Mikä hyvä sisätilanlämmitin?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Mikä hyvä sisätilanlämmitin?

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Tilasin viime talveksi Biltemasta jonku 2 tehoisen lämmittimen 650/950W ja tais maksaa jotain 30€.
No sitä viime talven käytin ja kovemmilla 20-30 asteen pakkasilla lämmittimen sai laittaa saman tien työpaikan pihaan päästyään päälle ja 8h päästä autossa ei varmaan ollut kuin 5 astetta lämmintä.
Eli todella tehottomalta vaikutti, ja puolessa välissä talvea ropelli kitisi aina muutaman minuutin kun laitto päälle.

Onko suositella mitään esullista hinta/laatu suhteeltaan tehokasta ja hyvää puhallinta, jolla saa kohtuu nopeasti 0,5-1h auton mukavan lämpöiseksi.

Vaikka onhan nuo sisälämppärit loppuviimein aika turhia, kun auton käynnistää ni auton oma lämppäri pakastaa ilman taas puhaltamalla kylmää ilmaa sisälle ja jos sen sammuttaa niin ikkunat vetää huuruun, onko tuohon ratkaisua?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

uudet defan terminit.
pirun pieniä ja tehokkaita. kalliimpi 1300w/2100w ~80e ja halvempi 1350w ~60

Jos nyt oikein muistan.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä hyvä sisätilanlämmitin?

Viesti Kirjoittaja PSS »

dimmu kirjoitti: Vaikka onhan nuo sisälämppärit loppuviimein aika turhia, kun auton käynnistää ni auton oma lämppäri pakastaa ilman taas puhaltamalla kylmää ilmaa sisälle ja jos sen sammuttaa niin ikkunat vetää huuruun, onko tuohon ratkaisua?
Mun SW:ssä ilmastointi (se uudempi digitaalinen kaksipuolinen automaatti-ilmastointi) alkaa yrittää puhaltaa käyttäjän edellisessä ajossa asettamalla teholla vasta kun moottori on lämmennyt n. 50 asteeseen. Fiksusti tehty juuri sanomasi syyn vuoksi. Ei tule kylmää ilmaa ekat 10 minuuttia silmille. On siinä sitten se automaattinamikka jolla huurutkin saa pois nopeasti. Kaikenkaikkiaan erinomainen ilmastointi mun mielestä.

PS. Se DEFA termini lutikka on hyvä, ainoastaa sijoitus on totaalinen ongelma.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

eberi tai webasto, ei tarvi miettiä tuleeko automaatti-ilmastoinnista kylmaää vai kuumaa ja lasit taatusti sulana olis sitten +5 tai -40

kahdesta en luovu, cokis ja eberi :wink:
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Jep... Webasto lämmiittää minunkin biilin aamulla sub-trooppisiin lukemiin ... ja jopa duunista lähdettäessä... vaikka ei ole tolppaa :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Mulla ei ole kyllä koskaan käynyt niin, että auton puhallin olisi huurruttanut lasit lämmityksen jälkeen. Puhaltimen voi pitää huoletta automaatilla. Ehkä noin voi käydä, jos lämmitys jää puolitiehen tai lämmitin on muuten vain liian heikkotehoinen. Itse käytän Defan 1200W lämmitintä, joka on tämän kokoiseen autoon ehkä juuri ja juuri riittävä. Sydäntalvella (jos sellainen tänne vielä saadaan) kaipaisi kyllä vielä lisää tehoa.

Avatar
tonba
Viestit: 152
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 09:15
Paikkakunta: Luvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonba »

Itse myös miettinyt uutta puhallinta. Kotona saa taloyhtiön tolpasta sähköä vaikka 4kw puhaltimelle mutta töissä on ne wanhan ajan tolpat eli ei normaalille sisätila-lämppärille mahdollisuutta. Onko olemassa puhallinta joka toimii hyvin pienellä teholla mutta saa käännettyä myös tehokkaaksi. Normaalit 1-2 vaiheisten 1-teho on liikaa töissä :roll:

OT: Tietysti tässäkin tapauksessa webasto hakkaisi kaikki eikä tarvitsisi päätään raapia.

PSS
Viestit: 426
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PSS »

Webasto ei oikein mahdu v6 konehuoneeseen, muuten ottaisin sellaisen heti...

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

PSS kirjoitti:Webasto ei oikein mahdu v6 konehuoneeseen, muuten ottaisin sellaisen heti...
Ei se konehuoneeseen tule. Ei muuta kuin auto pajalle, kättä taskuun ja ajelemaan lämpöisenä.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Maunu
Viestit: 3489
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Helpostihan se Webasto mahtuu v6:seen. Puskuri pois ja kuskinpuolelle roikkumaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

jep, harvaampa mahtuu suoraan pannuhuoneeseen. Yleisin asennus paikka lokasuojan sisään tai puskurin taakse, jopa maastureissa loppuu nykyään tila helposti.
Omiin himmeleihin asentelin pajeroon pannuhuoneeseen 2 akun paikalle, kun se saksan tuonnista puuttuu, siinä oli hyvin tilaa. Audista heitin lyhdynpesijän säiliön roskiin ja tilalle sovittelin ton polttimen. Ei sitä lyhdynpesijää kummiskaan tarvitte, aina sen olen poistanut käytöstä muutenkin.
sitten vielä kaukosäätö palikka perään niin ei tarvii ulkona käydä nappia painelemassa. Aamulla kun silmät ristissä herää ja ulkona näyttää kurjalle niin kaukosäätimellä lämppäri päälle ja kahville. Lehden voi sitten kaapata postiluukusta mukaan, suoraan lämpöiseen autoon, senhän joutaa kummiskin työmaalla lukemaan :-D
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Vastaa Viestiin