156 kaasupolkimen oikuttelu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

156 kaasupolkimen oikuttelu

Viesti Kirjoittaja Laku »

Rupee ottaan pikkuhiljaa hermoon , kun kerran viikossa kostealla kelillä lakkaa kaasupoljin pelittämästä .

Johtojen hemputtelua ja resetointia , niin saattaa lähtee toimiin 1 - 3 resetoinnin jälkeen.

Omituisinta on , että kun auto on parkattuna nokkaylöspäin ja kuskin puolelle kallelleen on vika korjaantunut lyhyen seisonnan jälkeen ittestään.

Kertokaa ny joku mikä mättää - joku johto löysällä - sulakkeet - mielellään kuvan tai sählö kaavion kanssa .
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

dino
Viestit: 184
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Viesti Kirjoittaja dino »

4-5 vuotta sitten Konalan pikahuollon Timo putsasin tuon kaasupolkimen asennontunnistimen liittimen pelkääjän jalkotilasta. Ei ole vieläkään tullut oireet takaisin.
Asennontunnistamisessa oli hetkittäisiä häiriöitä silloin. Kakkoselle ei ollut kiva vaihtaa, kun itse luuli painavansa kaasua, mutta auto nyökkäs luullen ettei paineta.

niko76
Viestit: 92
Liittynyt: 29 Marras 2004, 09:09
Paikkakunta: kaarina

Viesti Kirjoittaja niko76 »

Missä se liitin tarkalleen on ?? Ja millainen liitin ?
156 Super 1.8 vm.2000
Kona 2005

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Eiköhän tuo fly by wire eli sähköinen kaasupoljin ole vain V6:ssa ja ilmeisesti uudemmissa nelareissakin, mutta mulla on ihan perinteinen vaijeri ja luulisin että 00 1.8:ssakin on.

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Joo -00 1.8 on vaijerilla.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Sain itseasiassa Malmin Deltasta erittäin hyvät ohjeet .

Eli kaasupolkimen potentiometrin liittimet tai sitten potentiometri rikki -
on jalkatilassa polkimen päällä .

Toinen vaihtoehto ohjausyksikön liittimet repsikan jalkatilassa oven puolella.

En ole tehnyt mitään vielä - auto nimittäin korjaa itse itsensä - eikä ole ollut ylimääräistä aikaa. Liian hienot ilmat ja joutuu ulkoiluttamaan Hondaa ja uutta Yorkkia .
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Vastaa Viestiin