164 Kusee alleen ????

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

164 Kusee alleen ????

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Huomasin tuossa,että 164 vuotaa bensaa jostakin tankin päältä.
Kun auto seisoo paikallaa bensaa ei tipu,mutta kun autolla lähtee parkista taaksepäin bensaa tulee tankin päältä tankin etureunaa pitkinaika reilusti.

Vuoto näyttäisi olevan jossakin siellä mihin bensaletkut menevät.
Bensaletkut näyttivät olevan hieman löysällä ja riippuvan keskellä autoa.
Onkohan letkut ottaneet johonkin kiinni mökkireissulla ja voisikohan letkut vaan olla hieman irti.

Onko toinen noista letkuista joku paluuletku ?
Auto vaatii nykyisin,myös pidenpää starttausta ennen kuin käynnistyy,joten senkin johdosta voisi viitata letkuihin.

Ei varmaan auta muu kuin irrottaa tankki.
Mitä kaikkea siitä joutuu purkamaan edestä,että saa tankin irti?
Onko noista mennyt tankkeja kuten 33,75 ym.?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 164 Kusee alleen ????

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kannattaisi varmaan aloittaa tutkimukset irrottamalla tavaratilan lattiaverhoilun alla oleva peltilevy ja tsekkaamalla bensapumpulle menevät liitokset. Bensaputkien ja -letkujen vaihtoa varten täytyy varmaan irrottaa tankki, mikä taas vaatii takakallistuksenvakaajan irrotuksen.

Tankin pitäisi olla "ikuinen", sehän on muovia toisin kuin 33/75:sissa.

Pidempi starttipyöritys voisi hyvinkin johtua siitä, että letkut tai niiden liitokset vuotavat ja bensanpaine pääsee putoamaan. Toinen putki on tosiaan polttoaineen paluuputki, paineensäädinhän pitää aina suutinruodon paineen vakiona ja käyttämättä jäävä löpö päätyy takaisin tankkiin.
- Epäkelpokeräilijä -

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Minulla oli sama vaiva aikanaan, tosin vuoto oli varmaan pienempää kuin Zeneryllä. Siihen riitti paluuletkun ja tankin liitoksen uusiminen. Se on sellainen muoviosa, jossa on letkua mukana. Osan sai Tiippanalta eikä se ollut kalliskaan. Samalla kertaa kannattaa vaihtaa vanhaan autoon Tiippanan mukaan saman tien lähtöliitos.

Tuo takakontin huoltoluukku on tosiaan tärkeä tietää. Ainakin tuo liitoksen uusiminen, kun itse bensaputkissa ei ollut vikaa, onnistui sen luukun kautta eikä tankkia tarvinnut irrottaa. Silti jopa Alfa-Autossa Kangasalla sanoivat että tankki pitäisi irrottaa, kun eivät luukusta tienneet. Minulle homman teki ihan tavallinen työpaikan läheinen ei-alfakorjaamo ja velotti muistaakseni tunnin työn. Tiippanalta saa kyllä myös ohjeet, jos aikoo tehdä homman itse.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Ei kai tässä muu auta kun lähteä kömpimään tavarasäiliöön.
:roll:

Juuri kun luulin,ettei sen auton kanssa tarvitsisi vähään aikaan touhuilla,kun sain juuri laitettua takaovenikkunan kuntoon ja vaihdettua hammastangon suojakumin.

Ehdin sentään välissä taitaa yhden 405 Pösön katsastuskuntoon ja leimatakkin sen

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

No siellä toinen läpivientinippa vuotaa.
Mutta niitä nippoja ei kuulemma saa erikseen vaan ne tulee bensaletkusarjan mukana,eli on ostettava koko letkusto!!!!!
(Milano ja Muukkonen)

Ne nipat on nimittäin jotenkin sulatettu siihen letkuun kiinni.

Täytyy vielä yrittää saada Tiippana kiinni,josko siltä saisi pelkät "läpiviennit ja koittaa saada ne letkut kiinni niihin.

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Mutta eihän se letkuosa ole kovinkaan pitkä, eikä juurikaan lisää osan hintaa. Todennäköisesti on paljon helpompi kiinnittääkin letkun kanssa. Mutta olisi mielenkiintoista tietää, mikä oli Tiippanan vastaus.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

Se letkuosa on paluuletkussa tankilta moottorille asti ja lähtöletkussa tankilta polttoaine suodattimelle.

Mietinkin juuri,että jos ostaisi kaksi noita lyhempiä ja tekisi paluuletkuun liitoksen.

Tiedätkö muuten miten ne nipat irtoaa siitä suojapellistä,jossa bensapumppu ja muut kamat on kiinni?

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Ei se paluuletku kyllä mielestäni moottorille asti mennyt. Ilmeisesti Tiippana neuvoi juurikin tekemään siihen ylimääräisen liitoksen. En tiedä teknisestä suorittamisesta tarkemmin, kun en itse tehnyt sitä korjausta.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
Zenery
Viestit: 420
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 09:40
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Zenery »

No.
Deltan kautta osia ei enää saa ja Tiippana on lomalla.
Deltan varaosamyyjä yritti kyllä etsiä osia ties mistä,mutta kertoi,ettei
löydy kun ehkä Muukkoselta(oli soittanut sinnekkin)
Täytyy taas antaa ruusuja Deltan myyjälle kun näki vaivaa ja soitti sitten minulle takaisin.

Tuossa alkoi juuri eräs meidän firman mekaanikko sorvata minulle uusia nippoja messingistä ja niihin tulee sitten kunnolliset Feston-liittimet letkuja varten,joten eiköhän ala bensat kohta pysyä taas letkuissa.

Vastaa Viestiin