147 syö öljyä kuin 2-tahtinen...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

147 syö öljyä kuin 2-tahtinen...

Viesti Kirjoittaja juri »

onko kukaan muu havainnut alfan viimeisimmissä 2.0 ts (siis ei jts) moottoreissa samaa vikaa?

meitin 147 vie öljyä nykyisellään 1-1,5 litraa tonnilla. alkuun huollossa yrittivät selittää että "tehtaan mukaan tuo on normaalia". sehän nyt ei perkele mennyt läpi. sitten vaihdettiin öljylaatua. ei vaikutusta. sitten korjattiin kampikammion huohotusta. ei korjaantunut ei. nyt on vaihdettu sylinterikansi ja sama vika vaivaa edelleen.

seuraavaksi vaihdetaan automerkkiä...
932 937 955 955

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 147 syö öljyä kuin 2-tahtinen...

Viesti Kirjoittaja 90 »

juri kirjoitti:onko kukaan muu havainnut alfan viimeisimmissä 2.0 ts (siis ei jts) moottoreissa samaa vikaa?

meitin 147 vie öljyä nykyisellään 1-1,5 litraa tonnilla. alkuun huollossa yrittivät selittää että "tehtaan mukaan tuo on normaalia". sehän nyt ei perkele mennyt läpi. sitten vaihdettiin öljylaatua. ei vaikutusta. sitten korjattiin kampikammion huohotusta. ei korjaantunut ei. nyt on vaihdettu sylinterikansi ja sama vika vaivaa edelleen.

seuraavaksi vaihdetaan automerkkiä...
tuollaisten remonttien jälkeen vika viittaisi lohkoon, ehkäpä sylinterin seinämät eivät ole oikein muodossaan jolloin öljyä pääsee koko ajan palotilaan.. :?
Viimeksi muokannut 90, 05 Syys 2003, 16:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

jep, sen tuossa valituksessani unohdinkin mainita että kone savuttaa lämpimänä hieman kiihdytettäessä, suurinpiirtein 4000-5000 rpm kierroksilla. ihmetyttää vaan lähinnä tuo huoltopuolen neuvottomuus asian suhteen...

tapauksia on kuulemma ollut muutama muukin mutta mitään yleispätevää parannusta ei ole löytynyt. tuo sylinterien seinämien epämuotoisuus kuulostaa loogiselta. suostuisivatkohan vaihtamaan koko lohkon :shock:
932 937 955 955

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juri kirjoitti:jep, sen tuossa valituksessani unohdinkin mainita että kone savuttaa lämpimänä hieman kiihdytettäessä, suurinpiirtein 4000-5000 rpm kierroksilla. ihmetyttää vaan lähinnä tuo huoltopuolen neuvottomuus asian suhteen...

tapauksia on kuulemma ollut muutama muukin mutta mitään yleispätevää parannusta ei ole löytynyt. tuo sylinterien seinämien epämuotoisuus kuulostaa loogiselta. suostuisivatkohan vaihtamaan koko lohkon :shock:
no pakkohan se on vaihtaa eihän se vika voi muualla olla..kyllähän valmistaja on aina vastuussa mitä myy, tuollaisen vian suhteen vielä takuuajan jälkeenkin...
jos maahantuoja suhtautuu nihkeästi niin ei muuta kuin suoraan yhteys valmistajaan...

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

juri kirjoitti:jep, sen tuossa valituksessani unohdinkin mainita että kone savuttaa lämpimänä hieman kiihdytettäessä, suurinpiirtein 4000-5000 rpm kierroksilla. ihmetyttää vaan lähinnä tuo huoltopuolen neuvottomuus asian suhteen...

tapauksia on kuulemma ollut muutama muukin mutta mitään yleispätevää parannusta ei ole löytynyt. tuo sylinterien seinämien epämuotoisuus kuulostaa loogiselta. suostuisivatkohan vaihtamaan koko lohkon :shock:
Tuskin neuvottomia ovat, haluttomia vaan kun maksaa... Älä luovuta :2gunfire:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Ei ole vissiin auton tyypistä kiinni, koska tunnen montakin 156 heppua, joilla kaksilitrainen motti vetää öljyä... Molemmissa nääs sama kone... Olen itse suhtautunut asiaan lisäämällä öljyä koneeseen ja antamalla kenkäää... Alfa on hieman ahneempi kuin muut, kun syö öljyä ja bensaa ja vielä renkaitakin :twisted: ... mutta kaikesta hyvästä täytyy maksaa... :mrgreen: Jos on vara ostaa Alfa, niin on varmaan vara ostaa öljyäkin... Kokeile öljynä 20W-60 niin varmasti alkaa kestää sisällä, tosin talvella paininkupit sitten voi haljeta...

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Öljyä kului ennen minullakin.

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Mun 156 hörppi myös aluksi aika paljon öljyä,ja syyksi siihen paljastui
katkennut männänrengas.
Olen myös kuullut 156:sta,josta oli tehtaalla unohtunut hoonaus,eli sylinterin seinämät olivat peilikirkkaat ja öljy oli maistunut sillekkin hyvin.

No kun minun auto rengastettiin ja hoonattiin vaihtoautotakuun piikkiin,niin jopas loppui savutus ja öljynsyönti.

Joten käskeppä kurkistaa sylinterit/männät.

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Onkohan mun kärryssä jotain vikaa, se kun ei vie 10000km matkalla öljyä kuin noin litran jos sitäkään. Mutta sehän onkin 1.8 :lol:

Älä anna periksi D-A:n kanssa kyllähän syy tollaseen kulutukseen pitää löytyä.
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Alfaholisti kirjoitti:Onkohan mun kärryssä jotain vikaa, se kun ei vie 10000km matkalla öljyä kuin noin litran jos sitäkään. Mutta sehän onkin 1.8 :lol:

Älä anna periksi D-A:n kanssa kyllähän syy tollaseen kulutukseen pitää löytyä.
Olen samaa mieltä.
Ehjä Alfa ei öljyä tuohon malliin hörpi.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

TM kestotestissä meni öljyä jne... Jos ei öljyä kulu yhtään niin sitten on rikki... muistuttaisin, että valmistajan mukaan max öljynkulutus on 1 litra tuhatta kilometriä kohden...

Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

Ihme juttu. JTS:äni (ajettu 5000km) näyttäisi vievän n. 1dl/1000km. 33 1.7 16V:ni (ajettu 210tkm) vie noin 1dl/10000km. teho/tilavuus suht samat ja luulisi että 33 on noilla km:llä väljempi.

Avatar
Harpo
Viestit: 492
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 09:27
Paikkakunta: Turku

Harpo

Viesti Kirjoittaja Harpo »

AutoBildissä oli aikanaan 147 kestotesti ja siinä mainittiin just toi, että öljyä kuluu lähes yhtäpaljon kuin bensaa. 19 litraa/100tkm

http://www.autobild.de/suche/artikel.ph ... da510f4247

Lentäminen on kuulema lähes yhtä halpaa, kuin 147 ajaminen :mrgreen:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Moottorit on aina yksilöitä se on selvä. Alfat vie enemmän kuin eräät saksalaiset, sekin on kai yleistä tietoa. Mutta kyllä jos enemmän kuin Ohjekirja (1litra/1000km) ilmoittaa saa kulumaan kohtuu uudessa autossa niin jotain on "vialla" Eli ei välttämättä vakavaa jos jaksaa ja muistaa lisätä, mutta itse kyllä selvittäisin syyn.

Itsellä kuluu ajotavasta riipppuen mutta kuitenkin selvästi vähemmän kuin mitä ilmoitetaan ohjekirjassa.

En sitten tiedä jos joku ajaa kuin kilparadalla :twisted:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Harpo

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Harpo kirjoitti:AutoBildissä oli aikanaan 147 kestotesti ja siinä mainittiin just toi, että öljyä kuluu lähes yhtäpaljon kuin bensaa. 19 litraa/100tkm

http://www.autobild.de/suche/artikel.ph ... da510f4247

Lentäminen on kuulema lähes yhtä halpaa, kuin 147 ajaminen :mrgreen:

Tuohan tekee 0.19 l /1000km,mikä lienee kutakuinkin normaali arvo ainakin jos saa kenkää silloin tällöin.
Eli kyllä litra/1000km on tuonkin valossa aivan liikaa.

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

no, kyse nyt ei ole siitä etteikö olisi varaa öljyyn. mielestäni uuden auton pitää toimia niinkuin luvataan, oli se sitten kasattu italiassa, saksassa tai japanissa.

eivät 156 ja 147 mallit nyt niin kovaa klassikkoainesta ole että niiltä sietäisi mitä vaan...
932 937 955 955

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

juri kirjoitti:no, kyse nyt ei ole siitä etteikö olisi varaa öljyyn. mielestäni uuden auton pitää toimia niinkuin luvataan, oli se sitten kasattu italiassa, saksassa tai japanissa.

eivät 156 ja 147 mallit nyt niin kovaa klassikkoainesta ole että niiltä sietäisi mitä vaan...
niin pitää elikkä deltan piikkiin tuo kuuluu, syö ihan liikaa öljyä jotain häikkää oltava koneessa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

jep. lohko menee nyt sitten porattavaksi. sivuhuomautuksena täytyy kyllä mainita että vaikka vian syy on ollut piiiitkään hakusessa, niin DA:lta on kyllä aina muuten saatu hyvää palvelua. tulis nyt vaan vihdoin kuntoon...

eikä toi uus 156 oo yhtään hullumman näkönen...
932 937 955 955

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

ennen oli autot rautaa, nyt ne on puuta hiio hoi :mrgreen: hiio hoi :mrgreen:

juri
Viestit: 629
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja juri »

ja päivitystä:

lohko on nyt sitten porattu uusiksi ja odottelen innolla että sen saa tässä hissukseen sisäänajettua. toivottavasti ainakin öljyt pysyvät nyt sisällä...

50 kilsaa tuon viimeisimmän rempan jälkeen rupesi tietokone ilmoittelemaan että "motor control system failure". ei voinu kun nauraa...

-juri
932 937 955 955

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

juri kirjoitti:ja päivitystä:

lohko on nyt sitten porattu uusiksi ja odottelen innolla että sen saa tässä hissukseen sisäänajettua. toivottavasti ainakin öljyt pysyvät nyt sisällä...

50 kilsaa tuon viimeisimmän rempan jälkeen rupesi tietokone ilmoittelemaan että "motor control system failure". ei voinu kun nauraa...

-juri
no..toivotaan että öljynkulutus vähenee.. :)

Vastaa Viestiin