Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 21 Loka 2019, 20:46



Vastaa viestiin  [ 2356 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Seuraava
Katsastuksesta läpi =) 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Viestit: 1486
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Vastaa lainaamalla
Viesti Katsastuksesta läpi =)
Kävin tänään katsastamassa kärryn. Mukava katsastusinssi, nuori kaveri ja oli myös ilmeisesti hiukan kiinnostunut tuuningista. Tuli auton luo ja katseli etupuskuria, onhan tuossa nyt varmasti 80mm maavaraa ettei käy niinkuin yhdelle bemarille kun ajettiin dynoon. Siihen oli kuulemma etupuskuri jäänyt. Jotain rasahdusta meilläkin kuului, mutta se johtui onneksi tuulen heittämästä hitsausmaskista :lol: Komeasti mentiin kierros läpi, vaikka välillä meinasi ottaa kiinni. Vetonivelen suojakumit kuitenkin kehotettiin vaihtamaan. Ymmärsin samalla mistä se pacha lentää vanteille :wink: Motonetissä näkyy kustantavan 8€ / kpl, onkohan paha vaihtaa itse ? Ja voiko joku antaa hiukan ohjeita, jos on tehnyt. Pohja kaipaa kuulemma massausta, parista kohtaa irronnut massaukset.


16 Syys 2005, 16:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Kesä 2005, 11:18
Viestit: 126
Paikkakunta: Espoo
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Sama vika täälläkin, eli Alfa meni tänään katsastuksesta läpi. Ei mitään huomautettavaa, paitsi että renkaat oli sisäpuolelta kuluneet aika sakkorajoille. Taitaa siis olla jossain kulmissa vähän säätämistä? :(

Nyt olis sitten varmaan hyvä hetki hankkia ne uudet vanteetkin, eli oisko uusille pyörille 215/45R17 aika hyvä ja tasapainoinen koko ajettavuuden, näyttävyyden ja mukavuuden kannalta?

Jos jollain on ylimääräisiä 17" vannesarjoja lojumassa nurkissa, voin ottaa vastaan. :P

Rahanmenoa ei voi estää, talvirenkaat on nimittäin myös vähän sen oloiset, että nekin voisi vaihtaa. Ja nehän saisi sitten näppärästi pistettyä noille nykyisille 15" orggisaluille...

Minkähänlaisen pakettialennuksen saisi jos käy rengasliikkeessä, ja ottaa ohjauskulmien tarkistuksen / säädön, 17" vannesetin, 17" rengassetin, 15" talvirengassetin ja vielä renkaiden asennukset? :mrgreen: Tuosta rysäyksestä ei kyllä meikäläisen tili tule tykkäämään sitten yhtään. Onko hyviä ideoita miten tässä kannattaisi menetellä jotta halvimmalla pääsisi?

(okei, tiedän, että halvinta olisi ostaa uudet 185/65R15 -kumit)


16 Syys 2005, 18:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Kesä 2003, 22:21
Viestit: 1734
Vastaa lainaamalla
Viesti 
OT...taitaa olla hyrysysyn katsastus eessä...voikos mennä talvirenkailla katsastukseen?...meinaan ku ajellu noilla koko kesän ku ei oo jaksanu/kiinnostanu vaihtaa suvikumeja alle ku ei tossa autossa enää paljo merkitte ajaisko vaikka ketjuilla...samalta se kuitenki tuntuis :cry:
jaa mut ostakaa joku hiano krysleri se aito amerikkalainen niin voin hakee saksasta vähä huonomman gtveen tilalle :mrgreen: :drinking:


16 Syys 2005, 19:49
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Kesä 2005, 11:18
Viestit: 126
Paikkakunta: Espoo
Vastaa lainaamalla
Viesti 
jarski kirjoitti:
voikos mennä talvirenkailla katsastukseen?...meinaan ku ajellu noilla koko kesän ku ei oo jaksanu/kiinnostanu vaihtaa suvikumeja alle ku ei tossa autossa enää paljo merkitte ajaisko vaikka ketjuilla...samalta se kuitenki tuntuis :cry:


Nastarenkailla ei saa ajaa ku marraskuun ja maaliskuun välisenä aikana, mutta jos niissä renkaissa ei ole nastoja, niin ei kai siinä sitten mitään.. Nopeestihan ne pois kuluu jos koko vuoden ajaa. :-D Tai jos ne on kitkat, niin niitähän saa käyttää ympäri vuoden jos vain haluaa.

Voi olla paha vedota siihenkään, että nastarenkaita saa käyttää myös aina silloin kun keli niitä vaatii, ei oo kovin pahat talvikelit ollu viime aikoina. :wink:


17 Syys 2005, 08:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Heinä 2003, 02:52
Viestit: 1868
Paikkakunta: Turku
Auto: Giulietta QV
Vastaa lainaamalla
Viesti 
mchammeri kirjoitti:
Taitaa siis olla jossain kulmissa vähän säätämistä? :(

Minkähänlaisen pakettialennuksen saisi jos käy rengasliikkeessä, ja ottaa ohjauskulmien tarkistuksen / säädön, 17" vannesetin, 17" rengassetin, 15" talvirengassetin ja vielä renkaiden asennukset? :



Eipä ne kulmien säädöt paljoa auta . Alfa nyt vaan syö rengasta. Se pitää hyväksyä.
Tuskin suuria alennuksia saa mistään.

NIM. 10tkm ja silenstonet.


17 Syys 2005, 09:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Viestit: 4627
Paikkakunta: Nokia
Auto: 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
puuha kirjoitti:
NIM. 10tkm ja silenstonet.


Niinno sulla renkaat kuluu kovien kaarrenopeuksien takia :mrgreen: mutta jos on madallettu alusta, niin 156:ssa ei saa kulmia paikalleen, etenkään takana. Rengaskooksi 215/45-17 olisi ainakin kaikkein lähimpänä vakiota kehämitaltaan.


17 Syys 2005, 09:05
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Viestit: 1710
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 159 2.2 JTS * GTV 2.0 TS * MV-AGUSTA 910R
Vastaa lainaamalla
Viesti 
onhan tästä ollut monesti puhetta..
225/45-17 ei mahdu pyörimään -35mm alustalla ilman pokkausten taivutusta (takana) ja vieläkin nappaa kiinni sisäkaariin kuorma päällä.
215/45-17 ei mitään ongelmia, SUOSITTELEN

_________________
- Alfaholic -


17 Syys 2005, 12:31
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Viestit: 4627
Paikkakunta: Nokia
Auto: 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jappe kirjoitti:
onhan tästä ollut monesti puhetta..
225/45-17 ei mahdu pyörimään -35mm alustalla ilman pokkausten taivutusta (takana) ja vieläkin nappaa kiinni sisäkaariin kuorma päällä.
215/45-17 ei mitään ongelmia, SUOSITTELEN


Jos niikseen on, niin on ET persiillään. ei itselläni ole 225 ottanut kiinni. silti seuraavat kumit on 215.


17 Syys 2005, 14:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Kesä 2005, 11:18
Viestit: 126
Paikkakunta: Espoo
Vastaa lainaamalla
Viesti 
puuha kirjoitti:
Eipä ne kulmien säädöt paljoa auta . Alfa nyt vaan syö rengasta. Se pitää hyväksyä.
Tuskin suuria alennuksia saa mistään.

NIM. 10tkm ja silenstonet.


Kyllä mä sen olen hyväksynyt että renkaita menee, nehän on kulutustavaraa. :wink: Mutta renkaat oli sisäreunoista kuluneet huomattavasti enemmän kuin ulkoreunoista. Onko se ihan normaalia?

Jos on, niin ei siinä sitten mitään, uutta kehiin vaan... :-D 10 tkm kuulostaa kyllä aika ikävän vähältä ajomäärältä rengaskerralle...

Ainakin se tavoite on siis saavutettu että renkaat on ajettu riittävän slickseiksi jotta voi perustella itselleen uusien (17-tuumaisten) hankinnan välttämättömäksi. :mrgreen:


17 Syys 2005, 16:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Maalis 2005, 16:50
Viestit: 1079
Paikkakunta: Helsinki
Auto: Mitoc TCT 135hv
Vastaa lainaamalla
Viesti 
mchammeri kirjoitti:

Minkähänlaisen pakettialennuksen saisi jos käy rengasliikkeessä, ja ottaa ohjauskulmien tarkistuksen / säädön, 17" vannesetin, 17" rengassetin, 15" talvirengassetin ja vielä renkaiden asennukset? :mrgreen: Tuosta rysäyksestä ei kyllä meikäläisen tili tule tykkäämään sitten yhtään. Onko hyviä ideoita miten tässä kannattaisi menetellä jotta halvimmalla pääsisi?


Rengas-Jokke riihimäellä hyvittää ihan kiitettävästi vanhoista renkaista ja vanteista. Ei jää ainakaan itselle nurkkiin pyörimään ja niistä saa vielä rahaakin. Onhan sinne matkaa mutta kannattaa ainakin soittaa ja kysyä. Vilkkaimman sesongin aikana on kyllä aika tukossa koko lafka. Ohjauskulmia siellä ei kyllä pysty tarkistamaan.


17 Syys 2005, 17:44
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 15 Huhti 2005, 19:20
Viestit: 662
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ex 156 2.5 V6
Vastaa lainaamalla
Viesti 
KJS kirjoitti:
Jos niikseen on, niin on ET persiillään. ei itselläni ole 225 ottanut kiinni. silti seuraavat kumit on 215.


Mikäs sulla on ET? Mun olis tarkoitus ehkä ensi keväänä tehdä aivan päinvastoin, eli vaihtaa 215->225. :) ET mun vanteissa on 35 ja pokkaukset jo valmiiksi taivutettu...


17 Syys 2005, 18:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Viestit: 1486
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Pablo Honey kirjoitti:
Mikäs sulla on ET? Mun olis tarkoitus ehkä ensi keväänä tehdä aivan päinvastoin, eli vaihtaa 215->225. :) ET mun vanteissa on 35 ja pokkaukset jo valmiiksi taivutettu...


Mulla on 225/40 R18 vanteiden ET 35, madallusta ~40mm. Takana ei ole raappinut kiinni koskaan, eikä sen pokkauksia ole taivutettu. Edessä sen sijaan hiukan raappi kiinni, mutta taivutuksien jälkeen ei ole enään ottanut kiinni.


17 Syys 2005, 19:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Heinä 2003, 17:08
Viestit: 1026
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
mchammeri kirjoitti:
puuha kirjoitti:
Eipä ne kulmien säädöt paljoa auta . Alfa nyt vaan syö rengasta. Se pitää hyväksyä.
Tuskin suuria alennuksia saa mistään.

NIM. 10tkm ja silenstonet.


Kyllä mä sen olen hyväksynyt että renkaita menee, nehän on kulutustavaraa. :wink: Mutta renkaat oli sisäreunoista kuluneet huomattavasti enemmän kuin ulkoreunoista. Onko se ihan normaalia?


Jos laittaa edestä renkaat aivan suoraan, ei haritusta tai aurasta, niin ainakin minulla kuluivat tasaisesti sisä- ja ulkoreunasta. 120 tkm huollossa vaihdettiin eteen yläpään tukivarret ja sitten kaikki iskarit ja lopuksi säädettiin kulmat ja auraukset (harituksen puolelle) normaaliksi. Heti alkoi etupäästä kulua renkaat sisältä. Tosin nyt on taas paljon kivempi ja vakaampi ajelle, joten mielestäni ihan ok...

_________________
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI


17 Syys 2005, 19:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Viestit: 1710
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 159 2.2 JTS * GTV 2.0 TS * MV-AGUSTA 910R
Vastaa lainaamalla
Viesti 
tuosta et lukemasta. mulla kaikissa aluissa on -35, eli normaali roomeon vanne.

_________________
- Alfaholic -


17 Syys 2005, 21:04
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Viestit: 1486
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Ja vielä tuosta alkuperäisestä aiheesta. Onko kellään tietoa, onko nuo vetonivelien suojakumit helppovaihtaa ja mitä niiden vaihto saattaisi maksaa liikkessä ?


18 Syys 2005, 13:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Viestit: 4627
Paikkakunta: Nokia
Auto: 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
-Tomi- kirjoitti:
Ja vielä tuosta alkuperäisestä aiheesta. Onko kellään tietoa, onko nuo vetonivelien suojakumit helppovaihtaa ja mitä niiden vaihto saattaisi maksaa liikkessä ?


Kannattaa kysyä ainakin Nokian Autotalosta hintaa. Käsittääkseni pitää saada iso keskimutteri auki, että saa vetarin irti? Se voi olla aika piukassa.


18 Syys 2005, 14:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Viestit: 7447
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Auto: 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Vaihto varmaankin onnistuu Autotalossa (joka sijaitsee siis tällä hetkellä yrittäjäkadulla) mutta osat kannattaa ehkä hankkia itse. Ainakin yhden laskun perusteella arvelisin että hakevat osat deltasta.


19 Syys 2005, 06:59
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2003, 20:51
Viestit: 1495
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Lainaa:
niin 156:ssa ei saa kulmia paikalleen, etenkään takana. Rengaskooksi 215/45-17 olisi ainakin kaikkein lähimpänä vakiota kehämitaltaan.


Vois auttaa jos vaihtas takaiskariin ylemman pultin tilalle ns epäkesko pultin, jonka asentoo muuttamalla pystyy pyörän sivukallistumaa camberia muuttamaan...joskus näin mainoksen GTI magazunessä... :wink:


Lainaa:
Ja vielä tuosta alkuperäisestä aiheesta. Onko kellään tietoa, onko nuo vetonivelien suojakumit helppovaihtaa ja mitä niiden vaihto saattaisi maksaa liikkessä ?


Tarvikeliikkeistä saa myös yleismallista ns "ylivetokumia" sama malli sopii tosi moneen malliin ja venyy moninkertasesti tavalliseen kumiin verrattuna. Esim jos vaihdelaatikon puoleinen kumi on rikki, niin vetarin keskimútterin navasta auki, akseli sivuun voi kuitenkin olla kiinni laatikon päästä...vanha kumi veks vaikka puukolla ja sen uusi kumi asennetaan erityisen venytys kartion ja hyvän liukasteen kanssa yli ulomman vetonivelen, asennetaan paikalleen ja klemmarit kiinni...

-ei tarvitse irrottaa välttämättä koko akselia pöydälle
-ei tarvitse purkaa veto-akselia ja tiukkaa boorisovitetta lekalla hakaten

tarvitsee vain kartiotyökalun minkä voi soveltaa jostain tai ostaa hommaan valmiin vempaimen


Viimeksi muokannut jiiässä päivämäärä 20 Syys 2005, 08:01, muokattu yhteensä 1 kerran



19 Syys 2005, 10:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Viestit: 1486
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Vastaa lainaamalla
Viesti 
jiiässä kirjoitti:
Tarvikeliikkeistä saa myös yleismallista ns "ylivetokumia"


Varasin ajan kumien vaihtoa varten. Kertoivat laittavansa juuri tuommoiset sinne. Töineen osineen hintaa 50€.


19 Syys 2005, 16:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Viestit: 401
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: 156 TS 2.0 1999
156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Vastaa lainaamalla
Viesti 
jiiässä kirjoitti:

-ei tarvitse irrottaa välttämättä koko akselia pöydälle
-ei tarvitse purkaa veto-akselia ja tiukkaa boorisovitetta lekalla hakaten



Miten tuollaisessa ylivetokumisysteemissä tungetaan uudet rasvat niveleen? Rasvojen lisäys on tarpeen, jos kumissa on ollut jo reikä ja rasvat ovat sinkoilleet nivelestä ulos.

Irroitettuun niveleen on helppo ruutata vetonivelrasvatuubista rasvat vetoakselin reiän kautta, jolloin liukaste pursuaa kuulien välistä ulos ja varmasti leviää kaikkiin tarvittaviin paikkoihin. Helpotti muuten kummasti vetonivelten irrottelua, kun hommasin Bilhelvetistä liukuvasaraan irroitushommaan tarkoitetun lisäosan.


19 Syys 2005, 21:46
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9027
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jees auto seissyt vuoden ja eikun katsastukseen ja heittämällä läpi 8) 8) 8) Voi tulla miittiinkin ihan laillisella autolla.


23 Syys 2005, 12:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2004, 02:03
Viestit: 307
Paikkakunta: Oulu
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kävin myös juuri katsastuksessa. Läpi meni, mutta käsijarruvaijeri on liian kireällä, vasen ajovalo kaipaa säätöä ja vaihdelaatikosta oli jokin kiinnityspultti melkein irtilöysällä.

Onko kellään käsitystä miten tuota käsijarrua säädetään 156:ssa?


26 Syys 2005, 09:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Viestit: 4627
Paikkakunta: Nokia
Auto: 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Have kirjoitti:
Onko kellään käsitystä miten tuota käsijarrua säädetään 156:ssa?


Käsijarrukaffan suojapussin alta löytyy pultti jota kierämällä käsijarruvaijeria säädetään. Siihen sopii muistaakseni 14 mm kiinto tai sitten tosi pieni jakari.


26 Syys 2005, 09:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Touko 2004, 08:34
Viestit: 871
Paikkakunta: Turku
Auto: 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tänään tuli paremman tekemisen puutteessa asemalla käytyä, ja läpihän tuo meni. Valot suunnattu vituralleen ja takajarrupalat lähestyvät finaalia, mutta siinä sitten olikin kaikki murheet.


05 Loka 2005, 14:50
Profiili WWW
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12122
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kävin minäkin äkkipäätä leimalla. Toinen takarekisterikilven valo palanut. Hitto, olis pitänyt vähän tsekata etukäteen.

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


06 Loka 2005, 15:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Loka 2003, 15:49
Viestit: 538
Paikkakunta: Orivesi
Auto: 166 ts , 75 ts
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mulla ei tessu menny tänään läpi katsastuksesta . Eka kerta tuon kanssa , kun noin käy . Lähettivät kotio hitsailemaan :cry: . No olihan nuo vaivat itselläkin tiedossa. Olin vaan aatellu enskesänä tehdä isomman remontin, kun tämän kesän touhusin sen Minin kanssa . Ei saa ajaa ennen, kuin on korjattu ja jäin sitten töihin yöksi korjaamaan . Nyt muuten tarvittais kiiruusti vääntösauvojen ulosvedin :wink: . Oisko kenelläkään vuorata sitä mulle päiväksi Tampereen seudulla . Delta olis 200m päässä, millään ei huvittais sinne mennä .


17 Loka 2005, 21:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Syys 2004, 16:06
Viestit: 1932
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Auto: 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tuossa joku aika sitten kun kävin näyttämässä Alfaa ensmäistä kertaa katsastuslaitoksella, niin oma tyhmyys tuli taas vastaa.
Takajarruletkun takia jäi leima laitokselle.
Hölmö minä vaihdoin takajarruihin levyt,palat,satulat ja käsijarrutinvaijerin.
En sitten viittiny samalla vaihdella niitä letkun pätkiä.
Muuten ei ollu huomautettavaa :-D


18 Loka 2005, 08:06
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Elo 2005, 13:35
Viestit: 1759
Paikkakunta: Ylöjärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Eilen kävin leimalla Nokialla. Katsastus-setällä huulipyöreenä automaatin kanssa. Aamulla vaihdatin taka tukitangot Deltassa - Muukkoselta ostetut, kun oli takapyörät vähän sivuhempulat - tuntuu ohjautuvan vähän tarkemmin.
Lukivat diagnoosiboxin ja suihkivat sähköcrc:tä liittimiin - auto kun ei ole ottanut kierroksia kunnolla. Tosin tietty taas kävi pari päivää kun enkeli.

Homma tuntuu olevan kiinni mustasta laatikosta, jossa kaikki mahdolliset johdot on liittimillä kiinni. Niitä kun on viittinyt heilutella, niin taas lähtee. 150€ Deltaan ja 40€ asemalle.

_________________
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6


18 Loka 2005, 13:25
Profiili
Paikalla
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4938
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Katiska leimattu, saa ajella helmikuulle 2007.
Ekalla kertaa jo kuitissakin luki enteellisesti "Tervetuloa uudelleen" joten uusintanäyttöä vaati.
Sanomista oli raidetangon vasemmassa sisäpäässä, vaihdoin myös ulkopään kun ei irronnut mitenkään ilman rautasahaa. Takavakaajan oikea yhdysnivel meni myös vaihtoon.

_________________
VMP


08 Marras 2005, 20:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Viestit: 897
Paikkakunta: Uppsala
Auto: Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Vastaa lainaamalla
Viesti 
"Ei reikiä" täälläkään. Aamutuimaan kävi 166 TS -00, aj 84 tkm katselmuksessa. Katsastussetä sano että kuin uusi. No hyvältähän se tuntuu.
Missäs vaiheessa muuten nykyautoihin joutuu jarrupaloja uusimaan? Muistuu mieleen kun aikoinaan ysiysisaabilla ajelin, se suorastaan söi jarrupaloja kun jarrut helposti jäivät hieman laahaamaan.

_________________
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”


11 Marras 2005, 08:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7982
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 156 JTS
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mitäs tapahtuu, jos nyt jätän Alfan katsastamatta ja vien konttorille vasta keväällä, kun on pikkasen remonttia tehty?
Ei kai sille mitään estettä ole, eihän :roll: ?

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


11 Marras 2005, 10:17
Profiili
Site Admin
Site Admin
Avatar

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Viestit: 9027
Paikkakunta: Kirkkonummi
Auto: F15 + F20
Vastaa lainaamalla
Viesti 
No ei. Sitten keväällä varaat vain ajan konttorille ennenkuin lähdet niin ei ole poliisillakaan sanomista jos sattuvat pysäyttämään matkalla.


11 Marras 2005, 13:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7982
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 156 JTS
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Näin mä sen itsekin pähkin päässäni, piti vaan saada henkistä tukea.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


11 Marras 2005, 15:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Viestit: 1710
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 159 2.2 JTS * GTV 2.0 TS * MV-AGUSTA 910R
Vastaa lainaamalla
Viesti 
muttamutta, jollei ole ollut koko katsastusajan seisonnassa, pamahtaa ajokielto hylkäyksestä :roll:

_________________
- Alfaholic -


11 Marras 2005, 17:49
Profiili

Liittynyt: 31 Maalis 2003, 23:56
Viestit: 447
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jappe kirjoitti:
muttamutta, jollei ole ollut koko katsastusajan seisonnassa, pamahtaa ajokielto hylkäyksestä :roll:


Häh?

EDIT:
AKE:n sivuilta( http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=991 ):
----8<----8<----
Jos ajoneuvo varsinaisen katsastusajan jälkeen hylätään määräaikaiskatsastuksessa tai jälkitarkastuksessa, kahden kuukauden aika lasketaan viimeisestä varsinaisena katsastusaikana tehdystä määräaikaiskatsastuksesta tai jälkitarkastuksesta lähtien. Niinpä esimerkiksi 15.7.2000 käyttöönotetun henkilöauton hylätty katsastus tehtynä 2.7.2005 oikeuttaa ajamaan autolla enintään 2.9.2005 saakka.
----8<----8<----

Eli ajokieltoon menee mikäli hylätään, mutta ei kai sillä mitään tekemistä ole vakuutuksen kanssa.


11 Marras 2005, 17:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Viestit: 1710
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 159 2.2 JTS * GTV 2.0 TS * MV-AGUSTA 910R
Vastaa lainaamalla
Viesti 
ainakin aiemmin, jos oli todistus vakuutusyhtiöltä seisonta-ajasta, sai normaalin 1kk korjausajan hylkäyksestä

_________________
- Alfaholic -


11 Marras 2005, 18:09
Profiili

Liittynyt: 31 Maalis 2003, 23:56
Viestit: 447
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jappe kirjoitti:
ainakin aiemmin, jos oli todistus vakuutusyhtiöltä seisonta-ajasta, sai normaalin 1kk korjausajan hylkäyksestä


Siis, autolla saisi ajaa edellisestä katsastuksesta 4kk ennen seuraavaa viimeistä päivämäärää? Sitten kun toimittaa seisonta-aikatodistuksen katsastusajalta, eli ajalta 4kk ennen viimeistä pakollista katsastusta, saa 1kk korjausajan vaikka katsastus olisi toimitettu 2 vuotta määräajan umpeutumisen jälkeen? Nyt kyllä haluaisin nähdä sen kohdan laista, jossa näin määritellään. Voi toki toimia tutulla konttorilla, mutta laki ei tietääkseni sitä salli.

Katsastusaika AKE:n sivuilta:
Ajoneuvo on katsastettava viimeistään sen rekisteröintitodistukseen merkittyä käyttöönottopäivää vastaavana päivänä. Katsastuksen voi suorittaa aikaisintaan neljä kuukautta ennen kyseistä päivää.


11 Marras 2005, 18:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Viestit: 1710
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 159 2.2 JTS * GTV 2.0 TS * MV-AGUSTA 910R
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Noh, näin se on mulla käytännössä toiminut joskus.. pykälät näköjään kertoo muuta :roll:

_________________
- Alfaholic -


11 Marras 2005, 19:50
Profiili

Liittynyt: 19 Tammi 2005, 22:25
Viestit: 69
Vastaa lainaamalla
Viesti 
33 meni totta kai jo läpi kun saatiin tuplakaasarit säätöihin,uusittu autosta kaikki bensaputket vasen helmakotelo+kaikki sen takaa+oikean puolen lattiaa,uudet etujarrupalat,jarrunesteet,termostaatti,mittariston valot ja kotelosuojaus ja massaus.menihän siinä 3 viikon vapaa-ajat.nyt on vahattu ja viimeistelty


11 Marras 2005, 21:13
Profiili

Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Viestit: 915
Paikkakunta: Tuusula
Auto: 159 2.0 JTDm SW -11, 147 2.0 TS Collection -09
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kävinpä minäkin hakemassa lausunnon. Läpi meni mutta tällä kertaa ei pohjasta, vaan lausunto kuuluu "vikoja ja puutteita ei havaittu". Tulihan siihen toki remonttia tehtyä etukäteen. Onpahan taas yksi 33 pelastettu vuodeksi liikenteeseen. :-D


15 Marras 2005, 13:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Viestit: 604
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: 166 3.2
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Menipä läpi minunkin alfani (kuinkas muuten). Muutamat polttimot piti kyllä ensin vaihtaa. En ole ennen törmännyt näin kalliisiin parkkipolttimoihin. Sellaiset pikkiriikkiset ja n. 7€ kpl. :crazyeyes:

Pientä hämminkiä tuli alustan muutoskatsastuksessa, kun jousien papereitten ja rekisteriotteen tyyppihyväksyntänumerot eivät täsmänneet... No syyksi paljastui kuitenkin se, että rekisteriotteessa oli väärä numero. :-) Autosta löytynyt numero ja jousien papereissa oleva numero täsmäsivät, joten ei siitäkään sitten ongelmaa muodostunut.

Olin muuten heittänyt aikoinaan jousien paperit menemään "tarpeettomina", kunnes sitten sain kuulla, että niitä tarvitaankin... Eibachin sivuilta puuttui tietenkin juuri 166:n hyväksyntälaput, mutta kiiltovaunu pyysi ne sitten tehtaalta pdf:nä.


15 Marras 2005, 15:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Viestit: 4627
Paikkakunta: Nokia
Auto: 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
MrKirby kirjoitti:
Sellaiset pikkiriikkiset ja n. 7€ kpl. :crazyeyes:


Niimpä. Pystyyköjoku antamaan järjellistä selitystä, että miksi parkit pitää olla halogeenit :shock:


15 Marras 2005, 17:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Viestit: 746
Paikkakunta: Helsinki
Vastaa lainaamalla
Viesti 
No lisätään nyt omakin leima tähän ketjuun. Homma tuli tehtyä jo tossa pari kuukautta sitten. Jarru dyno vähän taas jänskätti, kun nyt tällä kertaa tuli oltua auton sisällä inssin mukana. Se on kiva kattella niistä peileistä mistä näkee oman etupuskurin, kun maavara näyttää - sitä ei ole :shock: No ei se kuitenkaan kiinni ota, mutta on se niin milleistä kiinni.
Samaan syssyyn tuli muutoskatsastettua nuo uudet kiekot. Hetken aikaa kummasteli, miten lähellä rengas on tulla yli kaaren ja puheli jostain lokareista, mutta lopuksi antoi asian olla :)

Toisinsanoen, läpi meni heittämällä!


15 Marras 2005, 17:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Viestit: 1486
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Vastaa lainaamalla
Viesti 
hamppi kirjoitti:
Jarru dyno vähän taas jänskätti, kun nyt tällä kertaa tuli oltua auton sisällä inssin mukana.


Kuinkas muutenkaan ? Mä istun kyllä aina ingenjöörin vieressä, kun "lenkille" lähdetään :wink:


16 Marras 2005, 17:36
Profiili

Liittynyt: 13 Loka 2004, 01:17
Viestit: 37
Paikkakunta: Kirkkonummi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
KJS kirjoitti:
Pystyyköjoku antamaan järjellistä selitystä, että miksi parkit pitää olla halogeenit


Tottakai! Kysymys on tyylistä. :mrgreen: Halogeeniparkissa valon väri on täsmälleen oikea eli sama kuin muillakin valoilla. Tämä on siis se virallinen selitys, ei oma mielipide.

_________________
Alfa. Jo vuodesta 1990.


16 Marras 2005, 18:41
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Viestit: 4627
Paikkakunta: Nokia
Auto: 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Alleggerita kirjoitti:
Halogeeniparkissa valon väri on täsmälleen oikea eli sama kuin muillakin valoilla.


No niimpäs onkin :lol: Kyllä siitä kannattaa jo hiukan maksaa!


16 Marras 2005, 18:43
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Heinä 2003, 05:10
Viestit: 3197
Paikkakunta: Tampere
Auto: Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Seiskafemmakin meni iloisesti läpi. Ainoa huomautus oli etulyhdyn suuntaus liian ylhäälle oikealla (kolarin jäljiltä vielä suuntaamatta :roll: . Maavaraa inssi hiukan moitiskeli. Nippa nappa mahtui se 8cm:n nosturin puomi auton alle 8) .

_________________
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----


17 Marras 2005, 17:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Viestit: 904
Paikkakunta: Mariefors
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Pääsenpähän vihdoin kirjoittamaan tähän ketjuun, käytin aamupäivällä auton leimalla ja tulihan se leima, parin huomautuksen kera tosin.
Ensimmäinen autoni muuten joka meni ekalla kerralla läpi.
Niin, huomautukset tuli liian ylös näyttävistä etuvaloista (ajovalot ja sumarit) ja takajarrulevyistä, on vähän uralla :silly:

_________________
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16


28 Marras 2005, 21:11
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Viestit: 559
Paikkakunta: Jkl
Auto: 156 JTDm SW
75 V6 `Murica 3.0
+ AWD Talvi-Legacy
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tänään myös mun "tuomionpäivä" koitti, aikaahan olis ollut ruhtinaallisesti tammikuun alkuun, tarkoituksena oli hakea lähinnä vikalista et kerkee sit joulun pyhinä laitella jos/kun jotain laittoa on. Mutta kuinkas kävikään, leima paperissa ja hymy naamalla lähdettiin konttorin pihasta.. Huomautuksena oli vastustajan puolen alapallon suojakumi halki ja pieni reikä pohjassa kuskin puolen renkaan takana jota en ollut huomannut sekä varapyöräkotelossa oleva reikä.. Päästöt ja iskarit sai jopa kiitosta. Ja hienoahan tässä on se että ei tarvinnut edes p*rse ruvella tehdä hommia leiman eteen mihin olin varautunut ostettuani auton syksyllä, kun halvalla sai. Ainoastaan takajarrut piti rempata kun vuotivat jarrunestettä ja putkea vähän hitsuuttaa :)
No ainahan vanhassa on jotain pientä laittoo ja on edelleen, mut pääasia et on ainakin vuos ajoaikaa taas!
:-D

Edit: Niin, ja hyvät joulut myös kaikille!

_________________
[__/==\*/==\__] (Oo--\*/--oO)


23 Joulu 2005, 17:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Huhti 2004, 14:22
Viestit: 1108
Vastaa lainaamalla
Viesti 
No niin, asemalla tuli käytyä.

Kunnon Alfistihan luottaa kulkupeliinsä sen verran sokeasti että antaa viimeisen katsastuspäivän mennä muutamalla päivällä ohi ja menee leimalle vasta sitten. Tuleepahan vähän leveliä tähän katsastamiseen (hylystä lähtee kilvet)...

Kuskin H7:n suuntauksesta tuli korjauskehoitus, lisäksi epämääräistä mutinaa siitä että auto on niin matala. Muuten kehui. Leima siis tuli.

Todellisuusdessa olin sydän kurkussa:"V**tu jollei jostain kumman syystä mee läpi, tänään pitää ajaa vielä Kirkkonummelle..."


29 Joulu 2005, 12:05
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 2356 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com