Muiden merkkien uutuuksia.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Menee heittämäl 2 x 16 ja tais mennä 17 kans kun pirkkalasta hain isommat

jalittam
Viestit: 1844
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Bosen kans ei mahu. Pitää kaataa penkit.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Viisysin konttiin saa 28" miesten fillarin, mut kyytiläisii silloin vain kaksi. Marea Weekendiin mahtui 28" naistenfillari ja viisi ihmistä, siis yht'aikaa. Talvikiekkoja konttiin menee kaksi 17" ilman bosea, penkit kaatamalla kaksi ja puoli.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Hmm, mulla on kyllä bose ka muistelisin että sopivassa kulmassa sinne kyllä mahtu...

Avatar
h_lauri
Viestit: 6685
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Sä osaatki pakata? Mut just vappuna koklasin enkä saanu ku kaks kiekkoa sisään.

Avatar
Aloitteleva holisti
Viestit: 59
Liittynyt: 17 Marras 2014, 00:05
Car(s): Nyt: Fillari ja kuukausilippu paikallisliikenteeseen
EX: 156 SW 2.0 JTS
EX: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Aloitteleva holisti »

Edesmenneeseen 156 sw:hen meni 4kpl talvirenkaita konttiin penkkejä kaatamatta :)
Life's too short to drive boring cars!

Avatar
Polforea
Viestit: 11267
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

stoichiometric kirjoitti:Sedan on korimalleista paras, paitsi rahtiominaisuuksiltaan.
Pääosin yksin liikkuvana ja vähän tavaraa kuljettavana sedan pesee mulla rahtiominaisuuksissa muut korimallit yli 90% ajasta. Farkku-uskovaisille tätä saa aina selittää pidemmän kaavan kautta, eikä sitä välttämättä täälläkään kaikki hoksaa, joten avataanpa: sedanissa kontti auki, tavara sisään, kontti kiinni. Farmarissa lukitus auki, pois edestä, kontti auki (raskaampi kuin sedanissa, tähän asti poikkeuksetta), verho pois edestä, tavara sisään, verho paikoilleen, kontti väistäen kiinni, pesemään kädet ennen ajoa. Sähköluukku toki helpottaisi farmaria, ei tarttisi enää reklata kuin verhon kanssa. Pystyperä vertautuu farkkuun, viistoperä on lähempänä sedania, mutta luukku on raskaampi.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4205
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Ettet vähän liioittelisi farmarin hankaluutta? :-D
Meillä ainakin riittää yksi käden liike (onnistuu myös niiltä jotka eivät käy punttiksella kiitos jousien tai mitä nyt ovatkaan) luukun avaamiseen. Suurin osa kuljetettavasta tavarasta myös menee konttiin ilman verhon avaamista, ainakin sen kokoinen tavara mikä mahtuisi myös sedaniin. Luukun voi muuten sulkea koskematta likaiseen ulkopintaan, sillä sisäpuolella on nerokas kahva sitä varten. Olenpa muuten nähnyt sellaisenkin hienouden kun luukun mukana ylös nouseva tavaraverho :wink:

Jos tarvitsee kuljetuskapasiteettiausein ja paljon (henkilöitä + irtaimistoa, esim lapsen vaunut) ja vaikkei 159 farkun kontti olekaan optimaalisin vaihtoehto, niin sedanin kontti on vieläkin onnettomampi.

Yksin liikkuessa sedan taasen on tarpeettoman iso. Miksi kuljettaa mukana ylimääräistä autometriä? :mrgreen:
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
mutt
Viestit: 5474
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Ei se farkku mitenkään automaattisesti kuljetuskapasiteetinkaan puolesta ole saman kokoluokan sedania - tai berlinaa - pätevämpi. Aikoinaan tuli kuskattua samat tavarat sekä mersun C-farkulla (joku 90-luvun malli) ja Lancia Prismalla, ja Prisma sitä tavaraa veti enemmän. Myös tuo Thema on farkku-Lybraa tilavampi, mutta onhan se isompi autokin. Neljä ja puoli vuotta on tuo Lybra ollut, ja olisiko pari-kolme kertaa ollut, että farkun lisätila on ollut tarpeen. Eihän sitä loppujen lopuksi ole enemmän, kuin vain korkeussuunnassa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Polforea
Viestit: 11267
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Albertolli kirjoitti:Ettet vähän liioittelisi farmarin hankaluutta? :-D
En. Tekstinä kuulostaa kärjistetyltä kun koko homma on kirjoitettu auki, mutta proseduuri on tuo. Ei se farkku siis julmetusti hankalampi ole, mun käytössä sedani on vaan havaittavasti kätevämpi jopa niiltä rahtiominaisuuksiltaan. Muut ominaisuudet (ajomelu, ulkonäkö, takalasin likaantuminen, usein kulutuslukemat sekä joissain malleissa jopa ajettavuus) tuppaavat menemään (edelleen mun käytössä) täysin sedanin voitoksi, joten preferenssi on selvä.

Jos mulla joskus on perhe ja tarvii raahata lastenvaunuja, koiraa tms isoa, niin se farkku voi hyvinkin tulla tarpeeseen ja olla perusteltu. Toistaiseksi noin ei ole, vaikka niilläkin on n. 250tkm tullut matkaa taitettua.
Albertolli kirjoitti: Meillä ainakin riittää yksi käden liike (onnistuu myös niiltä jotka eivät käy punttiksella kiitos jousien tai mitä nyt ovatkaan) luukun avaamiseen.
Joo, mutta siinä välissä pitää väistää sitä luukkua, koska se aukeaa ulospäin. Ainakaan tähän mennessä en ole kohdannut yhtään farkkua/pystyperää, jonka luukku ei auetessaan kääntyisi suoraan autosta taaksepäin. Ja toki sen auki saa, sedanin luukku vaan tuppaa aukeamaan kevyemmin (jopa yhdellä sormella) fyysisten ominaisuuksiensa ansiosta - minä lasken tuon plussaksi sedanille.
Albertolli kirjoitti: Suurin osa kuljetettavasta tavarasta myös menee konttiin ilman verhon avaamista, ainakin sen kokoinen tavara mikä mahtuisi myös sedaniin.
Muttei sinne takapenkin selkänojan luokse, minne tavara on järkevää laittaa. Tai kyllä sen sinnekin saa, mutta mukavammin menee sen verhon avaamalla. Myönnettäköön että joissain sedaneissa (esim. Saab 9-5:n viimeinen versio) on myös niin pitkä tavaratila, että takaselkänojan luokse tavaran nostaminen on penseätä.
Albertolli kirjoitti: Luukun voi muuten sulkea koskematta likaiseen ulkopintaan, sillä sisäpuolella on nerokas kahva sitä varten.
Toki, mutta eka käsi likaantuu yleensä luukkua avatessa, kun se ei omalla voimallaan nouse ylös ;). Puhtaalla kädellä voi laittaa luukun kiinni verhoilun likaantumatta.

Ja kyllä, mun käyttöauto on käytännössä aina likainen. Oikein siistillä kelillä se pysyy pesun jälkeen ehkä 2-3 päivää puhtaana, sen jälkeen alkaa jo tiepölyä tarttumaan kouraan luukkua avatessa.
Albertolli kirjoitti: Olenpa muuten nähnyt sellaisenkin hienouden kun luukun mukana ylös nouseva tavaraverho :wink:
Joo, niitä näkee yleensä viistoperissä, minkä ansiosta ne ovat farkkua lähempänä sedania käytöltään. Yhdessäkään farkussa en ole moista vielä kohdannut.
Albertolli kirjoitti: Yksin liikkuessa sedan taasen on tarpeettoman iso. Miksi kuljettaa mukana ylimääräistä autometriä? :mrgreen:
Koska huonolla kelillä urheiluauto ja moottoripyörä eivät ole yhtä nautinnollisia valintoja kuin hyvällä kelillä :D
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1526
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Polforea kirjoitti:
Albertolli kirjoitti: Olenpa muuten nähnyt sellaisenkin hienouden kun luukun mukana ylös nouseva tavaraverho :wink:
Joo, niitä näkee yleensä viistoperissä, minkä ansiosta ne ovat farkkua lähempänä sedania käytöltään. Yhdessäkään farkussa en ole moista vielä kohdannut.
Välihuutona heitän että appiukkokokelaan Allroadissa on sähköinen takaluukku ja sähköinen verho tavaratilassa. Luukku aukeaa myös kaukosäätimen napista joten likaista luukkua ei tarvitse hiplata ollenkaan.

Avatar
Isola
Viestit: 1982
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Isola »

En nyt sinänsä tunne suurta tarvetta puuttua makuasioihin, mutta pari kohtaa huutavat kommenttia:
Polforea kirjoitti: Muttei sinne takapenkin selkänojan luokse, minne tavara on järkevää laittaa. Tai kyllä sen sinnekin saa, mutta mukavammin menee sen verhon avaamalla. Myönnettäköön että joissain sedaneissa (esim. Saab 9-5:n viimeinen versio) on myös niin pitkä tavaratila, että takaselkänojan luokse tavaran nostaminen on penseätä.
Jos sedanin tavaratila on riittävän kookas yhtään minkään kuljettamiseen eli luokkaa 500 litraa tai yli, niin aika fakiiri saa olla könytäkseen ilman penseyden tuntemuksia sinne selkänojan tuntumaan. Hyvänä esimerkkinä Thesis, jonka yli 500 litran ruuma lienee mitoitettu N'dranghetan tyypillisiin tarpeisiin. Ei sinne silti mahdu kuin 2 ko auton talvirengasta.
Polforea kirjoitti:
Albertolli kirjoitti: Olenpa muuten nähnyt sellaisenkin hienouden kun luukun mukana ylös nouseva tavaraverho :wink:
Joo, niitä näkee yleensä viistoperissä, minkä ansiosta ne ovat farkkua lähempänä sedania käytöltään. Yhdessäkään farkussa en ole moista vielä kohdannut.
Nyt täytyy (taas) kehua Polforean automakua: Ei ole koskaan avannut Opel Astran peräluukkua! :P

Eipä sillä, peräluukun pitää aueta käsin koskematta korimallista riippumatta.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11267
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Isola kirjoitti:Jos sedanin tavaratila on riittävän kookas yhtään minkään kuljettamiseen eli luokkaa 500 litraa tai yli, niin aika fakiiri saa olla könytäkseen ilman penseyden tuntemuksia sinne selkänojan tuntumaan. Hyvänä esimerkkinä Thesis, jonka yli 500 litran ruuma lienee mitoitettu N'dranghetan tyypillisiin tarpeisiin. Ei sinne silti mahdu kuin 2 ko auton talvirengasta.
159:n kontin takaosaan yltti ihan hyvin. E90:n kontin takaosaan ylttää ihan hyvin. Jopa 9000CD:n kontin takaosaan ylttää melko hyvin, vaikka se onkin jo aika pitkä. Eikä mulla tietääkseni ole mitenkään erikoisen pitkät kädet. "Yhtään minkään kuljettamiseen" on vissiin sitten aika reipas speksi - silloin kun mulla on noissa ollut kyydissä (tai siis kärryllä) jotain, mikä ei mahdu sedaniin, on kahden, ellei peräti yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat, että olisi sopinut vastaavaan farkkuun tai edes hyötynyt lastausmielessä. Nuo toki ovat sen verran nykyaikaisia, että sedaninkin kontti aukeaa puskuria myöten eikä vain siitä yläreunasta.

159 Berlinan pieneksi kehuttuun konttiin menee muuten Proliant DL380 tehdaspaketissaan (HP:n räkkipalvelin, kun kaikki ei varmasti tunnista, osa ei varmasti hahmota kokoa vieläkään). En tiedä mitä ihmiset normaalisti kuskaavat (muuten kuin niitä lastenvaunuja ja koiria), jos tuollaiset paketit on peruskauraa pienempiä. 9000CD:n konttiin menee auton oma rengaskierros.
Isola kirjoitti: Nyt täytyy (taas) kehua Polforean automakua: Ei ole koskaan avannut Opel Astran peräluukkua! :P
Totta, farkkuastman luukkua en muista aukoneeni ikinä. Tai jos ainoa Astra, josta peräluukun olen avannut, oli farmari, oli se hyvin naamioitu viistoperäksi (ja melko säälittävä esitys farmariksi). Joskin netistä pikaisella haulla löytynyt kuva kertoo ainakin MY2011 Astra Tourerin verhon toimivan samalla tavoin kuin 9-3SC:n, eli ei todellakaan automaattisesti luukun mukana vaan ihan erikseen manuaalisesti.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4357
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ makuasioita, mutta mielestäni sedan on korimalleista tylsimpiä ... pappamalli. Esimerkki kehittyneestä pappamallista Mersun E-berlina. Vrt. vaikka CLS:aan tai sitten Shooting Breakiin .Coupehan tai 3-ovinen hatchback sopii poikamiehelle kuin nenä päähän :wink: Mulla on farkku ehdoton tyylin ja harrastusvälineiden kuljetusta varten ( fillarit, rc-lennokit ).

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

Vaimollani uutena työsuhdeautona tuliterä Ford Mondeo. Ensimmäinen Mondeo varmaan ikinä, joka varsinki edestä on ihan siistin näköinen.

Ei voi kuin kehua auton ajamisen vaivattomuutta, äänettömyyttä, hyvää ohjausta, automaattilaatikon toimintaa... oikeastaan aivan maagisen hyvä auto ajaa!!!

Ainut miinus tulee moottoripuolelta, joka ehkä vähän vajaaksi jää tuossa isossa autossa.

10-

Waverunner

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^...ja se ajovalopolttimoiden vaihdon vaivattomuus.
Vaihe 1: Irrota etupuskuri
Kaverilta kuultua...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja jkk »

Waverunner kirjoitti:Vaimollani uutena työsuhdeautona tuliterä Ford Mondeo. Ensimmäinen Mondeo varmaan ikinä, joka varsinki edestä on ihan siistin näköinen.

Ei voi kuin kehua auton ajamisen vaivattomuutta, äänettömyyttä, hyvää ohjausta, automaattilaatikon toimintaa... oikeastaan aivan maagisen hyvä auto ajaa!!!

Ainut miinus tulee moottoripuolelta, joka ehkä vähän vajaaksi jää tuossa isossa autossa.

10-

Waverunner
Tuo uus mondeo on on kyllä kivannäkönen! Millanen tuo ohjaus on? Eikai se oo sellanen että kun rattiin puhaltaa ni ratti pyörii neljä kierrosta ympäri? Vähän sen tuntusia tuntuu olevan joissain ylitehostetuissa ohauksissa ... :roll:

E: tuo fordin viininpunainen mitä noissa näkee olis aika kiva väri

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja m.sa »

-TTY- kirjoitti:^...ja se ajovalopolttimoiden vaihdon vaivattomuus.
Vaihe 1: Irrota etupuskuri
Kaverilta kuultua...
Eikös jo vanhassakin Mondeossa ollut sokat mitkä irroittamalla koko umpio tuli ulos?
Abarth 500 Esseesse

Waverunner
Viestit: 688
Liittynyt: 04 Helmi 2013, 09:42

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Waverunner »

... Mondeon ohjauksesta...

Kyllä se on aivan helvetin kevyt. Mutta menee kuin juna suoraan eteenpäin eli mielestäni toimii aivan helvetin hyvin.

Tuohon autoon, ohjaukseen, voimansiirtoon kun saisi jonkun +300 hp myllyn niin se olisi lähellä täydellisyyttä.

Ei musta Ford miestä saa oikein millään mutta tuo uusi Mondeo on kyllä helvetin kiva auto ajaa. Käykääs kokeilemassa (mutta älkää ihastuko ;)D

Nyt jäädään odottamaan Alfan kuittia...!

Waverunner

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Sape »

m.sa kirjoitti:
-TTY- kirjoitti:^...ja se ajovalopolttimoiden vaihdon vaivattomuus.
Vaihe 1: Irrota etupuskuri
Kaverilta kuultua...
Eikös jo vanhassakin Mondeossa ollut sokat mitkä irroittamalla koko umpio tuli ulos?
Ainakin tuossa pihassa olevassa -01 Taunuksessa on juuri noin.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Joo tähän pikku OT. Anoppi pyyti joskus vaihtamaan -07 Octaviaansa ajovalon polttimon. Katoin että mites hitossa se tapahtuu kun oli todella ahtaan näköinen ja sitä se myös oli. No jotenkin mun gynekologin sormet sen onnistui tekemään ja käsi oli kyynärpäähän asti verinaarmuilla puolen tunnin jälkeen. Mutta onnistuin... Siinä sit olin laittamassa konepeltiä kiinni ja kirosin mielessäni koko vehkeen. No silmät osui semmoisiin metallisokkiin umpion reunassa. Uteliaisuuttani vedin niistä ja koko umpio irtosi pitkien johtojen varaan. Silloin ensin v#tutti ja sit nauratti. Välillä kannattaisi miettiä ennenkö tekee.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

m.sa kirjoitti:Joo tähän pikku OT. Anoppi pyyti joskus vaihtamaan -07 Octaviaansa ajovalon polttimon. Katoin että mites hitossa se tapahtuu kun oli todella ahtaan näköinen ja sitä se myös oli. No jotenkin mun gynekologin sormet sen onnistui tekemään ja käsi oli kyynärpäähän asti verinaarmuilla puolen tunnin jälkeen. Mutta onnistuin... Siinä sit olin laittamassa konepeltiä kiinni ja kirosin mielessäni koko vehkeen. No silmät osui semmoisiin metallisokkiin umpion reunassa. Uteliaisuuttani vedin niistä ja koko umpio irtosi pitkien johtojen varaan. Silloin ensin v#tutti ja sit nauratti. Välillä kannattaisi miettiä ennenkö tekee.
tai vaikka kattoo sitä omistajan käsikirjaa :mrgreen:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Sitäkö mistä ei kuitenkaan löydä mitään kun sulakkeetkin löytyy kohdasta "varokkeet" jne... :wink:
Abarth 500 Esseesse

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja miaksu »

ÖÖ, mikä se on..!? Ei vaan, tosta tulikin mieleeni et saako noita kirjoja mistää hankittua !? :roll:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Vaikka tuolta "ostetaan" - palstalta. Multakin löytyy ainakin yksi ylimääräinen.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja miaksu »

^ Täytyyki laittaa ilmotus, tuskin on kauheeta tarjontaa. :crazyeyes: Ja kakslitrasee tarvis.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^niitä 156 on purettu niin paljon että varmasti löytyy johan tuossa jo tarjottiinkin :D

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja miaksu »

^Niin no joo, mitäpä ihmiset niitä kirjoja jemmaa kun autotki palasina :mrgreen:
Ja onko 1.8 ja 2.0 kirjassa eroja vai onko sama ?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

miaksu kirjoitti:^Niin no joo, mitäpä ihmiset niitä kirjoja jemmaa kun autotki palasina :mrgreen:
Ja onko 1.8 ja 2.0 kirjassa eroja vai onko sama ?
jos 1.8 ja 2.0 samaa ikäluokkaa niin sama on kirja..

tais "boseliftitkin" mennä vielä samalla kirjalla mutta tulikos faceliftiin jo uusi? noita uusnokkasiakin on 2 ollu muttei muista :roll:

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Waverunner kirjoitti:Vaimollani uutena työsuhdeautona tuliterä Ford Mondeo. Ensimmäinen Mondeo varmaan ikinä, joka varsinki edestä on ihan siistin näköinen.

Ei voi kuin kehua auton ajamisen vaivattomuutta, äänettömyyttä, hyvää ohjausta, automaattilaatikon toimintaa... oikeastaan aivan maagisen hyvä auto ajaa!!!

Ainut miinus tulee moottoripuolelta, joka ehkä vähän vajaaksi jää tuossa isossa autossa.

10-

Waverunner
Minulla oli tuollainen uusi Mondeo pikkudiesel-farkku joskus maaliskuussa viikonlopun ajan käytössä, eli korimallia lukuun ottamatta hyvä vertailukohta nykyiselle kuljettimelleni. Molemmat Titanium Business-malleja samalla pannulla ja kitkarenkain.

Uusi on hiljaisempi vaikka ei se vanhakaan mitenkään äänekäs ole, -varsinkin moottoriäänet kaupunkinopeuksilla on hyvin eristetty. Rengasäänet myös vaimeammat ja jousituksen kolahtelut kuopissa puuttuvat.
Uusi on laatuvaikutelmaltaan pykälän verran parempi, mutta ei vielä mikään remium.
Uusi on suuntavakaampi tien laadusta riippumatta. Menee suoraan.

Vanha on tilavampi. Avaruutta sisätiloissa on noin tuuma-pari enemmän joka suuntaan. Tavaratila on silmämääräisesti vanhassa huomattavasti isompi, vaikka onkin viistoperä.
Vanhassa on paremmat istuimet. Ainakin Titanium Busineksen sporttipenkit alcantara-nahalla lyövät uuden kangaspenkit 6-0.
Vanhassa on parempi ohjaus. Tunnokkaampi ote tiehen kuin uudessa, jossa kaikki toimii jotenkin vähän etäisesti.
Vanha on ripeämpi, vaikka kumpikaan ei ole todellakaan mikään raketti. Nyt mallistoon tullut uusi 1,5 Tdci kääntää todennäköisesti tämän asetelman.

Ulkonäkö on makuasia. Mielestäni uuden mallin aston-keula on ihan komea, mutta kokonaisuus kärsii muun korin pulleasta profiilista. Vaatii ehdottomasti isot vanteet, jotta näyttäisi dynaamiselta. Vanha on minusta ihan hyvän näköinen peräpäätä lukuun ottamatta.

Molemmissa on muutamia pikkuärsyttävyyksiä, joista uudessa jäi mieleen liian paljon kerrallaan informaatiota antava pienifonttinen mittaristo, keskeltä avautuvat pyyhkijät, jotka jäävät tihkuasennossa noin 7 cm koholle ja ärsyttävä kaistavahti, jonka onneksi saa pois päältä. Vanhassa kyrsii moottorin ja kytkimen yhteistyö pienissä nopeuksissa, huonot kassikoukut, stereoiden äänenlaatu sekä runsaat pikkuviat. Sellasta.

Edit: Tänään ilmestyneestä TM-vertailusta pari huomiota:
1. 150 hv farkku joka painaa 1785 kg kiihtyy 0-100 km/h 11 s. = laiska. (Passat 150 hv / 1565 kg = 9,4 s.)
2. Tavaratila vain 440 litraa. - mitä ihmettä? TM on mitannut edellismallin viistoperänkin kontin 570 litraiseksi.
Viimeksi muokannut glideslope, 14 Touko 2015, 00:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1528
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Sape kirjoitti:
m.sa kirjoitti:
-TTY- kirjoitti:^...ja se ajovalopolttimoiden vaihdon vaivattomuus.
Vaihe 1: Irrota etupuskuri
Kaverilta kuultua...
Eikös jo vanhassakin Mondeossa ollut sokat mitkä irroittamalla koko umpio tuli ulos?
Ainakin tuossa pihassa olevassa -01 Taunuksessa on juuri noin.
Nuo sokat on kyllä tutut siltä ajalta kun Volvo oli Ford-divisioonassa. Mut viimeisimmässä mallissa on kuuleman mukaan todettu tuo vanha systeemi liian käyttäjäystävälliseksi. Yhtään polttimoa moiseen en kuitenkaan ole itse vaihtanut, niin en kovin voimallisesti käy kiistelemään.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mustang Ecoboost on mielenkiintoinen

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ erityisen kiinnostavaksi Mustang olisi muuttunut, jos Voortilla olisi ollut pelisilmää tai rohkeutta dieselöidä se Eurooppaa varten. Esim. 3-litrainen V6-disukka (luokkaa 275hp/600Nm) olisi riittänyt uskottavaan takarenkaiden laulattamiseen ja äänimaailmastakin saisi helposti riittävän mörkömäisen, uhkaavan ja uskottavan bassopasuunan vallan vähillä vaivoilla. Joku 5-litrainen V8 dieselinä saisi monet laulamaan Star-Spangled Banneria aamuin illoin silkasta kunnioituksesta moista moottoria kohtaan. Perään joku 8-10-lovinen tomaatti tai peräti kova aski himokepittäjille. Kolmonen pesään, kytkin ylös ja kumi laulaa seuraaviin valoihin... 8) Viralliset alhaiset "EU-kulutukset" ja tätä kautta alhainen CO2-vero olisivat saattaneet alentaa hintoja kauttaa mantereen ja yllättävästi lisätä arkisporttien menekkiä. Vaan väärässä olen, sillä kaipa se on tarkkaan laskettu kannattaako eli ei. Täytyy kyllä todeta, että olen harvinaisen avoin polttoainelaadulle, kunhan pellin alla tapahtuu nilkkaa suoristettaessa.

Ja kun poniautojen invaasio on alkanut, missä ovat FCA:n dieselöidyt Challengerit?? Kolmilitrainen disukka löytyisi jo.. :lol: Nykyisen strategian mukaanhan Dodget myydään Fiateina, joten käsissämme olisi "jännästi" kaikkien aikojen tehokkain Fiat, Fiat Challenger Hellcat. Melkoinen petokissa, petojen sukua! :-D

Ja ikään kuin aiheeseen väljästi liittyen silmänruokaa ja 110% hullua auto-ohjelmaa: https://www.youtube.com/watch?v=wOQe1hWvX_c

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja alfista »

Ei huono ajatus! Lienee vain ennakkoluuloista kiinni, mutta ei sitä tiedä. Fordilla on ainakin joku ecotorc diesel sarja aluillaan, ensin pickupeihin. Samoin siellä on jo 2,7l V6 ec9boost bensa.

Fca lla tietysti paljon valmiina, mutta palikat sekaisin. Ei ne ehdi Italo autoritaarisella organisaatiolla tekemään montaa asiaa yhtäaikaa.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Fiat Aegea:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tämä on siis se uusi Turkissa valmistettava sedan, josta on tulossa myös hatchback- ja farmariversiot.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Huom. 5-pulttiset pyörät. Mitäs pohjalättyä tässä käytetään?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja juuuso »

B-wide eli 5ooL, 5ooX ja Renegadesta tuttu.

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ei hassumpi.

Avatar
155156
Viestit: 2099
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Onkohan mallinimi kansan suussa "Äkeä" vai "Vaikea", jos uusi malli Suomeen asti joskus saapuu.

Muuttohaukka
Viestit: 219
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Kyllä tuon Aegean vois käydä koe aejealemassa :) Ihan siistinnäköinen keula ja ei hassumpi muutenkaan verrattuna muihin nykyautoihin. Hieman uuden Mustangin näköä mistä ei haittaa ole omille silmille.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Aegea on parasta aikoihin! Takaa skodamainen, muuten parempi. Ovat kyllä typeriä, jolleivät ota Suomessa valikoimiin tätä autoa. Ei kaikki tartte farkkua, saati halua sellaista. Kun olisi vaan sopiva hinta ja varusteet/moottorit kohdallaan. Ei siis 1.4/95hp karvalakkivarustein. Ei silti, olisihan tuokin moottori, vaikka kesy onkin. Äänet ja kierrosherkkyys sentään kertovat ettei olla Volvolla liikkeellä..

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Tuo Aegea on vain projektinimi. ANE:n mukaan syksyllä julkistetaan mallin oikea nimi. Fiatin tiedotteen mukaan moottoritehot asettuvat välille 95-120 hp, joten konepellin alla löytynevät 1.3 jtdm, 1.6 jtdm ja 1.4 sekä 1.4 T-Jetit?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Pikkuauto tuosta tulee nähtävästi, eli 500L/X:n sedan-versio? Ei huonolta kyllä näytä, melkoisen maukas ja ovat astuneet pykälän fiksumpaan suuntaan kuin mitä Linean kanssa oli aikoinaan. Kakkosautoksi tuollainen ei olisi huono vaihtoehto ollenkaan... tai 159:n korvaajaksi, kun ei sitä sen seuraajaa raaski ostaa :roll:

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ ei kai se niin pieni ole tai mikä nyt sitten pikkuauto on. 500L:n akseliväli on 261cm, mikä on esim. Alfa 156:tta 1,5cm enemmän. Leveyttä kuutisen senttiä lisää ja korkeuttakin 19cm. Että kyllä noihin raameihin on ennen tehty "isojakin" autoja. Alfa 156 oli kyllä luokkansa pienimpiä jo aikoinaankin. Fiat 500L ei taas minusta ole mikään pikkuauto, vaikka mittaa sillä varsin kompaktisti onkin. Renault Scenic on aika luontevasti saman kokoinen joka suhteessa, takapenkkien osalta jopa ahtaampi.

Vanha Linea puolestaan on 156:tta 10cm pidempi, akseliväli on samaa luokkaa kuten leveyskin. Tuo uudempi lienee kooltaan 159:n luokkaa ja varmasti tilavampi kuin se, sillä tila ei varmaan ole mennyt pelkkään keulaan kuten siinä. Ihan huoletta voit korvata 159:n uudella Fiatilla, jos vain muuten autoon voi tyytyä.

Tässä 500L:ssä on minusta kyllä ihan potentiaalia paremmaksikin autoksi tai siis sen pohjaksi. Matalampi kori houkuttelee varmaan ajo-ominaisuudet paremmin esille. Jämäkkyys, mukavuus ja vähäinen kallistelu ovat läsnä jo nyt. Alusta hoitaa hommansa, eikä metelöi. Jotenkin majesteetillinen meno tuohon autojen Pirkka-luokkaan. Ohjausta saisi kyllä parantaa herkemmäksi ja tunnokkaammaksi, tarkkuutta on jo nyt. Jos tämä sattuu olemaan Fiatilta napakymppi, on muutaman vuoden päästä vaihtohetkellä jopa myönteisenä ongelmana ostaako "Aegea" vai 500X!

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Keulasta tulee ensin mieleen Volkkari ja perästä joku pieni Skoda... Fabia?

Ei herätä juuri ostohaluja. Kojelauta ihan ok. Paljon nappeja.

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Sape »

Abarth kirjoitti:Keulasta tulee ensin mieleen Volkkari ja perästä joku pieni Skoda... Fabia?
Minä jo ajattelin että olenko ainoa jonka mielestä tuo näyttää volkkarin ja skodan sekoitukselta :)

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Sape kirjoitti:
Abarth kirjoitti:Keulasta tulee ensin mieleen Volkkari ja perästä joku pieni Skoda... Fabia?
Minä jo ajattelin että olenko ainoa jonka mielestä tuo näyttää volkkarin ja skodan sekoitukselta :)
Et... Ja jos takavalot jatkuisi luukussa niin olisi mukana jo Corollaakin..

Marutei
Viestit: 512
Liittynyt: 10 Marras 2012, 19:42

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Marutei »

^Mietin ihan samaa itsekin ensivilkaisulla. Volksda.

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Elikä menestys on taattu!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Muiden merkkien uutuuksia.

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Kelpaa. Ihan tyylikkään näköinen käyttis.
Kuva

Vastaa Viestiin