75 1.6 jätti tielle

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

75 1.6 jätti tielle

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Pikatielle jäätiin. :cry: Ohituksen jälkeen katosi tehot (ei kiertänyt 3000rpm enempää). Noh, ajoin sitten pientareelle ja Alfa sammui, eikä enää lähtenyt käyntiin (ei edes pyöritä). Öljyä kyllä löytyy, että tuskin leipoi kiinni.
Toivottavasti meikäläisen tuuri jatkuu, ja seiskavitonen käy huomenna taas normaalisti... :-D ... Ei vaan, tuo vaikutti jo sellaiselta vialta, että ilman remonttireiskaa ei selvitä.
Mahtaisiko jollain olla aavistusta mikä saattaisi olla vikana?

Tunnin jouduin odottamaan apujoukkoja... Kyllä siinä ajassa muutamia "Vittu ihme että Alfa jäänyt tielle" -katseita tuli, tilannetta kompensoi kyllä hieman, että 100 metrin päähän oli 2.8 litraisen Supran matka päättynyt. Kyllä siihen eräs mies hyvää hyvyyttään Sunnyllä pysähtyi ja tarjosi hinaus - ja kyytiapuakin. Hopeinen 156:kin ajoi ohi, vilkautti sumareita, mutta ei pysähtynyt.

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Tyhmä kysymys, mut katoitko pää(tms.)sulakkeen? Meinaan jos ei edes pyöritä, ja sammu laakista...
Abarth 500 Esseesse

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

m.sa kirjoitti:Tyhmä kysymys, mut katoitko pää(tms.)sulakkeen? Meinaan jos ei edes pyöritä, ja sammu laakista...
Enpäs ole vielä mitään katsellut... Täytyy tästä lähteä pihalle itkemään, kun pahin krapula hellittää... :roll:

rami
Viestit: 55
Liittynyt: 11 Huhti 2003, 20:37
Car(s): Gt
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja rami »

Osanotto :(
Liikenne valoissa civicci lähti haastaan meitsiä, ja siinä tuli
kepitettyä vähän liian ripeesti ja siiten meni jokin vaihdetangon
tuki katki.. Ainoo toimiva vaihde oli kolmonen, eikä kehannu jättää
alfaa tiensivuun, kun ponsan varikko kohtuullisen matkan päässä.
Kytkin hieman tykkäsi kyttyrää, mutta eipä ollu parit liikennevalot..
Onneksi vaihdetangon tuen pysty hitsaan.. että maanantaina pääse alfalla armeijaan :twisted:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4865
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eka veikkaukseni...laturi.Eli "lataus"pyöri sen verran että ei latauksenmerkkivalo syttynyt,mutta akku tyhjeni hiljalleen.
Toinen.Moottorin maadoitus.
ps..ois helpompi arvata jos tulis lisävinkkejä.. :crazyeyes: ...pelaako mikään sähköhärveli...yms...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Eka veikkaukseni...laturi.Eli "lataus"pyöri sen verran että ei latauksenmerkkivalo syttynyt,mutta akku tyhjeni hiljalleen.
Toinen.Moottorin maadoitus.
ps..ois helpompi arvata jos tulis lisävinkkejä.. :crazyeyes: ...pelaako mikään sähköhärveli...yms...
Paha tuosta on mitään enempää sanoa. Alfa on nyt korjaamolla ja tuomiota odotellaan... :roll: Sähkovermeet pelaa kyllä... Alfa Control -systeemi ei ole toiminnassa, eli varoitusvalojen kanssa on aika hiljaista.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

rami kirjoitti:Osanotto :(
Liikenne valoissa civicci lähti haastaan meitsiä, ja siinä tuli
kepitettyä vähän liian ripeesti ja siiten meni jokin vaihdetangon
tuki katki.. Ainoo toimiva vaihde oli kolmonen, eikä kehannu jättää
alfaa tiensivuun, kun ponsan varikko kohtuullisen matkan päässä.
Kytkin hieman tykkäsi kyttyrää, mutta eipä ollu parit liikennevalot..
Onneksi vaihdetangon tuen pysty hitsaan.. että maanantaina pääse alfalla armeijaan :twisted:
Kiitos osaanotosta!

Scuore
TJ 0 :-D

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Paha juttu... osanottoni.

Siis oliko tuo leikannut sittenkin kiinni niinkuin annoit suomi24:ssä ymmärtää. Eräällä tuttavalla leikkasi tässä kesällä prätkä kiinni, ei ylikierroksilla huudatusta, ja öljytkin oli sisällä ja riittävästi. Pyörä oli juuri oireilun vuoksi käynyt korjaamolla, meinasi siinä järki loppua kun pyörä saatiin korjaamolle takaisin, kun öljytkin näyttivät kiertävän. Lopullinen syy oli sitten jossakin öljynkierron ylipaineventtiilin toimimattomuudessa. Jos oikein muistan on tälläisestä viasta kerrottu joskus Alfa155.com:kin puolella. Olisko sinullekkin käynyt nyt noin.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

HR kirjoitti:Paha juttu... osanottoni.

Siis oliko tuo leikannut sittenkin kiinni niinkuin annoit suomi24:ssä ymmärtää. Eräällä tuttavalla leikkasi tässä kesällä prätkä kiinni, ei ylikierroksilla huudatusta, ja öljytkin oli sisällä ja riittävästi. Pyörä oli juuri oireilun vuoksi käynyt korjaamolla, meinasi siinä järki loppua kun pyörä saatiin korjaamolle takaisin, kun öljytkin näyttivät kiertävän. Lopullinen syy oli sitten jossakin öljynkierron ylipaineventtiilin toimimattomuudessa. Jos oikein muistan on tälläisestä viasta kerrottu joskus Alfa155.com:kin puolella. Olisko sinullekkin käynyt nyt noin.
Juu, kiitos osanotosta. :roll:
Kiinni se on leikannut.
En ymmärrä, mikä tuon teki... Kyllä se ohituksessa jenkaa sai, mutta ei missään nimessä huudatettu ylikierroksilla ja piimääkin koneesta löytyi.
Pakko se on vaan uskoa, kun korjaajamies tuon tuomion antoi.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no juu.. nyt löytyi selitys tuolle hyytymiselle kun moottorin purku saatiin suoritettua, eli imunokka oli kakkospytyn kohdalta kulunut ihan pyöreäksi.... siispä imuventtiili ei ole auennut juuri lainkaan minkä takia kakkospytty käynyt liian kuumana ja siitä johtuen oli sitten leikannut kiinni... :)

ei meinannut kone pyöriä ollenkaan mutta metrinen jatkovarsi auttoi kummasti asiaa.. :-D

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

90 kirjoitti:no juu.. nyt löytyi selitys tuolle hyytymiselle kun moottorin purku saatiin suoritettua, eli imunokka oli kakkospytyn kohdalta kulunut ihan pyöreäksi....
Eikös sen luulisi kolkottavan aika roisisti ennen kuin on niin kulunut, ettei venttiili enää juuri jaksa aueta? Vai onko omistajilla vaan ollut huono kuulo ja rautaiset hermot? :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
90 kirjoitti:no juu.. nyt löytyi selitys tuolle hyytymiselle kun moottorin purku saatiin suoritettua, eli imunokka oli kakkospytyn kohdalta kulunut ihan pyöreäksi....
Eikös sen luulisi kolkottavan aika roisisti ennen kuin on niin kulunut, ettei venttiili enää juuri jaksa aueta? Vai onko omistajilla vaan ollut huono kuulo ja rautaiset hermot? :wink:
no niinhän tuota luulisi... :)
kyllähän jonkinmoista naputusta olisi pitänyt kuulua mutta kyllähän alfan koneissa on aina karkea käyntiääni siis ainakin nelosissa.. :)

kansi on vielä tutkimatta eli voihan syy olla myös ventiilissä jos on juminut eikä ole auennut kunolla on syönyt sitten nokan loppuun..
myös paininkupissa oli melkoinen monttu..

scuorellahan on tunnetusti rautaiset hermot mutta kuulosta ei ole tietoa... :-D häneltähän tuo auto tuli ostettua..
Viimeksi muokannut 90, 10 Loka 2003, 21:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Katos vaan, vai sellasen tempun se perkele mulle teki... :evil:

Ei se mitään kolkottanut, heti kun huomasin että tehot katosi, ajoin pientareelle, johon se sitten sammui...
Kuulossakaan ei pitäisi olla mitään vikaa, ainakin emännän kolkotuksen vielä kuulen.

Ootko Mikko laittanut TS:n levikkeet jo kiinni?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11231
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Scuore sportivo kirjoitti:Kuulossakaan ei pitäisi olla mitään vikaa, ainakin emännän kolkotuksen vielä kuulen.
Sen nyt kuulee vainajatkin :mrgreen:

Nokka kai kolkottaa vain kantikkaana, eli voihan se olla, että oli kolistellut edellisen omistajan aikana ja kulunut sitten niin olemattomiin ettei enää edes äännellyt.
- Epäkelpokeräilijä -

jnordman
Viestit: 16
Liittynyt: 12 Syys 2003, 03:13

Viesti Kirjoittaja jnordman »

Tervehdys ja osanottoni myös alfan johdosta...

Luulisi ettei ihan kaikki hevoset oo käytössä jo ei nostoa oo nokassa ollut... eikä ne nokat ihan äkkiä kulu, eihän ne mitään japanilaista joulutinaa oo... :wink:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuore sportivo kirjoitti:Katos vaan, vai sellasen tempun se perkele mulle teki... :evil:

Ei se mitään kolkottanut, heti kun huomasin että tehot katosi, ajoin pientareelle, johon se sitten sammui...
Kuulossakaan ei pitäisi olla mitään vikaa, ainakin emännän kolkotuksen vielä kuulen.

Ootko Mikko laittanut TS:n levikkeet jo kiinni?
ei ole vielä levikkeet kiinni pitäisi eka maalata ne kun olivat punaiset...
koppa tuossa oli tosiaan suht hyvä ainoat tinausta vaativat pari reikää löytyi varapyörän kotelosta, ei ollut ruostunut edes bensatankin päältä.. :)

juu tuo nokka-akseli oli jo niin kulunut että eipä ole välttämättä ääntä paljon päästellyt eikä varoitellut etukäteen.. :)
jännä juttu oli että eipäs ollut syönyt akselia kuin tuon kakkospytyn kohdalta vain..muiden pyttyjen kohdalta ihan priima...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

90 kirjoitti:ei ole vielä levikkeet kiinni pitäisi eka maalata ne kun olivat punaiset...
koppa tuossa oli tosiaan suht hyvä ainoat tinausta vaativat pari reikää löytyi varapyörän kotelosta, ei ollut ruostunut edes bensatankin päältä..
Jep, hyvä juttu ettei ole ihan mätä.
Otan sinuun sitten yhteyttä, kun tuo 156:nen leikkaa kiinni, sama hinta, mutta 2 koria kaljaa... :lol: :lol:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Scuore sportivo kirjoitti: Jep, hyvä juttu ettei ole ihan mätä.
Otan sinuun sitten yhteyttä, kun tuo 156:nen leikkaa kiinni, sama hinta, mutta 2 koria kaljaa... :lol: :lol:
juu...no siitä kun ruvetaanc kauppa tekemään niin voin tuoda vaikka kolme koppaa karhua... :lol:

Vastaa Viestiin