Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Syys 2019, 01:24



Vastaa viestiin  [ 33 viestiä ] 
156:n nostaminen 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 3068
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti 156:n nostaminen
Eli mistä kyseistä merkkiä pystyy nostamaan/tunkkaamaan muualta kuin ohjekirjan ilmoittamista oikeista kohdista? Etenkin etupään nostamisesta olisi mukava kuulla kommentteja.
Niin, ja tiedän ettei muualta saisi nostaa kuin oikeilta paikoilta..

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


21 Syys 2005, 15:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7962
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 156 JTS
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Muuten en osaa sanoa, mutta älä ainakaan tukivarsista nosta.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


21 Syys 2005, 16:19
Profiili

Liittynyt: 06 Kesä 2003, 07:14
Viestit: 2452
Paikkakunta: Keuruu
Auto: ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Takaa keskeltä. Siitä alumiinisesta pukista mihin poikittaiset tukivarret tulee kiinni. Joku 2x4 väliin, niin et nostovoima jaantuu tasaisesti siihen kelkkaan.

Edessä (muut kuin oikeat) paikat onkin harvemmassa, jos pohjalevy on paikoillaan. Jos se on pois niin alakelkasta vaan ylös...

_________________
Abarth 500 Esseesse


21 Syys 2005, 16:34
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Kesä 2003, 16:08
Viestit: 1626
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Edessähän on korvakkeet nostoa varten. Takaa nosto onkin vaikeampi juttu, varsinkin jos 156:ssa on helmamuovit eli "lärpäkkeet". 156:n ohjekirja kieltää alumiinisesta palkista nostamisen; samaa sanoi Haapio. Nostopaikat takana on kynnyskoteloiden saumojen vieressä auton keskilinjan puolella (saako tuosta lauseesta tolkkua?). Muovihelmoissa on luukut näillä paikoilla. Hankala nostaa hallinostureilla.


21 Syys 2005, 18:21
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 3068
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti 
155156 kirjoitti:
Edessähän on korvakkeet nostoa varten.


Tarkoitetaankohan tässä nyt niitä oikeita nostokohtia helmassa, vai löytyykö vielä jotain muitakin kohtia? :roll:

Jep, "lärpäkkeet" löytyy joten se tekee nostamisesta hieman mutkikkaampaa. Normaalisti nostaminen toki onnistuu pienellä hallitunkilla, mutta hallinostimien lapion kokoiset tassut ei niihin kohti mahdu.
Käytin autoa ruostesuojauksessa kesällä ja pyysin miehiä varomaan helmoja ja etsimään paremmat nostokohdat. "-Älä huoli, kyllä me jotain keksitään" kommentit saatuani luovutin auton "ammattimiesten" hoiviin..
Myöhemmin huomasin että auto oli edestä nostettu jalkatilan kohdasta lattiasta! :shock:
Toistaiseksi paras ehdotus lienee m.sa:n, eli pohjalevy pois ennen huoltoon viemistä ja kirjalliset ohjeet nostokohdista..

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


22 Syys 2005, 17:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Kesä 2003, 16:08
Viestit: 1626
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti 
hagger16 kirjoitti:
Tarkoitetaankohan tässä nyt niitä oikeita nostokohtia helmassa, vai löytyykö vielä jotain muitakin kohtia? :roll:


Kyllä minun kinnerissä on edessä selkeät korvakkeet hallitunkilla nostoa varten. Pienellä 20 euron tunkilla ylettää juuri ja juuri korvakkeisiin, eli ne eivät ole ihan kynnyskotelon vieressä. Katse auton pohjaan, hieman vetoakseleista taaksepäin. Sieltä ne löytyy, jos on löytyäkseen.


22 Syys 2005, 18:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 3068
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti 
No perkules, sieltähän ne löytyi!
Pienethän nuo on, mutta kaipa se hallinostimen tassukin siihen menee..
Kumma kun eivät ruosteen eston poijat niitä älynneet, vaan piti siitä vierestä mennä nostamaan.
Kiitän ja kumarran!

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


22 Syys 2005, 18:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Kesä 2003, 16:08
Viestit: 1626
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti 
hagger16 kirjoitti:
Kumma kun eivät ruosteen eston poijat niitä älynneet, vaan piti siitä vierestä mennä nostamaan.


Ammattilaiset on asia erikseen. Hehän ovat loppujen lopuksi vain töissä siellä :wink:.


22 Syys 2005, 18:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Viestit: 2790
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
Vastaa lainaamalla
Viesti 
hagger16 kirjoitti:
No perkules, sieltähän ne löytyi!
Pienethän nuo on, mutta kaipa se hallinostimen tassukin siihen menee..
Kumma kun eivät ruosteen eston poijat niitä älynneet, vaan piti siitä vierestä mennä nostamaan.
Kiitän ja kumarran!


Siitä on takuulla painunut lattia sisään joka on sitten potkittu takaisin. Korvausta vaatimaan


22 Syys 2005, 19:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Viestit: 7446
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Auto: 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Toi on muuten kumma juttu, että joka kerta kun viet korjaamolla, vaihdettiin sitten öljyjä tai renkaita, niin kukaan ei osaa nostaa oikeesta kohtaa. Aina saa olla huutamassa että älä siitä nosta ja sitten kun ei usko niin saa mennä ite siirtämään "tassut" oikeisiin kohtiin. Ei sen nyt luulis olevan niin vaikeeta, ainakaan 164:ssä kun on niin selkeet paikat.


23 Syys 2005, 08:18
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Viestit: 4627
Paikkakunta: Nokia
Auto: 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Niin etupäästä ei taida löytyä mitään kohtaa, mistä koko keulan saisi kerralla ylös, vaan pitää nostaa puoli kerrallaan?


08 Tammi 2006, 17:23
Profiili

Liittynyt: 13 Tammi 2013, 19:00
Viestit: 12
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Kokeilin nostaa tuosta etujalkatilassa olevasta nystyrästä, mutta en uskaltanut kun alkoi pitämään rutinaa ilmassa. Uskaltaako tuosta varmasti nostaa ja laittaa helman alle tunkin? Näyttää aika heppoiselta tuo nostokohta.


18 Tammi 2013, 17:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Huhti 2007, 21:07
Viestit: 520
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city
Auto: 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Nostopisteet:
Kuva

Kuva

_________________
"Too much ain't enough"


18 Tammi 2013, 17:30
Profiili

Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Viestit: 125
Paikkakunta: Hki
Vastaa lainaamalla
Viesti Re:
Alfissimo kirjoitti:
Muuten en osaa sanoa, mutta älä ainakaan tukivarsista nosta.

Hieman vanha viesti, mutta miksi etupäätä ei voisi nostaa tukivarsista?

Ei nyt tietenkään keskeltä vartta kannata tunkata, mutta siitä haarukan kohdalta kestää kyllä nostaa.


18 Tammi 2013, 17:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Loka 2006, 16:04
Viestit: 5177
Paikkakunta: Rusko
Auto: Bmw 330xi
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Re:
stinger kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:
Muuten en osaa sanoa, mutta älä ainakaan tukivarsista nosta.

Hieman vanha viesti, mutta miksi etupäätä ei voisi nostaa tukivarsista?

Ei nyt tietenkään keskeltä vartta kannata tunkata, mutta siitä haarukan kohdalta kestää kyllä nostaa.

Tarkoitetaankohan takatukivarsia ? Ne on tehty jostain millisestä pellistä , jotenka vääntyy p*skaksi.. Edestä kuuluukin nostaa alatukivarsista jos haluaa selvittää välykset.


18 Tammi 2013, 18:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4510
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Nuot etupäässä olevat jutskat on sellaiset, että saattaa pohjapelti vähän nousta. Niitä käytetään jossain vaiheessa koontilinjalla. Siitä takapään alumiinista nostaminen on sama kuin kaivelis verta nekusta, joskus katsuri sovitteli palikkaa siihen keskelle mutta muutti sitten suunnitemia, kun "hienovaraisesti" ehdotin muuta nostokohtaa tai uuden alupalkin tilaamista :mrgreen:


18 Tammi 2013, 18:28
Profiili

Liittynyt: 12 Kesä 2012, 18:55
Viestit: 25
Paikkakunta: Kouvostoliitto
Auto: Alfa Romeo 156 2.0 ts 1999, Alfa romeo 166 2.0 ts 1999
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
"Tiivistettynä" Eri periaatteessa kaikista paikoista jotka tuntuu tukevilta voi nostaa :)


19 Tammi 2013, 22:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7962
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 156 JTS
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
stinger kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:
Muuten en osaa sanoa, mutta älä ainakaan tukivarsista nosta.

Hieman vanha viesti, mutta miksi etupäätä ei voisi nostaa tukivarsista?

Ei nyt tietenkään keskeltä vartta kannata tunkata, mutta siitä haarukan kohdalta kestää kyllä nostaa.
Vanha on juu kommentti ja takatukivarsia tuossa tosiaan on tarkoitettu. Tiedän tapauksen, että oli joku ammattiasentaja nostanut takapään pitkittäistukivarret keskeltä mutkalle.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


20 Tammi 2013, 02:42
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2388
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Löysinpäs tämmöisen.. KVG.. takapään nostamiseen ei tästä niin kauheasti apua ollut.

Olen tosin varma, että katsastuksessa nostavat kaikki autot takapalkista kun ei sillä nosturilla juuri muuten voi nostaa. Olen nähnytkin näin tapahtuvan, vaikka (yhdystuki) akselissa olisi iso tarra joka nimenomaan kieltää siitä nostamisen. Pitäisi varmaan laittaa kuvallinen ohje, että näistä ei saa nostaa. Jolloin ei jäisi mitään nostopaikkaa jäljelle johon heidän laitteillaan pääsee. Niiden sarvet kun ei yllä helmoihin asti.

Vai onko teillä jotain erityiskeinoja konttorin pistämiseksi ruotuun?

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


23 Loka 2014, 15:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Viestit: 5671
Paikkakunta: Sarvvik
Auto: MB A business premium -16
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
^noo, jos ne vastoin valmistajan ohjeita toimii ja sen takia rikkoo sun autos niin eiköhän korvaaja ole aika selvä. tarpeeks monen korjauslaskun jälkeen asettuvat ruotuun :)


23 Loka 2014, 16:52
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2388
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Sehän siinä on, ettei konttorilla välttämättä tule oltua katsomassa. Liekö kenelläkään tullut vaurioita koskaan, eihän sitä heti huomaa jos murtuu tai taipuu.

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


23 Loka 2014, 17:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13316
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Täälläpäin konttorit ei nosta autoa takapäästä... Tuusulassa Tuusulan Autokatsastuksessa sanoivat suoraan, etteivät edes yritä (ilmeisesti oli jostain 156:sta takapalkki ottanut siipeensä, kun siitä oli nostettu). Volvoja, Kioja, Mitsuja nostetaan edestä ja takaa aivan surutta, mutta Alfoja, Fiateja tai Subaruja en ole nähnyt kertaakaan takapäästä nostettavan. Onkohan ihan yleisohje?

Toisaalta, aina menen mukaan jos mitenkään mahdollista.


23 Loka 2014, 19:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3266
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Eihän se takapalkki varsinaisesti rikkoudu. Pyöränkulmat vaan menee pieleen palkin vääntyessä, ja sitä ei heti siinä huomaa.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


23 Loka 2014, 21:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4923
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Aquatica kirjoitti:
Täälläpäin konttorit ei nosta autoa takapäästä... Tuusulassa Tuusulan Autokatsastuksessa sanoivat suoraan, etteivät edes yritä (ilmeisesti oli jostain 156:sta takapalkki ottanut siipeensä, kun siitä oli nostettu). Volvoja, Kioja, Mitsuja nostetaan edestä ja takaa aivan surutta, mutta Alfoja, Fiateja tai Subaruja en ole nähnyt kertaakaan takapäästä nostettavan. Onkohan ihan yleisohje?

Toisaalta, aina menen mukaan jos mitenkään mahdollista.

Itse kun kielsin nostamasta takapäätä palkista niin kyllä se katsastaja sai sen perän nostettua muualtakin.


26 Loka 2014, 12:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4510
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
kyllä katsurin keskinostin riittää 156:n pitkittäis tukien runkokiinnityksee ja jopa helmaan. Pidän kyllä takapalkin vääntymisen (pysyvästi) sen rikkoutumisena vaihtokuntoon.


26 Loka 2014, 12:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Viestit: 714
Paikkakunta: Nummela
Auto: 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Täytyy kai käydä kulmienmittauksessa jossainvaiheessa. Itse nostellut takapalkista ihan surutta, vaikuttaa kuitenkin aikas tukevalta. Vaan eihänsitä tiedä, jos kerran valmistajakin epäilee ettei kestä.

_________________
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04


26 Loka 2014, 15:14
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Viestit: 4510
Paikkakunta: varsinais-suomi
Auto: 156 jts Giugiaro
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
^katso seuraavalla kerralla, kun auto ylhäällä, että missä runkokiinnitykset ja mitenkä tymäkkää ainevahvuutta. Voipi mieli muuttua sen tukevuuden osalta, suoraan altapäin kohdistuvalle voimalle. :)


26 Loka 2014, 15:26
Profiili

Liittynyt: 10 Loka 2014, 19:53
Viestit: 30
Auto: Nyt:
Alfa Romeo 159 Berlina 2,4 JTDm -07 Qtronic

Aiemmat Alfat:
156 2.0 TS -99
1750 Berlina -68
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Renkaanvaihdossa pistin hallitunkin ja helman väliin 70 cm pitkän lankunpätkän etuoven keskikohdan vaiheille, ja nostin kyljen kerrallaan ylös, no problems.


28 Loka 2014, 07:17
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 878
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Katsastuksessa tullut uudet ohjeet neuvovat, että kaikki autot tulee nostaa myös takapäästä ylös. Sanoin katsastusmiehelle että mielestäni siinä takapalkista ei saa nostaa, mutta hän sanoi että kestää noston ja takapää on nostettava ylös.

En ehtinyt vielä ohjekirjaa lukea, että onko siellä tosiaan kielto nostosta?


12 Syys 2019, 11:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13316
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
On.

Muistaakseni takapäästä saa nostettua ylös myös pyörännavan alta, jos on hyvät tallat. Jos ei, niin sitten ihan nostokohdista helmoista....

En ole montaa tarinaa kuullut, että tuo palkki murtuu, mutta itselläni sellainen käsissä oli ja ei varmasti kestä nostoa. Ainakaan montaa kertaa.


13 Syys 2019, 07:58
Profiili

Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
Viestit: 878
Auto: Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Ohjekirjassa tosiaan lukee että vain niistä helmapaikoista saa hallinosturilla nostaa. Erityistä mainintaa takapalkista en löytänyt. Mielenkiintoista, voiko katsastusasemalla olla erilaiset ohjeet?


13 Syys 2019, 09:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 4923
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Alfa 159 2.4 JTDm
Saab 900 t16 Lux
Rellu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
Jos ohjekirjassa sanotaan, että vain nostopaikoista, niin sitten se on katsastusmiehen ongelma saada auto nostettua oikeista nostopaikoista.


13 Syys 2019, 10:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Viestit: 900
Auto: A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1300/1500TS, 127, 128, 35.8, 1.9TD
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: 156:n nostaminen
No ei se kyllä ihan niin ole, joku vastuu omistajallakin on kuinka mätää autoa katsastukseen kehtaa ajaa, siis kun lähemmäs kaksikymmentä vùotta vanhassa Alfassa helmoihin tukeutuvat, tehtaan valmistuslinjasta periytyvät pohjan nostopaikat voivat olla aika paperia. Jos auto ei kestä nostaa enää yllä olevan kuvan vihreiden paikkojen mukaisestii tukivarsien sisemmistä päistä niin se on aika toivottoman laho. Sinkittyjen korien ihanuus on siinä, kuinka moni kakku on päältä kaunis.

Esimerkkejä: Tein 165.000 ajettuun 156:een helmat ja pohjan nosturilla uusiksi, eikä tullut mieleenkään käyttää enää auton omia peltisiä nostopisteitä, olisi vain mennyt ruttuun. Purkamani kolme 155:ta olivat päällisin puolin siistejä ja leimassa, mutta keulasta kotelorakenteet pystyi repimään auki käsin kun olivat jo niin pehmenneet. Vastaavasti lähes lattiattoman, 80-luvun alusta maahan uponneena ruostuneen Fiat 1500:n uskalsi vielä nostaa apurungosta ja tukivarsista, että pääsin purkamaan, nehän ne vahvimmat paikat ovat.

_________________
Cuore sportivo.


17 Syys 2019, 21:29
Profiili WWW
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 33 viestiä ] 

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Stickl ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com