Vakionopeussäädin

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja rim »

Onko kokemuksia jälkiasennetuista vakionopeussäätimistä. Tekis mieli hankkia, kun tuntu että matka-ajossa tuo nopeus koko ajan nouse huomaamatta. Kohta varmaan lähtee kortti tai tulee iso lovi lompakkoon :wink:

Mikä olisi hyvä merkki ? Entä hintapuoli ja mitä joutuu maksamaan asennuksesta yleensä ?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Itsellä on jälkiasennettu Frigette -vakionopeussäädin, joka asennettiin ennen auton luovutusta. Hyvin on toiminut koko neljä vuotta, eli ei mitään ongelmia. On muuten maantieajossa ehdoton laite.. Itsekin olen huomannut, että jos ei säädin ole päällä, niin nopeus kasvaa huomaamatta 130 - 140km/h nurkille... :oops: Hintaa ei jaksa muistaa, pitäisi kuitti kaivaa esille, mutta olisikohan ollut asennuksineen siinä runsaan puolentoistatuhannen markan tienoilla...

Emäntä toimii myös hyvin vakionopeudensäätimenä.. Heti alkaa vittuilu, jos nopeus nousee yli 120km/h... :mrgreen:

Avatar
Profil
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Maalis 2003, 13:07
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Profil »

Minulla on autossa jälkiasennettu, mutta merkkiä en nyt tähän hätään muista. Ei ole toiminut sinä aikana kun olen auton omistanut... mikähän noissa menee yleensä rikki ??

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Scuore sportivo kirjoitti:Itsellä on jälkiasennettu Frigette -vakionopeussäädin, joka asennettiin ennen auton luovutusta. Hyvin on toiminut koko neljä vuotta, eli ei mitään ongelmia. On muuten maantieajossa ehdoton laite.. Itsekin olen huomannut, että jos ei säädin ole päällä, niin nopeus kasvaa huomaamatta 130 - 140km/h nurkille... :oops: Hintaa ei jaksa muistaa, pitäisi kuitti kaivaa esille, mutta olisikohan ollut asennuksineen siinä runsaan puolentoistatuhannen markan tienoilla...

Emäntä toimii myös hyvin vakionopeudensäätimenä.. Heti alkaa vittuilu, jos nopeus nousee yli 120km/h... :mrgreen:
Meillä toimii myös emäntä "rajoittimena". Apukuskin paikalta näkee nopeuden about 130km/h asti. Sen jälkeen mittarin viisari katoaa apukuskin näköpiiristä ja alkaa armoton motkotus :)

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Maho kirjoitti:
Scuore sportivo kirjoitti:Itsellä on jälkiasennettu Frigette -vakionopeussäädin, joka asennettiin ennen auton luovutusta. Hyvin on toiminut koko neljä vuotta, eli ei mitään ongelmia. On muuten maantieajossa ehdoton laite.. Itsekin olen huomannut, että jos ei säädin ole päällä, niin nopeus kasvaa huomaamatta 130 - 140km/h nurkille... :oops: Hintaa ei jaksa muistaa, pitäisi kuitti kaivaa esille, mutta olisikohan ollut asennuksineen siinä runsaan puolentoistatuhannen markan tienoilla...

Emäntä toimii myös hyvin vakionopeudensäätimenä.. Heti alkaa vittuilu, jos nopeus nousee yli 120km/h... :mrgreen:
Meillä toimii myös emäntä "rajoittimena". Apukuskin paikalta näkee nopeuden about 130km/h asti. Sen jälkeen mittarin viisari katoaa apukuskin näköpiiristä ja alkaa armoton motkotus :)


:mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kaveri juuri asennutti autoonsa, en tiedä merkkiä mutta hinta asennuksineen taisi olla 400 euron hujakoilla. Kuullostaa hieman kovalta hinnalta.

Kannattaa sitten katsoa etteivät tökkää sitä viikseä johonkin idiootti paikkaan, näin oli yhdessä faijan autossa :x

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Scuore sportivo kirjoitti:Hintaa ei jaksa muistaa, pitäisi kuitti kaivaa esille, mutta olisikohan ollut asennuksineen siinä runsaan puolentoistatuhannen markan tienoilla...
Oho, muistatko tosiaan oikein? Tuo ei kuulosta pahalta noteeraukselta. Alkaa itseäkin himottaa, vakkari kun on sentään varuste numero kaksi. Ykkönen on tietysti ilmastointi, toimiva sellainen :?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Frigette ollut TSssä uudest aasti. Hint olli v. 2000 asennettuna muistaakseni 4500 mummon markkaa. Ihan jees varuste pidemmillä matkoilla.
MP

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

MP kirjoitti:Frigette ollut TSssä uudest aasti. Hint olli v. 2000 asennettuna muistaakseni 4500 mummon markkaa. Ihan jees varuste pidemmillä matkoilla.
Häh? 4500mk?!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuore sportivo kirjoitti:
MP kirjoitti:Frigette ollut TSssä uudest aasti. Hint olli v. 2000 asennettuna muistaakseni 4500 mummon markkaa. Ihan jees varuste pidemmillä matkoilla.
Häh? 4500mk?!
Kuullostaa jo aika rankalta kun kaverin autoon oli 400e ja tuli firma-autoon ja kaverin firmassa asennettiin joten kyseisessä tapauksessa ei ainakaan alennuksia annettu ;)

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Piti kaiva aoikein kuitti esiin - 3600 markaa se olikin. Se 4500, jonka muistin oli kai sitten ovh asennuksineen. Sitä se muisti teettää...
MP

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

MP kirjoitti:Piti kaiva aoikein kuitti esiin - 3600 markaa se olikin. Se 4500, jonka muistin oli kai sitten ovh asennuksineen. Sitä se muisti teettää...
Pitääpäs kaivaa omastakin kuitti esille. Voin lyödä vaikka anopin vetoa, etten maksanut noin paljon... Tai sitten muisti pettää pahasti... :roll:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Noniin.. Ohjehinta tuolle oli '99 -vuonna 2285mk., nettona 1785mk (asennettuna). Eli ei paljon muisti pettänyt. :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuore sportivo kirjoitti:Noniin.. Ohjehinta tuolle oli '99 -vuonna 2285mk., nettona 1785mk (asennettuna). Eli ei paljon muisti pettänyt. :wink:
Saat mun puolesta pitää anoppisi, yksi riittää :crazyeyes:

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Saat mun puolesta pitää anoppisi, yksi riittää :crazyeyes:
Valitettavasti joudun anoppini pitämäänkin, koska ei ollut meikäläisen säätimellä niin paljon hintaa.... :-D

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Mulla varmaan selittää tuota hintaa Delta-niminen liike. Asensivat kyseisen säätimen siellä uuteen autoon...
MP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikö 156:een saa tilauslistalta ruksimalla tehtaan vakkaria vai onko jälkiasennus oleellisesti halvempi? Vai mikä voi olla syynä siihen, että uuteen, valmiiseen autoon kannattaa jälkiasentaa yleismallinen cruiseri?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

uuteen saa, muttei saanut vuonna 2000 alkuvuodesta vielä.
MP

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikö 156:een saa tilauslistalta ruksimalla tehtaan vakkaria vai onko jälkiasennus oleellisesti halvempi? Vai mikä voi olla syynä siihen, että uuteen, valmiiseen autoon kannattaa jälkiasentaa yleismallinen cruiseri?
Ei saanut ainakaan '99 -vuonna.

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Alkaa itseäkin himottaa, vakkari kun on sentään varuste numero kaksi. Ykkönen on tietysti ilmastointi, toimiva sellainen :?
Heh, itselläni oli edellisessä autossa molemmat ja minä koin ne turhimmiksi laitteiksi. Vakionopeussäädin on raivostuttava jos on vähänkin muuta liikennettä.

Ilmastointilaitteen olisin vaihtanut lämmitettyihin etupenkkeihin joita siinä ei ollut.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Esko kirjoitti:
Heh, itselläni oli edellisessä autossa molemmat ja minä koin ne turhimmiksi laitteiksi. Vakionopeussäädin on raivostuttava jos on vähänkin muuta liikennettä.

Ilmastointilaitteen olisin vaihtanut lämmitettyihin etupenkkeihin joita siinä ei ollut.
Jaa.. Itse voisin jotenkuten pärjätä vielä ilman vakionopeudensäädintä, mutta siitä olen Scuderian kanssa samaa mieltä, että ilmastointi on varusteista nro. 1. Ei ole mitään vittumaisempaa, kun istua kesähelteellä autossa ruuhka-aikaan ilman ilmastointia...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Rolle kirjoitti:Kannattaa sitten katsoa etteivät tökkää sitä viikseä johonkin idiootti paikkaan, näin oli yhdessä faijan autossa :x
Ainakin 156:seen tuo sopii hienosti vilkku/valoviiksen taakse..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Esko kirjoitti:Heh, itselläni oli edellisessä autossa molemmat ja minä koin ne turhimmiksi laitteiksi. Vakionopeussäädin on raivostuttava jos on vähänkin muuta liikennettä. Ilmastointilaitteen olisin vaihtanut lämmitettyihin etupenkkeihin joita siinä ei ollut.
Jaa, makuja näkyy tässäkin suhteessa olevan monia. Minä en ikimaailmassa vaihtaisi ilmastointia rahinlämmittimiin, peräpeili kun lämpenee ajon aikana siinä kuin muukin auto mutta ilman kylmäkonetta kulkine ei viilene itkemälläkään.

Mulla on tämänhetkisessä työkalussa cruise ja kyllä se tuntuu vähänkin pidemmillä siivuilla tosi mukavalta. Tosin tuohon vaikuttaa sekin, ettei kyseisellä kamppeella saa ajella satasta kovempaa, joten kovinkaan moni ei pyöri motarilla edessä. Sen verran tuosta tuntuu olevan hyötyä sataseen rajoitetuilla maanteilläkin, että kyllä viimeistään seuraavassa autossani tulee olemaan vakkari.

Jos joku on turha varuste niin sähkösäätöiset penkit :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Eikö 156:een saa tilauslistalta ruksimalla tehtaan vakkaria vai onko jälkiasennus oleellisesti halvempi? Vai mikä voi olla syynä siihen, että uuteen, valmiiseen autoon kannattaa jälkiasentaa yleismallinen cruiseri?
Mitenkä on, käykö tuollainen alkuperäinen cruise viiksi jälkiasennettuna -98 malliseen kutvoseen?? Ei meinaan maksa kuin n.120€ tuollainen jutikka. Stiloon ainakin menee sama pötkylä kun vaan iskee kiinni, mutta löytyykö näin vanhasta alfasta valmius??? Luulis ettei muuta tarvita kuin se viiksi kun kaasuläppäkin on sähköinen...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alfa 156 v6 kirjoitti:Mitenkä on, käykö tuollainen alkuperäinen cruise viiksi jälkiasennettuna -98 malliseen kutvoseen?? Ei meinaan maksa kuin n.120€ tuollainen jutikka. Stiloon ainakin menee sama pötkylä kun vaan iskee kiinni, mutta löytyykö näin vanhasta alfasta valmius??? Luulis ettei muuta tarvita kuin se viiksi kun kaasuläppäkin on sähköinen...
VAG-putiikin vehkeissä homma tosiaan hoituu pelkällä viiksen vaihdolla, mutta mitenköhän mahtaa olla Alfan laita? Nimittäin, ihmetyttää että minkä takia maahantuoja sitten asentelee autoihin tarvikesäätimiä jos kerran autossa itsessään on valmius cruiselle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
alfa 156 v6 kirjoitti:Mitenkä on, käykö tuollainen alkuperäinen cruise viiksi jälkiasennettuna -98 malliseen kutvoseen?? Ei meinaan maksa kuin n.120€ tuollainen jutikka. Stiloon ainakin menee sama pötkylä kun vaan iskee kiinni, mutta löytyykö näin vanhasta alfasta valmius??? Luulis ettei muuta tarvita kuin se viiksi kun kaasuläppäkin on sähköinen...
VAG-putiikin vehkeissä homma tosiaan hoituu pelkällä viiksen vaihdolla, mutta mitenköhän mahtaa olla Alfan laita? Nimittäin, ihmetyttää että minkä takia maahantuoja sitten asentelee autoihin tarvikesäätimiä jos kerran autossa itsessään on valmius cruiselle.
Josko alfa olis Stiloo muutaman vuoden edellä ja homma kävis töpselin kiinni laittamalla 8) Täytynee purkaa rattipukkia ja kattoo onko ylimääräsiä johtoja...

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sitten kun saatte cruiserin niin älkää tehkö niinku eräs heppu, joka uuden ison asuntoauton ostettuaan lähti moottoritielle, ja siitä sitten cruiseri päälle ja keittään kahvia. lopputulosta ei ole kauheen vaikea arvata eikä myöskään sitä että tää tapahtu jenkkilässä ja kyseinen tyyppi sai miljoonakorvaukset.

Että ollaanpa varovaisia sitten niitten vempeleitten kanssa :lol:

Kaima51
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 00:18
Paikkakunta: Kaarina

vakionopeus säätimen hintoja

Viesti Kirjoittaja Kaima51 »

Olen hommaamassa Ducaton asunto autoon vakionopeus säädintä. Hinnoista saa suntaa koska ne on Ducatoon eikä Alfa-Romeoon. Sähköiseen kassupolkimeen viiksi 122 e. rele kytkinpolkimeen 15 e. ja asennus D-A Salo 80 e.yhteensä 217 euroa. Turun D-A 400 e samapaketti. Vanha perintyeinen mikä ohjaa kaasupolkimen liikettä 573 euroa molemmissa paikoissa.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

Epezi kirjoitti:Sitten kun saatte cruiserin niin älkää tehkö niinku eräs heppu, joka uuden ison asuntoauton ostettuaan lähti moottoritielle, ja siitä sitten cruiseri päälle ja keittään kahvia. lopputulosta ei ole kauheen vaikea arvata eikä myöskään sitä että tää tapahtu jenkkilässä ja kyseinen tyyppi sai miljoonakorvaukset.

Että ollaanpa varovaisia sitten niitten vempeleitten kanssa :lol:
Tostahan muuten oli juttu sateenkaarilada-sivuilla (linkki oli jossain topicissa tuolla yleistä löpinää-puolella)

Tuosta cruisesta sen verran, että itse en sellaista alfaan halua- Syynä mm. se, että yleensä alkaa niin vietävästi nukuttamaan kun ajelee Cruisella. Ilmastointia ei ole ja sen kyllä ottaisin jos nyt olisi pari tonnia ylimääräistä. Nekin eurot, mitkä oli varattu Alfan ylläpitoon menin törsäämään uuteen Blaukkarin cd-soittimeen "kun myyjä oli niin mukava ja halvalla sai..."
Ammattina autokauppa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos joku on turha varuste niin sähkösäätöiset penkit :wink:
Mitä vikaa sähköpenkeissä on :wink: , okei sähköllä säätyy, mutta ei lämpiä vaikka nappi onkin. Enpä kyseistä hienoutta itse ole vielä kaivannut mutta naisväki...
En tahdo ajaa enää yhtään kesää ilman ilmastointia kun siihen viime kesänä jo totuin, nahkapenkitkään ei ole ihan viileimmät aurinkoisella kelillä.
Cruisea en tarvitse, kun ei vauhtikaan nouse :silly: 8) , olishan toi oikeasti aika bueno kaikkien himmeleiden lisäksi, säästyis sakoilta.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

Maho kirjoitti: meillä toimii myös emäntä "rajoittimena". Apukuskin paikalta näkee nopeuden about 130km/h asti. Sen jälkeen mittarin viisari katoaa apukuskin näköpiiristä ja alkaa armoton motkotus :)

:lol: :lol:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Mitä vikaa sähköpenkeissä on :wink: , okei sähköllä säätyy, mutta ei lämpiä vaikka nappi onkin. Enpä kyseistä hienoutta itse ole vielä kaivannut mutta naisväki...
Sitä vikaa, että naisväen jäljiltä en mahdu ratin taakse kun rahi on taas ajeltu ihan eteen eikä sitä saa siirrettyä sohimatta ensin avainta lukkoon :? No, jos tuo nyt ihan oikeasti kiusaisi niin laittaisin jakkaran sähköille vaikka ohjauksen sisävalopiiriltä, ts. kun ovi olisi auki niin penkkikin saisi syöttöä. Vaan enpä taida viitsiä.
Alfissimo kirjoitti:En tahdo ajaa enää yhtään kesää ilman ilmastointia kun siihen viime kesänä jo totuin, nahkapenkitkään ei ole ihan viileimmät aurinkoisella kelillä.
Joo, tuohon lähestulkoon kaatui mun järkiautohaikailuni; vähissä ovat ne Cordoba Tdi:t sun muut korppusahat joissa on ilmastointi. On aika kova kynnys vaihtaa Alfa nelipyöräiseen saunaan ja maksaa vielä roima väliraha.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
aar
Viestit: 143
Liittynyt: 25 Tammi 2004, 00:53
Paikkakunta: Artjärvi

Viesti Kirjoittaja aar »

Kannattaa tosiaan katsoa missä asunnuttaa säätimen. Työkaverin autoon tuli vakionopeuden säädin ja välillä meni sen jälkeen ajonesto ajon aikana päälle... Nyt en muista poropeukalo firman nimeä.
Jaguar X
Toyota Hiace TDIC
Scenic dti
Polaris

Kaima51
Viestit: 20
Liittynyt: 01 Maalis 2004, 00:18
Paikkakunta: Kaarina

Viesti Kirjoittaja Kaima51 »

Tuo m-autooni asennettu vakionopeussäädin on (vipukatkaisin 735293305 Alfa 147:n osa) hinttaa Deltautossa 122 euroa. Lisäksi tuli 15 euron nelinapanen jarruvalokatkaisin. Siitä voipi paremmin päätellä mitä tuli maksamaan.
Kaikista autoista, tulee aikanaan "Ooppeleja"

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Palataan tähän asiaan, kun alkoi pitkän matkan ajaminen kyllästyttää.

Onko tietoa löytyykö sellaista jälkiasennettavaa vakionopeuden säädintä Alfa 156 GTA:aan, joka kytketään suoraan boksiin kiinni. Ne harakirithän toimivat niillä vaijerivirityksillä, mutta kun V6:ssa on sähköinen kaasuläpän ohjaus.
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ja jos vaijerivälitteiseen Twin Sparkkiin löytyy niin minua kiinnostaa kovasti. Onhan siinäkin kaasuläpän akselilla askelmoottori, joka ohjailee läppää mm. tyhjäkäynnillä. Tiedä sitten onko säätövara niin suuri, että sitä voisi käyttää vakionopeussäätimessä.
- Epäkelpokeräilijä -

Siankarlo
Viestit: 93
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 18:55

Viesti Kirjoittaja Siankarlo »

Mitenhän vaikeaa tuollaisen tarvikesäätimen asennus mahtaisi olla ihan DIY-pohjalta? Kun näyttää joka tapauksessa olevan edessä johtosarjan vaihto tuohon kuusnepaan, saattaisi olla hyvä ajatus asentaa samassa yhteydessä ainakin kaikki tarvittavat johdot kojelaudan sisään.

Kannattaako yrittää itse vai kuuluuko tämäkin homma ammattilaisille?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Herätellääs taas topiccia henkiin. Onko kellään kokemusta esmes näistä Liteon AP -vakkareista?

Meinaa taas nippelivammaisuus iskeä. Juuri tilasin MP3-soittimen kaveriksi CD-vaihtajan ja niitä vahtimaan varashälyttimen, jos nyt vielä laittaisi cruisen samaan konkurssiin :P
- Epäkelpokeräilijä -

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Ruuvasin pari kuukautta sitten omaan patonkiin tollasen AP300:n kiinni. Pienien vaikeuksien (vika löytyi peilistä :oops: ) laite toimii mainiosti. Se on melko tarkka, pitää nopeuden hyvin ja toimii muutoinkin pehmeästi. Asennuskin onnistuu kyllä melko helposti ja Atoy:lta saa asennus neuvontaa, esim. mistä löytyy nopeustieto säätimelle. Hinta ei ole paha, itse ainakin asentaisin tuollaisen jos olisin nyt ostamassa.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Minkäs arvonen tuo ruise on? :mrgreen:

Avatar
ahma
Viestit: 567
Liittynyt: 19 Heinä 2004, 16:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ahma »

Tekri kirjoitti:Asennuskin onnistuu kyllä melko helposti ja Atoy:lta saa asennus neuvontaa, esim. mistä löytyy nopeustieto säätimelle. Hinta ei ole paha, itse ainakin asentaisin tuollaisen jos olisin nyt ostamassa.
Tuo Atoy tuntuu tuovan maahan kaikkea mielenkiintoista tarvikenappulaa. Samaninen puljuhan tarjoaa(-si) niitä Alfan keskuslukon tarvikekauko-ohjainyksiköitä. On muuten toiminut kuin Junan Vessa pari kuukautta mitä se nyt on kiinni ollut.
156 2.0 TS ['98]

Avatar
HarZa
Viestit: 216
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 17:16
Paikkakunta: Tampere, Niinisalo

Viesti Kirjoittaja HarZa »

onkos kellään tietoo että saisiko tollasta liteonia kolmekolmoseen patentoitua... *tulee pikkuhiljaa mukavuuden haluiseks... *seuraavaks varmaan ilmastointia ihmettelemässä* :D

sitten voi siirtyäkkin kuskiin...:P
alfa 33 1.7QV 16v 90, Aprillia ditec skoopperi

Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Mulla on tarkoituksena kokeilla uudemman 156:sen cruise viikseä omaani (hankkittuna olis). V6:ssa on kuitenkin tuo fly by wire kaasupoljin ja ecusta löytyy cruisen pinnit (166:ssa sama ecu ja cruise taitaa olla niissä vakiona). Toivottavasti ecuun on vaan ohjelmoitu cruise ominaisuus.

Olisi tosi halpa cruise jos vaan toimii 8)
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Tää homma kiinnostaisi minuakin. Mun 166:ssa ei ainakaan ole cruisea vakiona... mutta jos sellaisen sais helposti ja alkuperäisen tyylisesti, niin iskisin kyllä mielelläni sellaisen kiinni.

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Kyllä sen pitäisi sattua 33:nkin, nopeuden tunnistuksen saa ainakin puolasta jossei siinä ole sähköistä nopeusmittaria. Ainakin vuosi sitten oli vielä riisutumpi versiokin kaupan, eli AP50, hinta jossain vähän satasen päälle. Ei muuta kuin varaosaliikkeeseen kyselemään ja tinkaamaan.

Avatar
Peltsi
Viestit: 235
Liittynyt: 12 Marras 2004, 17:02
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

mitäs noi maksaa 156:seen ja mistä niitä saa ja voiko itse asentaa ?
Alfa 156 2.5 V6 -98

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Omassa 164:ssä on edellisen omistajan jäljiltä asennettuna vaijerivetoinen versio säätimestä - tosin vaijeri on ollut irti, koska hirtti kerran kiinni varsinaisen kaasuvaijerin kanssa, eikä ollut kivaa. Säätimen vaijeri oli alunperin kiinni kaasuläpän samassa urassa kuin varsinainen kaasuvaijeri mikä siis osoittautui huonoksi viritykseksi. Olisiko käytännön vinkkejä - tai kokemuksia - turvalliseen ja toimintavarmaan säätimen vaijerin kiinnitykseen?

Avatar
Scudetto
Viestit: 87
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:44
Car(s): ex AR 166 TS -02
Paikkakunta: Siilinjärvi

Vakionopeussäädin

Viesti Kirjoittaja Scudetto »

Onko kellään tietoa saako 166 TS:ään esim. V6:en vakkaria asennettua. Alkuperäisenä kaksilitraiseen ei ilmeisesti ole säädintä asennettu, mutta löytyykö siitä silti asennusvalmius?

asavinen
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Maalis 2005, 22:57
Paikkakunta: Espoo

156 JTS alkuperäisen vak.nop.säätimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja asavinen »

Kovasti on puhuttu jälkiasennus vak.nop.säätimistä. Omassa 156 2003 JTS:ssä ko. lisävarustetta ei ollut (2002 malliin se tuli vakiona...). Kysyin ensimmäisen huollon yhteydessä DA:sta lisävarusteen hintaa asennettuna ja se oli pyöreästi 700€! :shock:
Keräilin itseni lattialta ja sain kysyttyä pelkän kytkimen varaosahintaa. Se oli pyöreästi 630€... Kotona tarkistelin ePER:stä saadun koodin perusteella osaa ja totesin varaosamyyjän vetäneen yhden numeron pieleen varaosaa hakiessaan. Kyseessä oli koko kytkinkeskus. Soitto DA:oon ja pelkän vak.nop.säätimen kytkimen hinta veroineen on 152€. Kipukynnys alitettu ja osa tilaukseen! :wink:

Osa on siis: VAK. NOP. KATKAISIN 156047955

Asennus (kuvat albumissa):

Ohjauspylvään alasuojamuovi irti (kolme PZ2 ruuvia alapuolella). Toisen kytkimen alakiinnityskorvakkeen kohdalla ollut muoviruuvi irti, kytkin paikalleen: Liutetaan yläpuoliseen kiinnikkeeseen mittaristosta pois päin ja lasketaan alas siten, että alemmat kiinnityskorvakkeet asettuvat paikalleen.
Irroitettu muoviruuvi takaisin kiinni ja toiselle puolelle pitää taikoa jostain vastaava ruuvi. 4mm yleisruuvi kelpaa hyvin. Varaa lyhyt ruuvimeisseli, tilaa on vähän. En keksinyt mihin kytkimen liittimessä ollut metallikiinnike kiinnitetään, joten poistin sen ja laitoin kytketyn liitinparin samaan paikkaan missä tyhjä liitin oli (kts. kuva).

Kone käyntiin ja kädet täristen säädin päälle... Jumalainen vihreä merkkivalo syttyi kojetaulussa! :mrgreen: Koeajolle ja sehän pelaa!

Viimeistely:

Alasuojamuovi vak.nop.kytkimen aukolla on saatavissa Deltasta hintaan 40€. Itse otin mitat kytkimen liitoskohdasta, tein paperimallin ja jyrsin sen avulla aukon dremelillä suojamuoviin. Helppo homma! Suojamuovi takaisin paikoilleen ja homma oli siinä. Suosittelen lämpimästi, jos kyseinen varuste 156:stasi puuttuu.

JTS:ssä on vakiona "sähkoinen" kaasuläppä, anturointi kytkimessä, jarrussa ja vaihteistossa. Kaikki säätimen tarvitsemat anturit ja toimilaite on siis mallissa vakiona. Ainoastaan säätimen kytkin puuttui. On lisävarusteessa katteet kohdallaan...

Muut asiaan perehtyneet kertonevat mihin muihin malleihin alkuperäisen vakionopeudensäätimen saa yhtä helposti.
-Antti

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: 156 JTS alkuperäisen vak.nop.säätimen jälkiasennus

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

asavinen kirjoitti: Muut asiaan perehtyneet kertonevat mihin muihin malleihin alkuperäisen vakionopeudensäätimen saa yhtä helposti.
Ei ainakaan 166 2.0TS vm 2000. Tuossa ei nimittäin ole vielä sähköistä kaasupoljinta.

Vastaa Viestiin