Käynnistyksenesto 147

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Lapio
Viestit: 17
Liittynyt: 25 Elo 2006, 10:49
Paikkakunta: Tampere

Käynnistyksenesto 147

Viesti Kirjoittaja Lapio »

Vaihdoin edellisen 156:n juuri 147:aan ja heti kolmantena päivänä käynnistyksenesto alkoi temppuilla. Näyttöön teksti immobilizer failure ja auto ei luonnollisesti käynnisty. Hieman odottelua ja räpläysta ja taas hetken kuluttua hyväksyy avaimen. Ikävää vain aina elää pelko perseessä siitä lähteekö käyntiin. DA:n testin jälkeen sanoivat vain, että vika avaimessa tai antennissa. Kuinkahan yleistä tämä mahtaa olla ja onko muita mahdollisia vian aiheuttajia.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tulikos tähän selvyyttä missä vika? 147 alkanut reistailla ihan samalla lailla. Tuo virtalukon ympärillä oleva renkula kai sieltä on hajoamassa, kun tekee tuota molemmilla avaimilla. Saakos tuon pelkän renkula tunnistimen vaihdettua, ilman että tarvii mitään koodailla uudestaan?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Itse itselleni vastaten. Pelkkää tunnistin renkulaa ei pysty vaihtamaan. Tai pystyy, mutta auto ei sen jälkeen enää lähde käyntiin. :lol:

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Jalamari kirjoitti:Itse itselleni vastaten. Pelkkää tunnistin renkulaa ei pysty vaihtamaan. Tai pystyy, mutta auto ei sen jälkeen enää lähde käyntiin. :lol:
Miksei pystyisi? Eihän se "tunnistinrinkula" ole kuin antenni. Siitä menee piuha ajonestoboksille, josta saa liittimellä irti. Antennissa ei ole mitään koodattuna vaan ajonestoboksissa.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Käynnistyksenesto 147

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Vanha on tämä lieka, mutta kysynpä kuitenkin onko tähän ongelmaan löytynyt keneltäkään ratkaisua? Itsellä sama ongelma heti hankinnan jälkeen...
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Käynnistyksenesto 147

Viesti Kirjoittaja Finest »

Alfa Romeo Spider -97 nopeusmittari ja muutama muu sähkö -ketjusta itseäni lainaten:

"Mulla se syttyi ~1-2 kertaa / vko. Hävisi kun tomakasti kopautti rattiakselin alamuoviin virtalukon kohdalle.
Tunnistin on virtalukon ympärillä, laitoin vähän spraykontaktiöljyä liitoksiin. Nyt ~1krt/kk jää palamaan."

Jos vikaa tunnistinantenni kanssa, niin tuo saattaisi auttaa.
Seuraus oli, että keltainen avaimen kuva jäi palamaan, eikä auto tietysti startannut, pyöritti vain.

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistyksenesto 147

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Mulla myös keltainen avaimen kuva ja code herja 156:sessa ja siihen auttaa avaimen kääntäminen toisinpäin virtalukkoon. Tosin omassa avain on vääntynyt joten luulen vian johtuvan jonkun liian kovakouraisesta lukkojen ja virtalukon käsittelystä. Onko 147 ja 156 sama käynnistyksenesto ja onkohan näihin jotain pysyvää ratkaisua joka myös kelpaisi katsastuksessa?
Through difficulties to defeat

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Käynnistyksenesto 147

Viesti Kirjoittaja Terzius »

Naamapalmu kirjoitti:Mulla myös keltainen avaimen kuva ja code herja 156:sessa ja siihen auttaa avaimen kääntäminen toisinpäin virtalukkoon. Tosin omassa avain on vääntynyt joten luulen vian johtuvan jonkun liian kovakouraisesta lukkojen ja virtalukon käsittelystä. Onko 147 ja 156 sama käynnistyksenesto ja onkohan näihin jotain pysyvää ratkaisua joka myös kelpaisi katsastuksessa?
Kiinnostaa myös käykö 156 kamat tähän, vielä olisi yksi tallissa ja voisin raapia siitä yhtä sun toista sopivaa osaa ennen kuin tuo lähtee paalattavaksi maanantaina - valitettavasti.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1058
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Käynnistyksenesto 147

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Lainaan vanhaa kuvaa, eli siis tuo liitin irti ja takaisin niin pitäisi auttaa. Yleensä auttaa kun käyttää irti, pidempikestosen saa kun laittaa contact cleaneriä siihen. Jos ei tällä pelastu niin sitten on ongelma joko avaimessa, antennissa, IMMO boksissa tai ecussa. Itsellä oli ecussa ja piti sitten kaikki vaihdella uusiksi.

e:sulakekotelon yläpuolella, polkimien paikkeilta kun survasee pään ja ettii tuon liittimen ja käyttää sitä pois. Tuosta sopivuudesta en tiedä miten on, itse jouduin saksasta tilaamaan ecu+avain+ajonestoboksin, mitään noista kolmesta ei voi pois vaihtaa. Jos jollain hätä niin auton mukana on tullut Code kortti missä pystyy kaasupolkimella kikkailemalla ohittamaan tuon ajoneston, huonompi juttu vaan jos sitä korttia ei ole tallessa.
Liitteet
13122009072.JPG
13122009072.JPG (80.75 KiB) Katsottu 2498 kertaa
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
TeroV.
Viestit: 539
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Käynnistyksenesto 147

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Cadamuro kirjoitti:Lainaan vanhaa kuvaa, eli siis tuo liitin irti ja takaisin niin pitäisi auttaa. Yleensä auttaa kun käyttää irti, pidempikestosen saa kun laittaa contact cleaneriä siihen.
Omassa 156:ssa oli samaa vaivaa joskus ja kontaktihäiriö oli juuri tuossa Cadamuron viestin kuvassa näkyvässä liittimessä. Muutaman lyhytaikaista apua antaneen sprayhoidon jälkeen sivelin liittimen kontakteihin hopealakkaa ja sen jälkeen on vaiva pysynyt poissa. Varmuuden vuoksi laitoin johtoon lisäksi aivan liittimen viereen kiinni pitkän nippusiteen roikkumaan, josta voi tarpeen tullen heilutella liitintä, jos kontakti vielä katoaa. Helpompaa tien päällä nykiä nippusiteestä kuin yrittää päästä käsiksi ko. liittimeen.

Vastaa Viestiin