Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

jkk kirjoitti:hemmetti, huomasin just et meikäläinen on alkamassa kaljuuntua päälaelta, otsastakin hiusraja vetäytynyt melkoisesti ja mittarissa vasta 20 :shock: noh, hiustyyli on muutenkin semmonen 0,5-1 mm niin ei nyt erotu niin pahasti.
Kyllä siihen mennessä kun hiukset alkaa olla pahastikin vähissä niin keksitään joku lääke hoitamaan asiat kuntoon... :silly:
Kuva

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja legza »

Pujazuba kirjoitti:
jkk kirjoitti:hemmetti, huomasin just et meikäläinen on alkamassa kaljuuntua päälaelta, otsastakin hiusraja vetäytynyt melkoisesti ja mittarissa vasta 20 :shock: noh, hiustyyli on muutenkin semmonen 0,5-1 mm niin ei nyt erotu niin pahasti.
Kyllä siihen mennessä kun hiukset alkaa olla pahastikin vähissä niin keksitään joku lääke hoitamaan asiat kuntoon... :silly:
Onhan noita reilusti alle kolmekymppisiä nähty kaljuuntuvan ihan silmissä. Itsellä myös varmasti edessä kun sukupuuta latvaan katselee. Katotaan sitten parin vuoden päästä olitko oikeassa. :mrgreen:

Aina voi lohduttautua sanonnalla: "ei järki ja hiukset samassa päässä pysy."

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Hiukset ja ulkonäkö ovat pelkästään omassa päässä. Muut näkevät sinua itsetuntosi perusteella...
Kuva

Paikalla
Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5375
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

legza kirjoitti: Aina voi lohduttautua sanonnalla: "ei järki ja hiukset samassa päässä pysy."
Niin on ja tuon kun tokaisee niin saa vastaukseksi kysymyksen "kumpi lähti ensin" tai "kumpaa on enemmän ikävä" :lol:

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Viisaita sanoja.

sitäpaisi itsellänikin hiusraja vetäytyi huomattavasti paikymppisenä. Vetäytyminen kuitenkin stoppasi nopeasti ja hiusraja onkin pysytellyt jo about 15 vuotta nykyisellään. :drinking:
Pujazuba kirjoitti:Hiukset ja ulkonäkö ovat pelkästään omassa päässä. Muut näkevät sinua itsetuntosi perusteella...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

juu, suvussa meilläkin tuota kaljua, kaikki enot ja sedät kaljuja kokonaan siinä 30-40 välissä :D eipä tuo nyt itsetuntoon kovasti vaikuta, trimmerillä kun vetäsee niin ei erotu :)

Tuli vaan mieleen, että evoluution kehittyessä taitaa ihmisen karvoitus vähentyä koko ajan, ei nopeasti mutta kuitenkin.

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Poika viidettä päivää kipeänä.. Huono syömään ja pakotettava juomaan kun kurkku niin kipeä ettei haluisi melkeinpä mitään :(. Vaimo töissä niin ei itekään pääse neljän seinän sisältä mihinkään.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Jäätelöä kehiin!

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^kyllä! hemmetin hyvä apu, tuli itsekin vedeltyä jätskiä kun piti angiinaa kärsiä! :)

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja azorblade »

^ ^^ , sehän vois olla. Itse kun en ole jäätelönsyöjiä kuin kesällä jonkun kerran, niin en ole tullut ajatelleeksikaan :)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6686
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

azorblade kirjoitti:Poika viidettä päivää kipeänä.. Huono syömään ja pakotettava juomaan kun kurkku niin kipeä ettei haluisi melkeinpä mitään :(. Vaimo töissä niin ei itekään pääse neljän seinän sisältä mihinkään.
Tytär 15-vee kävi neljä päivää Jorvissa, joista kaks tiputuksessa. Tuo siis kurkkukivun aiheuttamien nielemisvaikeuksien vuoksi. Älkää odottako liian kauan.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Miten voi olla niin vaikeaa löytää italialainen 2+2 kulkine. Koluttu vähän sieltä sun täältä, hakeminen ulkomailta ilmeisesti ainoa vaihtoehto. Diablo tosin myös kiehtoisi, tosin jonkun pitäisi jäädä kotiin.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Erkka
Viestit: 146
Liittynyt: 30 Syys 2007, 21:28
Car(s): Alfetta GT -76
käyttis Pösöö
ex:159 SW 3.2 Q4 -07
ex:156 FL 2.0 JTS -04
ex: 147 2.0 TS -01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Erkka »

Alfa myyty :(
Vaihdossa tuli tilalle Opel Vectra B :shock:
Miksi maailmassa on noin tylsiä autoja? Vai onko 6 vuotta Alfan ratissa vaan opettanut liian hyvälle?
Noin 15 kilometrin lenkin aikana vastaan tuli noin 30 ooppelia, nyt sen ymmärtää miksi tuollaisten merkkien omistajat ei toisiaan morjensta...
Mutta eiköhän tästä vielä nousta!! Pakkohan tässä on mahdollisimman pian hankkia auto jolla on taas ilo ajaa :mrgreen:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pujazuba kirjoitti:Hiukset ja ulkonäkö ovat pelkästään omassa päässä. Muut näkevät sinua itsetuntosi perusteella...
No joo. Kyllä se tukan lähteminen on silti(kin) monelle miehelle(kin) kova paikka. Itselläni on viimeisen kahdeksan kuukauden aikana hiukset ohentuneet tuntuvasti ja kyllähän se mietityttää - olen kuitenkin aina tykännyt pitää tukkaa päässä, enkä oikein osaa ajatella itseäni kaljuna. Veljeni oli päälaeltaan jo lähes kalju ollessaan nuorempi kuin minä nyt. Saattaa kuulostaa turhamaiselta, mutta kyllä itse olisin valmis uhraamaan rahaa johonkin hoitokeinoonkin, jolla saisin tukan pysymään päässä.

Itse asiassa juuri tänään käydessäni parturissa, hiusmuotoilijani (sellaiseksi niitä kai nykyään kutsutaan) sanoi, että yllättävän monella 18-20-vuotiaalla nuorella miehellä näkyy nykyään jo kaljuuntumisen merkkejä. Vastaavasti naisilla tukka ohenee jo nuorella iällä.
Spider 1750 TBi, Spider 3.0 V6, 75 2.0 TS, Multipla, X1/9, italialaisia kaksipyöräisiä

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mielummin ottaisi sen harmaantumisen, kuin pälvikaljun, mutta minkäs teet, luonnollinen asiahan tuo on ja varmana ihan jokaisella edessä joskus.

Mun avautuminen koskee kanssa päätä: Piti käydä kaupassa, "lista" sisälsi 5 asiaa, muistin vain 3 :lol: luojan lykky, että tää pää on kiinni, unohtuisi muuten sekin :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Cuore Sportivo kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:Hiukset ja ulkonäkö ovat pelkästään omassa päässä. Muut näkevät sinua itsetuntosi perusteella...
No joo. Kyllä se tukan lähteminen on silti(kin) monelle miehelle(kin) kova paikka. Itselläni on viimeisen kahdeksan kuukauden aikana hiukset ohentuneet tuntuvasti ja kyllähän se mietityttää - olen kuitenkin aina tykännyt pitää tukkaa päässä, enkä oikein osaa ajatella itseäni kaljuna. Veljeni oli päälaeltaan jo lähes kalju ollessaan nuorempi kuin minä nyt. Saattaa kuulostaa turhamaiselta, mutta kyllä itse olisin valmis uhraamaan rahaa johonkin hoitokeinoonkin, jolla saisin tukan pysymään päässä.

Itse asiassa juuri tänään käydessäni parturissa, hiusmuotoilijani (sellaiseksi niitä kai nykyään kutsutaan) sanoi, että yllättävän monella 18-20-vuotiaalla nuorella miehellä näkyy nykyään jo kaljuuntumisen merkkejä. Vastaavasti naisilla tukka ohenee jo nuorella iällä.
Itse ehdottomasti haluaisin pitää tukkani ja ajatus harmaasta päästä on mukava kaljuun päähän verrattuna. :lol:
Viisi vuotta nuoremmalla veljelläni on aina ollut ohuemmat hiukset ja viimeisen parin vuoden aikana otsan / hiusten raja on lähtenyt pohjoiseenpäin.
DaViega kirjoitti:Mielummin ottaisi sen harmaantumisen, kuin pälvikaljun, mutta minkäs teet, luonnollinen asiahan tuo on ja varmana ihan jokaisella edessä joskus.

Mun avautuminen koskee kanssa päätä: Piti käydä kaupassa, "lista" sisälsi 5 asiaa, muistin vain 3 :lol: luojan lykky, että tää pää on kiinni, unohtuisi muuten sekin :mrgreen:
Toivotaan että tuolla muistijutulla ei ole tekemistä tulevaisuuden hiusennusteiden kanssa. :drinking:

Ostoslistalta vähintään yhden jutun unohtaminen on minulle 100 % betti. Jotenkin tuntuu siltä että ikä vaikuttaa siihen negatiivisesti.
Kuva

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Tämä:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013030 ... 9_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuva

Kaksi ja puoli tuntia joutui vetämään röökiä ja katselemaan, kun pelastuslaitos odotteli hinausautoa..

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Jäähytysnestelätäkkö alfan alla. :(
Suoraan vaan suoraa

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Miton (ja ilmeisesti myös Giuliettan) öljytikun ollessa selkeydessään hyvä - kunhan sitä ensin oppii lukemaan - kysyn nyt täältäkin vielä tikun lukemisesta. Ohjeet sain tosin jo 2010, mutta kerrataanpa nyt vielä.

Eli kuvassa on öljytikku, jossa on merkinnät A, B ja C. Käyttöohjekirjassa lukee seuraavaa:

"MOOTTORIÖLJY

Tarkasta, että öljyn määrä on mittatikun MIN ja MAX -merkkien välissä. Jos öljymäärä on lähellä MIN-merkkiä tai jopa sen alapuolella, lisää
öljyä täyttöaukon B (kuva 1-2) kautta, kunnes pinta on MAXmerkinnän tasalla. Öljypinta ei saa ylittää MAX -merkintää."

Eli onhan nyt niin, että kohta B on MAX-merkki ja kohta C MIN-merkki? Kohta A on taas merkki, jossa öljyä on lisätty liikaa.
Liitteet
Öljytikku.jpg
Öljytikku.jpg (30.46 KiB) Katsottu 5732 kertaa

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itse tulkitsisin, että öljyn taso pitää olla B ja C välissä. A on hämäystä.
VMP

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja sanctus »

mattijus kirjoitti:Itse tulkitsisin, että öljyn taso pitää olla B ja C välissä. A on hämäystä.
Hyvä. Näissä tunnelmissa olen elänyt kaksi ja puoli vuotta.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuo kohta A näyttää ainakin kuvassa siltä että siinä on vain tuon mittapään liitos tikun varteen, eli valmistustekninen kohta ainoastaan, ei mikään mittapiste.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

B & C.

Tuo pinta kyseisten merkkien valissa on tahallaan erinnaköinen jotta siihen just kiinnitetaan huomiota.

Huono asia tassa tikussa on se etta jos öljy on paassyt Minin alapuolelle neen ettei tikku kastu niin ei voi tietaa kuinka alhainen se onkaan! Materiaalia tassa on saastetty.
Kuva

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Öö, ehkä vähän huono aihe, mutta avaudun kuitenkin. On se per*ele, eikä pitäisi työstä kieltäytyä, mutta sen kerran kun nettiin laitat tietosi, CV:n, että olet vapailla markkinoilla, niin kaksi ensimmäistä soittajaa, joista toinen varmuudella työkkärin kautta, tarjoavat jotain koiran hommaa, jota "kukaan" ei halua. Enkä todellakaan itse oma-aloitteisesti hakemusta ko. paikkoihin laittaisi jo lähtökohtaisesti tietäen, ettei kys. työ kiinnosta pätkän vertaa. Huomenna on silti haastattelu toiseen paikkaan ja toiseen pitää miettiä yön yli, olisiko kuitenkin minua varten oleva työ, vaikka mielestäni selkeästi sanoin jo puhelimessa, ettei etsi minua siihen hommaan.

Provikkapohjaista edustajanhommaa, josta ei pysty edes palkkapyynnillä itseään hinnoittelemaan ulos. Ja työajatkin on niin "vapaita", etten voi ipanoiden lääkäri- ja sairaalapoissaoloillakaan pelotella, etteivätkö olisi kiinnostuneita, kun ei ole työtunteja tai kiinteää työaikaa.
Paha sitten kieltäytymäänkään mennä, jos sanotaan "tervetuloa", sillä lähtee ilmoitus työkkäriin, ettei kaverille duuni kelpaa ja napsuu karenssit päälle.

Sanokaa mitä sanotte, mutta minulla ei ole asennevammaa työtä, huom! oikeaa työtä kohtaan ja jotain oikeaa työtä mielelläni tekisinkin, mutta nyt sanon VOI VI*TU! Myyntityö ja asiakaspalvelu ei ole este, kunhan se tapahtuu jossain oikeassa kaupassa! Kävinkin sen netin CV:n muuttamassa samantien, että etsin myymälä-/kauppatyötä kiinteässä toimipisteessä, jos vaikka innokkaimpia hidastaisi.

Olen purkanut mielipahani....tuuttuuttuut....
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Hear hear - työvoimapoliittinen kiristys on syvältä. :axe:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^^myyntityö, mutta onko sulla ajokorttia? sehän voi olla vaikka "kuivumassa", sitä työkkäri ei voi varmentaa. =)
..ammattina autoslalom..

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Ja minä kun luulin että italialaisten autojen sähköt eläisi aivan omaa elämäänsä, mutta tuo 156 on ollut ERITTÄIN kiltti tapaus.. Tuo uusin Ruotsin-rautani sitten tinttaileekin oikein kunnolla.. Bensa -ja nopeusmittarilla on välillä aivan omat bileet. Nyt on mittaristo atomeina ja tarkoitus käydä jokainen juotos kolvilla läpi. Huomenna toimii perkele! :bad-words:

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja azorblade »

h_lauri kirjoitti:
azorblade kirjoitti:Poika viidettä päivää kipeänä.. Huono syömään ja pakotettava juomaan kun kurkku niin kipeä ettei haluisi melkeinpä mitään :(. Vaimo töissä niin ei itekään pääse neljän seinän sisältä mihinkään.
Tytär 15-vee kävi neljä päivää Jorvissa, joista kaks tiputuksessa. Tuo siis kurkkukivun aiheuttamien nielemisvaikeuksien vuoksi. Älkää odottako liian kauan.
Totta tuokin. Poitsu onneks hiljalleen parempaan suuntaan. Mutta itteeni ois nyt sit tulossa tauti vuorostaan. :bad-words:

Avatar
Polforea
Viestit: 11267
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Mandeprkl kirjoitti:Nyt on mittaristo atomeina ja tarkoitus käydä jokainen juotos kolvilla läpi. Huomenna toimii perkele! :bad-words:
Ei muuten varmasti toimi. Seiskan bensamittari on legendaarinen.

Edit: Voisin tietty avatakin tuota legendaa sen verran, että muistaakseni useammin porsii tankkivaruste kuin itse mittaristo. Se nopeusmittari on sitten asia erikseen, anturi lie risuperässäkin itse murikalla, joten voi olla vika siellä asti siinäkin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Polforea kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Nyt on mittaristo atomeina ja tarkoitus käydä jokainen juotos kolvilla läpi. Huomenna toimii perkele! :bad-words:
Ei muuten varmasti toimi. Seiskan bensamittari on legendaarinen.

Edit: Voisin tietty avatakin tuota legendaa sen verran, että muistaakseni useammin porsii tankkivaruste kuin itse mittaristo. Se nopeusmittari on sitten asia erikseen, anturi lie risuperässäkin itse murikalla, joten voi olla vika siellä asti siinäkin.
Automaagi-laatikolla on. Ja nopeusmittarin anturi siis perässä. Tankin puolellakin on jo joskus käyty vikaa etsimässä. Sen verran olen jo saanut selville, että kun bensamittarin kylkeen kopauttaa niin rupeaa toimimaan, ja uudestaan kopauttamalla nukahtaa taas. Samoin nopeusmittarin saa toimimaan joskus kopauttamalla kojelaudan päälle. Jatketaan huomenna.. :?

Avatar
Polforea
Viestit: 11267
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ohh, noi viittaa siihen että sulla on toivoa siinä mittariston ympärillä häärätessä :D.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Polforea kirjoitti:Ohh, noi viittaa siihen että sulla on toivoa siinä mittariston ympärillä häärätessä :D.
Saa nähdä saako huomenna siirtyä "Kivaa" -osastolle. :wink:

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Viime perjantaina ostettu 159 on edelleen myyjällä "korjattavana" lauantaista asti.. Maanantaina piti ottaa työn alle ja tiistaina soitin sinne. ei vieläkään ollut ottaneet, mutta iltapäivällä viimestään kertoi että ottavat.. vieläkään ei mitään ole kuulunut. Vika koodin luku, renkaiden tasapainotus ja ilmastoinnin zekkaus. Jotain väli infoa voisivat antaa :roll:

taitavat tän 7 päivän kauppapurku ajan käyttää hyödyllisesti.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Check Engine ja ne kattoo ilmastointia? Waaaat? :mrgreen:

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

2 eri asiaa siis :D sori jos hämmensin.. Millä asteella kompressori menee päälle 159?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Asiakas haluaa rekisteröidä domaineja pariin kymmeneen maahan.... Ei ookkan ihan niin helppo projekti ku vois kuvitella... ainakaan EU ulkopuolella :shock:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 15055
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

quppe kirjoitti:Viime perjantaina ostettu 159 on edelleen myyjällä "korjattavana" lauantaista asti.. Maanantaina piti ottaa työn alle ja tiistaina soitin sinne. ei vieläkään ollut ottaneet, mutta iltapäivällä viimestään kertoi että ottavat.. vieläkään ei mitään ole kuulunut. Vika koodin luku, renkaiden tasapainotus ja ilmastoinnin zekkaus. Jotain väli infoa voisivat antaa :roll:

taitavat tän 7 päivän kauppapurku ajan käyttää hyödyllisesti.
Eikös tuo kuitenkin pysy juoksematta, jos auto on heille pistetty tsekattavaksi? :P Näin ainakin järki sanoo, sehän ei tietenkään tarkoita, että asia näin olisi. Mutta olettaisin, että se on siitä hetkestä kun ajoneuvo on luovutettu - sehän ei ole sinulla, kun se on myyjällä huollettavana...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mars mars paikanpäälle kysymään, et mikäs hommassa mättää. jos on luvattu maanantaiks työn alle, niin sillon se on maanantaina työn alla, siitähän niille maksetaan. Osoitat myös pahanmielen niin voit tsägällä saada jotain pahanmielen lohduttajaa :)

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ Minunkin maalaisjärki sanoo noin, koska auto on mennyt melkein heti takaisin kauppaan. No siis myyjä ilman teknikkojen lupaa kertoi kun autoa vein että ottavat työn alle heti maanantaina. En tietenkään olettanut että myyjä mitään mekaanikkojen aikatauluista tiedä, mutta kiirettä piisannut näköjään.. No huomenna täytyy taas pommitella vaikka sanoi, että ilmoittaa heti kun saa tietää jotain. Tänään mua luultiin Hiltin myyjäksi/esittelijäksi kun keikka paikkoja kiertelin punaisella octavialla.. :lol:

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Soittelin itse ja ongelma oli selvitetty.. Vika valo oli tullut alhaisesta jännitteestä ja jäänyt kummitelemaan ja haju pakosarjan päälle tippunesta öljystä, kun kannen tiiviste vuoti.. :bad-words:

menee ainakin pari viikkoa että saavat uuden tiivisteen.. mut epäilyttää kun ihme haju ja vikavalo tulivat samalla kertaa..

Nyt kyllä epäilyttää tämä kauppa perskuta!

mitäs kanssa alfistit tekisivät tässä tilanteessa :roll:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Minä peruisin kaupan. Jää nääs paska maku pitkäksi aikaa.

Ja miten helv*. kannentiivisteen vaihtamiseen menee 2 viikkoa? Eiköhän niitä ole kuitenkin varastosa ihan täällä suomessakin?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Ja vaikka ei olisi niin niita löytyy vaikka eBaysta ihan Euroopasta sadoittain joihin menee hyvin vahan aikaa postissa!
Kuva

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Pasi kirjoitti:Minä peruisin kaupan. Jää nääs paska maku pitkäksi aikaa.
+1

Jos noin väärällä jalalla lähtee homma käyntiin, niin peruisin kaupan ja olisin iloinen, ettei jääny ns. kakka omaan käteen.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Ei ole suomessa tiivistettä ei.. oliko se sillein että 7päivä aikaa purkaa kaupat.. Mietin vaan että vaatiko firma purku rahaa.. no tänään menen vähän juttelemaan tai viimestään huomenna ku ocsuun pitäisi lisäaikaa saada.

Sinne meni 156:kin jos purku tulee :(

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2335
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Minkalaisen takuun ne antoi autoa ostaessa?

Itse tekisin nain:
A. Jos myyja antoi takuuta 6 kk tai + niin harkitsisin auton pitamista jos muuten pidat siita ja aistit sanoo etta se on toimiva yksilö.
B. Jos myyja taas antoi alle 6 kk takuun niin mieti mita jos se onkin raiskattu yksilö ja tulee kalliiksi heti takuun paatyttya.

Joka tapauksessa myyjan laatu merkitsee paljon. Esim onko se kunnioitettu liike joka valittaa maineestaan vai onko se rattipaja jolla on oma myyntiosasto jossa raiskataan asiakkaita roskilla.
Kuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei sillä myyjän antamalla takuulla ole mitään merkitystä, kun virhevastuu on ihan lakiin kirjattu.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Nyt vhän viisaampi: Eipä pysty purkaa kauppoja jos ei vät itsehalua, muutakun riitauttamalla. Ja kun kerta koittavat korjailla ja sijaisauton tarjoavat, niin eipä tässä kai voi kun odotella. ja 6kk vastuuaika voi olla jopa pidempikin, riippuen ilmenneestä viasta. 6 kuukauden jälkeen.

Tietenkin jos ei ekalla kerralla korjaannu, niin sitten eri tilanne..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8686
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Näinhän se menee, ettei ole pakko purkaa, kun kuitenkin hoitavat velvollisuutensa ja korjaavat tuotteessa olevan virheen ja varsinkin, että on sijaisauto veloituksetta ajossa.

Kannattaa kyllä jatkossa seurata ja olla tarkkana siitä ketjusta. Voi olla edelleen valon sytyttäjä ja käynnistymättömyyden syy, mutta tutkiessa vain on sitten tullut nyt löydetty ja korjauksen alla oleva vika. Jos haluat ja suostuvat, niin siinähän se ketju olisi valmiiksi vaihtohollilla, kun kannen muutenkin joutuvat irroittamaan. Turha sitä on vanhalla ketjulla enää niputtaa vain, että sen saa kohta purkaa uudestaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ai että tätä. Onhan se 159 ollut ajossa jo pari viikkoa kun: sytytyshäiriötä pukkaa neljännen kohdalle ja kattihäiriötä ois kanssa tiedossa. Tämän lisäksi on väärät öljyt koneessa ja tod.näk. väärät tulpatkin... Oikea takajousikin ois poikki :mrgreen:. Autokeskuksessahan sanoivat tarkistaneensa *alustan* osat kokonaan ja mittään vikkaa ei ollut. Pelottaa tuo kattivirhe kylläkin...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ketjunvaihto ajoituksenmuuntimineen ja solenoideineen on kuitenkin 1500 euron paikkeilla, tuskin huvikseen vaihtavat.. Paljonko oli tässä autossa mittarissa?

EDIT: Tarkoitin siis quppen autoa :)

Lukittu