Tervehdys kaikille !
Valvoja: Moderators
Tervehdys kaikille !
Siirryinpä sitten minäkin tänne tuolta Sirkuksen palstalta. Eipä ole tullut kirjoiteltua sinnekään enää aikoihin. Oma 156 menee piakkoin huoltoon 50.000 ja tarttis tukivarret ilmeisesti vaihtaa Toivottavasti ei ole ihan mikään mahdoton hinta ?
Re: Tervehdys kaikille !
Tykkäävät kyllä ottaa ainakin Deltalla ja Automilanossa noista aika kovaa hintaa. Valitettavasti.Harpo kirjoitti:Siirryinpä sitten minäkin tänne tuolta Sirkuksen palstalta. Eipä ole tullut kirjoiteltua sinnekään enää aikoihin. Oma 156 menee piakkoin huoltoon 50.000 ja tarttis tukivarret ilmeisesti vaihtaa Toivottavasti ei ole ihan mikään mahdoton hinta ?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
No eihän täällä muutkaan ole vielä niin kauaa olleet. Tervetuloa vaan!
Mitenkäs muuten 156:ssa tuo huoltokuvio menee onko yhtä tiheä kuin 155:ssa jossa huoltoväli on 10000 ja joka toinen huolto on vain öljynvaihto. Itselle on 130tkm:n öljynvaihto edessä ja samalla vaihtuu ohjaustehostimen öljyt ja termostaatti. Termostaatti siksi kun ei lämpene nollakelilläkään kuin 70 asteeseen ja tehostimen öljyt kun ovat kuulemma jo aika paksua tavaraa.
Mitenkäs muuten 156:ssa tuo huoltokuvio menee onko yhtä tiheä kuin 155:ssa jossa huoltoväli on 10000 ja joka toinen huolto on vain öljynvaihto. Itselle on 130tkm:n öljynvaihto edessä ja samalla vaihtuu ohjaustehostimen öljyt ja termostaatti. Termostaatti siksi kun ei lämpene nollakelilläkään kuin 70 asteeseen ja tehostimen öljyt kun ovat kuulemma jo aika paksua tavaraa.
Juuh
Joo taitaa olla sama kuvio 156:a 10-tonnin öljynvaihdot 60-tonnia remmi. Itse tinkasin ton remmin vaihdon kaupanpäälle ja se vaihdettiin jo ennen kun ostin auton. 100-tonnia taitaa olla se seuraava rahakkaampi huolto. Käsittääkseni tulpat vaihdetaan tossa kohdalla ? Tartteekin muuten kysellä, kun ei toi 156 termostaattikaan just nouse yli ton 70-astetta. Muuten lämpiää kyllä hyvin.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Itse asiassa en ole ihan varma termostaatin vaihdon tarpeellisuudesta, kun toiset sanoo että 70 astetta on normaalia twinsparkissa ja toiset että ei. Ruunen kommentti oli kuitenkin että pitäisi olla 80 asteen tuntumassa. Kun vielä kuulemma kykmänä käyvän moottorin käyttöikä on lyhyt niin ajattelin vaihtaa ko palikan.
70-90 astetta
Minulla soutaa lämpömittarin mukaan 70 ja 90 asteen välillä. Kun ajaa esim. moottoritienopeuksissa, niin vaihteluväli on noin minuutti. Harmoninen termostaatti
Enpä ole viitsinyt tarkemmin paneutua, koska pysytään kuitenkin turvallisella alueelle ja saattaahan tuo olla mittaristakin kiinni. Pitänee keväällä katsoa tarkemmin.
Enpä ole viitsinyt tarkemmin paneutua, koska pysytään kuitenkin turvallisella alueelle ja saattaahan tuo olla mittaristakin kiinni. Pitänee keväällä katsoa tarkemmin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
huoltokuviot
ainakin V6sessa huoltoväli on 20tuhatta tai 18kuukautta, itse vaihdatan kyllä 10 välein öljyt. Ylätukivarret maksaan n300mk muistaakseni/kpl. Lämpämittarin "vaeltelu" on ihan normaalia niinkauan kun riittää lämpöä pitäisi termari olla ok.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 70-90 astetta
Mulla ihan sama tossa 155:ssa. Taitaa olla ominaista kaikille alfoilleBSTR kirjoitti:Minulla soutaa lämpömittarin mukaan 70 ja 90 asteen välillä. Kun ajaa esim. moottoritienopeuksissa, niin vaihteluväli on noin minuutti. Harmoninen termostaatti
Enpä ole viitsinyt tarkemmin paneutua, koska pysytään kuitenkin turvallisella alueelle ja saattaahan tuo olla mittaristakin kiinni. Pitänee keväällä katsoa tarkemmin.
Huollatus Pääkaupunkiseudulla
Kumpaa kannatta käyttää normaaleissa huolloissa kun takuu on jo rauennut, Delta-autoa vai Automilanoa. Onko jotain muita Alfa-velhoja joiden kynsiin uskoltaa autonsa jättää? Kyseessä olisi normaalit määrä-aikais huollot. Auto on ajettu 150 000.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
No minulla ei tuo lämpömittari vaeltele se näyttää sellaista 70 astetta, kun moottori on lämmin, paitsi sitten kesällä.
Noista huoltopaikoista sen verran että itse olen käyttänyt pienempiin töihin Deltaa ja suurempiin Tmuukkosta. Tuo Muukkonen on vain vähän turhan kaukana sieltä pääkaupunkiseudulta ja Oulustakin tulee matkaa sen verran ettei ihan pelkän öljynvaihdon vuoksi viitsi lähteä.
Noista huoltopaikoista sen verran että itse olen käyttänyt pienempiin töihin Deltaa ja suurempiin Tmuukkosta. Tuo Muukkonen on vain vähän turhan kaukana sieltä pääkaupunkiseudulta ja Oulustakin tulee matkaa sen verran ettei ihan pelkän öljynvaihdon vuoksi viitsi lähteä.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11246
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: 70-90 astetta
Hei hei eipäs yleistetä siellä! Mulla oli aikaisemmin tasainen 82 astetta mittarissa, termarin vaihdon jälkeen tasainen 92. Tosin kestää vuoden ennen kuin tuo alumiinimurikka lämpenee kunnolla.Rolle kirjoitti:Mulla ihan sama tossa 155:ssa. Taitaa olla ominaista kaikille alfoilleBSTR kirjoitti:Minulla soutaa lämpömittarin mukaan 70 ja 90 asteen välillä. Kun ajaa esim. moottoritienopeuksissa, niin vaihteluväli on noin minuutti. Harmoninen termostaatti
Enpä ole viitsinyt tarkemmin paneutua, koska pysytään kuitenkin turvallisella alueelle ja saattaahan tuo olla mittaristakin kiinni. Pitänee keväällä katsoa tarkemmin.
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfetta&156
- Viestit: 205
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
- Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0
Omassa 156:ssa lämpömittari ei oikeestaan koskaan ole noussu 70 asteen yli. Ainoita kertoja kun lukema on kivunnut lähelle 80 on ollut radalla kaahatessa tai ruuhkassa kuumalla jumittaessa.
Onkohan noissa näytöissä / antureissa vikaa, kun auto kyllä lämpeää sisältä vielä hyvin 40 asteen pakkasessakin ?
(Matka Ylläkselle 1060 km, Jyväskylän jälkeen oli ulkolämpötila -42)
Onkohan noissa näytöissä / antureissa vikaa, kun auto kyllä lämpeää sisältä vielä hyvin 40 asteen pakkasessakin ?
(Matka Ylläkselle 1060 km, Jyväskylän jälkeen oli ulkolämpötila -42)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11246
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ainakin lämppäreissä näkyy tapahtuneen kehitystä, 82 asteen termarilla 164 ei enää 25 asteen pakkasessa pystynyt nostamaan sisälämpötilaa lähellekään 20:tä. -20:ssä tuntui kyllä vielä ihan lämpimältä.Alfetta&156 kirjoitti:Onkohan noissa näytöissä / antureissa vikaa, kun auto kyllä lämpeää sisältä vielä hyvin 40 asteen pakkasessakin ?
(Matka Ylläkselle 1060 km, Jyväskylän jälkeen oli ulkolämpötila -42)
Onkohan 156:n mittari "viileä" vai voiko siinä olla noin paljon parempi lämppärin kenno? Vai mihin mun lämpöni katoaa?
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Sama homma, ei tarvinnu kuin reilu kilometri niin alkaa jo puhaltamaan lämmintä! Ja ulkona n. -7 astetta. Mulla siis tasainen 70 astetta mutta jos seisoo paikallaan vähän aikaa niin nousee 90 asteeseen.HR kirjoitti:Niin kyllä minullakin tuota lämpöä sisälle riittää vaikkei vesi olekkaan kuin vain 70 astetta.
Omituinen lämpömittari
Jollain saitilla joku totesi alfan lämpömittarin tarkemmaksi kuin joissain muissa autoissa. Joten lämpötila vaihtelee jokusen asteen kun termostaatti aukeilee ja sulkeutuu jonkin verran. Tiedä sitten uskonko tähän, mutta jonkin verran vaikuttaa anturin sijoitus. Eli jokseenkin normaalia tuollainen lämpöjen vaihtelu.
Ja kaikkihan me pidämme täsmällisistä mittareista (ja jutuista)
Ja kaikkihan me pidämme täsmällisistä mittareista (ja jutuista)
Alfaton ainakin hetkellisesti...
vuosimalli
Saattaahan tuo olla vuosimallistakin kiinni. Ovat voineet vaihtaa mittarin/anturin. Itselläni vm.99, jossa vaeltaa. Tuonne vinkin antaneella gert-janilla on näemmä vm.2000.
MUTUa joka tapauksessa.
MUTUa joka tapauksessa.
Alfaton ainakin hetkellisesti...
Edelleen lämmöistä.. Eilen illalla katselin helsingistä ajellessa kun lämmöt oli selvästi, noin parin viisarinpaksuuden verran, alle sen 70 asteen viivan. :o Tuntuu aika alhaiselta, vai mitä mieltä? Mietin vaan että mites kun pakkasta on kunnolla, käykö liian kylmänä? Kesällä matka-ajossa lämmöt oli 70 viivan tuntumassa kuitenkin.
Vai virittelenkö pahvia keulaan?
Vai virittelenkö pahvia keulaan?
Sama juttu. Ainakin tuossa kun oli n.10asteen pakkasia auto lämpeni ihan normaalisti ja mielestäni erittäin nopeasti. Huolestun asiasta sitten kun ei enää autossa tarkene.Hesem kirjoitti:Edelleen lämmöistä.. Eilen illalla katselin helsingistä ajellessa kun lämmöt oli selvästi, noin parin viisarinpaksuuden verran, alle sen 70 asteen viivan. :o Tuntuu aika alhaiselta, vai mitä mieltä? Mietin vaan että mites kun pakkasta on kunnolla, käykö liian kylmänä? Kesällä matka-ajossa lämmöt oli 70 viivan tuntumassa kuitenkin.
Vai virittelenkö pahvia keulaan?
Ei enää Alfaa... eipä