Rohina

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Rohina

Viesti Kirjoittaja ärrä »

164 TS:n moottorissa on rohina lisääntynyt reilun vuoden aikana. Kun kytkimen painaa pohjaan, käy moottori kuin sukkasillaan. Mitään sivuääniä ei kuulu ja moottori on hyvin hiljainen. Kun kytkimen päästää irti, niin rytmikäs romps-ääni kuuluu hallitsevana kuin huonossa diesel-moottorissa.

Onkohan vaihdelaatikon laakeri mennyt? Kytkin paineasetelmineen vaihdettiin keväällä. Kun ei huvittaisi taas teetättää jotain suurempaa remppaa. Vaihdelaatikon korjaaminen taitaa olla aika kallis operaatio.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

saattaapi olla pääakselin laakeri taikka sitten painelaakeri kytkimestä jos ette vaihtaneet kytkinrempan yhteydessä... :)
Viimeksi muokannut 90, 31 Heinä 2003, 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

kelit

Viesti Kirjoittaja puuha »

Nyt näin kuumalla ilmalla alkaa välykset pienenemään, italialaisissa on lootas aina isommat välykset ja kuuma tuppaa kutistamaan ne.
Tai sit se painelaakeri ihan hyvä veikkaus.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Kytkinrempassa vaihdettiin myös paineasetelma. Kuuluuko siihen laakeri vai onko se vielä erikseen?

Rohina on alkanut viime syksyn jälkeen ja se ei kuulu sisälle, ellei käännä sisäilman puhallinta kiinni. Kevättalvellahan tämän sivuäänen vasta sattumalta huomasin. Kytkinremontilla ei ollut vaikutusta ääneen. Ja vaihteisto tuntuu toimivan aikas hyvin, ilman mitään värinöitä.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

2TS kirjoitti:Kytkinrempassa vaihdettiin myös paineasetelma. Kuuluuko siihen laakeri vai onko se vielä erikseen?

Rohina on alkanut viime syksyn jälkeen ja se ei kuulu sisälle, ellei käännä sisäilman puhallinta kiinni. Kevättalvellahan tämän sivuäänen vasta sattumalta huomasin. Kytkinremontilla ei ollut vaikutusta ääneen. Ja vaihteisto tuntuu toimivan aikas hyvin, ilman mitään värinöitä.
juu..elikkäs kytkin levy, paineasetelma ja painelaakeri..yleensä kaikki kannattaa vaihtaa kytkin rempan yhteydessä...

kytkin paketin saa hankittua kokonaisena jolloin kaikki kolme artikkelia tulevat mukana mutta noita saa myös erikseen ostettuna... :)

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Soitin korjaajalle, jonka mukaan kytkimen painelaakeri on vaihdettu. Eli ilmeisesti vika on sitten vaihdelaatikossa. Toivottavasti laatikko nyt kestäisi vielä ainakin pari vuotta.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

2TS kirjoitti:Soitin korjaajalle, jonka mukaan kytkimen painelaakeri on vaihdettu. Eli ilmeisesti vika on sitten vaihdelaatikossa. Toivottavasti laatikko nyt kestäisi vielä ainakin pari vuotta.
jeps..luultavasti sitten pääakselin laakeri on lopussa..on muistaakseni tyyppivika tuossa 164:n laatikossa...ei kannata ajaa ihan loppuun sitä koska voi särkeä muutakin kun paukahtaa...

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Autolla on ajettu yli 300 000 km, ja meinasin että enää siihen en rahaa laittaisi. Onkohan halvempi ostaa tarvittaessa käytetty laatikko (mahdollisesti 500-600 euroa) kuin korjauttaa laakerivika.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

2TS kirjoitti:Autolla on ajettu yli 300 000 km, ja meinasin että enää siihen en rahaa laittaisi. Onkohan halvempi ostaa tarvittaessa käytetty laatikko (mahdollisesti 500-600 euroa) kuin korjauttaa laakerivika.
no kyllä laatikko voi tulla halvemmaksi ostaa mutta työlle jää tuommoisessa hintaa melkoisesti jos korjaamolla vaihdatat ja toisaalta purkulaatikkokaan ei välttämättä ole sen kummempi ja saattaa sitten rohista samalla lailla..mutta jos jostain löytyy jo korjattu tai todella vähän ajettu loota niin mikä ettei... :)

tuo laakeri vika on korjattu tehtaan toimesta 93-mallisista ylöspäin ja varmaan jo omistajien toimesta useimpiin vanhempiinkin... :)

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Kävin aamulla pajalla, jossa autoon tehtiin moottoriremppa 1,5 vuotta sitten. Äijä tutki ja testasi ja sanoi äänen tulevan kampiakselin laakereista. No sehän selittäisi myös alhaisen öljynpaineen.

Moottoriremppa tehtiin suuren öljynkulutuksen takia, ja uudet männät ja sylinteriputket pudottivatkin kulutuksen alle puoleen. Olisiko pajan pitänyt vaihtaa myös kampiakselin laakerit, vai onko tämä huomattavasti suurempi homma. Silloin ei öljynpaineongelmaa vielä ollut, tosin rohina kuului, mutta hyvin, hyvin hiljaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mitä, ettei konerempassa laitettu uusia runkolaakereita? Kummaa säästöä, eihän ne liuskat maksa juuri mitään eivätkä ole työläät vaihtaakaan jos kone on jo valmiiksi levällään pöydällä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

2TS kirjoitti:Kävin aamulla pajalla, jossa autoon tehtiin moottoriremppa 1,5 vuotta sitten. Äijä tutki ja testasi ja sanoi äänen tulevan kampiakselin laakereista. No sehän selittäisi myös alhaisen öljynpaineen.

Moottoriremppa tehtiin suuren öljynkulutuksen takia, ja uudet männät ja sylinteriputket pudottivatkin kulutuksen alle puoleen. Olisiko pajan pitänyt vaihtaa myös kampiakselin laakerit, vai onko tämä huomattavasti suurempi homma. Silloin ei öljynpaineongelmaa vielä ollut, tosin rohina kuului, mutta hyvin, hyvin hiljaa.
kyllä alapään-laakerit olisi kannattanut vaihtaa rempan yhteydessä koska koneen on joka tapauksessa joutunut käyttämään auki ja olisi luonnistunut samalla kertaa... :)

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Pyysin kyllä vaihtamaan kaiken liikkuvan osan, joka kuluu ja voidaan järkevästi vaihtaa. Asiat voi käsittää näköjään eri tavoin. Alkaa potuttaa pikkuhiljaa. Rahaa palanut ja "alkutekijöissä" ollaan taas.

Mikä voisi olla karkea hinta-arvio laakerien vaihtamisesta? Voisin sitten yrittää tehdä jotakin kompromissia hinnoittelun puolesta, jos sama paja vääntää vielä moottorin auki.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

2TS kirjoitti:Mikä voisi olla karkea hinta-arvio laakerien vaihtamisesta? Voisin sitten yrittää tehdä jotakin kompromissia hinnoittelun puolesta, jos sama paja vääntää vielä moottorin auki.
Itse tehden se olisi viikonlopun proggis; pata pois nokalta, kampiakseli irti ja laakerit vaihtoon. Tosin jos siitä kuuluu selvää rohinaa, joutunee myös koneistuttamaan kampiakselin. Kai tuosta laskutettaisiin vähintään parikymmentä työtuntia ja koneistus, valitan :(

Kannattaa kyllä nostaa asiasta älämölö, eihän se nyt vetele että käsketään vaihtamaan kaikki kuluvat osat ja sitten homma tehdäänkin tuolla tavalla puolittaisesti. Kuluttajansuoja-asiamiehelläkin voisi olla jo asiaan jotain sanottavaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Mitä vaurioita voisi tulla, jos autolla nyt vain ajaa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kampiakseli kuluu pilalle ellei sitten ole huonolla tuurilla jo kulunut. Jos laakerit käyvät tarpeeksi väljiksi ne voivat lähteä pyörimään kampiakselin mukana ja syödä lohkon laakeripesät väljäksi. Pyöriminen ilmenee varsinkin kierroksilla kuuluvana pärräämisenä. Jos alkaa tuohon malliin ääntämään niin pysäytä ihmeessä, muuten on pian lohkokin pilalla.

Vähän kyllä ihmetyttää, että Deltassa (?) alkoivat ensimmäiseksi tilailemaan uutta öljypumppua. Kyllähän öljynpaineen putoaminen on ihan normaali merkki laakeriviasta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Niinpä. Onko kellään koskaan mennyt TS:stä öljypumppu?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Moottorin rempannut liike on AutoApex. Siksi vein sinne auton keväällä öljynpaineongelmien takiakin. Pieni firma, joka on tehnyt ihan hyvää jälkeä ja edullisesti. Hätätilanteessa ovat pikkuhommat suorittaneet muiden töiden välissäkin. Nyt on ensimmäinen ongelmatilanne. Mittautan ensi torstaina öljynpaineet ja lähden sitten juttelemaan moottorin (ja auton) kohtalosta.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

No niin. Öljynpaineet on tyhjäkäynnillä 0,8 baria. Tyhjäkäynnillä mittari näyttää nollaa ja valo palaa. Molemmat anturithan on juuri vaihdettu. Onko valo ja viisari jotenkin yhteydessä toisiinsa, ja viisarimittari sitten rikkoutunut, vai mistäköhän ihmeestä moinen johtuu. Mittautin paineet Alppilan Autohuollossa ja kierroksilla eivät painetta mitanneet, kysyin miksi, mutten saanut oikein mitään vastausta.

Nakutusääni tulee Alppilan mukaan ykkösen laakerista. Vien maanantaina auton Apexille, jossa tutkivat viat ja sen mistä mahtavat johtua. Neuvotellaan sitten homman aikana ja jälkeen hinnat. Nyt loppuu kyllä rahat ja hermot.

Taas on sitten auto pajalla ja moottori auki. Bussi kutsuu, pirullista kulkea Hakaniemestä kotiin, kun matka kestää 1-2 tuntia (harvat vuorot loppupäässä), omalla autolla 25 minuuttia. Hoh hoijaa.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

No niin, auto haettu pajalta. Ykkösen laakeri oli kulunut, kaikki vaihdettiin. Kiertokanki oli kuulemma pyöreä, joten ei tarvinnut koneistaa. Rohina/nakutus kuluu edelleen ja öljynpainemittari näyttää samaa tasoa kuin ennen korjaustakin. Öljy kuulemma kiertää. Arvio laakerin kulumisesta oli edellisen öljypumpun vajaa teho sen kulumisen takia.

Hinnasta päästiin onneksi yksimielisyyteen, 130 e, mutta meikä luovuttaa nyt. Ajetaan pirssi loppuun ja katsotaan mitä tapahtuu. Ei kannata enää satsata, kun ei tiedä mikä vaivaa. Liikaa rahaa jo palanut. Toivottavasti pirssi kestää ainakin pari vuotta. Täytyy ajella varovasti.

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Vielä kysymys tästä murheenkryynistä. Olisiko mahdollista että vauhtipyörä olisi kieroutunut tms. ja pitää nakutusta? Kytkin pohjassahan mitään sivuääniä ei kuulu. Vuosi sittenhän kytkin ylikuumeni ja katkoi jouset ja kytkinlevy hirtti kiinni.

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Voisko toi ääni johtua kampiakselin päittäis laakereista?
Ite annoin entiselle 164:lle tekohengitystä käyttämällä 10W 60 öljyä. paineet kohos ja kalkatukset väheni huomattavasti.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

2TS kirjoitti:Vielä kysymys tästä murheenkryynistä. Olisiko mahdollista että vauhtipyörä olisi kieroutunut tms. ja pitää nakutusta? Kytkin pohjassahan mitään sivuääniä ei kuulu. Vuosi sittenhän kytkin ylikuumeni ja katkoi jouset ja kytkinlevy hirtti kiinni.
Vauhtipyörä tuskin voi ääntää muulla tavoin kuin pulttien löystymisen seurauksena. Se kalina taas voimistuu sen verran nopeaan tahtiin, että asiantila selviäisi aika pian...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Kaikki kampiakselin laakerit vaihdettiin ja kolinaan ei tullut muutosta. No ei auta kun ajella, seurailla ja ihmetellä. Kuulostellaan pysyykö vauhtipyörä mukana. Joka tapauksessa vältän suuria kierroksia.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

2TS kirjoitti:Kaikki kampiakselin laakerit vaihdettiin ja kolinaan ei tullut muutosta. No ei auta kun ajella, seurailla ja ihmetellä. Kuulostellaan pysyykö vauhtipyörä mukana. Joka tapauksessa vältän suuria kierroksia.
Tottahan nyt samalla vaihdettiin kiertokangenlaakeritkin?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Juu kaikki.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos kytkin pohjassa ei ääntele niin kovasti kallistuisin vaihteisto-osaston puoleen. Vaan mihin ne öljynpaineet ovat kadonneet?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Olisiko sitten vaihdelaatikon päälaakeri kulunut. Öljynpaineet on ollut vähissä ilmeisesti kuluneen öljypumpun takia, ja sitten viisarimittari on varmaan kuoliintumassa (anturithan on vaihdettu). Öljynpainevalo paloi kesällä tyhjäkäynnillä, mutta olisiko nyt laakerikorjaus auttanut. Eilen ei ainakaan valo enää palanut. Mittarihan näyttää tyhjäkäynnillä 0 baaria, mutta mittauksissa siellä oli 0,8 ennen laakerien vaihtoa. En tiedä, on turhan monta liikkuvaa osaa. Kun olisi joko vain ääni- tai vain paineongelma. Apexin äijä sanoi ainakin, että joka tapauksessa ääni tulee moottorin alaosasta. Olisiko moottori nyt kunnossa, mutta laatikko hajoamassa. Laatikko tosin toimii kuin uutena. Millähän sen voisi tarkistaa helposti/EDULLISESTI.

jokipoika
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 16:22
Paikkakunta: Rysänperä (Bryssel)

Viesti Kirjoittaja jokipoika »

Ihan nopeana kommenttina, että eihän öljynpaineesta tarvitse kantaa huolta, jos se tyhjäkäynnillä on 0,8. Eikös ohjekirja anna arvoksi vähintään 0,5 tyhjäkäynnille?
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Heh, menee vähän meikäläisen mietiskelyiksi.

Testasin nyt seuraavasti:
Tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa naputtaa
Tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa kytkin pohjassa ei naputa
Tyhjäkäynnillä auto liikkeessa naputtaa
Tyhjäkäynnillä auto liikkeessä ja kytkin pohjassa ei naputa

Voisiko edellisistä päätellä että vaihteisto ja moottori toimivat, mutta ongelmakohtana olisi kytkin. Kun keväällä vaihdettiin uusi kytkin ja paineasetelma, niin mikä siellä voisi naputtaa. Naputus kuului myös ennen kytkimen vaihtoa.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

2TS kirjoitti:Heh, menee vähän meikäläisen mietiskelyiksi.

Testasin nyt seuraavasti:
Tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa naputtaa
Tyhjäkäynnillä ja kaasuttaessa kytkin pohjassa ei naputa
Tyhjäkäynnillä auto liikkeessa naputtaa
Tyhjäkäynnillä auto liikkeessä ja kytkin pohjassa ei naputa

Voisiko edellisistä päätellä että vaihteisto ja moottori toimivat, mutta ongelmakohtana olisi kytkin. Kun keväällä vaihdettiin uusi kytkin ja paineasetelma, niin mikä siellä voisi naputtaa. Naputus kuului myös ennen kytkimen vaihtoa.
no kyllä tuo kytkimeen aika selvästi viittaa ... :)
eipä tule edelleenkään muuta miellen kuin painelaakeri.. :?
henkimaailman asioita valitettavasti... :(

Vastaa Viestiin