Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Käyppä jossain semmosessa kunnollisessa testissä, niin saat varman tiedon, ja jos se kerran loppu on niin kannattaahan se vaihtaa.

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Ja taas sitä tuli pelättyä virkavaltaa aivan turhaan: Kerralla läpi. Olivat ainoastaan säätäneet huollossa ajovalot "kuutamolle".

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Heittämällä meni läpi ekalla yrityksellä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Alfa meni läpi katsastuksesta eilen - huomautuksitta, jee!!

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Pepperoni kirjoitti:Uusiksi meni.
No niin. Henkilääkäri on taas ahkeroinut ja takonut Alfan takaisin ruotuun. Uudella alatukivarrella ja uusilla takaiskareilla (joista toinen irrotettuna todellakin paljastui vialliseksi) terästettynä heti aamulla ilmoittautumaan uusintatarkastukseen. "Tässä on nyt jonkin verran ruuhkaa, että pääsetkö tuossa puolilta päivin uudestaan jos laitetaan sut jonoon? :crazyeyes: ". No mikäs siinä, voihan sen loman näinkin aloittaa. Pääsenpähän taas ajelemaan. Sovittuna aikana takaisin, auto sisään ja kahden minuutin päästä leimattuna ulos. Vuoden päästä tavataan :mrgreen: .

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Uusinta meni eilen läpi runsain kehuin. Katsastusmies kysyi jopa lupaa käydä ajaan pari kertaa konttorin ympäri, kun kuulemma niin harvoin pääsee Alfaa edes tutkaileen. Vuoden päästä uudestaan.

lepidus
Viestit: 128
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 21:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja lepidus »

Oin vuosia sitten sprintin kanssa konttorilla ja normaali toimien jälkeen inssi ajo auton ulos. Eipä pusäköinytkään ruutuun vaan häipyi kulman taakse, hetken päästä kuului hirveä vingutus ja kumin ulvonta. Sieltä se kanttas nurkan takaa hirveetä haipakkia ja pysähty mun viereen, avas ikkunan ja tokas, että onpa hätänen tonniviissatanen. Vielä kiesi konttorin ympäri ja leima lappuun.

Janne
Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä.
Spider -72, 1750 ja 156 V6 -98.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Tänään läpi taas. Ei sanomista. Ikää kohta viisi vuotta ja mittarissa 164 tkm. Ei sanomista. Menomatkalla kävin kuittaamassa bagin valon Milanossa. Vika kontin liittimessä. Korjaus: liitin irti, liittimen tiukkaus, takaisin ja valon kuittaus. Hintaa 40 € ja kesto 5 min. Tuntihinta 40 / 5 * 60 = 480 € / h. Perseestä...

E.d.i.t. ja taas palaa bagin valo. Riemua kesti tällä kertaa 150 km... :evil:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Huomautuksitta läpi - vinkkinä kerrottiin että oikean puoleisen satulan käsijarrumekanismi ei palauta kokonaan ja voi aiheuttaa ongelmaa seuraavassa tarkastuksessa. Ihme ja kumma tukivarsista ei löytynyt lainkaan klapia :shock:

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Ei muuta kun kovaa ajoa, mutta voisit maksaa tuon autoveron..
sano katastuskontorinsetä :lol:
Sentään oli tuo Fiat Uno

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Läpi meni, eilen eka leima. Kyllä nämä ovat laatupelejä! Kantolan putkassa käytin - toiminnassa ei todellakaan valittamista.

Avatar
markus_p
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja markus_p »

Se on sitten ekan Alfan leimaus suoritettu! Asiallinen inssi oli ja huomautettavaa ei löytynyt 8) Lisäksi konttori oli madalletulle autolle melko lempeä, nosturitkin montussa niin ettei niille ajettaessa ole ollenkaan kynnystä ;)

Leimalle menoon tuli kyllä varauduttua kevyesti, tiedossa olleet kulutusosien uusimiset tehtiin alkuviikosta. Eli etupäähän yksi kappale alatukivarsia pallonivelen takia ja lisäksi jarrulevyt ja palat.

Avatar
Viikari
Viestit: 98
Liittynyt: 14 Heinä 2005, 21:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Viikari »

Monza kirjoitti:Taikasanat on vissiin ehjä vaijerinkuori ja säännöllinen käyttö! Nij, joo, ja vuosi taas ajellaan :mrgreen:
Harvinaisen totta. Kumpa itsekin muistaisi, edes kiekkoja keväisin ja sysksyisin vaihtaessa, kiinnittää huomiota noihin vaijereiden (vaijerin) kuoriin. Edellinen vaijeri meni sököks täysin omaa huolimattomuutta, jäi ns. "tiukkaan S-mutkaan" oikealla puolella juuri ennen satulaa.
Miksi tyytyä tavanomaiseen?

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

75 kerralla läpi. Huomautus rekisterikilven valosta.

Mites muilla näyttää jarruvoimat? Tässä 1,7 ja 1,8 kN edessä 1,4 ja 1,4 kN takana. Eli aika (liika) huonosti ottaa etujarrut suhteessa takajarruihin...

Pistetään nyt päästötkin (75 TS ei kat.) vertailun vuoksi. Moottorilla ajettu 50 km tänä vuonna ennen testiä, eikä mitään etanoliseoksia tankissa.
HC 199 ppm
CO 1,76 %
O2 1,09 %
CO2 13,3

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Alfasta menee takapalkki :? ja takaiskari vaihtoon, sitten saa hyväksytty leiman.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

GTV läpi huomautuksitta, jarrut 0%, kakkäriin joutu pistään 9% eroksi.
Kaikki muuten hyvin kunnes dynamolle ajettaessa kuulu kiva kolaus, inssi totes että "oho ompa matala", sainoin et kyllä sitä viimekesänä mittailtiin ja kaikki 80 millä löytyy, uskoi kerrasta ja pisti leiman papruun. Käski kyllä itte ajaan ulos...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Kyllä, läpi meni kerrasta! Hyvältä tuntuu - nyt. Ei tuntunut silloin kun katsastusta edeltävässä huollossa todettiin etupyörän laakerivika ja molempien etualatukivarsien vaihtotarve puslien väljyyden vuoksi... Remppa olikin sitten 4x se mitä ennakoin. No, nyt käy ja kukkuu taas ja jotakuta palstalaista siteeratakseni "ei ole riemulla rajaa ku Alfalla ajaa".

ps. 2.0TS:n parin kilometrin mittainen aamukankeus ei poistu vaihtamalla tulppia, syy on jossain muualla.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Kivijärvi kirjoitti:ps. 2.0TS:n parin kilometrin mittainen aamukankeus ei poistu vaihtamalla tulppia, syy on jossain muualla.
Sallittakoon pieni OT, mutta eikös tuo ole ihan tarkoitettua, eli ECU on säädetty niin ettei anna antaa kenkää ihan heti.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Epezi: juu, pidetään OT lyhyenä. Mutta sen verran vielä, että kun tuo aamukankeus tuntuu vain pahenevan, se on oma tilanne. Ensin lievää, sitten kohtuullista ja viime aikoina sellaista, ettei meinaa aamulla mäkeä ylös jaksaa auto kulkea ykkönen pesässä maltillisella kaasulla - kaasu pohjassa en viitsi kokeilla, tuntuu tukehtuvan kuten mopo aikoinaan. Kakkosella voikin ajella "turvallisesti" 1500rpm ja ei sitten enempää ota. Olkoon, mäki on jyrkkä, mutta ex-Twingon 58 hevosta lennätti sen mäen ylös Alfaan verrattuna. Siksi tuli kokeiltua tulppien vaihtoakin vaivaan. Käynti kaunistui muuten mielestäni silkkisemmäksi.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Tässä 1,7 ja 1,8 kN edessä 1,4 ja 1,4 kN takana.
Hiukan parempi voisi etupää olla, takapää 75 jarruiksi sen sijaan tosi hyvä.

Mutta...sitä etupäätä ei ole ehkä välttämättä poljettu ihan lukkiintumiseen asti, renkaita säästäen, tuostakin kyllä paljastuu onko niissä puoltoa liikaa.. :wink:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jarno kirjoitti:Mites muilla näyttää jarruvoimat? Tässä 1,7 ja 1,8 kN edessä 1,4 ja 1,4 kN takana. Eli aika (liika) huonosti ottaa etujarrut suhteessa takajarruihin...
Ei kai sitä tuosta näe. ellei sitten ollut poljinvoimamittaria jalan ja polkimen välissä ja samalla poljinvoimalla molemmat akselit. Eikä tuollasella dynamometrillä muutenkaan näe kuin akseliston keskinäisen heiton. Loppu on kiinni renkaista ja niiden tarjoamasta pidosta.

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ei tarkasti näekään...mutta suuntaa-antavasti...

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Poljinvoimalla ei niinkään ole merkitystä, kun haetaan etujarrutehoja oletetaan, että koko reidellä poljetaan. Siltikään ei mene molemmat eturenkaat lukkoon asfaltilla... Takajarrujen maksimi saavutetaan paljon pienemmällä poljinvoimalla. Takajarrujahan tarvitaan sitä vähemmän, mitä enemmän paino siirtyy etupyörille.

Mutta joo tuskinpa tuota luiston rajalle on dynottu. Ukko painaa sopivasti jarruja ja rullat mittaavat vastuksen. Miten lie TM sitten testaa, mutta lukemat ovat paljon kovempia.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Carlos kirjoitti:Alfasta menee takapalkki :? ja takaiskari vaihtoon, sitten saa hyväksytty leiman.
No niin tulihan se leima :-D

Milkman
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 21:54

Viesti Kirjoittaja Milkman »

No niin, auto katsastettu. "vikaa" löytyi seuraavasti: vasemman lähivalon suuntaus liian alas... tässä kaikki. Katsastus siis kunnialla laakista läpi! Nyt kelpaa taas vuoden ajella. :-D

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

156 v6:nen läpi ilman moitteita,samalla muutoskatsastettin 225-45/17 renkaille,hyvin sopivat pyörimään,autossa -35mm jouset ja vanteissa et -38,mellä päin(kainuussa)poliisit ottaneet kilpiä pois muutamasta autosta jossa rengas/vanne kokoa kasvatettu yli lain sallitun :shock:

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Läpi meni tessu että heilahti :-D Näin siis Hervannassa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Meinasin vallan unohtaa, kurvasin torstaina konttorilla kun tuli mainoslappu kotiin keskiviikkona - kuskin puolen valo oli vähän viturallaan, kun olin vaihtanut päivällä, enkä nähny valokuvioo kunnolla.

Saa taas ajaa ens vuoden jouluun.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
OL
Viestit: 849
Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja OL »

75 läpitte kerrasta, vaikka oli renkaitten muutoskatsastuskin samassa syssyssä! Tarkkaan syynäsi, mutta oli kuitenkin asiallinen. Nyt on sitten isot pallot laillisesti alla, ainut sanominen tuli rekisterikilven valosta, ja siitä että eturenkaat ottaa vähän sisälokasuojaan kiinni. Täytynee lämmitellä vähän kuumailmapuhaltimella ja painella, niin lakkaa ottamasta.

Siellä oli joku vähän vanhempi kaveri, joka rupesi kiertämään Alfaa yhtä innokkaasti kuin katsastusmies. Kyseli kovasti kaikkea ja kehui autoa. Sitten vielä kun se katseli pellin alle (katsastuksen jälkeen halusi vielä katsoa erikseen), niin hihkaisi toista autoa katsastamassa olleelle katsastusmiehelle, että tuu kattoon, täällä on sitä jotakin, tämmönen se pitäis olla :-D

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Kivijärvi kirjoitti:Kakkosella voikin ajella "turvallisesti" 1500rpm ja ei sitten enempää ota.
Itselläni tämän korjaamiseen vaadittiin uusi lambda ja ilmi. Tähän vielä päälle pientä kiristystä ja säätöö, niin tulihan se leima sieltä. Auto on vaan vielä pajan pihassa.. Huomenna, huomenna. Hirveet poltteet.. xDD
156 2.0 TS ['98]

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

164 meni tosiaan toisen uuden takajarrusatulan voimalla läpi, mutta eilen 33 meni kerralla läpi. Katsastaja joutui tosin jonkin aikaa kaasuttelemaan päästöjä tutkiessaan, kun tuon kierrosherkän koneen kierrokset ei pysy helposti halutussa kohdassa, kun auto on paikallaan.

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Kjulla nut on hjuwa fiiwif. Ei mitään ongelmia. Kovasti inssi tykkäs käppyröistä ja totes ettei toisia ole tullut vastaan :P
Pisti muuten heti alkuun pienen spurtin ja sanos että "testaan vähän jarruja, piä jostain kahvasta kii"...tais vaan mieli kuunnella vee-kukkaa sorollojen ym. traktorien ohessa :D

Z.Z.
Viestit: 26
Liittynyt: 13 Huhti 2005, 10:53
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Z.Z. »

75 Tessu läpitte Rantaperkiössä, vaikka luulin että tulee piiiitkä vikalista.
Vasen etusumari on paskana, uusi hakusessa.
Vasen lähivalo ei toimi, vaikka pitkä toimii (just viikonloppuna sattu, vaihdoin polttimon, mut se mitään auttanut).
pohjan tukitangot aika haperot.

Aika vähällä päästy.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1559
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Läpi meni. :-D

Avatar
Eeyore
Viestit: 38
Liittynyt: 07 Elo 2005, 19:23
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eeyore »

Neljäs (vai viides) kerta toden sanoi... :oops: Takajarruja kirottiin Snaken kanssa "muutamana" iltana, mutta pitkällisen tappelun jälkeen tuli nekin hyväksyttävään kuntoon. Muuten ei huomauttamista (paitsi takaiskarit vaihtokunnossa). Kyllä nyt kelpaa taas ajella... :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7785
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Katsastusmies soitti että kaikki paperit ok ja vanhanmalliset kilvet odottaa kunhan veropäätös tulee 8) Ei tarvinnut kuin uudet jarrupalat taakse että tuli kässäriin eloa muuten bueno.

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

Hmm.. aloitetaanpa alusta.
23.8 kävin katsastamassa sprintin. Vuodessa oli kerennyt tulemaan sen verran vikoja, etttä ei meinannut tila lapulla riittää.

"Hylätty"- vikoja 6:

Oikea etujarru tehoton
Oikea takajarru tehoton
Käsijarru tehoton
Päästöt : Jäännöshappi 8% (sall. 5%), HC: 2000 ppm (sall 1000)
Takajouset kuoleentuneet
Oikean takapyörän pitkittäistukivarsi ottaa renkaaseen kinni

Korjauskehotukset:
Pitkät ei pysy päällä
Oikea etulamppu himmeä
Vasen parkki palanut
Ruostetta helmoissa

"Hieman" otti päähän katsastuksen jälkeen ja ajattelin jo että uskollisen sotaratasun palvelusaika vetelee vimesiään. Onneksi kesäloma oli juuri alkanut joten aikaa riitti ainakin yrittää korjata vikoja. (Korjaamolle en tuota autoa helpolla enää vie)

Kuoleentunet jouset ja takatukivarteen kiinni ottaminen ratkesi ottamalla varaosaautosta uudet, oikeanmittaiset iskarit ja iskemällä ne kiinni. Käsijarruvaijeria kiristin. Pintaa hiottiin hieman pois jarrukengistä ja oikean puolen paloista.

Huomautetut kaukovaloongelmat (sekä pari muutakin mystistä juttua, kuten se, että ryypyvalon piti palaa jotta mittaristo toimisi) ratkesi maadoittamalla pitkien rele uudestaan.

Jäljellä oli pahin, eli päästöt.
Pakoputkistosta löytyi vuoto. Vaihdoin putken toisesta autosta.
Virranjakajaan tuleva alipaineletkuletku oli murtunut. Vaihdoin sen.
Jarrutehostimelle tuleva alipaineletku oli murtunut. Vaihdoin sen.
Samalla jarrutkin rupesi ottamaan vanhaan malliin.
Tietysti vaihdoin myös tulpat+ ilmansuodattimen.

Tänään kävin katsastamassa.
Päästöt: Happi: 0.67% HC:297
Leima papereihin ja ajoaikaa vuoden 2007 marraskuuhun
Katsastuskauden huoltokuluiksi tuli 25€, joka koostui tulpista ja
suodattimesta.

Olo on euforinen, voisin kuvitella että Keskisalosta tuntui
suunnilleen tältä voiton jälkeen... :mrgreen: :drinking:

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Tulihan se leima sieltä, kun lambdan vaihdon jälkeen saatiin päästötkin kohdalleen! Moitteen sijaa ei ollut kuin oikeassa sumuvalossa, johon oli syystä tai toisesta päässyt kosteutta. 8)

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Kävin tyrkyttämässä 75 katsastukseen.

Ensin hyvät asiat:
jarruvoimat kN (e/t/sj):
2,0/2,0
1,7/1,7
1,5/1,5

pohja on 'ei paha' eikä välyksiä löytynyt

Huonoa puolestaan se että jarruputki vuotaa nesteet pihalle siinä takajarrujen kohdalla. Mikälie T-liitin sitten onkaan. Vuoto on pieni mutta paha.
Hylätystä huolimatta en oikein osaa olla :bad-words: nyt. Tiedän kokemuksesta miten käy jos jarruputki vuotaa kaiken pois minkä polkimella painaa. Lopulta nesteet loppuu (lisäyskään ei juuri auta jos kunnon reikä on) ja haukkaa ilmaa, ei ollut mukava kokemus se. Kaukovaloja tarkastaja ei osannut käyttää, laittoi ettei toimi ja käsin 'ei pysy päällä'. Näytin miten se toimii ja hyvin toimivat. Vetosi auton harvinaisuuteen. :lol: Jarrun korjauksen jälkeen leimaa hakemaan.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Fiiatti meni läpi ilman yhtään mitään huomautettavaa :-D .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Läpi meni taas ja reilu vuosi leimaa jäljellä.

Ei kauheasti ollut sanomisia. Psri polttimoa palanut ja valojen suuntaukset päin honkia. Asiallinen katsastaja ja taasen riitti juttua erikoisista etu- ja takatuennoista :lol: . Katsastusmies kysyi kohteliaasti miten pitkät menee päälle.

Pikkuisen toisessa takalaakerissa väljää (ihan hitusen) ja etupäässä pari puslaa kohta vaihto kunnossa. Onpa kivaa, kun on taas leima paperissa :-D
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Laitetaan ny tännekin, eli läpi meni. Huvittaa kun antoi korjauskehoituksen säröstä sumuvalon lasissa. Ollut siellä jo kolme vuotta pikaliimalla liimattuna :)

Outoa oli että kaikki jarrut pelas hyvin(etu 3,9/3,4 taka1,8/1,9 käkkäri1,7/1,7) paitsi tuo edessä 13% eroa! Kotimatkalla yritin kädet ratista irrotettuna saada puoltamaan, mutta kun ei niin ei :? No ehkä ne ei vielä istu ihan perfect kun levyt ja palat vasta vaihdettu?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Hahhaa! :-D

Nippanappa sain alfan kasaan ja ehdin katsastukseen, kymmenen vaille neljä olin katsastusasemalla ja leima tuli. Uusintanäytössä siis. :drinking:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Wile E. Coyote kirjoitti:edessä 13% eroa! Kotimatkalla yritin kädet ratista irrotettuna saada puoltamaan, mutta kun ei niin ei
13% on vielä niin pieni ero ettei sitä käytännössä missään huomaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Menihän toi getvonenkin läpi huomautuksitta :lol:

Jointti
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Tammi 2005, 15:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jointti »

Jeah, läpi meni taas, ja ilman huomautuksia vaikka mies kuinka yritti löytää jotain moitittavaa. Etujarrupalat suositteli vaihtamaan lähiaikoina, ei muuta. Kolmas vuosi putkeen huomautuksitta läpi! :-D

CARF0663
Viestit: 48
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:55
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja CARF0663 »

Tänään 13.10.2006 meni ALFA 164 ts ensimmäisellä kerralla läpi

katsastuksesta, mutta tekihän ne Jyväskylässä eräässä pajassa 17 tun-

tia töitä sen auton eteen ja eihän ne riittänyt ne osat, mitkä ostin täältä

foorumilaisilta, sillä kaikki ne tarvittiin ja vielä olisi pitänyt älytä ostaa

teiltä jarrulevyt kaikkiin pyöriin ja jarruletkuja ja rahaa paloi yli 800 ecua,

mutta menipä läpi mikä tärkeintä. Ei voi jäädä eläkkeelle, kun tuo korjaa-

minen on nykyisin niin arvokasta tai sitten pitää muuttaa johonkin

halpaan maahan.


Terveisin

CARF0663

Avatar
mattijus
Viestit: 5251
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kinneri leimattu :-D

Mikä parasta, etuylätukivarsista inssi löysi pienen aavistuksen verran väljää, kun pyysin erityisen tarkkaan katsomaan. (Ei hylännyt sen takia, kun ei itse olisi tuota alkanut niin tarkkaan syynäämään, eikä sitä normitestaamisella löytynyt.)

Nyt tukivarsikauppaan, taitaa viimeinenkin satunnainen kolahtelu nyt korjautua. Oikeasti sai hyvää palvelua!
VMP

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

6 Vuotias kutoskoneinen myös moitteetta läpi... aika hyvin raskaskeulaiselle ja noinkin iäkkäälle romeolle? Ylätuet tosin vaihdettu aiemmin,mutta silti..Aavistelin keulan painon takia olevan huomauttamista muissa etupään osissa mutta ei!
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
teik
Viestit: 102
Liittynyt: 16 Maalis 2003, 21:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja teik »

164 katsastuksesta läpi (melkein). Auto sai jopa kehuja jarruista, mutta pohjaan oli ilmestyny jostain kummasta yksi reikä :shock:
Nyt on reikä hitsattu umpeen ja ensi viikolla leimaa hakemaan :-D

Vastaa Viestiin