164 3.0 24V"vajaakäynti"

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
illu
Viestit: 1
Liittynyt: 02 Marras 2010, 22:05

164 3.0 24V"vajaakäynti"

Viesti Kirjoittaja illu »

Alfan 5 sylinteri on pois pelistä. Vaihdoin hiljakkoin uudet tulpat ja vitosen tulppa täysin kirkas.(puuttuuko kipinä ?)
Kokeilin uudella sytytyspuolalla, ei auttanut asiaa.Onko jollain kokemusta / testivinkkejä miten tutkia tarkemmin ??

Avatar
Wildf
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Nastola

Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"

Viesti Kirjoittaja Wildf »

Ei taida tulla bensaa siihe sylinteriin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Onko tulppa märkä ja haiseeko siinä bensa?

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Kipinähän selviää nostamalla puola pois ja laittaa siihen joku irtotulppa siten että tulpan kanta on runkoa vasten. siis jotenkin joutuu painamaan että jousi painaa tulpan päätä vasten. Tai sitten suuttimelle ei tule oikeaa pulssia, tämä selvinnee mittaamalla suuttimen pistokkeesta?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tarkemmin tietämättä, mitä tehty, mutta pitää nyt hieman myös peloitella.
Itse tarkis(tut)taisin tuossa vaiheessa jakopään mahd. pikaisesti. Ei olisi ensimmäinen 3.0 24V (164,GTV,166) jossa on jako hampaan verran pielessä ja silloinhan se käy vähän miten sattuu...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"

Viesti Kirjoittaja Epezi »

äölkjhgf kirjoitti:Kipinähän selviää nostamalla puola pois ja laittaa siihen joku irtotulppa siten että tulpan kanta on runkoa vasten. siis jotenkin joutuu painamaan että jousi painaa tulpan päätä vasten.
164:sessa ei ole erillisiä puolia, vaan ihan perinteinen virranjakaja. Ja älkää missään nimessä koskaan hypistelkö noita sytyspuolia äölkjhgf:n kuvailemalla tavalla, vaikka kuinka olisi tarkkana ja tietäisi mitä tekee. Kyseessä on kuitenkin hengenvaaralliset virrat.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

164 3l 24v:sessä on joka sylinterissä omat puolat.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^ :shock: Jaah, on vai. Tarkemmin ajatellen en ole tainnut koskaan tuommoista 24V 164:sta tarkemmin edes pidellä.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Juu ei ollut tarkoitus laittaa ketään ottamaan sähköiskua, mutta tuo on perinteinen tapa testata kipinä. Jännite on korkea, virta ei kylläkään ole kova. Tuntuu näpeissä juuri korkean jännitteen vuoksi kuten paimenpojassa:) Kovat virrat on taas esim. hitsauskoneessa jos olet märissä vaatteissa hitsauskonetta käyttämässä voit saada hyvinkin korkeat virrat kehosi läpi.

Siis puolaa ei käsin pidellä edellä mainitussa testausmenetelmässä, vaan pönkätään jotenkin että tulpan pää vastaa liittimeen ja kantaosa auton moottorin metallirakenteeseen. Tämän jälkeen vasta virta-avaimesta käännetään virrat päälle ja käynnistetään. Ei käytetä kauaa koska kyseinen tulppahan on pois pelistä.

Ja jos perinteinen jakajamalli niin tulpanjohtoon tulppa paikalleen ja runkoa vasten.

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: 164 3.0 24V"vajaakäynti"

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Sähköiskuista vielä, xenonlamppuja räplätessä oltava myös varovainen ken sellaiset omistaa. Jännitteet samaa luokkaa sytytysjännitteen kanssa. Ja xenonmuuntaja varaa sähköä joksikin aikaa jos lamppu ei sitä syö. Siis jos joudut vaihtamaan xenonpolttimon, odottele hetki valojen sammuttamisen jälkeen.

Liittyen aiheeseen, jos olet varma että vain 5-pytty ei toimi ok ja perinteinen jakaja käytössä niin ei vaihtoehtoja voi olla monta. Tulppa, tulpanjohto tahi pensansaanti kyseiselle pytylle. Ja pienellä epätodennäköisyydellä jakajan kansi halki tai syöpynyt. Tai venttiilit kantaa tahi vuotaa muusta syystä?

Eikö tuo jakohomma vaikuttaisi vähän kaikkiin sylintereihin? (tämä siis minun mielipiteeni ja voin olla väärässäkin)

Vastaa Viestiin