Alfa 147:sta 156:een

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Alfa 147:sta 156:een

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Olen ajellut nyt tuolla Alfa 147 2.0 T.S:llä noin 64 tkm. Auton vm on -01. Olen tullut ajatukseen, että autostani puuttuu jotain... jotain hyvin oleellista mikä kuuluu Alfa Romeoon... tänään sen keksin ajellessani töihin.... moottori... Kävin keväällä ajamassa uuden karhealla 156 2.5 V6:lla, ja pitää sanoa, että nam... ne äänet ja varsinkin moottorin veto neljästä tonnista ylöspäin. Siis oikea Alfa meininki :crazyeyes:. Kaksilitrainenkin on ok, mutta jotain jään kaipaamaan :cry: .

Näin ollen taidan vaihtaa 147:an 156:een. Tosin kaksipuolikkaita on tosi vähän myynnissä :cry: .

Jos jollain on tiedossa uudehko ja vähän ajettu puolikas niin ilmoittakoon siitä minulle... : :mrgreen:

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa 147:sta 156:een

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Sama homma mullakin.

Vaikka on koittanu piristää 2.0 mottia, niin kylläpä se aika pitkälti on tuskailemista. Lurtta on aina pohjassa, mutta pirssi ei oikein kulje niin kuin toivois.

Alkaa 2004 mallinen Subarun WRX STi malli kiinnostaan 300:lla hepolla ja 2.5 litran koneella. Jatkuva neliveto ja mikä alusta! Ulkonäkö kisahenkinen ja autossa ei turhia romppeita kuten esim. penkinlämmittimet taikka muut sähköhärveet.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Niin...

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Mihinkäs hintaan tuollaisia Subaruja sitten saapi ? Olisihan se aika sika makeeta vedätellä nelis sladissa talvella... :mrgreen:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kyllä ne sen verran maksaa nuo muovilelut että kannattaa suunnata katseensa GTA:han.

Nelivedolla leikkiminen on hullua touhua, vie hirveesti tilaa ja nopeudet kasvavat aika hurjiksi :crazyeyes:

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Impreza 2.0 WRX Sedan EC 49 500 -
Impreza 2.0 STi Sedan VL 62 400 -

:shock:

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

Maksaa sen GTA:n verran 225 heppasena WRX mallina ja rautaa saa saman verran kuin mitä GTA:ssa. Kulukee 230 km/h ja vetää sit joka nurkasta.

STi on sit 60 donaa ja hepoja on vakiona 265 + reilut 400 Nm. Jos se ei riitä, niin ohjelmoitavalla lastulla ja kunnon dynossa saadaan varmaankin jokunen lisää plus sitä tärkeintä eli vääntöä.

Nopeudet kyllä nousee nelivedolla ja kokemusta on. Alustahan noissa subaruissa on reilusti jämäkempiä Alfoihin verrattuna. Lisäksi käyttäytyminen paljon hallitumpaa.

Tietty tyyli on sit mitä on, japsi on aina japsi vaikka mitä tekis koska heillä on se oma tyyli tehdä pirssejä.

Kyllähän turbollinen Alfa kelpais kunhan niitä nyt tulis tarjolle ja kohtuulliseen hintaan??? Alfalla kuites ei ole sitä WRC:n suolaamaa hintaa ja voisi sillä tavoin houkutella enemmän.

Kyllähän se vähän kutkuttaa ku persuuksissa lukis ALFA ROMEO eikä joku Suitsait.

Anyway... säästöhommat menossa ja toivoa on myös Alfan twin turboihinkin päin. Tai edes turbollinen takapotku jossa heppoja minimissään 250 + 300 Nm väännöt.

....Skyhorse goes to www.italiaspeed.com...

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Itse olen ainakin todennut sen tosiasian, että mitkään tehot ei kauaa "riitä"... kaikkeen turtuu. Uusi tehokkaampi tuntuu aluksi mahtavalta, mutta jo muutaman kuukauden päästä alkaa miettimään miten niitä lähtöjä saisi hieman lisää -> ikuinen kierre?

Nelivetohan ajatuksena olisi ihan jees, jos ei älyttömästi tule vuodessa kilometrejä. Kyllähän se merkin vaihto välillä virkistää ja osaa arvostaa sitten sekä uuden, että vanhan auton hyviä puolia...

Skyhorselle suosittelisin moottoripyörän laittoa jonkun aikaa sinun juttujasi lukeneena. :mrgreen:
Ei tarttis paljoa uhrata rahaa, että olisi lähtöjä. Parin viikon jälkeen alkaisi jo säästää bensa- ja vakuutusmaksuissa, kun ajolupa moottoriajoneuvoille puuttuisi. :silly: :P

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

R@gdoll kirjoitti:Parin viikon jälkeen alkaisi jo säästää bensa- ja vakuutusmaksuissa, kun ajolupa moottoriajoneuvoille puuttuisi. :silly: :P
Jahas sain jo kuittia!

Ei enään motaria ja sellanenkin ennemminkin customina, esim. Yamahan Dragstar käytettynä kylille hurutteluvehkeeksi.

Sama hommahan se on jenkkiautohommissakin. Aina pitää olla 500 heppainen ja vääntöä samat kuin rekassa. Mut se ei tosiaankaan tarkoita, että pitäisi törttöillä ja kaahata vastuuttomasti.

Bensoille ja vakuutuksillehan on ihan sama kunhan ajonautinto on taattu, silloinhan sitä säästelee vaikka kaljoista... tai jotain... :roll:

-Ei sakkoja taikka huomautuksia sitten tällä vuosituhannella-

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

R@gdoll kirjoitti:Itse olen ainakin todennut sen tosiasian, että mitkään tehot ei kauaa "riitä"... kaikkeen turtuu. Uusi tehokkaampi tuntuu aluksi mahtavalta, mutta jo muutaman kuukauden päästä alkaa miettimään miten niitä lähtöjä saisi hieman lisää -> ikuinen kierre?
Jep, näin on. Sama tosiasia pätee muuten moottoripyörissäkin... Lisää tehoja kaivataan, vaikka pyörä ottaa satasen vauhdin kolmessa sekunnissa... :mrgreen: Mikään teho ei riitä, vaikka se oikeasti riittääkin. :-D

Ana M
Viestit: 240
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Ana M »

skyhorse jos on mahdollisuus nelikkoon niin suosittelen, vaikkakin merkki ei olisi alfa. Se on hauska talvella jo tuolla 130hp:lla. Itse varmaan ostaisin myös tuon wrx:n jos varallisuus riittäisi ja kerran alfalla ei ole uusia nelikkoja. Sitä paitsi siinä tulee boxerin miellyttävä ääni!
33 P4 -91, Skoda Octavia 4x4 -04, Superb 4x4

Avatar
Wille
Viestit: 337
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:13
Car(s): ex 33, 75
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Wille »

Muistuu mieleen jossain vanhassa GTi:ssä ollut Nissan Skyline V-Spec '89. Pikku muutoksilla siitä oli mitattu 1040hp :crazyeyes: Tämä siis Suomessa..

Avatar
155156
Viestit: 2091
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Havainto

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Älkää tykätkö huonoa, mutta seuraavan havainnon olen tehnyt:

Alfan "tuunaajat" eivät loppujen lopuksi ole kovin kiinnostuneita Alfa Romeosta. Veto tuntuu olen japsi-merkkeihin, jotka ovatkin ehdottomasti parempia tuunauskohteita.

Mainioon Bella Italia tapahtumaan tänä kesänä osallistuneet Alfa Romeot osoittivat, että Alfa Romeo harrastajien keskuudessa ainakin ulkonäköön vaikuttava tuning on onneksi erittäin harvinaista. Vain yksi tuningilla pilattu 156 oli paikalla.

Skyhorse
Viestit: 213
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 08:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Havainto

Viesti Kirjoittaja Skyhorse »

155156 kirjoitti:Älkää tykätkö huonoa, mutta seuraavan havainnon olen tehnyt:

Alfan "tuunaajat" eivät loppujen lopuksi ole kovin kiinnostuneita Alfa Romeosta. Veto tuntuu olen japsi-merkkeihin, jotka ovatkin ehdottomasti parempia tuunauskohteita.

Mainioon Bella Italia tapahtumaan tänä kesänä osallistuneet Alfa Romeot osoittivat, että Alfa Romeo harrastajien keskuudessa ainakin ulkonäköön vaikuttava tuning on onneksi erittäin harvinaista. Vain yksi tuningilla pilattu 156 oli paikalla.
Itse Alfan kone on varsin mielenkiintoinen tunauskohde.Ulkokuoreen on paha mennä härväämään. Ehkäpä vilkut, jouset ja ihan pikkuinen nätti spoikka.

Olispas Alfalla vaan piakkoin tarjolla turbokoneet, niin kylläpäs taas kiinnostaisi.

Autonahan Alfa on mitä mainioin.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Wille kirjoitti:Muistuu mieleen jossain vanhassa GTi:ssä ollut Nissan Skyline V-Spec '89. Pikku muutoksilla siitä oli mitattu 1040hp :crazyeyes: Tämä siis Suomessa..
No ihan pikkumuutoksilla ei tuollaisia tehoja taideta saada. Se yks R32 mikä on Suomessa taitaa potkia jotain 600 hepan paikkeilla.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Havainto

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

155156 kirjoitti:Älkää tykätkö huonoa, mutta seuraavan havainnon olen tehnyt: Alfan "tuunaajat" eivät loppujen lopuksi ole kovin kiinnostuneita Alfa Romeosta. Veto tuntuu olen japsi-merkkeihin, jotka ovatkin ehdottomasti parempia tuunauskohteita.
Kyllähän se noin taitaa olla, mitäpä tuosta huonoa tykkäämään. Alfan omistajissakin on (nykyään) paljon niitä, joille itse merkki ei ole mikään itseisarvo. Silloin autoa voi viritellä ja väännellä hyvällä omallatunnolla ja kun autonvaihto on edessä vaihtuu Alfa toiseen merkkiin. Korostettakoon vielä, että tämäkin on 100% hyväksyttävä tapa harrastaa ko. automerkkiä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Havainto

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Vittorio Jano kirjoitti:
155156 kirjoitti:Älkää tykätkö huonoa, mutta seuraavan havainnon olen tehnyt: Alfan "tuunaajat" eivät loppujen lopuksi ole kovin kiinnostuneita Alfa Romeosta. Veto tuntuu olen japsi-merkkeihin, jotka ovatkin ehdottomasti parempia tuunauskohteita.
Kyllähän se noin taitaa olla, mitäpä tuosta huonoa tykkäämään. Alfan omistajissakin on (nykyään) paljon niitä, joille itse merkki ei ole mikään itseisarvo. Silloin autoa voi viritellä ja väännellä hyvällä omallatunnolla ja kun autonvaihto on edessä vaihtuu Alfa toiseen merkkiin. Korostettakoon vielä, että tämäkin on 100% hyväksyttävä tapa harrastaa ko. automerkkiä.
Niin saattaa se iälläkin olla jotain asian kanssa tekemistä. Kyllä minäkin sitten vanhana pieruna kurvailen rajoitusten mukaan virittämättömällä 159:llä orggisvanteilla :silly:

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Rolle kirjoitti:No ihan pikkumuutoksilla ei tuollaisia tehoja taideta saada. Se yks R32 mikä on Suomessa taitaa potkia jotain 600 hepan paikkeilla.
Jostain luin noista juttua, taitaa "pikkumuutokset" vaatia viisinumeroisen summan euroja missä ensimmäinen numero ei ole ykkönen eikä kakkonen.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11227
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Havainto

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Rolle kirjoitti:Niin saattaa se iälläkin olla jotain asian kanssa tekemistä. Kyllä minäkin sitten vanhana pieruna kurvailen rajoitusten mukaan virittämättömällä 159:llä orggisvanteilla :silly:
Vanhana pieruna eli yli 3-kymppisenä...Onneksi tuossa 159:ssä on halvimmassakin versiossa sentään päälle 300 heppaa ja 22" pyörät.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mä kyllä laittaisin lastun ja vaihtaisin 24 tuumasiin... :shocked!:
- Alfaholic -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

jari64 kirjoitti:Mä kyllä laittaisin lastun ja vaihtaisin 24 tuumasiin... :shocked!:
Niin mutta oletkin silloin jo keski-ikäinen. Sen ajan nuoret tulevat laittamaan 28" ja pörinäputket :P

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Havainto

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti: Niin saattaa se iälläkin olla jotain asian kanssa tekemistä. Kyllä minäkin sitten vanhana pieruna kurvailen rajoitusten mukaan virittämättömällä 159:llä orggisvanteilla :silly:
Joo.. Kyllä iällä näyttää olevan merkitystä. Meikäläisellä on ainakin jo mennyt hermot noihin vakio 15":n ja ylikorkeaan alustaan... :roll: Pakko tehdä asialle jotain!
Muistan lukeneeni, että nuo uudet 156:t olisivat vanhoja matalempia? Katselin vaan muutama päivä sitten DA:ssa uutta 156 JTS:ää.. Näytti vielä omaakin 156:sta reilusti korkeammalta, Hyi! :shock:

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

...joo ja jos joku luki uutta Tuulilasia, niin paljastuskuvissa oli 156 sw 4x4. Se oli KORKEA :crazyeyes: . Maasturit sais olla erikseen. Ristisiitokset ei oikein lähde, mut kai joku niitäki ostaa. Tehtiinhän se Alfa 33 sw 4x4.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Havainto

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

155156 kirjoitti:Mainioon Bella Italia tapahtumaan tänä kesänä osallistuneet Alfa Romeot osoittivat, että Alfa Romeo harrastajien keskuudessa ainakin ulkonäköön vaikuttava tuning on onneksi erittäin harvinaista. Vain yksi tuningilla pilattu 156 oli paikalla.
Miten mulla on semmonen muistikuva että sunkin alfa olis "tuunattu" :wink:

Vastaa Viestiin