Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 20 Touko 2019, 08:25



Vastaa viestiin  [ 22 viestiä ] 
Ratapäivät 2019 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 435
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Ratapäivät 2019
Ratakausi lähestyy! Olen aloittanut radalla rälläämisen vasta vanhoilla päivillä, ja osaamisen taso on mitä on, rata-ajo on kuitenkin kiehtonut pikkupojasta lähtien. Mistä klubilaiset ovat ammentaneet oppinsa rata-ajoon, ratapäivillä näkee kuitenkin melko vauhdikasta suorittamista? Itse olen tuubista katsellut aihetta käsittelevia videoita, joissa jotkut avuliaat ratakuskit antavat neuvoja koskien eri juttuja oikeasta ajoasennosta, kiihdyttämisestä, jarruttamisesta, katseen kohdistamisesta oikeaan kohtaan eri radan kohdissa jne. Olen ratapäivillä yrittänyt soveltaa noita neuvoja ja huomannut esimerkiksi sen, miten suuri vaikutus sillä, mihin kohdistat katseesi kaarteessa, (ennen ja jälkeen ) on siihen miten kaarteen ajaminen onnistuu. Koska kilpailuviettini alkaa olla sammuksissa, en ajatellut osallistua esim. Alfa-cuppiin, mutta olisi kiva oppia ottamaan Alfasta enemmän irti silloin kun radalle pääsee.


14 Tammi 2019, 20:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2206
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Itse pölähdin ensimmäistä kertaa ratapäiville kokeilemaan 36-vuotiaana. Sitä ennen en ollut ajanut
edes kartingia koskaan, en mopoilla, prätkillä enkä muillakaan härveleillä. Muutama ylinopeussakko ainoastaan vyöllä.
Ahvenisto oli ensimmäinen rata ja sehän on varsin haastava ja pelottavakin rata jos niikseen ajattelee..
Aika nopeasti homma rupesi kuitenkin radalla taipumaan. CARF:in Sami oli kyydissä ekana päivänä ja vähän
opasti jarrupaikkojen, ajolinjojen ja vaihteiden käytön suhteen. Jyrkistä ajolinjoista huomautettiin jo silloin..
Tuloksetta. Ajan edelleen samaan, omaan tyyliin. Kun nätimmin olen yrittänyt, kello ei tykkää. Autoa on
tietty rakennettu sellaiseksi, että etuvetoista voi heittää mutkaan ja luisut ovat "helposti" hallinnassa.

Ratapäiväilyä voi lähestyä hauskanpito edellä tai tulos-orientoituneesti. Jälkimmäinen on luontaista.
Koko ajan ja joka vuosi pitää päästä kovempaa, muuten ei kiinnosta yhtään.
Tulosta lähestyn radalla nykyään hieman alaviistosta - ensin pitää saada luotto autoon ja rengaspaineet
juuri oikeaksi, että uskaltaa ruveta tosissaan ajamaan. Sitten rupean kellottamaan Racechronolla kierrosaikoja
ja varikolla auton jäähtyessä tutkin sektoriaikoja. Lämppärikierros-kovaa 1 kierros-jäähdyttelykierros-varikolle.
Nostan vauhtia pikku hiljaa - ennen Cup-kierrosta pyrin vetämään ns. kenraaliharjoituksen täysiä.
Nykyään ajan päivän nopeimman aikani aina kisakierroksella - treenikierrosten analysointi +
renkaiden säästäminen + kisa-aggre = tulos.
Parhaimmillaan kierroksella pääsee flow-tilaan ja tekeminen ei ole niin tietoista. Joskus kisakierroksen jälkeen ei
muista kuin yleisfiiliksen siitä miten meni - vasta myöhemmin rupeaa pulpahtelemaan sitä tai tätä muistikuvaa virheistä etc.
Ahvenistolla on aika monta kierrosta tullut ajettua ja muutama omaan tasoon lähes täydellinen suoritus on tullut tehtyä.
Jos olisi helppoa, niin ratapäiväily olisi varmaan loppunut alkuunsa.

Mitä tulee itse ajamiseen niin jarrupaikat mahdollisimman myöhäiseksi, auto aina täysin suorassa jarruttaessa, erittäin voimakkaat
jarrutukset kerralla silloin kun pitää saada vauhtia kunnolla pois, "hiljaa sisään mutkaan, kovaa ulos" mahdollistaa aikaisen kaasulle
menon ja sitä myöten paremman ulostulon - paremman suoravauhdin. Katse aina läpi mutkan, tulevassa eikä konepellissä. Tietysti
jarrupaikat kanttarin vieressä tulee vilkaistua, ettei käy köpelösti. Vaihteiden käyttö autokohtaista - joskus on viisaampaa kierrättää
rajoittajalle kuin vaihtaa isommalle viime tingassa, ennen jarrutusta etc. Parhaalla vääntö/tehoaluella tietysti kannattaa pysytellä.
Persus tavallisesti kertoo oikein mutta kellosta on hyvä tarkistaa, jos kokeilee eri variaatioita vaihteilla.
Joskus etuvetoista pitää "heittää" mutkaan jotta auton saa nopeasti optimaaliseen kulmaan mutkaan mentäessä. Nopea ohjausliike,
joka aikaansaa pienen sivuluisun. Sitä käytän lähinnä hitaammissa mutkissa.
Ajolinjojen suhteen huomaan pyöreiden linjojen sijaan ajattelevani rataa ennemminkin - aina kun mahdollista - suorina linjoina..
Eli jarrutukset syvälle, vauhtia pois reippaasti, kääntö lyhyellä matkalla, pyörät suoraan ja mutkasta ulos. Kärjistäen.

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


15 Tammi 2019, 18:28
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 435
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Hyvä! Kiitos! Lisää kommentteja-kokemuksia kiitos!


15 Tammi 2019, 19:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2006, 17:58
Viestit: 1668
Paikkakunta: Valkeakoski
Auto: 33 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Täältä vähän kevyemmän kaliberin ratapäivä-harrastajan kommentit. Tosin annettakoon heti kärkeen Silverinelle pisteet tinkimättömästä meiningistä. 8)

Viimeisen kymmenen vuoden aikana on tullut ehkä kerran tai pari vuodessa käytyä Carfin ratakarkeloissa. Ratapäivillä on tutustunut mukavaan porukkaan joita on sitten nähnyt muissakin tapahtumissa. Itse rata-ajoa olen treenannut pleikkari-sukupolven edustajana tietenkin virtuaalisesti. Paljon suurempi apu on kuitenkin ollut kun varikolta on lupautunut muutama rata-ajamiseen perehtynyt henkilö sekä näyttämään ajolinjoja että neuvomaan apukuskin paikalta. Ilman sitä apua Ahveniston kierrosaika olisi tänä päivänä sekunteja pidempi. Kiitokset kaikille jotka tunnistavat itsensä. :)

Itselle on toiminut hyvin omien rajojen etsiminen ja se, kun huomaa uuden ajolinjan tuovan selvästi lisää vauhtia. Kuten Silverine yllä sanoi, niin hitaasti sisään ja nopeasti ulos. Sopivaa jarrutuspaikkaa etsiessä ja kokeillessa eri paikkoja mistä taittaa mutkaan sisään.. Palkitsevaa kun huomaa kehittyvänsä. Ja on siinä kovaa ajamisessa oma viehätyksensä. Hienoa että pääsee ihan luvan kanssa koettamaan.

Kaiken kaikkiaan mukavaa touhua, ja väitän etten vieläkään ota kelloa vasten ajamista (ihan) liian vakavasti vaikka ratapäiviä varten on toiset renkaat ja Alfaakin vähän viritetty. :wink:

_________________
Tein itse - säästin


15 Tammi 2019, 21:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Huhti 2004, 02:27
Viestit: 385
Paikkakunta: Lahti
Auto: Fiesta ST -19
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Ratapäiville yksi hyvä vinkki on hyödyntää myös CARF päivien hitaan vuoron ajolinjan opettelu mahdollisuuksia. Hitaalle vuorolle osaavampi kaveri kyytiin ja rauhalliseen tahtiin rataa ympäri hakien mahdollisimman oikeita ajolinjoja. Kerkeää neuvomaan paremmin ja saa monta kierrosta rauhassa hakea ajatusta siitä miten pitäisi mennä. Kerkee myös paremmin keskittymään kaikkiin mahdollisiin jarrutuspaikan merkkikohtiin jne..

_________________
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."


22 Tammi 2019, 18:48
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2206
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
^ Todellakin, hidas ajovuoro on juurikin hyvä ajolinjojen opettamiseen. Mutta niitä oikeita jarrupaikkoja on
kyllä aika mahdoton mieltää hitaassa vauhdissa..ne joutuu hakemaan kohdilleen sitten nopealla vuorolla.

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


22 Tammi 2019, 22:54
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 435
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Joo, hitailla vuoroilla radalla ei ole tainnut olla juurikaan muita kuin minä, eli hyvä tilaisuus kokeilla eri juttuja, koska en haluaisi häiritä nopeilla vuoroilla niitä jotka osaa ajaa.


24 Tammi 2019, 16:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7874
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x2
Arkiauto T-Jet Punto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Kaikki siellä joskus harjoittelee, nopealla ja hitaalla vuorolla. Nopealla ja hitaammalla autolla. Niin kauan kuin noudatetaan sääntöjä ja mennään sovitusti, on siellä nopealla ajovuorolla tilaa myös hitaammilla autoilla ajaville. Ei se niin vakavaa puuhaa ole, että tarvisi sen vuoksi jättää menemättä, että muut ajaa kovempaa. Nopeammat menee sitten vaan ohi.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


24 Tammi 2019, 23:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3250
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Giulietta FL tct & BMW F34 LCI Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
^Hauska kuulla! :mrgreen:


25 Tammi 2019, 13:17
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 435
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Näin on, kyseessähän on harrastustoiminta ja hauskanpito. Olin ensimmäisä kertoja radalla ajamassa Spa-Italia tapahtumassa Belgian Spa:ssa muutama vuosi sitten, siellä jaettiin kaikille osallistujolle A4- kokoinen ohje rata-ajoa varten. Ensimmäinen ohje oli: jäta egosi portin ulkopuolelle, toinen ohje, tai määräys, oli että radalla tulee pysyä ihanneajolinjalla, selkeästi ajolinjan ulkopuolella ajava voidaan liputtaa ulos radalta. Ohittamisesta oli myös ohjeena, että ohittaja vastaa ohittamisen turvallisesta suorittamisesta, sekä kehotettiin muistamaan, että radalla on eri nopeutta ajavia autoja ja nopeuserot tulee huomioida.

Ajosession jälkeen ratavarikolla näytti siltä, eräs Ferrari-kuski oli ilmeisesti unohtanut jättää sen egonsa portin ulkopuolelle, ehkä siinä pelossa että joku varastaa sen, hänen täytyi päästä tutkimaan erään 156GTA:n konehuonetta löytääkseen sieltä jonkinlaisen ahtimen, koska ei voinut hyväksyä sitä, että vakiokoneisella GTA:lla ohitetaan Ferrari. GTA:n kuljettaja esitteli auliisti autoaan ja kertoi että ainoat muutokset olivat Q2- tasauspyörästö, takakattien poisto ja alustasarja. Tosin kyseessä oli myös kilpa-autoilua harrastanut kuski. Ferrari-kuski joutui poistumaan paikalta hyväntahtoisen naureskelun saattamana, hantä ei kyllä naurattanut. Neuvo egon jätttämisestä oli siis aihellinen, sitä noudattamalla jokainen olisi voinut nauttia omasta suorituksestaan.


25 Tammi 2019, 20:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2206
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Ohjeistuksia on monia.. ja keskenään täysin ristiriidassa olevia.
Carfin ratapäivillä - parhaimmillaan(mielestäni) - annetaan nopeammille tai nopealla harjoittelukierroksella oleville
tilaa ajoissa, vilkkua käyttäen ja linjalta pois siirtyen. Kun ajan lämmittely -tai jäähdyttelykierrosta, toimin itse näin.
Vain eteensä tuijottavaa on arvaamatonta ohittaa. Ohituksen jälkeen molemmat voivat keskittyä taas omaan ajamiseensa.
Tämä toimintatapa ei ole missään kirjoitettuna mutta kokeneempi kalusto noudattaa tätä keskenään mielestäni hienosti.
Egoilla ei tämän kanssa ole mitään tekemistä. Apusimpukkakerholaiset ajavat tappituntumalla ja sille katsomossa ihaillen aplodeeraamme.

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


25 Tammi 2019, 23:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 2011
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Opit ajamiseen on ammennettu lähinnä yrityksen ja erehdyksen kautta. Ensimmäisen kerran Ahvenistolla tuli käytyä 2003 ja kalustona oli 1500 lada. :lol: Siitä se innostus lähti touhuun. Ensimmäisen alfan ostin 2005 ja sen jälkeen on tullut kierrettyä carfin ja gff ratapäiviä. Aluksi aika satunnaisesti. Riippuen pitkälti kaluston kunnosta. 2014 lähtien aktiivisemmin.

Katseen suuntamista en ole koskaan edes ajatellut. Kai se tulee aika luonnostaan sitten. Vinkkeinä voisi sanoa että tehokas jarrutus auto suorassa. Mutkaan tulee helposti käännettyä liian aikaisin jolloin ajolinja menee persiilleen eikä sieltä mutkasta päästä vauhdilla ulos. Pitää vaan malttaa. Sitten jos missaa apexin huomaa että kääntö jäi liian myöhäiseksi. Jarrutuksen jälkeen mahdollisimman nopeasti kaasulle. Ylimääräistä vaihtamista kannattaa välttää ellei sitten ole erityisen nopea vaihtaja ja autossa nopea laatikko. Paras ajolinja riippuu paljon myös autosta. Joku transaxel-alfa kääntyy eri tavalla kuin keulapainoinen etuveto.

Oma ajotyyli on aika väkivaltainen. Nopea kääntö mutkaan jonka jälkeen kaasua niin että mutka mennään pidon rajoilla. Tavallaan nojataan renkaaseen koko mutkan ajan. Pyöreämmät linjat toimii paremmin varmasti jollekkin toiselle auto ja kuski yhdistelmälle. Muutaman kerran tullut käytyä kavereiden kanssa kartinkia ajamassa ja siinä en pärjää yhtään vaikka siinä porukassa isolla radalla varmasti olisin vahvoilla. On ne niin eri maailmoja kuitenkin.

Hyvällä mielellä ja huumori mukana näitä ratapäiviä kannattaa kiertää. :-D Saa paljon enemmän irti kun ei koko aikaa suhtaudu niin vakavasti. Kyllähän se huumori tosin loppuu kun laitetaan kellot käyntiin ja lähdetään cup-kierrokselle. Sillon se on maximum attack ja hienoa hommaa sekin.

Mielestäni se on paljon parempi vaihtoehto että seurailee peilejä ja nopeamman tullessa laittaa vilkun päälle ja siirtyy linjalta sivuun. Silloin ohitettava ainakin tietää että hänet on huomattu ja on turvallista mennä ohi. Samalla ei myöskään sotke ohittajan kierrosta. Jos vaan pysyy sitkeästi linjalla ei voi olla varma onko ohitettava tietoinen tulevasta ohituksesta.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


26 Tammi 2019, 00:30
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 435
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Kiitos vinkeistä ohittajalle ja ohitettavalle! Itsekin olen koettanut seurata peileistä mitä takana tapahtuu. Tuo Spa:n radalle annettu ohje ohittamisesta johtui ilmeisesti siitä, että siellä on monia todella nopeita mutkia, joissa väistely voi johtaa yllättäviin vaikeuksiin sekä ohittajalle että ohitettavalle. Itsekin toimin siellä niin, että annoin vilkulla nopeammille merkin ja väistin sivuun suorilla. Opin siinä aika taitavaksi!


26 Tammi 2019, 09:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Marras 2006, 19:55
Viestit: 113
Paikkakunta: Turku
Auto: V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Onko kukaan menossa kesäkuussa Belgiaan? Itsellä olisi suunnitelmissa osallistua tänä vuonna tähän:

Kuva


05 Helmi 2019, 14:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Elo 2010, 19:45
Viestit: 2404
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 75 Turbo America -88
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
^ Spa Italia on muuten edellisenä päivänä.

_________________
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina


06 Helmi 2019, 17:57
Profiili

Liittynyt: 14 Loka 2011, 17:44
Viestit: 435
Auto: Alfa Romeo GTV6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Siinähän olisi täydellinen autoiluviikonloppu; Spa-Italiassa pällistellään hienoja autoja ja ratapäivällä kaahataan yhdellä maailman parhaista moottoriradoista! Itsellä ei tänä vuonna ole tuohon mitään jakoa, mutta sitten kun Alfetta joskus valmistuu, niin rataennätystä täytyy lähteä parantelemaan.


06 Helmi 2019, 21:17
Profiili

Liittynyt: 07 Syys 2016, 15:53
Viestit: 6
Auto: Alfa Romeo GTV 2,0TS -03
Alfa Romeo 159 1,75 Tbi Sportwagon -13
Opel Astra H 1,6 Easytronic STW
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Itsellä autourheilu kiinnostus on ollut Jyväskylän kasvattina päällä lapsesta asti. Taloudelliset resurssit ajoivat nuorena tavoittelemaan vauhdin hurmaa polkupyöräilyn ja tietokone simulaattorien maailmasta. Molemmista on ajolinjonen opetteluun varsin suuri hyöty jonka huomasin kun ensimmäisen kerran menin carfin ratapäiville pari vuotta sitten. Toki sisä karting radalla on tullut jokunen kerta käytyä harjottelemassa ajamista myös. Radalle kun menee niin kannattaa kunnioittaa niin rataa kuin kanssa autoilijoitakin. Ja todellakin unohtaa se ego sinne esson baarin kahvipöytään. Itsellä on nyt rata-ajoa takana 5 kertaa ja nopeita kierroksia ehkä n. 40-50, ahvenistolla kaikki. Joka kerta tulee oppia ja rohkeutta lisää. Kierrosaika on parantunut n.15 sekuntia, ja vieläkin parannettavaa on n.10 sekuntia kun vertaa vastaavan suorituskyvyn autoihin. Vaan eipä kiinnosta paljonko mä häviän muille pääasia on että on hauskaa ja voitan itseni. Paras saavutus apparalla on kun tornin mutkassa meinasin ajaa leveäksi, tarkoittaa lähes varmaa auton vaurioitumista ja ehkä kuskinkin, mutta onnistuin korjaamaan ajovirheen ja sain pidettyä auton radalla. Eli itsensä haastaminen ja ajotaitojen kartuttaminen se on se pääasia. Kierrosaika tulee sitten sen myötä sivutuotteena. Ainakin niin kauan kun alla on siviiliauto. Jos joku antaa alle täysverisen kilpurin niin sitten voi nostaa riskitasoakin. Eli pienin askelin kohti nopeampaa kierrosta. Edesmennyt idolini Ayrton Senna kertoi eräässä dokkarissa että kun hän ajaa niin mielessään hän on jo menossa seuraavassa mutkassa. Ja sekin pitää täysin paikkaansa, mutta vaatii älyttömän määrän kierroksia jotta radan osaa niin hyvin ulkoa että oikeat linjat ja jarrupaikat tulee flowssa joka kerta samanlailla.


28 Helmi 2019, 13:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Marras 2006, 19:55
Viestit: 113
Paikkakunta: Turku
Auto: V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Alastarolla ajetaan nykyään pitkää lenkkiä ja pinta on taas uusittu

https://youtu.be/ONyHe9_FYyU


29 Huhti 2019, 19:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2206
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
^ Ei saa salaharjoitella - jokaisesta kierroksesta lisätään sekunti Cup-aikaan kesällä!
Ja jos on vähänkään kivaa ollut radalla, niin nuhdellaan kaikkien edessä. Niih!

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


29 Huhti 2019, 20:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Marras 2006, 19:55
Viestit: 113
Paikkakunta: Turku
Auto: V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Onneksi Breralla ei montaa kierrosta pääse jarrupalakaupassa käyntien välissä.

Taas meni Mintexit tomuksi illassa. Mistäköhän ferodoja kannattaisi hommata jos ei halua maksaa niistä omaisuuksia?


29 Huhti 2019, 20:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Marras 2006, 19:55
Viestit: 113
Paikkakunta: Turku
Auto: V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Niin ja punainen Giulia bongattu myös tänään salaharjoittelemassa!


29 Huhti 2019, 20:52
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Syys 2005, 10:07
Viestit: 2206
Paikkakunta: Espoo
Auto: Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Ratapäivät 2019
Kävin tänään salaharjoittelemassa - nyt julkista - Apparalla ja töräyttämässä suoralla putkella epävirallisen
katu-Alfojen möykkä-ennätyksen desibelimittariin. 109dB:tä. Nippa nappa pääsin ajamaan. Melupäivänä.

_________________
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM


15 Touko 2019, 21:58
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 22 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com