Kiitokset vastauksista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
lordoffisters
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13

Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja lordoffisters »

Kiitokset kun jaksoitte vastailla tyhmiin kysymyksiini Alfasta.

Kävi kuitenkin niin, että en löytänyt sopivaa Alfaa ja päädyin toiseen merkkiin (Passat 1.8T).

Täytyy palata astialle, kun Passatti on makseltu :-D

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja 90 »

lordoffisters kirjoitti:Kiitokset kun jaksoitte vastailla tyhmiin kysymyksiini Alfasta.

Kävi kuitenkin niin, että en löytänyt sopivaa Alfaa ja päädyin toiseen merkkiin (Passat 1.8T).

Täytyy palata astialle, kun Passatti on makseltu :-D
no..toivotaan sujuvaa yhteiseloa volkkarin kanssa... :-D

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja Maho »

lordoffisters kirjoitti:Kiitokset kun jaksoitte vastailla tyhmiin kysymyksiini Alfasta.

Kävi kuitenkin niin, että en löytänyt sopivaa Alfaa ja päädyin toiseen merkkiin (Passat 1.8T).

Täytyy palata astialle, kun Passatti on makseltu :-D
Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Maho kirjoitti:Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...
Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...
- Epäkelpokeräilijä -

lordoffisters
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja lordoffisters »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Maho kirjoitti:Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...
Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...
Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.

Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia :twisted:
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan :shock:

Noh, vääntöä tuntuu riittävän ihan hyvin vakionakin (210 nm), tosin kyllä se lastu +vapaavirtaus suodatin +putkisto tulee varmaan laitettua ensi keväänä niin saa sen 202 hv ja 295 nm tuosta irti.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja V6 »

lordoffisters kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Maho kirjoitti:Tuskin oli hassumpi vaihtoehto tuokaan...
Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...
Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.

Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia :twisted:
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan :shock:

Noh, vääntöä tuntuu riittävän ihan hyvin vakionakin (210 nm), tosin kyllä se lastu +vapaavirtaus suodatin +putkisto tulee varmaan laitettua ensi keväänä niin saa sen 202 hv ja 295 nm tuosta irti.

muistaakseni jostain luin että tuon 150hv version voi lastuttaa 190-200 heppaiseksi ja sen jälkeen pitää tehdä muitakin muutoksia
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

lordoffisters kirjoitti:Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.
Jaa? Mulla on ollut se käsitys, että tuossa 180hv versiossa on isompi turbo kuin pienempitehoisissa malleissa. Tiedä sitten onko tosiaan noin.
lordoffisters kirjoitti:Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia :twisted:
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan :shock:
Pelkällä lastulla? :shock: Kovalta kuulostaa, olisi kiva nähdä dynokäppyröitä.

Ingenjööri ei muuten välttämättä huomaisi mitään outoa, alavääntöähän noissa on vakionakin ihan kohtuullisesti ja tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
- Epäkelpokeräilijä -

lordoffisters
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja lordoffisters »

V6 kirjoitti:
lordoffisters kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Samaa mieltä. Tuo VAGin 1,8 Turbokin on hieno paketti, kävin hiukan härväämässä Leon 20VT:llä ja ainakin se 180-heppainen versio oli tosi vääntävän oloinen. Itse asiassa meni niin pirteästi, että vähän epäilen lastutetuksi...
Ja johan se 180 polleakin on saatu siitä Leonesta tehtaalla lastua puljaamalla.

Katselin Saksan ABT:n sivuilla 1.8T Passattiinkin saatavia lastuja niin yksi lastu oli sellainen joka antaa 265 kaakkia :twisted:
Voisi olla katsastusmies ihmeissään vakio kierrosta ajaessaan :shock:

Noh, vääntöä tuntuu riittävän ihan hyvin vakionakin (210 nm), tosin kyllä se lastu +vapaavirtaus suodatin +putkisto tulee varmaan laitettua ensi keväänä niin saa sen 202 hv ja 295 nm tuosta irti.

muistaakseni jostain luin että tuon 150hv version voi lastuttaa 190-200 heppaiseksi ja sen jälkeen pitää tehdä muitakin muutoksia
Täältähän nämä kovilta kuulostavat tehomäärät löytyivät ATB:n omilta sivuilta:

http://80.81.7.110/htm/function.asp?ID=1630

Normaaleilla suomessa myytävillä lastuilla saa 192 hp, kun lisää vapaavirtaussuodattimen niin 195 hp ja vielä Simonssin putket niin tulos on 202 hp.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
Itse olen kyllä pariin kertaan nähnyt, kun olen ollut vahauttamassa autoa kats.konttorin vieressä, että katsastussetä antaa oikein kunnolla jenkaa autolle... :shock:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuore sportivo kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
Itse olen kyllä pariin kertaan nähnyt, kun olen ollut vahauttamassa autoa kats.konttorin vieressä, että katsastussetä antaa oikein kunnolla jenkaa autolle... :shock:
Jos se ilman vaihteita polkaisee niin ei huomaa mitään eroa, eri asia on jos se lähtee kahville essolle sillä autolla.

Pelkällä lastulla ei kyllä irtoaa yli 200 heppaa niinkuin "V6" jo totesi. Mutta turbo, downpipe jne. vaihtoon niin kyllä heppoja irtoaa. Dahlbäckin sivuilta löytyy aika tarkkaan mitä vaihdetaan kuten myös Lehtosen sivuilla. Molemmat mtm-viripajoja.

Eiköhän sillä Passatilla pärjää kun siihen saa sen parisataa hummaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Jos se ilman vaihteita polkaisee niin ei huomaa mitään eroa, eri asia on jos se lähtee kahville essolle sillä autolla.
Eipä tietenkään. Riittää, että ne heittää korttelin ympäri, eli ei tarvi välttämättä Essolle kaffeellekaan mennä... :wink:

lordoffisters
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13

Re: Kiitokset vastauksista

Viesti Kirjoittaja lordoffisters »

Rolle kirjoitti:
Scuore sportivo kirjoitti:
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:tuskin leimalla kovin korkeita kierroksia kokeillaan.
Itse olen kyllä pariin kertaan nähnyt, kun olen ollut vahauttamassa autoa kats.konttorin vieressä, että katsastussetä antaa oikein kunnolla jenkaa autolle... :shock:
Jos se ilman vaihteita polkaisee niin ei huomaa mitään eroa, eri asia on jos se lähtee kahville essolle sillä autolla.

Pelkällä lastulla ei kyllä irtoaa yli 200 heppaa niinkuin "V6" jo totesi. Mutta turbo, downpipe jne. vaihtoon niin kyllä heppoja irtoaa. Dahlbäckin sivuilta löytyy aika tarkkaan mitä vaihdetaan kuten myös Lehtosen sivuilla. Molemmat mtm-viripajoja.

Eiköhän sillä Passatilla pärjää kun siihen saa sen parisataa hummaa.
Itse asiassa pelkällä ruotsista tilattavalla BSR lastulla saa 210 hp vapaavirtasuodattimen kanssa (eli suodatin pois n. 6 hp, jää lastulle 204 hp). Monet suomessa alkaneet vaihtamaan muun merkkiset lastunsa tuohon ja sanovat, että normaali 192 hp lastu verrattuna tuohon BSR:n ovat kuin yö ja päivä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

"Lastuna BSR:n lastu (http://www.bsrab.se), lähtötilanne VW Passat 1.8T -97
150hp, 220Nm @ ????rpm.

Lopputulos
190hp, ~330Nm @ 3240rpm

Kierrokset rajoitettiin 6krpm:ään.

Kiesissä ei ole muita muutoksia kuin tuo lastu. (Paitsi K&N:n drop-in
suodattimesta tuleva psykologinen vaikutus.)"
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

lordoffisters
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Heinä 2003, 21:13

Viesti Kirjoittaja lordoffisters »

V6 kirjoitti:"Lastuna BSR:n lastu (http://www.bsrab.se), lähtötilanne VW Passat 1.8T -97
150hp, 220Nm @ ????rpm.

Lopputulos
190hp, ~330Nm @ 3240rpm

Kierrokset rajoitettiin 6krpm:ään.

Kiesissä ei ole muita muutoksia kuin tuo lastu. (Paitsi K&N:n drop-in
suodattimesta tuleva psykologinen vaikutus.)"
Kappas, oikeassa olet, sillä muitakin hiluja oli ruuvattava kiinni ylittääkseen tuon 200 hp rajan. höh.

Vastaa Viestiin