Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

JuhaP
Viestit: 219
Liittynyt: 24 Maalis 2014, 11:59
Car(s): Kia Sorento AWD Business A/T 5P -16
Audi A4 (B6) 3.0 V6 cabrio autom. -03
Ex-Alfa:
Spider 3.0 V6 12v -96
Paikkakunta: Espoo

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

jkk kirjoitti:^mitä helvettiä, vittu mitä munapusseja noi pakupojut. Mutta kun tämäkin video on niitä joissa ei tapahtumien alkua ole / leikattu pois...? Samantapainen kooste kun se kehä 2 video vihaisesta pakukuskista.

E: toivottavasti saa pakupoju monoa tollasesta leikistä
Kehä 2 tapauksessa se videon alku ei kerro mitään kun paku tulee näkyviin vasta videon alussa. Just sen takia pitäs olla kamerat molempiin suuntiin.

Kehä 2 tapauksessa kuvaavalle autoilijalle ei mitään, syyttämättä jättämispäätös. Pakukuskille nelisenkymmentä päiväsakkoa ja 5kk ajokieltoa.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

sataviisviis kirjoitti:∆Mielenkiintoinen tapahtuma sarja. Tuolla Porsche miehellähän on hienoa ajoneuvoa enemmänkin.
Ja ajoneuvojen lisäksi näköjään myös lehmän hermot. Olis itsellä saattanut vetää kasetin jumiin yrittäessä selvittää elämäntapa-apinalle, miten sivistynyt ihminen ei käyttäydy...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Aquatica kirjoitti:En laita IMG-tageihin tätä, koska se spoilaisi liikaa :D

Eli tässä kuva k.o firman omistuksen reaktiosta tuohon videoon...
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57C0A066
Noniin hyvä, tätä en puhelimen kautta ehtinyt katella eilen.
Hyvä että firma sai tiedon ja nyt tuo pakukuski saa tekemisistään pohdittavaa.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kertsu kirjoitti:Nyt se taas alkoi. Mopokausi. Pitää vaan pyrkiä pitämään pää kylmänä vaikka kuinka provosoisivat. Pitäisi tosiaan ostaa se autokamera....
Joo ja fillaristit!
Nämä kaksi ryhmää pitää oikeasti tarkkana tuola liikenteessä. Teinit ja mopot = huoh ja sitten on tämä tietty Fillaristi ryhmä. Osa ajaa ihan nätisti ja ei siinä mitään, osa on sitten niitä asenne kukkasia.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kesä tulee ; tosiaan ja nopeudet sitä myötä nousee. Kummasti.
Tullut tässä ajeltua Vihdintietä viikonloppuna ja muutenkin töissä ollessa. Sielähän on nyt se pitkä tietyöpätkä 30 ja 40 rajotuksilla Konalasta Marttilaan asti.
Vaikkei sielä kukaan ollut viikendinä töissä, olin liikkuva shikaani kun mittarissa oli digitaalisen näytön mukaan 40-45kmh. Aika hurjia ylityksiä kyllä porukka ajaa tuola. Heittämällä ohi. :lol:

Kyllä se pitäs vähän kunnioittaa. Ei ne merkit sielä syyttä ole. Vaikkei sielä kukaan töissä ole, mutta jos sielä on joku este tiellä tai jotain poikkeavaa, ja vakuutusyhtiö saa laskettua nopeuden vaurioiden takia jonnekin 60kmh nurkille 30-40kmh alueella niin ei niitä korvauksia kamalasti voi olettaa saavansa. Kyllä se NÄKYY se tietyö, jumalaton määrä merkkejä ja betonia ja kaikkea, ei voi jäädä näkemättä ja ei voi jäädä ymmärtämättä.... :lol:

No joo kohta tulee se tehovalvonta maraatoni. Ehkä ne keksii mennä tonne tietyöalueille mistä sitä tietää. :D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Parempi ois.

Mut parempi ois tehdä tietyömaa-alueille reikä tiehen. Siis sellanen vaikka 30cm pitkä, koko tien levyinen ja syvä monttu. Että siihen jos ajat vaikka 60kmh niin hups, sit meni auto rikki. Mut kun tietyömaa-alue ja varotukset, ni oma vika... Oppisikohan?

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Aquatica kirjoitti:^
Parempi ois.

Mut parempi ois tehdä tietyömaa-alueille reikä tiehen. Siis sellanen vaikka 30cm pitkä, koko tien levyinen ja syvä monttu. Että siihen jos ajat vaikka 60kmh niin hups, sit meni auto rikki. Mut kun tietyömaa-alue ja varotukset, ni oma vika... Oppisikohan?
eikö tuollaista kutsuta kehätien rampiksi?
VMP

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

S_A kirjoitti: Tullut tässä ajeltua Vihdintietä viikonloppuna ja muutenkin töissä ollessa. Sielähän on nyt se pitkä tietyöpätkä 30 ja 40 rajotuksilla Konalasta Marttilaan asti.
Itse kanssa ajoin siitä eilen illalla ja ihmettelin samaa, äijät oli siinä vieressä töissä ja kaikki painaa +60 ohi. Siinä pienen kiertotien kohdalla bussi ajoi aika keskellä ettei osu petoni porsaisiin, niin silti joku yritti väkisin painaa ohi siitä pienestä raosta.

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo siinä Marttilan siltatyömaalla on ohituskielto. Pitkä valkonen viiva. Mutta eihän se mitään haittaa!
Se on kiva ylläri näiltä paremman luokan kuljettajilta, että
A. tullaan 50kmh
B. lähetään ohittamaan juuri ennen kapeinta kohtaa linja-autoa
C. Linja-auton keula ei mahdu menemään omalla kaistalla etenkään Maalle päin, eikä HKI suuntaan viimisessä mutkassa siinä betonirännissä.

On kiva saada tollanen vierelle siinä kohtaa kun olet 1½s aikaisemmin katsonut peiliin, ettei vieressä ole ketään ja se Honda pitäisi olla takana vielä ja sitten kun lähdet kääntämään se Honda on vieressä ajamassa sinusta ohi 20kmh ylinopeudella paikassa, jossa on betoniseinään 30cm ja keula menee viivaa pitkin.
Pieni slaagi tuli saatua sunnuntaina, ihan pieni vaan.....

Tää on tätä. Melkeen kyllä aavistin sen, mutta silti se yllätti.
Mietin aina tollasen jälkeen vaan hetken, että "MITEN TYHMÄ PITÄÄ IHMISEN OLLA, että ajaa noin!".
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Äsken Tuusulanväylällä tapahtui Riihikallion valoissa.

Piipaa-autoja tulee Keravan suunnalta, kääntymässä kohti Helsinkiä.
Mitä tekee Sokota-kuski, Helsingistä? No ei jumalauta ainakaan pysähdy. VASTA KUIN SITTEN KUN SE PALOAUTO ON JO RISTEYKSESSÄ, tajuaa tuo keski-iän PUHELIMEEN PUHUVA AIVOKUOLLUT P*SKA, että pitäs ehkä väistää.

Oli pilliä päällä, vilkkuvaa valoa ja torvi (siis oikea torvi, ei mikään skeidan töötti) soi.
JA SILTI NÄILLE IDIOOTEILLE ON EPÄSELVÄÄ, ETTÄ PITÄISIKÖHÄN ANTAA TILAA?!

Millä HELVETILLÄ nuo ihmispaskat on korttinsa saaneet, oikeesti? Ja ei ollut näkyvyysongelmaa. Helsingin suunnasta tultaessa tuossa kohtaa näkee sen paloauton ehkä jo 500metriä ennen risteystä, joten 60-alueella ei aivan satavarmasti voi olla ongelmia sen havaitsemisessa...
On varmaan rekkaritkin noista kahdesta pällistä (puhelimeen puhuva skeidakuski ja tais olla toinen muutenvaan about keski-iän nurkilla oleva skeidakuski) tallessa. Kiinnostaisikohan virkavaltaa, tuskin?
Ehkä sitten jos tuo puolen minuutin viivästys paloautolle aiheutti kuolemia, niin sitten mä vasta vihanen olenkin.

Kertsu
Viestit: 899
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Aquatica kirjoitti:^
Äsken Tuusulanväylällä tapahtui Riihikallion valoissa.

Piipaa-autoja tulee Keravan suunnalta, kääntymässä kohti Helsinkiä.
Mitä tekee Sokota-kuski, Helsingistä? No ei jumalauta ainakaan pysähdy. VASTA KUIN SITTEN KUN SE PALOAUTO ON JO RISTEYKSESSÄ, tajuaa tuo keski-iän PUHELIMEEN PUHUVA AIVOKUOLLUT P*SKA, että pitäs ehkä väistää.

Oli pilliä päällä, vilkkuvaa valoa ja torvi (siis oikea torvi, ei mikään skeidan töötti) soi.
JA SILTI NÄILLE IDIOOTEILLE ON EPÄSELVÄÄ, ETTÄ PITÄISIKÖHÄN ANTAA TILAA?!

Millä HELVETILLÄ nuo ihmispaskat on korttinsa saaneet, oikeesti? Ja ei ollut näkyvyysongelmaa. Helsingin suunnasta tultaessa tuossa kohtaa näkee sen paloauton ehkä jo 500metriä ennen risteystä, joten 60-alueella ei aivan satavarmasti voi olla ongelmia sen havaitsemisessa...
On varmaan rekkaritkin noista kahdesta pällistä (puhelimeen puhuva skeidakuski ja tais olla toinen muutenvaan about keski-iän nurkilla oleva skeidakuski) tallessa. Kiinnostaisikohan virkavaltaa, tuskin?
Ehkä sitten jos tuo puolen minuutin viivästys paloautolle aiheutti kuolemia, niin sitten mä vasta vihanen olenkin.
Meikäläinen on huomannut, että liikenteessä skeidakuskien lisäksi pahimpia sikoja ovat Nissan Kaskai-kuskit.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Ite oon pannu merkille, että kaikki muut paitsi minä on ihan kuutamolla.


No joo, joskus harvoin näkyy joku toinenkin joka ajaa samankaltaisesti kuin itse. Viimeksi viikonloppuna Hangosta ajelin jonkun Meisselikuskin perässä, joka ajoi aina 10 km/h yli rajotuksen ja ohitti välittömästi kaikki hidastelijat. Sitä oli helppo seurata, eikä juurikaan ottanut pannuun. Mitä ny vilkkua olis voinu kyl sekin kus*pää näyttää ajoissa, eli ei sekään kyl oikeen ollu mieleen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jarsan kirjoitti:Ite oon pannu merkille, että kaikki muut paitsi minä on ihan kuutamolla.


No joo, joskus harvoin näkyy joku toinenkin joka ajaa samankaltaisesti kuin itse. Viimeksi viikonloppuna Hangosta ajelin jonkun Meisselikuskin perässä, joka ajoi aina 10 km/h yli rajotuksen ja ohitti välittömästi kaikki hidastelijat. Sitä oli helppo seurata, eikä juurikaan ottanut pannuun. Mitä ny vilkkua olis voinu kyl sekin kus*pää näyttää ajoissa, eli ei sekään kyl oikeen ollu mieleen.

Tämä oli oiva referaatti :lol:
VMP

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vode »

Kertsu kirjoitti:Meikäläinen on huomannut, että liikenteessä skeidakuskien lisäksi pahimpia sikoja ovat Nissan Kaskai-kuskit.
Mä oon todennut että kaikki Datsunit liikkuvia varoitusmerkkejä liikenteessä. Varsinkin Tiida, Almera, Primera, Note, Puke ja Q. Tuumaillut että johtuisko se siitä että jos autollakaan ei ole mitään merkitystä niin miksi millään muullakaan (liikennesäännöt, elämä...)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6687
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ajelin eilen alamäkeä Viherkallion koululta kohti Lähderantaa, Viherlaaksontietä siis. Mäen alla on liikennevaloin ohjattu risteys ja minulle vihreät. Pesätietä kävelee kaksi impeä kohti risteystä, ajoradalla tietenkin. Molemmat näkevät minun valuvan kohti, semmoisella nopeudella kuin panssariesteen yli uskaltaa viisysillä ajaa. Ollessani neitsyistä noin 7 metrin päässä totean, että nehän saatana yrittävät ryhmäitsaria! Soitin torvea kolkyt sekkaa ja muijjat näyttivät kovin nyrpeiltä, kun joutuivatkin pysähtymään.

Seuraavalla kerralla koukkaan?

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Vode kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:Meikäläinen on huomannut, että liikenteessä skeidakuskien lisäksi pahimpia sikoja ovat Nissan Kaskai-kuskit.
Mä oon todennut että kaikki Datsunit liikkuvia varoitusmerkkejä liikenteessä. Varsinkin Tiida, Almera, Primera, Note, Puke ja Q. Tuumaillut että johtuisko se siitä että jos autollakaan ei ole mitään merkitystä niin miksi millään muullakaan (liikennesäännöt, elämä...)
Tai oikeastaan: jos autoilu on paha välttämättömyys niin silloin ajatukset eivät ole liikenteessä vaan jo siellä määränpäässä tai jääneet sinne lähtöpisteeseen.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4361
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vode kirjoitti:
Kertsu kirjoitti:Meikäläinen on huomannut, että liikenteessä skeidakuskien lisäksi pahimpia sikoja ovat Nissan Kaskai-kuskit.
Mä oon todennut että kaikki Datsunit liikkuvia varoitusmerkkejä liikenteessä. Varsinkin Tiida, Almera, Primera, Note, Puke ja Q. Tuumaillut että johtuisko se siitä että jos autollakaan ei ole mitään merkitystä niin miksi millään muullakaan (liikennesäännöt, elämä...)
Melko subjektiivinen arvio tämä pitkälle menevine oletuksineen .... :roll:
Tässä alfakuskeilla on se etu, että meitä on niin vähän etteivät meidän tekemät mokat liikenteessä juuri näy... kusipäitä meissäkin lienee sen normaalin jakauman verran.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

mattijus kirjoitti:
Jarsan kirjoitti:Ite oon pannu merkille, että kaikki muut paitsi minä on ihan kuutamolla.


No joo, joskus harvoin näkyy joku toinenkin joka ajaa samankaltaisesti kuin itse. Viimeksi viikonloppuna Hangosta ajelin jonkun Meisselikuskin perässä, joka ajoi aina 10 km/h yli rajotuksen ja ohitti välittömästi kaikki hidastelijat. Sitä oli helppo seurata, eikä juurikaan ottanut pannuun. Mitä ny vilkkua olis voinu kyl sekin kus*pää näyttää ajoissa, eli ei sekään kyl oikeen ollu mieleen.

Tämä oli oiva referaatti :lol:
Tässä ollaan ytimessä, helppo samaistua.

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Ennen söi aina miestä kun pääkaupunkiseudulla niinkin lyhyellä välillä kuin Kilo-Konala (8km) liikenne tökki. Keskimäärin joka 20 autoilija(ei tarkkoja tilastoja :-D ) oli ihan kahvilla liikenteessä. Räplää kännykkää, nukkuu valoissa, ei yksinkertaisesti osaa ollenkaan ajaa jne. Ja koko liikenne sitten tökkii ja kaikki muut 19 kärsii. Muutenkin kun täälläpäin tuo liikennesääntöjen noudattaminen on aika vapaamielistä. Ei niillä liikennevaloilla, nopeusrajoituksilla, vilkkujen käyttämisillä ja muilla ole ilmeisesti niin väliä. Ihmisten kirjottamia sääntöjä, kuten eräs hevosurheiluun usein rinnastettavan vähemmistön edustaja joskus tokaisi :silly:

Nyt olen 9kk kulkenut pääasiassa polkupyörällä töihin, kun työmatka lyheni viiteen kilsaan. Henkisesti rentouttavaa touhua. Töhistelijöidenkin ohi pääsee helpommin. Tosin niitä oli kyllä talvella aika vähänlaisesti pyörätiellä. Jalankulkijat ei kyllä yhtään kattele ympärilleen oli kesä tai talvi. Pyörivät aina kuin hullun mulkku mielenttömän per***ssä. Mut niihinkin tottu nopeesti. Osaan jo varoa.
Henkisesti kun vielä vapauduin ajelemaan päin punaisia sikäli kun tilanne sallii, niin valoristeyksetkin nopeutuivat. En tötöile autojen eteen, mutta en enää niissä yksikseni seisoksi. Eilen vähän hermoja kiristeli kun joku volvo ei jaksanut kiertää valoristeykseen 400m ja ajeli vastaan pitkin pyöräteitä, mutta pieni murhe se oli jos 110kg volvokuskia joutuu silloin tällöin väistelemään. Ja tuli parempi omatunto omasta punasia päin ajelustakin :roll:

Käyttikseksikin tulee nyt 5L kasikoneinen mersu, kun ei satunnaisilla ajeluilla bensakulutuskaan ole ongelma. Tosin ei oo hirveesti häirinnyt ennenkään.

Eli tiivistettynä oma asennoituminen on romahtanut viimeisen viiden vuoden aikana tasolle "Hällä väliä mitä teette kunhan ette minun autoon tai pyörään törmää". Ei jaksa enää stressata kun ei poliisit puutu mihinkään. Onneks kehä ykköselle tuli kameratolpat, kun ei se tukossa ollut muutenkaan. Söis sekin kuin oravaa, jos jaksasin enää välittää.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vode »

Jiitee kirjoitti:Melko subjektiivinen arvio tämä pitkälle menevine oletuksineen .... :roll:
Tässä alfakuskeilla on se etu, että meitä on niin vähän etteivät meidän tekemät mokat liikenteessä juuri näy... kusipäitä meissäkin lienee sen normaalin jakauman verran.
En sanonut sitä että Nissan-kuskit olisi kusipäitä mutta monesti vaan aika vanhoja ihmisiä joiden havainnointikyky voi olla jotain muuta kuin nuoremmilla. Muistan kuulleeni että Tiidan ja Juken ostajien keski-ikä oli pitkälti yli 50v, kertoo jotain minkälaista jengiä niillä kurvailee.

Avatar
Mäkine
Viestit: 219
Liittynyt: 04 Huhti 2016, 12:04
Car(s): Un'auto d'argento & une voiture bleue
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Mäkine »

Viime viikolla ajelin yövuorosta kotiin moottoritietä pitkin Porvoon suunnalta kohti Helsinkiä. Viikonpäivä ei enää muistu mieleen, mutta tavan arkiaamusta oli kyse. Ohittelin edelläni ajavan Volkkarin kanssa pidempää rekkaletkaa, kun peruutuspeiliin ilmestyi miljoonaa ajava Opel Mokka. Koska jonossa oli lähekkäin useampi rekka, pysyimme sekä minä että Volkswagen ohituskaistalla sen sijaan, että olisimme poukkoilleet edestakaisin vasemmalta oikealle. Tämä ei kuitenkaan sopinut takapuskurissa roikkuvan Mokka-kuskin pirtaan, joka vaihtoi hetken hiillostamisen jälkeen oikealle, löi kaasun entistäkin pohjempaan ja yritti ohittaa sekä minut että Volkswagenin. Kun rekan ja ohituskaistaa ajavan Volkswagenin välistä ei kuitenkaan enää löytynyt Opelin kokoista aukkoa, teki tuo seiskatien sankari todellisen rattimiehen ratkaisun ja paahtoi rekka-autosta ohi pientareen puolelta. Siinä vasta urheilullinen ajotapa!

Tuota ratkaisua säpsähti ensin rekkakuski, joka väänsi äkkiä ratista vasemmalle. Tätä puolestaan säikähti Volkswagen-mies, joka löi äkkiä jarrut pohjaan. Viimeiseksi oli minun vuoroni häkeltyä, sillä yövuoron sumentamat silmäni olivat seuranneet volkkarin sijaan pikemmin toisen saksalaisauton liikkeitä. Siinä tulikin sitten äkkiä testattua ensin Alfan jarrujen ja sitten oman sulkijalihaksen toiminta, sillä huomasin edessäni hohtavat jarruvalot vasta kiusallisen myöhään. Hyvin pelasivat. Eniten otti tunteisiin se, että dorka oli toilailullaan aiheuttaa ihan komean ketjukolarin, mutta olisi reippaan ylinopeutensa vuoksi ehtinyt hävitä horisonttiin autuaan tietämättömänä asiasta. Kovasti huusin vaffanculoa ja fottitia, mutta vähänpä niistä tuossa vaiheessa oli enää apua. Jos jotain kuitenkin opin, niin sen, että muiden hulluttelusta huolimatta viisaampaa on tuijottaa eteen.
"...aa, osoitan ette Italian autot ja ajajat ovat maailman parhaat. Avanti!"

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Äsken ajoin tukkutorilta Töölöön, kesti puoli tuntia. Panin taas merkille kummallisen seikan jonka näkee usein hesan keskustassa. Miksi jätetään valoissa seistessä 3-5metrin välejä edellä olevaan autoon? Eli jos parin risteyksen väliin mahtuisi 12 autoa niin äkkiä siinä on vain 6 autoa pitkillä väleillä, ja tämän takia ruuhkat kertaantuu kauas. Paras oli hesarin päässä kun autoilija pysäytti n.10m päähän valojen kohdalla olevasta poikkiviivasta :roll:

Avatar
Tazio
Viestit: 3395
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tazio »

sataviisviis kirjoitti:. Miksi jätetään valoissa seistessä 3-5metrin välejä edellä olevaan autoon?
Pysähtyessä valoihin turvaväli tuplataan.

-Tazio

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Tohon Porsche -miähen videoon tää kommentti:

"Lökäpöksyt, tatska, paksu kaulaketju, aurinkolasit, lippis ja luultavasti pakussa lava karjalaa ja tyhjä lompakko. Enää puuttui leijonakoru ketjusta ja kiitospaita." Ai että oli niin mahtavasti sanottu. Elämäm yli opisto vahvasti läsnä. :mrgreen:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4361
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vode kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Melko subjektiivinen arvio tämä pitkälle menevine oletuksineen .... :roll:
Tässä alfakuskeilla on se etu, että meitä on niin vähän etteivät meidän tekemät mokat liikenteessä juuri näy... kusipäitä meissäkin lienee sen normaalin jakauman verran.
En sanonut sitä että Nissan-kuskit olisi kusipäitä mutta monesti vaan aika vanhoja ihmisiä joiden havainnointikyky voi olla jotain muuta kuin nuoremmilla. Muistan kuulleeni että Tiidan ja Juken ostajien keski-ikä oli pitkälti yli 50v, kertoo jotain minkälaista jengiä niillä kurvailee.
Jep, juuri meikäläisen vuosikertaa... kerro nyt minkälaista jengiä me olemme .... :roll:
Just vetelin Hondan VFR:llä kivan ruosteenpolttolenkin... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tazio kirjoitti:
sataviisviis kirjoitti:. Miksi jätetään valoissa seistessä 3-5metrin välejä edellä olevaan autoon?
Pysähtyessä valoihin turvaväli tuplataan.

-Tazio
Koska voi käydä, mitä mulle kävi.
Edessäoleva papparainen punaisissa valoissa ylämäessä, kesken kaiken, päätti antaa auton valua keulaa päin.
Lisäksi tommonen 5-metrinen turvaväli on riittävä, että ohi pääsee vasemmalta tai oikealta, jos tarvetta (eli jos vihreät vaihtuessa ei ole rallikuski hereillä).....

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ja jos kaistalta voi ajaa suoraan sekä kääntyä vasemmalle, niin se edessäsi oleva vasemmalle kääntyvä retardi ei kuitenkaan käytä vilkkua, josta tuon kääntymisen voisi ennakoida.
Tällöin olet tuon retardin kontissa kiinni, etkä pääse itse suoraan koska vastaan tulee porukkaa eikä vilkuton retardi pääse kääntymään.
VMP

sataviisviis
Viestit: 2040
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

^ja ^^ Ei riitä selitykseksi :? Jossain paikoissa nuo pätevät, mutta helsingissäkin on niin paljon paikkoja joissa molemmat kaistat ajaa suoraan.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Pätee se. Tai siis ne.

Katsos kun keskinopeusidiootit. Eli ajetaan 70kmh oli sitten 40, 50, 60, 70, 80 tai 100-rajoitus....

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kertsu kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^
Äsken Tuusulanväylällä tapahtui Riihikallion valoissa.

Piipaa-autoja tulee Keravan suunnalta, kääntymässä kohti Helsinkiä.
Mitä tekee Sokota-kuski, Helsingistä? No ei jumalauta ainakaan pysähdy. VASTA KUIN SITTEN KUN SE PALOAUTO ON JO RISTEYKSESSÄ, tajuaa tuo keski-iän PUHELIMEEN PUHUVA AIVOKUOLLUT P*SKA, että pitäs ehkä väistää.

Oli pilliä päällä, vilkkuvaa valoa ja torvi (siis oikea torvi, ei mikään skeidan töötti) soi.
JA SILTI NÄILLE IDIOOTEILLE ON EPÄSELVÄÄ, ETTÄ PITÄISIKÖHÄN ANTAA TILAA?!

Millä HELVETILLÄ nuo ihmispaskat on korttinsa saaneet, oikeesti? Ja ei ollut näkyvyysongelmaa. Helsingin suunnasta tultaessa tuossa kohtaa näkee sen paloauton ehkä jo 500metriä ennen risteystä, joten 60-alueella ei aivan satavarmasti voi olla ongelmia sen havaitsemisessa...
On varmaan rekkaritkin noista kahdesta pällistä (puhelimeen puhuva skeidakuski ja tais olla toinen muutenvaan about keski-iän nurkilla oleva skeidakuski) tallessa. Kiinnostaisikohan virkavaltaa, tuskin?
Ehkä sitten jos tuo puolen minuutin viivästys paloautolle aiheutti kuolemia, niin sitten mä vasta vihanen olenkin.
Meikäläinen on huomannut, että liikenteessä skeidakuskien lisäksi pahimpia sikoja ovat Nissan Kaskai-kuskit.
Paku kuskit on kyllä aika uskomattomia toisinaan. Nimi hanurissa, puhelinnumeron kera. Ja ajetaan ihan vailla mitään väliä mistään. Suoraan sanoen aika törkeesti.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
h_lauri
Viestit: 6687
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Aquatica kirjoitti:
Tazio kirjoitti:
sataviisviis kirjoitti:. Miksi jätetään valoissa seistessä 3-5metrin välejä edellä olevaan autoon?
Pysähtyessä valoihin turvaväli tuplataan.

-Tazio
Koska voi käydä, mitä mulle kävi.
Edessäoleva papparainen punaisissa valoissa ylämäessä, kesken kaiken, päätti antaa auton valua keulaa päin.
Lisäksi tommonen 5-metrinen turvaväli on riittävä, että ohi pääsee vasemmalta tai oikealta, jos tarvetta (eli jos vihreät vaihtuessa ei ole rallikuski hereillä).....
Niin siis kannattaa jättää pidempi väli, että tömäyksestä tulee isompi? Outo periaate, paitsi jos puskuri on huonossa maalissa. Sitä paitsi ohittaminen risteysalueella lienee kielletty.

Avatar
Vito
Viestit: 754
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 02:27
Car(s): 156 SW 2.4 JTDm-05x2,156 SW 2.0 JTS-05,Ducati 750 supersport-97,Triumph Daytona 955i-05 ja pari muuta Italialaista autoa.
Paikkakunta: Loch Troll

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Vito »

Jiitee kirjoitti:
Vode kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Melko subjektiivinen arvio tämä pitkälle menevine oletuksineen .... :roll:
Tässä alfakuskeilla on se etu, että meitä on niin vähän etteivät meidän tekemät mokat liikenteessä juuri näy... kusipäitä meissäkin lienee sen normaalin jakauman verran.
En sanonut sitä että Nissan-kuskit olisi kusipäitä mutta monesti vaan aika vanhoja ihmisiä joiden havainnointikyky voi olla jotain muuta kuin nuoremmilla. Muistan kuulleeni että Tiidan ja Juken ostajien keski-ikä oli pitkälti yli 50v, kertoo jotain minkälaista jengiä niillä kurvailee.
Jep, juuri meikäläisen vuosikertaa... kerro nyt minkälaista jengiä me olemme .... :roll:
Just vetelin Hondan VFR:llä kivan ruosteenpolttolenkin... :wink:
:lol:
Äläs ny,pleikkarilla ajotaitonsa oppinut nuoriso opastaa vaan meitä vanhuksia kuinka liikenteessä tulis toimia :mrgreen:

Mullakin on takana vasta kolmisen miljoonaa kilometriä,mut ei kai tässä ennätä oppia ajamaan kun tuota ikääkin alkaa olla jo :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

h_lauri kirjoitti:
Niin siis kannattaa jättää pidempi väli, että tömäyksestä tulee isompi? Outo periaate, paitsi jos puskuri on huonossa maalissa. Sitä paitsi ohittaminen risteysalueella lienee kielletty.
Ei, kun siinä kerkee reagoimaan ja vaikka ajamaan karkuun. Tai työntää töötti ratista läpi, josko se puolikuuro papparainen jotain tajuaisi...

Avatar
lerppu
Viestit: 5952
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Vito kirjoitti: :lol:
Äläs ny,pleikkarilla ajotaitonsa oppinut nuoriso opastaa vaan meitä vanhuksia kuinka liikenteessä tulis toimia :mrgreen:

Mullakin on takana vasta kolmisen miljoonaa kilometriä,mut ei kai tässä ennätä oppia ajamaan kun tuota ikääkin alkaa olla jo :mrgreen:
Mulla oli PS1 ennen kuin kortti. Mutta en millään qualifioidu nuorisoksi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Finest »

sataviisviis kirjoitti:Miksi jätetään valoissa seistessä 3-5metrin välejä edellä olevaan autoon? Eli jos parin risteyksen väliin mahtuisi 12 autoa niin äkkiä siinä on vain 6 autoa pitkillä väleillä, ja tämän takia ruuhkat kertaantuu kauas. Paras oli hesarin päässä kun autoilija pysäytti n.10m päähän valojen kohdalla olevasta poikkiviivasta :roll:
Samoin ihmetyttää, että miten ihmeessä sitä autoa ei saadaan kerrasta pysähtymään oikeaan kohtaan?
Tai näiden yhdistelmä, jätetään 5 metrin päähän ja sitten liutellaan kytkimellä 4 metriä pois punaisten valojen aikana.
Takana ollessani en kyllä lähde tähän hiippailuun mukaan, jääköön vaikka 10 metrin rako.

Paikalla
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8687
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Onpahan olemassa myös valo-ohjattuja risteyksiä, joissa auton pitää olla valoviivalla anturien päällä/mennyt anturien yli, jotta valot tietävät risteyksessä olevan autoja. Siinä on kiva olla sellaisen auton takana, joka ei aja edes noille antureille asti ja sitten ihmetellään, kun ei valot vaihdu. Pariin kertaan nojannut torveen toisena autona tällaisen takana, että on mummelin saanut siirtämään autoaan auton mitan verran eteenpäin, kun alkoi takanakin jo olla jonoa. Yksi ajoi sitten punaisia päin, kun ilmeisesti luuli tööttäyksen takia valon vaihtuneen vihreäksi :roll: .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ainahan pitäisi valoissa jättää tuo autonmitta väliin, sitten kun valo vaihtuu vihreäksi kaikki autot voi lähteä samaan aikaan liikkeelle kun on tilaa, muuten tulee ikävää haitariliikettä kun ollaan tappituntumalla.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Milloin olet tässä maassa tuon kuvailemasi tapahtumaketjun nähnyt todellisuudessa?
Mikä piru sieltä taas on rikki?

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Vaikka oltais tappituntumalla niin yhtä aikaa voi/pitää/saa lähteä. Sitte kun ollaan liikkeellä niin pikku hiljaa jättää väliä. Miks pitäis odottaa ensin edelläseisovan liikkeellelähtö, sitte ruveta arpomaan että mikäs se oli se kytkinpoljin, ja mihinkäs tämä vaihdekeppi pitikään laittaa, kun lähdetään liikkeelle??? Tässä EN nyt väitä että arvon foorumilaiset noin tekis, olen vaan moista käytöstä aika paljon nähnyt valoissa... Vähän kun seuraa miten poikkikadun valot ym menee voi hyvin ennakoida koska oma valo muuttuu vihreeks ja arpoa valmiiksi sen ykkösen pesään, ja valojen vaihtuessa ripeästi liikkeelle, silloin homma pelaa. Tai sit ei :lol:

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja VMTD »

En kyllä koskaan lähde liikkeelle ennenkuin on varmaa, että edellinen pääsee liikkeelle, mutta jos väliä niin lähden, silloin ehtii topata jos edellä oleva ei pääsekään liikkeelle.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6687
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Pääsemisen voi ennakoida. Ainakin yleensä. Siksi tappituntuma ja yht'aikainen liikkeellelähtö. Vuoden 1983 jälkeen taitaa olla peräti kerran, kun edessä ollut pysähtyikin.

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja legza »

Tosiaan aika yleisesti kaupungeissa kääntyvien kaistat kohtuu lyhyitä ja valot eri aikaan kun suoraan ajaville. Täytyy aina kiittää näitä auton, parin mitan jättäviä näissä tilanteissa, kun koko helvatan katu tukossa sen takia.

Täytyy kiittää myös näitä "omiin" punasiin matelevia, ei tajuta että takana saattaa olla kääntyviä joille palaa vihreä. vilasis vaikka peilistä vilkuttaako takana tuleva auto ja toimis sen mukaan...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6687
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Vielä ku ne vilkuttais. Jos vilkuttaa ja matelen "omiini", päästän menemään.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Ride on!

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001159601.html

Tässä tuo sama juttu.
Ei ole kyllä ikinä tullut mieleen, että JOKU voisi oikeasti olla NOIN IDIOOTTI. Mutta kyllä näitä valopäitä näköjään löytyy.
Audistit on oma rotunsa vähän turhan usein.... En haluaisi yleistää, mutta liian usein saa varautua kaikenlaiseen...

Mut on ohitettu tollasessa paikassa kyllä ajamalla naapurikaistaa pitkin sun muuta, muttei kukaan ole vielä keksinyt jalkakäytävälle ajaa ja kiertää bussipysäkkiä......

Yleensäkin, tää ihmisten kiire. Tuokin jäi seuraaviin valoihin 100m päässä. Nopeemmin perillä?
Pään sisällä tuo kiire on. Täysin pään sisällä. Jumalaton riski kaikesta vakastava vammantuottamisesta tahallisesti piittaamatta mistään asioista, sen takia että pääsee 100m päässä olevaan jonoon valoihin....

Toivottavasti poliisi saa ton videon käsiinsä, etsii ton kuljettajan. Ja ottaa sen kortin pois. 3-6kk. Saadaan taas uusi joukkoliikenteen käyttäjä!
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Koska ihmisten päät on puolillaan ureaa, en ymmärrä miten tuollaisia virtsan hölskyttämiseen tähtääviä pysäkkejä on tehty alunperinkään. Ei tuollainen ajokäytös voi tulla kenellekään yllätyksenä.
VMP

Avatar
Jiitee
Viestit: 4361
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

S_A kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001159601.html

Tässä tuo sama juttu.
Ei ole kyllä ikinä tullut mieleen, että JOKU voisi oikeasti olla NOIN IDIOOTTI. Mutta kyllä näitä valopäitä näköjään löytyy.
Audistit on oma rotunsa vähän turhan usein.... En haluaisi yleistää, mutta liian usein saa varautua kaikenlaiseen...

Mut on ohitettu tollasessa paikassa kyllä ajamalla naapurikaistaa pitkin sun muuta, muttei kukaan ole vielä keksinyt jalkakäytävälle ajaa ja kiertää bussipysäkkiä......

Yleensäkin, tää ihmisten kiire. Tuokin jäi seuraaviin valoihin 100m päässä. Nopeemmin perillä?
Pään sisällä tuo kiire on. Täysin pään sisällä. Jumalaton riski kaikesta vakastava vammantuottamisesta tahallisesti piittaamatta mistään asioista, sen takia että pääsee 100m päässä olevaan jonoon valoihin....

Toivottavasti poliisi saa ton videon käsiinsä, etsii ton kuljettajan. Ja ottaa sen kortin pois. 3-6kk. Saadaan taas uusi joukkoliikenteen käyttäjä!
Ei kannata yleistää. Naapurina audisti ja on tosi hyvä tyyppi kaikin puolin.
Samoin tutuissa pari VAG Octavia-kuskia, joista toinen hakee hyvää , vähän ajettua pari vuotta vanhaa RS-mallia ... itse asiassa tämä kaveri on kummipoikani... please, älkäämme lokeroiko ihmisiä autohabituksen(kaan) mukaan.... :wink:

JT

PS. paras fiilisauto mitä olen koskaan omistanut on
edelleen Kupla-VW, jonka myyntiä kadun edelleen
( vaikka sainkin sen myyntihinnalla museo-Alfan ja prätkän)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ajelin tänään 4-motaria täydessä mällissä olevalla rekalla alkavaan alamäkeen normaali matkavauhtia. Sitten huomasin normaalin 50-rajoituskilven ja kirosin että johan on helvetti. No kilven vieressä oleva raksamies nyppäisikin kilven juuri irti, ei tarvinnutkaan ruveta jarruttelemaan.. Aika hyvin :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

S_A kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001159601.html

Ei ole kyllä ikinä tullut mieleen, että JOKU voisi oikeasti olla NOIN IDIOOTTI. Mutta kyllä näitä valopäitä näköjään löytyy.

Toivottavasti poliisi saa ton videon käsiinsä, etsii ton kuljettajan. Ja ottaa sen kortin pois. 3-6kk. Saadaan taas uusi joukkoliikenteen käyttäjä!
Luulen ettei näinkään reikäisellä juustolla mene kovin kauaa hiffata että kukkuu se auto ilman korttiakin :roll: :roll:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mitähän mahtoi Audi-miehen selitykset olla, kun sisältö on veispuukista poistunut?

Vastaa Viestiin