Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Kuusnepa läpi laakista! :-D Meni kyllä hakkukin helmasta läpi, :? mutta niin pieneltä alueelta että selvis pelkällä korjauskehotuksella.

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Tessu katsastettu tänään, ei mitään huomautettavaa leimasedällä 8)
[__/==\*/==\__]

Avatar
matupatu
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Syys 2006, 12:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja matupatu »

:evil: Ei menny eilen 155 taaskaan ekalla läpi. Napinaa tuli yhdestä jarruletkusta ja pakoputken vuodot etuputkesta sotkivat päästömittauksen.
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Tänään oli ensikatsastus 2004 mallille. Hyvin meni läpi, ei huomautettavaa. :-D

Avatar
EdotL
Viestit: 908
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Tuli taas paremman tekemisen puutteessa näytettyä Alfa asemalla. Leimahan sieltä tuli :-D Tuulilasissa halkeama, ei muuta huomautettavaa. Viimevuotiset hieman korkeat päästötkin olivat korjaantuneet itsestään. :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tarkoitus olis tehdä hiukkaskiihdyttimeen pikku remonttia, mm. tilailla moniurahihnan kiristin jostain keski-Euroopasta. Ajattelin sitten käydä ensin leimalla, jos vaikka määräävät repullisen tukivarsia vaihtoon niin tuleepa samalla kertaa rusnattua.

Narinat:

- Halkeama toisessa sumuvalossa. Tiedossa oli, en ole viitsinyt vielä vaihtaa kun nasta tai kivi sen uudenkin kuitenkin halkaisee ennen kevättä. Uusi tuikku 38 euroa Motonetissä, voisi melkein väittää halvaksi!
- Toinen jarruvalopolttimo pimeä, kärähti kesken katsastuksen :shock:


Edit: Seiskavitosta olisi tarkoitus näyttää ensi viikolla. Jotenkin on semmoinen kumma kutina ettei se ehkä suju yhtä helposti...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ En mäkään mitään tiedä. Mikäs se on uudenkarheita laatuautoja leimauttaessa. 19-vuotias 75 laakista läpi.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
matupatu
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Syys 2006, 12:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja matupatu »

:-D Toisella yrittämällä 155:nen sai leiman paperiin. Kustannukset: Etujouston ja takapöntön duunaus 170 e. Jarruletku vaihtoineen 50 e+ katsastusmaksut. Kyllä taas kelpaa...
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »


TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

No hyvä kun tämä ketju löytyi! 33 meni katsastuksesta läpi toisella yrityksella.
Viat: Takaakseliston jarru säädin jumissa ja etu oikea jarru jäljellä.(jumiuttui varmaan Alastarolla).

kaikki herkistetiin ja leima tuli paperille.
Kustannukset 5 erkkiä :lol:

Ei paha 342tkm ajettulle 33:lle :mrgreen:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

33 meni kans läpi, tosin olin aiemmin hakenut vikalistan. Tuli sitten vaihettua tuulilasi, haettua sähkövikaa sumarien toimimattomuudelle,pyyhkijöiden palautukseen ja peruutusvaloon. viat löytyi melko "helposti" sumarit ei pelannu koska sulake oli menny, lasinpyyhkimet ei palauttanu koska releessä oli häikkää, ja peruutusvalon katkasija ei aina johda sähköä mut tänää kuitenkin toimi konttorilla vaik amatsun pihas ei vielä toiminu kun lähdin :mrgreen: uus katkasija tilattu kuitenki. nii ja takaiskarit tuli vaihettua ku oli aika heikos hapes.Autoa oon rempannu lokakuun alusta asti eli hitsattavaa sun muuta tekemistä on piisannut muutaman kuukauden verran.ja olis sitä vieläki jotain pientä.mukavahan silla on ajella ja tulikin heti neljä alfaa vastaan joista yks moikkas takas.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

164 leimattu kertakäynnillä ilman moitteita...reilut 6 vuotta opettaa tuntemaan autonsa lähes ulkoa ja kuulostelemaan tulemassa olevia vikoja.

Tuulilasi alkaa 164:ssa olemaan aika surkea mutta vielä kelpasi, aika paljon kiveniskuja ja pari halkeamaa ja vuotaakin mokoma, eipä vaan millään raaskis uutta enää laittaa tohon tötteröön.

Nyt täytys alkaa taas välillä punasta 75:sta ropeltaan jotta uskaltais leimausta harkita, vielä takajarrut ja takapyörien laakerit kuntoon ja sen verran reilu öljykäsittely pohjaan, ettei sitä kukaan katsastaja sen jälkeen viitsi kovin tarkkaan mennä naputtelemaan...:lol:

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Ei mennyt 75 läpi katsastuksesta, sen toisaalta tiesinkin ettei menisi. Piti kuitenkin käydä hakemassa kuukauden lisäaika sillä leima olisi loppunut tämän vuoden jälkeen.

Kaikki muu oli täydellisesti paitsi kaasutin vuosi bensaa (kiihdytyspumppujen kalvot rikki) ja CO-pitoisuus oli liian suuri. Ei muuten koputellut yhtään pohjaa, eikä siinä ruostetta olekkaan ja sääti valotkin kuntoon. Katsastuksen kohokohta oli, kun katsastusmiehellä lähti perä pieneen hallittuun sivuluistoon parkkipaikalla. :D

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Vaivaannuin viimein muutos/vuosikatsastamaan
jatkeeni ja heittämällä meni läpi. Tosin aika
pitkään lämmitti konetta jotta pako-arvot asettuivat
kohdilleen...näin kävi viimekin vuonna.
Onkohan lambda menossa vaiko...?
Uuteen rekkariin tuli sitten lokarinkaari - keskiö
-mitaksi 34,0 cm eli 50mm madallus... 8)
Ja minä kun alunperin ajattelin että 30mm riittää. :P
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

156 2.0 JTS '04 eka katsastus eilen ja hylky. Syynä ylätukivarren laakeroinnin välykset. Muuten kaikki ok.

Avatar
Jokke
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 19:36
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Tulihan tuo Romeo käytettyä muutama päivä sitten katsastus-sedän ihmeteltävänä. Vein Drive-in katsastukseen ja ajattelin että otetaan nyt vikalista, että päästään korjaamaan. Äijä kuitenkin tuumasi, että eipä löytynyt mitään vikaa. En jaksanut jäädä väittämään, vaan läksin tyytyväisenä pois. Ainoa mikä jäi sylettämään, oli katsastuksen hinta. Melkein seitsemän kymppiä :evil:
Rahaa on vähän mutta pitäähän sitä aina vähän ollakin :)

Joggeri
Viestit: 82
Liittynyt: 18 Syys 2006, 10:31
Car(s): MiTo QV -11
ex 156 2.4 JTD -98
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Joggeri »

Läpi meni ekalla kerralla puhtailla papereilla... :-D

Avatar
Tildy
Viestit: 109
Liittynyt: 07 Heinä 2006, 19:04
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Tildy »

Käväisin näyttämässä kulkimeni tänään ja leima tuli. Katsastussetä ihasteli hienoa ajettavuutta ja totesi, että harvoin näitä Alfoja täällä näkee. Hymyilin tyytyväisenä vieressä :-D . Toivotteli vielä pois lähtiessäni mukavia ajokilometrejä ja hyvää naistenpäivää!!
Se parhaiten nauraa, jolla on vahvin lääkitys

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Ensimmäisellä läpi. eikä tullu mitään merkintöjäkään.
en ois kyl uskonu...

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Eilen varatessamme kesälomareissuun lauttamatkaa niin huomasin samalla kun katsoin laivayhtiölle auton mittatietoja rek.otteesta,että 155:n ensirekisteröintipäivä on 10.4.96.....

Joten helvetinmoisella paniikilla tänäaamuna katsastukseen ja klo 10.30 kyselin inssiltä varovasti "tuomiota" joka yllättäen päräytti että, "tavataan vuoden päästä,niin siis VIIMEISTÄÄN vuoden päästä".

Lopputuloksena:
Katsastettu huomautuksitta.. :-D JES!

Edes näihin ei puututtu.... :shock:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Eipä ne taida juurikaan noihin valoihin puuttua jos ne vaan näkyy kunnolla. Samoin kuin ei myöskään itse tehtyihin GTA-lookkeihin, jos vaan valokuviot on kunnossa.

Edit: kaippa katsastusinsseissäkin on ne poikkeukset, jotka vahvistaa säännön. Itse en ole sellaisiin törmännyt, mutta juttuja olen kuullut / lukenut.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kävin katsastus sedällä näyttämässä 164:sen ja hylkkäys tuli :evil:
Etu oikea iskari tehoton, saman puolen jousi katkenut :shock: ja käsijarru ei ota kunnolla vasemalla. No ei se mitään kun on jäänyt jotain ruumisosia valkoisesta 164:sta :mrgreen: leimasetä kehui auton yleiskunto ja kerroi että kenkää vaan niin kyllä se lähtee
Nothing beats cubic inch

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Hehkutetaan nyt pikkasen jälkilämpimillä että mitsu meni leimasta läpi puoltoista viikkoa sitte. Autossa oli takana nastat edessä kitkat, toinen takaraidetangon pää oli vanha vaihdettavaksi kehoitettu ja toinen uusi jne. Eui tainnut setä enää jaksaa leikkiä mun kaa :( Huomautuksitta läpi! Aah. Napsahti sama ukko kohalle joka on ollut aiemminkin tän mitsun remmissä. Syksyllä rekisteröintikatsastus 120e. Ei läpi. Tarkastus 14e. Ei läpi. Pari kertaa välissä vilkuttamassa nelipyöräsuuntauslappa. Ilmaista. :D Ei läpi. Nyt keväällä uusintakatsastus 59e. Läpi. Plus n. 30e kilvet ja rekisteröintipaperit.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
mipo
Viestit: 794
Liittynyt: 10 Kesä 2005, 11:03
Car(s): Peugeot ja Primera
Paikkakunta: Koskenkylä

Viesti Kirjoittaja mipo »

Eipä menny Gtv katsatuksesta läpi.
Lambda-arvo liian iso.
Toinen katsastus miehistä sanoi että todennäköisesti johtuu reiästä pakoputkessa, no problem.

Löytyi kaksi pientä reikää putken loppupäästä ja toinen katsastus mies pompautti siitä.
Muuta vikaa ei löytyny.
Haiskahtaa kyl vähän joltain vittuilulta, mul oli joskus sama juttu Escortissa, niin katsastus setä ei edes merkannu mihinkään.

Se naurattaa ku Auto Milanossa sanottiin että takapäässä on hiukan väljyyttä, mutta katsastuksessa ei ole osattu huomata sitä Gtv:ssä vuodesta 1995 lähtien..
Eipä huomannetkaan nyttenkään, vaikka syynäsi oikein perusteellisesti.. 8)

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

V6:nen läpi meni...

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Normaali vuosikatsastus,katsastaja kehui ja ihmetteli miks näitä(alffoja)ei oo enempi liikenteessä,CO-0.03,CO2-14,72% ja O2-0,65%,HC-30 ppm,ja Lambda-arvo oli 1,01,eikös nuo oo ihan ok arvoja ?

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1019
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

No, jos se katsastuksen läpäisi, niin totta kai on :-D

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Nyt kun laitettu iskari, jousi ja käsijarru kuntoon, leimäsetä pisti tuoreen leiman kuusnepan paperille :)
Nothing beats cubic inch

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Plop.

sanoi leimasin. 147 katsastettu täysin eleettömästi eli siis heittämällä. Niin sen kyllä piti mennäkin, melkein ajamaton auto. Suurin osa ajasta kului OBD-pistokkeen etsimiseen. Lähellä käytiin mutta kun ei ollut silmää kädessä niin ei. Onneksi katsastaja oli asiamiehiä vaikka oli perjantai-ilta. Lupasin ensi vuonna muistaa ja kertoa mistä se onnettoman töpseli löytyy.

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

Ei sitten hyväksytty ja syy oli muutoskatsastamaton liian isot vanteet :P vasen valo ei muodostanut kuviota mutta ei se siitä mitään sit sanonut muuta.. Päästöt oli aika hilkulla lamda 1.01 ja häkäkinoli juusi ja juuri riman alapuolella kertoo varmaan huonoista tulpista.. Maanantaina sit uudestaan talvi renkailla (kitkat) tai sit mutos katsastus..

Avatar
Oleino
Viestit: 1943
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Meni läpi toisella yrityksellä. Ekalla ei menny muu läpi ku ruuvimeisseli pakoputkesta. Vikana liian suuret happiarvot päästöissä (=reikiä putkessa) ja käkkäri ei pitäny toisella puolella. Takajarrua sitten vähän herkistellen ja purkillinen massaa pakoputkeen tunkien meni uusimalla läpi. Ihan kiva sinänsä, koska Alfa meni ajokieltoon ekan hylkäyksen jälkeen. Ens vuonna vois katsastaa ajallaan.. :oops:
Tein itse - säästin

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Sorry kun vähän OT:ta...

Mutta jos auto pistetään ajokieltoon miyen helvetti sillä vois päästää esim. lähikorjaamolle? Itsellä ei onneksi ole kokemusta tästä, mutta kuitenkin hyvä tietää kaikenvarralta
Nothing beats cubic inch

Avatar
Oleino
Viestit: 1943
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Vastaan tähän kun jotain muutakin saattaa tämä askarruttaa. Kun auto menee ajokieltoon, niin kirjoittaa katsastusmies lapun jonka kanssa saa ajaa suoraan korjaamolle. Semmoisen kirjoitti ainakin minulle. Korjaamon setä sitten kirjoittaa käsittääkseni (huom. tämä kohta ei ole varmaa tietoa) lapun että auto on siirtoajossa korjaamolle.

</OT>
Tein itse - säästin

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Kannattaakin muistaa/tietää, että jos auton varsinainen katsastusaika on ylitetty, vaikka päivällä, niin hylkäys johtaa aina ajokieltoon!
Itse en moisesta pykälästä edes tiennyt, kun katsastin alfan vrk:n viiveellä.
Virkailija vain "piruuttaan" huomautti, että jos jokin johtaa nyt hylkäykseen, niin siitä seuraa sitten ajokielto. No se lisäsi jännitystä peliin. :) Onneksi mitään ei löytynyt ja sain huokaista helpotuksesta. Tästä lähtien muistan kyllä katsastaa aikarajojen puitteissa! On se vaan paljon helpompaa korjauttaa kuukauden aikana ja sekin vielä, että auto saa kumminkin olla ajossa.

pantse
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja pantse »

Jos ei satu menemään leimalle ja katsastaa myöhässä, saa autoon siirtoluvan 5 päiväksi eli saa ajaa, kunhan tietää missä ajaa. Maksaa 15 eur. Itsellä on 4 päivää aikaa vaihtaa levyt ja korjata takatukivarren laakerointi :lol: (ja vaihtaa toinen oransseista etuvilkun polttimoista oranssimpaan.. :roll: )

Avatar
Oleino
Viestit: 1943
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Tuossa on vielä semmoinen pykälä, että jos auto on ollut koko katsastusajan seisonnassa, niin seisonta-ajan (ja katsastusajan) jälkeen katsastettaessa saa kuukauden ajoaikaa vaikka tulisikin hylkäys. Arvatkaa kuka otti auton pois seisonnasta kolme päivää ennen kuin tuo pykälä ois tullu täytettyä... :roll:

EDIT: Suurinta osaahan tämä ei koske, mutta jos sattuu olemaan harrasteauto vain ja ainoastaan kesäkäytössä, mutta katsastus sattuisi talvelle niin tämä on hyvä tietää. Ne tosin varmaan jo tiesivätkin keillä näin oli.
Tein itse - säästin

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

menihän se läpi, pienoisen väännön jälkeen tosin! ensinnäkin inssi rupesi ropeltamaan jousia, ovat kuulemma väärän väriset!!!! siis mitä vittua, vääränväriset, joo punaiset jouset ovat tarvikevalmistajan väri... väitin sitten aikani että jousia ei ole vaihdettu, pelkästään iskarit! ukko väitti että pitäisi olla tumman väriset, sanoin että koni satsin mukana tuli siniset jouset mukana mutta niitä en vaihtanut(olivat vain -40mm tiputtavat ja alkuperäiset ovat -60mm tiputtavat) ja konin jouset ovat väriltään siniset? inssi tähän että siis sellaiset lilan väriset, ei kun ihan siniset, ja vielä väittää että niin niin sellaiset lilat kyllä hän tietää :crazyeyes:

ja seuraavaksi renkaat, muutoskatsastus on suoritettu 215/45/17 renkaille, nyt alla on 225/45/17 tästä laittoi korjauskehotuksen että pitäisi muutoskatsastaa renkaat, joo en ollu katsastamassa kun ei ootteeseen laittanut mitään merkintää moisesta!!!

no leima tuli ja sillä hyvä, ajattelin vaan että mistähän helevetistä olisin saanut noille jousille todistuksen jos se sitä olisi halunnut???

kaikin puolin ollut tarpeeksi vittumainen tämä inssi ennenkin mutta nyt ylitti jopa odotukseni hänestä... onneks ei tarvii taas vuoteen nähdä kyseistä herraa :mrgreen:

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Kärryn ensikatsastus oli tänään ja meni huomautuksitta läpi :-D Eniten yllätyin päästömittauksista, jotka näytti tosi pieniä lukuja ja lambda-arvot oli just ihannearvossa. EBD-liittimen etsimiseen meni aikaa, vaikka haku rajoittuikin 60 sentin etäisyydelle ratista.

Yksi juttu vaan pisti ihmetyttämään. Nimittäin ekaa kertaa varsinaisesti pääsin katselemaan auton alle, kun auto oli pukilla. Katsastusmies epäili, että sieltä puuttui sellainen noin metrin mittainen pitkittäinen vahvistuspalkki vänkärin puolelta ja siltä se kieltämtättä näyttikin. Palkit on ilmeisesti tarkoitettu just auton pukeilla nostamista varten, tosin nosto onnistui ilmankin tuota palkkia. Samalta puolelta mistä palkki puuttui, oli muovisen alustalevyn kiinnikekohta repeytynyt. Ilmeisestikin jonkinlaisen tällin pohja on joskus saanut, mutta se on kyllä edellisen omistajan aikaisia tapahtumua. Sellaisen palkin irtoamisen kyllä pitäsisi huomata ajossa, jos ja kun se alunperin siellä on ollut.

Kaipaisin lähinnä vahvistusta sille, että myös vänkärin puolella kuuluu 156:ssa tuollainen palkki olla ja kuinka olennainen se on. Vois sitten aloittaa sellaisen kyselyn (pohjalevy menee kans vaihtoon, jossain vaiheessa).

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

KauGoH kirjoitti:menihän se läpi, pienoisen väännön jälkeen tosin! ensinnäkin inssi rupesi ropeltamaan jousia, ovat kuulemma väärän väriset!!!! siis mitä vittua, vääränväriset, joo punaiset jouset ovat tarvikevalmistajan väri...
Lauritsala katsastusasema ja herra K.....?

Avatar
matu^^
Viestit: 7
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 15:10
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja matu^^ »

läpi meni muuten kevyesti paitsi että tuulilasi pitää vaihtaa. Lensi talvella kivi tai nasta etumaisesta autosta moottoritiellä tuulilasiin ja teki siihen pienen loven josta lähti halkeamaan noin reilut kymmenen senttiä. Halkeama on ihan oikeassa laidassa eli ei periaatteessa ole näkökentässä. Mutta tiesittekös sellaisesta että alue jossa halkeama saa olla on 10cm ylhäällä sekä alhaalla ja 5 cm molemmissa reunoissa olevalla alueella? (vai olikos se toisinpäin) :shock: Tämä tuli mulle täytenä yllätyksenä. Mutta läpi meni ja vuosi aikaa vaihtaa tuulilasi.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Jevgen kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:menihän se läpi, pienoisen väännön jälkeen tosin! ensinnäkin inssi rupesi ropeltamaan jousia, ovat kuulemma väärän väriset!!!! siis mitä vittua, vääränväriset, joo punaiset jouset ovat tarvikevalmistajan väri...
Lauritsala katsastusasema ja herra K.....?
samapa sama herra :wink:

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

matu^^ kirjoitti:läpi meni muuten kevyesti paitsi että tuulilasi pitää vaihtaa. Lensi talvella kivi tai nasta etumaisesta autosta moottoritiellä tuulilasiin ja teki siihen pienen loven josta lähti halkeamaan noin reilut kymmenen senttiä. Halkeama on ihan oikeassa laidassa eli ei periaatteessa ole näkökentässä. Mutta tiesittekös sellaisesta että alue jossa halkeama saa olla on 10cm ylhäällä sekä alhaalla ja 5 cm molemmissa reunoissa olevalla alueella? (vai olikos se toisinpäin) :shock: Tämä tuli mulle täytenä yllätyksenä. Mutta läpi meni ja vuosi aikaa vaihtaa tuulilasi.
Onkohan noin, että vuosi? Jos merkintä on asiasta rekisteriotteessa, niin poliisiratsiassa sulla tulee olla ehjä lasi. Näin ainakin ennen. Näitä nykyajan eu sääntöjä en tunne.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^

Kun on sellainen merkintä rekisteriotteseen niin onko pakolista vaihtaaseuraavan katsastuksen asti? Eli jos on pääsyt tänä vuonna niin pääsekö seuraavana?
Nothing beats cubic inch

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

KauGoH kirjoitti:
Jevgen kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:menihän se läpi, pienoisen väännön jälkeen tosin! ensinnäkin inssi rupesi ropeltamaan jousia, ovat kuulemma väärän väriset!!!! siis mitä vittua, vääränväriset, joo punaiset jouset ovat tarvikevalmistajan väri...
Lauritsala katsastusasema ja herra K.....?
samapa sama herra :wink:
Jepjep :mrgreen: miulla oli vuosi sitten väärän väriset vilkut ja olivat alkuperäiset :roll:
Antieko kirjoitti:Onkohan noin, että vuosi? Jos merkintä on asiasta rekisteriotteessa, niin poliisiratsiassa sulla tulee olla ehjä lasi. Näin ainakin ennen. Näitä nykyajan eu sääntöjä en tunne.
Niin siis ilmeisesti lasista tuli korjauskehoitus. Eli pitäisi korjata mahd. pian. Olikohan siinä joku viikon tai kuukauden määräaikakin? Periaatteessa ratsiassa voivat mainita asiasta, mutta helppohan tuohon on joku selitys keksiä. Voihan se juuri ehjätty lasikin mennä päreiksi vaikka heti pajalta lähteessä. :wink:

Tietty, jos se lasi on oikeasti hämähäkinseitillä, niin kannattaahan se vaihtaa.
Viimeksi muokannut Jevgen, 11 Touko 2007, 18:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Paikalla
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4836
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spideri läpi katsastuksesta. Sain seoksenkin säädettyä oikeaksi konttorin mittarilla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

TestarosaFinland kirjoitti:^

Kun on sellainen merkintä rekisteriotteseen niin onko pakolista vaihtaaseuraavan katsastuksen asti? Eli jos on pääsyt tänä vuonna niin pääsekö seuraavana?
Pitää vaihtaa taikka sitten hommaa uusi rekkariote(9€) ja sanoo että edellinen hukkunut.

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

GiuliaSuper kirjoitti:
TestarosaFinland kirjoitti:^

Kun on sellainen merkintä rekisteriotteseen niin onko pakolista vaihtaaseuraavan katsastuksen asti? Eli jos on pääsyt tänä vuonna niin pääsekö seuraavana?
Pitää vaihtaa taikka sitten hommaa uusi rekkariote(9€) ja sanoo että edellinen hukkunut.
Taitaa vaan olla niin, että merkinnät on katsastajien yhteisessä tietokannassa?
Sitten katsastus setä vasta raivarin saa kun olet hukannut rekisteriotteen, etkä ole edes tuulilasia vaihtanut! :)

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^

Prkl kun olen vaihtanut tuulilasia, mutta se meni taas rikki just ennen katsastusta :lol:
Nothing beats cubic inch

Hansu
Viestit: 22
Liittynyt: 12 Syys 2005, 09:07
Paikkakunta: lepaa

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Yläpallonivelet väljät molemmin puolin, joten ei mennyt läpi. Osat eli ylätukivarret eteen on jo tilattu Muukkoselta (katsastusmies suositteli). Tietääkö joku Hämeenlinnasta tai lähialueilta korjaamon, jota voisi suositella (muun kuin Deltan)?
Alfa 156 SW 1.8 -01

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Oikeastaan 156:n etupäässä ei ole mitään omituista, eli eiköhän vaihto suju suht nopeasti melkein millä vaan korjaamolla.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Antieko kirjoitti:
Taitaa vaan olla niin, että merkinnät on katsastajien yhteisessä tietokannassa?
Sitten katsastus setä vasta raivarin saa kun olet hukannut rekisteriotteen, etkä ole edes tuulilasia vaihtanut! :)
Enpä ole huomannut tuota tietokantaa, kaverit on ainakin tehny moista hyvillä tuloksilla. Tarkoitan nyt näillä merkinnöillä huomautuksia, joilla on se kuukausi aikaa korjata. On mullekin käyny noin se hukkui vahingossa ja siinä oli merkinnät kardaanin kumin korjaamiseksi, sama merkin tuli uuteenkin otteeseen seuraavassa katastuksessa.

Vastaa Viestiin