Alfa 147:sta 156:een
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Alfa 147:sta 156:een
Olen ajellut nyt tuolla Alfa 147 2.0 T.S:llä noin 64 tkm. Auton vm on -01. Olen tullut ajatukseen, että autostani puuttuu jotain... jotain hyvin oleellista mikä kuuluu Alfa Romeoon... tänään sen keksin ajellessani töihin.... moottori... Kävin keväällä ajamassa uuden karhealla 156 2.5 V6:lla, ja pitää sanoa, että nam... ne äänet ja varsinkin moottorin veto neljästä tonnista ylöspäin. Siis oikea Alfa meininki . Kaksilitrainenkin on ok, mutta jotain jään kaipaamaan .
Näin ollen taidan vaihtaa 147:an 156:een. Tosin kaksipuolikkaita on tosi vähän myynnissä .
Jos jollain on tiedossa uudehko ja vähän ajettu puolikas niin ilmoittakoon siitä minulle... :
Näin ollen taidan vaihtaa 147:an 156:een. Tosin kaksipuolikkaita on tosi vähän myynnissä .
Jos jollain on tiedossa uudehko ja vähän ajettu puolikas niin ilmoittakoon siitä minulle... :
Re: Alfa 147:sta 156:een
Sama homma mullakin.
Vaikka on koittanu piristää 2.0 mottia, niin kylläpä se aika pitkälti on tuskailemista. Lurtta on aina pohjassa, mutta pirssi ei oikein kulje niin kuin toivois.
Alkaa 2004 mallinen Subarun WRX STi malli kiinnostaan 300:lla hepolla ja 2.5 litran koneella. Jatkuva neliveto ja mikä alusta! Ulkonäkö kisahenkinen ja autossa ei turhia romppeita kuten esim. penkinlämmittimet taikka muut sähköhärveet.
Vaikka on koittanu piristää 2.0 mottia, niin kylläpä se aika pitkälti on tuskailemista. Lurtta on aina pohjassa, mutta pirssi ei oikein kulje niin kuin toivois.
Alkaa 2004 mallinen Subarun WRX STi malli kiinnostaan 300:lla hepolla ja 2.5 litran koneella. Jatkuva neliveto ja mikä alusta! Ulkonäkö kisahenkinen ja autossa ei turhia romppeita kuten esim. penkinlämmittimet taikka muut sähköhärveet.
Maksaa sen GTA:n verran 225 heppasena WRX mallina ja rautaa saa saman verran kuin mitä GTA:ssa. Kulukee 230 km/h ja vetää sit joka nurkasta.
STi on sit 60 donaa ja hepoja on vakiona 265 + reilut 400 Nm. Jos se ei riitä, niin ohjelmoitavalla lastulla ja kunnon dynossa saadaan varmaankin jokunen lisää plus sitä tärkeintä eli vääntöä.
Nopeudet kyllä nousee nelivedolla ja kokemusta on. Alustahan noissa subaruissa on reilusti jämäkempiä Alfoihin verrattuna. Lisäksi käyttäytyminen paljon hallitumpaa.
Tietty tyyli on sit mitä on, japsi on aina japsi vaikka mitä tekis koska heillä on se oma tyyli tehdä pirssejä.
Kyllähän turbollinen Alfa kelpais kunhan niitä nyt tulis tarjolle ja kohtuulliseen hintaan??? Alfalla kuites ei ole sitä WRC:n suolaamaa hintaa ja voisi sillä tavoin houkutella enemmän.
Kyllähän se vähän kutkuttaa ku persuuksissa lukis ALFA ROMEO eikä joku Suitsait.
Anyway... säästöhommat menossa ja toivoa on myös Alfan twin turboihinkin päin. Tai edes turbollinen takapotku jossa heppoja minimissään 250 + 300 Nm väännöt.
....Skyhorse goes to www.italiaspeed.com...
STi on sit 60 donaa ja hepoja on vakiona 265 + reilut 400 Nm. Jos se ei riitä, niin ohjelmoitavalla lastulla ja kunnon dynossa saadaan varmaankin jokunen lisää plus sitä tärkeintä eli vääntöä.
Nopeudet kyllä nousee nelivedolla ja kokemusta on. Alustahan noissa subaruissa on reilusti jämäkempiä Alfoihin verrattuna. Lisäksi käyttäytyminen paljon hallitumpaa.
Tietty tyyli on sit mitä on, japsi on aina japsi vaikka mitä tekis koska heillä on se oma tyyli tehdä pirssejä.
Kyllähän turbollinen Alfa kelpais kunhan niitä nyt tulis tarjolle ja kohtuulliseen hintaan??? Alfalla kuites ei ole sitä WRC:n suolaamaa hintaa ja voisi sillä tavoin houkutella enemmän.
Kyllähän se vähän kutkuttaa ku persuuksissa lukis ALFA ROMEO eikä joku Suitsait.
Anyway... säästöhommat menossa ja toivoa on myös Alfan twin turboihinkin päin. Tai edes turbollinen takapotku jossa heppoja minimissään 250 + 300 Nm väännöt.
....Skyhorse goes to www.italiaspeed.com...
Itse olen ainakin todennut sen tosiasian, että mitkään tehot ei kauaa "riitä"... kaikkeen turtuu. Uusi tehokkaampi tuntuu aluksi mahtavalta, mutta jo muutaman kuukauden päästä alkaa miettimään miten niitä lähtöjä saisi hieman lisää -> ikuinen kierre?
Nelivetohan ajatuksena olisi ihan jees, jos ei älyttömästi tule vuodessa kilometrejä. Kyllähän se merkin vaihto välillä virkistää ja osaa arvostaa sitten sekä uuden, että vanhan auton hyviä puolia...
Skyhorselle suosittelisin moottoripyörän laittoa jonkun aikaa sinun juttujasi lukeneena.
Ei tarttis paljoa uhrata rahaa, että olisi lähtöjä. Parin viikon jälkeen alkaisi jo säästää bensa- ja vakuutusmaksuissa, kun ajolupa moottoriajoneuvoille puuttuisi.
Nelivetohan ajatuksena olisi ihan jees, jos ei älyttömästi tule vuodessa kilometrejä. Kyllähän se merkin vaihto välillä virkistää ja osaa arvostaa sitten sekä uuden, että vanhan auton hyviä puolia...
Skyhorselle suosittelisin moottoripyörän laittoa jonkun aikaa sinun juttujasi lukeneena.
Ei tarttis paljoa uhrata rahaa, että olisi lähtöjä. Parin viikon jälkeen alkaisi jo säästää bensa- ja vakuutusmaksuissa, kun ajolupa moottoriajoneuvoille puuttuisi.
Jahas sain jo kuittia!R@gdoll kirjoitti:Parin viikon jälkeen alkaisi jo säästää bensa- ja vakuutusmaksuissa, kun ajolupa moottoriajoneuvoille puuttuisi.
Ei enään motaria ja sellanenkin ennemminkin customina, esim. Yamahan Dragstar käytettynä kylille hurutteluvehkeeksi.
Sama hommahan se on jenkkiautohommissakin. Aina pitää olla 500 heppainen ja vääntöä samat kuin rekassa. Mut se ei tosiaankaan tarkoita, että pitäisi törttöillä ja kaahata vastuuttomasti.
Bensoille ja vakuutuksillehan on ihan sama kunhan ajonautinto on taattu, silloinhan sitä säästelee vaikka kaljoista... tai jotain...
-Ei sakkoja taikka huomautuksia sitten tällä vuosituhannella-
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5760
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Jep, näin on. Sama tosiasia pätee muuten moottoripyörissäkin... Lisää tehoja kaivataan, vaikka pyörä ottaa satasen vauhdin kolmessa sekunnissa... Mikään teho ei riitä, vaikka se oikeasti riittääkin.R@gdoll kirjoitti:Itse olen ainakin todennut sen tosiasian, että mitkään tehot ei kauaa "riitä"... kaikkeen turtuu. Uusi tehokkaampi tuntuu aluksi mahtavalta, mutta jo muutaman kuukauden päästä alkaa miettimään miten niitä lähtöjä saisi hieman lisää -> ikuinen kierre?
skyhorse jos on mahdollisuus nelikkoon niin suosittelen, vaikkakin merkki ei olisi alfa. Se on hauska talvella jo tuolla 130hp:lla. Itse varmaan ostaisin myös tuon wrx:n jos varallisuus riittäisi ja kerran alfalla ei ole uusia nelikkoja. Sitä paitsi siinä tulee boxerin miellyttävä ääni!
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4
- 155156
- Viestit: 2091
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Havainto
Älkää tykätkö huonoa, mutta seuraavan havainnon olen tehnyt:
Alfan "tuunaajat" eivät loppujen lopuksi ole kovin kiinnostuneita Alfa Romeosta. Veto tuntuu olen japsi-merkkeihin, jotka ovatkin ehdottomasti parempia tuunauskohteita.
Mainioon Bella Italia tapahtumaan tänä kesänä osallistuneet Alfa Romeot osoittivat, että Alfa Romeo harrastajien keskuudessa ainakin ulkonäköön vaikuttava tuning on onneksi erittäin harvinaista. Vain yksi tuningilla pilattu 156 oli paikalla.
Alfan "tuunaajat" eivät loppujen lopuksi ole kovin kiinnostuneita Alfa Romeosta. Veto tuntuu olen japsi-merkkeihin, jotka ovatkin ehdottomasti parempia tuunauskohteita.
Mainioon Bella Italia tapahtumaan tänä kesänä osallistuneet Alfa Romeot osoittivat, että Alfa Romeo harrastajien keskuudessa ainakin ulkonäköön vaikuttava tuning on onneksi erittäin harvinaista. Vain yksi tuningilla pilattu 156 oli paikalla.
Re: Havainto
Itse Alfan kone on varsin mielenkiintoinen tunauskohde.Ulkokuoreen on paha mennä härväämään. Ehkäpä vilkut, jouset ja ihan pikkuinen nätti spoikka.155156 kirjoitti:Älkää tykätkö huonoa, mutta seuraavan havainnon olen tehnyt:
Alfan "tuunaajat" eivät loppujen lopuksi ole kovin kiinnostuneita Alfa Romeosta. Veto tuntuu olen japsi-merkkeihin, jotka ovatkin ehdottomasti parempia tuunauskohteita.
Mainioon Bella Italia tapahtumaan tänä kesänä osallistuneet Alfa Romeot osoittivat, että Alfa Romeo harrastajien keskuudessa ainakin ulkonäköön vaikuttava tuning on onneksi erittäin harvinaista. Vain yksi tuningilla pilattu 156 oli paikalla.
Olispas Alfalla vaan piakkoin tarjolla turbokoneet, niin kylläpäs taas kiinnostaisi.
Autonahan Alfa on mitä mainioin.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11227
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Havainto
Kyllähän se noin taitaa olla, mitäpä tuosta huonoa tykkäämään. Alfan omistajissakin on (nykyään) paljon niitä, joille itse merkki ei ole mikään itseisarvo. Silloin autoa voi viritellä ja väännellä hyvällä omallatunnolla ja kun autonvaihto on edessä vaihtuu Alfa toiseen merkkiin. Korostettakoon vielä, että tämäkin on 100% hyväksyttävä tapa harrastaa ko. automerkkiä.155156 kirjoitti:Älkää tykätkö huonoa, mutta seuraavan havainnon olen tehnyt: Alfan "tuunaajat" eivät loppujen lopuksi ole kovin kiinnostuneita Alfa Romeosta. Veto tuntuu olen japsi-merkkeihin, jotka ovatkin ehdottomasti parempia tuunauskohteita.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7791
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): 45e + GTX
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Havainto
Niin saattaa se iälläkin olla jotain asian kanssa tekemistä. Kyllä minäkin sitten vanhana pieruna kurvailen rajoitusten mukaan virittämättömällä 159:llä orggisvanteillaVittorio Jano kirjoitti:Kyllähän se noin taitaa olla, mitäpä tuosta huonoa tykkäämään. Alfan omistajissakin on (nykyään) paljon niitä, joille itse merkki ei ole mikään itseisarvo. Silloin autoa voi viritellä ja väännellä hyvällä omallatunnolla ja kun autonvaihto on edessä vaihtuu Alfa toiseen merkkiin. Korostettakoon vielä, että tämäkin on 100% hyväksyttävä tapa harrastaa ko. automerkkiä.155156 kirjoitti:Älkää tykätkö huonoa, mutta seuraavan havainnon olen tehnyt: Alfan "tuunaajat" eivät loppujen lopuksi ole kovin kiinnostuneita Alfa Romeosta. Veto tuntuu olen japsi-merkkeihin, jotka ovatkin ehdottomasti parempia tuunauskohteita.
Jostain luin noista juttua, taitaa "pikkumuutokset" vaatia viisinumeroisen summan euroja missä ensimmäinen numero ei ole ykkönen eikä kakkonen.Rolle kirjoitti:No ihan pikkumuutoksilla ei tuollaisia tehoja taideta saada. Se yks R32 mikä on Suomessa taitaa potkia jotain 600 hepan paikkeilla.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11227
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Havainto
Vanhana pieruna eli yli 3-kymppisenä...Onneksi tuossa 159:ssä on halvimmassakin versiossa sentään päälle 300 heppaa ja 22" pyörät.Rolle kirjoitti:Niin saattaa se iälläkin olla jotain asian kanssa tekemistä. Kyllä minäkin sitten vanhana pieruna kurvailen rajoitusten mukaan virittämättömällä 159:llä orggisvanteilla
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5760
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Havainto
Joo.. Kyllä iällä näyttää olevan merkitystä. Meikäläisellä on ainakin jo mennyt hermot noihin vakio 15":n ja ylikorkeaan alustaan... Pakko tehdä asialle jotain!Rolle kirjoitti: Niin saattaa se iälläkin olla jotain asian kanssa tekemistä. Kyllä minäkin sitten vanhana pieruna kurvailen rajoitusten mukaan virittämättömällä 159:llä orggisvanteilla
Muistan lukeneeni, että nuo uudet 156:t olisivat vanhoja matalempia? Katselin vaan muutama päivä sitten DA:ssa uutta 156 JTS:ää.. Näytti vielä omaakin 156:sta reilusti korkeammalta, Hyi!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Havainto
Miten mulla on semmonen muistikuva että sunkin alfa olis "tuunattu"155156 kirjoitti:Mainioon Bella Italia tapahtumaan tänä kesänä osallistuneet Alfa Romeot osoittivat, että Alfa Romeo harrastajien keskuudessa ainakin ulkonäköön vaikuttava tuning on onneksi erittäin harvinaista. Vain yksi tuningilla pilattu 156 oli paikalla.