Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

JTS:n ehjät kannet ja koneet varsinkin voi tosin olla hieman kiven alla... :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Aniara kirjoitti:kansivikaiselle 156:lle
Mikäs sen kannen särki?

jalittam
Viestit: 1846
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Prr.. Faith no more soittaa vain rovinssissa ens kesänä. Ei muita keikkoja Suomes...
Hö. Vastahan ne veti jäähyväiskeikan ruisrokissa...

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Sautio »

jalittam kirjoitti:Prr.. Faith no more soittaa vain rovinssissa ens kesänä. Ei muita keikkoja Suomes...
Hö. Vastahan ne veti jäähyväiskeikan ruisrokissa...
Jaajaa, Faith No More:n jäähyväiskeikkalupauksiin ei kannata luottaa, itse olin sellaisella Ilosaaressa kait 2011. Tuntuvat lopettavan uransa aina joka sesongin päätteeksi ja kokoavat itsensä aina keväällä uudestaan :D
Muistuu mieleen tarina pojasta joka huusi sutta; jossain vaiheessa varaavat stadionin eikä paikalle tule ketään kun kaikki luulee bändin jo lopettaneen :-D
Edit: paras keikkansa jossa olen ollut oli Nummirock vuonna 1990 (?).
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Aniara kirjoitti:Voi helvetin surun päivä :(
Onneksi kaapissa on punkkua. Aion juoda ainakin 3 lasia suruuni.
Eli jos jollain on käyttöä kansivikaiselle 156:lle, niin minulle voi laittaa viestiä. Yritän itkemiseltäni vastata. Nyt menen avaamaan sen punkun.
Ei jostain pelkästä kansiviasta kannata hermostua, vai oliko muutakin? Punkkua toki on hyvä "hieman" naatiskella. :-D

jalittam
Viestit: 1846
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

^^ Houkutus silti suuri käydä kuuntelemas noita. Mut työt haitannevat. Poijat plösöttyneet lisää turun ajoista? Soitanta lie parantunut...
Mutmut, mikähöhän mahtanee olla qstokin perjantain pääesiintyjä? Toikin ahistaa, kun ei viel ilmotettu. Liput/hotellit ostettu jo joulukuussa. Hätävarana kuites joku skorppions - grr...

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Sautio »

jalittam kirjoitti:^^ Houkutus silti suuri käydä kuuntelemas noita. Mut työt haitannevat. Poijat plösöttyneet lisää turun ajoista? Soitanta lie parantunut...
Mutmut, mikähöhän mahtanee olla qstokin perjantain pääesiintyjä? Toikin ahistaa, kun ei viel ilmotettu. Liput/hotellit ostettu jo joulukuussa. Hätävarana kuites joku skorppions - grr...
No vuonna 1990 Mike Patton heitteli muistaakseni ihan puolivolttejakin lavalla, vuonna 2011 ei niitä kuulunut enää esitykseen mutta muuten pelkäsin ukon jänteiden venähtävän, siis sen verran hurjan esityksen ukko veti ilman puolivolttejakin, hurja kaveri!
Jos ei tänä kesänä kuule livena Faith No More:a niin kesä on pilalla!!
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

jalittam
Viestit: 1846
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Tätä tarkoitin. Meinaat siis mennä kattelemaan/kuuntelemaan? Ite kokeilen jottain tekosyytä kokeilla töissä. Taino, fnm lienee riittävä syy? Mun tuuril perjantaille mitään lippuja enää saa.
Oliko nuo tanskassa ennen suomea, jonk jälkee takas uudelle mantereelle... Harmittaa silti, pessimistiä näin etukäteen...

Edit: Höpöhöpö. Volpiitin rundia muistelin tälle vuodelle. Muijaa vituttaa vieläkin, ku ei päässy viime kesänä mukaan qstokkiin. Volbeat tanskassa lähimpänä Suomea tänä vuonna, muistaakseni. Pesi muuten kaikki, jopa megadethin, soundiltaan/fiilikseltään stokissa...

Mut pattonit&co pitäs nähä ennenku ne kaik o kaljuja. Itelläki 20-25v sitten tukka heilu. Ny ei pysty ku päähän sattuu, eikä oo tukkaakaan. Saippuaa kuluu enemmän naaman pesuun kuin shamppoota hiuksiin...
Sekin voidaan lukea avautumiseksi.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ Joo tottakait menen katsomaan Faith No Morea, vaikka olenkin itse myös nykyään oikeastaan teknisesti ottaen kalju, ja ikäloppu 41V :D
Noi Megadeathit, Metallicat ym. näkee melkein joka vuosi Suomessa. Ja niin näyttää näkevän noi FNM:n jätkätkin... niille voisi antaa porttikiellon Suomen isoimpiin mestoihin ainakin kahdeksi vuodeksi sillä perusteella että jos olette oikeasti lopettaneet niin kanssa pysytte poissa! :-D
Viimeksi muokannut Sautio, 10 Touko 2015, 01:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

jalittam
Viestit: 1846
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Junnu. Mä oon jo 42. Mitään teknisesti, vaan tarkkaan harkittu tyyli, eikös?
Avautuminen; minä en ole nähnyt fnm vuosittain... Sillo viimeks, prkl.

Muut ihmettelee, et mikä vtun fnm...

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Sautio »

jalittam kirjoitti:Junnu. Mä oon jo 42. Mitään teknisesti, vaan tarkkaan harkittu tyyli, eikös?
Avautuminen; minä en ole nähnyt fnm vuosittain... Sillo viimeks, prkl.

Muut ihmettelee, et mikä vtun fnm...
Oho, joku on elänyt mua pidempään :)
Viimeksi muokannut Sautio, 10 Touko 2015, 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

jalittam
Viestit: 1846
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

^ Reps. Immokuutsat. :-D

No ei ollu fiuden ö-pohjan tiiviste oikeanlainen.
Liitteet
_Data_Users_DefApps_AppData_{E019D336-696D-43D5-A99B-B39120DC54C5}_local_PlatformData_Images_PhotoChooser-30ddde8a-53c4-40dd-966b-e6fcb68b5c26.jpg
_Data_Users_DefApps_AppData_{E019D336-696D-43D5-A99B-B39120DC54C5}_local_PlatformData_Images_PhotoChooser-30ddde8a-53c4-40dd-966b-e6fcb68b5c26.jpg (214.23 KiB) Katsottu 5649 kertaa

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ Piti tsekata googlen kuvahaulla tota immokuutsaa ja joo, ei tod- tollanen staili oo hakusessa :lol:
Hitto mä mitään kaljua ala peittelemään, jos sisärengas loistaa niin antaa loistaa vaan! 8)
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

jalittam
Viestit: 1846
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Koneeseen 3-9mm ja vetää ympäri kalloa. Tulee sexy kampaus. Jos on alkavaa uimalakkioiretta ni lyhyeks vaan. Se on vähä niinku et ei nimi miestä pahenna ellei mies itse. Mehän olemme (liki) kaik alfauroksia/naaraita, joten antaa mennä vaan - muitten mielipiteistä perusteta... Kauniita ollaan kaik.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ Totuushan on se ettei yksikään nainen voi vastustaa miestä jolla on uimalakkikampaus ja hyvin kehittynyt keskivartalo.
'
Viimeksi muokannut Sautio, 10 Touko 2015, 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

jalittam
Viestit: 1846
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Fiuden osista myös sis vetarin kumi väärä. Mikä prkl ad:tä vaivaa... Saas nähä onks vespumppu ja jakoremmisetti ees oikeet. Oliosuodin näyttää oikealta, ehkä ilmssuodatinkin. Pitänee jatkossa tukea vaik viron kauppaa? Helvetti.

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Voimia Aniara. Asioilla on taipumus järjestyä. Homekatosta taas sanoisin sen verran, että mustunut kattotuoli poikki, vähän boracol käsittelyä, uusi vastaava lankku väliin ja lampeilla kyljistä kiinni. Parempi kuin uusi. Nuo kateruuvit on hanurista puuhun kiinnitettynä. Jos niitä irvistelee, niin ei muuta kuin irti, silikonitippa reikään ja uusi pidempi ruuvi tilalle. Uuden tiivisteen kanssa tietty. Se on tuo uv säteily sellanen juttu, että haperruttaa ihan kaiken.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Aniara kirjoitti: Eli jos jollain on käyttöä kansivikaiselle 156:lle, niin minulle voi laittaa viestiä.
Sama kyssäri kuin Tuomaksella. Mitä mennyt?
Jos selviää koneistamokeikalla eikä tarvitse uusia venttiilejä yms. niin halvallahan tuosta pääsee osien osalta. Työt toki maksaa, jos ei voi itse tehdä.
Kansi koneistamolle ja uutta tiivaria pakettiin - varmaan se halvin. Koneistamokeikka jossain 20-80euron välillä tyypillisesti...
Sit en ota kantaa jos muutakin vikaa, esim. nokat kuluneet, venttiileitä vääntynyt/palanut yms...

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Kyllä minä käsitin niin, että paljon muutakin joutuu uusimaan. Saan tarkemman arvion varmaan alkuviikosta.
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

kun en tiedä mikä kone kyseessä, niin en sen kummemmin ota kantaa. esimerkkinä vaan 2.0 tessu..
venttiilit ynnä muut kikkeet löytyy varmaan foorumilta. läppäykset jne tekee itse kuka vaan. nokka-akseleita luulis jollain olevan purettuna. ei varmasti ole ainoa yksilö sulla, jonka kanssa yya sopimus on jäissä.
koneistukset ja uudet osat tietty maksaa, mutta halvalla niitäkin löytyy.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Kone on 2.0 JTS
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."

Avatar
pitkämies
Viestit: 2469
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Voimia nyt vaan. Kannattaa rauhassa katsoa tilannetta eikä hosua jos vaan suinkin mahdollista käyttää jotain vaihtoehtoista transportaatio välinettä. Omaan kokemuspiiriin on kuulunut jo 2,5 kansiremonttia, joista varsinkin viimeisin kävi todella kalliiksi.........Melkein sanoisin ettei JTS koneeseenkaan nyt ihan parilla satasella kantta tehdä......Varsinkaan jos ei itse pysty tekemään/osallistumaan, jos ei saa osia halvalla jonkun nurkista, jos(kun) remontti poikii niitä kuuluisia lisätöitä......Mahdollista jakopäätä? + muuta kivaa......Näitä kun tulee aina. Kuluneita osia/yms. joita ei vaan ole enää turvallista uudelleen käyttää... Tokihan tietyt paikat voi niputtaa vanhoilla palikoilla ja kaikkihan riippuu aina talouden tilanteesta ja siitä mikä on järkevää, mikäli meinaa autoaan pidempään pitää........Mutta kuten sanottu kaikki valmistuu aikanaan jos tehdä meinaa........Vammaisenakin voi auton myydä mutta silloin arvo määritellään satasissa......

PS: ja mazda on vaan mazda.... :|
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

jep. vanhat osat on vanhoja osia. jossain paikassa jees, mutta kaikkea ei auta vanhalla parsia. meillä on mammalla ajossa 166nen, josta katsuri löysi väljän ylätukivarren ja kuskin puolelta takahelmasta paikattavaa. just perkele viikko sitten paikkasin repsikan puolen enkä kuskin puolelta löytänyt mitään.
pihassa 156 odottelee remmiosia ja työkaluja englannista. on siis jopa tilattu. se kilahti kun ajoin tuore leima paperissa konttorilta kotiin. että paskaa tuuria. itse ajelen scenicillä, joka siirtyy mamman käyttöön, jos 166 kilahtaa. mulle jää siis tallista vara-auto vw golf variant, jonka ostin 500 eurolla. katsastettuna päivystää, josko kutsu käy.
halpa kosla vaan alle tilapäis autoksi, niin kuin edellä sanottiin.
ensin tuomio ja sitten toimenpiteet.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Joo tietoo tänne vaan mikä sieltä on rikki. Luulisi että vaikka nokkiakin löytyisi ehjinä kun on noita alakertavammasia niitä luovuttamassa... taisi ne maksaa lähemmäs tonnin pari uusina? Harmi että Kemiönsaarelle on vähän matkaa, olisi voinut tehdä huokeasti harjoituskappaleen, kun pitäisi tuohon omaankin JTS:ään tehdä kanteen putsausremontti.
Tietty jos on enempi remonttia, tulee mieleen katsoa samalla alakerrankin kunto ja ja kohta karkaa homma lapasesta.. Vaan eihän kellekään ole koskaan niin käynyt?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

sämpy kirjoitti:kohta karkaa homma lapasesta.. Vaan eihän kellekään ole koskaan niin käynyt?
Kun se nyt kerran on auki, niin jos nyt samalla... :roll:

Avatar
miaksu
Viestit: 316
Liittynyt: 03 Elo 2014, 12:12
Car(s): ex: 156 2.0 TS -99
156 1.8 TS -02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja miaksu »

Tänään kyllä meinas jo aamusta töissä palaa käämi, ikkunoitten pesu on homma josta en niinkään pidä ja ne kun on vielä tollaset vanhat 3 kerros ikkunat niin oli siinä taiteilu et sai ne auki. :roll: Eikä siinä vielä kaikki, sängyn kun nostin poikittain nii lähti noi kaikki laudat irti ja saimpa ne sit onneks takaski vielä, joku hemmeti ikean hinnat alkaen-sänky josta vois tehdä polttopuita :mrgreen: Että semmosta, no nyt onnellisesti kotona :-D
Liitteet
joopajoo.jpg
joopajoo.jpg (81.38 KiB) Katsottu 6854 kertaa

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Kivaa hommaa korjausistuttaa kaksivuotiasta taimikkoa toistakertaa. Riisiäköhän mätästäjä on meidän luullut kuusien tilalle istuttavan, kun kääntänyt soisissakin kohtia mättään takaisin monttuunsa. Luulisi ettei paljoa miettimistä vaatisi tajuta mitähän tapahtuu, kun mättään jättää muuta maanpintaa alemmas märässä maastossa :evil:

Hitto kun en itse ehtinyt mukaan istuttamiseen, enkä edes tajunnut käydä koko aluetta tarkistamassa. Äiti liian kiltti kun ei vaatinut mätästämisen korjaamista. (Uusia taimia kyllä saatiin kuolleiden tilalle)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aniara »

sämpy kirjoitti:Joo tietoo tänne vaan mikä sieltä on rikki. Luulisi että vaikka nokkiakin löytyisi ehjinä kun on noita alakertavammasia niitä luovuttamassa... taisi ne maksaa lähemmäs tonnin pari uusina? Harmi että Kemiönsaarelle on vähän matkaa, olisi voinut tehdä huokeasti harjoituskappaleen, kun pitäisi tuohon omaankin JTS:ään tehdä kanteen putsausremontti.
Tietty jos on enempi remonttia, tulee mieleen katsoa samalla alakerrankin kunto ja ja kohta karkaa homma lapasesta.. Vaan eihän kellekään ole koskaan niin käynyt?
Tänään tuli pajalta kustannusarvio.
"Kustannusarvio jolloin myös venttiilit on kunnostettu n2000e(sis.työt+tarvittavat osat)"

:shock:
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

mitäs kaikkea siellä sitten oli?
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Ei ollut tuon enempää eritelty. Pitävät kai turhana kun tajuan asioista niin vähän, mutta laitoin kyllä viestiä takaisin ja pyysin erittelemään. Ihan uteliaisuudestakin haluan tietää.

Sen verran siellä pajalla silloin juteltiin, että koneen alaosa tietysti on sitten vanha myös, että jos nyt korjaa yläosan niin ei tietty tiedä yhtään miten pitkään saa ajaa ennen kuin alaosaan tulee jotain. Autossa on myös muita pikkuvikoja, mm joku ongelma tuulettimen kanssa, jonkun tukivarren väljyyttä, ja ennen viime katsastusta joku reikä pohjassa hitsattiin.

Muuten tuo on kyllä ihan hienossa kunnossa, ja lista jo tehdyistä korjauksista on pitkä. Koska en pysty itse tekemään mitään tuon remontin suhteen, eikä minulla riitä tieto-taitoa etsiä ja tilata uusia tai käytettyjä osia, olen kyllä valmis luopumaan Romeosta jos joku siitä kaikesta huolimatta on kiinnostunut.
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."

Avatar
Jiitee
Viestit: 4361
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Garmund kirjoitti:Kivaa hommaa korjausistuttaa kaksivuotiasta taimikkoa toistakertaa. Riisiäköhän mätästäjä on meidän luullut kuusien tilalle istuttavan, kun kääntänyt soisissakin kohtia mättään takaisin monttuunsa. Luulisi ettei paljoa miettimistä vaatisi tajuta mitähän tapahtuu, kun mättään jättää muuta maanpintaa alemmas märässä maastossa :evil:

Hitto kun en itse ehtinyt mukaan istuttamiseen, enkä edes tajunnut käydä koko aluetta tarkistamassa. Äiti liian kiltti kun ei vaatinut mätästämisen korjaamista. (Uusia taimia kyllä saatiin kuolleiden tilalle)
Urakoitsija siis teki kääntömätästyksen kun olisi pitänyt tehdä vesitaloutta parantava naveromätästys... kardinaalivirhe ja selvä reklamaation paikka. Hankala tehdä korjausmätästystä tallomatta eläviä taimia, joten korvausvaade paikallaan. Metsätaloudessa tuo ilmaiset lisätaimet on se tyypillisin vastaantulo, mutta ei se koko vahinkoa aina kata. Tsemmpiä metsänuudistamiseen. Toivottavasti ei ole kuuselle liian hallanarka kasvupaikka.

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

tuo on Aniara sen verran kova summa, että tarkka erittely ja tänne näytille. täällä tuntuu olevan sen verran kovan kaliiperin tietämystä, että saa ainakin faktaa onko siellä päinkään.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tuohon hintaanhan taitaa saada jo tehdaskunnostetun moottorin, Aniara. Ainakin jos niitä ylipäänsä on saatavilla....

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no ei saa ja moottoreita on saatavilla. Ricambi alfistilla näyttäis olevan 3.748,50 kokomotti ilman apulaitteita ja tuohon hintaan menee wanha vaihdossa.
Tässä nyt kiinnostaa kovastikin , että mitä on tapahtunut ja mitä rikki. Eli se erittely olis mielenkiinnosta kiva nähdä.

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Pajalta viesti, että:
"Kansiremonttiin tulisi uusi yläpään tiivistesarja,työt,kannen täydellinen kunnostus myös venttiilit/tarv.ohjurit,termostaatti,uusi jakopään hihna tarvikkeineen ,nesteet yms."
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Aniara kirjoitti:Pajalta viesti, että:
"Kansiremonttiin tulisi uusi yläpään tiivistesarja,työt,kannen täydellinen kunnostus myös venttiilit/tarv.ohjurit,termostaatti,uusi jakopään hihna tarvikkeineen ,nesteet yms."
Mistä syystä pitää tehdä täydellinen kunnostus? Jos kyse ei ollu esim hihnan katkeamisesta? Onko nokka akselit sökönä vai mitä siinä on konkreettisesti rikki?

Avatar
jyrkip
Viestit: 823
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Poika muotoili Mondeon apparin kyljen uudelleen yllättäen eteen hypänneen aidan kanssa parkkiksella. No, ei mitään, hopassa on Kasko, ajattelin. Vahinkoilmoitus ja soitto perään. Yhtiöstä käskettiin korjaamolle, korjaamo teki kustannusarvion. Tarkastaja soitteli, korjaus niin kallis ettei anna korjauslupaa. No, niin arvelinkin. Mutta ei myöskään kertakorvausta :shock: . Lunastus ainoa vaihtoehto, Mondeo on vaan niin sikahyvä ettei lunastussummalla saa mitään vastaavaa. Kertana ehkä jos ensin korjataan, ja tarkastetaan. Summista ei ole edes keskusteltu vielä. Eikä mulla olis aikaa eikä rahaa silittää kylkeä hetkeen. Per****. Ois nyt ollut joku miina mistä ois muutenkin halunnut eron.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aniara »

jkk kirjoitti:
Aniara kirjoitti:Pajalta viesti, että:
"Kansiremonttiin tulisi uusi yläpään tiivistesarja,työt,kannen täydellinen kunnostus myös venttiilit/tarv.ohjurit,termostaatti,uusi jakopään hihna tarvikkeineen ,nesteet yms."
Mistä syystä pitää tehdä täydellinen kunnostus? Jos kyse ei ollu esim hihnan katkeamisesta? Onko nokka akselit sökönä vai mitä siinä on konkreettisesti rikki?
En tiedä. En tiedä miksi esimerkiksi jakopäähihna, kerran se aika hiljattain jopa on vaihdettu, mutta kuten aiemmin tässä totesin, en itse tiedä konepuolen asioista juuri mitään, tai hyvin vähän, joten en osaa sanoa. En tiennyt, että kansitiivisteen rikkoutuminen voi aiheuttaa noin laajaa vahinnkoa, mutta sen kyllä arvasin, että on hintava remontti. En tosin näin hintavaksi olisi arvannut :(
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Se olisi tietysti aivan mahtavaa, jos joku täällä pystyisi selittämään mulle miten tuo kaikki on käytännössä hajonnut, mutta ehkä se on vaikeaa.
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."

Avatar
GreenThing
Viestit: 834
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Jotenkin tulee mieleen että raha pois tietämättömältä, ja pikku Alfa-lisä viel päälle.
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Aniara:

Mulle tehtiin tuollainen remontti Turussa juuri twin sparkkiin (eipä juuri eroa osien ja työn osuus) ja ~tonnilla selvittiin.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

kuinkahan se kansipahvi on palanut? onko nesteet sekoittuneet? ellei, ne saa talteen ja takaisin. halvin skenaario pahvi ja plaanaus. tiivisteitä mahdollisesti.
venttiileitä löytyy varmasti foorumilta. läppäys 10 min.
2000 kuulostaa hurjalta. ei liity tähän, mutta mulla meni pahvi 405 pösöstä, niin uusi pahvi ja kannen hioin itse autotallissa hinkuttamalla sitä pöytään niitattuun hiomakankaaseen. toimi. olisi hieno nähdä se kansi autostasi, tai edes se pahvi.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Käsitin niin, että nesteet on sekoittuneet.

Kävi niin, että hain auton korjaamolta kun se pienempi vika oltiin korjattu ja lähdin ajamaan. Ensin auto ei kulkenut ollenkaan kunnolla, mutta kun lähdin pikatielle, niin se yhtäkkiä ikään kuin heräsi ja kulki vaikka kuinka hienosti. Takana ajanut kaveri sanoi parkkiksella, että pakoputkesta oli tullut ihan älytön, musta pöllähdys juuri siinä kohtaa, kun auto oli lähtenyt kiihtymään. Viittaisko sekin siihen että ne nesteet meni siellä sekaisin? Tämän jälkeen auto siis kulki jonkun aikaa/joitain kilometrejä ihan mallikkaasti, mutta alkoi sitten yhtäkkiä lämpenemään ja muuttui nihkeämmäksi, jolloin vein sen takaisin korjaamolle.
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."

Avatar
palkus
Viestit: 5475
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mikä muuten oli se pienempi vika? :)

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pele »

Lancian suorakytkyn valmistaja teki reilun tempun, eli puolenvuoden odottelun jälkeen oharit! :evil:
Ei pelkästään mulle, vaan parille muullekin tilaajalle.
No, kelpaa ne eurot varmasti Italialaiselle valmistajallekin, kun ei suomalaista yrittäjää kerran kiinnostanut meidän n.16t€ taskuraha! :evil:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Jouduitteko maksamaan jotain etukäteen?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aniara »

stoichiometric kirjoitti:^mikä muuten oli se pienempi vika? :)
Sytytyskatkoksia 3-sylinterissä, puolan vaihto.
"Jos et pidä siitä missä olet, siirry. Sinä et ole puu."

Avatar
GreenThing
Viestit: 834
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 20:50
Car(s): Tipotii '17, Lancia Y10 Tie '89, Fiatx10
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Pele kirjoitti:Lancian suorakytkyn valmistaja teki reilun tempun, eli puolenvuoden odottelun jälkeen oharit! :evil:
Ei pelkästään mulle, vaan parille muullekin tilaajalle.
No, kelpaa ne eurot varmasti Italialaiselle valmistajallekin, kun ei suomalaista yrittäjää kerran kiinnostanut meidän n.16t€ taskuraha! :evil:
Lampola?
Fiat 128 Panorama with touch of Maserati :roll:

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pele »

^Nou. "pelle Hermanni"

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pele »

Lancian suorakytkentä (dog box) :lol:
Liitteet
409030_2601113701747_1071951145_2691015_718384250_n.jpg
409030_2601113701747_1071951145_2691015_718384250_n.jpg (78.62 KiB) Katsottu 6211 kertaa

Lukittu