Continentalin kitkat GT:ssä...katastrofi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Continentalin kitkat GT:ssä...katastrofi

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Moro

Millaisia kitkarenkaita olette GT-kuljettajat kokeilleet. Laitettiin tänään alle Continetalin 205-16 55 kitkat ja ajettavuus on ihan kamala. Takapää seuraa ratin liikkeitä piiiitkällä viiveellä.

Tuntuu siltä että nopea ratinliike edestakaisin aiheuttaa ihmeellisen heiluriliikkeen joka ratin yhdellä heilautuksella toistuu parin heilahduksen verran.

Myös poistuttaessa motarilta ramppiin tulee helposti sellainen tunne että ihan just ollaan nelipyöräluisussa, ESP kait sitten puuttuu peliin.

Ei mulla edelliset Alfat(156) ole oleet näin surkeita kitkojen kanssa. Kokelin ilmnpaineilla 2.3 - 2.9.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Tänään juuri vaihdoin talvipyörät alle. 156 GTA toimii ihan hyvin Contin CVC3:lla. Tosin koko on 225/45/17 joten ehkä se vaikuttaa?

Avatar
R@gdoll
Viestit: 322
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 10:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja R@gdoll »

Mulla on ollut maksalaatikossa nyt kaksi talvea ja yhden kesän misukan maxi-icet. Koko sama 205/55-16. Nuo on ainakin yllättävän jämäkät rungoiltaan ja kesälläkin on ihan ok ajella. Mallihan on kyllä jo vanhentunut etten tiedä miten uusi malli toimii kuivalla.

Ajattelin juuri ostaa vuodenvaihteessa nuo Contin kitkat, mutta jos kommentit on tuollaisia, niin mietitäänpä vielä :? Niin paineet on ollu 2,4...2,8. Yleensä talvella 2,5
Kuva

Avatar
Aqua
Viestit: 44
Liittynyt: 15 Touko 2005, 21:05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Aqua »

mulla teki samaa uudet kesärenkaat pari ekaa viikkoo mut kyl ne siittä sitten asettu...
Alfa Romeo 147 1.6 R.I.P.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mulla oli samaa vika ex-156ssa 195/65/15 - kitkoilla, mut kun vaihtoi 205/55/16 - niin rauhoittui kummasti vaikka oli jo vanhemmat kumit.
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Joo, kyllä se nyt on joku yhteensopimattomuus auton ja renkaiden kanssa. Kävin uudelleen kokeilemassa ja kyllä meno on niin rauhatonta että päätettiin laittaa hyväksi havaitut Uniroyalit tilalle maanantaina.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Anthon
Viestit: 538
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Anthon »

Mulla oli Contin kitkat aikaisemmin 156:ssa alla ja kyllä ne oli aika huterat asfaltilla sivuttaissuunnassa. Kitkoissahan tuon sivuttaisepävakauden asfaltilla aiheuttaa voimakas lamellikuvio, eli "viillot" kumin pinnassa ovat syvät. Lumella ja jäällä Conti oli kyllä sitten loistava, vaati vaan älyttömästi totuttelua kuivalla tiellä ajamisessa. Nyt on Nokian kitkat ja ne on kuivalla suuntavakaammat.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Käytänpä tätä topiccia hyväkseni.
päivällä tuli laitettua alle nokian hkpl4.set, HYI JÄRKKY!... hyvästi ajo-ominaisuudet. Suositetuilla paineilla, kykenin juuri ja juuri ajaan bensa-asemalle kun auto velluu jokasuuntaan. Asemalla paineet yli sallitun 2.7:mään. Eipä siitä paljoo muuttunut, edelleen velluu joka suuntaan, hyvä kun uskaltaa edes kurviin mennä. huhhuh :roll:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Laitatin 166:een Nokian 4:set 205/55 R16 ja jotain pehmeyttä on havaittavaissa mutta ei nyt häiriöksi asti eli olen suht. koht. tyytyväinen. Se mitä testeissä sanottiin rengasmelusta pitää paikkansa 4:en suhteen. Olen havainnut että monet talvirenkaat ovat pehmeitä ja siten ajo-ominaisuudet muuttuu jonkin verran verrattuna kesärenkaisiin, toki näyttää olevan niin että jotkut renkaat/automerkit ei sovi alkuunkaan yhteen.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

jäi mainitsematta että profiili on 195/65 15, eli siis aikas korkea, mutta kuitenkin samankokoisilla NRHi:llä pärjäs jopa radalla.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Huomenna selviää, kuinka Continentalin nastat toimii Fiatin alla.

Alfan alla ollut kolme talvea Nokian Hakka2:set, niistä ei pahaa sanaa.
Yllättävän moni on haukkunut nuo Hakka4:set veltoiksi, saman efektin havaitsin viime talvena Goodyear UG500 Pösön alla, kaistan vaihto asfaltilla oli urheilusuoritus, kun renkaat muljui minne sattui.

No, harvemminhan talvirengas on suunniteltukaan asfaltille, lumi/jää kun on sen elementti. Suotavaa tosin olisi edes pieni johdonmukaisuus pitävälläkin pinnalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alfissimo kirjoitti:Huomenna selviää, kuinka Continentalin nastat toimii Fiatin alla.
Kehitys kehittyy, vai kuinka se meni...
Vanhat Nokian Hakka2:set ovat asfaltilla huomattavasti jämäkämmät, kuin juuri ostetut Continental Winter Viking 2:set.
Melko löysät renkaat sivusuunnassa, ja näitä on vielä kehuttu rengasvertailuissa asfalttiominaisuuksista, joka oli yksi kriteeri valittaessa renkaita.
Pistää vaan ihmetyttämään, kuinka hirveät Nokian neloset on asfaltilla, kun niitä on lehdissäkin moitittu :shock: .

No, lumelle ja jäällehän nämä renkaat onkin tarkoitettu.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

tottahan se on että kesän jälkeen kun alle laittaa talvirenkaat niin ne tuntuu siltä kuin ajaisi makkarapaketilla... varsinkin jos on tottunut matalaprofiili renkaaseen! 8) mutta kyllä ainakin henkilökohtaisesti olen siihen talvella tottunut,ja tuntuu taas paremmalta kun kelit lämpiää ja saa vaihtaa kesärenkaat alle :lol: mun mielestä melkopitkälti tottumiskysymys,mutta voihan se olla että jos se on häiritsevää niin renkaan vaihto saattaa auttaa asiaan!
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Vaihdoin perjantaina alle uudet Michelin Maxi-Icet 225/45-17 kitkat ja täytyy sanoa, että ovat sulaolosuhteissa kyllä todella hyvät. Paineina 2,5 kiloa.

Tuntuu, että äänekkyydessä vain vähäineni ero kesärenkaisiin ja ajotuntuma sama normaaliajossa.

Uskon myös, että talviolosuhteissa pito on ainakin uutena vähintäin sama kuin loppuunkuluneissa Hakkapeliitta 2:ssa, jotka myöskään eivät minusta hirveän huonot olleet sulaolosuhteissa.

Näin palattiin takaisin kitkoihin 2 talven nastarengaskokeilun jälkeen.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

KauGoH kirjoitti:tottahan se on että kesän jälkeen kun alle laittaa talvirenkaat niin ne tuntuu siltä kuin ajaisi makkarapaketilla
Nytpä ainakin itse vertailin kahta eri talvirengasta. Olkoonkin, että eri auto ja eri rengaskoko, niin ei aivan tasapäinen vertailu, mutta... Renkaan pääpiirteet tulee toki silti esiin.
Alfan alla Nokian2 195/60-15 ja Fiatin alla Conti WinterViking2 185/65-14.

En hauku Contia, mutta vanha Nokialainen on jäykempi.

Liukkaita odotellessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

teuhka kirjoitti:Tuntuu, että äänekkyydessä vain vähäineni ero kesärenkaisiin
Hiljaisemmat kaiken järjen mukaan?

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

Nyt on Uniroyalit alla ja meno rauhoittui melkoisesti. Eihän nämäkään kesärenkaan tasoiset ole kaarrekäyttäytymiseltään mutta sehän ei ole tarkoituskaan.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Nyt on renkailla ajeltu vajaa sata kilsaa ja käytös on rauhoittunut huomattavasti. Kai ne sitten vaativat hetken asettuakseen... :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Toissapäivänä vaihdoin taas alle talvinakit,
(vakio 205/60/15) Nokialaiset kitkat alle.
Pirun paljon "mukavammat" kuin
nuo vanhat Pirellin kuustonniset kesänakit...
vaikka ikää näissäkin on enemmän
kuin olisi suotavaa.. :oops:
Ainakin alle 120 km/h:n vauhdeissa selvästi
hiljaisemmatkin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
late04
Viestit: 235
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 05:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja late04 »

Mulla Contin kitkat toimii ok (205/55, 16). Mutta noi paineet mietityttää, tietääkö joku suosituksen? Thanks.

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Barumin nastat ois tulossa alle, ei mitään hajua minkälaiset, jännityksellä odotan.. :roll:
Viimeksi muokannut OL, 26 Loka 2005, 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Ladassa on alla Barumit kesät talvet; hyviä renkaita 8)

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

"Naturlich mit Pneumant" luki aikanaan Itä-Berliinin lentokentälle saavuttaessa tien ohessa...luonnollisesti, muutahan ei ollut saatavilla.
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Juu, no en mitään hirveitä niiltä odota, ei pety niin herkästi :-D Olihan nuo paljon "oikeita" merkkejä halvemmat, että turha niitä niihin on verrata. Mutta kyllä kai niilläkin ajaa siinä missä muillakin. Varmasti on paremmat kun ne pinnatut mitkä tuli auton mukana ja oli alla viime talvena..

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Alfisti kirjoitti:Ladassa on alla Barumit kesät talvet; hyviä renkaita 8)
pa pa paska paarum... :mrgreen:

näin ennenvanhaan mutta kyllä baarumeiden laatu parantunut huomattavasti kahdessatoistavuodessa, oli meinaan baarumit meikän eka-autossa alla kun ostin se ja kun nykyisiin vertaa niin harppaus on melko kova.. :)

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

liirum laarum baarum on kans :lol:
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

TM:ssä oli halpisrenkaat, tosin kesäsellaiset testissä ja siinä todettiin, että barum on piikkinä kalliimpien lihassa. Oli siis halpisrenkaista paras. Talvikumeista en osaa sanoa mitään, mutta voisi olettaa, ettei ne ihan surkeat ole.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Ei nuo Barumit enää mitkään huonot ole, Firma kuuluu nykään Continentalin ryhmään.

OT: Ns. länsi-firmojen mukaan tulo on tehnyt "ilmeisen" hyvää monelle entiselle itä-blokin puolella oleville puljuille, kuten VW Skodalle, Continental Barumille jne.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulla tuli viimetalvisen Seiskavitosen mukana itäsaksalaiset patti-Baarumit :mrgreen: Pitoa tuntui perstuntumalla olevan ihan käypäsesti (ei kylläkään niin paljon kuin broidin Conteissa) mutta melu oli helvetillinen. Tämäntalvisen Fordsonin alla on Hakkis Kakkoset, Barumeihin verrattuna melua ei ole nimeksikään. Vai olisiko Sierain muuten niin paljon hiljaisempi auto?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

Nyt on ollu Barumit alla pari päivää. Ainakin asfaltilla pitää hyvin :mrgreen: Nojoo, itseasiassa eksyin yhdelle kaljamatielle perjantaina, niin kyllä käyttäytyi hienosti, ei tehnyt mitään ylimääräistä, meni kuin kiskoilla (paitsi tietysti jos tinttas kaasun pohjaan..). Tarttee nyt odotella niitä oikeita talvikelejä niin näkee minkämoiset ovat. Painoja näyttäs olevan kyllä ihan kohtuullisesti, että siellä näkyy ainakin halpa hinta. Eivät kyllä mitään kauheata melua pidä, se on ollu ihan positiivinen yllätys.

Oli muuten näkemisen arvoinen ilme rengasliikkeen ruuhka-apulaisella kun nappasi takarenkaan pois. Semmonen ":shock: missä ne jarrut on!?!" :mrgreen: Sitten toinen totesi (ei tiennyt että minä olin auton omistaja) "alfa roomeo" ja yritti katsoa sisälle, ovenkahvaan kiinni, eikä saanut ovea auki. Ei varmaan tarttis ees pistää autoa lukkoon kun ei ihmiset osaa avata ovia vaikka ne ois auki :mrgreen:

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Epezi kirjoitti:Käytänpä tätä topiccia hyväkseni.
Ja käytän edelleen. Eilen käväsin Lielahden Vianorilla kertoilemassa kokemukseni noista hakka 4:sta. Lähdettiin sitten myyntimiehen kanssa koeajolle. Kaveri sanoi että kyllä ne kummallisen vetelät on, kun kerran nuo renkaat ovat vielä "erityis" jäykät verrattuna useimpiin muihin nastarenkaisiin. ( kuulemma jotenkin erikois vahvistetut). Laittoi sitten seuraavalle päivälle ajan tarkenpaan syyniin.
Äsken kävin ja kaveri tutki auton ympäri, löysi vasemmalta raidetangon sisäpäästä väljää, mutta myönsi kuitenkin että ei tuo selitä peräpään vetelyyttä.
No raidetangon pää menee vaihtoon (samalla selkis että vasen takapäänlaakeri on sökö, olisin mennyt vaihtamaa oikeen, huh).

Tekivät kaiken tämän ilmatteeks (enkä ole edes renkaita sieltä ostanut) eli hyvä asiakaspalvelu :wink: ei sillä että kuitenkaan osaisivat oikeesta paikkaa nostaa :lol: vielä toisellakaan kertaa...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Mulla on tossa kyrvänjatkeessa jotkut neuvostoliittolaiset mitkälie -nastarenkaat (175/70-14?) ja olen tyytyväinen. Hiljaiset ja mukavat.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Tuo lienee niin hiljainen muutenkin että samapa tuo mitä siellä alla on.

Isoisän ranskanpullaa tuossa ajoin kun heitin Hakka Q:t alle. Oli yllättävänkin jäykät ajaa, painettakaan laittanut kuin 2.2 bar.

Alleggerita
Viestit: 37
Liittynyt: 13 Loka 2004, 02:17
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Alleggerita »

Keskiviikkona laitettiin rouvan Espaceen Nokian Hkpl4:set (225/60 16). Samana päivänä sillä ajaessa ajattelin että Ei hyvää päivää! Ihan hirveetä! Aivan karsea melu ja pito (+7 Celsiusta) asfaltilla kuin 70-luvun Corollassa. Vaan kuinkas sitten kävikään - nyt kun on reilu kolmisen sataa kilometriä takana, niin alkaa tuntua siltä että kyllä noista vielä renkaat saadaan.
Alfa. Jo vuodesta 1990.

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Cuore Sportivo kirjoitti:Mulla on tossa kyrvänjatkeessa jotkut neuvostoliittolaiset mitkälie -nastarenkaat (175/70-14?) ja olen tyytyväinen. Hiljaiset ja mukavat.
Ladassa? Ei noin isot...mulla on kesällä matalaprofiiliset 175/70-13 ja talvella 155 R13 8)

Onkos kellään muuten kokemuksia Kleber Kapnor 5 (tai jtn) renkaista... taitaa olla halvimmasta päästä uudet renkaat mitä voisi ajatella VW:n alle.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Joo, sori. 13 -tuumaiset Bling Blingit mullakin Ladasta löytyy.

jth
Viestit: 21
Liittynyt: 22 Elo 2005, 11:07

Viesti Kirjoittaja jth »

Noikian Rsi:t on ollut alla viikon verran ja hilajaiset tuntuu olevan. Pito märällä asfaltilla tuntuisi kuitenkin olevan olematonta. Liikkeelle lähtiessä VDC:n merkkivalo alkaa vilkkumaan vaikka ei mielestään edes juuri paina kaasua. Lisäksi renkaiden ujellus valkoisenviivan/suojatien päällä on uskomatonta elokuva luokkaa!

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Se ny vaan on yks lysti, mikkä letkut on Suomessa alla, kun talvinopeudet on mitä on ja jos meinaa kortin säilyttää ens kevääkskin mopoajeluita varten.
Mulla on muuten Maxi Icet edessä toista talvee ja Contit takana.
Hallituksen autossa on Hakkis nastat ja sitä jurinaa en jaksas kyllä kuunnella matka-ajossa.

Kitkat on hiljasemmat kun kesäläskit - voi kuunnella radioo ja koneen musaa rauhassa.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

fiudessa gislaved nordfrost kokoa 155/80/13, tosin vielä kesätossut alla joten vaikea sanoa minkälainen meteli irtoaa..
muissa autoissa ei talvikumeja olekkaan.. :wink:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Onhan se kivaa nastojen jälkeen siirtyä kesäkumiin, auto hiljenee roimasti. Kyseinen ilo voi olla jopa toisin kitkojen kanssa. Siksi nastaa alle... :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

90 kirjoitti:fiudessa gislaved nordfrost kokoa 155/80/13, tosin vielä kesätossut alla joten vaikea sanoa minkälainen meteli irtoaa
Toivottavasti hiljaisemmat, kuin mitä mulla oli Unon alla jotkut vanhat Nokialaiset.
Meteli oli infernaalinen, enkä valehtele sanoessani, että 70 km/h:n jälkeen piti olla korvatulpat, jos aikoi pitempää matkaa ajaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Onhan se kivaa nastojen jälkeen siirtyä kesäkumiin, auto hiljenee roimasti. Kyseinen ilo voi olla jopa toisin kitkojen kanssa. Siksi nastaa alle... :wink:

Taitaapi käydä päinvastoin.
Talvikitkat vaihtuu 40-sarjan jyrisijöihin.

Btw, kitkat on sitten otsikossa mainitut kontit...

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Joo kyllä hiljaisuus laskeutui täälläkin talvirenkaiden myötä.

195/60-15 kitkat vs. 225/45-17

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Arkiautossa eli Pösö 307 Wagonissa pyörii alla Continental Winter Viking ykköset 195/65R15 ja mihinkään aikaisempiin talvinakkeihin verrattuna ovat oikeasti aivan helvetin hyvät nastakumeiksi.
Jämäkkä ohjautuvuus mutkissa ja muutoinkin, hyvä lumi - ja jääpito ja ennen kaikkea, hiljaisemmat kun ritkestonen kesäkumit!

Auto ja sen ominaisuudet voivat tietysti vaikuttaa kumien käyttäytymiseen mutta aiemmassa Xsarassa olleet Nokialaisen kakkoset olivat ainakin siihen ranskikseen täysin sopimattomat.
Mutkaan kun käänsi niin auto odotti aina puoli sekuntia kunnes huojahduksen saattelemana lähdettiin kääntymään.
Tämän jälkeen seurasi yliohjautuvuuden tuoma perätarjonta.
Kumeissa oli pakko olla jotain vikaa koska profiili tässä sitruunassa oli jäykähkö 195/55R15.

Alfan kanssa en pahemmin ole päässyt talvikumien ominaisuuksia testaamaan kun on talvisin ollut huilimassa mutta mukana tulleet Fuldan keskieuroopankitkat ovat ehkä paskimmat renkaat mitä missään ajamassani autossa on alla olleet.
Viimeksi muokannut glideslope, 04 Marras 2005, 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Hmm.. hakkiksen kakkoset tulossa koossa 195/55x15" kohtapuolin :?

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Lucky you!

Eimut voihan ne kakkosten huonot omakohtaiset kokemukset oikeastikin mennä alla (yllä) olevan kaarankin piikkiin.
Pitää nyt kirjoittaa diplomaattisesti kun moderaattorilla on muutenkin ollut kehno ilta... :lol:
:drinking:

Avatar
155156
Viestit: 2092
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vaihdoin viime viikonloppuna (erittäin paljon ja pahasti) kuluneiden kesärenkaiden tilalle Hakkapeliitta 4:t. Melu väheni huomattavasti. Tämä tosin kertoo enemmän totaalisen loppunajetuista Eagle F1:stä.

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Epezi kirjoitti:Käytänpä tätä topiccia hyväkseni.
päivällä tuli laitettua alle nokian hkpl4.set, HYI JÄRKKY!... hyvästi ajo-ominaisuudet. Suositetuilla paineilla, kykenin juuri ja juuri ajaan bensa-asemalle kun auto velluu jokasuuntaan. Asemalla paineet yli sallitun 2.7:mään. Eipä siitä paljoo muuttunut, edelleen velluu joka suuntaan, hyvä kun uskaltaa edes kurviin mennä. huhhuh :roll:
I
lmeisesti tämä ketju todistaa jopa jo nyt sen, että samoilla renkailla saadaan niin erilaisia kokemuksia automerkistä ja mallista rippuen.
Isäukon nykyisessä Mazda 6:ssa on alla HP4:t jotka ainakin siinä autossa toimivat loistavasti lukuunottamatta melua. Hyvin toimivan ESP:n kanssa lumisilla ja jäisillä mutkateillä ajaminen on oikeasti hauskaa!
No, eihän tämä malli kesäkumeillakaan niihin hiljaisimpiin kuulu mutta talvirenkailla melutaso nousee jyrkästi.

jpakarin
Viestit: 85
Liittynyt: 27 Heinä 2005, 13:48
Car(s): 75 3.0 America Turbo
Paikkakunta: Joensuu // Helsinki

Viesti Kirjoittaja jpakarin »

Itse laitoin kuluvalla viikolla alle uudet HKPL 4:t 195/60/15. Toki ajotuntuma ei ole sama kuin 205/55/16 kesärenkailla, mutta ei nyt erityisen suurta velttoutta voi sanoa olevan. Conti oli suunnitelmissa, mutta sitä en valitettavasti tällä aikataululla tuossa koossa saanut.

Huomattavasti hiljaisemmat kuin HKPL 2:t jokatapauksessa.

Lisäksi täällä idässä on oikeasti sellainen talvi että lumi ja jääpito ovat aikalailla ykkösasioista rengasta ostaessa.

Toivotaan vaan että Nokia on onnistunut ratkaisemaan nastojen irtoamisongelman joka ainakin joissain sarjoissa on kai ollut tosiasia.

PJS
Viestit: 58
Liittynyt: 09 Syys 2005, 15:11
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja PJS »

Tuota noin, tässä omakohtaisia kokemuksia Hakkapeliitta 2 sekä 4:sta eri autoissa.

Hakkapeliitta 2:sen ensi kokemukset oli Seat Leon VT4 alla koossa 225/45x17" ja oli kieltämättä äänekkäät, mutta ihan hyvät muuten esim.pidon / jämäkkyyden suhteen ainakin ns.normaalissa ajossa.

Seuraavaksi samat renkaat Audi A8:sin alle koossa 225/55x17". Sitten ei enää ääniä sisään pahemmin kuulunutkaan, mutta olihan auton äänieristys muutenkin hiukan eri tasoa kuin Seatin (yhtään Seattia mollaamatta, sillä se oli mielestäni ihan -ok- auto). 55-sarjalaisenakaan ei mielestäni ainakaan normaalissa ajossa "sortanut" rengasta mitenkään häiritsevästi.

Sitten nykyiden yhdistelmä, eli GTA:n alla 225/45x17" Hakkapeliitta 4:set. Nyt täytyisi taas verrata äänieristyksen (tai sen puuttumisen) puolesta Seattiin. On kohtuutonta verrata Audiin, ero on ihan oikeasti kuin yöllä ja päivällä. Tässä suhteessa Hakkapeliitta 4 on mielestäni hiljaisempi kuin Hakkis 2:nen. Ei nyt mitenkään hirveän paljon välttämättä, mutta kuitenkin jonkin verran, että se ei voi olla pelkkää "kuvitelmaa". Pitoa riittävästi, sekä johdonmukainen ajettavuus esim sohjossa / lumella. Velttoutta ei esiinny mielestäni sen enempää / vähempää kuin Hakkis 2:ssa taas ns.normaalissa ajossa.

Nämä kommenttini siis liittyvät pelkästään omiin kokemuksiini Hakkapeliittojen suhteen (ajettu on myös muutamia vuosia Hakkis 1:llä, mutta se ei nyt enää ole tänä päivänä oleellista "tietoa" vertailun suhteen).

Mielenkiintoista olisi kuulla jonkun kommentteja, kun joku on esimerkiksi siirtynyt Hakkapeliitta 4:sta käyttämään Continentalin tai Michelinin viimeistä teknologiaa olevia nastoja nimenomaan samassa autossa. Itsellä kun ei ole noista merkeistä mitään kokemusta.
Mustang HT 1964 1/2 289 + Convertible 1967 390 + Fastback 1967 390 GT

Vastaa Viestiin