Lambda, Ilmi vai jotain muuta?

Alfoista

Valvoja: Moderators

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Omassa Lanciassa saa todella heittää arpaa onko ILMI vai lamda pihalla kun oireita ja sattumia tutkii. Mulla on joskus jäänyt ruiskuvalo palamaan mutta sammunut ja ilmanputsari vuoti vähän eli paskaa on jossain määrin päässyt sisään. Toisaalta auto käyttäytyy aivan normaalisti paitsi <4700rpm. Lamdan plussat nylpättyä irti ei tule valomerkkiä eikä käyntihäiriöitä. Lamda arvo on 1.09. Tarkoittaako tämä itsessään että lamda on risa vai voiko ILMI aiheuttaa tämän?
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

aannttii kirjoitti:Juu, tiedän että mulla on lambda paskana täl hetkel(tsekattu vikakoodit), mutta toimii ja käy normaalisti, kun nappas lambdan johdon irti.
Nyt kysynkin, että pitäisikö auton toimia normaalisti kiihdyttäessä vai käyttääkö jotain "varaohjelmasettiä" :D..
Meinaan vaan, kun kokeilin kovaa kiihdytystä niin nykäisi selvästi 2500/3500 (ei muista tarkkaan) kohtiilla ja veto muuttui hitaammaksi.
Kokeilin tossa parikin vetoa niin toisella vedolla kyllä tuntui toimivan normaalisti...

Onkohan ilmikin sökönä? kyllä kierroksia ottaa ihan mukavasti jne...
Mutta tuohon olisi hyvä saada vastaus -> Nyt kysynkin, että pitäisikö auton toimia normaalisti kiihdyttäessä vai käyttääkö jotain "varaohjelmasettiä" :D..
jees, no kait se sit käyttää sitä varaohjelmaa :D..
Välillä kyllä kun vähän nostaa kierroksiakin voi haista semmoselta palaneelta...

Avatar
Batman
Viestit: 75
Liittynyt: 08 Heinä 2007, 10:18

Viesti Kirjoittaja Batman »

Täältä löytyy orggis Bosch-lambdat alkaen 35 £ + postikulut :

http://www.lambdasensor.com/main/alfa.htm

Raviniemi
Viestit: 107
Liittynyt: 04 Maalis 2006, 19:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raviniemi »

Boshin ruiskut toimivat aina niin että jos jonkun anturin antama tieto on ohjelmoitujen arvojen ulkopuolella niin toosa heitää keskiarvot kehiin ja ontuu huoltoon,arvot eli niin sanottu kartta on tallennettu muistipiirille = ns. lastu.

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Hep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Itellä autossa havaittavissa tehottomuutta ja nykimistä kiihdytettäessä, tyhjäkäynti heijaa välillä, auto sammuu joskus kun painaa kytkimen pohjaan vauhdissa (esim. valoihin tullessa) ja viimeaikoina ei ole joka kerta lähtenyt ekalla yrityksellä käyntiin kylmänä (moottori sammuu samantien).

Kulutuksessa en mielestäni ole huomannut suurta muutosta.
Päästöarvot oli katsastuksessa juuri ok.

Näitä ketjuja lukiessa en pysty rajaamaan syytä mihinkään tiettyyn vikaan niin pitäiskö vaan viedä testerin päähän alfonso?
Mistä pk-seudulla löytyis edullinen?

Vai ilmi vaan kylmästi vaihtoon vai mitä ehdotuksia ois?

Raviniemi
Viestit: 107
Liittynyt: 04 Maalis 2006, 19:36
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raviniemi »

Nuo sinun auton oireet viittaavat minusta joko tyhjäkäyntimoottorivikaan tai sitten moottorinohjausyksikkö ei aina saa oikeaa tietoa moottorin lämpötilasta,enempää en uskalla arvailla ilman tarkempaa tietoa auton iästä ja moottorin ohjausyksikön mallista ja tyypistä.

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Hep

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Vikakoodien lukemisella varmaan saa varmuuden tähänkin asiaan? Jos vika vaikka olisi tyhjäkäyntimoottorissa. Tuntuu että pahenee vaan. Lähtee kylmänä käyntiin ekalla starttauksella 1/3 kerroista. Ja sammahtelee valoissa.

Missäköhän koodit pystyisi edullisimmin luettamaan pk-seudulla?

Ja auto on siis -00

Suoritin ecun ja kaasuläpän resetoinnitkin mutta ei tähän asiaan auttanut.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Hep

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Oiva kirjoitti:Itellä autossa havaittavissa tehottomuutta ja nykimistä kiihdytettäessä, tyhjäkäynti heijaa välillä, auto sammuu joskus kun painaa kytkimen pohjaan vauhdissa (esim. valoihin tullessa) ja viimeaikoina ei ole joka kerta lähtenyt ekalla yrityksellä käyntiin kylmänä (moottori sammuu samantien).
Vikakoodien lukemisella tuo luultavasti varmistuu. Kaikki paitsi käynnistymis ongelmat täsmäävät omiin ILMI kokemuksiin. Aloin juuri risteyksiin stumppailemaan autoa ja ihmettelin enkö osaa enää kytkintä käyttää :?
Tyhjäkäyntimoottori on suht helppo irroittaa ja putsata perus crc:llä ja rätillä ja laittaa paikoilleen. Se voi tehdä tuota tyhjäkäynnin heijausta ainakin. Vai olitko sen jo tehnytkin.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Pitäisi vaihtaa lambda-anturi tuohon JTS:ään, kun vaan tietäisi mikä niistä lambdoista on LOHKO 1 ja ANTURI 1? Ja mistä löytyy se anturin tyyppinumero, jotta osais ostaa oikeanlaisen tilalle?
APUUVA!! :(

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

B1S1 on toinen etulambdoista, jotka JTS:ssä laajakaistoja. B1 on _muistaakseni_ pelkääjänpuoleinen ( 1- ja 4-pytyn.)

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Kiitos tiedosta!
Täytyy huomenna mennä ostaan lambda nyt kun tietää minkä niistä vaihtaa.

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Yksi vikapaikka huonoon käytiin voi olla se, että nokka-akselien muovinen suojakopan tiivisteen välistä pääsee öljyä tulpan koloihin? Sen takia oli hiukan huono käynti, mutta kokonaan se ei parantunut puhdistuksesta huolimatta, mutta parani kuitenkiin selkeästi.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Oisko lambdan vaihto paikallaan? Liitteenä käyrät ennen ja nyt? Ennen suoraa viivaa nyt kiemurtelee. Luultavasti tämä on se viimeinen eli säätöanturi vai sittenkin määritysanturi?
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kiemurtelu on merkki siitä että säätö toimii, noin sen pitääkin tehdä. Suorahkoa viivaa pukkaa silloin kun säätö heittää takaisinkytkennän sikseen eli ei kuuntele lambdaa, näin käy ilmeisesti esmes kylmäkäynnistyksen jälkeen tai kaasuläpän ollessa selällään.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Vanhalla ilmillä auto nyki aina, kun kaasun vapautti, veto ehkä hieman kateissa. Nyt uuden ilmin kanssa tuo nykiminen kaasu vapauttaessa loppui, mutta nyt onkin uusi ongelma. kiihdyttäessä veto on epätasaista, eli tuntuu että kone ei vedä parhaimmillaan vaan kiihdytys ontuu. Muutaman kerran myös tehnyt ilmin vaihdon jälkeen niin että kun auto on ajon jälkeen seissyt noin tunnin ja lämmöt laskenut uudelleen käynnistyksen jälkeen käynyt vajaata 500 kierroksen tyhjäkäyntiä. korjaantuu, kun pitää kierroksia vähän aikaa korkeammalla. Voiko uusi ilmi nyt vain olla niin huono,että ei toimi kuten kuuluu, vai onko tämä nyt sitten seuraava vika joka ei vain edellisellä ilmillä näkynyt. Onko kenelläkään muulla ollut vastaavia ongelmia.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Oliko uusi ilmi alkuperäinen Bosch vai tarvike?

Moottorinohjaushan opettelee asioita uusiksi kun tuon kikkareen vaihtaa. Tai sitten autossa on jokin toinenkin vika.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Toki aito kiinan kopio. :oops: viikon päivät tuolla ajellut.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sitten saattaapi vika olla siinä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

osa numero on kuitenkin sama. kopiohan on monesti alkuperäistä parempi. :silent: Olenko nyt sitten ainut joka on kopioon haksahtanut.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Noista tarvike ilmeistä monella on vain surkeita kokemuksia..

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Onnistuukos tuon ilmin vaihtaminen ihan kotosalla, vai tarviiko auto yhdistää tietokoneeseen ja tehdä jotain säätöjä/kalibrointeja/asennuksia vaihdon jälkeen ?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kyllä se onnistuu ihan kotosalla. Puolisen tuntia kun on akun kaapeli irti niin ainakin Ecu nollaantuu. ja sitten ajon aikana opettelee uudet arvot. Jotain noita muitakin nollauskonsteja oli jossain topikissa. Jos ei ole mahdollista Alfadiagia käytellä.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Joo, ei ollut Muukkosella hintaa GTA:n alkuperäisellä ilmillä kuin vaivaiset 429€ ovh :crazyeyes: Kokeilitko testerillä, että ilmoittiko alfadiag ilmin rikkinäiseksi, vai epäilitkö vaan ? Ja näyttääkö se välttämättä sitä edes rikkinäiseksi, jos se pelaa "puoliksi" ? Sen verran hintava tuo, että taidan sen kuitenkin viedä ihan huoltoon kokeiltavaksi. Sulla Jalamari tuo nykiminen kuitenkin poistui ilmin vaihdolla ?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^kannattaa käyttää se nykyinen ilmi irti ja ottaa siitä boschin varaosanumero ylös, tällä numerolla sitten etsiä uutta. Tällä menetelmällä on tullut metsästettyä esim. Ferrarin osia, ja hinnoista on lähtenyt "muutamia" euroja pois.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tuolla alfadiagilla pystyy katsomaan minkälaisia arvoja ilmi milläkin kierroksilla antaa. Ja uusi antoi miltei tuplasti suurempia kaikilla. Sen perusteella Tuo vaihdettiin kun alkoi moottorinvikavaloa sytyttelemään. Mutta huonoks se menee ennen kuin valoa tarjoaa. Tosiaan kannattaa katsoa tuon ilmin kupeesta se numero ja sillä googletella. Varmasti lähtee hinnasta satasia pois. Tessuun makso 30£ tuo tarvike. Mutta suosittelen Aitoa bosch osaa kun ainakin tällä tarvikkeella kiihdyttäessä tuntuu tuota pientä aaltoilua. Noihin saa noita pelkkiä elementtejäkin.

E:Ja nykiminen tosissaan loppui kokonaan. enää ei ole ongelmana muutakuin kytkimen luistaminen kun seisoo tyhjäkäynnillä pidempään. kusee öljyä kytkimen päälle.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jahans moottorin vikavaloa lykkää taas ja veto kadoksissa. Noh. Vaihdetaanpa lisää osaa. Mutta ei nyi vieläkään. :-D Voi morjensta pöytään näitä vehkeitä. :silly:

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Vedinpä ilmin pihalle putkestaan. Ilmeisesti alkuperäinen osa päiväyksestä päätellen, mikäli nekin ovat Boschin valmistamia ? Tuotekoodi oli mallia epäselvä; F 00C 2G2 063 292 08 3A. Moisella ei löydy Boschin on-line hausta mitään, ja alkuperäisnumeroksikin palvelu ilmoittaa ihan erilaisen; 46808221. Kun taas varaosanumero on 0 281 002 533. Minkähän auton ilmi siellä nyt sitten oikeasti on paikallaan ? :crazyeyes:

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Millä olette tehneet väliaikaisia korjauksia tuohon imuilmaputken haitarikumiin?
Itsellä näyttäisi olevan pieniä repeämän näköisiä viiltoja siinä.

Alkanut tosin auto kylmänä hieman nykimään kun lähtee melkein heti ajoon, lämpimänä pelaa normaalisti.. Alkaavaa ilmi vikaa?

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei, en löytänyt oikein samaa ongelmaa mikä ilmenee minulla joten laitan tähän jatkoksi.

Kuvaus: lämmin sää (>+20) niin Alfa lähtee käyntiin ongelmitta ja toimii normaalisti.

Jos on pikkaisen kylmempi (<+10) niin lähtee käyntiin ongelmitta mutta ei ota kierroksia helposti ja voi nykiä pienillä kierroksilla, pysyy kyllä käynnissä OK. Matka-ajossa moottorin lämpötila nousee just 70:iin

Jos on niin kylmä (esim. +-0) että laittaa kiinni lämpötolppaan niin käynnistyy laiskasti (startti pyörii ja auto käynnistyy OK) mutta kierrokset lähtee liikkeelle silleen hiljakseen (laitan videon vaikka jos ei tule selvää kuvaa), pysyy kyllä käynnissä OK. Matka-ajossa moottorin lämpötila jää alle 70:n.

Kaikissa tapauksissa toimii normaalisti kun kone lämpiää. Tuntuu että juo enemmän bensaa kuin ennen, en kyllä ole ihan varma. Ulkolämpötila anturi näyttää oikein.

Joten missä mahtaa olla vika (ilmi, termostaatti jne...)?

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Vaikuttais siltä että termari on kaput, mitä tulee noihin lämpöihin..
Mikä aiheuttaa nykimisen...lambda on yksi hyvä/mahdollinen syyllinen.
Jos käynnistää auton suoraan tolpparuokinnan jälkeen, auto
lähtee mainitsemallasi tavalla "alakautta" käyntiin...jos maltat
odottaa lämmityksen jälkeen vaikkapa 5 minuttia niin starttaa
normaalisti. Viisaammat kertovat miksi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

tube68
Viestit: 249
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 23:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tube68 »

Hei,

voiko noi lambdat jotenkin testata, kyselin varaosa hintoja sain seuraavan vastauksen, mistä mä tiedän mikä se noista on :crazyeyes:

"Autosi on ns. Euro 3 malli ja siinä on 4kpl eri lambda anturia.....joten kysymys kuuluu, mikä näistä olisi kyseessä? 2kpl ennen kattia (pakosarjassa) ja 2kpl takakattien jälkeen."

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

No vikakoodin lukijalla voi lukea vikakoodit ja lähtä liikkeelle esim. siitä. Joka lambdalle on oma koodinsa (no itse asiassa useampikin). Ne 2 takimmaista voi sulkea tosin käyntihäiriöistä pois, kun sytyttävät vain merkkivalon, jos pakokaasunpuhdistus ei toimi jostain syystä eli eivät osallistu seoksen säätöön millään tavalla.

Kalliimmilla testereillä ja diagnostiikkasoftilla voi lukea noiden antureiden lukemia myös auton käydessä ja näkee samalla onko lulemat järkeviä. Jos vikakoodeja ei ole niin todennäköisesti ne lukemat on järkeviä.

Vikakoodin luvusta siis lähtisin liikkeelle (tappelin viime talvena ECU/Lambda ongelmien kans jonku verta tän V6sen kaa).

Villi veikkaus viasta: ilmi
MP

Vastaa Viestiin