alfa 159

Alfoista

Valvoja: Moderators

Lukittu
Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tossa tänään huollossa odotellessa tuotiin 159 2.4 jtdm hinurin lavalla.
Isäntä sanoi, että on todella kyrsiintynyt, kun auto sammuilee ja valot vilkkuu. Kulkee vaan n 70 km tunnissa ja ei ota kierroksia ja nyt ei ees enää käynnisty.

Eikä oo eka kerta.
Onko nää nyt sitten niitä egr-vikoja?
Tää bensaversio ei tunne mitään vastaavaa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

tmv,Hopeinen Q,Miles Per Hour täällä yksi lisää porukkaan.Auto oli seissyt 5pv. ja tänään startin jälkeen jurnuutti ja tärytti. Ihan kuin ei olis käynnyt kaikilla pytyillä. Ajelin koneen lämpöiseksi ja sammutin. N.15min. jälkeen starttasin uudestaan ja kone kävi täysin normaalisti.
Ride on!

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

doublesix kirjoitti:tmv,Hopeinen Q,Miles Per Hour täällä yksi lisää porukkaan.Auto oli seissyt 5pv. ja tänään startin jälkeen jurnuutti ja tärytti. Ihan kuin ei olis käynnyt kaikilla pytyillä. Ajelin koneen lämpöiseksi ja sammutin. N.15min. jälkeen starttasin uudestaan ja kone kävi täysin normaalisti.
Täällä tullaan myös samaan porukkaan.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

doublesix kirjoitti:tmv,Hopeinen Q,Miles Per Hour täällä yksi lisää porukkaan.Auto oli seissyt 5pv. ja tänään startin jälkeen jurnuutti ja tärytti. Ihan kuin ei olis käynnyt kaikilla pytyillä. Ajelin koneen lämpöiseksi ja sammutin. N.15min. jälkeen starttasin uudestaan ja kone kävi täysin normaalisti.
No nythän alkaa kuulostaa jo siltä että meillä taitaa olla löydettynä 159:lle "ominaisuus". Nyt pitää sitten löytää enää syy, jotta saadaan turhat tärinät pois. Onhan se tiedetty että Alfat on lämpimämmästä kotosin, mutta tää kylmästä täriseminen on vähän liiottelua :mrgreen: .
Alfa Romeo - immagine di bellezza

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

^^ Kuten myös täälläkin. On tehnyt tätä ajoittain, selkeästi on yksi pytty pelistä pois. Palautuu normaaliksi, kun lämmin kone seisoo paikallaan jonkin aikaa. Ajossa vaikka lämpenee, ei ala käydä kaikilla. Mitään vikavaloa ei syty. Pakokaasut normaalit, eli raakana ei polttoainetta läpi mene, joten ilmeisesti se yksi pytty ei saa ainetta.

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

tmv kirjoitti:...kylmästartissa taitaa jäädä pytty kyydistä. Ilmeisesti hehkutus tms. ei toimi oikein ja vajaalla käyvä kone sitten täristää autoa mukavasti.
Hehkutus ei tätä tee. Esim Lantikan Td5 -koneessa on viisi pyttyä mutta vain neljä hehkua (britti-inssit, heh). vaikka yksi pytty startataan ilman hehkutusta, alkaa sekin käydä normaalisti sekunnin-parin sisään. Tämä Alfan ongelma odottaa ratkaisua, minusta se kuitenkin johtuu polttoaineen syötöstä, sitä ei vaan yhteen sylinteriin mene, mutta miksi?

Kehäkettu
Viestit: 11
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 17:44

Viesti Kirjoittaja Kehäkettu »

Qtronic kirjoitti:
doublesix kirjoitti:tmv,Hopeinen Q,Miles Per Hour täällä yksi lisää porukkaan.Auto oli seissyt 5pv. ja tänään startin jälkeen jurnuutti ja tärytti. Ihan kuin ei olis käynnyt kaikilla pytyillä. Ajelin koneen lämpöiseksi ja sammutin. N.15min. jälkeen starttasin uudestaan ja kone kävi täysin normaalisti.
Täällä tullaan myös samaan porukkaan.

Täällä myös...2 päivää seisoi pihalla ja alkoi semmonen vibraatio ku laitto käyntiin. Aluksi ei edes startannut vaan herjas partikkelifilltterin olevan tukossa.

Alf-Ana
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Joulu 2009, 23:57
Paikkakunta: Oulu-Kni-Rauma

Viesti Kirjoittaja Alf-Ana »

Tuli testattua 2,2 JTS:sää viime viikonloppuna -40 asteen pakkasessa Kainuussa. Bensa alkoi haiskahtelemaan tavallista enemmän noin 200km taipaleen päätteeksi. Konepelti auki ja tutkimaan tilannetta: öljykorkin alta oli selvästi roiskunut öljyä moottorin päälle -> diaknoosi: huohotinputki oli jäätymässä umpeen! Auto sulamaan tunniksi lämpimään halliin ja matka jatkui..

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

doublesix kirjoitti:tmv,Hopeinen Q,Miles Per Hour täällä yksi lisää porukkaan.Auto oli seissyt 5pv. ja tänään startin jälkeen jurnuutti ja tärytti. Ihan kuin ei olis käynnyt kaikilla pytyillä. Ajelin koneen lämpöiseksi ja sammutin. N.15min. jälkeen starttasin uudestaan ja kone kävi täysin normaalisti.
Tuttu tilanne, jos pakkasta on 20 ja lämmitysaika jäänyt lyhyeksi. Mistähän tuo tärinä oikein tulee? Ensimmäisellä kerralla en uskaltanut ajaa kuin talliin. Sitten ajoin aina 5 km ja kävin kurkkaamassa pellin alle ja nostelemassa öljytikkua. Ei se muutenkaan iso diesel ole mikään talviauto. Mielessä häämöttää jo 1750 TBO. Sama teho ja vääntö ja kulutuksessakaan ei ole kuin muutaman desin ero. Seuraava verouudistuskin nostaa vielä dieselöljyn hintaa.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Tänään ei ainakaan tämä uusi "ominaisuus" näyttätynyt. 2pv. parkissa,
-15, 2h piuhassa ja kone lähti normaalisti käyntiin.

Pari kertaa herjasi "radiator fluid....",mutta meni niin nopeasti,ettei ehtinyt lukemaan. Syylarin nesteet kuitenkin max merkissä. Oisko jollain tietoa tosta loppu tekstistä?
Ride on!

Avatar
Miles Per Hour
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miles Per Hour »

doublesix kirjoitti:Tänään ei ainakaan tämä uusi "ominaisuus" näyttätynyt. 2pv. parkissa,
-15, 2h piuhassa ja kone lähti normaalisti käyntiin.

Pari kertaa herjasi "radiator fluid....",mutta meni niin nopeasti,ettei ehtinyt lukemaan. Syylarin nesteet kuitenkin max merkissä. Oisko jollain tietoa tosta loppu tekstistä?
Olisko "level low"...? Johtunee akun jännitteen hetkellisestä alhaisuudesta,
jolloin anturit sekoilee.

Täälläkään ei nyt enää röpöttäny sen yhden aamun jälkeen. Pistän edelleen
puhtaasti pakkasen piikkiin. Enkä rupee tärisemään :)
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

"level low":ta itsekkin arvelin. Teksti tosiaan vilahti vain 1-2sek. ruudussa.

Kevättähän se alkaa pukkaamaan, kun Pekka Pouta jo plus asteita lupas viikonlopuksi. Ei muuta kun "Shakin´all over" soimaan!
Ride on!

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Täälläkin käynnistynyt nyt normaalisti.
Keskustelin yhden Alfa mekaanikon kanssa ja tämä kovien pakkasten aikana ajoittain ilmenevä tärinä 159 dieseleissä oli tuttu juttu.
Ei kuulemma jää pytty kyydistä, vaan on "ominaisuus" ei vika.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tässä ketjussa on helkkaristi arvokasta tietoa, joka olisi luettavuuden kannalta hyvä pilkkoa omiin ketjuihin. Ei nyt aika riitä, mutta laittakaahan jatkossa mielellään omiin ketjuihin eri ongelmat, niin löytyvät tulevaisuudessa paremmin kuin 600 viestiä selaamalla :-D

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

rim kirjoitti:
rim kirjoitti:
rim kirjoitti:
Taas koetellaan; tänään oli viemässä Deltaan korjaukseen kun hyytyi pari kilometriä ennen perille pääsyä. Hinurin lavalla loppu matka... :evil:

Kun varasin ajan korjaukseen antoivat luvan ajaa jos ei kuulu outoja ääniä.
Tuomio: partikkelisuodatin niin tukossa että pitää uusia ? Ihmettelen miten se on mahdollista, tämänhän pitäisi puhdistua automaattisesti. Matka-ajoakin ollut kuitenkin kohtuullisesti, mm. Lapin reissu vuoden vaihteessa. Huonompi homma on ettei osia ollut JKL:n Teltta-autossa vaan meni tilaushommiksi. Saas nähdä mistä asti pitää tilata, selviää huomenna :silly:

Auto ollut reilun viikon pajalla, osien saanti kestää kuulemma vielä puolitoista viikkoa eli varmaan menee vielä pari viikkoa ennenkuin auto on taas lyönnissä. Mulle alkaa kyllä oikeasti riittäämään :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Edelleenkin pajalla, nyt tuli 4 ja puoli viikkoa täyteen osaa odotellessa. Alkaa myös riittämään Kia Ceedllä ajelu, antoivat sen sijaisautoksi.
Ei mene oikein jakeluun kuinka yhden standardivaraosan saaminen voi kestää kuukauden, tuli sitten Italiasta tai ei. Tässä ajassa ehtisi hakea osan vaikka kävellenkin ?

Avatar
mutt
Viestit: 5460
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

rim kirjoitti:Edelleenkin pajalla, nyt tuli 4 ja puoli viikkoa täyteen osaa odotellessa. Alkaa myös riittämään Kia Ceedllä ajelu, antoivat sen sijaisautoksi.
Ei mene oikein jakeluun kuinka yhden standardivaraosan saaminen voi kestää kuukauden, tuli sitten Italiasta tai ei. Tässä ajassa ehtisi hakea osan vaikka kävellenkin ?
Taitaa olla DA:lle ihan sama, kuinka pitkään Alfa-kuskeja odotuttaa.

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Mietin vaan että tekeekö Autokeskus kiusaa, osa on tulossa niiden kautta :shock:

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Qtronic kirjoitti:Täälläkin käynnistynyt nyt normaalisti.
Keskustelin yhden Alfa mekaanikon kanssa ja tämä kovien pakkasten aikana ajoittain ilmenevä tärinä 159 dieseleissä oli tuttu juttu.
Ei kuulemma jää pytty kyydistä, vaan on "ominaisuus" ei vika.
Kyllä on muuten karmiva "ominaisuus" eikä ainakaan mulla tosiaan vaadi mitään koviakaan pakkasia. En kyllä meinaa tyytyä tuohon, noin voimakas tärinä aiheutuu jostain joka ei toimi oikein ja pakkohan siihen joku syy ja korjaus on löytyä...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

Avatar
juhani
Viestit: 138
Liittynyt: 13 Marras 2008, 21:56
Car(s): Stelvio 2.2 -21 ja GTV6 -83
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja juhani »

tmv kirjoitti:
Qtronic kirjoitti:Täälläkin käynnistynyt nyt normaalisti.
Keskustelin yhden Alfa mekaanikon kanssa ja tämä kovien pakkasten aikana ajoittain ilmenevä tärinä 159 dieseleissä oli tuttu juttu.
Ei kuulemma jää pytty kyydistä, vaan on "ominaisuus" ei vika.
Kyllä on muuten karmiva "ominaisuus" eikä ainakaan mulla tosiaan vaadi mitään koviakaan pakkasia. En kyllä meinaa tyytyä tuohon, noin voimakas tärinä aiheutuu jostain joka ei toimi oikein ja pakkohan siihen joku syy ja korjaus on löytyä...
Niin, "ominaisuus" johtuu kuulemma moottorin kannakkeista, ne kovettuu pakkasessa ja vaimentaa moottorin tärinöitä huonosti :( .
Vaiva poistuu itsestään kun moottorin tms. lämpö pehmentää kannakkeet :-D .

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

juhani kirjoitti:Niin, "ominaisuus" johtuu kuulemma moottorin kannakkeista, ne kovettuu pakkasessa ja vaimentaa moottorin tärinöitä huonosti :( .
Vaiva poistuu itsestään kun moottorin tms. lämpö pehmentää kannakkeet :-D .
Kuulostaa aika uskomattomalta. Nimittäin minulla tärinä esiintyi jälleen eilen ja aamulla oli pakkasta vain 5 astetta. Auto oli tosin seissyt pari pv taas ulkona pakkasella. Lisäksi oudoksi tuollaisen syyn tekisi se, että ajossa tuo tärinä ei häviä alettuaan (luulisi että kannakkeet lämpiävät ajon aikanakin yhtä lailla), vaan vasta kun auto on sammutettu ja se on saanut seistä paikallaan jonkin aikaa.
Alfa Romeo - immagine di bellezza

hoblaa
Viestit: 94
Liittynyt: 20 Touko 2006, 12:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja hoblaa »

Tuttu ominaisuus muistakin kuin alfoista. Moottorin/vaihteiston kumityynyt todellakin jäykistyvät pakkasessa jolloin eivät vaimenna värinöitä mitkä siirtyvät koriin. Ajossa ajoviima puhaltaa moottoritilassa joten kumien lämpeneminen kestää pitkään. Mutta kun kone on lämmin ja auto seisoo paikoillaan niin "sulavat" nopeasti. Dieselmoottoreissa on vielä tottakai jäykemmät ja yleensä enemmän moottorinkannakkeita/kumeja koska moottorit ovat lihavempia.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Eräät merkit käyttää öljytäytteisiä tukikumeja. Harmi että erään merkin erään omistajan eräs auto on ollut paskana koko pakkaskauden.
Siis lumen takia. Ei ton 75:n jälkeen paljoo tärinät tunnu. :P
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

rim kirjoitti:
rim kirjoitti:
rim kirjoitti: Tuomio: partikkelisuodatin niin tukossa että pitää uusia ?
Auto ollut reilun viikon pajalla, osien saanti kestää kuulemma vielä puolitoista viikkoa eli varmaan menee vielä pari viikkoa ennenkuin auto on taas lyönnissä. :twisted: :twisted: :twisted:
Edelleenkin pajalla, nyt tuli 4 ja puoli viikkoa täyteen osaa odotellessa. Alkaa myös riittämään Kia Ceedllä ajelu, antoivat sen sijaisautoksi.
Ei mene oikein jakeluun kuinka yhden standardivaraosan saaminen voi kestää kuukauden, tuli sitten Italiasta tai ei. Tässä ajassa ehtisi hakea osan vaikka kävellenkin ?
No niin, ilotarina jatkuu..... Kiasta loppui lupalappu ja menin hakemaan lisää aikaa eilen. Hyvä homma, partikkelisuodatin olikin tullut jo perjantaina ja oli parhaillaan työn alla. Hain sitten auton onnellisena töiden jälkeen. Piti käydä lähikaupassa kilometrin päässä Deltasta. Palattuani autoon laitoin autoon laitoin auton käyntiin ja AUTO SANOI HAVE ENGINE CHECKED JA HÄIRIÖVALO PÄÄLLE. Takaisin Deltalle ja KIA uudelleen alle, voi j*mal*uta.... Siis vikana on se varmaankin vielä se EGR. Joku varmaan oikeasti haluaa että vaihdan merkkiä.....

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Olikos täällä jo kirjoituksia jarruista loskakelillä? en jaksanut alkaa kahlata koko sivustoa läpi.. Mutta viikonloppuna Tampereelle ajellessa tuli muutama ns. äkkijarrutus, ja silloin huomasi että auto kampeaa välillä vasemmalle ja välillä oikealle. Ja jotenkin tuntui siltä kuin koko taka-akseli olisi ollut irti jarruttaessa :crazyeyes: peloittava tunne muuten!

Eli kertyykö sinne vettä loskaa paskaa, sen verran ettei jarrut ota kunnolla vai mistä moinen mahtaa johtua? onko kukaan paneutunut tarkemmin asiaan?

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Jönsson kirjoitti:Entäs onkos tällaista kukaan huomannut, että kun ajaa vesi/räntäsateessa ja pitemmän tauon jälkeen painaa jarrua, kurssi muuttuu äkäisesti. Tuntuu varsinkin moottoritiellä ja liukkaalla pinnalla tuollainen heilautus melkoisen ikävältä. Sitten, kun painaa jarrua uudestaan, ote on tasainen, mutta märkinä jarrut puoltavat todella voimakkaasti.
TÄstähän se löytyi, eli oli muillakin samaa ongelmaa!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Tämmöiset oli aiemmin.
Lainaus:
Entäs onkos tällaista kukaan huomannut, että kun ajaa vesi/räntäsateessa ja pitemmän tauon jälkeen painaa jarrua, kurssi muuttuu äkäisesti. Tuntuu varsinkin moottoritiellä ja liukkaalla pinnalla tuollainen heilautus melkoisen ikävältä. Sitten, kun painaa jarrua uudestaan, ote on tasainen, mutta märkinä jarrut puoltavat todella voimakkaasti.


On huomattu ja karmeinta on, ettei löydy hillittimiä ollenkaan.

Tulin nimittäin kerran ko kelillä Hesasta Tampereelle, eikä tarvinnut painella jarrua ennenkuin Treen ekoihin liikennevaloihin - ei sitten tapahtunut mitään. Kirjoitinkin ko asiasta tänne jonnekin jo aiemmin ja varottelin, että on syytä pitää jarrut kuivana ja lämpimänä, eli silloin tällöin jarrutusta ihan huvin vuoksi.

Tämä on vähän kuin keraamisilla jarruilla, mutta samaa ongelmaa on myös muissa automerkeissä, muistaakseni saksalaisissa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
mattijus
Viestit: 5261
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Joo, levyjarrujen ominaisuus
VMP

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

heh, joku on asentanut sinne passatin jarrut.
joskus on noihin passatteihin vaihdettu jarrupaloja takuuseen juurikin tuon häipymisen vuoksi. Ja asenneltu jarrukilpiä jotta kurasonta ei menisi joka väliin.

Julkaisihan ne jonkun brosyyrinkin tuosta: http://www.heinola.org/~jonde/www/Jarru ... ell%e4.pdf :D

On se tiesuola hyvä asia.

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Uritetut/rei'itetyt jarrulevyt auttaa tähän asiaan, kun vesi poistuu nopeammin. Se että kuinka paljon, en tiedä.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

rim kirjoitti:
rim kirjoitti:
rim kirjoitti: Auto ollut reilun viikon pajalla, osien saanti kestää kuulemma vielä puolitoista viikkoa eli varmaan menee vielä pari viikkoa ennenkuin auto on taas lyönnissä. :twisted: :twisted: :twisted:
Edelleenkin pajalla, nyt tuli 4 ja puoli viikkoa täyteen osaa odotellessa. Alkaa myös riittämään Kia Ceedllä ajelu, antoivat sen sijaisautoksi.
Ei mene oikein jakeluun kuinka yhden standardivaraosan saaminen voi kestää kuukauden, tuli sitten Italiasta tai ei. Tässä ajassa ehtisi hakea osan vaikka kävellenkin ?
No niin, ilotarina jatkuu..... Kiasta loppui lupalappu ja menin hakemaan lisää aikaa eilen. Hyvä homma, partikkelisuodatin olikin tullut jo perjantaina ja oli parhaillaan työn alla. Hain sitten auton onnellisena töiden jälkeen. Piti käydä lähikaupassa kilometrin päässä Deltasta. Palattuani autoon laitoin autoon laitoin auton käyntiin ja AUTO SANOI HAVE ENGINE CHECKED JA HÄIRIÖVALO PÄÄLLE. Takaisin Deltalle ja KIA uudelleen alle, voi j*mal*uta.... Siis vikana on se varmaankin vielä se EGR. Joku varmaan oikeasti haluaa että vaihdan merkkiä.....
Vihdoinkin saatu auto takaisin, toivottavasti nyt ei tulee enää ongelmia :mrgreen:

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

rim kirjoitti: Vihdoinkin saatu auto takaisin, toivottavasti nyt ei tulee enää ongelmia :mrgreen:
Ehkä sun pitäs vaan irrottaa piuha tuohon merkkivaloon :).
-Matti-

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

KauGoH kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Entäs onkos tällaista kukaan huomannut, että kun ajaa vesi/räntäsateessa ja pitemmän tauon jälkeen painaa jarrua, kurssi muuttuu äkäisesti. Tuntuu varsinkin moottoritiellä ja liukkaalla pinnalla tuollainen heilautus melkoisen ikävältä. Sitten, kun painaa jarrua uudestaan, ote on tasainen, mutta märkinä jarrut puoltavat todella voimakkaasti.
TÄstähän se löytyi, eli oli muillakin samaa ongelmaa!
Mikä kummallisinta, viime syksynä tai tänä talvena tuota ominaisuutta ei ole esiintynyt enää lainkaan. Tietysti räntäloskaa on ollut vähän, mutta on ollut kuitenkin. Epäilyttää, että autoon on hiljaisuuden vallitessa tehty huollon yhteydessä jonkinlainen muutos- / korjaustoimenpide. Vaikka ei kai nyt Delta-auto sentään...

Avatar
Qtronic
Viestit: 116
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 08:16

Viesti Kirjoittaja Qtronic »

Jönsson kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Entäs onkos tällaista kukaan huomannut, että kun ajaa vesi/räntäsateessa ja pitemmän tauon jälkeen painaa jarrua, kurssi muuttuu äkäisesti. Tuntuu varsinkin moottoritiellä ja liukkaalla pinnalla tuollainen heilautus melkoisen ikävältä. Sitten, kun painaa jarrua uudestaan, ote on tasainen, mutta märkinä jarrut puoltavat todella voimakkaasti.
TÄstähän se löytyi, eli oli muillakin samaa ongelmaa!
Mikä kummallisinta, viime syksynä tai tänä talvena tuota ominaisuutta ei ole esiintynyt enää lainkaan. Tietysti räntäloskaa on ollut vähän, mutta on ollut kuitenkin. Epäilyttää, että autoon on hiljaisuuden vallitessa tehty huollon yhteydessä jonkinlainen muutos- / korjaustoimenpide. Vaikka ei kai nyt Delta-auto sentään...
Mulla loppui tuo ominaisuus jarrupalojen vaihdon jälkeen.
Alfa159 MB320
"Voi elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista, Kankkunen"

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Sopisiko tässä toikissa kysellä aivan yleistä 159:stä? Oikeastaan taidan peräänkuuluttaa käytetyn 159 ostajanopasta.

Itseäni kiinnostaisi kokemukset autosta yleisesti ja etenkin eri moottoreista ja niiden vioista/ominaisuuksista. Jossain vaiheessa käytetty 159 kuitenkin varmaan tulee hankittua. Perustelemattomasti 5 vuoden alfabbs-lukukokemuksen valossa 159:n luotettavin ja tässä mielessä "paras" kone taitaa olla 1.9 JTS, sen jälkeen rintarinnan 2.2 ja 3.2 JTS:t. Jumboksi taitavat jäädä 1.9 JTDm ja erityisesti 2.4 JTDm. Kertokaa olenko ymmärtänyt jotain väärin?

puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

Kivijärvi kirjoitti:Sopisiko tässä toikissa kysellä aivan yleistä 159:stä? Oikeastaan taidan peräänkuuluttaa käytetyn 159 ostajanopasta.

Itseäni kiinnostaisi kokemukset autosta yleisesti ja etenkin eri moottoreista ja niiden vioista/ominaisuuksista. Jossain vaiheessa käytetty 159 kuitenkin varmaan tulee hankittua. Perustelemattomasti 5 vuoden alfabbs-lukukokemuksen valossa 159:n luotettavin ja tässä mielessä "paras" kone taitaa olla 1.9 JTS, sen jälkeen rintarinnan 2.2 ja 3.2 JTS:t. Jumboksi taitavat jäädä 1.9 JTDm ja erityisesti 2.4 JTDm. Kertokaa olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Oma kokemus 2.2 JTS vm 2006, ajettu 67000km. Ihan tyytyväinen olen ollut, ajo-ominaisuudet loistavat ja ei tuo kulutuskaan nyt niin hirveä ole, jos rauhassakin joskus jaksaa ajella, keskikulutus viimeiset 2700km 9,5/100km. Moottori on loistava, vääntää upeasti yli 2000 kierroksilla (aivan diesel-moottorin veroinen sitkeys), hiukan nuhainen liikkeelle lähdössä 1000 kierroksilla.. Sanoisin, että tämä moottori on luotettavin vaihtoehdoista. Mieluummin kannattaa katsoa 2007 ja 2008 malleja, jos olisivat saaneet jo noita pikkuvikoja poistettua..
Hiljainenkin on, jos renkaat kunnolliset, tosin Suomen teillä jurisee aina, oli alla mikä auto tahansa..Ajovalot todella huonot, hankittava kirkkaimmat lamput mitä kaupasta saa..
Pikkuvikoja on ilmaantunut: Kuskin penkistä meni lämpövastus, takaovesta keskuslukituksen yksikkö pimahti (syy veden pääsy oven sisään ja sieltä takapenkin jalkatilaan, korjaantuu vaihtamalla ovipahvin tiivisteen, on tyyppivika!), käynnistäessä häiriöitä satunnaisesti, käy "kolmella" muutaman sekunnin (veikkaisin egr-ohjausta, kerää paskaa, myös tyyppivika). Hammastankoja näistä on vaihdettu takuuseen, ohjaustehostimen nesteet on vuotaneet haitarikumin alle, ilmeisesti menneet noin 40-60t ajetuista?. Mulla ei vielä vaihdettu, seuraavassa määräaikaishuollossa tehdään mahdollisen vuodon tarkastus, kun takuutakin jäljellä on.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Jos lukisit puppe vaikka tän ketjun sivulta 9 , niin saat vastauksia.

Ehdotin joskus alussa, että olis tehty dieseleille eri ketju ton EGR:n takia, mutta ei ottanut ilmaa.
Nyt tää 159 ketju on sitten pitkä, kun nälkävuosi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

puppe78
Viestit: 40
Liittynyt: 31 Elo 2005, 21:31

Viesti Kirjoittaja puppe78 »

Laku, Kivijärvelle tässä avauduin omista kokemuksista, ei mulla mitään kysymystä tuossa edellisessä viestissä auki ollut. En usko että bensa- ja dieselalfan käyntiongelmissa on juurikaan yhteistä, eli ei tota egr-hommaa kannata verrata. Maahantuoja on ilmoittanut, että 2.2 koneelliset käynnistyvät joskus huonosti, harvoin kylläkin. Virallista syytä ei ole kerrottu alfa romeon toimesta, epäilevät että ruiskutus-ohjelmassa voisi olla jokin kylmänä käynnitettäessä. On ohjeistettu, että käynnistettäessä painetaan ihan hiukan kaasupoljinta, niin ilmiötä ei tapahdu --> ei pidä paikkaansa. Vaiva ei riipu kaasupolkimen painosta, ulkoilman lämpötilasta, kosteudesta tms..se vaan tulee joskus ja piste, ainakin oma kokemus näin.
Viime delta-reissullani näin tiedotteen, jossa kerrottiin jostain solenoidin avauksesta/putsauksesta, ymmärsin että oli kyseessä juurikin egr. No, en mene varmaksi sanomaan..eikös toi ole opelin kone..niissähän on näitä ongelmia ollu ennen..huom, nämä on vain kokemuksia ja tuntemuksia, paremmin asioista tietävät voivat tarkentaa/korjata..

JustXL
Viestit: 269
Liittynyt: 08 Elo 2003, 01:39

Viesti Kirjoittaja JustXL »

Kivijärvi: Kaikkihan tykkää omastaan - eli ei voi olla ihan huono, valitsetpa minkä vaan.
(Tämä aihe on vähän kuin se "toinen tykkää äidistä ja ..." :-D ) Kannattaa lukea ja kuunnella muita - tiettyyn rajaan asti. Käypäs koeajamassa ja katso sitten lompakkoon ja sitten mutukertoimet päälle, niin alkaa omakin mielipide vahvistua.
Minun suosikkilista meni eri järjestykseen kun tuli päätöksenteon paikka ja piti pohtia tehon/kulutuksen/ominaisuudet/omituisuudet/hinnat -suhteita.
Vimeksi ajoin tuon 1750 tb sw:n. Ei huono, ei hyvä, mutta hakkiksen 7 nastat pitivät tosi kovaa melua! (225/50x17)
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Kivijärvi kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi kokemukset autosta yleisesti ja etenkin eri moottoreista ja niiden vioista/ominaisuuksista. Jossain vaiheessa käytetty 159 kuitenkin varmaan tulee hankittua. Perustelemattomasti 5 vuoden alfabbs-lukukokemuksen valossa 159:n luotettavin ja tässä mielessä "paras" kone taitaa olla 1.9 JTS, sen jälkeen rintarinnan 2.2 ja 3.2 JTS:t. Jumboksi taitavat jäädä 1.9 JTDm ja erityisesti 2.4 JTDm. Kertokaa olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Kannattaa huomioida sekin seikka, että ainakin vanhemmissa 2006 - 2007 -malleissa on muitakin eroja, kuin moottori. Eikös isommassa nokivasarassa ja kutosessa ollut suuremmat jarrut, vanteet ja jämäkämpi alusta? Oliko myös automaattilaatikoissa eroja? Kutosessa on tietysti neliveto, joka myös isommassa dieselissä optiona. Mitenkä lie erot 2008 ja uudemmissa malleissa?

Avatar
ragazza
Viestit: 304
Liittynyt: 24 Heinä 2009, 21:06
Car(s): Stelvio 2.0 280hp '19, 159 2.4 JTDm '06, 147 2.0 T.S. '08
Paikkakunta: Seinäjoki/Tampere

Viesti Kirjoittaja ragazza »

159 rupesi eilen nykimään kaupunkinopeuksissa. 2.4 diesel siis kyseessä. Lisäksi alakierrokset tuntuvat nihkeämmiltä kuin ennen.
EGR on putsattu noin 10t km takaperin, ja sittemmin ajettu enimmäkseen kaupungissa (kierroksia kyllä annettu kiitettävästi..).

Onko nyt taas venttiilit tukossa, vai olisiko tähän mitään muuta selitystä? :S Aiheuttikos hiukkassuodattimen puhdistus tällaista nykymistä?

Avatar
Janne
Viestit: 2120
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

^
Oisko se puhdistustoiminto? Itselläni oli käytössä parisen viikkoa tuollainen ja samanlaiset oireet. Toki se savutti samalla niin maan perkeleesti. Tovin ajettua alkoi toimimaan ja veto parani entisestään, jopa alajengoilla.
Nuita nykijöitä...hiljaa kulkevia savuttavia nykydiisselejä näkyy kyllä liikenteessä aika monesti. Eilenkin riisseli E46 compacti.

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Viesti Kirjoittaja veskuk »

ragazza kirjoitti: :S Aiheuttikos hiukkassuodattimen puhdistus tällaista nykymistä?
Parhaiten hiukkassuodattimen noin 10min kestävän puhdistuksen huomaa hetkellisen kulutuksen näytöstä, pomppaa matka-ajossa 12-13l lukemiin ja polkaistessa pöllyttää niin ettei takana tulevia näy...
vesku

Makke
Viestit: 20
Liittynyt: 28 Huhti 2007, 14:43

Viesti Kirjoittaja Makke »

veskuk kirjoitti:
ragazza kirjoitti: :S Aiheuttikos hiukkassuodattimen puhdistus tällaista nykymistä?
Parhaiten hiukkassuodattimen noin 10min kestävän puhdistuksen huomaa hetkellisen kulutuksen näytöstä, pomppaa matka-ajossa 12-13l lukemiin ja polkaistessa pöllyttää niin ettei takana tulevia näy...
Konsernin toisessa merkissä, (siis myös Diesel) samat oireet silloin tällöin. Suodattimen puhdistus tuon tekee. Sanovat, että ei kannata sammuttaa autoa silloin, vaan pyrkiä ajamaan poltto loppuun. Parhaiten onnistuu, kun pystyy vetämään noin 80km/h nopeudella (hieman haasteelisempi kaupungissa.) :-D

Hetkellisestä kulutuksesta sen tosiaan helposti huomaa, sekä aavistuksen tahmeammasta menosta. Myös messevä käry saattaa tuon paljastaa, putki käy aika kuumana. Olen kuullut, että Opeleissa, joissa "meidän konsernin" Diesel, syttyisi merkkivalo??? Jos näin, niin ihan fiksu homma.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11235
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Onkos tuo käry sellainen laahaavien jarrujen paistamia jarrupaloja muistuttava odööri? Omassa lintassa olen muutaman kerran sitä ihmetellyt mutta jarrut eivät tunnu kuumilta.

Korean poijaan toteutuksessa mikään ei kerro poltellaanko pönttöä tyhjäksi vai ei, ajoluulokonekaan kun ei suostu hiiskumaan hetkellisestä kulutuksesta. Vähän vaikea on silloin ajella kahdeksaakymppiä kunnes rosessi on saatu päätökseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

Rasvis kirjoitti:Onkos tuo käry sellainen laahaavien jarrujen paistamia jarrupaloja muistuttava odööri?
Juurikin noin voisi kuvailla.
Rasvis kirjoitti:Korean poijaan toteutuksessa mikään ei kerro poltellaanko pönttöä tyhjäksi vai ei, ajoluulokonekaan kun ei suostu hiiskumaan hetkellisestä kulutuksesta. Vähän vaikea on silloin ajella kahdeksaakymppiä kunnes rosessi on saatu päätökseen.
Hetkellisestä kulutuksesta tosiaan huomaa melko helposti, mutta en kyllä voi ymmärtää tätä nykyfilosofiaa, että kuljettajalta yritetään suorastaan piilottaa kaikki auton toiminta. :?

Perinteisestihän tilanne on ollut juuri päinvastoin, mistä kaikki ylimääräiset mittaritkin ovat jäänne.

Makke
Viestit: 20
Liittynyt: 28 Huhti 2007, 14:43

Viesti Kirjoittaja Makke »

Kyllä se käry on tuollainen, joka aikaisemmin mainittiin. Antaa kyllä "tuoksut" myös ajon jälkeen. Omassa Jtd:ssä myös putki "napsuu", koska käynyt tosi kuumana. (Johtuu siis jäähtymisestä.)

Homma menee hyvin siihen saakka, kun tekee tuon vielä itsekseen, mutta muutaman kerran kun jää poltto kesken, tulee ongelmia. Omassa autossa (Croma 1,9Jtd) on kerran joudutte regenerointi tekemään Deltan tiloissa ja voin kertoa, että hallin ovet oli auki, käry oli valtaisa :o:

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Rigenerazione del filtro del particolato

Kumisia pakoputkenjatkeita ei kannata sitten käyttää.
Liitteet
IMG_1012 (Medium).JPG
IMG_1012 (Medium).JPG (71.31 KiB) Katsottu 6619 kertaa
IMG_1008 (Medium).JPG
IMG_1008 (Medium).JPG (35.7 KiB) Katsottu 6619 kertaa
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Laku kirjoitti:Tossa tänään huollossa odotellessa tuotiin 159 2.4 jtdm hinurin lavalla.
Isäntä sanoi, että on todella kyrsiintynyt, kun auto sammuilee ja valot vilkkuu. Kulkee vaan n 70 km tunnissa ja ei ota kierroksia ja nyt ei ees enää käynnisty.

Eikä oo eka kerta.
Onko nää nyt sitten niitä egr-vikoja?
Tää bensaversio ei tunne mitään vastaavaa.
Olikos kysessä musta SW? Ite vein kans tehon puutteen vuoksi deltaan tossa maanantaina ja siellä oli ollut musta SW EGR vian takia jo kuulemma noin 10 kertaa. Itellä onneksi vain tämän yhden kerran, toistaiseksi. takuuseenhan toi menee ja nyt kulkee taas mukavasti.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

tumbe kirjoitti:
Laku kirjoitti:Tossa tänään huollossa odotellessa tuotiin 159 2.4 jtdm hinurin lavalla.
Isäntä sanoi, että on todella kyrsiintynyt, kun auto sammuilee ja valot vilkkuu. Kulkee vaan n 70 km tunnissa ja ei ota kierroksia ja nyt ei ees enää käynnisty.

Eikä oo eka kerta.
Onko nää nyt sitten niitä egr-vikoja?
Tää bensaversio ei tunne mitään vastaavaa.
Olikos kysessä musta SW? Ite vein kans tehon puutteen vuoksi deltaan tossa maanantaina ja siellä oli ollut musta SW EGR vian takia jo kuulemma noin 10 kertaa. Itellä onneksi vain tämän yhden kerran, toistaiseksi. takuuseenhan toi menee ja nyt kulkee taas mukavasti.
Vuodet ei ole veljiä, eikä Alfat siskoja. Edellinen 159 oli Deltan telakalla 10-12 kertaa tehonpuutteesta, nykimisestä yms. Tämä nykyinen on vaatinut vain yhden EGR-remontin 8) Puuta joutuu koputtamaan, että jääkin tähän yhteen kertaan...

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

tumbe kirjoitti:
Laku kirjoitti:Tossa tänään huollossa odotellessa tuotiin 159 2.4 jtdm hinurin lavalla.
Isäntä sanoi, että on todella kyrsiintynyt, kun auto sammuilee ja valot vilkkuu. Kulkee vaan n 70 km tunnissa ja ei ota kierroksia ja nyt ei ees enää käynnisty.

Eikä oo eka kerta.
Onko nää nyt sitten niitä egr-vikoja?
Tää bensaversio ei tunne mitään vastaavaa.
Olikos kysessä musta SW? Ite vein kans tehon puutteen vuoksi deltaan tossa maanantaina ja siellä oli ollut musta SW EGR vian takia jo kuulemma noin 10 kertaa. Itellä onneksi vain tämän yhden kerran, toistaiseksi. takuuseenhan toi menee ja nyt kulkee taas mukavasti.
Vuodet ei ole veljiä, eikä Alfat siskoja. Edellinen 159 oli Deltan telakalla 10-12 kertaa tehonpuutteesta, nykimisestä yms. Tämä nykyinen on vaatinut vain yhden EGR-remontin 8) Puuta joutuu koputtamaan, että jääkin tähän yhteen kertaan...

Lukittu