Ratapäivät 2015 *päivitetty*

Täältä löydät tapaamiset, kebabillalliset, kerhojen tapahtumat, ratapäivät jne. Osallistu tai ehdota uutta!
Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Ratapäivät 2015 *päivitetty*

Viesti Kirjoittaja willez »

Vuoden 2015 ratapäivät
CS1 31.5.2015 Su klo 9.00 - 18.00 Ahvenisto
CS2 11.7.2015 La klo 14.00 - 20.00 Alastaro
CS3 2.8.2015 Su klo 11.00 - 20.00 Kemora
CS4 13.9.2015 Su klo 12.00 - 18.00 Ahvenisto
Viimeksi muokannut willez, 02 Maalis 2015, 21:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
Eero
Viestit: 2840
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Eero »

Hyvä ketju; lisänä voisi laittaa oman kierrosennätyksen radalla ja millä autolla/muutoksilla aika on ajettu.
Ainakin BTCF:llä on vastaavan tyylinen ketju, josta on näppärä seurata aikoja ja niiden kehittymistä.

Tähän tyyliin:

Auto: Alfa Romeo 75 Twin Spark -88 141hv (mitattu)
Renkaat: Toyo R888 195/50 r 15
Alusta: Konin iskarit, takana Eibach-jouset, edessä Faster.se jousisauvat ja säädettävä vakaaja. Vakio puslat. Jarrut muutoin vakiot, mutta Ferodo DS2500 palat edessä
Aika Ahvenistolla: 1:41,12 (Racechrono + mokkula)

Olisiko ideaa?

Ja tosiaan tulossa ollaan ainakin noille Ahveniston ratapäiville.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Tulossa ollaan Ahvenistolle. Entisillä kierrosajoilla ei pääse kerskumaan eikä ne vertailukelpoisia olisi nykyiseen kalustoon joten jätetään ne mainitsematta.

Lähinnä mietityttää mahdunko kypärän kanssa GT:een sisälle ja uskaltaako sillä laskea pääsuoran mutkan nilkka suorana vai joutuuko nöyrtymään. :lol:
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Vein juuri 156 JTS:n huoltoon + putkipäivitykseen. Olen kamppeella muutamille ratapäiville osallistunut ja ajoissa ei juuri ole ollut hurraamista. Tämä on johtunut kuskin kädettömyyden lisäksi perinteisistä JTS-ongelmista. Jälkimmäinen syy on nyt korjattu ja tulen Ahvenistolle tavoittelemaan henkilökohtaista haamuaikaa 1.46. Saatte kyllä luottaa omiin RaceChrono-mittauksiini sillä Alfacuppiin ei kestä hermo osallistua :-D
CARF0869

Käkisalmen Carrera
Viestit: 189
Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V
Paikkakunta: Kotka

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Carrera »

Siellä siis nähdään! Toivottavasti sää suosii avoautoilua...
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

Kylläkyllä , Forecan mukaan pitäisi olla nätti keli !

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Onkos muuten kaikilla radoilla kypäräpakko? Ja mistäs mahtais saada järkevään hintaan?

Toiseks kannattaako muuta huoltoa ennen radalle lähtöa tehdä kuin vaihtaa jarrunesteet?
Tietysti rengaspaineiden ym nesteiden tarkistus myös.
Through difficulties to defeat

Avatar
-TTY-
Viestit: 1518
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

^Jos auto on kunnossa, niin eihän sille tarvitse huoltoa tehdä, sen kun tarkistelee kriittiset kohteet.
Muutama juttu mitä nyt tuli mieleen:
+rengaspaineet mainitsitkin jo: varsinkin kesäkelissä, jos tuuppaa menemään yhtään kovempaa, renkaat kuumenevat --> paine nousee. Laske paineita hieman pienemmäksi, niin sitten renkaan lämmetessä on ns. normaalipaineet. Vaikea ehkä tehdä etukäteen summahuntturassa, helpottuu huomattavasti jos itsellä on joku keino (pikkuinen tupakansytkäkompura tms.) säätää varikolla.
+renkaiden kunto tietysti: hyvällä pinnalla pääsee lujempaa, tietysti on se luikastelukin omalla tavallaan hauskaa :)
+ei jarrunesteiden vaihto pakollista ole, riippuu ihan siitä minkä ikäistä/näköistä litkua siellä on sisässä
+jarrupalat
+ohj.tehostimen öljyt
+moottoriöljyä/jäähdytysnestettä on hyvä olla hieman omaa extraa mukana; motti joutuu aikas paljon kovemmalle rääkille kuin normaaliajossa ja näin ollen saattaa ruveta pinta laskemaan näissä
+tarkistaa muut ohjaukseen liittyvät paikat (mitkä tietysti pitäisi muutenkin olla kunnossa) mutta esim. ohjauksessa oleva klappi, voimakkaasti puoltavat jarrut tms. voi aiheuttaa ikäviä yllätyksiä jos hakee rajojaan radalla
+akku tukevasti kiinni

Oikeat rataketut lisätkööt jos jätin jotain oleellista pois
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^Kypärä on oltava, jos meinaa ajaa muutenkin kuin hitailla kierroksilla. Itselläni on mallia Motonetin halvin avokypärä, joka kustantaa muutaman kympin.
CARF0869

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Kiitos tiedosta, täytyy ainakin se kypärä hommata sekä jarrujen toiminta tarkastaa muutenkin kun ei luottamusta herätä.
Eipä tullut mieleenkään että söis semmosia määriä nesteitä radalla että kannattaa olla täyttökannut mukana 8)
Onkohan akku seiskavitosessa mitenkään kiinni :roll:
Through difficulties to defeat

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Lisäksi hyvä tarkastaa, että ainakin valtaosa auton nesteistä pysyisi auton sisällä.
VMP

Avatar
CARF
Viestit: 105
Liittynyt: 27 Helmi 2009, 17:16
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja CARF »

Terve,

Sellainen tuli vielä mieleen, että tyhjentäkää autot kaikesta ylimääräisestä romusta. Varsinki sisätilat, jotta polkimien väliin/alle ei mene mitään ylimääräistä. Kuskinlattiamatto olisi myös hyvä ottaa pois radalle mentäessä.
Kerholla on neljä kypärää joita voi lainata.
Sunnuntaille on luvattu hyvää säätä, joten kaikki paikalle polttamaan naamansa 8)

Tervetuloa
Mikko Koskinen
Klubimestari
Club Alfa Romeo Finland

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Naamapalmu kirjoitti:Kiitos tiedosta, täytyy ainakin se kypärä hommata sekä jarrujen toiminta tarkastaa muutenkin kun ei luottamusta herätä.
Jos on vanhat jarrunesteet, tai ei ole tietoa milloin vaihdettu niin vaihda. Velipoika oli joskus GFF:n ratapäivillä mukanani ja muutaman vuoden vanhasta Stilosta hävisi jarrut kokonaan kun jarrunesteet/seassa ollut vesi kiehahti.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Bertonen ulkoiluttaminen kanssa suunnitelmissa sunnuntaina.

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Naamapalmu kirjoitti:Kiitos tiedosta, täytyy ainakin se kypärä hommata sekä jarrujen toiminta tarkastaa muutenkin kun ei luottamusta herätä.
Eipä tullut mieleenkään että söis semmosia määriä nesteitä radalla että kannattaa olla täyttökannut mukana 8)
Onkohan akku seiskavitosessa mitenkään kiinni :roll:
Kyllä sen akun kuuluis olla pultilla ja pellin palasella kiinni pohjastaan.

Lisäksi kun 75 kyseessä kannattaa katsoa tarkkaan reaktiotankojen poteroiden kunto. On nimittäin villi tunne kun tanko pamahtaa konehuoneeseen jarrutuksessa. :mrgreen:
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
-TTY-
Viestit: 1518
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Naamapalmu kirjoitti:Eipä tullut mieleenkään että söis semmosia määriä nesteitä radalla että kannattaa olla täyttökannut mukana 8)
Eikä se nyt mitenkään satavarma asia ole että syö nesteitä, lähinnä pikkureservi siltä varalta jos syö. Itse ennemmin mielelläni varaudun pahempaan kuin oikeasti todennäköiseen.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Noniin täytyy tarkastaa vielä nuo akun kiinnitykset y.m. korin kuntoa ja jarrunesteet on siis vaihdettava kun en ole vaihtanut eli eipä ole vaihtuneet ainakaan kolmeen vuoteen.
Eipä ainakaan tule tekemisen puutetta tälle viikolle uusavuttomalle apinalle. :drinking:
Through difficulties to defeat

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jarruista tosiaan kannattaa pitää huolta. Neste on halpaa ja jarrujen katoamisessa ei ole mitään kivaa sen enempää radalla (btdt) kuin kadullakaan (osin btdt - kahdesta autosta häipynyt yksi jarrupiiri ajossa).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

Itse otan pahvilaatikkoon mukaan öljyä,jäähd.nestettä,jarrunestettä ja vippereitä. Jos sattuu tarviimaan.. Kattelinkin tänään huoltokirjasta, niin jarrunesteet vaihdoin viimeksi ennen alastaron ajoja. 7/2013 ja 5tkm sitten.. Pistetään varmuuden vuoksi vaihtaen.

Juurikin tuo öljyn taso voi laskea yhtäkillisesti ratapäivillä,kun ajettu kaupungissa ja öljyn joukkoon pääsee aina vähän polttoainetta,joka haihtuu sitten kun yhtäkkiä vedetään tulikuumalla koneella rataa ympäri. Varsinkin dieseleissä sattuu tätä.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

Tarkotus olis kans tulla koittamaan. Tavotteita nyt ei ole kummempia, viimeks vähän masensi katusliksien "tehottomuus". Vaihdoin syksyllä jarrunesteet ja etupalat, otti molemmat vähän lämmöstä nokkiinsa. Kulmat vois vielä kattoa ja vähän hienosäätää. Ei kunnossa oleva auto tuolla mitään ihmeempiä ala, mutta jarrupalat voi kulahtaa paskaks. Semirenkaissa on vielä pintaa, joten laitan ne. Puolet hävis pinnasta viimeks. :-D
Ahvenistolla on meteliraja, joten sitä suoraa putkea ei kannata nyt asentaa paikallensa. :-D

Lisäys: Ahvenisto onkin pidemmän kaavan mukaan, nam. Että kyllä ainakin lämmöt nousee mukavasti, kun kahvitteluidenkin lisäksi rataa kerkiää hyvin kiertämään. Täytyykin tehdä lisätarkistus. :-D

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Huonot tarvikepalat voi olla oikeesti vaaralliset jos katovat nopeasti - parhaimmillaan mulla Remsan palat alkoi kadottamaan pitoa ensimmäisen jarrutuksen jälkeen kovasta vauhdista. Kolme jarrutusta niin jarruja ei ollut oikeastaan ollenkaan...

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

Mulla kulu etupalat ihan silmissä, varsinkin redstuffit. Katotaan nyt miten noit keltaiset pelittää. Jarrut pysy kyllä kokoajan, paitsi kahvitauon jälkeen meinas ensmäinen jarrutus vähän yllättää.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

Jarrunesteet vaihdettu tänään,oli kyllä täysin kirkkaat tavarat astiassa jo valmiiksi. Nesteet tarkistettu yms. Kaikki pitäis olla valmista ensmäisiä ratapäiviä varten. Vielä olis siis auton pesu ja kypärä täytyy hakea broidilta lainaksi.

Edit : Ja kaverilta action-kamera lainaksi vklpksi !
Viimeksi muokannut willez, 14 Touko 2014, 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

-HH- kirjoitti:Huonot tarvikepalat voi olla oikeesti vaaralliset jos katovat nopeasti - parhaimmillaan mulla Remsan palat alkoi kadottamaan pitoa ensimmäisen jarrutuksen jälkeen kovasta vauhdista. Kolme jarrutusta niin jarruja ei ollut oikeastaan ollenkaan...
Kahdella eri vehkeellä ajanut Ahvenistoa, toisella myös vanhaa Botniaringiä remsan paloilla, eikä tuollaista tapahtunut. Botniaringiltä jäi laskuriin 35 nopeaa kierrosta (ei tietenkään kerralla).

Voisko vika sittenkin olla jossain muualla?

Nyt sunnuntaina en radalle pääse, koska töissä :(
Kuitenkin kuuloetäisyyden päässä (mikä vaan pahentaa tilannetta :silly:).

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja palkus »

Laitoin donitsit jo alle. Aikas paskat ajella noin normaalisti+ "laakeri" äänet. :-D

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Kenelläkään mitään kätevää tapaa virittää kamera kiinni sisällä niin että kuvakulma nappaa mukaan kojelaudan (ratin) ja näkee mihin mennään. Apparipenkin sivuun jotenkin...?

Avatar
SP
Viestit: 958
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja SP »

Kalusto on pakattuna sunnuntaita varten, Sprintti trailerilla ja pakussa kaikkee tarpeellista :roll: Perjantai/lauantai menee Botniaringillä teamin 997 cup possua huoltaessa eli tulee motorsporttia 3 päivää putkeen....
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Eero
Viestit: 2840
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Eero »

Wiltsu kirjoitti:Kenelläkään mitään kätevää tapaa virittää kamera kiinni sisällä niin että kuvakulma nappaa mukaan kojelaudan (ratin) ja näkee mihin mennään. Apparipenkin sivuun jotenkin...?
Niskatuen tangot?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Oleino
Viestit: 1947
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Mukaan meininkeihin tulossa, mutta vielä vähän auki että millä saavun paikalle. Se kinkereihin sopiva menopeli kun ei ole liikenteessä. :oops:
Tein itse - säästin

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

Ite ajattelin pistää hanttarin ikkunaan imukupilla Sonyn kameran jossa 170 asteinen "kalansilmä" 1080p/60fps. Kuvaamaan sisätiloja. Ja laitteessa wifi niin voi kännykän softalla kattella että kuvakulma on oikea !

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja -HH- »

JaRoDD kirjoitti:
-HH- kirjoitti:Huonot tarvikepalat voi olla oikeesti vaaralliset jos katovat nopeasti - parhaimmillaan mulla Remsan palat alkoi kadottamaan pitoa ensimmäisen jarrutuksen jälkeen kovasta vauhdista. Kolme jarrutusta niin jarruja ei ollut oikeastaan ollenkaan...
Kahdella eri vehkeellä ajanut Ahvenistoa, toisella myös vanhaa Botniaringiä remsan paloilla, eikä tuollaista tapahtunut. Botniaringiltä jäi laskuriin 35 nopeaa kierrosta (ei tietenkään kerralla).

Voisko vika sittenkin olla jossain muualla?
Ei, ihan jarrupaloista johtuva ongelma. Ongelma tuossa oli silloin se että ko. autoon oli silloin hankala saada muita kuin Rempsan paloja. Ja näistä Rempsan paloista on tuttavapiiristä muillakin "hyviä" kokemuksia. Mitä nyt isommiksi vaihdetut jarrut, jäähdytetyiksi vielä muutetut, kesti kierroksen vai kaksi kun tuuman pienemmillä halkasijoilla olevat kiinteät levyt kesti selkeesti paremmin. Myöskin ihan tarvikepaloilla...

Mut kuten jo 90-luvun alkupuolella yks vanha varaosakauppias tuumasi että on "jarrupaloja" ja sitten ihan oikeita jarrupaloja. :lol: Mut toki noissa materiaaleissa on eroja autojen keskenkin, kuten myös palan mitoituksessa, ja en tiiä ovatko miten noita materiaaleja muutelleet. Mutta eipä tartte omiin vehkeisiin ostella kun parempiakin siviilipaloja on tarjolla. Ja mua ei haittaa se vaikka jarrut vinkuu, sehän on monesti ongelma noilla paremmalla kuumakestolla oleville paloille kevyissä jarrutuksissa.
stoichiometric kirjoitti:Mulla kulu etupalat ihan silmissä, varsinkin redstuffit. Katotaan nyt miten noit keltaiset pelittää. Jarrut pysy kyllä kokoajan, paitsi kahvitauon jälkeen meinas ensmäinen jarrutus vähän yllättää.
Niinhän ne vähän tuppaa kulumaan jos niitä jarruja käyttääkin...

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja alamajy »

alamajy kirjoitti:Bertonen ulkoiluttaminen kanssa suunnitelmissa sunnuntaina.
Taitaa Bertone jäädä kuitenkin talliin ja tulemme paikalle 156 pikkubussolla (JOU55).

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Saisikohan kameran kiinni tyyliin nippusiteillä. Kunnon MacGyver-viritys.

RIPA
Viestit: 1228
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulia 2,2 D -16,Barchetta -97, ex-Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Ikävämmän puoleiset talkoot estää ikävä kyllä perhefarkun ulkoiluttamisen tällä kertaa vaikka naapurissa oliskin :(

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja silverine »

....
Liitteet
WP_20140426_15_02_59_Pro__highres (339x600).jpg
WP_20140426_15_02_59_Pro__highres (339x600).jpg (84.37 KiB) Katsottu 11246 kertaa
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja mattijus »

"mulle on joskus käynyt ihan samalla tavalla"
VMP

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Taidan tulla tyttöjen ja Q4:sen kanssa varikolle pyörimään. Radalle ei tällä kertaa ole asiaa.

Avatar
Tärjätom
Viestit: 228
Liittynyt: 01 Loka 2008, 22:28
Car(s): Alfa Romeo Alfetta GTV-85 ->Supercharged GTV6
Paikkakunta: Terjärv

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Tärjätom »

Silverine, minä toivotan että tuo kuva on vanha että moottori on taas kunnossa.

Olen tulossa Ahvenistolle vaikka nopeusmittari ei toimii. Onko kukaan ylimääräinen vanha GTV nopeusmittari?Sähkökäyttöinen, vuosimalli ehkä 80-86. Anturi toimii

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja willez »

Ei paha

Kuva

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Yhdeksän maissa olisi tarkoitus lähteä GTV:llä Vantaalta kohti Ahvenistoa.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Yeah...

Avatar
ragazza
Viestit: 304
Liittynyt: 24 Heinä 2009, 21:06
Car(s): Stelvio 2.0 280hp '19, 159 2.4 JTDm '06, 147 2.0 T.S. '08
Paikkakunta: Seinäjoki/Tampere

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja ragazza »

Tulossa ollaan polttamaan diisselistä karstat pois :)

Käkisalmen Carrera
Viestit: 189
Liittynyt: 20 Elo 2011, 08:37
Car(s): 916 Spider 3.0 V6
Lada 1200L 1.6
ex GTV6, 33 1.7QV 8V
Paikkakunta: Kotka

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Käkisalmen Carrera »

Seittämän jälkeen lähtö Kotkasta. Tänään lauantaina harjoittelin reittiä jo Radalle.comiin Ladalla... Tuleepa käytyä kaks kertaa yhden viikonlopun aikana...
Mikään ei ole niin turhaa kuin hyvät neuvot - niitä ei viisat kaipaa eikä tyhmät kuuntele.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

willez kirjoitti:Ei paha

Kuva
Siispä kuvia myös katkaravunpunaisesti öljytyistä alfisteista! ;)

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Siellähän on ensimmäiset jo asemissa....

http://ahvenisto.lundahl.info/index.html

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Nyt jo harmittaa, että tämänpäivän aikataulut ei oikein natsannut...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Laittakaahan kuvia, itseltäkin jäi väliin tällä(kin) kertaa :roll:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja Finest »

Heh, edellispäivän videossa vähän enemmän porukkaa ja Nissanin liput liehuu.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Tuuli vie ilmeisesti murinat toiseen suuntaan. Piti oikein tulla kattoon, ettei ole sattunut mitään kunnei äänet kantaudu. Ilmeisesti keli on kuuma, onneksi saan olla pääsääntöisesti ilmastoidussa tilassa auringolta suojassa. Ei pala nahka, ei kulu bensaa eikä kuori renkaat.





:(

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ratapäivät 2014

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Tuossa on yksi kuva tältä päivältä:
Kuva

Toinen:
Kuva

Ja kolmas:
Kuva
Viimeksi muokannut JPeltola, 19 Touko 2014, 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin