O.Z. ja epäkeskopultit

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Giri
Viestit: 525
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulietta JTDm 170
Stelvio JTDm
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
Giulia JTDm 180
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

O.Z. ja epäkeskopultit

Viesti Kirjoittaja Giri »

Ei jaksanut kaivaa esiin sitä juttua epäkeskopulteista, mutta pitääkö todella paikkansa, että O.Z. Superleggeroita ei saa suoraan 5*98 jaolla, vai kusettavatko rengasliikkeet vaan kun eivät jaksa 5*98:a hankkia? Väittävät, että 156:een OZ tarjoaa ainoastaan 5*100 epäkeskoilla ja että hyvin toimii kun OZ näin tekee. Kumma juttu, että halpismerkit kuten Stilauto ym. kyllä tarjoavat suoraan 5*98.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: O.Z. ja epäkeskopultit

Viesti Kirjoittaja 90 »

Originali kirjoitti:Ei jaksanut kaivaa esiin sitä juttua epäkeskopulteista, mutta pitääkö todella paikkansa, että O.Z. Superleggeroita ei saa suoraan 5*98 jaolla, vai kusettavatko rengasliikkeet vaan kun eivät jaksa 5*98:a hankkia? Väittävät, että 156:een OZ tarjoaa ainoastaan 5*100 epäkeskoilla ja että hyvin toimii kun OZ näin tekee. Kumma juttu, että halpismerkit kuten Stilauto ym. kyllä tarjoavat suoraan 5*98.
luulisin kyllä että OZ-tekee 5*98:lla jaolla vanteita mutta jos eivät kuulu suomen tuontiohjelmaan niin tyrkyttävät kyllä liikkeestä sitten tuommoista pakettia sillä kauppa se on joka kannattaa.. :-D

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Alkuvuodesta kyselin noita, ja Suomessa väittävät ettei saa. Saksasta olisi kyllä saanut 5*98 jaolla. Muista toki myös offset.

Muistaakseni 15 tuumaisina ei enään saanut saksastakaan, mutta isompina kyllä.

Nyt kun katsoin, niin olihan sivusto kokenut aikamoisen muutoksen. Eli tuolta löytyy ainakin oikealla jaolla automallin mukaan:

http://www.oz-racing.de -> enter -> car wheels -> Anwendungsliste

Näyttää olevan muuten mielenkiintoiset Super Leggera III -vanteetkin nykyään tarjolla.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Eikös tuossa Sassicaian 156:ssa ole Superleggerat. Ainakin näyttävät siltä. Eli on ainakin joskus saanut 5*98 jaolla.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Scuore sportivo kirjoitti:Eikös tuossa Sassicaian 156:ssa ole Superleggerat. Ainakin näyttävät siltä. Eli on ainakin joskus saanut 5*98 jaolla.
Ei saa (eikä ole kai koskaan saanutkaan?) ilmeisesti ollenkaan 5*98 jaolla, on epäkeskopultit minullakin. Keskiön sovitus sitävastoin on todella napakka, ja sen varassahan vanne siinä lepää eikä pulttien.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Ja suomesta ei sitäpaitsi löydy mistään hyllystä, on aina tilattava tanskasta tai saksasta. Eli rengasliikkeiden laiskuus tilata oikeaa kokoa tuskin on syynä, vähemmän vaivaahan siinä olisi tilauskuponkiin piirustella 98 kun 100, olisi numero vähemmän. :-D

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Epäkeskopultit? Tarkoitetaanko raakaa kiristystä satasen jaolle vai onko olemassa esim. rikkoja vanteisiin, joissa olisi epäkeskoreikä pultille? Sillähän olisi kätevä ja turvallinen tapa sovittaa satasen jako 98:ksi!?

Itsellä oli aikaa sitten vanhassa MB:ssä wolfracen vanteet, joissa oli paksut rikat vanteissa pulttien alla -> ei hirttänyt pultit vanteeseen kiinni.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

R@gdoll kirjoitti:Epäkeskopultit? Tarkoitetaanko raakaa kiristystä satasen jaolle vai onko olemassa esim. rikkoja vanteisiin, joissa olisi epäkeskoreikä pultille? Sillähän olisi kätevä ja turvallinen tapa sovittaa satasen jako 98:ksi!?

Itsellä oli aikaa sitten vanhassa MB:ssä wolfracen vanteet, joissa oli paksut rikat vanteissa pulttien alla -> ei hirttänyt pultit vanteeseen kiinni.
Jep, prikat on alla ainakin tässä OZ:n versiossa. Eli kyseessä ei ole raaka kiristys väärälle jaolle, jolloin varmasti saa jotain rikki.

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Juu väärälle jaolle kiristykseen ei kannata lähteä, mutta jos epäkeskorikkoja on saatavana, niin mielestäni se on täysin käyttökelpoinen systeemi. Reiänhän ei tarvitse siirtyä kuin 1 mm:n keskelle päin. Vannehan keskitetään pyörännapaan keskireiällä, eikä pulteilla.

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

BSTR kirjoitti:Nyt kun katsoin, niin olihan sivusto kokenut aikamoisen muutoksen. Eli tuolta löytyy ainakin oikealla jaolla automallin mukaan:

http://www.oz-racing.de -> enter -> car wheels -> Anwendungsliste

Näyttää olevan muuten mielenkiintoiset Super Leggera III -vanteetkin nykyään tarjolla.
Itse asiassa tuo anwendungsliste toteaa vain että 156:sen jako on 5*98 eikä sitä että siihen tarjotaan 5*100:sia pultein ja prikoin.

Superleggera III:sissa ainoa pieni miinus on hinta, muistelen jossain nähneeni sen ja oli nimensä mukaisesti melkein 3*yksiosaisen leggeran verran. Mutta eiköhän sellaiset joskus pidä 18 tuumasena hankkia... 8)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tästä pääset tutustumaan 5x98 vs. 5x100 keskusteluun.

Olen muistavinani että Garrett sanoi OZ:lta löytyvän vain 4x100 ja 5x100 ja siitä ylöspäin.

Vastaa Viestiin