Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
Re: Muiden merkkien murheita.
Useammassakin VAG moottorissa on tämän tapainen kampiakselin asentotunnistin:
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-B6- ... 7675.l2557
yleensähän se vaihdetaan suunnilleen plug and play systeemillä, mutta näissä versioissa aloitetaan irroittamalla vaihteisto, kytkin, vauhtipyörä...no samallahan se kaksoismassa vaihtuukin...
Helppoo ja yksinkertaista tuo saksalainen tekniikka ranskalaiseen ja italialaiseen verrattuna
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-B6- ... 7675.l2557
yleensähän se vaihdetaan suunnilleen plug and play systeemillä, mutta näissä versioissa aloitetaan irroittamalla vaihteisto, kytkin, vauhtipyörä...no samallahan se kaksoismassa vaihtuukin...
Helppoo ja yksinkertaista tuo saksalainen tekniikka ranskalaiseen ja italialaiseen verrattuna
-
- Viestit: 2564
- Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
- Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
- Paikkakunta: Renko
Re: Muiden merkkien murheita.
Onhan ne keksineet laittaa jakopäänkin tuonne samaan osastoon. Alapyörä on koneistettu suoraan kampuran takapäähän. Näin ymmärsin, olikohan se v6 dieselmosassa.
Fiat ja Lancia varaosat. https://www.saminosat.net/tuotteet.html
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^samoin on penarillakin, ainakin *20 tupareissa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Tarkemmin ottaen N47 -moottorin varhaisimmat inkarnaatiot olivat sillai tymästi tehty, että jakopään ketjupyörä oli yhtä puuta kampuran kanssa. Kuulemma oppivat virheestään, kun N47:n kuuluisaksi tehneet jakopääongelmat alkoivat.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuossa VAG BDW moottorin jakopää juttua:
http://www.carrec-technocenter.nl/nieuw ... -te-lezen/
Polkupyöränkettinkiä tandemina ja laahaimia kertaa X, ihme että kestää sen 150 000, niin kuin esimerkissä. Ja totta koneen takapäässä
Se on sitä preemiumia.
Edit: kieli lienee vähän hankala...
http://www.carrec-technocenter.nl/nieuw ... -te-lezen/
Polkupyöränkettinkiä tandemina ja laahaimia kertaa X, ihme että kestää sen 150 000, niin kuin esimerkissä. Ja totta koneen takapäässä
Se on sitä preemiumia.
Edit: kieli lienee vähän hankala...
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuleeko raadille ideoita kun diisselin moottorin tilasta kuuluu särinää matalilla kierroksilla, varsinkin kun päästää kaasun pois. Vähän niinkuin muoviosat resonoisi, mutta 99,9% varmuudella tulee kone tilasta. Ei kai vaan kaksoismassavauhtipyörä? Kuuluu ehkä enemmän apukuskin puolelta.
Foordin diisseli kyseessä
Foordin diisseli kyseessä
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1820
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Muiden merkkien murheita.
Iveco Daily 50C15 -06/07 3.0 HPI
-Ei vikakoodeja (abs anturista oli, mutta on jo vaihdettu anturi)
-Ei outoja ääniä
-Käy hyvin
-Antaa ahtoja sen mitä ecu pyytää. (0,5)
Ei kuitenkaan ole tehoa, kaasu pohjassa kulkee vähän yli 80 km/h, pienessäkin ylämäessä hyytyy helposti 60 km/h tietämille.
Ilmi? Ahtopaineanturi? Jarrupolkimen anturi?
-Ei vikakoodeja (abs anturista oli, mutta on jo vaihdettu anturi)
-Ei outoja ääniä
-Käy hyvin
-Antaa ahtoja sen mitä ecu pyytää. (0,5)
Ei kuitenkaan ole tehoa, kaasu pohjassa kulkee vähän yli 80 km/h, pienessäkin ylämäessä hyytyy helposti 60 km/h tietämille.
Ilmi? Ahtopaineanturi? Jarrupolkimen anturi?
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
-
- Viestit: 1844
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Siin meän porukoitte sitikas oli käyny just niin ku epäilinki - alapalli oli irronnu olasta. Niveles ei ollu mitään lukitusmeistauksen jälkeä. Avaivälikolotkin aika neitseelliset.
Abs-anturi oli menny vaan rikki. Laatikkoon olivat laittaneet vain 1,5l öljyä kuitin mukaan, kun oikee määrä 2l...
Abs-anturi oli menny vaan rikki. Laatikkoon olivat laittaneet vain 1,5l öljyä kuitin mukaan, kun oikee määrä 2l...
- Isola
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Karstainen EGR? Imuvuodot? Kumpikaan ei anna vikakoodia JTD:ssä, mutta molemmat oireilevat noin. Oireilu on varmasti sama kaikissa nykyaikaisissa dieseleissä, vikavalon palaminen on sitten valmistajan toteutuksesta kiinni.Satakuusnelonen kirjoitti:Ei kuitenkaan ole tehoa, kaasu pohjassa kulkee vähän yli 80 km/h, pienessäkin ylämäessä hyytyy helposti 60 km/h tietämille.
Saako tuosta ilmamääräkäyrää näkyviin ajon aikana?
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Samanlaisista oireista kärsi faijan dieseli kärry (toisen merkkinen). Syyllinen oli ahtopaineanturi.Satakuusnelonen kirjoitti:Iveco Daily 50C15 -06/07 3.0 HPI
-Ei vikakoodeja (abs anturista oli, mutta on jo vaihdettu anturi)
-Ei outoja ääniä
-Käy hyvin
-Antaa ahtoja sen mitä ecu pyytää. (0,5)
Ei kuitenkaan ole tehoa, kaasu pohjassa kulkee vähän yli 80 km/h, pienessäkin ylämäessä hyytyy helposti 60 km/h tietämille.
Ilmi? Ahtopaineanturi? Jarrupolkimen anturi?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Muiden merkkien murheita.
mikä vehje kyseessä?quppe kirjoitti:Tuleeko raadille ideoita kun diisselin moottorin tilasta kuuluu särinää matalilla kierroksilla, varsinkin kun päästää kaasun pois. Vähän niinkuin muoviosat resonoisi, mutta 99,9% varmuudella tulee kone tilasta. Ei kai vaan kaksoismassavauhtipyörä? Kuuluu ehkä enemmän apukuskin puolelta.
Foordin diisseli kyseessä
Re: Muiden merkkien murheita.
Mondeo 2.2 tdci. Maahantuojan huollon mukaan laturin laakeroinnissa alkavaa vikaa. 1,5vko menee että osa saapuu?!. Kuulema kovaa ajoa vaan ennen sitä luulisi että rasittaisi jotain jos ei pyöri niin kuin pitäisi.
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
Pyydä kirjallisena niin ei tarvi maksua murehtia kun jotain muuta levii ton takiaquppe kirjoitti:Mondeo 2.2 tdci. Maahantuojan huollon mukaan laturin laakeroinnissa alkavaa vikaa. 1,5vko menee että osa saapuu?!. Kuulema kovaa ajoa vaan ennen sitä luulisi että rasittaisi jotain jos ei pyöri niin kuin pitäisi.
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei, kyllä mä luotan täysin siihen 20 vuotiaaseen työn vastaanotto harjoittelijaan
Mutta eipä se vielä niin pahalta kuulosta. Mulla on mennyt liian tarkaksi tuo moottorin sivuääni korva, kun alfoja omistanu
Mutta eipä se vielä niin pahalta kuulosta. Mulla on mennyt liian tarkaksi tuo moottorin sivuääni korva, kun alfoja omistanu
- jkk
- Viestit: 6034
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): Tesla Model 3 Performance -22
ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Muiden merkkien murheita.
^no ei sit mitään, homma hallinnassa kai neuvottiin laittamaan mankasta lisää volyymia jos ääni kuitenkin pahenee? vitsivitsi
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Nyt tarvittaisi fiksuja ajatuksia.
Käytin rouvan ooppelia (Vectra B) katsastuksessa, mutta tuli hylsy; oikea eturengas ottaa linkussa kiinni tukivarteen ja runkoon. Tälle vaan ei veljen kanssa pohtiessa keksitty oikein mitään syytä. Rengas on kokoa 215/55 16. 16" vakiokoko on sentin kapeampi, eli tuo on vähän isompi, mutta toisaalta suurin koko ohjekirjassa on 215/45 17, eli tuo ei ole yhtään leveämpi kuin alkuperäiset, eikä offsettikaan ole isompi, alla olevat vanteet on vähän tuoreemmasta Astrasta ja offset on 37 mm. 15" vakiovanteissa offset on 49 mm, isommissa voi olla vähän pienempi, mutta ei ainakaan alle tuon 37 millin.
Eli, missä vika? Uskoakseni autolla ei ole isommin kolaroitu, ainakaan ei ole ikinä osunut minkäänlaisia korjausjälkiä silmiin. Äkkiä ajatellen en keksi muuta syyllistä kuin muutama vuosi sitten vaihdetun ohjausvaihteen. Onko tuollaista ohjausvaihdetta mahdollista kasata tehtaalla väärin niin, että se sallisi pyörän kääntyä liikaa? Vaihde oli tehdaskorjattu TRW, korjaaja oli Delco-Remy eli mistään Mapcosta ei sentään ole kysymys.
Käytin rouvan ooppelia (Vectra B) katsastuksessa, mutta tuli hylsy; oikea eturengas ottaa linkussa kiinni tukivarteen ja runkoon. Tälle vaan ei veljen kanssa pohtiessa keksitty oikein mitään syytä. Rengas on kokoa 215/55 16. 16" vakiokoko on sentin kapeampi, eli tuo on vähän isompi, mutta toisaalta suurin koko ohjekirjassa on 215/45 17, eli tuo ei ole yhtään leveämpi kuin alkuperäiset, eikä offsettikaan ole isompi, alla olevat vanteet on vähän tuoreemmasta Astrasta ja offset on 37 mm. 15" vakiovanteissa offset on 49 mm, isommissa voi olla vähän pienempi, mutta ei ainakaan alle tuon 37 millin.
Eli, missä vika? Uskoakseni autolla ei ole isommin kolaroitu, ainakaan ei ole ikinä osunut minkäänlaisia korjausjälkiä silmiin. Äkkiä ajatellen en keksi muuta syyllistä kuin muutama vuosi sitten vaihdetun ohjausvaihteen. Onko tuollaista ohjausvaihdetta mahdollista kasata tehtaalla väärin niin, että se sallisi pyörän kääntyä liikaa? Vaihde oli tehdaskorjattu TRW, korjaaja oli Delco-Remy eli mistään Mapcosta ei sentään ole kysymys.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kuinka kauas ohjaus jää vastaavasta tukivarresta toisella puolen vastasuuntaan linkussa? Voiko vaan olla, että se ei ole keskellä kun auto on suorassa ja poikkeama on tasattu raidetangon päiden säädöllä?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
En itse tullut toista puolta katsoneeksi, katsastajaukko sanoi että on lähellä, mutta ei koske. Kovin monta milliä siellä tuskin on pelivaraa, vaikka ohjausvaihdetta vähän saisikin siirrettyä oikealle.
- Polforea
- Viestit: 11267
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ajattelin siis sitä, että vaikka itse ohjausvaihde olisi oikealla kohtaa, niin hammastanko siellä sisällä ei välttämättä ole ollut keskellä asentaessa. Eli se tilanne, että kiertäisit rattia vaikka neljänneskierroksen toiseen suuntaan, kääntäisit ratin booreilla suoraan ja ruuvaisit raidepäistä renkaat suoraan (ja kalibroisit mahdollisen kääntökulma-anturin). Kuvittelisin, että asiallinen korjaamo tarkistaa tilanteen ohjausvaihteen vaihtaessaan, mutta ainakin teoriatasolla voisi olla syypää ja helpohko korjaus, jos maksimikääntökulmat ovat epäsymmetrisiä.
Mutta joo, jos ohjaus on suht. symmetrinen ja etenkin jos toisellakaan puolen ei ole ylimääräistä tilaa, minne liikettä hukkaisi, niin seuraavaksi varmaan tarkistelemaan osia, että kaikki ovat symmetrisiä toisen puolen kanssa. Voisi kuvitella tuntuvan ajossa jos ei ole, mutta on sitä ennenkin yllätytty yllättävistä asioista.
Mutta joo, jos ohjaus on suht. symmetrinen ja etenkin jos toisellakaan puolen ei ole ylimääräistä tilaa, minne liikettä hukkaisi, niin seuraavaksi varmaan tarkistelemaan osia, että kaikki ovat symmetrisiä toisen puolen kanssa. Voisi kuvitella tuntuvan ajossa jos ei ole, mutta on sitä ennenkin yllätytty yllättävistä asioista.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ohjausvaihde vaihdettiin aikoinaan merkkiliikkeessä, luulisi että asentajalla olisi jonkinlainen haju työnantajansa edustuksista, mutta eihän se olisi ensimmäinen kerta kun merkkiliike kämmentää...
Joku vuosi sitten vaihdoin alapallot tuohon ja tukivarret oli silloin kädessä, ainakin silloin olivat aivan ehjät. Mitään onnettomuutta ei tuon jälkeen ole tapahtunut, joten luulisi niiden olevan edelleen. Muita tukivarsiahan tuossa ei olekaan kuin alavarret. Iskarit ja jouset on uusittu pari vuotta sitten. Suoraankin se kulkee normaalisti.
Täytyy niitä kääntökulmia koittaa pohtia. Varastossa on vielä vanhat 15" talvipyörät, kunto on hirveä, mutta täytyy katsoa jos täyttäisivät vielä lain kirjaimen ja kokeilla alle, jos niillä ei ottaisi kiinni niin saisi ainakin leimattua.
Joku vuosi sitten vaihdoin alapallot tuohon ja tukivarret oli silloin kädessä, ainakin silloin olivat aivan ehjät. Mitään onnettomuutta ei tuon jälkeen ole tapahtunut, joten luulisi niiden olevan edelleen. Muita tukivarsiahan tuossa ei olekaan kuin alavarret. Iskarit ja jouset on uusittu pari vuotta sitten. Suoraankin se kulkee normaalisti.
Täytyy niitä kääntökulmia koittaa pohtia. Varastossa on vielä vanhat 15" talvipyörät, kunto on hirveä, mutta täytyy katsoa jos täyttäisivät vielä lain kirjaimen ja kokeilla alle, jos niillä ei ottaisi kiinni niin saisi ainakin leimattua.
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
On muuten tarkka konttori, kun tuommosen huomaa. Vai liekkö on kulumajälkeä ihan? Harvoissa paikoissa on tarvetta liikuttaa autoa niin, että olisi ääriasentoon väännetty... Toki niitä käännellään ja väännellään vaikka mitenkä.
Eli voisiko ominaisuus olla jo vanhaa perua, mutta nyt ekaa kertaa kukaan huomannut sitä?
Eli voisiko ominaisuus olla jo vanhaa perua, mutta nyt ekaa kertaa kukaan huomannut sitä?
- Albertolli
- Viestit: 4205
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Muiden merkkien murheita.
Fiksuja ajatuksia tarvittiin. No tämä ei ole semmoinen, vaikka hieman sivuaakin aihetta: Veljellä oli aikoinaan Kadett E:n kanssa ongelmaa pyöränkulmien kanssa -> alatukivarren kiinnityskohta oli ruostunut irti korista
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^^ Oli siellä jälki sisälokasuojassa osumisesta.
^ Ei ole fiksu ajatus tässä kohtaa, Vectrassa tukivarret on kiinni apurungossa eikä lattiapellissä
^ Ei ole fiksu ajatus tässä kohtaa, Vectrassa tukivarret on kiinni apurungossa eikä lattiapellissä
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Sainpa aikaiseksi vähän tutkia tuota, ja pyörät kääntyy oikealle enemmän kuin vasemmalle. Ohjaus siis ei ole keskellä. Suoraan ajaessa ratti kuitenkin on suorassa, eli mitvit? Ohjausakselin alapäässä ei liene booria eli menee oletettavasti kiinni vain yhdessä asennossa, eikä rattia tarvinne irrottaa ohjausvaihteen vaihtamiseksi, eli miten tuo on saatu vinoon?
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^kyllä sen varmaan sitten saa väärälle boorille. Sama on mullakin epäilys kuin Polforeallakin. Aika yleistä loppujenlopuksi se, kun ohjausvaihteen vaihtaja ei ole käsittänyt, että se kuuluu laittaa juuri oikealle boorille, eikä mihinkään muuhun kohtaan. Joissain autoissa on muuten kääntöympyrässäkin eroa per suunta, siksikin juuri, että toiseen suuntaan vain ei kertakaikkiaan mahdu kääntymään yhtäpaljon.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Tämmöinen kuva löytyi kuukkelilla:
Ei tuo kyllä näytä siltä että tuota saisi asennettua kuin yhdessä asennossa.
Ei tuo kyllä näytä siltä että tuota saisi asennettua kuin yhdessä asennossa.
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
No, korjaus voisi onnistua niin, että ratti irti, ohjaus keskelle, ratti kiinni ja kulmien säätö. Eli ei tuo nyt koko taloutta taida kaataa.
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^kierros pieleen tuntuu paljolta, mutta jos ton saa puolikkaan väärin...
^joo, aurauksen säätö siten, raidepäiden kierrettä yhtäpaljon näkyvissä. Suosittelen kyllä kurkkaamaan, että olisiko helposti mahdolista laittaa se ohjausakseli siihen oikeaan kohtaan, olis sitte nivelet linjassa kuten kuuluu yms.
^joo, aurauksen säätö siten, raidepäiden kierrettä yhtäpaljon näkyvissä. Suosittelen kyllä kurkkaamaan, että olisiko helposti mahdolista laittaa se ohjausakseli siihen oikeaan kohtaan, olis sitte nivelet linjassa kuten kuuluu yms.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Nähtävästi tuo ei ole maailman ainoa Vectra saman ongelman kanssa:
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/ ... em.323811/
No, veljen kanssa jo alustavasti sovittiin, että vien tuo veljen töihin jossa laittavat sen kuntoon. Täydellä tuntiveloituksella ei kyllä houkuttaisi viedä autoa korjaamolle ihmeteltäväksi, tahtoo olla vähän helvetin kallista hämmästelyä korjaamoilla
Pitäisi selvittää onko vanhat talvirenkaat yhtään siinä kunnossa, että saisi tuon leimattua vaihtamalla eteen vanhat, pienemmät pyörät leiman ajaksi.
http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/ ... em.323811/
No, veljen kanssa jo alustavasti sovittiin, että vien tuo veljen töihin jossa laittavat sen kuntoon. Täydellä tuntiveloituksella ei kyllä houkuttaisi viedä autoa korjaamolle ihmeteltäväksi, tahtoo olla vähän helvetin kallista hämmästelyä korjaamoilla
Pitäisi selvittää onko vanhat talvirenkaat yhtään siinä kunnossa, että saisi tuon leimattua vaihtamalla eteen vanhat, pienemmät pyörät leiman ajaksi.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Muiden merkkien murheita.
Päivää arvon raati. Nyt olisi pähkinä purtavaksi. Kyseessä 2005 Golf V 1.6 FSI koneella. Ajettu ~150tkm. Ongelmana satunnaisesti ilmenevät käyntihäiriöt jotka huomaa erityisesti tyhjäkäynnillä, mutta myös ajossa lievästi. Vika ei ilmene koskaan kylmänä (tai en ainakaan ole huomannut), vaan yleensä kun autolla ajettu hetki, sammutettu hetkeksi ja lähdetty taas. Yleensä tällöinkään vika ei tule heti käynnistyksen jälkeen vaan hetken päästä ajossa. Tuon huomaa kun ajaa tasaisilla kierroksilla niin että auto tavallaan nyökähtelee muutaman sekunnin välein. Tuntuu hieman samalta kuin joku hipaisisi jarrupoljinta. Tuo hyvin lievä tunne, mutta kun auton pysäyttää ja käyttää tyhjäkäyntiä niin vian huomaa paremmin. Tyhjäkäynti noin 800rpm josta alkaa hiljalleen tippumaan, kone alkaa pitämään ilkeää ääntä ja sitten tuntuu kuin meinaisi sammua, hörähtää ja kierrokset palaa ~800rpm josta sitten sykli taas uudestaan. Jos sammuttaa koneen ja laittaa uudelleen käyntiin niin vika yleensä häviää. Kerran on myös käynyt niin että tyhjäkäyntiä käydessä vian ollessa päällä on kone alkanutkin käymään normaalisi... Autolla ajetaan päivittäin ja vika ilmenee noin kerran tai kaksi viikossa. Vikakoodeja en löytänyt, tosin käytössä torgue, joten en tiedä näyttäisikö "virallinen" enemmän. Ensihätään purin imupuolen imusarjaan asti, putsasin kanavat ja kaasuläpän joka oli melko törkynen. Myös ilmanputsarin kansi oli jäänyt raolleen, mutta ei ollut vaikutusta. Alla linkki videoon jossa tuo vika päällä. Bonarina kuva kaasuläpästä ennen puhdistusta. Ei kai ketjuremontti tiedossa...
https://www.youtube.com/watch?v=LqBOUdz98do
https://www.youtube.com/watch?v=LqBOUdz98do
- Liitteet
-
- DSC_0037.JPG (135.02 KiB) Katsottu 6636 kertaa
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
^Työkaverin 2-litrainen FSI-seatti oli syönyt pumpun nokan tai nostajan tai jonkun - huollossa vain sanoivat, että oli suodatin täynnä metallipurua. Kilometrejä oli tuota samaa luokkaa. Ainakin niillä 2-litraisilla FSI-koneilla tiettävästi ihan normihomma.
Osti sitten uuden seatin.
Osti sitten uuden seatin.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Ja luuli vaihtavansa leiriä?
- lerppu
- Viestit: 5950
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Volkswagen-groupin lanseeraama 150tkm moottorinvaihto-määräaikaishuolto? Vähän kuin Alfan 15v lattianvaihto-määräaikaishuolto?
Julma valtio maksattaa yksityisautosta kultaa ja mirhamia eikä maailmalla määritelty tuotteen käyttöikä sovi "hyvinvointivaltion" rahoitusmalliin...
Sorry OT: taitaa kuulua ketjuun "Kaikkien merkkien murheita"!
Julma valtio maksattaa yksityisautosta kultaa ja mirhamia eikä maailmalla määritelty tuotteen käyttöikä sovi "hyvinvointivaltion" rahoitusmalliin...
Sorry OT: taitaa kuulua ketjuun "Kaikkien merkkien murheita"!
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei saa lyödä lyötyä... Valistuneita arvauksia otetaan edelleen vastaan.lerppu kirjoitti:Volkswagen-groupin lanseeraama 150tkm moottorinvaihto-määräaikaishuolto?
- lerppu
- Viestit: 5950
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Pahoitteluni - ei tarkoitus kettuilla. Kun tilannettasi järjellä ajattelee: mikäli ongelma olisi mekaaninen laatuaan, miksi se esiintyisi satunnaisesti? Elektronisia aivoja tai anturivikaa voisi äkkiseltään syyttää. En toki väitä tietäväni folkkareista mitään, vaikka "Valloissa" isäukon diudi A6 kaikkitie majaileekin.
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Muiden merkkien murheita.
No prob. Kyllä sitä vähän saa kettuilla, varsinkin näistä vääränmerkkisistä. Koitan vaan kovasti saada jotain infoa tuohon liittyen, kun ei viitsisi heittää touhutonnia++ ketjuremppaan jos vika ei siinä olekaan..lerppu kirjoitti:Pahoitteluni - ei tarkoitus kettuilla. Kun tilannettasi järjellä ajattelee: mikäli ongelma olisi mekaaninen laatuaan, miksi se esiintyisi satunnaisesti? Elektronisia aivoja tai anturivikaa voisi äkkiseltään syyttää. En toki väitä tietäväni folkkareista mitään, vaikka "Valloissa" isäukon diudi A6 kaikkitie majaileekin.
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Muiden merkkien murheita.
Tyhjäkäynnin lisäilmaventtiilin tms tökkiminen tulee itselle ensimmäisenä mieleen. Tosin ei ihan vastaavia oireita ole ollut niissä tapauksissa, missä tuo on ollut syynä.
Suoraan vaan suoraa
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^onko näitä 1.6 fsi moottorilla olevia siis vielä liikenteessä No leikki sikseen Helpointa on käydä vw- merkkihuollossa näyttämässä. Varmaankin kyllä jo tiskillä, ilman koeajoa, huoltoneuvoja antaa kokonaisedullisen tarjouksen jakopäänhuollosta öljypumppuineen+ varauksen myös mahdollisiin lisätoimenpiteisiin (uusi moottori yms)
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 568
- Liittynyt: 11 Kesä 2015, 13:38
- Tiige
- Viestit: 2857
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaverilla oli aikoinaan samoilla specseillä golf. Joka käynnistyksessä jakoketju päästi kunnon päräyksen ja hetken rallatuksen. Kuulema ihan normaalia eikä hätää ennen kuin vikavalo syyttyy. Sitten ei kuulema enää kannata ajaa.
Katsoppas se egr-venttiiliä kääntävä ratas. Venttiilin jumittuessa muovirattaasta häviää hampaat ja aiheuttaa kaikenlaista käyntihäikkää.
Katsoppas se egr-venttiiliä kääntävä ratas. Venttiilin jumittuessa muovirattaasta häviää hampaat ja aiheuttaa kaikenlaista käyntihäikkää.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- mutt
- Viestit: 5474
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos arvata pitää, niin lambdaakin voisi arvailla. Aikoinaan Puntoon pistin uuden FAE-merkkisen lambdan, ja kyllähän se "toimi", kun meni aina nippanappa päästöistä läpi, mutta tasakaasulla piti ihme nykimistä ja muutenkin käynti oli mitä oli. Tilalle vaihdettu lähemmäs 200tkm nähnyt Boschin lambda korjasi kaikki käyntihäiriöt, ja taisi päästötestitkin helpottua.
Vian haku osia vaihtelemalla tulee kuitenkin äkkiä kalliiksi, joten perinteisen vianhaun (ilmavuotojen etsintä jne) jälkeen käyttäisin testerissä.
Vian haku osia vaihtelemalla tulee kuitenkin äkkiä kalliiksi, joten perinteisen vianhaun (ilmavuotojen etsintä jne) jälkeen käyttäisin testerissä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos kommenteista. Enemmän ja vähemmän valistustuneista..
Nyt tuli vielä yksi juttu mieleen. Auto tosiaan ollut minulla vasta pari kk (tyttärelle menossa) ja kävi kahden viikon omistamisen jälkeen heti huollossa jossa vaihdettiin öljyt ja vedettiin sisähaara lämppärille. Ennen tätä en vikaa huomannut, mutta se voi olla sattumaakin. Ongelma havaittiin ensimmäisen kerran heti huoltoa seuraavana päivänä kun vaimo tuli sanomaan että auto käy huonosti ja haisee palaneelle. Auto tosiaan kävi kuten videolla, mutta lisäksi konehuoneessa/kabiinissa oli selkeä elektroniikkapalon haju. Kohdetta en saanut selvitettyä eikä hajua sen jälkeen ole tullut, mutta voisikohan näillä olla joku yhteys?
Nyt tuli vielä yksi juttu mieleen. Auto tosiaan ollut minulla vasta pari kk (tyttärelle menossa) ja kävi kahden viikon omistamisen jälkeen heti huollossa jossa vaihdettiin öljyt ja vedettiin sisähaara lämppärille. Ennen tätä en vikaa huomannut, mutta se voi olla sattumaakin. Ongelma havaittiin ensimmäisen kerran heti huoltoa seuraavana päivänä kun vaimo tuli sanomaan että auto käy huonosti ja haisee palaneelle. Auto tosiaan kävi kuten videolla, mutta lisäksi konehuoneessa/kabiinissa oli selkeä elektroniikkapalon haju. Kohdetta en saanut selvitettyä eikä hajua sen jälkeen ole tullut, mutta voisikohan näillä olla joku yhteys?
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Kysytkin vielä.
Yleensä se elektroniikan käry tulee jostakin. Joko joku laite päästi toimintasavut pihalle tai esim. johto on palanut poikki. Sisähaaran laitossa joskus sattuu ja tapahtuu, esimerkiksi joku johtonippu vääntäytyy tarkoituksettomasti liian lähelle pakoputkea - tai muuta pientä...
Yleensä se elektroniikan käry tulee jostakin. Joko joku laite päästi toimintasavut pihalle tai esim. johto on palanut poikki. Sisähaaran laitossa joskus sattuu ja tapahtuu, esimerkiksi joku johtonippu vääntäytyy tarkoituksettomasti liian lähelle pakoputkea - tai muuta pientä...
- Tuomas K
- Viestit: 5545
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Ajattelin kokeilla mahtaisiko ooppelin saada leimattua pienemmillä pyörillä, jos ne ei ottaisi kiinni rakenteisiin. Aikaisempina vuosina tuo on pienemmillä pyörillä leimattu ongelmitta. Pienempikin pyörä kuitenkin ottaa kiinni tukivarteen, eli kyllä tuo ohjaus pitää säädättää keskelle ennen kuin leimaa voi hakea.
Kun ilman pyörää kääntää pyörät linkkuun, niin raidetangonpää kääntyy niin pitkälle, että se ottaa kiinni vakaajatankoon ja koiranluuhun:
Tämän verran näkyy raidetangon säätökierrettä oikealla:
Ja tämän verran näkyy säätökierrettä vasemmalla:
Vasemmalla kierrettä näkyy siis yli tuplaten oikeaan puoleen verrattuna. Ratti on silti tosiaan suoraan ajaessa keskellä, eli mielenkiintoinen juttu. Tekisi mieli käydä kysymässä asentajalta, että mitä vittua.
Kun ilman pyörää kääntää pyörät linkkuun, niin raidetangonpää kääntyy niin pitkälle, että se ottaa kiinni vakaajatankoon ja koiranluuhun:
Tämän verran näkyy raidetangon säätökierrettä oikealla:
Ja tämän verran näkyy säätökierrettä vasemmalla:
Vasemmalla kierrettä näkyy siis yli tuplaten oikeaan puoleen verrattuna. Ratti on silti tosiaan suoraan ajaessa keskellä, eli mielenkiintoinen juttu. Tekisi mieli käydä kysymässä asentajalta, että mitä vittua.
Re: Muiden merkkien murheita.
Ihme touhua merkkikorjaamolla.. Laturin laakeri piti ääntä -> laturi vaihtoon -> alkoi vähän väliä näyttämään latauksen merkkivaloa -> takaisin korjaamolle ja vaihtoivat akun(itse vaihdoin myös ennen vientiä mutta 5 ampeeria pienemmän).. En käsitä miksi, koska ei lataus valo pitäisi akusta johtua?? Anyways valo oli pois päivän...
Mitään vinkkejä mitä vois antaa niille, kun vähän väliä palaa?
Mitään vinkkejä mitä vois antaa niille, kun vähän väliä palaa?
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos ne vaikka vaihtaisi sinne oikeanlaisen laturin?
Tai laittaisi sen herätejohdon kiinni?
Tai sitten menet vaan ja lyöt vähän turpiin?
Tai laittaisi sen herätejohdon kiinni?
Tai sitten menet vaan ja lyöt vähän turpiin?
Re: Muiden merkkien murheita.
^ Tän päivän keskusteluista päätellen kuulosti siltä, että emäntä tekisi tuon jälkimmäisen miellään
Samat tuli mieleen, joten ei voi kovin montaa juttua olla. Yleensä kun pistää vaihteen D:lle startin jälkeen, niin syttyy. Sitten saattaa sammua jossain vaiheessa.. Tai sitten ei. Laturi puskee virtaa kuitenkin ja jännitteet ok.
Samat tuli mieleen, joten ei voi kovin montaa juttua olla. Yleensä kun pistää vaihteen D:lle startin jälkeen, niin syttyy. Sitten saattaa sammua jossain vaiheessa.. Tai sitten ei. Laturi puskee virtaa kuitenkin ja jännitteet ok.
- palkus
- Viestit: 5475
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^^^^Hmm, internjetin ihmemaailman mukaan noihin on myös ohjausakselin murroksia vaihettu takuuna. Olisko se alin murros rattiakseliin booreilla. Sinänsä tuo remppa on silloin päin v*ttua tehty, niin kuin normaalia on. Olkoot sitten vaikka tuo ohjausvaihde koottu väärin tai väärä osa.
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 2528
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Jos auto on kohtuullisen tuore Ford niin väärä laturi (tarvike) on vikana.quppe kirjoitti:^ Tän päivän keskusteluista päätellen kuulosti siltä, että emäntä tekisi tuon jälkimmäisen miellään
Samat tuli mieleen, joten ei voi kovin montaa juttua olla. Yleensä kun pistää vaihteen D:lle startin jälkeen, niin syttyy. Sitten saattaa sammua jossain vaiheessa.. Tai sitten ei. Laturi puskee virtaa kuitenkin ja jännitteet ok.
Viimeksi muokannut gYdEbUh, 02 Maalis 2016, 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER
- Aquatica
- Viestit: 15055
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
^
Itseasiassa taitaa myös Mitsubishilla olla.
Ainakin tuoreempi Mitsu ei kelpuuttanut Valeon virallisesti sopivaa laturia. Piti olla originaali (jotain eroa latausjärjestelmän ohjauksessa tjsp.)
Itseasiassa taitaa myös Mitsubishilla olla.
Ainakin tuoreempi Mitsu ei kelpuuttanut Valeon virallisesti sopivaa laturia. Piti olla originaali (jotain eroa latausjärjestelmän ohjauksessa tjsp.)