AlfaDiag softa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

AlfaDiag softa

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Latailin uusimman AlfaDiag softan läppäriin ja pidin taas juttutuokion Alfani kanssa. AlfaDiag softassa on esim. mahdollisuus lukea km. määrän boxista (piti hienosti paikkansa boxi ilmoitteli 120383 vs. mittari 124700), mistä tuo ero tulee? Ottaako boxi esim. toisesta anturista tietonsa?. Löytyi myös mahdollisuus tarkistaa montako kertaa em. mittari on säädetty, onneksi ei kertaakaan.

Toinen hauska "feature" oli kaasuläpän asentotunnistus 0-1, softa näytti että kaasuläppä aukeaa "kaasupohjassa" vain 76%:sti, pitää tarkistaa josko pitää paikkansa, jos, niin yksi "piilevä" vika on löytynyt.

Samalla softalla olen myös pystynyt lukemaan 156 V6 2.5 vm.-99 tietoja.

Minulla taitaa ilmi vetää viimeisiään auto käy huonosti tyhjäkäyntiä ja pintakaasulla toimii moitteetta mutta jos painaa kaasun pohjaan peli hyytyy totaalisesti, siellä ei todellakaan ole kaikki 226 pollea mukana. Pitää huomenna testata irroittaa piuha ilmistä ja katsoa vaikuttaako se kulkuun.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Mikä sulla on se lukulaite läppärin ja Alfan välissä? Mistä hommasit?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
SOCOM
Viestit: 70
Liittynyt: 29 Heinä 2005, 11:29
Paikkakunta: Kotka

softa

Viesti Kirjoittaja SOCOM »

Mistä softan pystyy lataamaan? ja mitä tarvitsee auton ja läppärin väliin?
olisi mielenkiintoista katsella oman auton tietoja...
(Alfa 156 1.8 T-Spark)
Drive fast, Race hard, Die young.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Ja onnistuuko homma sellaisella läppärillä jossa on vain usb-portti?

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

EdotL kirjoitti:Ja onnistuuko homma sellaisella läppärillä jossa on vain usb-portti?
Käsittääkseni ei onnistu, eikä myöskään onnistu millään usb->com muuntimellakaan... tarvii oikeen com-portin (mikä sen tekninen nimi nyt olikaan :roll: )...
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Noh, tällä kai sitten onnistuu? Tosin hinta on aika suolainen.

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Itse kokeilin tämmöisellä jaripetterin piuhalla ja toimi se Alfadiagin demo-versiossa ainakin. Tosin sillä demollahan ei oikein mitään tee. Jonkun jäähdytinnesteen lämmön siitä näki ja moottorin kierrokset yms.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kerrankin on jotain hyötyä siitä että omistaa hieman vanhemman läppärin :lol:

Foorumissa oli juttua sen turkkilaisen kaverin systeemistä. En pikaisella haulla nyt löytänyt sitä ketjua.

Mutta linkistä lisää tietoa:

http://www.ozenelektronik.com/index2.php

http://www.sixtek.fi/obdindex.htm

Ja onhan niitä muitakin, mutta on aina kiva kuulla jonkun Alfistin omakohtaisia kokemuksia ennen ostoa :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Täältä löytyy softa:

http://www.alfadiag.net/

Ja tuo Jari Petterin välikaapeli toimii mainiosti, olen muillakin kokeillut mutta ei toimi. USB portillakaan ei toimi vaan tarvitsee tuon RS232 liittimen. Tomiva softa maksaa tuon n.60€ ja päivitykset ovat ilmaisia. Tuo lisenssi on sitten tietokonekohtainen joten läppäriin sen kannattaa asentaa, ei tarvitse sitten kannella pöytäkonetta Alfaan :wink:

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Ja kas tässä kilpaileva softa:
http://www.alfa145.co.uk/obd.html

Tiedä sitten kummasta on enemmän hyötyä. Riippuu kaiketi siitä, mitä hakee. Tämä kuitenkin toimii vanhoissakin läppäreissä, jopa alkukantaisissa pentiumeissa.

Avatar
SimppaP
Viestit: 51
Liittynyt: 30 Marras 2005, 20:52
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SimppaP »

Siis voiko näillä nyt sit kuittailla virheilmoituksia ja nollailla huoltovälejä? Ja taitavat käydä vain Windows koneisiin?

XXL
Viestit: 149
Liittynyt: 09 Loka 2003, 01:51
Car(s): 3x156 V6
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja XXL »

Kertokaas joku mistä löytyy toi diagnostiikan piuhan paikka. Eli mihin toi tietokoneelta tuleva piuha tungetaan?? Ei meinaa oikein löytyä...

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

"yhden metrin säteellä ratista sanoo standardi"...

Jos sulla on 156, niin pistoke on vasemman jalan polven kohdalla olevan sulakekannen alla.

XXL
Viestit: 149
Liittynyt: 09 Loka 2003, 01:51
Car(s): 3x156 V6
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja XXL »

jaahas kiitoksia.. Juu on 156:n.. täytyy koittaa ettiä..

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Siinä on sellainen muovikantainen ruuvi joka kierretään auki, ainakin vm. 2002 alkaen 156:ssa. Sinne se katsastuskonttorin setäkin sen testerin piuhan viritti.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

JAM
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 23:03
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja JAM »

EdotL kirjoitti:Ja onnistuuko homma sellaisella läppärillä jossa on vain usb-portti?
Nyt onnistuu!!! AlfaDiag version 1.5.0.1 demo ja USB-OBD2 adapteri tuli eilen testattua. Tänään pitäisi sitten keskustella ECU:n kanssa ihan täysversiolla. :onfire: Ja kaapelina oli jaripetteri netstoresta hommattu "OBD2-USB -adapteri v2.0".
Viimeksi muokannut JAM, 21 Kesä 2006, 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

JAM kirjoitti:
EdotL kirjoitti:Ja onnistuuko homma sellaisella läppärillä jossa on vain usb-portti?
Nyt onnistuu!!! AlfaDiag version 1.5.0.1 demo ja USB-OBD2 adapteri tuli eilen testattua. Tänään pitäisi sitten keskustella ECU:n kanssa ihan täysversiolla. :onfire:
eli toimiiko tuo nykyään USB:n kanssa?

jos näin on niin voisin hommata ko. softan/piuhan :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

JAM
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 23:03
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja JAM »

Kyllä, AlfaDiag:n pitäisi toimia myös USB:llä versiosta 1.5.0.0 lähtien.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

JAM kirjoitti:Kyllä, AlfaDiag:n pitäisi toimia myös USB:llä versiosta 1.5.0.0 lähtien.
Hieno homma! :-D

Täytyy hankkia piuhat ja softat :)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

ainiin.... minkäslaisen windoosan tuo tarvitsee toimiakseen?

Eli toimisiko esim wintous 98:lla?

Nääs kun ei ole kuin Liinuxi asennettuna kannettavaan ja 2000/XP asennus vie turhaan paljon tilaa kun en sitä wintoosaa muuhun tarvitsisi :?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Osaakohan tuo kaivaa mitään tietoa 2.4 JTD-koneesta? Ainakaan sivuilla ei luvata mitn.

pomeko
Viestit: 188
Liittynyt: 12 Helmi 2005, 13:04
Paikkakunta: Forssa

testiä

Viesti Kirjoittaja pomeko »

Mistähän vuosimallista alkaen toi softa pelaa sataviiskutosen kans.

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Tämä softa ei kai toimi uudemmissa autoissa jos ymmärsin oikein? 2001 ->

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Täältä löytyy ohjelma, joka toimii uudemmissa:

http://www.obddiagnostics.com/
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Viesti Kirjoittaja AAW »

Dobber kirjoitti:Täältä löytyy ohjelma, joka toimii uudemmissa:

http://www.obddiagnostics.com/
Ok, millä kaapelilla pystyy sitten uudemmat autot kytkemään läppäriin?

Avatar
Tommi_80
Viestit: 127
Liittynyt: 04 Huhti 2005, 13:45
Car(s): ex. 156 GTA
ex. 156 2.5
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi_80 »

JAM kirjoitti:Kyllä, AlfaDiag:n pitäisi toimia myös USB:llä versiosta 1.5.0.0 lähtien.
Itse kokeilin Jaripetterin USB kaapelia ja Alfadiag 1.5.0.1 versiota. Yhteys kyllä muodostuu, mutta tuntuu tässävaiheessa tuon USB tuen olevan alfadiag ohjelmassa eritoten huono, kun se pätkii yhteyttä jatkuvasti. Kokeilin kaikenkarvaisia vippaskonsteja ja vaihdoin lopuksi kaapelin RS323 ja nyt toimii.

USB kaapeli on todella tuore juttu ja jos varmasti haluaa pelata niin suosittelen käyttämään suoraan tuota RS323 porttia/kaapelia.

Alfadiaggiin pitäisi olla vielä sellainen manuaali joka kertoisi erinäisten sensoridatojen ohje-arvot, niin voisi "hieman" paremmin tulkita mitä mikäkin tarkoittaa. Onhan se kiva tietää missä kulmassa kaasuläppä on auki kun kaasupoljinta painetaan 58%, mutta vielä kivempi olisi tietää kuinka auki sen oikeasti pitäisi olla. (hatusta vedetty esimerkki...)

JAM
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 23:03
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja JAM »

Jaa mielenkiintoista, itse tänään viimeksi kokeilin USB-kaapelilla ja puolituntia oli yhteys ECU:n eikä mitään ongelmia ollut... Ainut ikävä asia oli, että löysin vikakoodin P0130 eli lambda paskana :(

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Tulipahan hommattua Alfan ronkkimista varten tuollanen mOByDic-palikka (http://www.digimoto.com/). Softana kokeilin PCMScannia, mutta ainut tieto minkä saan näkymään on kierrosluku ja sekin näkyy väärin :(

Tänään vois testailla paria muuta softaa, jos vaikka joku toimis.w

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

AlfaDiag ei ainakaan ymmärrä JTDn päälle mitään. Kokeilin tuollasella Jeff Noxonin kaapelilla eikä toimi myöskään mobydicillä.

Mistähän löytyis joku softa millä näkis muutakin kuin väärän kierrosluvun?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

AlfaDiag tuli nyt sitten lopultakin hommattua. Alkoi kaikki arvot näkymään. Onko tuo nyt kuitenkin sellainen että voi katsoa myös muiden Alfoja (edellyttäen että ecu passaa) koska rekisteröinnissä ei ecu yms numeroa kyselty. Ymmärsin joskus että toimisi vain yhteen Alfaan/ohjelma.
Nyt vain sitten kokemuksia ja vinkkejä jakamaan. :wink:

1.Pieni ja suuri flektin nopeus toimi (näki ja kuului)
2.Muuttuvan imusarjan pituus toimi (näki ja kuului)
3.Muuttuva nokkaennakon säätö (pienen pieni napse kuului)

Lambda alkoi lämmettyään piirtämään varsin terveen näköistä aaltoa.

Kunhan lapsenhoidolta pääsen niin pitää koeajo heittää.

Mitkä näistä käppyröistä mielestänne verrata AlfaDiad vs. käppyrät
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Mielestäni Alfadiagin rekisteröinti on kone- ei ecu-kohtainen.

Mä en saanut noita testejä ajettua yhtäkään, tiedä sitten miksi. Vai pitäisikö moottorin olla sammuksissa? Kokeilin niitä nimittäin koneen käydessä. Muuten kaikki sensorit tuntuivat pelaavan.

Entäs ECU-reset, pitäisikö sen onnistua Alfadiagilla? En millään löytänyt mitään resetointipainiketta...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joo, moottori ei saa olla käynnissä testejä tehdessä. Resettiä en edes etsinyt. Vikakoodeja ei ollut, tosin ei valokaan ole palanut...mutta...ilmastointilaitteen näytössä on muutaman kerran lukenut että laitteessa vikaa, käänny huollon puoleen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Pablo Honey kirjoitti:Mielestäni Alfadiagin rekisteröinti on kone- ei ecu-kohtainen.
Näin on. Erään palstalaisen ohjelmalla tämä todettiin eli se on tietokonekohtainen. Sen sijaan Alfa TS diag on Ecu-kohtainen (tällainen minullakin oli).

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jep, mutta se TS-Diag tuppasi kaatumaan jatkuvasti ainakin mulla. Eikä suostunut piirtämään lambdakäyrää reaaliajassa, arvoja sieltä kyllä tuli.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Mulla tuo TS diag pysy kohtuullisen hyvin pystyssä (kumossa silloin tällöin)Reippaammassa kiihdytyksessä se meni nurin. Olisikohan ollut koneen ymmärrykselle liikaa dataa kerralla :wink: En tiedä Alfadiagista kovin paljoa, mutta sitä hieman nähneenä kaatuili sekin tavan takaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eilisessä pihakokeilussa, kesto n.puoltuntia ei homma kaatunut kertaakaan. Tosin kaasuttelin vain paikallaan, koeajo jäi tekemättä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Ei mullakaan Alfadiag kaatuillut, vaikka ajelin piuha kytkettynä ja Alfadiag käynnissä pienen tovin. Piuhana mulla on muuten tuo USB-OBD2-malli, eikä senkään kanssa ole ollut mitään harmia. Oikea ajuri vaan kehiin niin homma pelittää.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tein koeajon ja mittauksia. Dyno ja kiihtyvyysmittaukset onnistuivat. Tallennettuja tuloksia en osaa ainakaan itse ottaa tuosta ulos ilman että on autossa kiinni, ohjelma kun ei mene eteenpäin ilman sitä.

Tuota ílmiä olen hieman epäillyt. Täyskiihdytys 2.vaihteella kierrosalueen läpi: ilmin arvo nousee lähes ilman "aaltoilua", maksimi arvo jää 300kg/h, olisiko tuohon muilla millaisia arvoja?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Tuota ílmiä olen hieman epäillyt. Täyskiihdytys 2.vaihteella kierrosalueen läpi: ilmin arvo nousee lähes ilman "aaltoilua", maksimi arvo jää 300kg/h, olisiko tuohon muilla millaisia arvoja?
Kokeile vertailla kaasupolkimen asentotunnistimen ja ilmin käppyröitä, niiden pitäisi periaatteessa aika pitkälle vastata toisiaan. Itsellä suurin ilmamäärä pyöri muistaakseni jossain 500kg/h tienoilla, mutta sulla lienee muutenkin kyseessä eri mylly?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joo 2.0 tuo minun. Käppyrästön oletus max-arvo on 400kg/h.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Joo 2.0 tuo minun. Käppyrästön oletus max-arvo on 400kg/h.
Jep. Kutoskoneella ilmamäärä menikin piikkikohdissaan tuon koordinaatiston yli. :)

paulipk
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Elo 2005, 16:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja paulipk »

Toimiiko alfadiag JTS koneen kanssa ??!! Siis onko kellään kokemusta? Nettisivujen perusteella en uskalla tilata...

Vanhan diagnoosiraportin mukaan 2.0JTS :n ECU-versio on Motronic MED 7.1.1

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Tuli tännekkin hankittua jaripetterin kaapeli ja Alfadiag. Laakista lähti toimimaan, mutta arvojen tulkinta onkin yksi taiteenlaji.

Saman havainnon tein kuin Ricambi: Kaasu pohjassa läpän kulma on 76 astetta ja throttle status mid. Luulisi että se menee myös full tilaan, mutta ei. Idle ja Mid vain vuorottelevat. Myös samoin oli parin tuhannen kilometrin ero mittarilukemassa siten että ecu ilmoitti pienemmän kuin mittaristo. :?

Lambdan tuloste sen sijaan oli villiä luettavaa:

Timestamp,λ Sensor Sensor Pre-cat Status (Status)
0:0:0:0.941,Lean
0:0:0:1.942,Rich
0:0:0:3.004,Rich
0:0:0:4.186,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:5.407,Rich
0:0:0:6.479,Rich
0:0:0:7.711,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:8.702,Rich
0:0:0:9.583,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:10.685,Rich
0:0:0:11.927,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:13.008,Rich
0:0:0:14.020,Lean
0:0:0:14.901,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:15.982,Rich
0:0:0:17.064,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:0:18.166,Rich
0:0:0:19.377,S.C to Gnd/Sensor lower limit

jne... Ei näytä oikein terveeltä, vai mitä olette mieltä.

EDIT: auto on siis ollut hivenen tukkoinen pikkukierroksilla ja juonut bensaa kuin Haddock viskiä.

Tomppa73
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Joulu 2005, 22:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja Tomppa73 »

Jaripetterin piuha mullaki ja alfadiag ohjelmana, Sensor Sensor Pre-cat Status nakkelee mullaki tällaisia kertomuksia
0:0:2:24.838,Lean
0:0:2:25.449,Lean
0:0:2:26.060,Lean
0:0:2:26.670,Lean
0:0:2:27.281,Lean
0:0:2:27.892,Cold or Open Circuit
0:0:2:28.503,Lean
0:0:2:29.114,Cold or Open Circuit
0:0:2:29.715,Lean
0:0:2:30.326,Cold or Open Circuit
0:0:2:30.937,Cold or Open Circuit
0:0:2:31.547,Cold or Open Circuit
0:0:2:32.168,Cold or Open Circuit
0:0:2:32.779,Cold or Open Circuit
0:0:2:33.390,Cold or Open Circuit
0:0:2:34.001,Cold or Open Circuit
0:0:2:34.612,Cold or Open Circuit
0:0:2:35.223,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:35.834,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:36.444,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:37.055,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:37.666,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:38.277,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:38.888,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:39.509,S.C to Gnd/Sensor lower limit
0:0:2:40.120,Cold or Open Circuit
0:0:2:40.731,Lean
0:0:2:41.341,Lean
0:0:2:41.952,Lean
0:0:2:42.573,Cold or Open Circuit
0:0:2:43.184,Cold or Open Circuit
0:0:2:43.795,Cold or Open Circuit
0:0:2:44.406,Cold or Open Circuit
0:0:2:45.017,Cold or Open Circuit
0:0:2:45.628,Cold or Open Circuit
0:0:2:46.239,Cold or Open Circuit
Oliko Ruokoton sulla mitään vikakoodia muistissa?, mulla oli P0170.
Viittais kuulemma fuelmixtureen eli seos hommiin, ilmavuoto tai ilmi paskana vaiko lambda? (vaidettu kesällä biltema halppis malli).
Koodi ilmaantuu nollauksenki jälleen aina uudelleen.
Pitää laittaa alfadiag tekijälle palautetta,jos ne tekis manuaalin arvoille :)

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

...tai aletaan itse kerätä yhteenvetoa noista mitatuista arvoista johonkin threadiin tänne - jonkinsortin taulukoksi vaikka.

Lambda vialtahan tuo näyttää minulla, mutta kun virhekoodeja ei ole ja päästöistäkin meni läpi.

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Mulla on sama homma ku Ricambilla, liikkuu ihan ok pintakaasulla mutta kun antaa kenkää niin hyytyy.. Röpöttää jä yskii. Tästä on mulla ollu juttua aikaisemminki.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9658

Autosähkössä sitä sitten tutkittiin diagnoosivehkeillä. Mitä pitäis näkyä?
Ennen lambdan vaihtoa antoi viaksi: "Lambdasäädön mukautus 1 maximialueen ulkopuolella (100%)." Tehottomuus ei hävinnyt vaihdossa.. Uuden lambdan voltit pyörii siinä 0,4-0,6 ja vikailmoitusta ei tuu. Ilmoittaa lantan mukautus 1:ksi edelleen 100%.. Sen jälkeen resetoitiin suunnillen kaikki mitä voitiin. Resetoinnin jälkeen kaikki menikin sitten pieleen.. :crazyeyes:
Nyt ei kierrä ees 3000Rpm.. Missä vika? Tulpat? Ilmavuoto? Ilmi? JA TÄRKEIN! Sattuisko joku teistä diagnostiikkaohjelman ja koneen omistajista asumaan Oulun läänissä?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ilmamassamittari. Ei välttämättä, mutta todennäköisesti.

Ota siitä johto irti ja kokeile muuttuiko paremmaksi vai huonommaksi.
- Epäkelpokeräilijä -

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Kokeilin, ja meni huonommaksi.. Ilmi siis kunnossa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, vaikuttaisi siltä ettei se ainakaan ihan dööd ole.

Oireista voisi kuvitella ettei saa tarpeeksi bensaa. Onkohan bensanpaine kunnossa?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Ruokoton kirjoitti:...tai aletaan itse kerätä yhteenvetoa noista mitatuista arvoista johonkin threadiin tänne - jonkinsortin taulukoksi vaikka.

Lambda vialtahan tuo näyttää minulla, mutta kun virhekoodeja ei ole ja päästöistäkin meni läpi.
Mä oon nähnyt nyt kaks tessua, jotka antoivat ihan samanlaisia arvoja. Mahtaako sittenkin olla ihan normaalia käytöstä? Kummassakaan ei myöskään kaasupolkimella ollut mitään "full"-asentoa. "Mid" näytti kaasu pohjassa.

Vastaa Viestiin