Alfa Romeo 156 2.4 JTD -98

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
silencio
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Loka 2006, 19:56
Car(s): Alfa Romeo 159

Alfa Romeo 156 2.4 JTD -98

Viesti Kirjoittaja silencio »

tuli ostettua tänään tommonen riisseli alffa kysyisin mitä tyyppi vikoja on kyseisessä autossa?.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

luepa tuolta Tekninen osio/FAQ sta, siellä on listattuna kaikennäköstä, osa on tyyppivikoja ja osa vaan muita vikoja, diesel mallille ominaisia sieltä ei kyllä taida pahemmin löytyä kun on aika harvinainen versio. Pitkä lista ei tarkoita että kaikki viat tulee yhteen autoon :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Dieseleissä ei vaan ole koskaan mitään vikaa :P

Ilmamassamittareista niistäkin tuntuu menevän, lisäksi useammassakin yksilössä on ilmeisesti moniurahihnan kiristin alkanut pitää rumaa räklättävää ääntä. Muuta ei sitten ole juuri tullut vastaan, jos ei lasketa lastutettujen vermeiden voimansiirtomurheita.
- Epäkelpokeräilijä -

silencio
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Loka 2006, 19:56
Car(s): Alfa Romeo 159

Viesti Kirjoittaja silencio »

kiitos vinkeistä.sellaisen olen huomannu että oikealle käännettäessä ja kiihdytettäessä tuntuu kummaa ravistusta voiskahan olla jotain vetoakselissa?.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

silencio kirjoitti:sellaisen olen huomannu että oikealle käännettäessä ja kiihdytettäessä tuntuu kummaa ravistusta voiskahan olla jotain vetoakselissa?.
On tainnut nivelvaivoja tulla Alfaan :wink:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

No joo, melko vaivaton peli ollu..

Helmikuun alussa hommasin ja nyt on vaihdettu vasta vaihteisto, vauhtipyörä, kytkin ja turbo. Turbo on menny ainakin yhdestä muustakin Suomessa. Myös moniurahihnan kiristin metelöi :)

Jossain välissä oli myös erinäisiä diesel-vuotoja korkeapainepuolella.

Muuten kyllä oikein kiva peli varsinkin lastutettuna :)

silencio
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Loka 2006, 19:56
Car(s): Alfa Romeo 159

Viesti Kirjoittaja silencio »

tänään selvis tärinän syy oikeanpuolen alatukivarren sisäpään puslat aiva selvät.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Zulak kirjoitti: Helmikuun alussa hommasin ja nyt on vaihdettu vasta vaihteisto, vauhtipyörä, kytkin ja turbo. Turbo on menny ainakin yhdestä muustakin Suomessa. Myös moniurahihnan kiristin metelöi :)

Jossain välissä oli myös erinäisiä diesel-vuotoja korkeapainepuolella.

Muuten kyllä oikein kiva peli varsinkin lastutettuna :)
Kulkisikohan lastu ja ongelmat käsi kädessä? Ainakin vaihteiston, kytkimen ja turbon voisi uskoa kärsivän lisääntyneestä ruudista. En tiedä asiasta oikeastaan mitään ja siksi vain arvailen :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ ...unohtamatta vauhtipyörää :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Onhan sillä lastulla varmasti tekemistä vikojen kanssa.. En väitä vastaan :) Kertoo vaan jotain vehkeen kestosta jos ei noinkin pientä tehonlisäystä siedä :(

Varsinkin kun tuo lastu on todella onnettomasti tehty. Alakierroksilla turhan paljon vääntöä. Nyt on tosin itelläni vähän toisenlainen eikä muutenkaan pelkoa liiasta alaväännöstä tuolla uudella ahtimella.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kannattaa ottaa huomioon ajetut kilometrit, kytkin ja turbo eivät ole ikuisia. Vaihdelaatikko ja vauhtipyörä sen sijaan pitäisi kyllä kestää
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Vauhtipyörä? Voiko sekin alfasta hajota? :shock:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Saattaa aiheuttaa riippuvuutta - enkä tarkoita isojen varpaitten välissä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Se vauhtipyörä on tyyppiä kaksoismassa, saahan siitä ne jouset rikki.
- Epäkelpokeräilijä -

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Tuotapa en tiennytkään.. Ei oo oikeestaan käyny mielessäkään että vauhtipyörä vois olla muunkinlainen kuin se "perusmöhkäle".
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Eikös se kaksmassavauhtipyörö oo just nykydieselien ongelma merkistä riippumatta. Niitä on menny rikki.

Tärinää/melua se vaimentaa jos on ehjä.
MP

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Joo noista kaksoismassavauhtipyöristä tahtoo iän myötä väsyä jouset, jolloin jouset pohjaa herkästi ja täristää sen takia. Pitäis jaksaa tutkia voiko noita jousia järkevästi vaihtaa (jämäkämpiin)..

Ja toki omassani on paljon kilometrejä. Turbo noilla kilometreillä vakiovehkeessäkin alkaa olla jo ikänsä päässä, kytkimestä puhumattakaan.

silencio
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Loka 2006, 19:56
Car(s): Alfa Romeo 159

Viesti Kirjoittaja silencio »

tärinän todellinen syykin ilmeni alatukivarren vaihdon yhteydessä sisäpään vetonivel tarttuilee joka ilmeisesti myös tappanut ton tukivarren puslat.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

silencio kirjoitti:tärinän todellinen syykin ilmeni alatukivarren vaihdon yhteydessä sisäpään vetonivel tarttuilee joka ilmeisesti myös tappanut ton tukivarren puslat.
Tiedätkö auton historiaa?

Omassani täristi vasemmalle käännettäessä sekä heitoissa veto päällä. Vaihdoin juuri kyseisen vetarin omaani. Tulee akseli ja ulompi nivel samassa paketissa. Kulumisen aiheutti lastutettuna ajellut 70000km, joten ihan niks naks ei ole todennäköisesti vaurioitunut.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Eikös se kaksmassavauhtipyörö oo just nykydieselien ongelma merkistä riippumatta. Niitä on menny rikki.
On juu joka merkin vaiva missä vaan niitä käytetään...alihankkija lienee monelle merkille sama joku ZF, Valeo tms

silencio
Viestit: 14
Liittynyt: 14 Loka 2006, 19:56
Car(s): Alfa Romeo 159

Viesti Kirjoittaja silencio »

nyt loppui tärinät vaihdettu molemillepuolille uudet vetoakselit piti vain 4viikkoa odottaa uusia samalla vaihdettiin jakoremmi+rullat+vesipumppu ja moniurahihna+rullat/kiristäjä ja se termostaatti nyt tulee lämmintä koppiinkin.

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Olis vauhtipyörä haussa kytkimen kera, mutta en löydä mistään oikeaa osanumeroa vauhtipyörälle. EPER:istä en saa ulos numeroa koska ei näytä toista sivua, jolla vauhtipyörä on. Ois kiva jos sen joku tietäs tai löytäs. Kiitoksia jo valmiiksi vaivautuneille.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Joggeri kirjoitti:Olis vauhtipyörä haussa.
Minkälaista vaivaa?
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Saako noita Alfan vauhtipyöriä tarvikkeena? Pösöön näkyy olevan kytkin-vauhtipyöräpaketti LUKilta tai Valeolta 400 euroa Saksassa, noin kolmannes maahantuojan hinnasta.
- Epäkelpokeräilijä -

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Vauhtipyörän sisäkeskiö oli repeytyny ilmeisesti irti niittauksesta ja siitä karmea tärinä kytkintä nostaessa. Sen seurauksena paineasetelma oli kerennyt jo nakertaa vaihdelaatikon päätyä sisäpuolelta, kun se vauhtipyörän keskiö antoi periksi. Onneks ei kuitenkaan niin paljoa että olis laatikkokin uusissa!! Eli ois suhteellisen kiire saada uusi, mutta kun kaikki on lomilla niin toimitus ajat 5 viikosta eteenpäin. Ja deltasta en aio käydä edes kysymässä. niinpä ainoa vaihtoehto ois löytää netistä mutta melkein tartteis numeron, jotta sais oikean.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Lahdessa jollain jampalla lienee vielä se mun vanha vauhtipyörä, joka muuten ok, mutta jouset vähän väsyneet. Sillä saanee vähintäänkin tekohengitettyä. Kysele nimimerkiltä JTD, tietänee enemmän..

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Sain juuri tilattua saksasta uuden vauhtipyörän ja kytkimen. Aikamoinen homma vain oli löytää oikea numero vauhtipyörälle..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mistä tilasit ja mitä maksoi?
- Epäkelpokeräilijä -

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Paikka taisi olla axel-augustin. Jokin saksalainen nettikauppa missä oli yllättävän laaja valikoima. Vauhtipyörälle jäi hintaa 489€. Halvin mitä löysin oli 420€ luokkaan mutta sivut oli varmaan ranskaksi niin ei oikein onnistunu se tilaus :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuo hintako oli ilman kytkinpakettia?
- Epäkelpokeräilijä -

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Jeps, kytkinpaketti oli sitten 200€.

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Terve taas. Ilmeni alfaan erikoinen ongelma. Maanantaina deltassa kävin koodaamassa avaimet. Kaikki onnistui hyvin mutta tiistaina ei halunnu lähteä käyntiin, vaikka miten starttasi, hörähti mutta sammui heti. Kiivaan starttailun jälkeen ruiskunvalo jäi palamaan mittaristoon. Tänään auto sitten hinattiin piuhaan mutta asentajan mukaan ei ollu mitään erikoisia vikakoodeja tallentunu, kaikki vaikutti hänen mukaan normaalilta. Sen jälkeen kun olivat koodit pyyhkineet pois, auto oli lähteny käyntiin normaalisti. Samoin kun kävin auton hakemassa. Olivat myös mitanneet suuttimien ohivirtauksen, eikä niissä ollut vikaa. Sovittiin että vien auton takaisin jos temppuilu jatkuu. Parin tunnin kuluttua meinasin lähteä tallista ja sama tapahtui uudelleen. Ei lähde käyntiin, starttaa normaalisti, ylimääräisiä valoja ei mittaristossa pala, ei vaan lähde käyntiin vaikka miten starttais. Mistä voi tämä johtua?

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

ex-156ssa -00 ainakin ajonestolaite joskus temppuili ilman, että jäi vikakoodia tai merkkivalo paloi. Jos vika onkin niissä avaimissa ja ajonestolaite itsessään on kunnossa, mistä merkkivalo tietäis edes syttyä? Tilanne lie sama kuin väärällä avaimella käynnistys. UKssa autolehdessä/vakuutusyhtiö testasivat joskus ajonestolaitteita ja jotku autot lähti käyntiin max 5 sekunniksi väärälläki avaimella.
MP

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Ahhaa, niinkin voi siis käydä. Mutta toisaalta toinen avain on aivan uusi ja toinen kulunu mutta se kyllä toimi tätä viikkoa ennen. Menikö se temppuili ohi ihanitsekseen vai saitko jotenkin muuten kuntoon?

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Jep, ajonesto voi temppuilla sillä tavalla, että se koodivalo ei syty ollenkaan. Tämä ilmeisesti tarkoittaa, että koko ajonestolaitteistoa ei jotenkin tunnisteta lainkaan. Aiheuttaa saman kuin jos valo jää palamaan, eli ei käynnisty. Auton saa silloinkin käyntiin ajoneston ohituskoodilla, jos sinulla sattuu se koodikortti löytymään.

Eli silmä kovana tarkkailemaan välähtääkö koodivalo kun laittaa virrat päälle.

Itse käytin Konalan pikahuollossa, putsattiin yksi liitin konehuoneesta ja kiristettiin (vai käytettiin irti?) antennijohdon liitintä ajonestoboksista, joka sijaitsee ohjaamossa ratin alla (löytynee kun seuraa virtalukolta lähtevää kaapelia). On taas toiminut sen jälkeen. Mitään vikakoodeja ei ruvettu lukemaan kun oli tuttu homma mekaanikolle, joten en tiedä olisiko niistä jotain näkynyt. Ja tämä vaiva ilmeni minulla ihan tyhjästä eikä hävinnyt itsestään (tai no, suuntasin suoraan pajalle kun olin muutenkin sinne päin menossa).

Jos tästä on kyse niin silloin ei kyllä pitäisi hörähtää yhtään pätkää käyntiin (oman kokemuksen mukaan), mutta tarkista nyt kuitenkin tämäkin vihje.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4700
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mulla oli viime kesänä juuri tuollainen vika. Lähti käyntiin ja sammui, tämän jälkeen ei enää käynnistynyt. Kokeilin vara-avaimella ja toimi ihan normaalisti. Eli ilmeisesti avain oli kadottanut jostain syystä koodinsa.
Giulia Super -69

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Jeps kyllä se code-valo sen pari sekuntia palaa ja sitten sammuu normaalisti. Kiitoksia silti vinkistä.

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Päivitystä tilanteeseen. Edellisen temppuilun jälkeen sain auton toimimaan ilmeisesti resetoimalla ilmeisesti ajoneston? Eli 4min akunkenkä irti, kenkä takaisin, virrat 2 min päällä ja sitten 2 min pois ja starttaus. Toimi jälleen normaalisti kuukauden verran tähän päivään asti. Eli taas ei suostunu lähtemään mitenkään käyntiin uudella eikä vanhalla avaimella ja merkkivaloja ajonestosta tai muustakaan ei jäänyt palamaan. Kolme kertaa kokeilin startata, jonka jälkeen akunkengän irroitus edellä mainitulla tavalla ja taas toimii. Voiko tuossa olla ajonesto "sekoamassa" vai mikä siinä voisi olla? Vai mikä kumma.. Ja voiko itse mitenkään tarkistaa ajonestolaitteen kuntoa?

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Code-järjestelmä sekoaa normaalisti alijännitteestä käynnistettäessä, ja silloin sen saa palautettua em. konstilla resetoimalla. Eli autosi code-ohjainlaitteeseen saattaa tulla alijännitettä ylimenovastuksien johdosta, mittaa jännite ja "rassaa" liittimet puhtaiksi (maa ja jännitteet).

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Voiskohan huonossa hapessa oleva akku aiheuttaa moista? (toki tässähän vika taisi alkaa uuden avaimen koodauksen yhteydessä)

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Huono akku on yleisin syy, ja jos silloin yrittää käynnistää laskee jännite niin alas, että ohjelma menee sekaisin. Tyhjästä akusta ei tainnut olla mitään mainintaa? Ja toisekseen code-valo jää myös palamaan jos ohjelma menee sekaisin?? Taitaa olla viisainta tarkistuttaa se systeemi testerillä.

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Itsekkin olen tuota akkua miettinyt mutta voiko jännite tippua esim. 30min jälkeen ajosta niin paljon ettei lähde enää käyntiin?Auton vein koodaukseen sen takia että code-valo jäi palamaan eikä käynnistynyt ja samalla hommasin uuden avaimen, koska vara-avainta ei saanut koodattua. Oli deltan mukaan rikki. Tuolloin auton sai käyntiin kun 20 kertaa laittoi virrat päälle ja avainta käytti irti virtalukosta. Eli ongelmat alkoi periaatteessa jo ennen uudelleen koodausta. Pitääkö sille ajonesto laitteelle tulla 12V vai paljonko, jos mittailisin arvoja? Ja onko se liitin mistä mitataan siinä sulaketaulun yläosassa missä on niitä isoja liittimiä?

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Ei, coodi ecu on sulakerasian takana, ja siihen tulee kaksi liitintä. Isomman liittimen navoista voit mitata;
3- 12V akkujännite
4- Maa
8- +15 (virtalukon takainen jännite)

Epäilen kuitenkin että et selviä ongelmastasi kuin uusimalla code-ohjainlaitteen. Se on tilattava alustanumerolla tehtaalta Deltan kautta.

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Kaverini pystyy poistamaan koko ajoneston pois käytöstä. Toimenpiteeseen tarvitaan ECU, jonka voi lähettää postitse. ECUssa oleva ajonesto piiri uudelleenohjelmoidaan ja koko ajonesto on tämän jälkeen poissa käytöstä. Hintaa toimenpiteellä 150e ja kestää muutaman päivän + postitukset.

Tällä pääsee lopullisesti eroon kaikista ajonestoon liittyvistä ongelmista. Onnistuu myös muihin Alfoihin.. Privaa jos kiinnostaa.

Vastaa Viestiin