Oli Alfa vaihtua....

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Oli Alfa vaihtua....

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Kävin ajamassa tänään BMW:n 330 ci:n,hienon näkönen auto ja konekin veteli oikeen miehekkäästi...mutta,mutta,SE jokin jäi uupumaan,auto oli 2000 mallia ja maksannu uutena kai ihan hirveesti,sisältä sitä ei erottanu 318 i:stä,ja six en pyytäny ees tarjousta,onhan ALFASSA kuitenkin sitä JOTAIN !!!!

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Re: Oli Alfa vaihtua....

Viesti Kirjoittaja mattijus »

pekkal kirjoitti:sisältä sitä ei erottanu 318 i:stä
kromatut mittaririnkulat :wink:
VMP

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Re: Oli Alfa vaihtua....

Viesti Kirjoittaja pekkal »

WAU :-D

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Kaverilla on tuollainen. Siinä on kyllä kaikki mahdolliset varusteet, m-sähkö/nahkapenkit, xenonit, tiukka alusta ja muuta asiaan kuuluvaa.
Ihan ok peli minun mielestä jos tuollaisesta tykkäilee. En tosin Alfaa siihen vaihtaisi:)

Avatar
HANU
Viestit: 1264
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Kyl te ootte sekaisin, 330 ci on tiukka peli ja raapii oikeasta päästä.
Taitaa olla niin, että pelkäätte ettei pysy käsissä :wink:
Autokaupan ammattilainen

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

330 Ci on minustakin hieno auto. Katselin noita coupeja kun autoa syksyllä hain. Coupen hankinta kuitenkin jäi. Yksi ratkaisevimmista syistä oli "leima" joka sen mukana tulee. Siis se kanssaihmisten autosi perusteella muodostama käsitys sinusta.

Toki Alfan ja miltei minkä tahansa muunkin auton mukana tulee jonkin sortin leima. Elämä on kuitenkin valintoja täynnä ja ennemmin kannan 156:en kuin E46 coupen tuomaa leimaa harteillani.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Aika hassua että jotkut ajattelee noin.
Mua ei pätkääkään kiinnosta mitä muut ajattelee meikäläisen kulkuneuvosta, oli se sitten Alfa , BMV tai Ferrari
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jappe on asian ytimessä.. :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kaikki on toki erilaisia, minä edustaa samaa kuin mml. Kyllä Alfassa pysymiseen on vaikuttanut kaikki myös merkin ympäriltä, niin ratapäivät, hyvät ihmiset kuin yleinen meininki.

Bemarilla taas nuo tunteet vähän toisin päin. Muuten kyllä kelpaisi takavetoinen bajerilainenkin hienolla moottorilla.

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

^ Toi on ymmärrerrävissä sulle, foorumin perustajalle.
Ehkä myös muutamalle muulle, jotta uskottavuus säilyy 8)
Lukeudunko itse niihin? En ainakaan tunnusta :lol:
- Alfaholic -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sen verran köyhä olen kuitenkin, että pitää myös hinta/laatu/hauskuus ottaa huomioon. Ja siinä Alfa edelleen jyrää niiden samojen kriteerien mukaan, joiden mukaan ekan kerran Alfan ostin :-D

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Itse 4 Alfaa omistaneena voin sanoa että jokin fiilis siinä on... Ja tosiaan parempaa hinta/hauskuus/näyttävyys suhdetta kuin Alfassa ei yksinkertaisesti ole! 12 vuotta sitten jäin koukkuun eikä taida paluuta olla... :-D

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Itse 2 Alfaa omistaneena voin sanoa että sellaista fiilistä ei voi sanoin kuvailla kun on auton just taas pajalta saanut ja kaikki tuntuu olevan kunnossa. Ja sitten seuraavana päivänä ilmestyy tuo tuttu tervehdys: Motor control system failure. Go to dealer.

Perkele!

Mun pinna on oikeesti ihan loppu tähän omaan yksilöön!

Lisäksi alla on Eibachin Pro Street S -alusta sekä tuoreet PowerFlexin puslat ja perkele auto vaan narisee ja kitisee. Saatana, reilu tonni meni alustan ropaamiseen, tukivarsia, puslia, takaiskarit (toinen Eibachin takuuseen onneksi) jne.

Autohan on ihana ajaa ja maailman kaunein. Kun vaan pysyis kunnossa.

Seuraava auto ei ole Alfa. Valitettavasti...

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

joo
Viimeksi muokannut JST, 29 Maalis 2008, 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Jeremy Clarkson totesi 166 3.2sen koeajolla jotain tähän tyyliin: "Alfa is like a BMW but Alfa is for nice people." :-D
MP

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Mullakin se Alfa vaihtui tuossa viime viikolla Fiatiin, ei tosin sen takia että tuohon ex-166:een olisi pitänyt ämpäritolkulla rahaa laittaa tai siksi että se olisi ollut epäluotettava vaan siksi että tarvittiin farmariauto.

Valinta kohdistui Fiat Cromaan koska aioin pysyä Italialaisissa jatkossakin ja 159 on käytettynä vielä liian kallis, 156 SW taasen on liian pieni.

Nyt ajellaan muutama vuosi Fiiulla ja kun vaimo menee takaisin töihin niin hän saa hommata sen perheauton, minä hankin jotain hauskempaa (todennäkiösesti GT:n).

OT: Jeremy muuten tokaisi että: Alfa males buy BMW:s, Alfas are for nice people.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Itse olen Alfoilla ajellut kortin saannista lähtien, ensimmäinen AR ilmestyi pihaan yhdeksän vuotta sitten. Yhden yksilön kanssa on ollut ongelmia, tosin nekään eivät varsinaisesti vikoja ollut, kaikki kuluvat osat vain sattuivat porsahtamaan samaan aikaan. Näin ollen on ollut aina vaikea uskoa tarinoita, ettei normijannu kykene pitämään kyseistä merkkiä käyttöautona vikaherkkyyden takia, vaikkakaan en epäile tässäkin threadissa olevia kertomuksia lukuisista korjaamokäynneistä.

Pitäkää Alfanne (ei niistä vaihdossakaan mitään saa), ja ostakaa käyttöautoksi vaikkapa uusi Corolla. Onnistunut muotoilu, ja varmasti huolettomia kilometrejä. :-D

JST
Viestit: 103
Liittynyt: 30 Touko 2006, 10:39
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JST »

Jep jätän kyllä corollat reiskoille ihan suosiolla :lol:
Cuore Sportivo kirjoitti:...Pitäkää Alfanne (ei niistä vaihdossakaan mitään saa), ja ostakaa käyttöautoksi vaikkapa uusi Corolla. Onnistunut muotoilu, ja varmasti huolettomia kilometrejä. :-D

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ajelin viime keväänä sellattisen BMW 325i tms. mallin.... olihan se ihan hyvä ajaa yms, siltä puuttu vaan "sielu" :roll:

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

Aina kun ihmiset hämmästelee ja kyselee alfan ylläpito kuluja tokasen että
ei sillä väliä mitä se vie, vaan sillä mitä se antaa!

pantse
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pantse »

Itse olen viime aikoina katsellut alfojen lisäksi juurikin bemareita. Viime koeajoreissulla en päässyt alfan rattiin, kun yhdessä yksilössä oli ovet ja lukot jäässä ja akku tyhjänä. Toisessa jota kävin katsomassa oli öljyt ja vedet sekaisin. Molemmilla hintaa lähemmäs 20ke. Molemmilla on omat hyvät puolet, alfalla tosiaan luonnetta, joskus liikaakin. :?

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Anthon kirjoitti:Mun pinna on oikeesti ihan loppu tähän omaan yksilöön!

Lisäksi alla on Eibachin Pro Street S -alusta sekä tuoreet PowerFlexin puslat ja perkele auto vaan narisee ja kitisee. Saatana, reilu tonni meni alustan ropaamiseen, tukivarsia, puslia, takaiskarit (toinen Eibachin takuuseen onneksi) jne.

Autohan on ihana ajaa ja maailman kaunein. Kun vaan pysyis kunnossa.

Seuraava auto ei ole Alfa. Valitettavasti...
Tuttuja tuntemuksia.. Edellinen autoni oli ensimmäinen loikkaus pois Alfoista ja juurikin tuohon "pelottavaan" Baijerilaisten maailmaan. Vaikka Bemari olikin ns. puolikas BMW (323 compact) ja neljä vuotta nykyistä Alfaani vanhempi, niin laadukkuudessa valovuoden edellä. Tässä tapauksessa tarkoitan laadulla kaikkia ylimääräisiä natinoita, kitinöitä, kolinoita, yms. ääniä jotka ei mielestäni autoon kuulu. 60 tkm matkalla auton ainoa varsinainen vika oli ikkunen nostimen rikkoontuminen. Lisäksi BMW:n merkkihuolto (ainakin Laakkosella) oli esimerkillistä ja edullista.

On kyllä pakko myöntää, että melkein ainoa syy miksi päädyin takaisin Alfaan on sen hinta. Vastaavan ikäistä ja näköistä autoa, jolla on hauska ajaa ei ole muilla merkeillä tarjolla tässä hintaluokassa tarjota. Vastaavasta Bemarista olisi saanut pulittaa noin 10 k€ enemmän.

Itsellenihän on aivan sama mitä muut autostani ajattelevat. Pääasia että itse viihtyy ja ajamisesta nauttii!
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Jos kävis nyt koeajamassa viikonloppuna 325xi Touringia. Katsotaan miltä se sitten tuntuu, löytyykö sielua...

Ainut vaan, että oma auto ois melkolailla oma ja velaton. 40-50 000 euron bemuun hyppääminen vaatisi taas näillä hyvityshinnoilla 400-500 euron kuukausilyhennystä.

Vauvakin ois tulossa ja vaunut pitäis ostaa ja silleen... :?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Toihan se just on, että varmasti se 40ke bemari on parempi kuin 25ke Alfa. Ainakin toivoisi sen näin olevan :silent: Tuolla lyhennyksen korko-osuudella ja arvonlaskulla korjaa jo aika paljon autoa, jos se on olevinaan se huolenaihe.

Yksilöitähän nämä tuntuu olevan enemmän kuin muilla merkeillä keskimäärin, ja sehän on toki merkin huonoutta vaikka itsellä olisikin ollut hyvinkin toimivia yksilöitä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Anthon kirjoitti:Jos kävis nyt koeajamassa viikonloppuna 325xi Touringia. Katsotaan miltä se sitten tuntuu, löytyykö sielua...
Jos tuosta autosta ei pidä, on kuskissa vika. En ota kantaa, onko kuitenkaan hintansa arvoinen :-D
VMP

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Anthonin esittämät viat ovat kieltämättä niitä, jotka saavat minutkin karsastamaan tietynikäisiä 156:a.. Niiden lisäksi vielä JTS moottorin toimintahäiriöt, niin homma on jo aika bueno.

Kesällä olisi taas jakohihnanvaihto esissä. Selviäisiköhän siitä alle 2000 euron.. :lol:

ps. karsastan minä kyllä Bemareitakin. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Boxer33 kirjoitti:On kyllä pakko myöntää, että melkein ainoa syy miksi päädyin takaisin Alfaan on sen hinta. Vastaavan ikäistä ja näköistä autoa, jolla on hauska ajaa ei ole muilla merkeillä tarjolla tässä hintaluokassa tarjota. Vastaavasta Bemarista olisi saanut pulittaa noin 10 k€ enemmän.
Alfan hinta-laatusuhde käytettynä (tietyssä iässä) on mielestäni yksi markkinoiden parhaista, uusista ei IMHO valitettavasti ole voinut sanoa samaa. 159:n kohtalosta on vielä vaikea sanoa.
Jappe kirjoitti:Aika hassua että jotkut ajattelee noin.
Mua ei pätkääkään kiinnosta mitä muut ajattelee meikäläisen kulkuneuvosta, oli se sitten Alfa , BMV tai Ferrari
Tuota minun on vaikea uskoa. En pyri tällä kannanotollani provosoimaan ketään takajaloilleen, mutta väitän kuitenkin että kaikkia meitä se jollakin tasolla kiinnostaa, mitä muut meistä ja mielipiteistämme perustavat. Tähän kuuluu myös se, mitä muut ajokistamme miettivät. Uskon, että kaikki me ollaan valmiita puolustelemaan ja perustelemaan omaa autovalintaamme ja sitä kautta myös perustelemaan ja puolustamaan sitä miksi olemme ottaneet sen tietyn "leiman" kannettavaksemme. Virtasta sen puolustaminen saattaa kiinnostaa Jaatista enemmän mutta kumpikin yleensä omaansa puolustaa.

Kirjoitin tuossa aikaisemmassa postauksessa "leiman" olleen yksi ratkaisevimmista syistä. Olisi ehkä ollut aihetta lisätä perään että tämän mallin kohdalla. En minkäkään autoa pelkästään sen imagon vuoksi osta, mutta on se kuitenkin yksi vaikuttava tekijä muiden joukossa.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Täytyy myöntää että 159 SW automaattidiesel kiinnostaa, mutta samoihin hintoihin se menee ja sitten on Deltan kanssa naimisissa seuraavat vuodet jos haluaa takuun säilyttää.

En mäkään oikein bemuista tykkää, mutta tässä on alkanut pakottaa itseään miettimään mikä muu vaihtoehto ois mahdollinen. Katotaan nyt, varmaan ajelen tuolla omalla edelleen, mut saa nähdä pitääkö palauttaa vakioalusta jos ei nitinät lopu. 120 tkm alkaa lähestyä ja ois hihnanvaihto edessä...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Anthon kirjoitti:auton just taas pajalta saanut ja kaikki tuntuu olevan kunnossa. Ja sitten seuraavana päivänä ilmestyy tuo tuttu tervehdys: Motor control system failure. Go to dealer.
Anthon kirjoitti:Lisäksi alla on Eibachin Pro Street S -alusta sekä tuoreet PowerFlexin puslat ja perkele auto vaan narisee ja kitisee.
Onkohan Powerflexien asennuksen yhteydessä väliin laitettu asiallista määrää rasvaa? Jotenkin tuli mieleen, että auton vaihtamisen sijasta voisit ensin kokeilla pajan vaihtamista.

Ja auton vaihtamisesta, eihän tuo Pösökään pöllömpi matkakumppani ole mutta jos olisin nyt sitä vaihtamassa, luultavasti hairahtuisin taas käytettyyn Alfaan. Ihan jo siitä syystä, että noiden muotoiluun tykästyneenä en ole onnistunut löytämään yhtään saman hintaluokan vessaa joka onnistuisi olemaan ulkomuodoltaan ja konttoritiloiltaan samalla tavalla ostohaluja herättävä. Eihän E46 Penarikaan ruma ole, mutta vaikka sitä miten kuorruttaisi ämsportmuoveilla ja nahkajakkaroilla, alta pilkistää edelleen se Saksan automyynnin top kolmoseen tähdätty ketään ärsyttämätön konsensustuote. Siisti, mutta harmaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
JTE
Viestit: 122
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 19:54
Car(s): 2x33 16v,155 1.9td,75 2.0ts,coupe 20vt,164 2.0ts,Lybra 1.9jtd
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTE »

Itte olen ihastunut nuihin vähän vanhempiin alfoihin ja ne tuntuu pelaavanki ihan ok. :)
ei ole nuo muut automerkit okein sytyttäny.kyllä se on ihan eri tunne ku hyppää vknloppuna alfan rattiin ku on kulkenu viikon sprinterillä töissä :n00b: :P :P

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Meille tulee vaikka korolla nyt. Alfat on taas hetkeksi nähty käyttöpommeina, kittiä saattaa olla enemmän kuin meillä kodin seinissä. Ja vallánkaan 400 tkm vaikka volkkarissa ei tuntuisi, mutta alfa olisi pitänyt rakentaa jo kahdesti uusiksi. Tervetuloa siis - pösö, toiota, saab?... vaikka daihatsu.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

kumimuumi kirjoitti:Meille tulee vaikka korolla nyt. Alfat on taas hetkeksi nähty käyttöpommeina, kittiä saattaa olla enemmän kuin meillä kodin seinissä. Ja vallánkaan 400 tkm vaikka volkkarissa ei tuntuisi, mutta alfa olisi pitänyt rakentaa jo kahdesti uusiksi. Tervetuloa siis - pösö, toiota, saab?... vaikka daihatsu.
Kohta on alfoja myynnissä niin maan perkeleesti!
I do my loving in the winter.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3252
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Käyttöauto vaihtuu.. ei harrastus. :wink:
..ammattina autoslalom..

Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Auton sielu, luonne yms tuntuma

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

Auton sielu, luonne yms tuntuma...

tuo on hassu käsite, kiertelimme tyttöystäväni kanssa viikonlopun katselemassa hänelle autoa, ja lähes jokaisessa istuttuani totesin vain että ihan kiva mutta tästä puuttuu se jokin, onkohan se niin että uskottelemme vain että alfassa on sitä jotakin vain onko siinä ja mitä se on? ja miten selitän sen tavalliselle kuolevaiselle, että miksi alfa tuntuu paremmalta kuin kiia, sitroen, tojota, mazda, peugeot....

Eli miten selitän ulkopuoliselle mitä sielu ja "tuntuma" autossa tarkoittavat :D

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Anthon kirjoitti:Lisäksi alla on Eibachin Pro Street S -alusta sekä tuoreet PowerFlexin puslat ja perkele auto vaan narisee ja kitisee.
Onkohan Powerflexien asennuksen yhteydessä väliin laitettu asiallista määrää rasvaa? Jotenkin tuli mieleen, että auton vaihtamisen sijasta voisit ensin kokeilla pajan vaihtamista.
Jokohan vähitellen joku muukin uskoo, että ne Powerflexit narisee. Vaikka sinne väliin tunkee tuubillisen rasvaa, niin ylimääräinen tulee pois, kun painaa helan puslan sisään, ei pajan vaihto auta. Itse olen kyllästynyt irroittelemaan tukivarsia ja rasvaamaan puslia: sitten kun en enää jaksa kuunnella narinaa, vaihdan vakiopuslat takaisin, ei ne ainakaan enempää narise.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jaa, ei mulla vaan 164:ssä narisseet vaikka olivat kuitenkin useamman vuoden käytössä. Yksi tuttu kyseli silloin jo aikanaan että onko narissut kuten hänellä, ihmettelin vähän kun ei minulla ollut mitään ylimääräistä kuulunut.

Eipä tosin oma 156:kaan juuri vakiopuslilla narissut vaikka sitä oikein erikseen yritin kuunnella. Joskus kostealla kelillä hidastetöyssyyn ajaessa kuului vaimea naraus, ei oikeastaan muuten.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

No, nyt taas sade- ja plussakelillä alusta on hiljainen.. :?

Eikä siinä bemarissa ollut sielua, btw.. :wink:

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kävin tossa lauantaina kokeilemassa 320d autoaattifarkkua.

En tiedä oliko joku rajotin päällä, mutta aika nihkeeltä tuntu. Muuten ihan mukavan tuntuinen, kun oli sporttipenkeillä.

Ne BMW:n perusjakkarat on ihan perästä.

En ole kyllä ees ajatellu vaihtaa nyt 159:iä. Takuuvarma peli, eikä takaraivossa eikä alitajunnassa ees kolkuta remmit eikä öljyt, jotka tulee aina ekaks mieleen kun istun vaimon peliin.

Ominaisuuksiltaan 147 Sele onkin sitten ihan "eto" peli.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Re: Auton sielu, luonne yms tuntuma

Viesti Kirjoittaja MP »

Jarppi kirjoitti:Auton sielu, luonne yms tuntuma...

tuo on hassu käsite, kiertelimme tyttöystäväni kanssa viikonlopun katselemassa hänelle autoa, ja lähes jokaisessa istuttuani totesin vain että ihan kiva mutta tästä puuttuu se jokin, onkohan se niin että uskottelemme vain että alfassa on sitä jotakin vain onko siinä ja mitä se on? ja miten selitän sen tavalliselle kuolevaiselle, että miksi alfa tuntuu paremmalta kuin kiia, sitroen, tojota, mazda, peugeot....

Eli miten selitän ulkopuoliselle mitä sielu ja "tuntuma" autossa tarkoittavat :D
Mulle Alfassa se jokin on muotoilu sisältä (ja sisusta esim. tyylikkäät plyyshit ja mittaristo) ja päältä ja tuntuma sekä moottorin äänet jopa TS:ssä - imuäänet on kuitenkin kaivettu jostain ja pistetty resonoimaan sopivilla kierroksilla, kun ne yleensä pyritään vain vaimentamaan. Tuntuma on mulle sitä, että ohjauksessa on sopiva vaste ajettaessa, vaihteet ja hallintalaittet yleensäkin ovat tunnokkaat, penkki tukee mukavan napakasti (=on muotoutunut kai oman pe..een mukaan) muttei ole kova ja esim. liukkaalla tuntee mikä rengas luistaa jne. Niiin ja tietty se kaasupolkimen tuntuma/kierrosherkkyys (Hondassa ja Fordissa on muuten vähä samanlainen - paitsi äänet).

Silti tunne ja järki taistelee useinkin jos erehtyy esim. laskeen kuinka paljon dieselillä säästäis vuodessa jne.
MP

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Auton sielu, luonne yms tuntuma

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jarppi kirjoitti:Eli miten selitän ulkopuoliselle mitä sielu ja "tuntuma" autossa tarkoittavat :D
Tarviiko sitä ulkopuoliselle selittää? Itse ainakaan en selittele, vaan sanon että osta oma ja totea asia. Yleensäkin kaikille esson baarin miehille voi ensimmäisenä todeta, että aijjaa, montako alfaa olet omistanut? Ja kun aina sanovat että ei mulla, mutta mun... Siihen voi vaan todeta että asioista joista ei yhtään mitään tiedä on sopivinta pitää suu kiinni :wink:

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

kumimuumi kirjoitti:... vaikka daihatsu.
Tosimiehen valinta. :mrgreen:

Siitä löytyy itseasiassa yhtäläisyyksiä Alfaan:
- Molempiin maksaa varaosat perkeleesti ja niitä saa tilata Japanista/Italiasta. Daihatsuun osia tosin tarvitsee huomattavasti harvemmin.. :-D
- Kummallakin ajamista ihmetellään. Tosin ehkä hiukan eri syistä.

Niin, yksi Charade on ollut perheessä 16 vuotta..
kumimuumi kirjoitti:saab?
Saapuraiset ei mielestäni täytä myöskään huolettoman ja halvan auton vaatimuksia. Muistan ostaneeni käyttövalojen releen turbo ysitonnariin 70 eurolla.. halba, halba.. :roll:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

kumimuumi kirjoitti:Meille tulee vaikka korolla nyt. Alfat on taas hetkeksi nähty käyttöpommeina, kittiä saattaa olla enemmän kuin meillä kodin seinissä.
Kyllä se kitti muuten tarttuu Rollaankin jos sitä haluaa autoonsa lähmiä. Mutta pikaisen autotallianalyysin perusteella Tohatsu oli huomattavasti ikävämpi hitsattava :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

kumimuumi kirjoitti:Meille tulee vaikka korolla nyt. Alfat on taas hetkeksi nähty käyttöpommeina, kittiä saattaa olla enemmän kuin meillä kodin seinissä. Ja vallánkaan 400 tkm vaikka volkkarissa ei tuntuisi, mutta alfa olisi pitänyt rakentaa jo kahdesti uusiksi. Tervetuloa siis - pösö, toiota, saab?... vaikka daihatsu.
niin... alfahan on vasta auto kun siihen on vaihtanut kaikki osat kertaalleen :wink:

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jaa, ei mulla vaan 164:ssä narisseet vaikka olivat kuitenkin useamman vuoden käytössä. Yksi tuttu kyseli silloin jo aikanaan että onko narissut kuten hänellä, ihmettelin vähän kun ei minulla ollut mitään ylimääräistä kuulunut.

Eipä tosin oma 156:kaan juuri vakiopuslilla narissut vaikka sitä oikein erikseen yritin kuunnella. Joskus kostealla kelillä hidastetöyssyyn ajaessa kuului vaimea naraus, ei oikeastaan muuten.
eivät muuten narise edelleenkään..

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Ei tosa mun Alfassa ainakaan oo yhtään pakkelia.Alkuperäset maalit päällä,paitsi toisesa etulokarissa.Helevetisti ajettu ,mut kyllä huoltomääärään ajateltuna varma peli.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:...uretaanipuslat...
eivät muuten narise edelleenkään..
Kukahan ne on noin hyvin asentanut :silly:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8051
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

^kukahan lienee.. :wink:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Boxer33 kirjoitti:Tuttuja tuntemuksia.. Edellinen autoni oli ensimmäinen loikkaus pois Alfoista ja juurikin tuohon "pelottavaan" Baijerilaisten maailmaan. Vaikka Bemari olikin ns. puolikas BMW (323 compact) ja neljä vuotta nykyistä Alfaani vanhempi, niin laadukkuudessa valovuoden edellä. Tässä tapauksessa tarkoitan laadulla kaikkia ylimääräisiä natinoita, kitinöitä, kolinoita, yms. ääniä jotka ei mielestäni autoon kuulu. 60 tkm matkalla auton ainoa varsinainen vika oli ikkunen nostimen rikkoontuminen. Lisäksi BMW:n merkkihuolto (ainakin Laakkosella) oli esimerkillistä ja edullista.
Tässä vaiheessa, kun viimeiset pari kuukautta on matkaa taitettu baijerilaisella, täytyy kompata Boxeria. Bemarin laatuvaikutelma tuo kyllä hymyn suupieliin. Mitään ylimääräistä ääntä ei kuulu sisustasta eikä alustasta. Yleinen ajomelukin on tässä 320:ssä selvästi 156:sta vähäisempi. Kunnollisia tiivistyksiä arvostaa näillä keleillä myös autoon noustessa: pysyy housunlahkeet puhtaina! Onhan tämä yksilö pari vuotta Alfaa nuorempi, mutta korimalli on kuitenkin esitelty samoihin aikoihin, joten vertailu on ihan paikallaan.

Sen sijaan Bemarin ohjaus ei ole läheskään yhtä terävä ja tunnokas kuin Alfassa, eikä ainakaan tällä alustalla ja näillä penkeillä viitsi kovin lujaa mutkiin ajaa. Tämän diesel-myllyn luonne ei kyllä moiseen hommaan paljon houkuttelekaan. Toisaalta auto on arkiajossa mukava ja taloudellinen. En tiedä, iän myötä sitä tuntuu yhä enemmän arvostavan juuri sitä... :mrgreen: No, paluu Alfaan saattaa olla edessä, kunhan käytetyt 159:t pudottavat hintaansa tarpeeksi. Se kun vaan on luokassaan niin ylivoimaisen nätti. :)

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Cuore Sportivo kirjoitti:ostakaa käyttöautoksi vaikkapa uusi Corolla. Onnistunut muotoilu, ja varmasti huolettomia kilometrejä. :-D
Ei ei ei, sitä en tosiaan tee. Jos varman auton haluaa niin ostan japanilaisen (tod. näk. nissan) mutta jos haluan auton jolla ajan päivittäin n.40 km töihin ja takaisin niin ostan Alfan

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Sulla on mun luonto :wink:
- Alfaholic -

Vastaa Viestiin