Loukkaava hyvitys vaihtoautosta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Mulle on nyt tarjottu selestä vaihdossa useammassa liikkeessä tasan 12.000(-04 nyt ajettu 70tkm), auto josta siis tänä keväänä maksoin 21.900 (silloin ajettu 60tkm).
Elämä on.
Tai siis Alfa on.

juhaka
Viestit: 14
Liittynyt: 13 Huhti 2006, 22:04
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja juhaka »

Kannattaa vaan jatkaa kyselyjä, mulla oli 156 2,0 -99 vaihtohyvitykset liikkui 2500 - 5000, kyselyjä 6 kpl. Välirahahan sen tietysti ratkaisi, nyt on alla Alfa 147. Deltassakin haitari oli leveä, toisessa 2500, toisessa 4000.
Juissi from out there

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11232
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

BB kirjoitti: Tai siis Alfa on.
Viidakkorumpu tietäää kertoa, että tilanne on samansuuntainen vähän kaikkien merkkien kohdalla juuri tällä hetkellä.

Hinnanalennusten vuoksi menee uusia autoja kaupaksi aika lailla ja käytettyjä tulee liikkeisiin paljon, joten niiden hinnat (ja samalla vaihtohyvitykset) laskevat. Se taas saattaa houkuttaa monet vielä vanhemmalla kalustolla liikkuvat hankkimaan näitä vähemmän käytettyjä, mikä vastaavasti kasvattaisi niiden kysyntää ja taas nostaisi hintoja. Eli...

...olisi pitänyt opiskella kansista enemmän kuin se pakollinen 15 ov.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

soitimpa piruuttani vaihtoplus autoliikkeeseen tuusulaan tästä mallista http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_c ... id=1551955

sain vaihtotarjouksen omaani 3000€... mielestäni hiukan alakanttiin :shock: kaveri sanoi että hinnat ovat laskeneet ja plaa plaa... ei ole kyllä pahan hintainen tuo sininen autokaan??? pitää vissiin yrittää myydä itse jossain vaiheessa!!!

Jihti
Viestit: 181
Liittynyt: 28 Elo 2007, 11:21
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jihti »

Mun farkusta oltas hyvitetty 7000e 159 jtdm:ään. kilsoja mulla on vasta 80 tkm, mut mitä näitä juttuja lukee ni aika hyvin -00 vm 156:sta.. tosin kyllä 159 maksoikin sen 31000€ :roll: arvatkaa tekiskö mieli vaihtaa..

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11232
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Nollakolmonen SW kuutoskoneella, 95tkm menty: reilun kymppitonnin lupasivat Deltassa hyvittää. Loukkaavaa tai ei, niin ei se ainakaan autokuumetta otsalle nostanut.

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

-98 156 v6,aj.215 tkm,tampereen autocenter lupas 8000e vaihdossa 18000 e autoon,ei pahasti !!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jihti kirjoitti:Mun farkusta oltas hyvitetty 7000e 159 jtdm:ään. kilsoja mulla on vasta 80 tkm, mut mitä näitä juttuja lukee ni aika hyvin -00 vm 156:sta.. tosin kyllä 159 maksoikin sen 31000€ :roll: arvatkaa tekiskö mieli vaihtaa..
Tottakai tekis mieli, minä voin maksaa vähän vajaa 6000 euroa näkemättä tuosta omastasi, niin saat sitten ainakin pari tonnia käteisalennusta kun et anna liikkeeseen vaihdokkia ;)

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Semmoinen karkea nyrkkisääntö on, että 5000 € putoaa per vuosi ja kalliit pelit enemmänkin. Jos oma tuntuu arvokkaammalta tai on muuten siihen rakastunut, niin mitä sitä sitten vaihtelee, sen kun ajaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Jihti
Viestit: 181
Liittynyt: 28 Elo 2007, 11:21
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jihti »

GAMMA500 kirjoitti:
Jihti kirjoitti:Mun farkusta oltas hyvitetty 7000e 159 jtdm:ään. kilsoja mulla on vasta 80 tkm, mut mitä näitä juttuja lukee ni aika hyvin -00 vm 156:sta.. tosin kyllä 159 maksoikin sen 31000€ :roll: arvatkaa tekiskö mieli vaihtaa..
Tottakai tekis mieli, minä voin maksaa vähän vajaa 6000 euroa näkemättä tuosta omastasi, niin saat sitten ainakin pari tonnia käteisalennusta kun et anna liikkeeseen vaihdokkia ;)
Heh :) No itse asiassa toi mun kiesi on myynnissä, nostatko tarjousta? :roll:

Avatar
skylark
Viestit: 58
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 22:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja skylark »

Asiaan liittyen:

helsingin sanomat 7.2.2008:

Vuodenvaihteen veronmuutos ravistelee vaihtoautojen kauppaa
Moni on järkyttynyt kehnoista hyvitystarjouksista

Jukka Perttu
helsingin sanomat

Autoverouudistus on synnyttänyt tilanteen, jossa kaupan yleisiä sopimusehtoja on tulkittu väärin. Lisäksi asiakkaat ovat järkyttyneet autojen kehnoista hyvityshinnoista. Autoveroa porrastettiin vuodenvaihteessa päästöjen perusteella vähäpäästöisiä autoja suosivaksi.
Hintoja seuraavan Grey-Hen Oy:n pääanalyytikko Markus Halonen kertoi keskiviikkona, että käytettyjen hinnat putosivat tammikuusta tammikuuhun lähes yhdeksän prosenttia. Lasku keskittyi erityisesti marras–joulukuulle. Grey-Henin tilaston mukaan uusien autojen hinnat puolestaan laskivat veroalen vuoksi keskimäärin noin seitsemän prosenttia. Yhtiö kerää tiedot toteutuneista kaupoista merkkiliikkeistä ja niiden vaihtoautomyymälöistä.

Markus Halonen päättelee, että asiakkaan autonvaihdossa kaupalle antaman auton hyvityshinnan ja uuden auton hinnan välinen erotus eli väliraha pienentyi tammikuusta tammikuuhun ulottuvalla jaksolla jonkin verran. Kun hallitus kertoi uudistuksesta, hinnat putosivat ja moni asiakas sai liikkeiltä autostaan surkeita hyvitystarjouksia. Halonen arvelee syyksi sitä, että osa liikkeistä pelkäsi hintojen romahdusta, ja siksi ne yrittivät pelata varman päälle. Tämän vuoden tammikuussa hinnat tosin jo vakiintuivat.

Pääkaupunkiseudulla asuva Audin omistaja kertoi Helsingin Sanomille, miten hän kauppasi huhtikuussa 2005 rekisteröityä Audi A 4:ää, jolla oli ajettu 36 000 kilometriä. Uutena sen hinta oli 45 000 euroa. Porvoossa Audista luvattiin 20 000 euroa, eli auton arvo oli pudonnut vähän yli kahdessa ja puolessa vuodessa reilusti alle puoleen. Raisiossa Audista tarjottiin 21 000 ja Seinäjoella 23 000.

"Kaverillani oli suhteita Konalan Autokeskukseen, jossa luvattiin 25 000 euroa. Hyväksyin tarjouksen ja ostin tilalle Jeep Patriotin."

Autoliiton lakimies Katja Syrjänen kertoo useista liiton tietoon tulleista tapauksista, joissa yleisiä sopimusehtoja ei ole noudatettu. "Niitä ei ole kiistatapauksissa ilmeisesti ymmärretty oikein." Riidat koskevat tilanteita, joissa autokauppa on tehty ennen tietoa autoverolain muutoksesta ja joissa toimitus on sovittu vuoden 2008 puolelle. Yksi kiistatyyppi oli se, että vaihdossa tarjotun auton sekä uuden auton hinnan olisi pitänyt laskea samassa suhteessa. Kun uusi auto halpeni 30 000 eurosta 27 000 euroon, eli kymmenen prosenttia, oli vaihdokinkin arvon pudottava kymmenen prosenttia. 10 000 euron arvoisen hinnan oli siis laskettava 9 000 euroon.
Asiakkaan vaihdokin hintaa saatettiin kuitenkin pudottaa virheellisesti tuhannen euron sijasta yhtä paljon kuin uuden auton hintaa eli 3 000 euroa. Syrjäsen mukaan kiistat on yleensä sovittu, kun Autoliitto on ottanut yhteyttä liikkeeseen.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jihti kirjoitti:
GAMMA500 kirjoitti:
Jihti kirjoitti:Mun farkusta oltas hyvitetty 7000e 159 jtdm:ään. kilsoja mulla on vasta 80 tkm, mut mitä näitä juttuja lukee ni aika hyvin -00 vm 156:sta.. tosin kyllä 159 maksoikin sen 31000€ :roll: arvatkaa tekiskö mieli vaihtaa..
Tottakai tekis mieli, minä voin maksaa vähän vajaa 6000 euroa näkemättä tuosta omastasi, niin saat sitten ainakin pari tonnia käteisalennusta kun et anna liikkeeseen vaihdokkia ;)
Heh :) No itse asiassa toi mun kiesi on myynnissä, nostatko tarjousta? :roll:
En :) Ajattelin vain että jos tuon 159:n aiot ostaa niin noin olisit saanut vähän enemmän rahaa kuin antamalla oman autosi vaihdossa :)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Mitä enemmän myytävässä autossa katetta,sen paremmat hyvitykset vanhasta ja myyjällä&ostajalla hyvä mieli :)

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Saksan malliin ollaan menossa. Siellähän on ihan normaalia että auto on kaksivuotiaana puolet hankintahinnasta. Mikä on minusta ihan oikein. Tietysti hienot uudet autot alkavat katoamaan, harvan lompakko kestää S500-Mersun arvonpudotuksen 50-100 tuhatta vuodessa.

Ennen tuettiinkin liikaa uusilla ajavia ylikovilla vaihtotarjouksilla ja käytetyt "suola-autot" oli suolaisissa hinnoissa, onneksi veroesirippu murtui. Montako 916 Spideria saa uuden Spiderin hinnalla? :wink:

Mutta eihän uuden auton osto ikinä mikään järkiteko olekaan, varsinkaan velalla. Arvo laskee ja korkokulut juoksee, taitaa olla bensanhinta aika "yks hailee" uuden hankkijalla verrattuna arvonalennukseen.

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Lisätään vielä: Jos HS:n Audi on bensakäyttöinen, keskimäärin 8,5 litraa sadalla kuluttava. Ostat tuon 36 tkm ajetun auton 20 tuhannella eurolla, bensa saa maksaa 8 euroa litra niin sitten olet tasoissa uuden ostavan kanssa. Eli bensa, menoeristä pienin. 8)

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Riccardo kirjoitti:...auto on kaksivuotiaana puolet hankintahinnasta. Mikä on minusta ihan oikein.
:shock:

Eli nelivuotiaana arvo on nolla?
Kuva

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

R@gdoll kirjoitti:
Riccardo kirjoitti:...auto on kaksivuotiaana puolet hankintahinnasta. Mikä on minusta ihan oikein.
:shock:

Eli nelivuotiaana arvo on nolla?
Nelivuotiaana puolet kaksivuotiaasta eli 25 %.

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

V-tyyli kirjoitti:
R@gdoll kirjoitti:
Riccardo kirjoitti:...auto on kaksivuotiaana puolet hankintahinnasta. Mikä on minusta ihan oikein.
:shock:

Eli nelivuotiaana arvo on nolla?
Nelivuotiaana puolet kaksivuotiaasta eli 25 %.
Riippuu millä kaavalla sen hintakäyrän ajattelet...
Kuva

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

tuo oli nyt hieman kärjistetty, mutta tuohon tapaan se keskisessä euroopassa menee. Vanha on vanha. En juurikaan odota , että tuon oman "investoinnin" arvo kehityy eri tavalla. Arvo laskee samaa tahtia kun ehtii autoa maksaa.

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Esimerkkini oli hiukan provosoiva mutta totta kuitenkin. Ostin -99/00 Alfani kesällä Kotkan Deltasta, suoralla kaupalla maksoin 7000 euroa.

Vikoja oli kaksi: Airbagin valo paloi ja ilmi pätki hiukan, lupasin korjata kaikki omaan piikkiin. Periaatteessa maksoin liikaa mutta auto oli 130 tkm ajettu, 1. omistajalta ja säännöllisesti ruostesuojattu ja huollettu.

Mielestäni 25% alkuperäisestä arvosta neljävuotiaana on ok. Autohan on muutenkin järjetön investointi, varsinkin velalla. Vanha on vanha ja miksi hyvä vanha pitäisikään vaihtaa pois?

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

No oma kommentti oli myös "hieman" kärjistetty, mutta kahden vuoden puoliintumisaika kuulostaa älyttömälle. En ainakaan mobile.de:stä löytänyt -06 159:jä puoleen hintaan uuden hinnasta? Käytännössä ei ollut monen tonnin eroa.
Kuva

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Riccardo kirjoitti:Mielestäni 25% alkuperäisestä arvosta neljävuotiaana on ok.
Niin minustakin, mikäs sen mukavampaa näin käytetyn ostajan kannalta :mrgreen:

Totta puhuen luulen, että aika montaa perheenisää alkaisi kohtuuttomasti kirvellä jos 32 tonnin Avensiksen hinnasta haihtuisi neljässä vuodessa 24 donaa. Keskivertopalkansaajan vuotuisesta nettoansiosta menisi yli kolmasosa perusperheauton arvonaleneman kuolettamiseen...

Edit: Näppihäriö.
Viimeksi muokannut Rasvis, 09 Helmi 2008, 09:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Eipä uus auto ole kovinkaan järkevä, jos sitä ajattelee rahallisesti.
Mä ajattelin erilailla. Ostin kerrankin himoimmani auton niillä varusteilla jotka halusin, ja pidän sen maailman tappiin.
- Alfaholic -

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Jappe kirjoitti:Eipä uus auto ole kovinkaan järkevä, jos sitä ajattelee rahallisesti.
Mä ajattelin erilailla. Ostin kerrankin himoimmani auton niillä varusteilla jotka halusin, ja pidän sen maailman tappiin.
Veit sanat suustani! Esim. tuo MB on ollut isoisäni uutena ostama, lähes 30 vuotta samassa perhepiirissä. Rahassahan tuollaisen arvoa ei voi mitata, muutama tonni vastaan tunnesiteet.

Samaa mieltä Rasvanäpin kanssa, käytetyn ostajana toivoisin hintojen vielä enemmän kuin puolittuvan! :-D

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Riccardo kirjoitti:Samaa mieltä Rasvanäpin kanssa, käytetyn ostajana toivoisin hintojen vielä enemmän kuin puolittuvan! :-D
Joo, kyllä täälläkin nautitaan alfojen ja sitikoiden nopeasta arvonlaskusta. Mutta kuka niitä uusia autoja enää ostaisi, jos arvonpudotus vielä kiihtyisi? Uusia autoja ostettaisiin enää liisareiksi ja firmoille. :?
Kuva

NickName
Viestit: 19
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 09:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja NickName »

Kyllä sen verran täytyy ihmetellä, että miten paljon sitä katetta oikein pitää vaihtoautoissa olla :shock: Olen paikallisesta Deltasta käynyt pari 156:sta vaihtamassa, enkä ole hirveämmin takuuhuoltojakaan tarvinnut, joten ovat jonkin verran varmasti niistä kaupoista jo tienanneet.

Nyt kävin kyselemässä puolivakavissani tuon 156 dieselin vaihtoa uuteen Kia Ceed dieseliin. Tarjosivat 156:sta vaidossa 20000€ jos uutta ei tarvitse tilata tehtaalta vaan joku jo maassa olevista yksilöistä kelpaisi. Samaan aikaan samassa liikkeessä on vastaava 156 samoilla kilometreilla vaihtoautopuolella myynnissä, pyynti 26700€ Ei p#¤%&le sanon vaan. Ei vaikuttanut asiaan vaikka yritin ehdotella, että olen ollut suhteellisen hyvä asiakas heille aiemmin(kin).

Taitaa käydä niin että tällä kertaa asiakas äänestää taas jaloillaan ja seuraavassa vaihdossa merkki vaihtuu johonkin "ei-Delta" merkkiin. Varmasti muutkin osaavat rahastaa huolloista ja osista, mutta mielelläni kannan välillä rahani johonkin toiseen puljuun, jos edes asiakassuhteista osattaisiin pitää huolta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jaa, minusta tuo ^ kuulosti ihan kohtuulliselta tarjoukselta. Kun ajatellaan että

1. pyyntihinta ei ole myyntihinta
2. jonkinmoinen raha pitää jättää reserviin takuukorjauksia ajatellen
3. diesel-Alfa saattaa seistä "rivissä" vähän tavallista pidempään ja aiheuttaa pääoma- ja säilytyskuluja sekä tiputtaa samaan aikaan arvoaan
4. katettakin pitää jäädä

ei hintaero enää niin mahdottomalta kuulosta.
- Epäkelpokeräilijä -

NickName
Viestit: 19
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 09:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja NickName »

Noinko meinaat. Ei arvais että jonkun logiikan mukaan tuntuu reilulta tarjoukselta jos ajattelee että autoliike ottaa ensin siitä uudesta autosta hyvät katteet ja toisen kerran vielä sanotaanko nyt varovasti vaikka sellasen 4000-5000 euroa vaihdokista :roll: Markkoina kun noita summia ajattelee, niin jotenkin en usko että tuntuisi niin hyvältä tarjoukselta jos liikkeessä olisi samanlainen yksilö ~40000mk kalliimmalla pyyntihinnalla...

Itse ajattelin että "järkevä" vaihtohyvitys olisi saattanut pyöriä siinä 22-23 k€ haarukassa. Lisäksi tietysti mainittiin, että jos uusi auto pitää tilata tehtaalta, niin hyvityshinta putoaa tonnilla.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No. Pyöräytetään sitten asia niin, että jos tarjous tuntui hävyttömältä, myy ihmeessä auto itse. Kaikki yli kahdenkympin on "voittoa", ja summat voi ajatella markkoina tai vaikka liiroina jos se paremmalta tuntuu.

Tuollaisia autoja on myynnissä sen verran vähän etten ainakaan minä osaa sanoa mikä on sen ainoa oikea hinta, mutta ei tuo pyynnin ja sisäänostohinnan (ehdotuksen?) prosentuaalinen ero minusta vielä niin dramaattiselta kuulostanut. Liikkeessä vaihtaessa tulee turpiin aina, enemmän tai vielä enemmän.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Minusta tuntuu, että tässä Alfa diesel - Kia diesel -vaihtokaupassa voi alhaiseen hyvitystarjoukseen vaikuttaa Kian hinta. Kia 2.0 SRDi EX SW maksaa autotalli.com'in mukaan 23990.

Muistelen jonkun automyyjän kymmenisen vuotta sitten luennoineen minulle, että nyt ei kannata vaihtaa, sillä sun auton arvo on liian lähellä uuden hintaa. Ei voi antaa asiallista hyvitystä. Autokauppa kun haluaa joka kaupassa selvää rahaa vähintään x tuhatta. Samasta aiheesta kuulin aikanaan musiikkiliikkeessä, kun oli kiivas kosketinsoitinten vaihtokausi menossa.

NickName
Viestit: 19
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 09:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja NickName »

Juu, ei ole mitään pakottavaa tarvetta vaihtaa, joten en myöskään näillä näkymin ajatellut itse alkaa autoa myymään.

Lienee herra Rasvanäpillä Deltan osakkeita kun on noin hanakasti autokauppiaan puolella. :mrgreen:

Lyhyen koeajon jälkeen täytyy myös todeta, että taidan mieluummin ajaa tällä nykyisellä kuin sillä Kialla. Eihän siinä mitään vikaa sinällään ollut, mutta yleisesti se oli aikalailla halvemman näköinen sisältä ja tietysti ajofiiliksessä oli vähän eroa.

159 olisi ihan hieno peli, mutta luulen että tosiaan seuraavan vaihdon yhteydessä merkki vaihtuu kun ei Deltan kanssa riitä intoa enää kauheasti asioida.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:en ainakaan minä osaa sanoa mikä on sen ainoa oikea hinta
Sehän on se millä ostaja on valmis ostamaan ja myyjä valmis myymään :-D Minä aina vertailen mitä vastaava maksaa Saksassa, ja silloin ei 20ke ole kaukana.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11232
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

NickName kirjoitti: Lienee herra Rasvanäpillä Deltan osakkeita kun on noin hanakasti autokauppiaan puolella.
Rasvanäppi on toki suuromistajana monenkin pörssiyhtiön takana, mutta tässä tapauksessa kyseessä lienee lähinnä käytönnön kaupanteossa hankittu realismi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ :mrgreen:

Kertaakaan en ole autoa liikkeessä vaihtanut, tai no, kerran jobbarilla. Kertaakaan en ole saanut noin hyvää (?) vaihtotarjousta kuin NickName, värikästä asiakaspalvelua ja mieleenpainuvia tarjouksia kylläkin.

Näillä asioilla saattaa olla jonkinlainen kosminen yhteys.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Yritysasiakkaita sitä vasta sikamaisesti huijataan! Oma esimerkki vuodelta 2002: Syksyllä kysyin firman 100 tkm ajetun -97 täyden huoltokirjan MB Sprinterin 208D vaihtoa uuteen vastaavaan CDI Sprinteriin. Olisivat täällä Veholla hyvittäneet vanhasta 6 tuhatta euroa!!! :crazyeyes:

Samaan aikaan siellä oli myynnissä 500 tkm ajettuja Sprinter takseja hintaan 20 tuhatta...

Väliraha uuteen muistaakseni jotain 38 tuhatta... :-D On muuten sama Sprinter edelleen ajossa eikä tule ainakaan 10-20 vuoteen vielä vaihtoon!

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Eipä tuo Kian vaihtohyvitys minustakaan epäreilulta tunnu, ei alfasta montaa tonnia voittoa liike saisi jos ajattelee, että siinä on kuitenkin se parintonnin tinkivara pyyntihinnasta kun suoralla kaupalla joku tulee ostoksille.
Minun ainoa ostotarina autoliikkeestä on viime syksyltä ja yritysasiakkaana: Olin vanhaa vanettea vaihtamassa vuoden vanhaan pösön pakettiautoon, niin myyjäliike tarjosi hyvitystä 1500 euroa tai 1000e käteisalennusta jos en jätä vanettea pihalle :mrgreen: Äkkiä ajatellen oli hyvä vaihtotarjouskin koska ko vanetet nettiautossa 2000-2500e, ajattelin kuitenkin köyhänä ottaa isomman euromääräisen hinnanalennuksen ja kerroin että konsernimme rahoituspäällikkö (minä :mrgreen: ) ei anna enempää rahaa kuljetuskalustoon investoitavaksi, joten pari tonnia lähti pösön pyyntihinnasta pois ja vanetten myin itse parin viikon sisällä 2600 eurolla.
Liike oli vissiinkin pk-seudun suurin autoliike, ja ei pyyntihinnoiltaankaan sieltä kalleimmasta päästä.

Tämän kokemuksen mukaan uskon auton saavan käyvällä hinnalla, etenkään jos ei saman hintaluokan autoa tai vanhaa romua vie vaihdossa. Eikä ole haitaksi jos osaa tinkiä asiallisesti, v**tuilevalla asenteella voi hinnanpudottelu olla nihkeää

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Alfa vaihdossa vähän ajettuun Bravo T-Jettiin, 12500€ hyvitys vanhasta. Sähköpostin välityksellä annettu alustava arvio tosin, vaikka en sellaista suoranaisesti pyytänytkään. Aika persiistä minusta.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Minkä vuosimallin JTS sulla on ?

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

2004 facelift ja 54tkm mittarissa.

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Aika käsittämätön hyvitys, kun vertaa, mitä autosi pyynti oli Deltassa ennen, kuin sen hankit.

(nimimerkillä; tuli himottua samaa autoa tuolloin)
Ammattina autokauppa

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Heh, niinpä niin. Aika kallis se tosin oli silloin aikanaan, mutta eipä niitä kilsojakaan silloin ollut kuin se 22tkm.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

>>Kaitsu kirjoitti:2004 facelift ja 54tkm mittarissa.
Mulle lupas 100 tkm ajetusta '04 boseliftistä 11 500 €. Ei tullut kauppoja.... mutta linjassa taitaa olla sun saaman tarjouksen kanssa. Pyysin tarjouksen sekä Bravoon Tjettiin että 147 collectioniin.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

rim kirjoitti:
>>Kaitsu kirjoitti:2004 facelift ja 54tkm mittarissa.
Mulle lupas 100 tkm ajetusta '04 boseliftistä 11 500 €. Ei tullut kauppoja.... mutta linjassa taitaa olla sun saaman tarjouksen kanssa. Pyysin tarjouksen sekä Bravoon Tjettiin että 147 collectioniin.
No, viikko sitten kyselin sähköpostitse Laakkoselta (Espoo) tietoja eräästä 156 farkusta, jonka hinta oli 21900. Välirahaa olis tarvinnu näkemättä n. 7000 tonnia. En vain ehtinyt käymään siellä vääntämässä kättä viime viikolla kun pääkaupunkiseudulla pyörin. Todennäköisesti välirahan olisi saanut tingattu 6000 tonniin. Siihen nähden toi Deltan (Salo) tarjous oli ihan paska.

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Nyt on kyllä hyvityshinnat rojahtaneet viime syksystä, jolloin itse vedin nimmarin DA:n kuponkiin Alfasta luopumisen yhteydessä.

Tosin...DA:lla tuntuu olevan nyt käsissään juurikin omaa exääni vastaavia tapauksia ilmeisesti huoleksi asti.

Alfa siirtyi Deltan omistukseen heti vuodenvaihteen jälkeen. Hinnaksi läppäistiin 18500. Auto seisoi hallissa 2kk, ja maaliskuun alussa hinta pompsahti 19900:n?? Miten se nyt noin voi mennä? On näköjään edelleen "yllättäen" myyntirivistössä.
Onkos kukaan tiedustellut Pasin JTS:n hyvityshintaa? Hänellä on hyvinkin tuore kokemus asiasta, tosin auto oli vissiin -02.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11232
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »


TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Saako kohta kromiputkillisen GT:n makkaran hinnalla? :mrgreen:

Mutta kyllä ihan selkeä tilanne. Kun bensa maksaa mitä maksaa ja uudet diiselit maksavat yhtäpaljon ja kulkevatkin hyvin ja kaupan päälle saa vielä halvempaa "vettä" niin selvä on se että keskimäärä ostaja, joka ei ole ns. Petrolheah ostaa diiseli pelin. Sama tilanne on jo muissakin euroopan maissa.
Viimeksi muokannut TestarosaFinland, 19 Touko 2008, 16:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nothing beats cubic inch

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Odottelen vaan, että 3.2 V6 GT:n hinnat alkaa ykkösellä (ja käyttövero kuutosella), sitten isken. Nykyisestä ei taida paljon mitään silloin enää saada, mutta ei nämä koneet säästöä varten olekaan.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Ipi76
Viestit: 815
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
Paikkakunta: Kyröskoski

Viesti Kirjoittaja Ipi76 »

^Uskoisin sen käyttöveron alkavan sitten joskus kolmosella :roll: .

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Joo, taidan joutua nykyisestäkin maksamaan yli 300, jos löytämäni 282g/km CO2 päästöt pitää paikkansa.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Syksyllä 2006 hankittu -05 156 jtd SW, hintaa oli ikkunassa 35teur. Nyt vaihdossa 159sw, jonka hinta 42-45teur, hyvityshinta 17teur ! ! ! Nyt, Deltasta, edullisesti, vain sinulle.

Muahahahahaaa! Hivenen arvokasta tämä Alfalla ajeleminen. Hinnan alenemalla (1,5 vuotta ja 18teur) olisi ostanut vaikka ylihintaisen Fiat 500en.

Vastaa Viestiin