Eri pultit peltivanteille?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Eri pultit peltivanteille?

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Noniin... nyt se sitten tuli niinsanotusti ajankohtaiseksi... vaihtaa talvirenkaat...

Viime jouluna varastossani kävi mukavia vieraita viemässä minulta alumiiniset kesä vanteet pois, joten jouduin tilapäisesti vaihtamaan alumiiniset talvi vanteet kesävanteiksi ja ostamaan talvirenkaille peltivanteet...

Nyt kysymys kuuluukin, voinko käyttää nykyisiä alumiinivanteitani kiristäviä pultteja peltisten vanteiden yhteydessä vai pitääkö minun hommata uutuuttaan hohtavat pultit peltivanteille?

En muuten näin tyhmiä kyselisi mutta muistan elävästi että edesmenneessä Kolmekolmessani (33) oli eri pultit peltivanteille ja aluvanteille... :crazyeyes:


Kiitos!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Eri pultit peltivanteille?

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

Onhan noille eri vanteille oman tyyppiset pulttinsa... Niissä on sen kartion laipan muodossa eroa... Itse kävisin rengasliikkeestä tai vastaavasta pyytämässä peltivanteille sopivan pulttisarjan.
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Ja taitaa ne peltivanteen pultit olla vähän lyhyemmätkin. Ja ainakin mulla kantakin oli erikokoinen (isompi), mukava ylläri sekin kesken renkaanvaihdon. :-) No, kaupasta saa onneksi ihan sattumalta vääntimiä jossa on sopiva hylsy niin kesä- kuin talvipulteillekin.

Avatar
Jeppaa
Viestit: 344
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jeppaa »

sami_r kirjoitti:Ja taitaa ne peltivanteen pultit olla vähän lyhyemmätkin. Ja ainakin mulla kantakin oli erikokoinen (isompi), mukava ylläri sekin kesken renkaanvaihdon. :-) No, kaupasta saa onneksi ihan sattumalta vääntimiä jossa on sopiva hylsy niin kesä- kuin talvipulteillekin.
Mjuu, noita saa erikokoisilla kannoilla =) Muistaakseni olivat 17mm ja 19mm nuo koot... Aluvanteissa itsellä ainakin on tuota 19mm...
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään ;)

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Ja vaikka pultit olisivat identtisetkin, kannattaa olla teräspyörille omat pultit (ja toisinpäin). Peltivanteet karhentavat kartion turhan karkeaksi, jolloin saattavat purra liiankin tiukasti kiinni ja kuluttavat aluvanteiden pultireikiä.

BTW, löytyykö 5*98 peltejä missään mallissa 16-tuumaisina?

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

BTW, löytyykö 5*98 peltejä missään mallissa 16-tuumaisina?

Kuudentoista tuuman peltivanteet olivat ainakin isän 166 2.0 TS:ssä.
Mutta olikohan noissa isompi jako? viisi pulttia niissä ainakin oli..

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

Oikeat pultit oikeisiin vanteisiin,,,,,,
64nepassa edessä kun käyttää vääriä pultteja pyörät eivät pyöri ts. valuvannepultti ja peltivanne ei oikein toimi 8)

Avatar
juhala
Viestit: 688
Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja juhala »

nii ja tollona aikoinaan kun en näistäkään mitään tiennyt laitoin TSW vanteet 75 alle peltivannepulteilla. Irtosi takapyörä Hämeenlinnantiellä..... :silent: Onneksi ei käynyt mitään kellekkään...

Vastaa Viestiin