Katsastus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Katsastus

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Katsastus kohta ajankohtainen ja pari juttua tässä arveluttaa:

- Mitenkä herkkiä konttorin sedät on huomauttamaan jos ajovaloumpio on ruostunut sisältäpäin?

- Pitäisikö katsastuksessa toimia vilkun palautus?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Katsastus

Viesti Kirjoittaja 90 »

jokipoika kirjoitti:Katsastus kohta ajankohtainen ja pari juttua tässä arveluttaa:

- Mitenkä herkkiä konttorin sedät on huomauttamaan jos ajovaloumpio on ruostunut sisältäpäin?

- Pitäisikö katsastuksessa toimia vilkun palautus?
ajovalosta sanovat varmasti jos heijastin pinta kovin ruosteessa...pikku ruoste eivarmaankaan haittaa mitään.

ei pitäisi tuolla vilkun palautuksella olla merkitystä kunhan vilkku toimii. :)

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Joo eikös vilkun palautus ole näitä lisävaruste kategoriaan lukeutuvia juttuja.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

HR kirjoitti:Joo eikös vilkun palautus ole näitä lisävaruste kategoriaan lukeutuvia juttuja.
jeps...ja eihän alfassa muutenkaan ole palauttavaa vilkkua vakiovarusteena koskien malleja 75 ja 90... :-D
ainakaan yhdessäkään omassa ei ole pelannut...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Tuo oli uutta minulle, aina sitä oppii....

Oli muuten joskus mielenkiintoista vierailla Uudenkaupungin Saab museossa ja todeta mitä ilman joskus on tultu toimeen, kuten tuulilasin pyyhkijät, tavaratila,....

Noissa kajakkikaksikoissahan oli jo varsin varhain turvavyöt vakiona, tälläinen hurjasteluun kannustava varustehan oli tietenkin jotain sellaista joka piti katsastusta varten poistaa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

90 kirjoitti:
HR kirjoitti:Joo eikös vilkun palautus ole näitä lisävaruste kategoriaan lukeutuvia juttuja.
jeps...ja eihän alfassa muutenkaan ole palauttavaa vilkkua vakiovarusteena koskien malleja 75 ja 90... :-D
ainakaan yhdessäkään omassa ei ole pelannut...
Mun seiskavitoseen on ymmärretty joskus ottaa tämä lisävaruste... :lol:

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

:shock: mun 75:ssa, turbossa ja nykyisessä TS:issa on vilkku aina palautunut ilman ongelmia... 90 hoi! se on siis vilkku, ei rattivaihde :-D
- Alfaholic -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jari64 kirjoitti::shock: mun 75:ssa, turbossa ja nykyisessä TS:issa on vilkku aina palautunut ilman ongelmia... 90 hoi! se on siis vilkku, ei rattivaihde :-D
no joo...tarkemmin kun muistelen niin ekassa 75 V6 americassa vilkku palautti toiseen suuntaan sitten tuli 75 TS jossa vilkkun palautus ei toiminut,samoin kuin tässä nykyisessä 90:ään ei toimi palautus myöskään..
mutta sitten oli välissä myös 75 2.0 Carb ja 75 2,5 V6 jotka unohdin jo kokonaan ja näissä taisi vilkku toimiakin... :-D
tosin noilla kahdella viimmeisimällä ajelut jäi melko vähiin, kun menivät myyntiin melko pikaisesti.. :?

hö höö..MITÄ!! sekö onkin rattivaihde eikä vilkku... :-D

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Toi on 75 hieman ongelma.Tosin olen korjannut sen 3 ko malliin.Siellä katkeaa/kuoleutuu yks jousi joka on varren sisällä."Helposti" korjattavissa.Ja on ainakin niissä kestänyt.Korjasin kk sitten GTV6:ssanikin mutta nyt ei enää pelaa.Mulla ongelma että rattiakseli näyttäsi olevan liian pitkä koteloon nähden ja palautus tappi tahtoo luiskahtaa pois kolostaan.(yritä tässä sitten selittää ilman kuvia)

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Toi on 75 hieman ongelma.Tosin olen korjannut sen 3 ko malliin.Siellä katkeaa/kuoleutuu yks jousi joka on varren sisällä."Helposti" korjattavissa.Ja on ainakin niissä kestänyt.Korjasin kk sitten GTV6:ssanikin mutta nyt ei enää pelaa.Mulla ongelma että rattiakseli näyttäsi olevan liian pitkä koteloon nähden ja palautus tappi tahtoo luiskahtaa pois kolostaan.(yritä tässä sitten selittää ilman kuvia)
tiedän mistä puhut..itse olen purkanut noita viiksiä myös useamman kerran ja tuossa ysikympisessä pelasikin jonkin aikaa kun vaihdoin juuri tuon jousen uuteen jonka lainasin kuulakärkikynästä... :-D
apu vain oli valitettavasti lyhytaikainen... :?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:itse olen purkanut noita viiksiä myös useamman kerran ja tuossa ysikympisessä pelasikin jonkin aikaa kun vaihdoin juuri tuon jousen uuteen jonka lainasin kuulakärkikynästä... :-D
On muuten tullut vuosien varrella teurastettua aika monta kuulakärkikynää. Ne jouset kun ovat pienellä modifioinnilla sopivia aika moneen katkaisijaan, jotka ovat purettaessa räjähtäneet käsiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
On muuten tullut vuosien varrella teurastettua aika monta kuulakärkikynää. Ne jouset kun ovat pienellä modifioinnilla sopivia aika moneen katkaisijaan, jotka ovat purettaessa räjähtäneet käsiin.
jeps näin on...fiudeen ja citroeniin tuli sovelettuai myös kuulakärkikynien jousta pienellä jatko jalostamisella... :)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Erikoisen "löysällä" jousella olet saanut toimimaan.Isällä ollu just siihen sopivaa jousta.Ja se on aika jäykkää.Ne ainakin kestäneet.Olisiko kynien jousen laatu hieman heikkoa?Tosin itsellä oli 92-97 sama 75:nen ja siinä ei tullut viikseen vikaa.Kaikilla tutuilla kyllä hajonnu.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Erikoisen "löysällä" jousella olet saanut toimimaan.Isällä ollu just siihen sopivaa jousta.Ja se on aika jäykkää.Ne ainakin kestäneet.Olisiko kynien jousen laatu hieman heikkoa?Tosin itsellä oli 92-97 sama 75:nen ja siinä ei tullut viikseen vikaa.Kaikilla tutuilla kyllä hajonnu.
olisiko viiksen kestävyys käyttäjästä kiinni..
omissa on kyllä ollut valmiiksi hajallaan kun auto on pihaan hommattu...

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Tuli vielä mieleen, mitenkäs nopeusmittari? Itselläni useimmiten toimii, mutta joskus menee sekaisin ja alkaa näyttää koko ajan maksiminopeutta. Ja Murphyn lain mukaan se joskus tietenkin sattuu seuraavan kerran juuri katsastuksessa.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jokipoika kirjoitti:Tuli vielä mieleen, mitenkäs nopeusmittari? Itselläni useimmiten toimii, mutta joskus menee sekaisin ja alkaa näyttää koko ajan maksiminopeutta. Ja Murphyn lain mukaan se joskus tietenkin sattuu seuraavan kerran juuri katsastuksessa.
kyllä nopeusmittarin pitää toimia katsastuksessa...toivotaan siis ettei murphyn laki pidä paikkaansa tällä keralla.... :-D

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

90 kirjoitti: kyllä nopeusmittarin pitää toimia katsastuksessa...toivotaan siis ettei murphyn laki pidä paikkaansa tällä keralla.... :-D
-83 tuli nopeusmittari pakolliseksi.. eikä siitä tule kuin korjauskehotus jos ei toimi :wink:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
90 kirjoitti: kyllä nopeusmittarin pitää toimia katsastuksessa...toivotaan siis ettei murphyn laki pidä paikkaansa tällä keralla.... :-D
-83 tuli nopeusmittari pakolliseksi.. eikä siitä tule kuin korjauskehotus jos ei toimi :wink:
no meikäläistä on sitten kohdeltu väärin...oli vuosi 95 ja fiudessa ei mittari toiminut kun vaijeri oli rapsahtanut ja kats-setä pompautti... :?
..no enää ei auta valittaa kun aikaakin on kulunut jo melkein kymmenen vuotta..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

90 kirjoitti: no meikäläistä on sitten kohdeltu väärin...oli vuosi 95 ja fiudessa ei mittari toiminut kun vaijeri oli rapsahtanut ja kats-setä pompautti... :?
..no enää ei auta valittaa kun aikaakin on kulunut jo melkein kymmenen vuotta..
Oliko ainoa vika... jos muutakin löytyy niin yleensä tuokin muutetaan hylkyyn johtavaks käytännössä..

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
90 kirjoitti: no meikäläistä on sitten kohdeltu väärin...oli vuosi 95 ja fiudessa ei mittari toiminut kun vaijeri oli rapsahtanut ja kats-setä pompautti... :?
..no enää ei auta valittaa kun aikaakin on kulunut jo melkein kymmenen vuotta..
Oliko ainoa vika... jos muutakin löytyy niin yleensä tuokin muutetaan hylkyyn johtavaks käytännössä..
käsijarru tais olla myös ei muistaakseni ottanut kunolla toiselta puolelta... :)

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Katsastin sitten 75:seni ja läpi meni ekalla kehujen kanssa. Homma taisi kestää vaille kymmenen minuuttia. Ehkä on niin että kun on hommansa osaava inssi, niin se aika pitkälti päältä päin näkee auton kunnon, eikä ala hakemalla hakemaan niitä vikoja.

Nyt on kuitenkin tuo threadin alussa mainittu nopeusmittari alkanut temppuilla hankalammin. Nyt melkein joka ajokerralla mittari painuu pohjaan näyttämään yli 220 ajonopeutta, kuuluu sellainen huriseva ääni ja matkamittari rullaa samassa suhteessa hurjaa vauhtia. Kyllä muuten tulee kilsoja nopeasti! Tietäisikö joku, miten tämä korjataan? Ilmeisesti anturi vaihdelaatikossa on viallinen?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

jokipoika kirjoitti:Katsastin sitten 75:seni ja läpi meni ekalla kehujen kanssa. Homma taisi kestää vaille kymmenen minuuttia. Ehkä on niin että kun on hommansa osaava inssi, niin se aika pitkälti päältä päin näkee auton kunnon, eikä ala hakemalla hakemaan niitä vikoja.

Nyt on kuitenkin tuo threadin alussa mainittu nopeusmittari alkanut temppuilla hankalammin. Nyt melkein joka ajokerralla mittari painuu pohjaan näyttämään yli 220 ajonopeutta, kuuluu sellainen huriseva ääni ja matkamittari rullaa samassa suhteessa hurjaa vauhtia. Kyllä muuten tulee kilsoja nopeasti! Tietäisikö joku, miten tämä korjataan? Ilmeisesti anturi vaihdelaatikossa on viallinen?
No minäkin kävin pari tuntia sitten konttorilla ja sen verran löytyi kommentoitavaa että käsijarrukahva nousee ylös.Eikös se useimmissa autoissa toimi juuri niinpäin? :lol:
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Toronado kirjoitti: No minäkin kävin pari tuntia sitten konttorilla ja sen verran löytyi kommentoitavaa että käsijarrukahva nousee ylös.Eikös se useimmissa autoissa toimi juuri niinpäin? :lol:

no juu..harvemmin pitää painaa alaspäin... :lol:

Vastaa Viestiin