Jarruista

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jarppi
Viestit: 180
Liittynyt: 17 Huhti 2005, 00:23
Paikkakunta: Helsinki

Jarruista

Viesti Kirjoittaja Jarppi »

hei ukkelit....

mitä mieltä olette?
ebc VS tarrox

ja haittaako jos edessa oln ebct ja takana taroxit
:oops:

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja palkus »

Onkosta tullu vastaan rata/tuning paloilla ja levyillä tuollainen "kevyt" meteli. Siis ei vinkuminen vaan helevetinmoinen "rouhina". Tuollainen vaatimaton jarrutusääni ilmestyi omaan, kun vaihdoin eteen ebc:n keltaiset :) Punaisillakin vähän yritti pitää samanmoista ääntä, kun loppu olivat.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Paras tilanne on jos on samat palat sekä edessä että takana, myös ABS:n kanssa. Jarrubalanssi vaikuttaa kuitenkin auton käytökseen, eikä ole kovinkaan toivottu tilanne että edessä ja takana jarrutehot muuttuvat eri tahdissa. Levyillä ei ole niin väliä tuossa suhteessa.

Endurance-harrastuksessa ollaan koitettu jos jonkinlaisia paloja, esim. Ferodon 2000&2500&rankempia kisapaloja, EBC:n vihreä, Lucas, Bendix, monia tarvikkeita, Raybestos semi-metalli ja Porterfield. Endurancessa palojen pitäisi kestää kuumuutta, kestää pitkään, niillä pitäisi olla kelvollinen jarrutunto ja niiden pitäisi pitää levyt hyvässä kunnossa. Huonot palat ei täytä noita kolmea ensimmäistä vaatimusta ja varsinaiset race-only palat tuppaavat syömään levyjä, eikä kestokaan tunneissa aina ole kovin kummoinen, jolloin jarrukustannuksia tulee kisakaudelle turhan paljon. Näillä eväillä kun on hommaa pähkäilty, niin on tullut tehtyä sellainen huomio että parhaat kompromissit ovat löytyneet amerikkalaisista paloista. Liekö sitten syynä se että siellä on tyypillisesti autot isotehoisia ja painavia, eikä jarrut ole aina kooltaan ihan linjassa?

Tuossa omassa 75 endurance kilpurissa on edessä Brembon pienet nelimäntäiset 110mm palaa käyttävät satulat, joita sattumalta käytetään myös Dodge Viperissä. Satulat ostettiin aikanaan Seat Ibiza Cupra turboon tarkoitettuina, ja ovathan nuo kaksi, Ibiza turbo ja Dodge Viper V10 koneella kuin kaksi marjaa.. Dodgeen saa hyvin erilaisia performance paloja.

Näiden jarruseikkailujen jälkeen ollaan käytetty Raybestoksen semi-metallipaloja ja Porterfieldin R4S-katu/ratapäivä -paloja. Nuo Raybestokset tyypillisesti kiehahtaa kerran ensimmäisessä ratarääkissä (katoavat hetkeksi), mutta kestävät sen jälkeen ongelmissa useamman kuuden tunnin kisan täyttä vetoa ja jarrulevyt pysyvät siistinä. Porterfieldien kanssa ei ole havaittu tuota hetkellistä häipymistä ja niissä on hieman parempi pito ja jarrutunto. Kadulla ajamisesta ei ole noilla vielä kokemusta, mutta ainakin ne on katukelpoisiksi tarkoitettu.
Kimmo

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

stoichiometric kirjoitti:Onkosta tullu vastaan rata/tuning paloilla ja levyillä tuollainen "kevyt" meteli. Siis ei vinkuminen vaan helevetinmoinen "rouhina". Tuollainen vaatimaton jarrutusääni ilmestyi omaan, kun vaihdoin eteen ebc:n keltaiset :) Punaisillakin vähän yritti pitää samanmoista ääntä, kun loppu olivat.
Mulla oli pikku bussossa etujarruina jotki tarvikepalat, ne piti hieman rouhinaa ja luulin että ne on loppu.
Ostin myyjän piikkiin brembon levyt ja palat, rouhina kaksinkertaistui.
Kai se kuuluu asiaan?

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja palkus »

Noilla keltasilla kun en ole kesäkeleillä ajanut, niin onkohan lämpötilla osuutta asiaan? Mainosprosyyrissä tuo keltainen on vielä ympärivuotiseen käyttöön ja punaisia ei ratapäiville ole tarkoitettukaan. Ihan kuin ensijarrutuksissa lastu lentäisi ja matkan jatkuessa tilanne vähän rauhottuisi. Levyt on brembon uritetut, voisko nuot urat jotain? :roll:
Pari työkaveria oli syömäreisulla mukana ja jarruttaessani satasesta kyselivät totisena , että mitä nyt tapahtuu. :)

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Vielä EBC:n 2006 katalogissa sanottiin näin:
"Yellow grade trackday or full race pads are the perfect solution for faster saloon cars in track use."
Nykyään keltaisia suositellaan nopeaan katuajoon ja ratapäiville yms. Ovatkohan seokset muuttuneet, vai onko vaan todettu toisin, että ehkei ne nyt ihan niin kisapaloja olekaan?

Raybestos kiteyttää mielestäni asian osuvasti:
How do racing pads compare to street pads?

Racing pads are engineered to thrive in sustained high-heat operation, delivering a tremendous amount of friction and torque for improved stopping power. The Raybestos ST-range of race pads operate at 1,100-1,400°F, while typical street pads rarely see temperatures above 600°F. Competition friction material in racing pads is also 6 to 7 times more dense, and heavier, than a comparable street pad. They are aggressive, wear more rapidly, tend to make some noise and create a lot of dust. This is fine in a racing application, but definitely not the kind of attributes you want in a street pad.
http://www.raybestosbrakes.com/magnolia ... -pads.html

Eli kisapalat ei ole kovin suositeltavia kadulle. Mihin ryhmään nuo EBC:n keltaiset sitten kuuluvat, en ihan tiedä.

Urilla levyissä ei pitäisi olla vaikutusta.
Kimmo

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja palkus »

Juu, tiedä noista sitten. Voihan nuo keltaiset olla edelleenkin ratapainotuksella ja siksi olla pirun meluisat. Noin niinkuin näin jälkikäteen tuntuu hiukan siltä, että tässä jarrupanostuksessa on tullu mentyä vähän takapakkia, jotkut tarvike levyt mintexin paloilla olivat loppujen lopuksi aikast hyvät. :roll: Poljinvoimatarve ei sentään ole mikään hirvittävä, toki mintexin paloilla oli kevyempää. Noita punasia ei oikein voi kehua minkään suhteen. Jaa juu, punaset kieltämättä ei paskasta olleenkaan, tuo puhtaanapito ei vaan ole kovin tärkeä juttu mulle.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mulla on myös uritetut levyt ja EBC:n keltaiset palat ja kyllä mulla niistä on ääntä vähän kuulunut kuin jarruttaa. Mielestäni ihan hauska rahina niissä on. :-D Mutta kylmänä ja hitaassa vauhdissa noi palat on ollut mielestäni aika tehottomat.
Nyt pitäisi keksiä jotkut uudet. Mikä punaisissa EBC:n paloissa oli huonoa?

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja palkus »

-poljinvoimaa tarvitaan enemmän kuin vakiopaloilla
-ihan samanlaiset kylmänä kuin keltaiset
-myöskin äänekkäät, joskin keltaisia hiljaisemmat
-ratapäivillä eivät ole paremmat kuin vaikka mintexin vakiopalat
-taipumusta levyn uritukseen
+ei jarrupölyongelmaa

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Komppaan näissä:
-enemmän vaatii voimaa, tuntuu etteivät pure kovin hyvin
-äänekkäät sillä erotuksella, että vain märällä kelillä aamulla (tai useamman tunnin pysäköinti) ekat 1 tai 2 polkaisua kitisee. Muuten en ole eroa huomannut.
-pölyä ei tosiaan vaikuta vanteisiin kertyvän ~yhtään

Ensi kerralla ostan jotain muuta, enkä voi suositella tavalliseen ajoon. Toki levytkin voivat vaikuttaa..

jaacco
Viestit: 341
Liittynyt: 09 Syys 2011, 08:29
Car(s): Giulia benzina

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja jaacco »

Laitoin aikanaan vihreät EBC:t GTA:n bremboihin. Toimi ihan ok kadulla eikä ongelmia kerhon ahvenistopäivällä sen kymmenen kierroksen aikana mitä huristin. Kestävyydestä en osaa sanoa.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Onkos porukoilla kokemusta jarrulevyjen pinnoituksen kestävyyksistä?
Eli mulla on kissassa tarvetta vaihtaa levyt talven aikana kun alkavat olemaan alamitan rajoilla. Alkuperäiset Brembot ovat kestäneet korroosiota vastaan älyttömän hyvin eli levyn osat jotka ei ole kosketuksissa palojen kanssa on pinnoitettu jollain? joka ei ainakaan näytä ihan perusmaalilta? Ovat kuitenkin vielä rippikouluikäisinäkin siis ruosteettomat :shock: ja hyvän näköiset. Tälläiset siellä on nyt http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-JLM21748 Esim. nämä olisivat huomattavasti edullisemmat https://www.britishparts.co.uk/products ... r-JLM21748 ja niissäkin on kyllä jonkunlainen suoja joka ainakin kuvassa näyttää tavalliselta maalilta?
Täähän on siis ihan ulkonäkökysymys mutta suht avonaisten vanteiden kanssa mielellään ruuvaisi alle levyt jotka myös pysyisivät nättinä koko käyttöiän eikä alkaisi ruoste pilkottamaan.
Tarjolla on myös sellaisia "mustia" sekä "kellertäviä"levyjä, mitenköhän ne on käsitelty ja niiden pinnat kestävät aikaa?
Giulussa on mulla myös Brembon jarrut ja niissä toi pinnoitus näyttää tavalliselta maalilta (samanlaiselta harmaalta kuin tuossa jälkimmäisessä linkissä) ja se on alkanut antautumaan jo alle 3 vuoden ja 30tkm aikana.
Tietysti, ostamalla noi orginaalit ei tarvitsisi asiaa miettiä mutta hintaa niille näyttäisi tulevan 1500€ kierros eli löytyykö laadukkaita ruosteettomina pysyviä kiekkoja edullisemmin?
Onko markkinoilla jotain hyväksi koettua kestävää pinnoitetta/maalia millä voisi itse käsitellä uuden levyn?

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

EBC:n punaiset palat joka nurkassa ja toimii hyvin. Toki palkuksen verrokkiin se ero, että mulla se uudempi punainen pala ja jarruina 305 Brembo. Ilmeisesti noissa pikkujarruisissa punaisten kanssa ollutkin jotain ongelmaa...

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Pasi »

EBC keltaiset poratuilla ja uritetuilla levyillä.

Järjettömän äänekkäät. Etujarrupalat lopuillaan n. 1,5v ajon jälkeen ja ilmeisesti kitkapinta ainakin osittain irti pohjasta :(

Hyvin ne kyllä jarruttaa.

Seuraavaksi kokeilen paloiksi jotain muuta.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@fahlsjy

Oisko mitenkään mahollista, että ei-kitkapinta-alan maalais esim. Hammeritella tai jollain muulla kuumuutta ja huonoja oloja kestävällä? En noista pinnoista tiedä, mutta eikös rosteri kestä sekä lämpöä että huonoja oloja... Onko nuo sitten rosteria nuo vanhat, vai mikä siinä on?
Itselläni on ABE-merkkiset halpislevyt ja palojen ulkopuolelta jo aivan ruosteessa vuoden ikäisenä :D
Ja tuntuu, että nuo ABE-merkkiset superhalvat jarrupalat on niin kovaa ainesta, että ne sulattaa noita (jarrupalojen hintasia) halpoja levyjä nopeammin ku itse paloja...

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

^ Ei oo rosteria noi alkuperäiset, kitkapinta kyllä ottaa aina väriä heti esim. pesun yhteydessä. Joku laadukas ja kestävä pinnoite siinä on kitkapintojen ulkopuolella. Ja tosiaan noi levyt mitkä ei oo käsitelty mitenkään on kyllä omienkin kokemusten mukaan pintaruosteessa nopeasti.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Tuolla ylempänä kun kyselin "mustista" levyistä niin tarkoitin siis tälläisiä http://www.race.fi/fi/catalog/category/ ... -diamond/1
Ja "keltaisilla" näitä http://www.jarrupalat.fi/jarrulevyhaku/ Näitä EBC levyjä näyttäisi saavan mustalla, kullan ja hopean värisellä pinnoitteella.
Onko näiden pinnoitteiden kestävyydestä kellään kokemusta?

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja mattijus »

PNV:hen pistin pari vuotta sitten Aten jarrulevyt, niissä ainakin mattaharmaa pinnoitus jonka pitäisi ainakin hidastaa ruostumista. Kitkapintaanhan tuo ei vaikuta.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/252 ... 030002.jpg


EDIT: Ate jarruista
VMP

eieikuean
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Elo 2015, 09:52
Car(s): honda

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja eieikuean »

Ensi kerralla ostan jotain muuta, enkä voi suositella tavalliseen ajoon. Toki levytkin voivat vaikuttaa.
holiday casino

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Siis mitä muuta?
fahlsjy kirjoitti:Onko markkinoilla jotain hyväksi koettua kestävää pinnoitetta/maalia millä voisi itse käsitellä uuden levyn?
Omiin uritettuihin levyihin lipaisin samaa jarrusatulamaalia kuin satuloihinkin. Eli kaikkiin näkyviin pintoihin pl. kitkapinnat.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Jakke »

palkus kirjoitti:Onkosta tullu vastaan rata/tuning paloilla ja levyillä tuollainen "kevyt" meteli. Siis ei vinkuminen vaan helevetinmoinen "rouhina". Tuollainen vaatimaton jarrutusääni ilmestyi omaan, kun vaihdoin eteen ebc:n keltaiset :) Punaisillakin vähän yritti pitää samanmoista ääntä, kun loppu olivat.
Mulla on joka nurkassa punaiset ja nyt kun mainitsit, niin kyllähän noi pitää ääntä enemmän ku jotkut muut. Kylmänä nimenomaan. Lämpimänä/kuumana en ole huomannu mitään.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Olen maalaillut niinkin eksoottisella maalilla kuin miranol noita levyjä (siis keskiöitä ja reunoja) ilman ongelmia. Maali on pysynyt päällä erittäin hyvin. Sama pätee myös satuloihin.

Niin ja EBC:n keltapassivuodut levyt ovat muuttuneet "harmaammiksi", mutta eivät ole ruostuneet.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Mitä paloja raati sitten suosittelee lähinnä kadulle mutta kenties joskus radallekin? Toiveena olis tietysti parempi jarruteho ilman ylimääräistä meteliä eikä se jarrujen remppaaminenkaan niin kivaa ole että sitä haluais yhtenään tehdä. Onko esim EBC:n greenstuffit hyvä kompromissi?
Through difficulties to defeat

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Itsellähän ratapelistä EBC:n sinisestä endupalasta irtosi kitkapinta kokonaan joka johti spinnaukseen ja rengasvalliin. Pintaa oli kuitenkin jäljellä yli puolet, joten ei se likikään loppu ollut. Muitakin noita kitkapinnan kiinnityksen pettämisiä on taidettu raportoida ja itselläkin myös toisesta palasta lähti käsin vääntämällä pinta irti.. Tuolta pohjalta suhtaudun vähän varauksella EBC:n jarrupaloihin. Lämpöä nuo kyllä meillä sai, eivät kyllä kestäneet sitä muutenkaan. 3000 Ferodot oli sitten ihan eri luokkaa.

Toisaalat keltaiset on kai pelanneet suht ok. Meilläkin takana moiset.

Ei nuo EBC:t kuitenkaan niin halpoja ole, että itse enää mihinkään laittaisin. 2500 Ferodot on tietty arvokkaat, mutta hyvä niiden jarrujen olisi pelata kun tarvitsee ja rata on kuitenkin se krittisin ympäristö.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Tiige
Viestit: 2843
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Ei greenstuffit pelannu myöskään itsellä radalla 156 V6 alla. Se noissa green/redstuffeissa on hyvää että pölisevät todella vähän. Pysyy vanteet puhtaana.

Hyvä kompromissi siviili/rata ajeluun tuntuisi olevan Porterfieldin R4-S. Niitä saa esim. täältä.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja palkus »

Ääni porterfieldeille myös. Jos heti haluaa täydellisen toiminnan, niin sitten uusille levyille. Vanhojen/kuluneiden/urittuneiden levyjen kanssa ainakin mulla meni tovi, ennenkuin olivat palat ja levyt kuin paita ja peppu.
Hmm. pitäiskin tilata varastoon valmiiksi uusia levyjä varten.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Naamapalmu
Viestit: 349
Liittynyt: 12 Huhti 2012, 15:49
Car(s): 156 2.0 T.Spark
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Naamapalmu »

Ok kiitos vinkistä. Eli kannattais odotella kunnes levyt olis vaihtokunnossa ja tilata vaikka brembon levyt? Vai onko esim blackdiamondin levyt selvästi paremmat? Tai jotain ihan muita levyjä jotka kestäisivät suolakurakelejä ja myös radalla?
Through difficulties to defeat

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Vanhojen palojen levyyn tarttunut kitkamateriaali voi tosiaan tehdä vähän kiusaa jonkin aikaa. Toisaalta vaikka kevyellä hiekkapuhalluksella tuosta selviää. Että sikäli ei välttämättä tarvitse levyjä uusia. Brembon, ainakin uritettuja/porattuja, levyja on tainnut hajoilla. Blackdiamondista en tiedä. EBC:n turbo groovet taitavat kylläkin pelata. Moiset itselläänkin. Nuohan ei ole rei'ille poratut vaan ainoastaan "kolotut" ja uritetut. Noissahan on joku ruostumista estävä pinnoite ja vakiota avarammat ilmakanavat. Keltsihän noita levyjä ja Ferodon paloja suositteli ja se combo kyllä pelaa. Vielä kun taas ehtisi lopun auton napoa iskuun :oops: Oli kyllä aiemmin ihan perus nimettömät tarvikelevytkin, eikä niissäkään valittamista edes radalla, mitään korroosiosuojaa ei kyllä moisissa ole. Lämpöjä ei kyllä mitattu vs. turbo groove, joten en tiedä pitääkö lupaus 100-astetta matalammista lämmöistä kutinsa. Pala on musta kyllä kriittisempi, tosin joku pinnoita varmasti lisää elinikää jos suolassa kylvettää.

Itselläänkin kohta tulossa käyttiksen jarrut elämänsä päähän ja jotain muuta kun perus tarviketta sinne taitaa eksyä.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Jarruista

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Mun autoon oli edellinen omistaja investoinut black diamondit. Kestivät yli viisi vuotta ja tasan kaiken mitä annettiin ratapäivillä. Eli ei ne ainakaan aivan sudet ole.

Vastaa Viestiin