Virhekoodeja 147

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Virhekoodeja 147

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Olisiko jollain 147:n huolto CD:tä ja ehtisi katsoa minulle mitä tietyt virhekoodit tarkoittavat. Eli tuo kilpuri jätti tänään Riihimäellä välille pari kertaa samassa paikassa ja ECU:sta luin OBDII:lla virhekoodit:

P0571
U1600
U1700
U1706 (tästä oli freeze frame, jossa on rpm ja nopeus 0 vaikka vauhdissa oltiin)
P0500

Huomenna pitää jälleen lähteä ajamaan, ja toivoa että vika löytyisi jostain löysistä liitoksista tms.

Moottorinohjauksen virhevalo syttyi ja auto sammui kun töyssyn kohdalla jarrutin ja vaihtoin pienemmälle.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Ei ole tuota CD:tä mutta kuinkahan hyvin nämä pätisivät.

http://www.troublecodes.net/OBD2/Ucodes.shtml
http://www.troublecodes.net/OBD2/Pcodes.shtml


Tosin noita U codeja ei näistä löydy. Jossain oli tarinaa että U1600 olisi "Electronic key"... Ettei olisi näitä samoja avainkoodihuolia mistä on ollut juttua? Ehkä joku tietää tarkemmin...

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Virhekoodeille löytyi pääosin syyt. Immobilizer failure, väärin irtikytketty ABS ja yksi löysä maadoitus.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

kirbo
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Touko 2016, 16:34
Car(s): Alfa Romeo 147, 5d, 1.6l TS 88kW vm 2001
Paikkakunta: Kerava

Re: Virhekoodeja 147

Viesti Kirjoittaja kirbo »

Osaisiko joku viisaampi neuvoa mitä nämä virhekoodit tarkoittavat ja mitä näitä varten tulisi tehdä?

U1700

Koodi: Valitse kaikki

  ERROR DETAILS:
  Engine temperature: 25,5 °C
  Engine speed: 0 rpm
  Engine load: 99,75 %
  Air temperature: 28,5 °C
  Throttle angle: 7,06 deg.
  Battery voltage: 11,640 V

  Error in communication between engine control unit and Body computer. Check CAN lines.
  The reason for this fault is that ECU did not receive signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory.
  Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was not activated for this fault.
P0300

Koodi: Valitse kaikki

  ERROR DETAILS:
  Engine temperature: 87,0 °C
  Engine speed: 840 rpm
  Engine load: 30,75 %
  Fuel level status: <20%
  Throttle angle: 3,92 deg.
  Battery voltage: 13,592 V

  Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
  The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory.
  Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
P0303

Koodi: Valitse kaikki

  ERROR DETAILS:
  Engine temperature: 87,0 °C
  Engine speed: 840 rpm
  Engine load: 30,75 %
  Fuel level status: <20%
  Throttle angle: 3,92 deg.
  Battery voltage: 13,592 V

  The Emissions Monitoring system has detected misfires, an Air/Fuel mixture problem or other indicators of emissions exceeding the permissible level.
  Check the plugs, ignition and fuel system, and the engine mechanical condition, and that the oil level is not too high, or oil change overdue.
  Defects contribute also to Lambda sensor degradeation and premature catalytic converter efficiency loss.
  The reason for this fault is that ECU has received very low signal from the sensor. The fault is not detected now, but it is stored in memory.
  Clear fault codes, and observe for future appearance of the same fault. Dashboard warning light was activated for this fault.
En tiedä liittyvätkö kaikki samaiseen "Motor Control System Failure" viestiin joka näyttää tulevan kun auto on riittävän kauan tyhjäkäynnillä.

Ensimmäisen kerran tuli MCSF noin kuukausi sitten (noin 2 päivää sen jälkeen kun olin auton ostanut) kun olin Hesburgerin Drive-Inissä jonottamassa, auto tyhjäkäynnillä. Tästä hätääntyneenä toimitin auton seuraavana päivänä lähimpään Alfa Romeo huoltoon, jossa olivat tutkineet autoa ja todenneet että joku maadoitusjohto oli irti ja kaikissa sytytystulpissa/tulpanhatuissa/jossain oli kuparitahnaa. Putsasivat kuparitahnat pois eivätkä tehneet muuta.

Nyt viikko sitten tuli toisen kerran MacDonaldsin Drive-inissä taas tyhjäkäynnillä MCSF.

Mielestäni tyhjäkäynti on melko normaali, täristää ehkä vähän enemmän kuin mitä olen aiemmista autoistani tottunut. Kierrokset pysyvät tasan 800-1000 kierroksessa, riippuen kuinka lämpimänä moottori on eli kierrokset eivät seilaa.

Ykkös vaihteella liikkeelle lähtö tuntuu jotenkin todella tuskaiselta, kytkintä pitää nostaa aika hitaasti ja painaa kaasua jonkin verran että auto jaksaa lähteä liikkeelle. Tähänkin on nyt jo tottunut ja mielestäni tässä lyhyen omistukseni aikana tilanne on muutenkin parantunut kun on tullut ajeltua pidempää matkaa ja välillä kiihdytellyt moottoritielle vähän rajummin.

Olen epäillyt niin ilmamassamittaria, lambda-antureita, katalysaattoria kuin sytytystulppia/-puolia, että josko jossain niistä olisi jotain häikkää, kun alle 2000-3000 kierroksen auto tuntuu aika nuhaiselta ja tosiaan tyhjäkäynnillä vähän aikaa (ehkä noin +3-5minuuttia) seisoessaan tulee tuo MCSF ilmoitus.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Virhekoodeja 147

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Sytytyskatkoja sylinterissä kolme. Mahdollisia aiheuttajia esimerkiksi: Tulpan kolossa vettä/öljyä, sytytystulppa, sytytyspuola, ruiskutussuutin, puristukset puuttuu, jne. Tulppien tarkastelusta lähtisin liikkeelle.

kirbo
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Touko 2016, 16:34
Car(s): Alfa Romeo 147, 5d, 1.6l TS 88kW vm 2001
Paikkakunta: Kerava

Re: Virhekoodeja 147

Viesti Kirjoittaja kirbo »

Vantaan Autokeskuksessa todettu 18.5.2016 eli noin 600 kilometriä sitten seuraavaa:
Moottorin vikavalo palaa->sytytyskatkoksia 3-sylinterissä ja yleisiä sytytyskatkoksia.
Puolat tarkistettu->jokaisen puolan kosketuspintoihin oli laitettu kuparitahnaa->putsattu kaikista pois
Puolien maadoitusjohto oli irrallaan->kiinnitetty
Nokka-akselin kunto tarkistettu->oli ok
Öljymäärä alle minimin->lisätty 1L
Koeajettu ->Toimii normaalisti
Nyt tosiaan täysin samanlaisessa tilanteessa tuli MCSF kuin edellisellä kerralla ja en viitsi toista kertaa maksaa 176 euroa kuukauden sisään siitä että taas vain lähinnä lukevat vikakoodin.

Mutta täytyy vilkaista miltä sytytystuplat näyttävät, tai vaikka samantien vaihtaa ne kaikki kun kerta joutuu avaamaan kuitenkin :)

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Virhekoodeja 147

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Havaittu irrallaan oleva maadoitus ja korjattu asia, puhdistettu puolat, tarkastettu nokka-akselit, lisätty öljyä ja luettu vikakoodit.
kirbo kirjoitti:en viitsi toista kertaa maksaa 176 euroa kuukauden sisään siitä että taas vain lähinnä lukevat vikakoodin.
Omituinen yhtälö. :shock:

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Virhekoodeja 147

Viesti Kirjoittaja palkus »

^minäkin ihmettelin tuota. Muutenvain mainittuna käytiin keskisellä eilen ja ilman mitään pakollista kauppakassin hinta oli 160,-
"puhun niin totta kuin osaan"

kirbo
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Touko 2016, 16:34
Car(s): Alfa Romeo 147, 5d, 1.6l TS 88kW vm 2001
Paikkakunta: Kerava

Re: Virhekoodeja 147

Viesti Kirjoittaja kirbo »

No tuskin uusi käynti tällä kertaa samaa 176€ maksaisi, kun tuskin tekisivät kaikkea samaa ja/tai tekisivät mahdollisesti muutakin. Mutta jos jo pelkästään yllä mainitut asiat maksoivat 176 euroa, en halua edes tietää mitä esimerkiksi sytytystulppien vaihdattaminen maksaisi. Lähinnä siis pelkään sitä että jos edellisellä kerralla katsoivat asioita X ja totesivat kaiken olevan kunnossa, tarkistaisivat tällä kertaa vain vikakoodin, suorittaisivat koeajon ja "kaikki on edelleen ok" ja olisin maksanut käynnistä turhaan.

Ehkä vaan parempi käyttää uudestaan siellä ja jättää arvailut niille jotka autoista ylipäänsä enemmän ymmärtävät, tulisi todennäköisemmin seuraavilla suoritettavilla toimenpiteillä kuntoon eikä tulisi itsekään osteltua turhaan osia mitkä eivät välttämättä muuta tilannetta miksikään :)

JLM
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Virhekoodeja 147

Viesti Kirjoittaja JLM »

Etäisesti aihetta sivuten. Onko mulla ongelma takimmaisen lambdan kanssa: MES sanoo sen olevan jatkuvassa open loop tilassa, mut tietoa siitä näyttäisi irtoavan. Kysymys kuuluu, pitääkö tuon oikein toimiessaan olla joskus closed loop ja jos pitää, niin missä viipyy vikakoodi.

Vastaa Viestiin