Moottorin "tukitanko"

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Moottorin "tukitanko"

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tuossa alustarempan yhteydessä tuli havahduttua
155TS:n riuhtoessa tukivarsien kanssa että
moottorin ylempi "tukitanko"/reaktiotanko?
(en tiedä tarkempaa nimeä) näytti aika väljältä...
Onkos joku uusinut kyseistä rimpulaa?
Ilmeisesti vaikuttaa koneen liikkeisiin rajummissa
kiihdytyksissä..

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5789
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5808
Viimeksi muokannut silverine, 25 Elo 2006, 17:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
24valve
Viestit: 190
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:44
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 24valve »

Multa meni kyseinen tanko vaihtoon edellisessä v6:ssa alle satkun. Melko helppo vaihtaa. Konetta joutuu aavistuksen kampeamaan tangon kiinnityskorvakkeesta jotta pultinreiät osuvat kohdalleen.

Vaihdon jälkeen ero entiseen on huomattava.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

24valve kirjoitti:Multa meni kyseinen tanko vaihtoon edellisessä v6:ssa alle satkun. Melko helppo vaihtaa. Konetta joutuu aavistuksen kampeamaan tangon kiinnityskorvakkeesta jotta pultinreiät osuvat kohdalleen.

Vaihdon jälkeen ero entiseen on huomattava.
Mistäs tuota saa ja millä nimikkeellä?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

silverine kirjoitti:
24valve kirjoitti:Multa meni kyseinen tanko vaihtoon edellisessä v6:ssa alle satkun. Melko helppo vaihtaa. Konetta joutuu aavistuksen kampeamaan tangon kiinnityskorvakkeesta jotta pultinreiät osuvat kohdalleen.

Vaihdon jälkeen ero entiseen on huomattava.
Mistäs tuota saa ja millä nimikkeellä?

Huhuu, eikö kenelläkään muulla ole kokemusta asiasta
kuin minulla ja 24valve:lla...?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Jos nyt ymmärsin oikein mistä tangosta on kyse niin huomasin vähän aikaa sitten että mulla on kans tosi väljä se tukitanko. Sen siis ei kuuluisi olla yhtään väljä?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Mistä tangosta on kysymys!?!?!?

Kuvia? :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Pasi kirjoitti:Mistä tangosta on kysymys!?!?!?

Kuvia? :?
Joo, sori vaan..onhan alustukseni hyvinkin epäselvä
mutta 24valve osui tonteille kuitenkin..
Otanpa kuvan illalla niin josko selkiäis :roll:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tarkoitatteko sitä etupään iskarien päihin konetilaan asettettavaa tukitankoa?

Kuva


Eihän se voi väljistyä???

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Minä ainakin tarkotan semmosta pientä tangon pätkää jolla moottori on tuettu ylhäältä vasemmalta (edestä päin katsottuna) iskaritornissa olevaan "härpäkkeeseen", jotta se ei liikkuisi kiihdytyksessä/moottorijarrutuksessa eteen/taakse.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Laba kirjoitti:Minä ainakin tarkotan semmosta pientä tangon pätkää jolla moottori on tuettu ylhäältä vasemmalta (edestä päin katsottuna) iskaritornissa olevaan "härpäkkeeseen", jotta se ei liikkuisi kiihdytyksessä/moottorijarrutuksessa eteen/taakse.
No tuota minäkin ajattelin ensin, mutta en ollut varma... kun epäilen että omassani kuuluu sellattis kolahtava ääni siitä kun kiihyttelee :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

mulla se oli erään rempan jälkeen vaan löysällä ja kiristyksen jälkeen hävisi kolinat, eikä se väljältä ole tuntunut minulla ainakaan!!!

kokeilikos silverine kiristää sitä???

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Tällainen jöötti http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5789
Ja en ole kiristellyt..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

No kah, täytyypä itsekin tarkistaa ja kiristellä tarvittaessa.

OT: Silveri on näköjään maalannut poikkituenkin korin väriseksi.. :-D
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Minä ainakin tarkotan semmosta pientä tangon pätkää jolla moottori on tuettu ylhäältä vasemmalta (edestä päin katsottuna) iskaritornissa olevaan "härpäkkeeseen", jotta se ei liikkuisi kiihdytyksessä/moottorijarrutuksessa eteen/taakse.
Moottorin yläkannake on kulutusosa 156:ssa, joustaa se saa ja antaa periksi jonkun verran mutta ei murtua rikki vulkanoinnistaan ja tällöin alkaa kolisemaan.. :wink:

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Ciancarlo kirjoitti:No kah, täytyypä itsekin tarkistaa ja kiristellä tarvittaessa.

OT: Silveri on näköjään maalannut poikkituenkin korin väriseksi.. :-D
Jaa..noi punaiset jäljet on vaan mun sydänverta kun
Alfan omistajana joutuu noi ranteet koetukselle... :lol:

Kyllä oma mollukka on jo yliväljän näköinen/oloinen
ja jonkinasteista murtumaakin havaittavissa.

Ja kireellä on pultit.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Viesti Kirjoittaja puni »

Omaan kärryyn (apparin puolelta, liekö juurikin sama...) vaihdettiin moinen tukikumi 110tkm huollossa, oli mokoma halkipoikki mennyt. Malminkartanon AH:n mukaan osaa oli saatavilla vain Deltasta ja tulihan siinä kumille kilohintaa taas... :shock:

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Joo'o, kyllä menee multakin tuo tukikumi vaihtoon. Nykyinen on käytännössä ihan irtonainen, sen verran pahasti on kumi haljennut. Kumma etten ole mitään kolinoita noteerannut :roll:

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

81 euromummonkyttyrää ja (kita)risat päälle
maksaisi mokoma mokkula Talttaa otsaan-autossa... :2gunfire:
Viimeksi muokannut silverine, 22 Elo 2006, 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

silverine kirjoitti:81 euromummonkyttyrää ja (kita)risat päälle
maksaisi mokoma mokkula Tetta-autossa... :2gunfire:
Ihanan kallista :lol: (<-- mielipuolinen nauru) :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

puni
Viestit: 52
Liittynyt: 01 Huhti 2006, 13:01

Viesti Kirjoittaja puni »

Tarkistin kuitista ja 75e oli mötikällä hintaa, lienee saanut huolto alennusta sitten... albumissa vielä kuva tukikumista jota tarkoitin.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Nyt on sitten köyhdytty Deltalle uusi moottorin
ylätuki...kai mulla on sitten ns. ylimääräistä rahaa.. :roll:

Tänään mötikkä myös vaihdettiin vanhan, todellakin
päreinä olleen tilalle(laitan albumiin vielä lähikuvan
ikäänkuin varoittavana esimerkkinä).
http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=5808

Halusin minimoida päivän vitutuksen ja vaihdatin osan
Bembölen Shellillä. Mukava jamppa siellä duunarina
vaikka ajaakin bimmerillä.
Moottorin mahdollisen "putoamisen" estämiseksi pata
tuettiin alapuolelta; voin vain kuvitella mitä olisi tapahtunut
kotipihalla tunaroidessa..
Vanha osa irtosi lopulta varsin kivuttomasti vaikka tiukkoja
pultteja pitikin varovasti suostutella, patahan oli vielä kuuma
ja pultin katkeaminen vaarana..
Lisäksi mokkulan toisen pään alta löytyi prikka..mitähän se
siellä teki..? Jotta prikka ja tanko saatiin helposti takaisin
paikalleen, piti taaemman kiinnikkeen "hattua" vähän löysätä.

Ja sitten ensivaikutelmat ajossa: JUMALAUTA, vaihteet menee
päälle todella kivuttomasti(olen joutunut välillä taistelemaan
ykkösen ja pakin kanssa)!!!!! Tässä olen kauhulla lueskellut
forumilaisten vaihde/kytkinongelmista ja nyt ainakin tuntuu
että rempat ovat toistaiseksi vielä kaukana..

Eli pitäkääpä silmällä sitä mokkulaa, saattaa ongelmat ratketa
yllättävän helposti. 8)
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

no tänään sain vihiä että oman autoni ihana kolahdus ääni johtuu (luultavammin) juuri tästä osasta......

täytyy kyllä tarkastaa
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Pasi kirjoitti:no tänään sain vihiä että oman autoni ihana kolahdus ääni johtuu (luultavammin) juuri tästä osasta......

täytyy kyllä tarkastaa
Joo, kolinat ja vaihteensiirto-ongelmat saattavat selvitä..
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

Mulla meni kans vaihtoon, kumi oli eripoikki. Ei ollu mitään kolinoita tai ongelmia vaihteiden kanssa, kone ei roikkunut mitenkään alempana kuin normaalisti, liekö silverillä jotain MUITAKIN tukeja kulunut?? Paikoilleen laittaessa konetta ei tarvinnut kammeta yhtään mihinkään.
Osan hinta muukkosella alta 40€ :)
Jos on naurettava, on naurettava.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

azzurro fantasia kirjoitti: kone ei roikkunut mitenkään alempana kuin normaalisti, liekö silverillä jotain MUITAKIN tukeja kulunut?? Paikoilleen laittaessa konetta ei tarvinnut kammeta yhtään mihinkään.
Sisälukutaitoisena(?) varmaan huomasit tekstistäni ettei
kone mitenkään roikkunut, moottorin tukeminen altapäin
oli pelkkä varotoimenpide...
Sitä vaan meinasin että JOS moottori olisi alaspäin liikkunut
niin kotipihalla ei olisi hymy ollut herkässä.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
azzurro fantasia
Viestit: 36
Liittynyt: 06 Helmi 2005, 21:21

Viesti Kirjoittaja azzurro fantasia »

no, kommentoin hieman yleisesti kaikille, osalla oli kolinoita, kampeamisia paikoilleen laittaessa, ongelmia vaihteiden kanssa jne...
Se siitä. Piste.[/quote]
Jos on naurettava, on naurettava.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

jiiässä kirjoitti:
Minä ainakin tarkotan semmosta pientä tangon pätkää jolla moottori on tuettu ylhäältä vasemmalta (edestä päin katsottuna) iskaritornissa olevaan "härpäkkeeseen", jotta se ei liikkuisi kiihdytyksessä/moottorijarrutuksessa eteen/taakse.
Moottorin yläkannake on kulutusosa 156:ssa, joustaa se saa ja antaa periksi jonkun verran mutta ei murtua rikki vulkanoinnistaan ja tällöin alkaa kolisemaan.. :wink:
Pakko kysyä vanhaan ketjuun, että voisikos tuo aiheuttaa kolahtavaa ääntä muistuttavan äänen töyssyissä vai onko diisselissä edes tuollaista. Ketjun kuvat ovat olemattomat, niin en pääse vertaamaan. Pimeässä tosin tuskin näkisinkään.

Nimittäin alta päin on autoa katseltu jo parikin kertaa "eikä siellä mitään vikaa ole". Kuitenkin, kun hurautan paikalliseen hidasteeseen sallitulla nopeudella, konehuoneesta tuntuu kuuluvan ääntä. Kuskin pukilla istuen äänen tulosuunnaksi eniten epäilty on hanskalokeron 'takaa' (juu lokerosta se ei kuulu). Yksi epäilijä ehdotteli iskarin suojuksia tuohon, mutta kun iäni kuuluupi silloinkin, kun pyörä 'putoaa' eli maan kadotessa sen alta melko jyrkästi.

Fiatilla sama töyssy samalla nopeudella ei aiheuta kuin normiseuraukset.

...pitääkö mun vaan pistää Alfan toosaa kovemmalle töyssyissä...

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Kallistuksenvakaajan koiranluu saa kanssa aikaan yllättävän kovia kolahduksia.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11235
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos yläkannake on rikki tai löysällä niin riisseli päästää startatessa aika ruman äänen. Tuntuu tosiaan tulevan kojelaudasta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kiitos vinkeistä!

Prkl kun pää on kuin pärekori. Toi kolahtelu töyssyissähän oli mareassa ihan ominaisuus ja siihen niitä luita piti hankkia. Olisinkohan kahdet laitattanut n. 4 vuodessa. Olisi pitänyt tuolla perusteella muistaa.

Yläkannake se nimittäin tuskin on, kun startatessa en huomaa mitään outoa.

Vielä kun olisi rahaa laittaa osiin ja työhön...

OT: oisin vastannu jo tunti sitten, mutta yhteys bbssään pätkäs n. 15 hypyn jälkeen (tsiigasin tracertilla).

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11235
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Voi olla myöskin kallistuksenvakaajan runkopuslat väljät niin kuin omassakin oli. Aika ikävät vaihtaa, pitää nimittäin mm. tiputtaa apurunko alas. Toivottavasti on vain koiranluut kypsät.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,moottorin tukikannake on helppo ja halpa korjata,jos löytyy sorvi ja sorvari,itse tein työstökeskuksella,kun orkkis korkkasi,nyt kestää varmasti auton iän http://www.alfabbs.fi/files/tuunattu_kannake_113.jpg

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Kallistuksenvakaajan runkopuslat lienevät vaihdetut - tai niin muistelen myyjän sanoneen. Täytyy etsiä ilmoitus kotoa.

Ääni ei ole varsinainen kolahdus, pikemminkin hiukan suhahtava ja kuuluu tosiaan silloinkin, kun pyörät lähtevät 'putoamaan' tietyllä nopeudella tietynlaisessa töyssyssä.

'Onneksi' meni viikonloppuna takarenkaasta naula läpi, niin voin "laillisesti" seisottaa vehjasta pihalla seuraavaa tiliä odotellessa. Oli muuten pultit jollain momentilla kiinni eli tarvittiin jatkovarsi avaimeen. Pitää vielä tsiigata, onko vanne haljennut...tai ruuvinreiät missä kunnossa...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ainoa suhahdus joka tulee mieleen, on iskari :roll: tuskinpa iskarit nyt kuitenkaan...

Tuon moottorin tukitangon voi korjata varmaan myös lasiliimalla, teipillä toinen puoli umpeen ja sitten toiselta puolelta tavaraa sisään
EDIT: Eipäs pystykkään, sehän on umpipuuta... saa korkeintaan vähän jäykemmäksi liimaamalla...
Viimeksi muokannut DaViega, 23 Syys 2010, 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

DaViega kirjoitti:Ainoa suhahdus joka tulee mieleen, on iskari :roll: tuskinpa iskarit nyt kuitenkaan...
Näin markkinointimerkonomin ominaisuudessa sanoisin, että iskunvaimentimiin minä nyt tuon äänen ensisijaisesti sijoittaisin. Jouset tuskin ääntelevät, paitsi jos niillä hangataan kieliä, kuten esimerkiksi haarasoipiota soitellessa. Ei, en osaa sitäkään hommaa!

Näetsen parikin autoalan auton alla toisinaan työskentelevää kaveria ovat muita mahdollisia ääntelijöitä jo tutkailleet. Tietenkin toisistaan tietämättä, jottei tulisi vääriä positiivisia.

OT: On se kyllä vaan kauheaa ajaa tuolla hiivatilla. Jopa kottikärrynpyörä oikeassa takakulmassaan Alfa on kivempi!

:-D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Onko muuten samanlainen suhahdus kun painaa auton kulmaa alas nopeasti?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

DaViega kirjoitti:Onko muuten samanlainen suhahdus kun painaa auton kulmaa alas nopeasti?
Aiheellinen kysymys!

E-En muista kokeilleeni, mutta kokeilen, kunhan kotiudun.

mob
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Touko 2010, 22:21
Paikkakunta: Tuusula-Jokela

Mootorin ylätukikannake

Viesti Kirjoittaja mob »

Mäkelän Kone Järvänpää 78eur tilaustavara.Aiheutti töysyissä ja montuissa kovan kolauksen.Helppo vaihta 5minuttia,ei tarvi muuta kun pultit auki ja uusi tukikannake tilalle!

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

h_lauri kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Onko muuten samanlainen suhahdus kun painaa auton kulmaa alas nopeasti?
Aiheellinen kysymys!

E-En muista kokeilleeni, mutta kokeilen, kunhan kotiudun.
Väittäisin nyt kokeilleeni, ja vastaus on "ei". Tai sitten en kykene painamaan riittävän nopeasti...mutta onneksi viriili nuorimies tulee tänään lomille, josko hän pystyisi. :wink:

Vastaa Viestiin