Vetokoukku 156:een

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^Joo, näin minäkin oletan. Kiitos vahvistuksesta.
Juha
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Ja yksi Alfa taas kaunistettu koukulla :wink: . AUTO-HAK in irroitettavaa varten ei tarvinnut loveta helmaa tms. näkyvää. Vakiosähkösarja tarvitsi tosin kaveriksi tässä Faceliftissä 6 relettä ja päävirtapiuhan edestä taakse eli asentaja teki CAN-väylään sopivan sähkösarjan. Olipa hyvä, että en ryhtynyt itse asentamaan koukkua.
Tuo mekaaninen osuus olisi vielä mennytkin, mutta uudenaikaiset sähköt eivät.

Sähköjen vedossa meni enemmän aikaa ammattilaiseltakin kuin itse mekaanisessa asennuksessa. Kaveri teki siistiä työtä. Alfa sai uuden koukun 0,6 k€:n kokonaishintaa.

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Ei paha.

Meillä ohjeaika koukulle kuin koukulle 1.92tuntia... Voi sitä kiroilun määrää, kun tulee joku Mitsun alkuperäiskoukku L200:een - päivän homma, ehkä. About. Surkeat ohjeet, aivan mieletön määrä TURHIA osia (Kovilin koukku kiinni runkoon neljällä pultilla, alkuperänen n. 18:sta tjs...)

Myöskin vinkkinä haluaville, niin ainakin Berlina-boseliftiin Kovililta saa erittäin siistin irrotettavan koukun, pieksee Binkin koukun satatuhattanolla siisteydellään.

Avatar
Jyrki J
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Kesä 2015, 10:05
Car(s): 156 2.0 JTS 5/03
Paikkakunta: Keminmaa

Re:

Viesti Kirjoittaja Jyrki J »

Ghost kirjoitti:Tässä muutama kuva, jos niistä nyt mitään apua on. Kuvista näkee mistä sähköä on ryöstetty, valitettavasti piuhojen värit ja tarkoitukset sisältänyt paperi on "hukka"-nimisessä paikassa. Valkoinen lienee koukun maa. Muistaakseni kuvassa näkyvä ruskea johto meni johonkin ohjausakselille... Aika on tappanut muistikuvat. Kuvat -98 sedanista, mutta -02 vanhalla kojelaudalla lienee vielä samaa kauraa.
Kuva

Vanhaan topikkiin jatkoa...

Nuo johdot, ruskea ja musta tuossa kuvassa, jotka tulee sulakkeille ohjauspyörältä, sieltä "kelta/vihreältä johdolta, aivan valokytkimen takaa:
Missä se tarkemmin ottaen sijaitsee, se kelta/vihreä johto? Yhden löysin virtalukon liittimeltä, onko siellä valokytkimellä toista? On niin hyvin suojassa ettei vielä näkynyt.

Ohjeet Brinkin mukana oli hieman ylimalkaisia, olisi voinut olla vaikka pari kuvapiirrosta avuksi esimerkiksi noista pistokkeiden sijanneista ja tosiaan vaikka yleiskuva nihin nikäkin suunnilleen menee. :shock:

Autona 03 FL 156 sedan 2.0JTS

seppo
Viestit: 1354
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja seppo »

Valokytkimen liittimeltä, teippiä varmaan joutuu hiukan avaamaan. Se on seisontavalojen piuha...

Avatar
Jyrki J
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Kesä 2015, 10:05
Car(s): 156 2.0 JTS 5/03
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Vetokoukku 156:een

Viesti Kirjoittaja Jyrki J »

Kiitos vastauksesta, löytyi sieltä vihree keltainen johto, ja sain valot toimimaan.
En tiedä tuliko airbag valo tuosta kun siirsin etupenkkejä saadakseni tilaa touhuta, pitänee ronkkia liittimiä...

Vastaa Viestiin