Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

GiuliaSuper kirjoitti:
Antieko kirjoitti:
Taitaa vaan olla niin, että merkinnät on katsastajien yhteisessä tietokannassa?
Sitten katsastus setä vasta raivarin saa kun olet hukannut rekisteriotteen, etkä ole edes tuulilasia vaihtanut! :)
Enpä ole huomannut tuota tietokantaa, kaverit on ainakin tehny moista hyvillä tuloksilla. Tarkoitan nyt näillä merkinnöillä huomautuksia, joilla on se kuukausi aikaa korjata. On mullekin käyny noin se hukkui vahingossa ja siinä oli merkinnät kardaanin kumin korjaamiseksi, sama merkin tuli uuteenkin otteeseen seuraavassa katastuksessa.
Se saattaa olla niin, että eri katsastusyrittäjien yhteinen tietokanta on vasta kehitteillä. Jostain kumminkin asiasta kuulin. Kertokoon se jolla on asiasta varmempaa tietoa. Siihen saakka kokeilkoon kikkailua ken tahtoo. :)

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Ei menny läpi ei, päästöissä kosahti, eikun lambdaa ostelemaan...

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

läpi meni :D "Kyllä on mahtava ajaa... Tässähä pitäis olla lasinen konepelti, kun on kone niin hieno" näin sanoi tarkastaja :=)

Avatar
Janne
Viestit: 2118
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Läpi meni tällä kertaa ekalla kehujen kera.

Hieman nuo katsastukset edelleen arveluttaa mm. päästöjen jne. osalta mutta ei auta ku käydä näyttään. Sieltähän ne korjattavat kohteet saa nätisti tietoonsa jos sellaisia on.

Tällä kertaa katsastusmies vaan totesi, että harvoin näitä Alfoja pääsee syynäämään joten syynätäämpä piruillessaan vähän tarkemmin. Ja kyllä se tutkikin mutta ihan vaan omasta mielenkiinnostaan.

Avatar
tmv
Viestit: 487
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 16:33
Car(s): BMW 328i (ex Giulietta MA -11, 159 2.4 JTDm -08, 156 2.5 V6 -04 ja -98)
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja tmv »

Ensimmäinen katsastussessio takana, ei huomautuksia. Jopa päästöt menivät läpi hyvillä lukemilla ilman "katin lämmittelyä".

Puuta koputtaen...
Alfa Romeo - immagine di bellezza

nonno
Viestit: 59
Liittynyt: 02 Kesä 2006, 14:14
Car(s): AR 156 2.0TS -98(ex), AR GT 2.0 JTS -06(ex)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja nonno »

Läpi meni, ei huomautuksia. Katsastusmies oli erittäin asiallinen verrattuna entisaikojen hirmuihin. Tutki auton tosi tarkkaan ja kertoi, että takana toinen koiranluu on kohtapuoliin menossa vaihtoon. Ehdotti sitten vaihtoa molemmille puolille samalla kertaa. Kaikin puolin positiivinen kokemus.

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Juuri kävin katsastuksessa, ei mitään huomautettavaa.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Kurko kirjoitti:Heittämällä meni läpi ekalla yrityksellä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja taas meni läpi ekalla ilman huomautuksia, ja tulipa samalla muutoskatsastettua toi 225/40ZR18" rengastus. Inssi vielä lopuks kehu kuin on harvinaisen siisti peli 8) Ps. Ihme juttu kun oon käyttäny sitä lumiharjaakin talvisin :mrgreen:

Avatar
Romeo
Viestit: 528
Liittynyt: 16 Elo 2004, 23:30
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja Romeo »

Noniin, nyt on taas autossa leima. Mutta ei se helpolla tullut, tämä oli kolmas yrittämä, ekalla syy päästöissä -> ostin motonetin lambdan, toinen yrittämä ja päästöt yhä edelleen liian korkeat. Mitä helv...??? No veinpä auton sitten erääseen autosähkökorjaamoon, jossa mittailtiin kaikki sylinterien tehoeroista päästöihin ja kappas vain, päästöt olivat aivan sallituissa rajoissa. Korjaaja sanoi, että arvot olivat erinomaiset, eikä leiman saamisessa pitäisi olla mitään estettä. No vein sitten lapun tuonne konttorille ja leimanhan sieltä sai. Muutaman valitun sanan sanoin tuolle inssille, kun jo ensimmäisellä kerralla käskin lämmittämään autoa kunnolla, jotta arvot olisivat sallituissa rajoissa. Eli aivan turhaan maksoin 20e tuosta toisesta käynnistä konttorilla, arvatkaapa sapettaako? :evil:

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Kun ne on yksityisyrittäjät niin niillä ei ole aika leikkiä alfan kanssa :twisted: ja mielummin he hylkävät, jotta tulisit seuraavan kerran ja jätät kontoriin osa taskusta :evil: Olen aina käynyt jossain pajalla, jossa on mittaus laiteet. Ensin lämmöt kohdalleen ja sitten menee kauniisti läpi.
Nothing beats cubic inch

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Läpi meni, että heilahti... Ei tullut edes huomautuksia.
Ammattina autokauppa

Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

Viesti Kirjoittaja HarZa »

mä käytin rekisteröinti katsastuksella ylöjärven autokatsastuksessa oli asiallista palvelua jarrut ei meinannu asettua niin pyöritti vähän pidempään ja sanoi että nyt tuli hyvät sama takajarrujen kanssa, sitten päästötö ei meinannu asettua ja käskin antaan kunnolla leipää, eikä vieläkään arvoissa kunnes toinen leima mies kysyi että ette varmaan tarvii enää kun ei ole kiinnikkään.. sitten kokeiltiin pelkällä pillillä ja heti naksahti arvoihin...

ainoo että naksahti tuulilasista... nutta ma sain leiman..
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

pepperoni kirjoitti:Plop.

sanoi leimasin. 147 katsastettu täysin eleettömästi eli siis heittämällä. Niin sen kyllä piti mennäkin, melkein ajamaton auto. Suurin osa ajasta kului OBD-pistokkeen etsimiseen. Lähellä käytiin mutta kun ei ollut silmää kädessä niin ei.
Olisi pitänyt lukea tämä threadi, niin olisi inssi säästynyt tänään suurelta etsimiseltä...

Tästäkin huolimatta puhtein paperein läpi.

dino
Viestit: 181
Liittynyt: 05 Marras 2003, 03:29

Viesti Kirjoittaja dino »

Romeo kirjoitti:Noniin, nyt on taas autossa leima. Mutta ei se helpolla tullut, tämä oli kolmas yrittämä, ekalla syy päästöissä -> ostin motonetin lambdan, toinen yrittämä ja päästöt yhä edelleen liian korkeat. Mitä helv...??? No veinpä auton sitten erääseen autosähkökorjaamoon, jossa mittailtiin kaikki sylinterien tehoeroista päästöihin ja kappas vain, päästöt olivat aivan sallituissa rajoissa. Korjaaja sanoi, että arvot olivat erinomaiset, eikä leiman saamisessa pitäisi olla mitään estettä. No vein sitten lapun tuonne konttorille ja leimanhan sieltä sai. Muutaman valitun sanan sanoin tuolle inssille, kun jo ensimmäisellä kerralla käskin lämmittämään autoa kunnolla, jotta arvot olisivat sallituissa rajoissa. Eli aivan turhaan maksoin 20e tuosta toisesta käynnistä konttorilla, arvatkaapa sapettaako? :evil:
Mulla toinen käynti ei maksanut mitään, vein vain uuden päästömittauksen (uuden lambdan vaihdon ja ecu resetin + mökkireissun jälkeen). Käytin IHA-autokatsastuksessa Konalassa (Hki).

Avatar
Zulak
Viestit: 465
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 13:07
Car(s): Katkolla oleva Alfisti, ei alfaa nyt

ex:t 156 JTS, 156 2.4JTD x2, 156 Selespeed x2, 75 TS, Spider 2.0TS
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Zulak »

Leima tuli 156:seen! :)

Ekalla yrityksellä ei menny kun toissaviikolla koitin. Oikean puolen alatukivarsi ja pyöränlaakeri meni vaihtoon. Nyt sitten heittämällä läpi

Savutusarvokin oli vain 0.4, uskokaa tai älkää.

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Toisella käynnillä vasta... :?

Viereisellä nosturilla oli farkkuBMW josta valahti 2-3litraa pesuvettä lattialle kun katsastusetä kokeili pesureiden toimivuutta. :-D Aina ei voi pysyä ehjänä...

Avatar
ryde
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Elo 2006, 06:45
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ryde »

Tänään meni katsastuksesta läpi heittämällä ja ihan kylmiltään. Huomenna olisi ollut viimeinen päivä katsastaa, mutta ei uskaltanu jättää viime tippaan, etenkään kun on perjantai ja 13. :-D

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ei menny läpi juuri suomen kamaralle tutustutettu 75 turbeliinini rekisteröintikatsastuksesta, ei ollut ihan odotettavissakaan.. Pyyhkijät/ pesurit kaput, vilkut kokonaan, ajovalot ei pelaa, pitkät kylläkin. Pakari poikki ja edestä rytyssä, (rytty tuli saksassa kokemani tietyömaa ilmalennon aikaansaannoksena) raidetangon ja takavetarin kumi riekaleina, kaikki jarrut pelasi vähän tehottomasti mutta miltei prosentilleen samantehoisesti :lol: :lol: paitsi vasen etu joka syttyi matkalla palamaan. Kaikki jarrut pitää silti kulumisen ja ruosteen tähden vaihtaa. oikea etu alapallo, pakarin kannattimia, toinen sumari on kontissa johdot leikattuna. Muuten pirssi oli koko matkan siisti nesteissä mutta katsastuksessa kusi reilun lätäkön jäähynestettä ja jarrunestettä kun nosti etupään :lol: :lol:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Tänään aamulla kävin katsastuksessa ja läpi meni ilman mitään moitteita. :) Saa taas ajaa huoletta. :P

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

taas vuosi ajoaikaa 147:lla - ei huomauttamista ja katsastui jatkui siitä edellisen kerran tekemättä jääneestä OBD-testistä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
ryde
Viestit: 202
Liittynyt: 16 Elo 2006, 06:45
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ryde »

Tulipa sitten käytyä taas tänään konttorilla, tosin näyttämässä emännän "söpöä". Pelko oli persuksissa, että tässä tulee kädet kakkaantumaan vielä viikon aikana. Tosin sekin pelko osoittautui sitten aiheettomaksi myöhemmin. :) Käsijarrua voisi kuulema vähän herkistää, muuten ei mainittavia vikoja 8)

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Molemmat meni läpi, mutta 33:ssa murtui bensaletku, kun nosturi on korkealla ja pohja matalalla. Pakoputki raapi nosturiin komeasti kanssa. :evil:

Ensi vuonna menen samaan paikkaan. Kun nosturille ei voi ajaa, voivat testata valojen lisäksi pissapojan ja pyyhkimet, ja toki pakokaasumittaus vielä. Sillä sitten leima, kun eivät voi jarrujakaan nelivetoisuuden takia testata :-D

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Vikoja ja puutteita ei havaittu. Kaunis lause. 156 sportwagon, 110 tkm.

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

^Samoin kehuin meidän SW sai ensimmäisen leimansa. Vaan vanhempaan tarvii hankkia ja vaihtaa alatukivarsi ennenkuin kelpaa. No eipä suurempia yllätyksia kuitenkaan siinäkään. :-D

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

gYdEbUh kirjoitti:Ei menny läpi juuri suomen kamaralle tutustutettu 75 turbeliinini rekisteröintikatsastuksesta, ei ollut ihan odotettavissakaan.. Pyyhkijät/ pesurit kaput, vilkut kokonaan, ajovalot ei pelaa, pitkät kylläkin. Pakari poikki ja edestä rytyssä, (rytty tuli saksassa kokemani tietyömaa ilmalennon aikaansaannoksena) raidetangon ja takavetarin kumi riekaleina, kaikki jarrut pelasi vähän tehottomasti mutta miltei prosentilleen samantehoisesti :lol: :lol: paitsi vasen etu joka syttyi matkalla palamaan. Kaikki jarrut pitää silti kulumisen ja ruosteen tähden vaihtaa. oikea etu alapallo, pakarin kannattimia, toinen sumari on kontissa johdot leikattuna. Muuten pirssi oli koko matkan siisti nesteissä mutta katsastuksessa kusi reilun lätäkön jäähynestettä ja jarrunestettä kun nosti etupään :lol: :lol:
Jatketaan tähän muiden 'iloksi'. Tänään oli sitten katsastustarkastuspäivä, mikä muuttui taasen katsastukseksi kun olin kolme päivää myöhässä tarkastuksesta. Tässä uudessa katsastuksessa havaittiin että vasenkin alapallonivel on väljä ja jarrut on huonontuneet merkittävästi uusien 4xlevyt ja 8xpalojen jälkeen :-D Siihen viat toisaalta pitkälti jäävätkin edellisen A4:n molemminpuolisten vikojen sijaan. Auton turbo ei tunnu juurikaan puhaltavan vielä mutta Botniaringillä nähdään!
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Hipster
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Hipster »

Tiistaina oli ensimmäinen katsastus 156:lla omistajuuteni aikana. Vähän osasin pelätä päästöjen suhteen - edellinen omistaja oli joutunut tekemään lenkin motarilla kesken katsastuksen ennen kuin oli menny läpi. Ja kylmänä tyhjäkäynti on heijannut merkille asiaankuuluvasti. Etupään alustan osistakin odottelin huomauttamista.

Ja kuinka ollakaan, päästöt olivat mitä sattuu ja siitähän se pomppas. Epäili lambdavikaa katsatusmies. Eikä ollut hankala uskoa, sen verrran monta lambda-/ilmitarinaa on tullut täältä luettua että osasin hieman odottaa... :?

Kävin sitten työpaikan korjaamomyymälästä kyselemässä lambdan hintaa - 135 euroa olisi boschilaiselle tullut. Kehoitti kuitenkin myyjä, että lyödään ensin piuhat kiinni ja varmistetaan että siitä todella kenkä puristaa. Tässä vaiheessa toivoin, että vika korjaantuisi pelkällä lambdan vaihdolla.

Tänään sitten töiden jälkeen menin kyselemään, että mitäköhän kaikkea löytyi ja oli kyllä melko iloinen yllätys kulumielessä :) Olivat huomanneet kierroksia antaessa, että alipaineletkut (korjatkaa termejä, jos ontuvat) olivat enemmän tai vähemmän irti. Klemmarit vaihtoon ja heittämällä päästömittauksesta läpi! Hintaa koko operaatiolle rapiat 23 euroa ja kotimatkalla leima rekisteriotteeseen... 8)

Ainakin vuodella siirtyi yksi stressi eteenpäin. Rock'n roll!

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

Aamulla pukkas tekstiviestii kaverilta jonka Alfan 164 3,0V6 olen huoltanut että voisinko leimata kun oli vimonen ajopäivä menossa.
No kävin konttorilla,leima tuli ilman mitään narinaa,tuli muuten tutkittua rekisteriotetta,viimeiset viisi leimaa oli hakemiani,kaikki ekalla läpi :shock:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Käytkö leimaan mun kaikki alfat?? :lol:
..ammattina autoslalom..

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Ja taas meni läpi ekalla. Jes vuosi aikaa taas ajella v6:lla. Tosin etukolmio oli vasemmalta niin väljä, että kolkatti käsin nyhtämällä :mrgreen: Syyläri vuotaa jostain ja katissa on tavarat irti. Kulkee kuin vetelä lahna verrattuna tuohon 147:aan... päivitystä tulee poijaat... :roll:

"Nuin hieno auto" - 5 miestä ihmettelemässä auton ympärillä. "Tossa ei ole paljon kattastamista, mutta heitäppä juniori sillä lenkki niin saat ajaa autolla." Asiallista kommentti alakylän pojilla :wink:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

kumimuumi kirjoitti:Käytkö leimaan mun kaikki alfat?? :lol:
Yleensä leimaan itsehuoltamiani Alfoja 8)

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Hipster kirjoitti:Ja kuinka ollakaan, päästöt olivat mitä sattuu ja siitähän se pomppas. Epäili lambdavikaa katsatusmies.
Oliko kaikki arvot pielessä vai pelkästään lambda-arvo? Jos pelkästään lambda niin paljon se oli? Ihan mielenkiinnosta kun itellä pielessä eli imusarjasta imee jostain lisää happea vaan kun ei nopeasti vaan löytynyt vuotokohtaa.

Hipster
Viestit: 48
Liittynyt: 14 Huhti 2007, 17:36
Car(s): Ex 156 2.5 V6 -98
156 2.0 TS SW -00
Giulietta 1.4 Multiair -11
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Hipster »

Vode kirjoitti:
Hipster kirjoitti:Ja kuinka ollakaan, päästöt olivat mitä sattuu ja siitähän se pomppas. Epäili lambdavikaa katsatusmies.
Oliko kaikki arvot pielessä vai pelkästään lambda-arvo? Jos pelkästään lambda niin paljon se oli? Ihan mielenkiinnosta kun itellä pielessä eli imusarjasta imee jostain lisää happea vaan kun ei nopeasti vaan löytynyt vuotokohtaa.
Mitenkähän se meni ku ottivat sen lapun talteen missä ne oli ku antoivat leiman...

Tais olla et co-arvot oli liian korkeat kierroksilla ja lambda tyhjäkäynnillä tai sitten just päinvastoin.

alfdats
Viestit: 152
Liittynyt: 11 Syys 2003, 06:08
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja alfdats »

Hipster kirjoitti:
Vode kirjoitti:
Hipster kirjoitti:Ja kuinka ollakaan, päästöt olivat mitä sattuu ja siitähän se pomppas. Epäili lambdavikaa katsatusmies.
Oliko kaikki arvot pielessä vai pelkästään lambda-arvo? Jos pelkästään lambda niin paljon se oli? Ihan mielenkiinnosta kun itellä pielessä eli imusarjasta imee jostain lisää happea vaan kun ei nopeasti vaan löytynyt vuotokohtaa.
Mitenkähän se meni ku ottivat sen lapun talteen missä ne oli ku antoivat leiman...

Tais olla et co-arvot oli liian korkeat kierroksilla ja lambda tyhjäkäynnillä tai sitten just päinvastoin.
Olen yleensä aina itse ottanut päästöt ennen konttorillemenoa,se saattaa säästää monelta turhalta harmilta 8)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Vaimoke käytti alkuviikosta -98 Astraalin leimalla, tulos "vikoja ja puutteita ei löydetty". Katsuri kehaisi erikseen että hyvän auton olet ostanut, kirjoitti kuitenkin Muuta huomioitavaa -kohtaan "Jarrulevyissä edessä havaittavissa selvää kulumaa".

Tänään sitten käpistelin kinneriä muutenkin ja vilkaisin niitä jarrujakin. Levy on kulunut ehkä millin verran, minen kyllä noita aio uusia vielä pitkään aikaan. Sen sijaan huomaamatta oli jäänyt, että takapönttö on ihan hapan ja toinen kiinnitysrauta oli jo ruostunut irtipoikki jolloin koko tuubi kolkottaa varapyöräkoteloa vasten :roll: Eipä tainnut setä katsastussetä turhan tarkkaan autoa katsella, olisiko emännys räpytellyt silmiä tjsp.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Kannattaa kyllä laittaa naispuolinen katsatamaan. Emännän kaverikin sai joskus erään Saabin menemään leimasta läpi, vaikka sen vehkeen ei olisi pitänyt mennä läpi muusta kuin metallinpaljastimesta.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Vaimoke käytti alkuviikosta -98 Astraalin leimalla, tulos "vikoja ja puutteita ei löydetty".
Hepa kirjoitti:^Kannattaa kyllä laittaa naispuolinen katsatamaan. Emännän kaverikin sai joskus erään Saabin menemään leimasta läpi, vaikka sen vehkeen ei olisi pitänyt mennä läpi muusta kuin metallinpaljastimesta.
nojoo, 10v opelin ei pitäis mennä läpi ees siitä :lol:

nimimerkillä omegan kanssa elänyt.....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Hö, soiva peli. Ei siinä ole ollut juuri mitään vikaa, halvin ja helpoin auto ylläpitää tähän asti.

Eihän sillä porkkanasorvilla tosin jaksa Erkkikään ajaa mutta se on sitten toinen asia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Hö, soiva peli. Ei siinä ole ollut juuri mitään vikaa, halvin ja helpoin auto ylläpitää tähän asti.
Samat sanat Omegasta kyllä.... jos ei pellit olis karannut niin olis varmaan edelleen taloudessa käyttiksenä :roll:

dr85
Viestit: 175
Liittynyt: 26 Tammi 2004, 19:05
Car(s): 155 2.0 ts 8v
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja dr85 »

Ensimmäisellä läpi. :-D

Eli ei se 75 ihan huono auto oo, vaikka oli 2kk jarruremontin takia pukilla. vähän oli laakereissa väljää kaikissa paitsi repsikan puolen eturenkaassa, muttei ollu niin hälyyttävää väljyyttä, että olis voinu pistää hylätyks... :) (kuulemma)

Mutta nyt juhlan kunniaks :drinking: :drinking: :drinking: kun oooon niin onnellinen.. :mrgreen: :mrgreen:

testi
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Elo 2007, 02:28
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja testi »

156 meni toisella läpi. Vaihtoon meni ylätukivarret, oikea raidetangonpää, takaiskarit ja takajouset. Alustasarjan takia piti muutoskatsastaa, oli unohtunut edellisillä kerroilla (350/350mm).

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

omakin meni toisella yrittämällä läpi,oli etujarruletkut huonos hapessa sekä takajarrupalat liian kuluneet...toki nyt vaihdon jälkeen pysähtyy alfa taas silloin ku pitääkin...ei tarvii ennakoida xD

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Läpi meni tass omakin vaikka niinhän 2000 mallinen pitäisikin.

"Sivusuuntavalo, oikealla, ei toimi" :roll:

Häkä arvot oli kyllä hieman koholla sekä tyhjäkäynnillä että kierroksilla. Rajoissa kuitenkin ja kun en asiasta ymmärrä niin en tiedä mistä johtuu :oops:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

40 minuutin (!) tutkinnan jälkeen löytyi yksi liikaa kulunut rengas ja henkäyksen omainen välys toisessa yläpallossa. Tulipahan mieleen, että taidettiin oikein väkisin etsiä jotain huomautettavaa.
Kaverini kävi jo hankkimassa samassa paikassa leiman kymmenessä minuutissa puoli miljoonaa rullattuun Seattiin! Autossa oli kallistuksen vakaajan kiinnitys poikki, mutta läpi meni, että heilahti.

BB
Viestit: 164
Liittynyt: 16 Kesä 2004, 06:50

Viesti Kirjoittaja BB »

Ei menny läpi ei. Tajusin eilen että alfan katsastus vasta 4kk myöhässä, siis se eka määräaikaiskatsastus, auto on ensirekisteröity 2004. OBD vikailmotuksesta hylky. No käväsin siinä risteyksen toisella puolella Konalan Deltan pikauhuollossa missä sain taas aivan loistavaa palvelua ja printin mukaan että vikakoodi nollattu. Sitten takas konttorille ja leimaa paperiin. Hetken meinas jo vituttaa..

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

hjpp kirjoitti:Kaverini kävi jo hankkimassa samassa paikassa leiman kymmenessä minuutissa puoli miljoonaa rullattuun Seattiin! Autossa oli kallistuksen vakaajan kiinnitys poikki, mutta läpi meni, että heilahti.
Kallistuksen vakaajahan ei ole mikään pakollinen varuste, joten leiman kannalta on aika sama onko se kiini/irti/poikki tjsp.

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Huh huh, jos näin on!! :crazyeyes:

Ensimmäisessä autossani irtosi aikanaan kuoppaan ajettaessa kyseinen osa puolimädästä korista ja aiheutti sen, että etupyörä liikkui eteen-taakse suunnassa senttitolkulla. Hitsaamaan ajaessa oli kaistanvaihto helppoa: lisää kaasua = oja kutsuu, jarrutus = vastaantulija, morjens...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olikohan se ensimmäinen auto ehkä Sierra? :wink:

Kyllä minun käsittääkseni autoon uutena asennetut pyöränripustuksen osat ovat katsastuksessa "pakollisia varusteita". Se on sitten eri juttu jos ei sellaisia ole ollut tehtaalta tullessakaan.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

testi kirjoitti:156 meni toisella läpi. Vaihtoon meni ylätukivarret, oikea raidetangonpää, takaiskarit ja takajouset. Alustasarjan takia piti muutoskatsastaa, oli unohtunut edellisillä kerroilla (350/350mm).
no ei sitä pikku madalluksia muista :wink:

Avatar
SPO
Viestit: 88
Liittynyt: 03 Helmi 2005, 12:27
Car(s): 164 Q4 -96 ja -94, 75 Ts -89, Giulia Super -69, Fiat 127 -76, Vanaja -67
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja SPO »

Jaaha. Tästä ketjustapa tulikin mileleen, että pitäs omaaki kotteroa käydä vilauttamassa "setä auinkoiselle". Aina on mennyt putain paperein, jotta saas nähdä miten ny.

Avatar
hjpp
Viestit: 1919
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Olikohan se ensimmäinen auto ehkä Sierra? :wink:
Oli ihan edestä vetävä, Fiiatti, turkoosi, ruma ja vanha. Enempää en kehtaa paljastaa.

Oli muuten halvempi kuin moponi ja edelleen myytäessä saadusta rahatukosta jäi vielä vähän ylikin, kun sijoitin rahat uuteen perhovapaan.

Vastaa Viestiin