Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

-20°C:sta pakkasta tänä aamuna ja keskuslukko halusi temppuilla. Avasin ovet ohjauksella ja naps ovet auki ja naps kiinni välittömästi. Pari kertaa toistin tämän ja sitten jäi ovet auki. Ei vissiin olisi Romeo halunnut ajellulle näillä pakkasilla :mrgreen:
Ei ollut myöskään piuhassa kiinni, joten aika nahkeasti käynnistyi, vaikka uusi akku pellin alla. Kerrasta kuitenkin lähti tulille, mutta ihmeen hitaasti tuo startti tuntui veivaavan nuinkin uudella akulla koneen tulille.
Viimeksi muokannut Kirkinen, 19 Tammi 2006, 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Noinhan se tekee jos yksikin ovi jumittaa. Tuttua vanhasta pösöstä. Ei muuten kannata sähkölaseja turhaa aukoa näillä pakkasilla ettei käy kuten TM:ssä aikoinaan, jos joku muistaa :lol:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Re: 147:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja mml »

Kirkinen kirjoitti:...Kerrasta kuitenkin lähti tulille, mutta ihmeen hitaasti tuo startti tuntui veivaavan nuinkin uudella akulla koneen tulille.
OT: Itsellä samaa hommaa. Akku on aivan uusi, mutta kireämmillä pakkasilla pyörittää melko "rauhallisesti".

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Re: 147:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja puuha »

Kirkinen kirjoitti: Ei vissiin olisi Romeo halunnut ajellulle näillä pakkasilla :mrgreen:
Omassa 147 jäi kaikki valot palamaan vaikka olin koneen sammuttanut ja ovet lukinnut.
Pienen räpsyttylyn ja uudelleen starttauksen jälkeen valot tokeni.
Pakkasta -22c

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 147:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja 155156 »

puuha kirjoitti:Omassa 147 jäi kaikki valot palamaan vaikka olin koneen sammuttanut ja ovet lukinnut.
Kylmässä sähkö kulkee paremmin. Sinun autossa näemmä liiankin hyvin :).

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Oma rääkäisi aika pahasti aamulla mutta lähti kevyesti käyntiin -22C... ilmeisesti tuulettimen hihna (toivottavasti ei jakopään) piti hetken aikaa aika epämiellyttävää ujellusta mutta parin minuutin päästä oli ihan normaali... ainoa muu ongelman poikanen oli että käsijarru ei toimi ollenkaan näissä lukemissa... :crazyeyes:

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Olisikohan tuo ujellus ohjaustehostimesta, kuten muutamassa threadissa on ollut puhetta.

Avatar
Have
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Touko 2004, 03:03
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Have »

Jaa tehostinko se uliseekin? Olen kokoajan olettanut, että joku hihna siellä vinkuu aamuisin käynnistyksen yhteydessä. Ihan inhottaa käynnistellä ja ajella näin kylmässä (-29 tänään), vaihteistokin on uskomattoman tahmea alussa ja sitä joutuu käyttämään todella helläkätisesti. Jopa vilkkuviikset liikkuivat kuin hidastetussa filmissä :)

Millaisistahan summista tehostimen öljynvaihdossa on kyse?

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Re: Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Kirkinen kirjoitti:Avasin ovet ohjauksella ja naps ovet auki ja naps kiinni välittömästi.
Jep, itellä on kanssa ollu tota. Oven saa kyllä hetikin auki jos jaksaa vääntää avaimella ;) Toinen vaihtoehto on että vetää kahvasta samantien kun on painanut keskuslukituksesta ovet auki... kunhan on nopee niin ehtii avaamaan oven ennenkuin ne menee takaisin lukkoon.

Hauska homma on myös kun on vihdoin saanut ovet auki ja ajaa töihin ja sama toistuu mutta vaan lukittaessa ovia. Eli ovet lukkoon *naps* saman tien itsekseen ovet takaisin auki *naps* :x
Noh, onneksi avaimella vääntämällä saa ovet myös lukkoon :mrgreen:
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

kookoo
Viestit: 44
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 15:16

Viesti Kirjoittaja kookoo »

Mergy kirjoitti:Jep, itellä on kanssa ollu tota. Oven saa kyllä hetikin auki jos jaksaa vääntää avaimella Wink Toinen vaihtoehto on että vetää kahvasta samantien kun on painanut keskuslukituksesta ovet auki... kunhan on nopee niin ehtii avaamaan oven ennenkuin ne menee takaisin lukkoon.
Nopea tuossa tosiaan saa olla. Eilen tosin tuota ei tehnyt kuin vänkärin puoleinen takaovi - muut ovet eivät sanoneetkaan mitään! :lol: Hyvin sitä tuolta takapenkiltäkin pääsi hakemaan roikan ja muuta tarpeellista, että saa sulatettua viikon jäässä olleen auton.
Mergy kirjoitti:Hauska homma on myös kun on vihdoin saanut ovet auki ja ajaa töihin ja sama toistuu mutta vaan lukittaessa ovia. Eli ovet lukkoon *naps* saman tien itsekseen ovet takaisin auki *naps* Mad
Tuo on kyllä kanssa vähän pirullinen ominaisuus esim. marketin pihassa. Onneksi tosiaan tuo avain toimii perinteisesti ihan kivuttomasti.

Öljyäminen varmaan noihinkin ongelmiin voisi auttaa. Silikoonispray-käsittely oven tiivisteissä on kyllä osoittautunut tänä talvena erittäin järkeväksi toimeksi.

Avatar
Chievo
Viestit: 68
Liittynyt: 12 Joulu 2003, 21:10
Car(s): 156 V6 '02
VW Transporter T6

EX's:
156 2.5 V6 '98
147 2.0 TS '01
156 1.8 SW '00
GTV 3.0 V6 '98
Sprint 1.5 QV '87
159 3.2 V6 JTS Q4 SW
GT JTD '08
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Chievo »

Kirkinen kirjoitti:Avasin ovet ohjauksella ja naps ovet auki ja naps kiinni välittömästi.
Aivan sama juttu täälläkin.
Mikä on riittävä koko autotallille?

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Re: Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Esko »

Mergy kirjoitti: Toinen vaihtoehto on että vetää kahvasta samantien kun on painanut keskuslukituksesta ovet auki... kunhan on nopee niin ehtii avaamaan oven ennenkuin ne menee takaisin lukkoon.
Eikös Volvossa saanut jotenkin tuolla tavalla lukosta kalliin muoviosan rikki. Muistaakseni se meni kun kahvaa avasi ja samalla keskuslukitus toimi. Toivottavasti Alfassa on fiksumpi systeemi.

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Wile E. Coyote kirjoitti:Noinhan se tekee jos yksikin ovi jumittaa. Tuttua vanhasta pösöstä. Ei muuten kannata sähkölaseja turhaa aukoa näillä pakkasilla ettei käy kuten TM:ssä aikoinaan, jos joku muistaa :lol:
Enpäs muista tai en ole edes kuullut, mites silloin kävi? Kiinnostaa kun töistä lähtiessä täytyy käyttää kulkukorttia portin aukaisemiseen. Aika nahkeasti tänäänkin aukesi ja sulkeutui.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kirkinen kirjoitti: Ei ollut myöskään piuhassa kiinni, joten aika nahkeasti käynnistyi, vaikka uusi akku pellin alla. Kerrasta kuitenkin lähti tulille, mutta ihmeen hitaasti tuo startti tuntui veivaavan nuinkin uudella akulla koneen tulille.
Juup... 2kk vanha akku ja silti eilen 156 kone pisti vastaan käynnistykselle... ja keskuslukitus tempuilee mullakin... tosin niin että ei toimi ollenkaan ... onneksi tämä tapahtuu vain harvoin :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Twin Spark kirjoitti:Oma rääkäisi aika pahasti aamulla mutta lähti kevyesti käyntiin -22C... ilmeisesti tuulettimen hihna (toivottavasti ei jakopään) piti hetken aikaa aika epämiellyttävää ujellusta mutta parin minuutin päästä oli ihan normaali... ainoa muu ongelman poikanen oli että käsijarru ei toimi ollenkaan näissä lukemissa... :crazyeyes:
Minulla kerran tuiskukelillä pääsi vissiin lunta apulaitehihnalle ja kylläpä hihna vinkui kuin sika. Tosin tätä ei kestänyt kovin kauan.
Tehostajan kanssa ei vielä ole ollut minkäänlaisia ongelmia, vaikka pakkasta on ollutkin välillä -32°C. Ohjaus on ollut hiukka tahmea ensi metreillä, mutta sen jälkeen se on herkistynyt normaaliksi. Jotain punaista öljyä siellä näyttääpi olevan ja määrää olen vain tarkkaillut. Pitäisi varmaan kohta vaihtaa, kun ovat jo kohta 5 vuotta vanhat. :oops: Pitäisi vain keksiä, mitä litkua sinne on laitettu, kun noin hyvin toimii.
Käsijarrun vaijerit uusin viime keväänä ja tänä talvena sekin on pelannut moitteetta. :-D
Voin vaan tuumata taas, että loistava talviauto. Töissä pojat aina vinoilee,että "pääsitkö vielä Romeolla töihin ja kylmikö?". Tähän on helppo vastata, "että kertaakaan en ole vielä kävellyt ja aina olen perille päässyt. Näin talvisin lämmöt ovat jo 90°C 5 km ajon jälkeen ja lämminta riittää." Muuta ei tarvitse sanoa ja tähän loppuu välittömästi Bemari- ja Audi-miesten kuittailu. :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Twin Spark
Viestit: 165
Liittynyt: 10 Marras 2004, 14:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Twin Spark »

Joo kyllä toi hihna huutaa ihan kuin sikaa tapettais...


Niin se on aika omituinen juttu kun katsoo tuolla teiden reunoille hyytyneitä autoja... en ole kertaakaan Alfaa nähnyt... eikä pahemmin muitakaan Italialaisia... mutta noita Saksalaisia ja Ranskiksia on tosi paljon.

pensas
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Huhti 2006, 00:25
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja pensas »

Uusi alfisti tässä, terve kaikille!
Tämä nyt ei liity keskuslukitukseen milläänlailla, mutta pakkaseen kylläkin. :) Onko kovin normaalia että pakkasella (-20 astetta) 147:n pitkätvalot tulevat jopa 5 sekunnin viiveellä? Homman tekee mielenkiintoiseksi se että lyhyet pomppaavat myös pois päältä ja siinä sitten körötellään kuunvalon ja hangenhohdon turvin. Sama myös toisinpäin. (Juu tiedän että sähkö liikkuu verkkaamin pakkasella, mutta näinkin paljon?)

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Tuttua kauraa... Vissiin jokin rele menee kohmeessa jumiin, joka rupeaa toimimaan, kun kabiini lämpeää...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Pakkaset tuli ja isäukon 147 -08 keskuslukitus ei avannnut ovia. Nyt taas toimii, mutta vasen takaovi ei mene lukkoon vaikka kaikki muut menee. Ongelma on siis saattanut olla jo kesällä, mutta nyt vasta huomattiin. Onkohan tuolle mitään tehtävissä itse?

jmi
Viestit: 1484
Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo 166 3.2 v.2004

Re: Pakkasherra ja 147:n keskuslukitus

Viesti Kirjoittaja jmi »

Onko kellään ratkaisua kun näin ilmojen viilennettyä ovet aukaisee kauko-ohjauksella, niin ne aukeavat ja menevät heti takaisin lukkoon? Onko voitelun tarvetta vai isompaa ongelmaa?

Vastaa Viestiin