156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja alfista »

Sulake kunnossa, silti vaihdettu kokeeksi.

Eli onko muilla ollut vastaavaa vikaa? Ei lämpiä takalasi, eikä peilit. Vastuslangan katkoja en ole vielä tutkinut, mutta ei kai se pimentäisi peilienkin lämmitystä. Napista, siihen syttyy merkkivalo normaalisti. Sulakerasian tienoilta kuuluu samalla pieni napsahdus, rele?

Onko esimerkiksi tyypillisiä liitinvikoja?

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Up...
Eikö kellään muulla oo tosiaan takalasin lämppäri temppuillu? Peilit ei myöskää lämpene. Asiaa tutkittiin eilen Deltalla, mutta eivät äkkiseltään löytäneet vikaa. Pitäis kuulemma purkaa enemmän. Tosin, mikä ihmeellisintä - eivät veloittaneet puolen tunnin työstä mitään :crazyeyes:
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Huomasin että repsikan peili on omasta lakannut lämpiämästä. Jos sen saannista/hinnasta/vaihdosta on tietoa niin otetaan vastaan. Vaikkei kriittistä olekaan niin vetää ilkeästi huuruun parkkihalliin ajaessa.

Saako sen muuten ehjänä irti jotta vois mitata tuleeko sinne sähköä?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Kyllä sen irti saa. Kampeaa meisselillä sisäpuolelta sen muovisen suojuksen irti niin pääsee käsiksi pultteihin jolla se peili on kiinni. Siellä on myös liitin piuhoille. Motonetissä ainakin myydään uusia peilejä.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Tildy kirjoitti: Eikö kellään muulla oo tosiaan takalasin lämppäri temppuillu? Peilit ei myöskää lämpene.
Mulla pimeni takalasin lämppäri pari talvea sitten; liitin oli irronnut takalasin vierestä. Painoin liittimen kiinni ja avot, taas toimi ja on toiminut sen jälkeenkin. Se liitin on sedanissa ( vm -98 ) verhoilun alla takalasin vieressä oikealla puolella.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Muistatko pimenikö peilit samalla, eli onko kytketty rinnan/sarjaan? Liitin lienee siis sen C-pilarin muovin alla.

Sori:
Wile E. Coyote kirjoitti:Huomasin että repsikan peili on omasta lakannut lämpiämästä. Jos sen saannista/hinnasta/vaihdosta on tietoa niin otetaan vastaan. Vaikkei kriittistä olekaan niin vetää ilkeästi huuruun parkkihalliin ajaessa.

Saako sen muuten ehjänä irti jotta vois mitata tuleeko sinne sähköä?
Tästähän se jo ilmenee, että erikseen saavat sähköä. Olishan se hullua muutenkin.

Avatar
Maunu
Viestit: 3483
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla pimeni lämppärit muutama vuosi sitten. Muistaakseni asia korjaantui tinaamalla auennut liitos lämppärin releestä. Taisi sijaita ratin alapuolella ja olla keltaisen värinen. Tämä kyllä sitten ihan todella harmaata muisti kuvaa.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Maunu kirjoitti:... pimeni lämppärit ...
Tuo monikko kuullostaa oikealta. Rele löytyneekin helpohkosti koska se naksahtaa katkaisinta käytettäessä, tanks! Pitää tarkistaa.

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re:

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Maunu kirjoitti:Mulla pimeni lämppärit muutama vuosi sitten. Muistaakseni asia korjaantui tinaamalla auennut liitos lämppärin releestä. Taisi sijaita ratin alapuolella ja olla keltaisen värinen. Tämä kyllä sitten ihan todella harmaata muisti kuvaa.
Nostetaanpas vanha aihe ylös. 156:ssa (2.0 TS 1999) ei takalasin lämmitin toimi: ei syty valo katkaisijaan painettaessa eikä naksu mikään relekään. Ratin alapuolelta löytyi kyllä parikin keltaista relettä, mutta ne tuntuisivat molemmat toimivilta. Voiko joku vahvistaa, että jompikumpi (kumpi?) ratin alla sijaitsevista keltaisista releistä tosiaan on takalasin lämppärin rele?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

TeroV. kirjoitti:
Maunu kirjoitti:Mulla pimeni lämppärit muutama vuosi sitten. Muistaakseni asia korjaantui tinaamalla auennut liitos lämppärin releestä. Taisi sijaita ratin alapuolella ja olla keltaisen värinen. Tämä kyllä sitten ihan todella harmaata muisti kuvaa.
Nostetaanpas vanha aihe ylös. 156:ssa (2.0 TS 1999) ei takalasin lämmitin toimi: ei syty valo katkaisijaan painettaessa eikä naksu mikään relekään. Ratin alapuolelta löytyi kyllä parikin keltaista relettä, mutta ne tuntuisivat molemmat toimivilta. Voiko joku vahvistaa, että jompikumpi (kumpi?) ratin alla sijaitsevista keltaisista releistä tosiaan on takalasin lämppärin rele?
Tässä juttua eLearnista, kyseessä on rele R3 mutta nappulan valon hoitaa ilmastointi yksikkö, ei rele

HEATED REAR WINDSCREEN AND DOOR MIRROR DEFROSTING - Description

The rear window heater element, door mirror demister coils and the windscreen heater element absorb a considerable amount of energy. They must therefore be turned off once they have been working for a certain period of time.

The demisting of the heated rear windscreen and the rear view mirrors takes place with a timer, according to the following logic.

The system is turned on with:

the ignition in the ON position
engagement signal coming from the special button, in the air conditioning/heater control panel (or from the "rapid demisting" function of the actual air conditioner).
The resistances remain supplied for 20 minutes, then the power supply is cut off.

The power supply is also cut off under the following conditions:

ignition key in the OFF position;
disengagement signal from the button (or from the "rapid demisting" function);
after the initial 10 minutes of operation, if the battery voltage goes below 11.6 V (if the voltage goes back up above 13 V, then the supply is restored).
This control logic is managed by the integrated services control unit on the right hand side, under the dashboard. (the climate control/heater control unit only "houses" the control button and the LED, but does not affect the activation logic in any way).

The defrosting circuit is protected by a special fuse and controlled by a specific relay located in the junction box.



The LED in the button stays on whilst the heated rear windscreen is activated.



HEATED REAR WINDSCREEN AND DOOR MIRROR DEFROSTING - Functional description

The heated rear windscreen relay R3 , located in the junction unit B1 , controls the simultaneous activation of the demisting of both the rear windscreen P55 and the external rear view mirrors P60 and P61 .

The relay R3 is supplied by the direct line from the battery through the fuse F11 - always for B1 - and the maxifuse J/B1 of B5 up to 2/99 or of B99 from 2/99.

The supply for the coil for relay R2 is controlled by the ignition. (INT/A) of line protected by fuse B10 up to 2/99 or fuse F6 of the additional fuse box B98B from 2/99.

An earth signal coming from the integrated services control unit M40 (pin 9 of connector B) energizes the coil of the relay R1 , with the supply consequently sent to resistors P55 , P60 and P61 . (the control circuit of the heated rear window P55 passes through the aerial P22 control unit. ( E3510 RADIO )

The control unit M40 is supplied when the ignition (INT) is switched on from the line for fuse F1 of the junction unit B1 (pin 7 of connector B).


At the same time as the activation of the resistors, a signal is sent (from pin 11, of connector B of M40 ) to light up the LED in the control button which is located in the climate control unit M70 .


When an earth command is received (pin 14 of connector B) coming from the heater H80 (heated rear windscreen on button pressed), according to the control logic described previously, a command is sent which energizes the coil of the relay R1 . (pin 9 of connector B). At the same time as the activation of the resistors, a signal is sent (from pin 11, of connector B of M40 ) to light up the LED in the control button which is located in H80 .



HEATED REAR WINDSCREEN AND DOOR MIRROR DEFROSTING - Wiring diagram



Component code Name Assembly reference

B1 Junction unit 5505A

B5 MAXI FUSE box-1 -

B5 MAXI FUSE-1 box -

B5 MAXIFUSE box-1 -

B10 Fuse controlled by ignition (INT/A) -

B10 Key-dependent supply fuse (INT/A) -

B98 Supplementary fuse box 5505A

B99 Maxifuse box on battery -

B99 Maxifuse box on battery 5530B

C20 Passenger side dashboard earth 5505A

C31 Rear right earth 5505A

C32 Rearscreen earth 5505A

D20 /Rear dashboard coupling -

D20 Dashboard/rear connection -

D21 Dashboard/air conditioning-heater connection -

D21 Dashboard/air conditioning-heater coupling -

D30
Front left door connection
-

D30 Rear / front door connection left -

D30 Rear / front door coupling left -

D31 Coupling for rear/right front door -

D31 Front right door connection -

D31 Rear coupling / front right. door -

D31 Right front door rear coupling/. -

D87 Left tailgate / rear coupling -

D87 Left tailgate rear coupling/ -

D88 Right /tailgate rear coupling -

D88 Right tailgate rear coupling/ -

H1 Ignition switch 5520A

H80 Climate control controls 5020B

H80 Climate control system controls 5020B

M40 Integrated services control unit 5505A

M70 Climate control system control unit 5040D

P22 Aerial and heated rear window control unit 5570T

P22 Aerial control unit 5570T

P22 Aerial control unit 7095B

P55 Heated rear windscreen 7035B

P55 Heated rear windscreen 7035B

P60 Left door mirror 7005R

P61 Right door mirror 7005R
Liitteet
Heater.jpg
Heater.jpg (53.88 KiB) Katsottu 4257 kertaa
Releet
Releet
ReleR3.jpg (65.84 KiB) Katsottu 4257 kertaa

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Kiitos infosta! Pitää mennä sukeltelemaan kojelaudan alle vielä kertaalleen.

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Ei vaan meinaa selvitä takalasinlämppärin toimimattomuuden syy. Rele on ok, samoin sulakkeet. Tsekkasin takalasilta liittimetkin, mutta nekin näyttäisivät olevan kaikki ok. Johdoissa tai liittimissä en ole mitään sanomista nähnyt. Pieniä epäilyksiä kohdistuu hanskalokeron takana olevaan mm. takalasinlämmitintä ohjailevaan valkoiseen purkkiin "M40 Integrated services control unit 5505A", johon tulee kolme moninapaliitintä. Silmämääräisesti piirilevy on kunnossa, mitään hapettumia ei näy päällepäin. Sielunelämästä sen sijaan on vaikeampi sanoa mitään suuntaan tai toiseen silmämääräisesti. Tämä autoyksilö on seisoskellut konevikaisena viitisen vuotta, josta ajasta osan ulkosalla. Elektroniikka voisi tuona aikana jo ehtiä ottaa itseensä kosteudenvaihteluista.

Sattuisiko kenelläkään olemaan Pirkanmaan suunnalla kyseistä ohjausyksikköä kokeiltavaksi? Ei viitsisi suotta uutta purkkia ostaa (ellei sitten sellainen jostain ihan muutaman euron hinnalla irtoa).

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

TeroV. kirjoitti:Ei vaan meinaa selvitä takalasinlämppärin toimimattomuuden syy. Rele on ok, samoin sulakkeet. Tsekkasin takalasilta liittimetkin, mutta nekin näyttäisivät olevan kaikki ok. Johdoissa tai liittimissä en ole mitään sanomista nähnyt. Pieniä epäilyksiä kohdistuu hanskalokeron takana olevaan mm. takalasinlämmitintä ohjailevaan valkoiseen purkkiin "M40 Integrated services control unit 5505A", johon tulee kolme moninapaliitintä. Silmämääräisesti piirilevy on kunnossa, mitään hapettumia ei näy päällepäin. Sielunelämästä sen sijaan on vaikeampi sanoa mitään suuntaan tai toiseen silmämääräisesti. Tämä autoyksilö on seisoskellut konevikaisena viitisen vuotta, josta ajasta osan ulkosalla. Elektroniikka voisi tuona aikana jo ehtiä ottaa itseensä kosteudenvaihteluista.

Sattuisiko kenelläkään olemaan Pirkanmaan suunnalla kyseistä ohjausyksikköä kokeiltavaksi? Ei viitsisi suotta uutta purkkia ostaa (ellei sitten sellainen jostain ihan muutaman euron hinnalla irtoa).
Ihan vaan varmuuden vuoksi kysyn mittasitko jännitteen lämmittimeltä?
Jos se ohjauspurkki on niin fiksu ettei sytytä valoa kun virtapiiri on poikki.

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

En mitannut. Tuskin takalasille asti kuitenkaan virtaa tulee, kun ei relekään napsahtele kytkintä painettaessa. Eiköhän tuo rele erota virtapiirin siten, ettei purkki varsinaisesti tiedä, mitä takalasilla tapahtuu. Voi siellä tietysti joku erillinen valvonta olla, en ole varma.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Releen voi testata helposti, ota se moduli 5505A irti ja anna suoraan maata sille releelle.
Pistä virrat päälle ja releen pitäis naksahtaa.
Testaa se johdolla jossa on pieni sulake, ihan varmuuden vuoksi.

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Ei takalasin lämmittimen releen toimivuudesta ole epäselvyyttä, kyllä se toimii. Testasin sen 155:sen sumuvaloreleen kannassa, jossa on sama napajärjestys, ja hyvin näytti sumarit syttyvän ja sammuvan. Voisihan sen toki testata omalla paikallaankin, mutta sitten pitäisi tietää mikä kolmesta purkkiin tulevasta moninapaliittimestä sisältää releen maadoituspiuhan ja mikä pinni se siinä liittimessä on.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

TeroV. kirjoitti:Ei takalasin lämmittimen releen toimivuudesta ole epäselvyyttä, kyllä se toimii. Testasin sen 155:sen sumuvaloreleen kannassa, jossa on sama napajärjestys, ja hyvin näytti sumarit syttyvän ja sammuvan. Voisihan sen toki testata omalla paikallaankin, mutta sitten pitäisi tietää mikä kolmesta purkkiin tulevasta moninapaliittimestä sisältää releen maadoituspiuhan ja mikä pinni se siinä liittimessä on.
Voithan kokeilla siitä releen kannasta kumpi puuttuu, siis +/-
Sitä voi päätellä onko vika virtalukolta tulevassa + johdossa vaiko 5505A:ta tulevasta maasta.
Virtaa/maata pitää antaa piuhaan,ei suoraan liittimeen. Niin tulee testattua liittimeen pesinyt hapetus

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

koltiainen kirjoitti:Voithan kokeilla siitä releen kannasta kumpi puuttuu, siis +/-
Sitä voi päätellä onko vika virtalukolta tulevassa + johdossa vaiko 5505A:ta tulevasta maasta.
Virtaa/maata pitää antaa piuhaan,ei suoraan liittimeen. Niin tulee testattua liittimeen pesinyt hapetus
Virtakynällä tehtyjen kokeilujen perusteella virtalukolta tulee kyllä relekantaan plussaa, kun virrat laittaa päälle, mutta maata ei releelle tule. Eli vika on kytkimessä, 5505A -purkissa tai sitten piuhoissa?

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

TeroV. kirjoitti:
koltiainen kirjoitti:Voithan kokeilla siitä releen kannasta kumpi puuttuu, siis +/-
Sitä voi päätellä onko vika virtalukolta tulevassa + johdossa vaiko 5505A:ta tulevasta maasta.
Virtaa/maata pitää antaa piuhaan,ei suoraan liittimeen. Niin tulee testattua liittimeen pesinyt hapetus
Virtakynällä tehtyjen kokeilujen perusteella virtalukolta tulee kyllä relekantaan plussaa, kun virrat laittaa päälle, mutta maata ei releelle tule. Eli vika on kytkimessä, 5505A -purkissa tai sitten piuhoissa?
Miten voi olla nuin vaikiasti toteutettu lasin lämmitys?
Pidemmälle kun ajattelin niin se johtuu varmasti siitä huurteenpoisto asennosta, sehän pistää takalasin lämppärin päälle.
Oletko kokeillut syttyykö valo huurteenpoisto asennossa?

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

koltiainen kirjoitti:Miten voi olla nuin vaikiasti toteutettu lasin lämmitys?
Pidemmälle kun ajattelin niin se johtuu varmasti siitä huurteenpoisto asennosta, sehän pistää takalasin lämppärin päälle.
Oletko kokeillut syttyykö valo huurteenpoisto asennossa?
Tarkoitatko huurteenpoistoasennolla sitä, että laitetaan puhallus etulasille vai jotain muuta? Sillä ei ole merkitystä, mihin suuntaan puhallus on asetettu, takalasinlämmitin on yhtä mykkä kaikissa asennoissa. Ilmastointia tässä 156:ssa ei siis ole, pelkkä lämmityslaite.

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

TeroV. kirjoitti:
koltiainen kirjoitti:Miten voi olla nuin vaikiasti toteutettu lasin lämmitys?
Pidemmälle kun ajattelin niin se johtuu varmasti siitä huurteenpoisto asennosta, sehän pistää takalasin lämppärin päälle.
Oletko kokeillut syttyykö valo huurteenpoisto asennossa?
Tarkoitatko huurteenpoistoasennolla sitä, että laitetaan puhallus etulasille vai jotain muuta? Sillä ei ole merkitystä, mihin suuntaan puhallus on asetettu, takalasinlämmitin on yhtä mykkä kaikissa asennoissa. Ilmastointia tässä 156:ssa ei siis ole, pelkkä lämmityslaite.
Juu, se taitaa olla ilmastoidussa mallissa, se pistää puhalluksen lasille, ilmastoinnin päälle ja takalasin/peilien lämmityksen päälle.
Helpointa lienee vetää maa kytkimen kautta releen jalkaan, silloin pitäis toimia lämppäri.
Oletko etsinyt uutta/käytettyä 5505A punukkaa?

Avatar
palkus
Viestit: 5469
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja palkus »

Nostellaas vähä. :) Porsis perkule takalasin lämppäri + kuskin penkinlämmitys. :( Meneehän noita, varsinkin penkinlämmittimiä, mutku noit pimeni vähän niinku samaan aikaan. Mitenkäs helppo on ottaa ehjänä niitä c-pilarin airbag-verhoiluja irti? jotta pääsis mittaamaan imatraa. Olikos se liitos siellä oikialla puolella? Sulakkeet ja releet jo kattelin, penkinlämmitintä en oo vielä mitannut. Ja sitten semmonen, että jos laittaa lämmityksen päälle, niin pysyy vain alta 10min päällä, muistaakseni viimetalvena pysy pidempään ja jossain luki, että 20min oli se aikakatkasu. Boxi porsinu vai mitäs. Peilit kyllä lämpenee.

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 156 takalasin lämmitin lopetti sopimuksen

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

koltiainen kirjoitti:Oletko etsinyt uutta/käytettyä 5505A punukkaa?
Päivitetäänpäs tämä case ajan tasalle: Toista purkkiakin kokeilin, muttei auttanut sekään. Vihdoin toissapäivänä otin itseäni niskasta kiinni ja otin säätimet kojetaulusta käsiini. Ensin epäilin kytkimen kuntoa, mutta se näytti olevan kunnossa. Vika löytyi lopulta säätimien takana kulkevasta harmaasta, neljä johdinta sisältävästä lattakaapelista. Yksi johto oli jostain syystä irronnut tinauksistaan, olisiko ottanut kipeää, kun joskus vaihdoin säätimien valaistuksen polttimoita radion asennusaukon kautta. Samalla tinailin kuntoon kaikki muutkin epäilyttävän näköiset kohdat lattakaapelin liitoksista. Nyt lämmitin ilmeisesti toimii - ainakin valo syttyy kytkimeen ja kojelaudan alla rele napsuu lupaavasti. Lämpimässä tallissa ei lämmittimen toimintaa voinut todeta, mutta nyt on Alfa ulkona, joten huomenna pääsee tarkistamaan, onnistuiko remontti vai ei.

Vastaa Viestiin