CARF ratapäivät 2013

Täältä löydät tapaamiset, kebabillalliset, kerhojen tapahtumat, ratapäivät jne. Osallistu tai ehdota uutta!
gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: CARF ratapäivät 2013

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Ainakin tällä viimeisellä ratapäivällä oli kyllä todella nopeat ajat tänä vuonna.
Ite onnistuin saamaan viitisen vuotta sitten hyvä Cuppiajan kun auto ei ollut ihan tikissä jolloin jarruttelin mutkiin normaalia aiemmin.
Mitä tuohon jarrunestepohdintaan tulee niin en tiedä sun auton parannuksista, mutta 'ratajarrupalat' sliksien kanssa ainakin parantaa tilannetta koska tällöin jarrua tarvitsee käyttää vähän vähemmän aikaa. Rei'itetyt jarrulaikat myös auttaa vähän. Vanteiden on hyvä olla mahdollisimman avonaiset, ja jonkinlaiset jarrujäähdytysputket voi mahdollisesti itse värkätä jollei niitä ole. Ja tietysti se että jarruttaa mahdollisimman vähän aikaa. Näillä eväillä pitäisi halpis 'ratajarrunesteen' riittää. Toivottavasti tässä oli jotain mitä et ollut tullu ajatelleeksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: CARF ratapäivät 2013

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^pari kuvaa oli näköjään myös sellaisia, että Bertone oli tullut kuvaan. I like :-D

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: CARF ratapäivät 2013

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^ei, ei! Tänne vaan jatkossakin kaikki kuvat.

wilho
Viestit: 29
Liittynyt: 30 Kesä 2012, 18:28
Car(s): Alfa 147 2.0 T.S.
Alfa 147 V1600 ex
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: CARF ratapäivät 2013

Viesti Kirjoittaja wilho »

Tein pienen video koosteen 9.9. Ahveniston ratapäivästä, nähtävillä tuolla:

http://verde.kuvat.fi/kuvat/Alfa+Romeo+ ... o+9.9..mp4" onclick="window.open(this.href);return false;

Kamera on asetettu radan reunaan ihan mututuntumalla kun ei tuossa Ionissa ole näyttöä 8) Alkuvideo on siis varikon kohdalta ohi ajavista autoista ja loppu pätkä Valkoisen 147 kyydissä.

Paikalla olleilta kuvaajilta olisin kiinnostunut ostamaan otoksia tuosta valkoisesta 147 :mrgreen:

S-postini: vilentt@hotmail.com

Iso kiitos järjestäjille mukavasta päivästä!!

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: CARF ratapäivät 2013

Viesti Kirjoittaja palkus »

gYdEbUh kirjoitti:Ainakin tällä viimeisellä ratapäivällä oli kyllä todella nopeat ajat tänä vuonna. Ite onnistuin saamaan viitisen vuotta sitten hyvä Cuppiajan kun auto ei ollut ihan tikissä jolloin jarruttelin mutkiin normaalia aiemmin. 'ratajarrupalat' sliksien kanssa ainakin parantaa tilannetta. Rei'itetyt jarrulaikat myös auttaa vähän. Vanteiden on hyvä olla mahdollisimman avonaiset, ja jonkinlaiset jarrujäähdytysputket voi mahdollisesti itse värkätä jollei niitä ole. Ja tietysti se että jarruttaa mahdollisimman vähän aikaa. Näillä eväillä pitäisi halpis 'ratajarrunesteen' riittää. Toivottavasti tässä oli jotain mitä et ollut tullu ajatelleeksi.
Taidan hommata paremmat palat, etupalat jo melkein loppu ovatkin (3 reisua :) ) Selenialla on se dot4 raasing neste, joten semmosta myös. Koitin jossain vaiheessa ilman luistonestoa, mutta sitten sisäpyörä sutis suottas. Jarruja sitten tietysti lisälämmittää nuot härpättimet kyllä ( liikaa kun yrittää). Pyöränkulmia täytyy vähän muutella, nyt oli selvästi epäsopivat noille toyoille.

taistelija
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Heinä 2013, 22:24
Car(s): 156 2.0 JTS 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: CARF ratapäivät 2013

Viesti Kirjoittaja taistelija »

Aika kovia aikoja on tuolla Ahvenistolla vedetty.

Mites käytännössä on vakioluokan kuskeilla ollut, onko ihan perusrenkaat vai onko jotain semislicksejä käytössä? Siis maantiekäyttöön hyväksyttyjä ratakumeja? Ja vähän jäykemmäks laitettua alustaa, sehän on sallittua? Vähän on haaveissa jotain ratahommia viritellä ja kun tuo Alfakin tuossa parkkipaikalla... Toki mulla on vain 2.0 eli kärkisijoista ei kannata haaveillakaan, mutta minkälaisiin hommiin pitäis varautua, jos ajattelee, että vaikka ens kesänä pari tapahtumaa kiertäis?

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: CARF ratapäivät 2013

Viesti Kirjoittaja palkus »

Itse sain kipinän gruppon ratapäivillä viime syksynä, tänävuonna carffin 4 päivää ja 1 gruppon. 156 alfalla 2L motilla on ahvenistolla ajettu vakiorenkailla alle 1.43. Matalalla alustalla menee camberit rata-ajoon sopiviksi (oma turhan korkea), joten hyötyä on kovasti. Itse ajoin gruppon ajoissa 18" vakiorenkailla nopeimman aikani, vaikka viimeisessä ajossa oli 16" semisliksit alla. Ainakin omasta mielestä ahvenisto on paras rata pikkulohkolle, alastaro ja jurva vaatisi oikein jo moottorin. :)

Vastaa Viestiin