"halpaa" huoltoa...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

"halpaa" huoltoa...

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Vihdoinkin sain auton kuntoon. Eli vaihtoon meni ajoituksenmuunnin ja termostaatti. Ei kuulosta enää dieseliltä, varsinkaan kylmänä ja kulutuskin tippui litralla. Samalla kannatti vaihtaa myös jakohihna hiluineen kun kerran tuli se pois otettua. Eli erittäin positiivinen lopputulos, varsinkin kun eivät tarjonneet "mutku ei tuu vikakoodia - selitystä". Näin siis Tre:ella.

Mutta se järkyttävä hinta; eli kaikki tämä DA:ssa 1450€.... :shock: Autossa oli Delta-vaihtotakuu tms. jolloin enää omakustannushintaa tuli "vain" 915€... morjes.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

No tuo on väöhemmän kuin eno pulitti taannoin kun VW Polon SDI-kone sano poks 62 tkm:n kohdalla. HInta-arvio oli 4000 Euroa, josta hänen piti itse lopulta maksaa kolmasosa.
MP

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

MP kirjoitti:No tuo on väöhemmän kuin eno pulitti taannoin kun VW Polon SDI-kone sano poks 62 tkm:n kohdalla. HInta-arvio oli 4000 Euroa, josta hänen piti itse lopulta maksaa kolmasosa.
... Mutta kuinka paljon mahtaisi olla hinta-arvio, jos 156:n kone sanoisi poks... :roll:

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Voisko Alfassakin niin käydä :wink: ei kai...
MP

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Scuore sportivo kirjoitti:
MP kirjoitti:No tuo on väöhemmän kuin eno pulitti taannoin kun VW Polon SDI-kone sano poks 62 tkm:n kohdalla. HInta-arvio oli 4000 Euroa, josta hänen piti itse lopulta maksaa kolmasosa.
... Mutta kuinka paljon mahtaisi olla hinta-arvio, jos 156:n kone sanoisi poks... :roll:
Minun autoa hieman korjailtiin öljynkulutuksen vuoksi ja lasku oli jo tuon 4000 euroa,tosin vaihtoautotakuun aikana,joten ei tarvinnut itse maksaa.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Tsiisös mikä hinta, kun teetin omaani 60 tkm huollon, lisätöinä vaihdettiin myös toi ajoituksenmuunnin, ohjaustehostimen öljyt, jarrunesteet, jäähdytin-nesteet ja vaihdettiin sivuvilkut kirkkaisiin. Nokkahihna hiluineen ja muut tietysti normaalin huolto-ohjelman mukaan. Ja hinta oli 970 eur.

Tulipas termostaatille hintaa 480eur...

P.S. Paja ei ollut DA, mutta valtuutettu huolto kuitenkin.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Jaahas, itsellä on oma kaunotar menossa ajoituksenmuuntimen vaihtoon ensi keskiviikkona. Kustannusarvioksi hemmot arvioivat n. 600 euroa. Itselläkin on vaihtoautotakuu, joten oma pussi kevenee n. 200 e:llä.

Millaisia lämpötiloja m.sa:lla näytti alfan lämpömittari ennen termarin vaihtoa ja sen jälkeen? Itsellä on lämpimänä piirun vaille 70 astetta. Eivätkä lämmötkään kylmänä kovin nopeaa nouse. Termari taitaa maksaa lähemmäs 1000 mummumarkkaa DA:ssa vai kuinka, kun tarvikkeenakin maksaa yli sata euroa??? :roll:


Jatketaan vielä asian vierestä samaan topicciin: Onkohan ihan normaalia, että moottori käy tyhjäkäynnillä kylmänä n. 2000 r/min. Aikaisemmin n. 10 asteen keleillä moottori kävi pienempää tyhjäkäyntiä, mutta nyt kelien ollessa lähempänä nollaa käy kone aluksi todella reiluilla kierroksilla. (ei kyllä entinen auto motronicin ohjaamana käyttäytynyt em. tavalla)

Olen puhdistanut "kaasuläpän" töhnästä. Puhdistuksen tein tyhjäkäynnin heilumisen takia, mutta se ei poistanut kokonaan ongelmaa. Tyhjäkäynti vaeltelee vielä vähän auton ollessa liikkeessä. Vieläkö vois puhdistella jotain kotikonstein, vai meneekö jokin osa kohta vaihtoon?

Lasse
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Touko 2003, 03:05
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja Lasse »

Voi jesus mitä rahamääriä! Tein eilen saman homman ilman termaria hintaan 380e sis. osat jakohihna, tasapainohihna, kiristin, ohjainlaakeri ja muuntimen korjaussarja. N. puolet tästä oli työn osuus. Haloo! :crazyeyes:

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Lasse kirjoitti:Voi jesus mitä rahamääriä! Tein eilen saman homman ilman termaria hintaan 380e sis. osat jakohihna, tasapainohihna, kiristin, ohjainlaakeri ja muuntimen korjaussarja. N. puolet tästä oli työn osuus. Haloo! :crazyeyes:
On kyllä ollu melkoisen halvat osat sitten.. Itse tein 120 huollon, sis siis jakopään kilkkeet hintaan 575

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mulla oli lämmöt siinä neulan verran yli 50 asteen ennen ja nyt pari neulaa yli 75 asteen viivan. Ei kuulemma juuri nouse sen yli normaaliajossa. Ennen vaelteli koko ajan sen mukaan oliko esim. valoissa vai pikatiellä. Termostaatti maksoi jotain 170€ ja vaihto pienet 89€... Joista puolet jäi mulle.
Abarth 500 Esseesse

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Lasse kirjoitti:Voi jesus mitä rahamääriä! Tein eilen saman homman ilman termaria hintaan 380e sis. osat jakohihna, tasapainohihna, kiristin, ohjainlaakeri ja muuntimen korjaussarja. N. puolet tästä oli työn osuus. Haloo! :crazyeyes:
Missä tähän hintaan? DA:lla maksaa pelkkä tasapainoakselin remmikin 115€. Vois kai jättää pois...
Abarth 500 Esseesse

Lasse
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Touko 2003, 03:05
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja Lasse »

paikka on da:n anagrammi= ad. osien ovh oli 238 josta sain aleja n. 30%
tasapainoakselin hihnan ovh muuten oli 47,30

Lasse
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Touko 2003, 03:05
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja Lasse »

ainiin jäi tosta pois toi muuntimen korjaussrj. jonka hain da:sta, sehän maksoi huimat 6e

Avatar
Naiko
Viestit: 86
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Re: "halpaa" huoltoa...

Viesti Kirjoittaja Naiko »

m.sa kirjoitti:Vihdoinkin sain auton kuntoon. Eli vaihtoon meni ajoituksenmuunnin ja termostaatti. Ei kuulosta enää dieseliltä, varsinkaan kylmänä ja kulutuskin tippui litralla. Samalla kannatti vaihtaa myös jakohihna hiluineen kun kerran tuli se pois otettua. Eli erittäin positiivinen lopputulos, varsinkin kun eivät tarjonneet "mutku ei tuu vikakoodia - selitystä". Näin siis Tre:ella.

Mutta se järkyttävä hinta; eli kaikki tämä DA:ssa 1450€.... :shock: Autossa oli Delta-vaihtotakuu tms. jolloin enää omakustannushintaa tuli "vain" 915€... morjes.
Jaa että termarille tuli hintaa 450€ :crazyeyes: Vaihdoin kans ajotuksenmuuntimen, remmit ja hilut DA:ssa vaasassa ja hinnaksi tuli hieman alle 1000€. Sanoin vielä et asentavat sen uudemman mallin muuntimen et olis se alk.vika korjattu...

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Aika kauheita hintoja :shock:

No, yksityiselle Alfaa ei varmaan kannata viedä (ainakaan 156:sta). Ei etenkään jos hihnanvaihto on kyseessä. Eivät varmaan tiedä Alfoista oikein mitään.

No, ei mulla kokemuksia ole deltastakaan. Asun Turussa. Onko jollain muulla kokemuksia Turun deltan huoltotoiminnasta?

Kallista on, mutta onko työn laatu silti edes kohtalaista? Olisi kamala juttu maksaa itsensä kipeäksi ja silti huomata, ettei mitään ole korjattu tai auto on samassa kunnossa kuin ennen huoltoa. Näinkin varmaan tapahtuu.

Olen muuten aina ihmetellyt, mikä on tuo pientarvikelisä. Onko se jotain muttereita tms? vai laskuttavatko vain fiiliksen mukaan?
Ammattina autokauppa

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

niki kirjoitti:No, ei mulla kokemuksia ole deltastakaan. Asun Turussa. Onko jollain muulla kokemuksia Turun deltan huoltotoiminnasta?

Kallista on, mutta onko työn laatu silti edes kohtalaista? Olisi kamala juttu maksaa itsensä kipeäksi ja silti huomata, ettei mitään ole korjattu tai auto on samassa kunnossa kuin ennen huoltoa. Näinkin varmaan tapahtuu.

Olen muuten aina ihmetellyt, mikä on tuo pientarvikelisä. Onko se jotain muttereita tms? vai laskuttavatko vain fiiliksen mukaan?
On kokemuksia... perseestä ainakin minun kohdalla oli. kerran erehdyin Croman sinne kiikuttamaan käyntihäiriön vuoksi kun ei itsellä ollut tiloja rassailla, vaihtoivat tulpat kahteen kertaan ja uusivat joitakin alipaineletkuja + säätivät ruiskun... ei auttanut kuitenkaan asiaan muutakuin pahentavasti ja auto jätti seuraavana päivänä koulun pihaan! ja laskua tuli about 2400 vanhaa markkaa ja takuuta työllä ei tietenkään ollut... kyllä muuten opiskelijaa kirpaisi.. :2gunfire: Loppujen lopuksi vikana oli vain väärin säädetty ilmamäärämittari. :?

Vastaa Viestiin