Katsastuksesta läpi =)

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

Jochanan kirjoitti:
dimmu kirjoitti:Auto meni läpi että narahti.
Etuparkit täytyy laittaa, joka olikin jo tiedossa, mutta en jaksanut niitä sinne änkeä ennen katsastusta.
Mites ne xenonit? Oliko paikoillaan vai nöy?
En viitsinyt mennä ne keulilla katsastamaan, kun nykyään tulee kaikki korjauskehoitukset suoraan rekisteriotteeseen.

Jos se olis sinne tullut, ni olis saanu sanoa hyvästit xenoneille, kun poliisit olis sen tekstin sieltä lukenut ja sakot kirjoittanu. Mut, nyt kun siellä ei lue mitään, ni ei ne tyhmät poliisit mitään huomaa onko senonit vai ei :mrgreen:
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Tyhmyydestä tyhmä sakottaa

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Ainakin yks tuttu LP:n mies lukee tätäkin palstaa!

Avatar
matupatu
Viestit: 88
Liittynyt: 19 Syys 2006, 12:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja matupatu »

:mrgreen: No menihän se tänään läpi kolmannella. Kokonais kustannukset
tällä kertaa 600 egee.
"Tasunka Witko",elämäntapaintiaani

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Katsastus

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Onneksi oli suojasää. Kaikki oli kunnossa ja leima ensi yrittämällä. Se jäätyvä käsijarrukin toimi nyt erinomaisesti.

Avatar
Tiige
Viestit: 2848
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Seiskavitoseen leima ilman huomautuksia! Vuoden ropaamisen jälkeen tuntuu todella hyvältä. :P

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Onnea. Hienoa, ettei kaikki mene paaliin..
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Toka yrityksellä. Taas saa vuoden päivät kruisailla :-D
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

JMZ
Viestit: 34
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:43
Car(s): Peugeot 508 VTI
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja JMZ »

Ekalla läpi.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

156 10v. 300tkm ekalla läpi, mut leimaa ei tullut...
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

JTD kirjoitti:156 10v. 300tkm ekalla läpi, mut leimaa ei tullut...
Niinpä. Leima korvattiin minullekin uudella rekisteriotteella. Eu suosii kai paperin tuhlausta. Ei vaan hyvä se noin on,onpahan puhdas ainakin. :-D

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

KauGoH kirjoitti:
Jevgen kirjoitti:
KauGoH kirjoitti:menihän se läpi, pienoisen väännön jälkeen tosin! ensinnäkin inssi rupesi ropeltamaan jousia, ovat kuulemma väärän väriset!!!! siis mitä vittua, vääränväriset, joo punaiset jouset ovat tarvikevalmistajan väri...
Lauritsala katsastusasema ja herra K.....?
samapa sama herra :wink:
No joo. Menin rinta rottingilla Lpr:n K1 konttorille aikeissa hoitaa pikaleima. Koppi oli ihan turvoksissa ihmisiä, ja konttoristi kertoi herttaisesti hymyillen jonon olevan ainakin 2 h mittainen.

Tästäpä masokisti-minäni intoutui ja kurvailin Lauritsalaan: ei ketään jonossa! Kun pääsin sisään hra K tuli "palvelemaan" omaa asiakastaan, oli juuri syynännyt kulkineen. Hylsy! Siispä tälle jäi lupa ajaa korjaamolle ja kunnostuksen jälkeen hra K:n pakeille. Hra K jatkoi sujuvasti seuraavan uhrin käsittelyä ja tällä kertaa ohitti koko iskaritestin.

Kun vielä toinenkin katsataja antoi hylsyn asiakkaalleen, alkoi todennäköisyyslaskurini hommat. Ja bingo, autoni meni läpi huomautuksitta.

Miksiköhän K1 on niin suosittu ja Lauritsalan A niin tyhjä ja hylätty?
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Eilen tuli haettua uusi rekisteriote ja samalla rahalla jälleen vuodeksi ajoaikaa :wink:

Vanhoista perinteistä tuli pidettyä kiinni joten kurvasin konttorille viimeisenä mahdollisena katsastuspäivänä ja vieläpä vartti ennen sulkemisaikaa, aika rohkeaa :lol:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Roach
Viestit: 786
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 22:02
Car(s): Giulietta + ID4
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Roach »

Läpi meni leimasta. Siinä oli virkailija ihmeissään kun meikäläisellä ei ollut rekisteriotetta, ja rekisteritunnuskin piti käydä varmistamassa autolla. Niin, ja maksukin piti lähettää DA:oon :lol:

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Läpi meni että heilahti. :-D

Jo alle vartissa oli koko homma ohi. Siitäkin ajasta kolmannes meni OBD-mittauksen kanssa painiessa. En tarkoita että autosta olisi väkisin pitänyt etsiä mainittavaa mutta esim. takapyöränripustukset katsottiin vain ulkopuolisesti, mihinkään koskematta.

Katsastussedän kanssa jutustelu meni jotenkin näin;
-Minä: -"Raaskiskos sitä mukaan päästää?" (tarkoitin koeajolle)
-Katsastaja: -"Pitäisihän tämä onnistua yksinkin."
-M: -"Varmaan halliin saa tulla katselemaan?"
-K: -"Joo."
----------------------
Seuraavaksi autoa ylös nostettaessa.
-M: -"Kuinkas päästöt? Ne jännittävät yleensä eniten..."
-K: -*hiljaisuutta*
----------------------
Auto nosturilla.
Katsastaja mutisee auton toisella puolella jotakin. Lähestyn jotta kuulisin puhuuko minulle, mutina lakkaa. Ajattelin että nyt on jokin pahasti pielessä. Varsinkin kun päästöistä ei mainittu sanallakaan.
Pyöräntuennan tutkiminen nopeasti ohi, kuten mainitsin, koskematta peräpäähän. Olisin ollut kiinnostunut onko esim. koiranluissa väljyyttä. Enpä uskaltanut kysyä, enkä kerennyt auton alle itse kun nosturia liikuteltiin enemmän ylös, alas kuin perehdyttiin itse hommaan. Auton alas laskettuaan, äijä katoaa omaan koppiinsa sanomatta mitään. Kohta vinkkaa merkiksi ja minä perässä.
-K: -"Tuossa oli tuo OBD..."
-M: -Anteeksi?" (kylmä hiki nousee pintaan, ei tiedä hyvää)
-K: -*hiljaisuutta*
Tietokonetta hetken näpyteltyään toteaa herra K. -"On hyväksytty, ei ollu mitää."
Tuosta kommentista helpottuneena yritän keventävää pienellä small talkilla että kuinka on päivä mennyt ja onko kiirettä pitänyt.
-K: -"AKE:n mukaan... *mutinaa* ...tulisi olla... *mutinaa* ...odottaa tuon oven toisella puolella."
Hämmilläni menen seisomaan tarkalleen siihen kohtaa johon mr. Katsastaja käski, enkä liiku ennekuin rekisteriotetta kiikutetaan luokseni ja heppu osoittaa paperista: -"Tuossa on seuraavan katsastuksen ajankohta."
-M: -"Aha, selvä. Hyvää päivän jatkoa..."
Oli äijä livennyt jo pelipaikalta sanomatta jälleen sanaakaan.
Sentään hallin nosto-oven oli avannut valmiiksi. :?

Ja mikä ihme tarve on renkuttaa virrat päälle, virrat pois, päälle, pois, päälle, pois, päälle. Autossa istuessa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Milläs konttorilla noin?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Tattarisuon autokatsastus.
Melko ristiriitaisia mielipiteitä kuullut kyseisestä paikasta joten ajattelin ottaa asiasta itse selkoa. Eipä tarvitse mennä uudelleen, vaikka hinnoittelu olikin huokeimmasta päästä pk-seudulla.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

-tommi- kirjoitti:Ja mikä ihme tarve on renkuttaa virrat päälle, virrat pois, päälle, pois, päälle, pois, päälle. Autossa istuessa?
Häiriövalojen tarkastus?

Juu, itselleni kävi vähän saman suuntaisesti katsastuksessa. Olisin halunnut palautetta alustan väljyyksistä, että iskarien vaihdon yhteydessä olisi voinut vaihtaa niitäkin,mutta katsastaja (todistetusti mulkero) ehti livahtamaan jo autolle. Eipä paljoa mies puhellut...
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Häiriövalojen tarkastus?
Tämäpä juuri, Alfassahan valoja riittää ja osa sammuu nopeasti, siksi monta kertaa ees taas, eräät tee-se-itse ihmeet kytkee airbag valoa öljynpainevaloon...

Avatar
nuhapumppu
Viestit: 313
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

LEIMA TULI!!!! Vuoden kestäneen taistelun jälkeen puhtaasti läpi!
Saab 9-5 2.0T Wagon -01
Saab 96 V4 Turbo -76
Ford Galaxie 500 Convertible -66

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jäi taas viimetinkaan, lauantai oli viimeinen kats.päivä, mutta läpi meni hienosti. Teknillisesti katsastus meni hienosti mutta noin vähäpuheiseen katsastajaan en ole törmännyt vuosiin.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

164.Ei vikoja tai huomautettavaa. :-D
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
E.L.
Viestit: 150
Liittynyt: 31 Joulu 2004, 13:15
Car(s): 155 Q4, 75 1.8T
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja E.L. »

155 Q4 katsastuksesta läpi pienien ongelmien jälkeen :P

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Sain viime viikolla leimattua Lancian pienien korjailujen jälkeen. Meinasi vaan tuottaa sydämen tykytystä kun katsastusmies tökkäsi anturin pakoputken päähän, vaikka just olin antanut kuitin käteen suoritetusta normirajat alittavasta pakokaasumittauksesta. Oli kuulemma niin lähellä raja-arvoja, että piti tarkastaa. Huh, kannatti käyttää auto kunnolla lämpimäksi. Arvot nimittäin alitti melko reilusti tarkastusmittauksessa ne kuitin lukemat :crazyeyes: Katsastusmies tutki sen jälkeen auton alta pakoputkistoa taskulampun kanssa aika perusteellisesdti kun ilmeisesti epäili jotain vilunkia tapahtuneen.

Jotain ilmeisesti jäi hampaankoloon, kun kirjoitti rekisteriotteeseen, että umpiot on vaihdettava vaikka kuinka selitin, että heikko valoteho (10.5V jännitteet umpioilla) johtui maavuodosta, jota ajanpuutteen vuoksi en ehtinyt selvittää enkä virittää releohjaustakaan valoille akulta suoraan. Uusia umpioitahan tohon ei saa mistään (ainakaan järkevään hintaan) ja käytetyt ei ole sen kummempia. Saati, että umpion vaihto pelkästään ei valotehoja juuri nostaisi.

Leima kuitenkin lämmitti kummasti mieltä.

SiK
Viestit: 263
Liittynyt: 08 Touko 2005, 21:18
Car(s): 500e
V70
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja SiK »

Yksi 164 palautettu kilpiin, edellisen kerran katsastettu vuonna 2001 edellisen omistajan toimesta.

Kaksi käyntiä asemalla se vaati, mutta oli sen arvoista. Pääsee taas pitkästä aikaa ajamaan Autolla ranskalaistuotteen jälkeen.

Avatar
luigster
Viestit: 128
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 02:19
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja luigster »

Katsastusmies sano ettei keksi mitään mistä valittaa 8)

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Tänään asensin Suomi kilvet Alffaan.
Hieman joutui tekemään töitä ja vaihtamaan osia ennenkuin sai menemään läpi. Pikkujuttuja..

Avatar
timomikk
Viestit: 112
Liittynyt: 30 Loka 2006, 10:25
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja timomikk »

jartuo kirjoitti:Tänään asensin Suomi kilvet Alffaan.
Hieman joutui tekemään töitä ja vaihtamaan osia ennenkuin sai menemään läpi. Pikkujuttuja..
Millee bägin kans meni?

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Pistin valon pimeäksi katastuksen ajaksi ja toivoin parasta.
Kerrankin onnistui, katsastus kesti yli tunnin kun käytiin kaikki muut läpi paitsi airbag...hyvä tuuri, aion kuitenkin laittaa sen kondikseen jahka keskusyksikkö löytyy kohtuu hintaan.

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Tällä kertaa oli "isolohkon" vuoro ja leimahan siihenkin saatiin.
Päästöt oli aluks vähän poskellaan, mutta armoton polkeminen autto ja menivät lopulta aika "heittämällä" rajojen sisään.
Lappuun kirjattiin lopulta vain natinaa toimimattomasta äänimerkistä.
[__/==\*/==\__]

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Taas yksi viaton Alfa katsastustilastoihin.

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

katsastettu, hienosti läpi.. tarkastaja pyys vielä ylimääräistä kierrostakin...
ja halus kierrättää vähän moottoria :) ..
pari muutakin katsastajaa tuli ihailemaan moottoria :-D

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

hylky tuli getvoselle,alatuennan etuhelat ja raidetangon pää :? lisäksi takasumarit pitäis saada iskuun.Ensimmäiset nivel rempat autooni on edessä.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Katsastettu huomautuksitta viime viikolla...sehän oli jo kerrottukin toisessa ketjussa. Takalasin pyyhin ei liene katsastusvaruste, koska ei tullut mainintaa toimimattomuudesta. Tai kyllä se toimii, mutta käsin avustamalla.
Saattaa muuten toi pyyhin mennä huonoon kuntoon sen takia, kun tulee nostettua sitä luukkua siitä pyyhkimen varresta....!
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Eli auto hylättiin raidetangonpään ja etupuslien vuoksi ja takasumarista tuli korjauskehoitus. Nyt on vaihdettu noi puslat ja raidetangon pää,muttei saatu takasumaria toimimaan vielä :? Joten meneekö auto nyt läpi vai pitääkö ton sumarinkin nyt toimia?

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

alfa164 kirjoitti:Eli auto hylättiin raidetangonpään ja etupuslien vuoksi ja takasumarista tuli korjauskehoitus. Nyt on vaihdettu noi puslat ja raidetangon pää,muttei saatu takasumaria toimimaan vielä :? Joten meneekö auto nyt läpi vai pitääkö ton sumarinkin nyt toimia?
Kyl se läpi menee sanoo viel et kyl se kotona toimi. Antavat vaan korjaus kehotuksen.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

alfa164 kirjoitti:Eli auto hylättiin raidetangonpään ja etupuslien vuoksi ja takasumarista tuli korjauskehoitus. Nyt on vaihdettu noi puslat ja raidetangon pää,muttei saatu takasumaria toimimaan vielä :? Joten meneekö auto nyt läpi vai pitääkö ton sumarinkin nyt toimia?
Vedä piuha pelaavalta sumarilta vialliseen ni toimii.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Tänään kävin GTA:n katsastamassa. Kovasti kehui inssi auton olevan virheettömässä kunnossa ja läpi meni heittämällä. Ja tuo tarvittava koodin pätkä mitä ilmeisemmin löytyi tuosta saksan rekisteriotteesta. Asia jäi inssin hoidettavaksi ja ilmoittelee, kun paperit ovat kunnossa :) Tuolla airbagi ketjussa kirosin valojen vilkkumista ja disabloin valon laittamalla sisälle paperia väliin :lol: Hiukan jännitti, kun kaveri rapsautti PC:n kiinni autoon. "juu, ei siellä näkynyt mitään vikakoodejakaan olevan". Aijaa, tiedä sitten mitä se kattoi, kyllä ne valot paloivat taas ihan normaalisti :)

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Onnea. Ja tiedoksi jollet tiedä ja katsastuskonttori haluaa kusettaa että jos auton katsastus on vuoden sisään Saksassa tehty niin sen rekisteröinti katsastuksen pitäisi olla kolmisen kymppiä halvempi kun normaalisti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Katsastussetä pääsee käsiksi vain auton OBD(II)-väylään, jota pitkin kulkee juoru moottorin ja mahdollisesti vaihteiston toiminnasta. Airbagit, ABS:t, ilmastointiautomatiikat yms. hilputtimet jutustelevat ei-standardeja mallikohtaisia väyliä pitkin, ja niihin ei koti- tai katsastusaseman konsteilla yleensä päästä yhtä helposti kiinni.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

^ no se selittänee :)

^^ ja kyllä se varmaan Saksassa oli vuoden sisään katsastettu, mutta otin silti koko paketin. Täti kun kertoi, että siitä tulee papereihin merkintä, jossei sen tekniikkaa ole katsastettu ollenkaan suomessa. Se vähentää tietysti mielenkiintoa, kun autoa jossain vaiheessa alkaa myymään tai jotain. Noh, ihan sama, ei se tässä konkurssissa tuntunu enää :)

Avatar
Riccardo
Viestit: 526
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Leima tuli 166:seen niin että heilahti! Ei tullut ensimmäistäkään mainintaa eikä huomautusta muusta kuin loistavasta kunnosta! Eipä ole kyllä ajettukaan kuin 155 tkm:ä...

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

no tuota! tänään kävin katsastamassa alfan ja muuten ihan hyvin että edestä ylätukivarret molemmat väljät(ei ollu yllätys) mutta sitten se huvittavin että autoa on madallettu ja missään ei näy tietoa siitä, ovat siis alkuperäisenä laitettu nuo jouset :shock:

nyt pitäisi siis ilmeisesti muutoskatsastaa nuo jouset vaikka ovat olleet autossa kymmenen vuotta! kysyisinkin nyt että onko jollakin kokemusta tälläisestä perkelen pelleilystä? tarvitsen ilmeisesti TûV todistuksen tähän leikkiin?? mutta millä helvetillä todistan sen todistuksen noille jousille käyväksi???

nyt on taas maalaisjärki jätetty jonnekin kesälaitumelle kun tälläistä pitää tehdä!

ja viimevuonna meinasi jäädä katsastus kiinni samaisista jousista mutta kyseessä oli JOUSEN VÄRI! nyt värillä ei ollut väliä :lol:

jartuo
Viestit: 253
Liittynyt: 16 Helmi 2008, 20:52
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Se on nähty niin miljoona kertaa, että jos inssi heittäytyy hankalaksi niin mikään ei onnistu.
Olen jo vuosia pyrkinyt siihen, että katsastus olisi perjantaina iltapäivällä. Tiedä häntä, onko siitä mitään apua??

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^jos ovat auton alkuperäiset jouset niin silloin ei tarvitse muutoskatsastaa, äläkä vaan mene siitä myöskään maksamaan. Pyydä maahantuojalta todistus siitä että autossa on alkuperäiset madallusjouset, ja mene sen kanssa konttorille

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

Epezi kirjoitti:^^jos ovat auton alkuperäiset jouset niin silloin ei tarvitse muutoskatsastaa, äläkä vaan mene siitä myöskään maksamaan. Pyydä maahantuojalta todistus siitä että autossa on alkuperäiset madallusjouset, ja mene sen kanssa konttorille
tätä vähän ajattelinkin, pitää laittaa vissiin laittaa deltalle sähköpostia ja kysellä asiasta! ainut vaan että on tuonti auto! mitenköhän suhtautuvat deltalla asiaan? eivät ole ilmeisesti kovinkaan halukkaita auttamaan jos auto ei ole suomi auto... tälläisen käsityksen sain kun olin remppa hommassa yhteydessä heihin!

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Vuosittainen kuljettajan verenpainetesti suoritettu neljäseiskalle. Tällä(kin) kertaa tuo painetesti koski lähinnä jonoa katsastuskonttorilla, autossahan ei toki mitään vikaa ollut eikä ole. Paluumatkalla hain vielä postista uuden mattosarjan niin saa sen ainoankin vian eli puhkikuluneen kuljettajan maton eliminoitua. Pesua ja puunausta vaille valmis kesän seikkailuihin :-D

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^no yleisen asiakaspalvelun nimissä pitäisi kyllä maahantuojan asiassa auttaa, en tosin olisi yhtään yllättynyt jos vastaisivat että "ei kiinnosta".

Siinä tapauksessahan voisi apua pyytää suoraan päämajasta (sieltä auttavat aivan varmasti) ja samalla hieman informoida Delta Motorin asenteesta :wink:

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

KauGoH kirjoitti:huvittavin että autoa on madallettu ja missään ei näy tietoa siitä, ovat siis alkuperäisenä laitettu nuo jouset :shock:

nyt pitäisi siis ilmeisesti muutoskatsastaa nuo jouset vaikka ovat olleet autossa kymmenen vuotta! kysyisinkin nyt että onko jollakin kokemusta tälläisestä perkelen pelleilystä? tarvitsen ilmeisesti TûV todistuksen tähän leikkiin?? mutta millä helvetillä todistan sen todistuksen noille jousille käyväksi???

nyt on taas maalaisjärki jätetty jonnekin kesälaitumelle kun tälläistä pitää tehdä!

ja viimevuonna meinasi jäädä katsastus kiinni samaisista jousista mutta kyseessä oli JOUSEN VÄRI! nyt värillä ei ollut väliä :lol:
Tulee mieleen kun tossa joku aika sitten katsastin Deltan, mikä ei kylläkään ole vielä mennyt läpi kun jarrurahastustodistus puuttuu. Mutta inssi mittasi jousituksen ja hymyili vaan että hyvä hyvä, eikä asiasta enää kuultu. Huvittavaa kun autoa on madallettu eikä niin vähää ja madallus on tehty noin vuosi sitten Saksassa ja inssikin tiesi tämän. Ehkä hieman korkeammat renkaat pelasti. Tosin ei se inssi taida tietää tuon auton vakio korkeutta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

nyt suht varmana asiasta olen että kyseessä on eibachin sportline jouset! sain netistä suoran tuv hyväksynnän, katsotaan mitä inssi tuumaa konttorilla kunhan menen käymään ja saan laitettua muut viat kuntoon!

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Viesti Kirjoittaja PK »

:lol: No ku mä vein tänään katsastukseen ihan sillä et katastusmies kattoo mulle valmiiksi, että mitä pitää korjata, niin veisin korjaamolle listan... enkä ollut viittinyt resetoida edes Airbagin valoa... no leima jäi sitten tuosta valosta kiinni ja korjaamo ei ottanu valon sammuttamisesta mitään, niin nyt ois piiitkä leima kesäkuun loppuun vuoteen 2009. Alfa on ihana auto!

Vastaa Viestiin