informatiivisempi sekä alusta oli tiptop, oikein urheilullinen laite. Harmi ettei kovin nopea, mutta eri asiakaskunnalle tehty auto kuin tämä nykyinen. Niiden väliin ja tähän kehityssuuntaan sopii F20, jota on tullut kokeiltua myös muutamaan otteeseen. Se lienee kolmikosta "paras", edelleen jonkunverran ajajan auto, mutta oleellisesti modernimpi ja "laadukkaampi" (vikaherkkä tietenkin, se on BMW) kuin edeltäjänsä. Tämä uusi on markkinatutkimuksen tulos.

Summaten: Kaksijakoinen auto, joka on osuvasti tehty kohderyhmälleen. En ottaisi ikinä, mutta ymmärrän jos joku tykkää. Vähän kuin VW Golf, mutta parempi.

EDIT: Tuleekin pidempi käyttötesti, venyy auton korjaaminen huomiseen (asentajia sairaslomilla).

EDIT II: Lisäpörräys ja ennenkaikkea aamuinen pojan koululle vieminen ja töihin siirtyminen oli niin vaivattoman eleetöntä ja suorastaan hykerryttävän laadukasta, että pyörretään vähän pahoja puheita. Tämä on ihan jees. Kunhan ymmärtää että se ei ole niinkuin BMW:t oli, vaan sellainen kun BMW:t on. Kyllä tällä mieluummin ajaa kuin Suitsalla. On tietty hintakin eri.


Liitteet:
118iA.jpg
118iA.jpg [ 59.95 KiB | Katsottu 178 kertaa ]
03 Joulu 2020, 10:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 09 Loka 2009, 18:05
Viestit: 689
Paikkakunta: Valkeakoski
Auto: Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Syksyllä harhauduin miettimään, josko talouden toisen ykkösauton virkaa hoitavan riisikipon korvaisi toisella. Muodikkaasti bensahybridillä, kun ei ajomäärät oikein riitä dieselveron kanssa, eikä k.o. dieselin lämpiämisnopeuskaan ole oikein vakuuttanut. Taloudellisuus tässä kuitenkin oli tärkeysjärjestyksessä korkealla.
Tein taustatyötä lukemalla TM:n talviautotestin. Toyotan nAuris vaikutti pärjänneen hyvin. Rumahan se on, mutta lasikattoisena voisi olla ihan ok sisältäpäin. Farkkukoriseen mahtuu kaikenlaista turhaa mukaankin, akkukaan ei ryöstä tilaa kontista.
Kävin töiden jälkeen eräässä lasipalatsissa, johon oli hieman aiemmin tällainen lasikattoinen malli putkahtanut. Ehdin jo Nettiautosta huomata, että nämä vaihtavat hieman nopeammin omistajaa, kuin ne merkit, joihin olen enemmän tottunut.
Auto oli putsattu kyllä ja sisällä näytillä, mutta sekä keula, että sisusta vaikuttivat melko kulahtaneilta kilometreihin nähden. Lie elänyt rankkaa elämää. Hinnassa oli pari tonnia lasipalatsilisää, mitä ei olisi huvittanut alkaa tinkaamaan pois. Istahdin kuskin paikalle ja koitin säätää ajoasentoa. Penkin istuinosa oli aivan liian lyhyt, ja ratin säädöt loppuivat siihen, mistä niiden pitäisi alkaa. Minä olen keskikokoinen, kenelle nämä oikein on tehty? Vaikka tämä tulisikin ensisijaisesti rouvan käyttöön, eikä ajoasento-ongelmaa välttämättä olisi, en pyytänyt autoa edes varsinaiseen koeajoon. Ei ne sitä olisi kuitenkaan edes jaksaneet siirtää pihalle. Automyyjää vaivasin vielä kyselemällä ihan mielenkiinnosta vaihtotarjouksen, joka sitten viimeisteli ankean tunnelman.

Toivuin harhaisista mietteistäni, vaikka ongelma onkin edelleen olemassa. Vanhalla dieselillä vielä mennään ainakin pitkälle ensi vuoteen. Sen arvo ei kovin paljoa tipahda, mutta dieselverolappu kolahti postiluukusta tällä viikolla, mikä innoitti kirjaamaan koeajokokemuksen :x-mas:


04 Joulu 2020, 17:22
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9488
Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Sekalainen koeajoketju
Xehpuk kirjoitti:

Toivuin harhaisista mietteistäni, vaikka ongelma onkin edelleen olemassa. Vanhalla dieselillä vielä mennään ainakin pitkälle ensi vuoteen. Sen arvo ei kovin paljoa tipahda, mutta dieselverolappu kolahti postiluukusta tällä viikolla, mikä innoitti kirjaamaan koeajokokemuksen :x-mas:


Jos kustannuspuolta ajattelee, niin melko usein se uuteen vaihtaminen tulee aika tavalla kalliimmaksi...

Perusteitahan ihminen aina keksii, kun se kuume on päällä.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


04 Joulu 2020, 18:33
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 2585 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 48, 49, 50, 51, 52

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: fahlsjy ja 39 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com